Home Up Mapa stránok

1. ročník

školský vzdelávaci program                                           
1. ročník 2. ročník

 

ROZPIS  UČIVA PREDMETU:   slovenský jazyk a literatúra

spolu 22 konzultačných hodín

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

Úvod do metód štúdia, Informácia a komunikácia

1

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Racionalizácia práce, práca s textom

Práca so slovníkmi a encyklopédiami. Systém a funkcia knižníc

Informačné slohové  útvary

Získavanie a spracovanie informácií

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komunikácia, princípy  a druhy komunikácie

Jazyk ako nástroj komunikácie.

Hovorový štýl. Ústne monologické útvary

Ústne dialogické útvary

Moderné útvary bežnej komunikácie

Kontrolná slohová práca

Oprava kontrolnej slohovej práce

 

 

 

1

občianska náuka

Základy psychológie 

2.ročník

 

 

– poznať prístupy a faktory ovplyvňujúce učenie,

– navrhnúť postupy na zefektívnenie učebného procesu,

– orientovať sa v základnej výstavbe textu. Uviesť riešenia úloh vyplývajúce z textu,

– rozlíšiť jednotlivé druhy slovníkov. Používať základné jazykové príručky,

– poznať systém a funkciu knižníc v Slovenskej republike.

Aplikovať poznatky pri návšteve školskej knižnice.

– poznať a rozlíšiť informačné slohové útvary od iných slohových útvarov,

– poznať jednotlivé zdroje informácií,

– posúdiť ich použiteľnosť v danej situácii,

– charakterizovať jednotlivé formy záznamu informácií,

– spracovať informácie rôznymi formami záznamu,

-- charakterizovať komunikáciu, komunikačný reťazec,

  poznať princípy komunikácie a uplatňovať ich v praktických komunikačných situáciách,

– rozlišovať jednotlivé druhy komunikácie, vyjadrovať, zdôvodňovať a obhajovať svoje názory,

– porovnať jazyk v súkromnej a vo verejnej komunikácii,

-- charakterizovať hovorový štýl, jeho znaky a jazykové prostriedky,

– vymenovať útvary hovorového štýlu,

-- charakterizovať monológ a dialóg, ako aj ich ústne útvary,

– vytvoriť ústny monologický a dialogický útvar, odprezentovať ich v súlade s požiadavkami kultivovaného prejavu,

  vymenovať a charakterizovať moderné útvary bežnej komunikácie,                             – porovnať ústne a písané útvary,                                       –napísať a odprezentovať moderný útvar bežnej komunikácie, posúdiť jeho význam v praxi,

– napísať daný slohový útvar na základe osvojených jazykových prostriedkov, grafických, pravopisných a gramatických pravidiel, jednoduchých kompozičných, slohových postupov a útvarov.

– poznal prístupy a faktory ovplyvňujúce učenie,

  navrhol postupy na zefektívnenie učebného procesu,

orientoval sa v základnej výstavbe textu. Uviedol riešenia úloh vyplývajúce z textu,

– rozlíšil jednotlivé druhy slovníkov. Používal základné jazykové príručky,

– poznal systém a funkciu knižníc v Slovenskej republike.

Aplikoval poznatky pri návšteve školskej knižnice.

– poznal a rozlíšil informačné slohové útvary od iných slohových útvarov,

– poznal jednotlivé zdroje informácií. 

– posúdil ich použiteľnosť v danej situácii,

-- charakterizoval jednotlivé formy záznamu informácií,

 – spracoval informácie rôznymi formami záznamu,

-- charakterizoval komunikáciu, komunikačný reťazec,

– poznal princípy komunikácie a uplatnil ich v praktických komunikačných situáciách,

-– rozlíšil jednotlivé druhy komunikácie, vyjadroval, zdôvodňoval a obhajoval svoje

názory,

 

– porovnal  jazyk v súkromnej a vo verejnej komunikácii,

-- charakterizoval hovorový štýl, jeho znaky a jazykové prostriedky,

– vymenoval útvary hovorového štýlu,

– charakterizoval monológ a dialóg, ako aj ich ústne útvary.

