| |
ROZPIS
UČIVA PREDMETU: slovenský
jazyk a literatúra
|
spolu 22 konzultačných
hodín
|
|
Názov
tematického celku
Témy
|
Hodiny
|
Medzipredmetové vzťahy
|
Očakávané
vzdelávacie výstupy
|
Kritériá hodnotenia vzdelávacích
výstupov
|
Metódy hodnotenia
|
Prostriedky hodnotenia
|
|
Úvod
do metód štúdia, Informácia a komunikácia
|
1
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Racionalizácia
práce, práca s textom
Práca so slovníkmi a encyklopédiami.
Systém a funkcia knižníc
Informačné slohové
útvary
Získavanie a spracovanie
informácií
Komunikácia, princípy
a druhy komunikácie
Jazyk ako nástroj
komunikácie.
Hovorový štýl. Ústne
monologické útvary
Ústne dialogické útvary
Moderné útvary bežnej
komunikácie
Kontrolná slohová práca
Oprava kontrolnej
slohovej práce
|
1
|
občianska náuka
Základy psychológie
2.ročník
|
– poznať prístupy a faktory
ovplyvňujúce učenie,
– navrhnúť postupy
na zefektívnenie učebného procesu,
–
orientovať sa v základnej výstavbe textu. Uviesť riešenia úloh
vyplývajúce
z textu,
–
rozlíšiť jednotlivé druhy slovníkov. Používať základné jazykové
príručky,
–
poznať systém a funkciu knižníc v Slovenskej republike.
Aplikovať
poznatky pri návšteve školskej knižnice.
–
poznať a rozlíšiť informačné slohové útvary od iných
slohových útvarov,
–
poznať jednotlivé zdroje informácií,
–
posúdiť ich použiteľnosť v danej situácii,
–
charakterizovať jednotlivé formy záznamu informácií,
–
spracovať informácie rôznymi formami záznamu,
--
charakterizovať komunikáciu, komunikačný reťazec,
–
poznať princípy komunikácie a uplatňovať ich v praktických
komunikačných situáciách,
–
rozlišovať jednotlivé druhy komunikácie, vyjadrovať, zdôvodňovať
a obhajovať svoje názory,
–
porovnať jazyk v súkromnej a vo verejnej komunikácii,
--
charakterizovať hovorový štýl, jeho znaky a jazykové
prostriedky,
–
vymenovať útvary hovorového štýlu,
--
charakterizovať monológ a dialóg, ako aj ich ústne útvary,
–
vytvoriť ústny monologický a dialogický útvar, odprezentovať
ich v súlade s požiadavkami kultivovaného prejavu,
–
vymenovať a charakterizovať moderné útvary bežnej
komunikácie,
– porovnať ústne a písané útvary,
–napísať a odprezentovať moderný útvar bežnej
komunikácie, posúdiť jeho význam v praxi,
–
napísať daný slohový útvar na základe osvojených jazykových
prostriedkov, grafických, pravopisných a gramatických pravidiel,
jednoduchých kompozičných, slohových postupov a útvarov.
|
–
poznal prístupy a faktory ovplyvňujúce učenie,
–
navrhol postupy na zefektívnenie učebného procesu,
–
orientoval
sa v základnej výstavbe textu. Uviedol riešenia úloh vyplývajúce
z textu,
–
rozlíšil jednotlivé druhy slovníkov. Používal základné jazykové
príručky,
–
poznal systém a funkciu knižníc v Slovenskej republike.
Aplikoval
poznatky pri návšteve školskej knižnice.
–
poznal a rozlíšil informačné slohové útvary od iných slohových
útvarov,
–
poznal jednotlivé zdroje informácií.
–
posúdil ich použiteľnosť v danej situácii,
--
charakterizoval jednotlivé formy záznamu informácií,
–
spracoval informácie rôznymi formami záznamu,
--
charakterizoval komunikáciu, komunikačný reťazec,
–
poznal princípy komunikácie a uplatnil ich v praktických
komunikačných situáciách,
-–
rozlíšil jednotlivé druhy komunikácie, vyjadroval, zdôvodňoval a obhajoval
svoje
názory,
–
porovnal jazyk v súkromnej
a vo verejnej komunikácii,
--
charakterizoval hovorový štýl, jeho znaky a jazykové
prostriedky,
–
vymenoval útvary hovorového štýlu,
–
charakterizoval monológ a dialóg, ako aj ich ústne útvary.
