Home Up Mapa stránok

2. ročník

školský vzdelávaci program                                           
1. ročník 2. ročník

 

ROZPIS  UČIVA PREDMETU: rybárstvo 

10 konzultačných hodín

Mesiac

Dátum

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

 

 

1. Ekologická hydrobiológia

3

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

 

 

Základné biocenózy vôd

Druhové spektrum

Medzidruhové vzťahy

Periodické a neperiodické zmeny

Planktón – charakteristika a rozdelenie

Planktón – určovanie hlavných zástupcov

Planktón – určovanie hlavných zástupcov

Planktón – určovanie hlavných zástupcov

Planktón – sezónna dynamika

Metódy sledovania planktónu a odber vzoriek

Bentos – charakteristika, rozdelenie

Bentos - určovanie hlavných zástupcov

Bentos - určovanie hlavných zástupcov

Bentos - určovanie hlavných zástupcov

Dynamika bentosu

Metódy sledovania bentosu a odber vzoriek

Prirodzená potrava rýb, jej získavanie a chov

Prirodzená potrava rýb, jej získavanie a chov

 

Učivo rybárstva je východiskom pre pochopenie a zvládnutie učiva odborných predmetov rybárska technológia, choroby rýb, rybárstvo vo voľných vodách, spracovanie rýb, vodné hospodárstvo a učebná prax.

vysvetliť dôležitosť druhového spektra,

charakterizovať medzidruhové vzťahy ( komenzalizmus, symbióza, kompeticia, predácia, parazitizmus) v ekosystéme,

objasniť periodické a neperiodické zmeny,

charakterizovať planktón, vysvetliť rozdelenie planktónu,

rozlíšiť a určiť hlavných zástupcov planktónu,

objasniť sezónnu dynamiku planktónu,

vyjadriť vlastnými slovami význam planktónu v rybárstve,

vysvetliť metódy sledovania planktónu,

opísať odber vzoriek planktónu,

charakterizovať bentos, vysvetliť rozdelenie bentosu,

rozlíšiť a určiť hlavných zástupcov bentosu,

objasniť dynamiku bentosu,

vyjadriť vlastnými slovami význam bentosu v rybárstve,

vysvetliť metódy sledovania bentosu,

opísať odber vzoriek bentosu,

charakterizovať prirodzenú potravu rýb,

opísať spôsoby získavania prirodzenej

vysvetlil dôležitosť druhového spektra,

charakterizoval medzidruhové vzťahy ( komenzalizmus, symbióza, kompeticia, predácia, parazitizmus) v ekosystéme,

objasnil periodické a neperiodické zmeny,

charakterizoval planktón, vysvetlil rozdelenie planktónu,

rozlíšil a určiť hlavných zástupcov planktónu,

objasnil sezónnu dynamiku planktónu,

vyjadril vlastnými slovami význam planktónu v rybárstve,

vysvetlil metódy sledovania planktónu,

opísal odber vzoriek planktónu,

charakterizoval bentos, vysvetliť rozdelenie bentosu,

rozlíšil a určil hlavných zástupcov bentosu,

objasnil dynamiku bentosu,

vyjadril vlastnými slovami význam bentosu v rybárstve,

vysvetlil metódy sledovania bentosu,

opísal odber vzoriek bentosu,

charakterizoval prirodzenú potravu rýb,

opísal spôsoby získavania prirodzenej

Písomné skúšanie.

Neštandardizovaný didaktický test.

 

 

 

 

2. Taxonómia a biológia rýb, biológia mihúľ

 

4

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

 

 

Pôvod rýb

Prehľad sústavy rýb

Jeseterotvaré

Úhorotvaré

Kaprotvaré

Kaprotvaré

Sumcotvaré

Šťukotvaré

Lososotvaré

Treskotvaré

Kaprozúbkotvaré

Pichľavkotvaré

Skorpénotvaré

Ostriežotvaré

Charakteristika minohotvarých

morfológia a fyziológia mihúľ

Druhy mihúľ  v SR

1

 

 

 

 

1

 

 

 

 

1

 

 

 

1

 

Učivo rybárstva je východiskom pre pochopenie a zvládnutie učiva odborných predmetov rybárska technológia, choroby rýb, rybárstvo vo voľných vodách, spracovanie rýb, vodné hospodárstvo a učebná prax.

*        - vyjadriť vlastnými slovami ekologickú a biologickú charakteristiku jednotlivých druhov rýb,

*        - objasniť spôsoby a čas rozmnožovania jednotlivých druhov rýb,

*        -  opísať spôsob

*        života, nároky na životné prostredie a etológiu  jednotlivých druhov rýb,

*        - vysvetliť hospodársky význam jednotlivých druhov rýb.

*        objasniť ekologickú, biolo- gickú charakteristiku

        mihúľ,

*        - vysvetliť spôsob rozmno-žovania a etológiu mihúľ

*         

*        - vyjadril vlastnými slovami ekologickú a biologickú charakteristiku jednotlivých druhov rýb,

*        - objasnil spôsoby a čas rozmnožovania jednotlivých druhov rýb,

*        - opísal spôsob

*        života, nároky na životné prostredie a etológiu  jednotlivých druhov rýb,

*        -  vysvetlil hospodársky význam jednotlivých druhov rýb.

*        objasnil ekologickú, biologickú charakteristiku mihúľ,

*        vysvetlil spôsob rozmno-žovania a etológiu mihúľ.

*         

Písomné skúšanie.

Praktická.

 

 

 

 

Neštandardizovaný didaktický test.

Práca na počítači.