– vytvoril ústny monologický a dialogický útvar,odprezentoval ich v súlade s požiadavkami kultivovaného prejavu, vymenoval a charakterizoval moderné útvary bežnej komunikácie.

– porovnal ústne a písané útvary.

– napísal a odprezentoval moderný útvar bežnej komunikácie, posúdil jeho význam v praxi.

– napísal daný slohový útvar na základe osvojených jazykových prostriedkov, grafických, pravopisných a gramatických pravidiel, jednoduchých kompozičných, slohových postupov a útvarov.

písomné skúšanie

Neštandardizovaný test

úlohy za textom

Informatika

technika administratívy

 

 

 

 

 

 

kontrolná slohová práca

 

 

 

Lexikológia

1

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Slovo. Slovná zásoba

Štylistické využitie slovnej zásoby

Obohacovanie slovnej zásoby

 

 

1

technika administratívy

cudzí jazyk

-- vysvetliť funkcie slova  a podstatu sémantického trojuholníka,

– zdôvodniť rozdelenie slov do jednotlivých skupín,

– poznať systém slovnej zásoby slovenského jazyka,

– zaradiť jednotlivé slová do daného systému,

– porovnať štylisticky príznakové a štylisticky bezpríznakové slová,

– určiť ich funkciu v danom texte,

– vysvetliť spôsoby obohacovania slovnej zásoby, rozlíšiť internacionalizmy, prevzaté a cudzie slová, nahradiť cudzie slová slovenskými výrazmi,

– porovnať pravopis cudzích a prevzatých slov,

– vysvetliť skloňovanie týchto skupín slov,

--vysvetliť význam a vedieť použiť v kontexte vybrané pojmy finančnej gramotnosti .

 

-- vysvetlil  funkcie slova  a podstatu sémantického trojuholníka,

– zdôvodnil rozdelenie slov do jednotlivých skupín,

– poznal systém slovnej zásoby slovenského jazyka,

– zaradil jednotlivé slová do daného systému,

– porovnal štylisticky príznakové a štylisticky bezpríznakové slová,

– určil ich funkciu v danom texte,

-- vysvetlil spôsoby obohacovania slovnej zásoby, rozlíšil internacionalizmy, prevzaté a cudzie slová, nahradil cudzie slová slovenskými výrazmi,

– porovnal pravopis cudzích a prevzatých slov

– vysvetlil skloňovanie týchto skupín slov.

--vysvetlil  význam a vedel použiť v kontexte vybrané pojmy  finančnej gramotnosti .

ústne individuálne skúšanie

 

ústna odpoveď

 

 

 

 

Tvorenie slov

1

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Odvodzovanie

Tvorenie viacslovných a obrazných pomenovaní

Pretváranie a preberanie slov

 

 

1

technika administratívy

matematika – Rovnice, nerovnice a ich sústava – 1. Ročník

 

 

 

 

– vymenovať spôsoby obohacovania slovnej zásoby,  rozlíšiť odvodené a zložené slová,

– aplikovať na príkladoch,

– vysvetliť dôvody správneho písania odvodených a zložených slov v cvičeniach,

– porovnať združené pomenovania a frazeologizmy, – rozlíšiť metaforu a metonymiu – tvrdenia dokázať na príkladoch,

-- vysvetliť pojmy univerbizácia a multiverbizácia,

uviesť príklady,

– rozlíšiť jednotlivé typy skracovania slov,

– porovnať domáce a cudzie slová, vysvetliť podľa Slovníka cudzích slov.

– vymenoval spôsoby obohacovania slovnej zásoby,

--  rozlíšil odvodené a zložené slová,

– aplikoval na príkladoch,

– vysvetlil dôvody správneho písania odvodených a zložených slov v cvičeniach.