–
vytvoril ústny monologický a dialogický útvar,odprezentoval ich
v súlade s požiadavkami kultivovaného prejavu, vymenoval a charakterizoval
moderné útvary bežnej komunikácie.
–
porovnal ústne a písané útvary.
–
napísal a odprezentoval moderný útvar bežnej komunikácie, posúdil
jeho význam v praxi.
–
napísal daný slohový útvar na základe osvojených jazykových
prostriedkov, grafických, pravopisných a gramatických pravidiel,
jednoduchých kompozičných, slohových postupov a útvarov.
|
písomné skúšanie
|
Neštandardizovaný test
úlohy za textom
|
|
Informatika
technika administratívy
|
|
kontrolná slohová práca
|
|
|
|
Lexikológia
|
1
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Slovo. Slovná zásoba
Štylistické využitie
slovnej zásoby
Obohacovanie slovnej zásoby
|
1
|
technika administratívy
cudzí jazyk
|
--
vysvetliť funkcie slova a podstatu
sémantického trojuholníka,
–
zdôvodniť rozdelenie slov do jednotlivých skupín,
–
poznať systém slovnej zásoby slovenského jazyka,
–
zaradiť jednotlivé slová do daného systému,
–
porovnať štylisticky príznakové a štylisticky bezpríznakové
slová,
–
určiť ich funkciu v danom texte,
–
vysvetliť spôsoby obohacovania slovnej zásoby, rozlíšiť
internacionalizmy, prevzaté a cudzie slová, nahradiť cudzie slová
slovenskými výrazmi,
–
porovnať pravopis cudzích a prevzatých slov,
–
vysvetliť skloňovanie týchto skupín slov,
--vysvetliť
význam a vedieť použiť v kontexte vybrané pojmy finančnej
gramotnosti .
|
--
vysvetlil funkcie slova
a podstatu sémantického trojuholníka,
–
zdôvodnil rozdelenie slov do jednotlivých skupín,
–
poznal systém slovnej zásoby slovenského jazyka,
–
zaradil jednotlivé slová do daného systému,
–
porovnal štylisticky príznakové a štylisticky bezpríznakové
slová,
–
určil ich funkciu v danom texte,
--
vysvetlil spôsoby obohacovania slovnej zásoby, rozlíšil
internacionalizmy, prevzaté a cudzie slová, nahradil cudzie slová
slovenskými výrazmi,
–
porovnal pravopis cudzích a prevzatých slov
–
vysvetlil skloňovanie týchto skupín slov.
--vysvetlil
význam a vedel použiť v kontexte vybrané pojmy
finančnej gramotnosti .
|
ústne individuálne skúšanie
|
ústna odpoveď
|
|
|
|
|
Tvorenie
slov
|
1
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Odvodzovanie
Tvorenie viacslovných a obrazných
pomenovaní
Pretváranie a preberanie
slov
|
1
|
technika administratívy
matematika – Rovnice,
nerovnice a ich sústava – 1. Ročník
|
–
vymenovať spôsoby obohacovania slovnej zásoby,
rozlíšiť odvodené a zložené slová,
–
aplikovať na príkladoch,
–
vysvetliť dôvody správneho písania odvodených a zložených
slov v cvičeniach,
–
porovnať združené pomenovania a frazeologizmy, – rozlíšiť
metaforu a metonymiu – tvrdenia dokázať na príkladoch,
--
vysvetliť pojmy univerbizácia a multiverbizácia,
uviesť
príklady,
–
rozlíšiť jednotlivé typy skracovania slov,
–
porovnať domáce a cudzie slová, vysvetliť podľa Slovníka cudzích
slov.
|
–
vymenoval spôsoby obohacovania slovnej zásoby,
--
rozlíšil odvodené a zložené slová,
–
aplikoval na príkladoch,
–
vysvetlil dôvody správneho písania odvodených a zložených
slov v cvičeniach.
–
porovnal združené pomenovania a frazeologizmy,
–
rozlíšil metaforu a metonymiu – tvrdenia dokázal na príkladoch,
--
vysvetlil pojmy univerbizácia a multiverbizácia,
–
uviedol príklady,
--
rozlíšil jednotlivé typy skracovania slov,
–
porovnal domáce a cudzie slová, vysvetlil podľa Slovníka cudzích
slov.
|
písomné skúšanie
ústne individuálne skúšanie
|
písomná práca
ústna odpoveď
|
|
Slohotvorný
proces
|
1
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Fázy a činitele
textotvorného procesu. Prostriedky jazykovej komunikácie. Písaný a hovorený
prejav
Jazykové štýly
Slohové postupy a slohové
útvary
Písané útvary hovorového
štýlu. Súkromný list
Štylizačné a štylistické
cvičenia
Kontrolná slohová práca
Oprava kontrolnej
slohovej práce
|
1
|
technika administratívy
cudzí jazyk
ichtyológia – Životné
prostredie rýb – 1. Ročník
|
–
vymenovať a charakterizovať štýlotvorné činitele,
–
preukázať ich prítomnosť v texte,
–
poznať prostriedky jazykovej komunikácie a vhodne ich využiť
pri tvorbe textu,
–
vytvoriť krátky ľubovoľný text podľa jednotlivých fáz textotvorného
procesu,
–
porovnať funkčné jazykové štýly, slohové postupy, priradiť k nim
slohové útvary,
–
rozlíšiť klasické písané útvary bežnej komunikácie,
–
napísať súkromný list na základe osvojených jazykových
prostriedkov, grafických, pravopisných a gramatických pravidiel,
jednoduchých kompozičných, slohových postupov a útvarov.
|
–
vymenoval a charakterizoval štýlotvorné činitele,
–
preukázal ich prítomnosť v texte,
–
poznal prostriedky jazykovej komunikácie a vhodne ich využil pri
tvorbe textu,
–
vytvoril krátky ľubovoľný text podľa jednotlivých fáz textotvorného
procesu,
–
porovnal funkčné jazykové štýly, slohové postupy,
–
priradil k nim slohové útvary,
–
rozlíšil klasické písané útvary bežnej komunikácie,
–
napísal súkromný list na základe osvojených jazykových
prostriedkov, grafických, pravopisných a gramatických pravidiel,
jednoduchých kompozičných, slohových postupov a útvarov.
|
písomné skúšanie
ústne individuálne skúšanie
|
ústna odpoveď
text
kontrolná slohová práca
|
|
Jazyk
v pracovnej komunikácii
|
2
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Administratívny štýl
a jeho útvary. Žiadosť
Administratívny životopis
Životopis v zahraničí
|
1
|
technika administratívy
|
– charakterizovať administratívny štýl,
– vymenovať útvary
a porovnať ich,
– napísať žiadosť, životopis, dokumenty úradného
charakteru s ohľadom na grafickú a formálnu úpravu
jednotlivých písomných prejavov,
-- charakterizovať pracovnú komunikáciu a jej útvary,
– určiť výrazové prostriedky,
– vytvoriť diskusný príspevok pripravený a nepripravený,
porovnať ich, určiť z nich znaky zastúpených štýlov,
– zúčastniť sa diskusie a predniesť diskusný príspevok,
– zhodnotiť prednesené diskusné príspevky,
– vyjadrovať sa nielen podrobne a obšírne, ale aj krátko
a výstižne,
– správne artikulovať a spisovne vyslovovať.
|
– charakterizoval
administratívny štýl,
– vymenoval útvary
a porovnal ich,
– napísal žiadosť, životopis, dokumenty úradného
charakteru s ohľadom na grafickú a formálnu úpravu
jednotlivých písomných prejavov,
-- charakterizoval pracovnú komunikáciu a jej útvary,
– navrhol program činnosti,
– vytvoril diskusný príspevok pripravený a nepripravený,
porovnal ich, určil z nich znaky zastúpených štýlov,
– zúčastnil sa diskusie a predniesol diskusný príspevok,
– zhodnotil prednesené diskusné príspevky,
– vyjadroval sa nielen podrobne a obšírne, ale aj krátko
a výstižne, správne artikuloval a spisovne vyslovoval.
|
ústne individuálne skúšanie
písomné skúšanie
|
ústna odpoveď
text
|
|
Pracovná komunikácia
a jej funkcia.