– porovnal združené pomenovania a frazeologizmy,

– rozlíšil metaforu a metonymiu – tvrdenia dokázal na príkladoch,

-- vysvetlil pojmy univerbizácia a multiverbizácia,

– uviedol príklady,

-- rozlíšil jednotlivé typy skracovania slov,

– porovnal domáce a cudzie slová, vysvetlil podľa Slovníka cudzích slov.

písomné skúšanie

ústne individuálne skúšanie

 

písomná práca

ústna odpoveď

 

Slohotvorný proces

1

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Fázy a činitele textotvorného procesu. Prostriedky jazykovej komunikácie. Písaný a hovorený prejav

Jazykové štýly

Slohové postupy a slohové útvary

Písané útvary hovorového štýlu. Súkromný list

Štylizačné a štylistické cvičenia

Kontrolná slohová práca

Oprava kontrolnej slohovej práce

 

 

 

 

 

 

 

 

1

technika administratívy

cudzí jazyk

ichtyológia – Životné prostredie rýb – 1. Ročník

– vymenovať a charakterizovať štýlotvorné činitele,

– preukázať ich prítomnosť v texte,

– poznať prostriedky jazykovej komunikácie a vhodne ich využiť pri tvorbe textu,

– vytvoriť krátky ľubovoľný text podľa jednotlivých fáz textotvorného procesu,

– porovnať funkčné jazykové štýly, slohové postupy, priradiť k nim slohové útvary,

– rozlíšiť klasické písané útvary bežnej komunikácie,

– napísať súkromný list na základe osvojených jazykových prostriedkov, grafických, pravopisných a gramatických pravidiel, jednoduchých kompozičných, slohových postupov a útvarov.

 

– vymenoval a charakterizoval štýlotvorné činitele,

– preukázal ich prítomnosť v texte,

– poznal prostriedky jazykovej komunikácie a vhodne ich využil pri tvorbe textu,

– vytvoril krátky ľubovoľný text podľa jednotlivých fáz textotvorného procesu,

– porovnal funkčné jazykové štýly, slohové postupy,

– priradil k nim slohové útvary,

– rozlíšil klasické písané útvary bežnej komunikácie,

– napísal súkromný list na základe osvojených jazykových prostriedkov, grafických, pravopisných a gramatických pravidiel, jednoduchých kompozičných, slohových postupov a útvarov.

 

písomné skúšanie

ústne individuálne skúšanie

 

ústna odpoveď

text

kontrolná slohová práca

Jazyk v pracovnej komunikácii

2

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Administratívny štýl a jeho útvary. Žiadosť

Administratívny životopis

Životopis v zahraničí

 

1

technika administratívy

– charakterizovať administratívny štýl,

– vymenovať  útvary a porovnať ich,

– napísať žiadosť, životopis, dokumenty úradného charakteru s ohľadom na grafickú a formálnu úpravu jednotlivých písomných prejavov,

-- charakterizovať pracovnú komunikáciu a jej útvary,

– určiť výrazové prostriedky,

– vytvoriť diskusný príspevok pripravený a nepripravený, porovnať ich, určiť z nich znaky zastúpených štýlov,

– zúčastniť sa diskusie a predniesť diskusný príspevok,

– zhodnotiť prednesené diskusné príspevky,

– vyjadrovať sa nielen podrobne a obšírne, ale aj krátko a výstižne,

– správne artikulovať a spisovne vyslovovať. 

 – charakterizoval

administratívny štýl,

– vymenoval  útvary a porovnal ich,

– napísal žiadosť, životopis, dokumenty úradného charakteru s ohľadom na grafickú a formálnu úpravu jednotlivých písomných prejavov,

-- charakterizoval pracovnú komunikáciu a jej útvary, 

– navrhol program činnosti,

– vytvoril diskusný príspevok pripravený a nepripravený, porovnal ich, určil z nich znaky zastúpených štýlov,

– zúčastnil sa diskusie a predniesol diskusný príspevok,

– zhodnotil prednesené diskusné príspevky,

– vyjadroval sa nielen podrobne a obšírne, ale aj krátko a výstižne, správne artikuloval a spisovne vyslovoval.

ústne individuálne skúšanie

písomné skúšanie

ústna odpoveď

 text

Pracovná komunikácia  a jej funkcia.

Písané útvary

Ústne útvary

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

ROZPIS  UČIVA PREDMETU:   slovenský jazyk a literatúra

spolu 22 konzultačných hodín

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

 

Opisný slohový postup

 

1

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Funkcia, znaky, kompozícia, jazyk  opisu

Druhy opisu

Charakteristika a jej druhy

Štylizačné a štylistické cvičenia

Kontrolná slohová práca

Oprava kontrolnej slohovej práce

 

 

 

 

1

odborné predmety

-         spomedzi viacerých textov vybrať text, v ktorom je dominantný opisný slohový postup,

-         znaky opisného slohového      postupu aplikovať na danom texte,

-         porovnať jednotlivé druhy opisu,

-         rozlíšiť opis a charakteristiku,

-       napísať daný slohový útvar na základe osvojených

-        

-       jazykových prostriedkov, grafických, pravopisných a gramatických pravidiel, jednoduchých  kompozičných , slohových postupov a útvarov.

-         spomedzi viacerých textov vybral  text, v ktorom je dominantný opisný slohový postup,

-         znaky opisného slohového  postupu aplikoval  na danom   texte,

-         porovnal  jednotlivé druhy opisu,

-         rozlíšil  opis a charakteristiku,

-         napísal  daný slohový útvar na základe osvojených jazykových prostriedkov, grafických, pravopisných a gramatických pravidiel, jednoduchých  kompozičných , slohových postupov a útvarov.

ústne individuálne skúšanie

písomné skúšanie

ústna odpoveď

  

slohová práca

Morfológia

2

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

 

Slovné druhy a ich štylistické využitie

Plnovýznamové slovné druhy

 

 

 

1

odborné predmety

-         vysvetliť princípy triedenia slov na slovné druhy a ich štylistické využitie,

-         rozlíšiť jednotlivé slovné druhy a ich morfologické kategórie,

-         zhodnotiť pravopisnú správnosť jednotlivých slovných druhov v texte,

-         vysvetliť zákon o rytmickom krátení, poznať výnimky z rytmického krátenia,

-         zdôvodňovať svoje tvrdenia.

-         vysvetlil princípy triedenia slov na slovné druhy a ich štylistické využitie,

-         rozlíšil jednotlivé slovné druhy a ich morfologické kategórie,

-         zhodnotil pravopisnú správnosť jednotlivých slovných druhov v texte,

-         vysvetliť zákon o rytmickom krátení, poznať výnimky z rytmického krátenia,

-       zdôvodňovať svoje tvrdenia.

ústne individuálne skúšanie

 

písomné skúšanie

ústna odpoveď

 

 

ústna odpoveď

 

 

písomná odpoveď

Neplnovýznamové slovné druhy

 

1

ROZPIS  UČIVA PREDMETU:   slovenský jazyk a literatúra

spolu 22 konzultačných hodín

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

 

Syntax

 

2

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Syntagmatická syntax

Vetná syntax

 

1

odborné predmety

- vymenovať a rozlíšiť jednotlivé syntaktické konštrukcie, funkčne ich využívať v príslušnom texte,

- porovnať vety podľa zloženia, obsahu, členitosti,

- transformovať jednoduchú vetu na súvetie a naopak,

- určiť jednotlivé druhy súvetia a polovetných konštrukcií,

- zhodnotiť funkčnosť členenia textu, určiť prostriedky nadväznosti textu,

- vyjadrovať a zdôvodňovať svoje názory.