Písané útvary
Ústne útvary
|
1
|
|
ROZPIS
UČIVA PREDMETU: slovenský
jazyk a literatúra
|
spolu 22 konzultačných
hodín
|
|
Názov
tematického celku
Témy
|
Hodiny
|
Medzipredmetové vzťahy
|
Očakávané
vzdelávacie výstupy
|
Kritériá hodnotenia vzdelávacích
výstupov
|
Metódy hodnotenia
|
Prostriedky hodnotenia
|
|
Opisný
slohový postup
|
1
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Funkcia, znaky, kompozícia,
jazyk opisu
Druhy opisu
Charakteristika a jej
druhy
Štylizačné a štylistické
cvičenia
Kontrolná slohová práca
Oprava kontrolnej
slohovej práce
|
1
|
odborné
predmety
|
-
spomedzi viacerých textov vybrať
text, v ktorom je dominantný opisný slohový postup,
-
znaky opisného slohového
postupu aplikovať na danom texte,
-
porovnať jednotlivé druhy opisu,
-
rozlíšiť opis a charakteristiku,
-
napísať daný slohový útvar na
základe osvojených
-
-
jazykových prostriedkov, grafických,
pravopisných a gramatických pravidiel, jednoduchých
kompozičných , slohových postupov a útvarov.
|
-
spomedzi viacerých textov vybral text,
v ktorom je dominantný opisný slohový postup,
-
znaky opisného slohového
postupu aplikoval na
danom texte,
-
porovnal
jednotlivé druhy opisu,
-
rozlíšil
opis a charakteristiku,
-
napísal daný
slohový útvar na základe osvojených jazykových prostriedkov,
grafických, pravopisných a gramatických pravidiel, jednoduchých
kompozičných , slohových postupov a útvarov.
|
ústne
individuálne skúšanie
písomné skúšanie
|
ústna
odpoveď
slohová práca
|
|
Morfológia
|
2
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Slovné druhy a ich
štylistické využitie
Plnovýznamové slovné druhy
|
1
|
odborné
predmety
|
-
vysvetliť princípy triedenia slov
na slovné druhy a ich štylistické využitie,
-
rozlíšiť jednotlivé slovné
druhy a ich morfologické kategórie,
-
zhodnotiť pravopisnú správnosť
jednotlivých slovných druhov v texte,
-
vysvetliť zákon o rytmickom
krátení, poznať výnimky z rytmického krátenia,
-
zdôvodňovať svoje tvrdenia.
|
-
vysvetlil princípy triedenia slov
na slovné druhy a ich štylistické využitie,
-
rozlíšil jednotlivé slovné
druhy a ich morfologické kategórie,
-
zhodnotil pravopisnú správnosť
jednotlivých slovných druhov v texte,
-
vysvetliť zákon o rytmickom
krátení, poznať výnimky z rytmického krátenia,
-
zdôvodňovať svoje tvrdenia.
|
ústne
individuálne skúšanie
písomné
skúšanie
|
ústna
odpoveď
ústna
odpoveď
písomná
odpoveď
|
|
Neplnovýznamové slovné
druhy
|
1
|
|
ROZPIS
UČIVA PREDMETU: slovenský
jazyk a literatúra
|
spolu 22 konzultačných
hodín
|
|
Názov
tematického celku
Témy
|
Hodiny
|
Medzipredmetové vzťahy
|
Očakávané
vzdelávacie výstupy
|
Kritériá hodnotenia vzdelávacích
výstupov
|
Metódy hodnotenia
|
Prostriedky hodnotenia
|
|
Syntax
|
2
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Syntagmatická syntax
Vetná syntax
|
1
|
odborné
predmety
|
- vymenovať a rozlíšiť
jednotlivé syntaktické konštrukcie, funkčne ich využívať v príslušnom
texte,
-
porovnať vety podľa zloženia, obsahu, členitosti,
-
transformovať jednoduchú vetu na súvetie a naopak,
-
určiť jednotlivé druhy súvetia a polovetných konštrukcií,
-
zhodnotiť funkčnosť členenia textu, určiť prostriedky nadväznosti
textu,
-
vyjadrovať a zdôvodňovať svoje názory.