- vymenoval a rozlíšil jednotlivé syntaktické konštrukcie, funkčne ich využíval v príslušnom texte,

- porovnal vety podľa zloženia, obsahu, členitosti,

- transformoval jednoduchú vetu na súvetie a naopak,

- určil jednotlivé druhy súvetia a polovetných konštrukcií,

- zhodnotil funkčnosť členenia textu, určil prostriedky nadväznosti textu,

*        - vyjadroval a zdôvodňoval svoje názory.

ústne frontálne skúšanie

 

ústne individuálne skúšanie

 

písomné skúšanie

ústna odpoveď

 

 

ústna odpoveď

 

 

písomná odpoveď

Polovetná syntax

Nadvetná syntax

Nadvetná kompozícia textu

 

1

 

 

Publicistický štýl

 

2

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Obsah, funkcia, formy a znaky publicistiky.

Vzťah publicistického štýlu k iným funkčným štýlom.

Horizontálne členenie novín a časopisov. Prehľad žánrov

 

 

 

 

1

 

 

-       charakterizovať     publicistický štýl, porovnať ho s inými jazykovými štýlmi,

-       rozlíšiť jednotlivé   
žánre uvedeného   
štýlu,

-       vysvetliť funkčnosť titulkov v publicistike,

-       vytvoriť vybrané publicistické žánre na základe osvojených gramatických, pravopisných a kompozičných pravidiel.

-       charakterizoval    publicistický štýl, porovnal ho s inými jazykovými štýlmi,

-       rozlíšil jednotlivé   
žánre uvedeného   
štýlu,

-       vysvetlil funkčnosť titulkov v publicistike,

-       vytvoril vybrané publicistické žánre na základe osvojených gramatických, pravopisných a kompozičných pravidiel.

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

ústna odpoveď

 

slohová práca

Spravodajské útvary

Analytické útvary

Beletristické útvary

Kontrolná slohová práca

Oprava kontrolnej slohovej práce

 

 

 

 

 

1

 

ROZPIS  UČIVA PREDMETU:   slovenský jazyk a literatúra

spolu 22 konzultačných hodín

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

 

Literatúra v živote človeka, starovek

1

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Druhy umenia, literárne dielo, literárny proces

Orientálna literatúra

Kresťanská Biblia

Antická literatúra. Grécka literatúra

Rímska literatúra

 

1

občianska náuka – Základy estetiky

Dejepis

– charakterizovať literatúru ako špecifický druh umenia,

– porovnať ju s inými druhmi umenia,

– vymenovať a vysvetliť funkcie literatúry,

– charakterizovať literárny proces,

– z ukážok vyvodiť základný rozdiel medzi literárnymi druhmi a žánrami,

– vysvetliť štruktúru literárnych diel, ich obsah a formu,

– tvrdenia dokázať na ukážkach.

-       poznať vyspelú kultúru starovekej civilizácie,

-       charakterizovať Bibliu a jej vplyv na európsku literatúru,

-       porovnať antickú grécku a rímsku literatúru, uviesť prínos pre dnešného čitateľa.

-       charakterizoval literatúru ako špecifický druh umenia,

-       porovnal ju s inými druhmi umenia,

-       vymenoval a vysvetlil funkcie literatúry,

-       charakterizoval literárny proces,

-       z ukážok vyvodil základný rozdiel medzi literárnymi druhmi a žánrami,

-       vysvetlil štruktúru literárnych diel, ich obsah a formu,

-       tvrdenia dokázal na ukážkach.

-       poznal vyspelú kultúru starovekej civilizácie,

-       charakterizoval Bibliu a jej vplyv na európsku literatúru,

-       porovnal antickú grécku a rímsku literatúru, uviedol prínos pre dnešného čitateľa.

ústne individuálne skúšanie

 

ústna odpoveď

 

 

 

 

 

Stredovek

1

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Európske stredoveké literatúry

Staroslovienska literatúra a kultúra

Proglas, Moravsko-panónske legendy

Slovenská stredoveká literatúra

 

1

 

Dejepis

-       z ukážok vyvodiť charakteristické črty stredovekej literatúry a jej písomníctva,

-       poznať stredoveké pamiatky a žánre (kroniku, legendu, duchovnú a svetskú lyriku).

-       z ukážok vyvodil charakteristické črty stredovekej literatúry a jej písomníctva,

-       poznal stredoveké pamiatky a žánre (kroniku, legendu, duchovnú a svetskú lyriku).

ústne individuálne skúšanie

 

ústna odpoveď

 

 

 

 

Humanizmus a renesancia

 

1

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Literatúra a kultúra obdobia humanizmu a renesancie. G. Boccaccio

W. Shakespeare

Slovenská literatúra tohto obdobia

 

 

 

 

1

 

dejepis

-       vysvetliť podstatu zmien daného obdobia v Európe a na Slovensku,

- poznať osobnosti a diela autorov tohto obdobia. Porovnať žánre  (sonet, poviedka, novela, dramatické žánre).

- vysvetlil podstatu zmien daného obdobia v Európe a na Slovensku,

- poznal osobnosti a diela autorov tohto obdobia,

- porovnal žánre  (sonet, poviedka, novela, dramatické žánre).

ústne individuálne skúšanie

písomné skúšanie

ústna odpoveď

 

písomná práca

 

Barok

 

1

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Rozmanitosť žánrov v literatúre

Didakticko-reflexívna poézia

Popularizačná literatúra

Česká baroková literatúra

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

dejepis

-       charakterizovať obdobie baroka a rozmanitosť žánrov v tomto období,

-       poznať predstaviteľov, ich diela,

-       zhodnotiť prínos diel pre dnešného čitateľa.

-       charakterizoval obdobie baroka a rozmanitosť žánrov v tomto období,

-       poznal predstaviteľov, ich diela,

-       zhodnotil prínos diel pre dnešného čitateľa.

ústne individuálne skúšanie

projekt

ústna odpoveď

 

hodnotenie projektu

 

 

Klasicizmus

1

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Európsky klasicizmus a osvietenstvo

Slovenské národné obrodenie. A. Bernolák

J. Kollár

J. Hollý

J.Chalupka

 

 

1

 

dejepis

-       charakterizovaťsklasicizmus a osvietenstvosv Európesa na Slovensku

-       poznať predstaviteľov a ich diela

-       navrhnúť ideové posolstvo vybraných diel pre ďalšie generácie.

-       charakterizoval klasicizmus a osvietenstvo v Európe a na Slovensku,

-       poznal predstaviteľov a ich diela,

-       navrhol ideové posolstvo vybraných diel pre ďalšie generácie.

ústne individuálne skúšanie

písomné skúšanie

ústna odpoveď

 

písomná práca

Preromantizmus a romantizmus

1

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Európska romantická a preromantická literatúra

Slovenská romantická literatúra. Ľ. Štúr

S. Chalupka

J. Kráľ

A. Sládkovič

J. Botto

J. Kalinčiak

J. M. Hurban

 

1

 

dejepis

– charakterizovať obdobie preromatizmu a romantizmu v Európe a na Slovensku,

– porovnať uplatnenie romantických prvkov v dielach autorov daného obdobia,

– vysvetliť vzťah autorov k vlasti, slovanskému humanizmu a k ľudovej slovesnosti,

– rozlíšiť historickú epiku, historický spev  a baladu.

 

– charakterizoval obdobie preromatizmu a romantizmu v Európe a na Slovensku,

– porovnal uplatnenie romantických prvkov v dielach autorov daného obdobia,

– vysvetlil vzťah autorov k vlasti, slovanskému humanizmu a k ľudovej slovesnosti,

– rozlíšil historickú epiku, historický spev  a baladu.