|
- vymenoval a rozlíšil
jednotlivé syntaktické konštrukcie, funkčne ich využíval v príslušnom
texte,
-
porovnal vety podľa zloženia, obsahu, členitosti,
-
transformoval jednoduchú vetu na súvetie a naopak,
-
určil jednotlivé druhy súvetia a polovetných konštrukcií,
-
zhodnotil funkčnosť členenia textu, určil prostriedky nadväznosti
textu,
- vyjadroval a zdôvodňoval
svoje názory.
|
ústne
frontálne skúšanie
ústne
individuálne skúšanie
písomné
skúšanie
|
ústna
odpoveď
ústna
odpoveď
písomná odpoveď
|
|
Polovetná syntax
Nadvetná syntax
Nadvetná kompozícia
textu
|
1
|
|
Publicistický
štýl
|
2
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Obsah, funkcia, formy a znaky
publicistiky.
Vzťah publicistického
štýlu k iným funkčným štýlom.
Horizontálne členenie
novín a časopisov. Prehľad žánrov
|
1
|
|
-
charakterizovať
publicistický štýl, porovnať ho s inými jazykovými
štýlmi,
-
rozlíšiť jednotlivé
žánre uvedeného
štýlu,
-
vysvetliť funkčnosť titulkov v publicistike,
-
vytvoriť vybrané publicistické
žánre na základe osvojených gramatických, pravopisných a kompozičných
pravidiel.
|
-
charakterizoval
publicistický štýl, porovnal ho s inými jazykovými štýlmi,
-
rozlíšil jednotlivé
žánre uvedeného
štýlu,
-
vysvetlil funkčnosť titulkov v publicistike,
-
vytvoril vybrané publicistické žánre
na základe osvojených gramatických, pravopisných a kompozičných
pravidiel.
|
ústne
frontálne skúšanie
písomné skúšanie
|
ústna
odpoveď
slohová
práca
|
|
Spravodajské útvary
Analytické útvary
Beletristické útvary
Kontrolná slohová práca
Oprava kontrolnej
slohovej práce
|
1
|
|
ROZPIS
UČIVA PREDMETU: slovenský
jazyk a literatúra
|
spolu 22 konzultačných
hodín
|
|
Názov
tematického celku
Témy
|
Hodiny
|
Medzipredmetové vzťahy
|
Očakávané
vzdelávacie výstupy
|
Kritériá hodnotenia vzdelávacích
výstupov
|
Metódy hodnotenia
|
Prostriedky hodnotenia
|
|
Literatúra
v živote človeka, starovek
|
1
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Druhy umenia, literárne dielo, literárny proces
Orientálna literatúra
Kresťanská Biblia
Antická literatúra. Grécka literatúra
Rímska literatúra
|
1
|
občianska náuka
– Základy estetiky
Dejepis
|
–
charakterizovať literatúru ako špecifický druh umenia,
– porovnať
ju s inými druhmi umenia,
– vymenovať
a vysvetliť funkcie literatúry,
–
charakterizovať literárny proces,
– z ukážok
vyvodiť základný rozdiel medzi literárnymi druhmi a žánrami,
– vysvetliť
štruktúru literárnych diel, ich obsah a formu,
– tvrdenia
dokázať na ukážkach.
-
poznať vyspelú kultúru starovekej civilizácie,
-
charakterizovať Bibliu a jej vplyv na európsku literatúru,
-
porovnať antickú grécku a rímsku literatúru, uviesť prínos
pre dnešného čitateľa.
|
-
charakterizoval literatúru ako špecifický druh umenia,
-
porovnal ju s inými druhmi umenia,
-
vymenoval a vysvetlil funkcie literatúry,
-
charakterizoval literárny proces,
-
z ukážok vyvodil základný rozdiel medzi literárnymi
druhmi a žánrami,
-
vysvetlil štruktúru literárnych diel, ich obsah a formu,
-
tvrdenia dokázal na ukážkach.
-
poznal vyspelú kultúru starovekej civilizácie,
-
charakterizoval Bibliu a jej vplyv na európsku literatúru,
-
porovnal antickú grécku a rímsku literatúru, uviedol prínos
pre dnešného čitateľa.
|
ústne individuálne skúšanie
|
ústna odpoveď
|
|
Stredovek
|
1
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Európske stredoveké literatúry
Staroslovienska literatúra a kultúra
Proglas, Moravsko-panónske legendy
Slovenská stredoveká literatúra
|
1
|
Dejepis
|
-
z ukážok vyvodiť charakteristické črty stredovekej
literatúry a jej písomníctva,
-
poznať stredoveké pamiatky a žánre (kroniku, legendu,
duchovnú a svetskú lyriku).
|
-
z ukážok vyvodil charakteristické črty stredovekej literatúry
a jej písomníctva,
-
poznal stredoveké pamiatky a žánre (kroniku, legendu,
duchovnú a svetskú lyriku).
|
ústne individuálne skúšanie
|
ústna odpoveď
|
|
Humanizmus
a renesancia
|
1
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Literatúra a kultúra obdobia humanizmu a renesancie.
G. Boccaccio
W. Shakespeare
Slovenská literatúra tohto obdobia
|
1
|
dejepis
|
-
vysvetliť podstatu zmien daného obdobia v Európe a na
Slovensku,
- poznať
osobnosti a diela autorov tohto obdobia. Porovnať žánre
(sonet, poviedka, novela, dramatické žánre).
|
- vysvetlil
podstatu zmien daného obdobia v Európe a na Slovensku,
- poznal
osobnosti a diela autorov tohto obdobia,
- porovnal
žánre (sonet, poviedka,
novela, dramatické žánre).
|
ústne individuálne skúšanie
písomné skúšanie
|
ústna odpoveď
písomná práca
|
|
Barok
|
1
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Rozmanitosť žánrov v literatúre
Didakticko-reflexívna poézia
Popularizačná literatúra
Česká baroková literatúra
|
1
|
dejepis
|
-
charakterizovať obdobie baroka a rozmanitosť žánrov v tomto
období,
-
poznať predstaviteľov, ich diela,
-
zhodnotiť prínos diel pre dnešného čitateľa.
|
-
charakterizoval obdobie baroka a rozmanitosť žánrov v tomto
období,
-
poznal predstaviteľov, ich diela,
-
zhodnotil prínos diel pre dnešného čitateľa.
|
ústne individuálne skúšanie
projekt
|
ústna odpoveď
hodnotenie projektu
|
|
Klasicizmus
|
1
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Európsky klasicizmus a osvietenstvo
Slovenské národné obrodenie. A. Bernolák
J. Kollár
J. Hollý
J.Chalupka
|
1
|
dejepis
|
-
charakterizovaťsklasicizmus
a osvietenstvosv Európesa na
Slovensku
-
poznať predstaviteľov a ich diela
-
navrhnúť ideové posolstvo vybraných diel pre ďalšie generácie.
|
-
charakterizoval klasicizmus a osvietenstvo v Európe a na
Slovensku,
-
poznal predstaviteľov a ich diela,
-
navrhol ideové posolstvo vybraných diel pre ďalšie generácie.
|
ústne individuálne skúšanie
písomné skúšanie
|
ústna odpoveď
písomná práca
|
|
Preromantizmus
a romantizmus
|
1
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Európska romantická a preromantická literatúra
Slovenská romantická literatúra. Ľ. Štúr
S. Chalupka
J. Kráľ
A. Sládkovič
J. Botto
J. Kalinčiak
J. M. Hurban
|
1
|
dejepis
|
–
charakterizovať obdobie preromatizmu a romantizmu v Európe a na
Slovensku,
– porovnať
uplatnenie romantických prvkov v dielach autorov daného obdobia,
– vysvetliť
vzťah autorov k vlasti, slovanskému humanizmu a k ľudovej
slovesnosti,
– rozlíšiť
historickú epiku, historický spev
a baladu.
|
–
charakterizoval obdobie preromatizmu a romantizmu v Európe a na
Slovensku,
– porovnal
uplatnenie romantických prvkov v dielach autorov daného obdobia,
–
vysvetlil vzťah autorov k vlasti, slovanskému humanizmu a k ľudovej
slovesnosti,
– rozlíšil
historickú epiku, historický spev
a baladu.