 

ústne individuálne skúšanie

písomné skúšanie

ústna odpoveď

 

písomná práca

 

 

 

 

 

 

 

ROZPIS  UČIVA PREDMETU:   slovenský jazyk a literatúra

spolu 22 konzultačných hodín

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

Literárny vývoj v Európe od polovice 19. storočia,

od romantizmu k realizmu

 

    1

 

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Literárny a kultúrny vývoj v Európe od 2. polovice 19. storočia po 20. roky 20. Storočia

Slovenská literatúra porevolučných a matičných rokov

J. Palárik

J. Záborský

 

 

 

1

 

-       zhodnotiť literárny a kultúrny vývoj v Európe od 2.polovice 19. storočia po 20. roky 20. storočia,  uviesť prehľad spisovateľov daného obdobia.

-       charakterizovať a zhodnotiť vývoj slovenskej literatúry v danom období,

-       uviesť osobitosti tvorby spisovateľov ,

-       analyzovať a interpretovať kľúčové diela daného obdobia.

-       zhodnotil literárny a kultúrny vývoj v Európe od 2.polovice 19. storočia po 20. roky 20. storočia,

-       uviedol  prehľad spisovateľov daného obdobia.

-       charakterizoval a zhodnotil vývoj slovenskej literatúry v danom období,

-       uviedol osobitosti tvorby spisovateľov ,

-       analyzoval a interpretoval kľúčové diela daného obdobia.

ústne individuálne skúšanie

 

 

ústna odpoveď

Literárny realizmus

1

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Realizmus vo svetovej literatúre

Ch. Dickens

H. de Balzac

Realizmus v slovenskej literatúre . S. H. Vajanský

P. O. Hviezdoslav

M. Kukučín

J. G. Tajovský

B. S. Timrava

 

 

 

 

1

 

- charakterizovať obdobie realizmu vo svetovej literatúre,

- poznať tvorbu a uviesť osobitosti tvorby vybraných autorov daného obdobia,

- analyzovať a interpretovať vybrané diela daného obdobia,

- porovnať slovenskú a svetovú realistickú literatúru,

- zhodnotiť prínos slovenských realistov do literatúry, uviesť osobitosti ich tvorby,

- analyzovať a interpretovať vybrané diela s dôrazom na poviedkovú,  románovú a divadelnú  tvorbu.

- charakterizoval obdobie realizmu vo svetovej literatúre,

- poznal tvorbu a uviedol osobitosti tvorby vybraných autorov daného obdobia,

- analyzoval a interpretoval vybrané diela daného obdobia,

- porovnal slovenskú a svetovú realistickú literatúru,

- zhodnotil prínos slovenských realistov do

literatúry, uviedol osobitosti ich tvorby,

- analyzoval a interpretoval vybrané diela s dôrazom na poviedkovú,  románovú a divadelnú  tvorbu.

ústne individuálne skúšanie

 

písomné skúšanie

ústna odpoveď

 

písomná odpoveď

 

Moderna vo svetovej literatúre

Poézia vo svetovej moderne

Moderna v slovenskej literatúre

Poézia v slovenskej moderne

1

 

- porovnať vývoj a znaky literárnej moderny vo svetovej a v slovenskej literatúre,

- charakterizovať hrdinu literárnej moderny,

- porovnať osobitosti tvorby autorov daného obdobia,

- analyzovať a interpretovať vybrané diela daného obdobia.

- porovnal  vývoj a znaky literárnej moderny vo svetovej a v slovenskej literatúre,

- charakterizoval  hrdinu literárnej moderny,

- porovnal osobitosti tvorby autorov daného obdobia,

- analyzoval a interpretoval vybrané diela daného obdobia.

ústne individuálne skúšanie

 

písomné skúšanie

ústna odpoveď

 

 

písomná odpoveď

 

 

 

Home ] Up ]

Send mail to soupar@souparmt.edu.sk  with questions or comments about this web site.
Last modified: augusta 24, 2010