|
ústne individuálne skúšanie
písomné skúšanie
|
ústna odpoveď
písomná práca
|
|
ROZPIS
UČIVA PREDMETU: slovenský
jazyk a literatúra
|
spolu 22 konzultačných
hodín
|
Názov tematického celku
Témy
|
Hodiny
|
Medzipredmetové
vzťahy
|
Očakávané
vzdelávacie
výstupy
|
Kritériá
hodnotenia vzdelávacích výstupov
|
Metódy
hodnotenia
|
Prostriedky
hodnotenia
|
Literárny
vývoj v Európe od polovice 19. storočia,
od
romantizmu k realizmu
|
1
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Literárny a kultúrny
vývoj v Európe od 2. polovice 19. storočia po 20. roky 20. Storočia
Slovenská literatúra porevolučných
a matičných rokov
J. Palárik
J. Záborský
|
1
|
|
-
zhodnotiť
literárny a kultúrny vývoj v Európe od 2.polovice 19. storočia
po 20. roky 20. storočia, uviesť
prehľad spisovateľov daného obdobia.
-
charakterizovať
a zhodnotiť vývoj slovenskej literatúry v danom období,
-
uviesť
osobitosti tvorby spisovateľov ,
-
analyzovať
a interpretovať kľúčové diela daného obdobia.
|
-
zhodnotil
literárny a kultúrny vývoj v Európe od 2.polovice 19. storočia
po 20. roky 20. storočia,
-
uviedol
prehľad spisovateľov daného obdobia.
-
charakterizoval
a zhodnotil vývoj slovenskej literatúry v danom období,
-
uviedol
osobitosti tvorby spisovateľov ,
-
analyzoval
a interpretoval kľúčové diela daného obdobia.
|
ústne individuálne skúšanie
|
ústna odpoveď
|
Literárny
realizmus
|
1
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Realizmus vo svetovej literatúre
Ch. Dickens
H. de Balzac
Realizmus v slovenskej literatúre
. S. H. Vajanský
P. O. Hviezdoslav
M. Kukučín
J. G. Tajovský
B. S. Timrava
|
1
|
|
- charakterizovať obdobie realizmu
vo svetovej literatúre,
- poznať tvorbu a uviesť
osobitosti tvorby vybraných autorov daného obdobia,
- analyzovať a interpretovať
vybrané diela daného obdobia,
- porovnať slovenskú a svetovú
realistickú literatúru,
- zhodnotiť prínos slovenských
realistov do literatúry, uviesť osobitosti ich tvorby,
- analyzovať a interpretovať
vybrané diela s dôrazom na poviedkovú, románovú a divadelnú
tvorbu.
|
- charakterizoval obdobie realizmu
vo svetovej literatúre,
- poznal tvorbu a uviedol
osobitosti tvorby vybraných autorov daného obdobia,
- analyzoval a interpretoval
vybrané diela daného obdobia,
- porovnal slovenskú a svetovú
realistickú literatúru,
- zhodnotil prínos slovenských
realistov do
literatúry, uviedol osobitosti ich
tvorby,
- analyzoval a interpretoval
vybrané diela s dôrazom na poviedkovú, románovú a divadelnú
tvorbu.
|
ústne individuálne skúšanie
písomné skúšanie
|
ústna odpoveď
písomná odpoveď
|
Moderna vo svetovej literatúre
Poézia vo svetovej moderne
Moderna v slovenskej literatúre
Poézia v slovenskej moderne
|
1
|
|
- porovnať vývoj a znaky
literárnej moderny vo svetovej a v slovenskej literatúre,
- charakterizovať hrdinu literárnej
moderny,
- porovnať osobitosti tvorby
autorov daného obdobia,
- analyzovať a interpretovať
vybrané diela daného obdobia.
|
- porovnal
vývoj a znaky literárnej moderny vo svetovej a v slovenskej
literatúre,
- charakterizoval
hrdinu literárnej moderny,
- porovnal osobitosti tvorby autorov
daného obdobia,
- analyzoval a interpretoval
vybrané diela daného obdobia.
|
ústne individuálne skúšanie
písomné skúšanie
|
ústna odpoveď
písomná odpoveď
|
|