 

 

 

3. Biológia rakov

1

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

 

 

Morfológia a fyziológia rakov

Druhy rakov žijúce v SR,

choroby a škodcovia rakov

 

 

 

*        - vysvetliť vlastnými slovami význam rakov,

*        - objasniť morfológiu a fyziológiu rakov,

*        -opísať druhy rakov žijúce u nás a vo svete,

*        - posúdiť negatívny vplyv nepôvodných druhov rakov a ochranu pôvodných druhov.

*        - vysvetlil vlastnými slovami význam rakov,

*        - objasnil morfológiu a fyziológiu rakov,

*        -opísal druhy rakov žijúce u nás a vo svete,

*        - posúdil negatívny vplyv nepôvodných druhov rakov a ochranu pôvodných druhov.

Písomné skúšanie

Neštandardizovaný didaktický test

 

 

 

 

4. Zemepisné rozšírenie rýb, ekológia a etológia rýb, ochrana rýb

1

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

 

 

Zemepisné rozšírenie rýb

Rozšírenie rýb v oceánoch

Rozšírenie sladkovodných rýb

Faktory ovplyvňujúce výskyt rýb

Faktory ovplyvňujúce výskyt rýb

Správanie sa rýb

Správanie sa rýb

Správanie sa rýb

Stav ichtyofauny Slovenska

Zákonná ochrana rýb na Slovensku

Medzinárodne chránené druhy

 

Učivo rybárstva je východiskom pre pochopenie a zvládnutie učiva odborných predmetov rybárska technológia, choroby rýb, rybárstvo vo voľných vodách, spracovanie rýb, vodné hospodárstvo a učebná prax.

*        - vyjadriť vlastnými slovami zemepisné rozšírenie rýb.

*        - objasniť vlastnými slovami faktory ovplyvňujúce rýb,

*        - vysvetliť správanie sa rýb

*        v prirodzenom prostredí, ale aj v podmienkach vytvorených človekom.

- charakterizovať stav ichtyofauny,

- vysvetliť vlastnými slovami zásady ochrany rýb.

 

*        - vyjadril vlastnými slovami zemepisné rozšírenie rýb.

*        - objasnil vlastnými slovami faktory ovplyvňujúce rýb,

*        - vysvetlil správanie sa rýb

*        v prirodzenom prostredí, ale aj v podmienkach vytvorených človekom.

- charakterizoval stav ichtyofauny,

- vysvetlil vlastnými slovami zásady ochrany rýb.

 

Písomné skúšanie

 

Neštandardizovaný didaktický test

 

 

 

5. Vodné ekosystémy

2

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Učivo hydrobiológie je východiskom pre pochopenie a zvládnutie učiva odborných predmetov ichtyológia, rybnikárstvo, chov rýb v riadenom prostredí, choroby rýb, vodné hospodárstvo a učebná prax.

*        - charakterizovať základná vlastnosti vodných ekosystémov

*        - objasniť obeh vody na Zemi

*        - vysvetliť geologické a biotypologické rozdelenie vôd

*        - vymenovať základné ekologické faktory vodných ekosystémov.

*        - charakterizovať podzemné vody,

*        - pomenovať biotu podzemných vôd,

*        - definovať pramene,

*        - opísať biotu prameňov.

*        - objasniť základnú charakteristiku  tečúcich vôd,

*        - vysvetliť pojmy lotický a lenitický,

*        - charakterizovať jednotlivé typy tečúcich vôd:

*          - pramenné jarčeky,

*          - horské toky,

*          - podhorské toky,

*          - nížinné toky,

*        - objasniť vzťahy medzi abiotickými a biotickými faktormi v jednotlivých typoch tečúcich vôd,

*         - vysvetliť genézu poriečnych vodných biotopov,

*        - vyjadriť vlastnými slovami úpravu vodných tokov.

-charakterizovať stojaté vody,

- vysvetliť vlastnými slovami sezónne rozvrstvenie vody v stojatých nádržiach,

- opísať od čoho  závisí  obsah kyslíka v stojatých vodách,

- charakterizovať základné typy biotopov v stojatých vodách,

- opísať charakteristické znaky jednotlivých typov stojatých vôd a rozdiely medzi nimi:

  - priehrady a ich rozdelenie,

  - jazerá a ich rozdelenie,

  - plesá,

  - osobitné typy stojatých vôd,

- objasniť vzťahy medzi abiotickými a biotickými faktormi v jednotlivých typoch stojatých vôd.

 

*        - charakterizoval základná vlastnosti vodných ekosystémov

*        - objasnil obeh vody na Zemi

*        - vysvetlil geologické a biotypologické rozdelenie vôd

*        - vymenoval základné ekologické faktory vodných ekosystémov.

*        - charakterizoval podzemné vody,

*        - pomenoval biotu podzemných vôd,

*        - definoval pramene,

*        - opísal biotu prameňov.

*        - objasnil základnú charakteristiku  tečúcich vôd,

*        - vysvetlil pojmy lotický a lenitický,

*        - charakterizoval jednotlivé typy tečúcich vôd:

*          - pramenné jarčeky,

*          - horské toky,

*          - podhorské toky,

*          - nížinné toky,

*        - objasnil vzťahy medzi abiotickými a biotickými faktormi v jednotlivých typoch tečúcich vôd,

*         - vysvetlil genézu poriečnych vodných biotopov,

*        - vyjadril vlastnými slovami úpravu vodných tokov.

 

Písomné skúšanie.

Neštandardizovaný didaktický test.

 

 

Charakteristika vlastnosti vodných ekosystémov, obeh vody na Zemi

Geologické a biotypologické rozdelenie vôd, základné ekologické faktory vodných ekosystémov

Podzemné vody  a pramene charakteristika, biota

Tečúce vody – základná charakteristika, pramenné jarčeky: charakteristika, biota

Tečúce vody: horské a podhorské toky – charakteristika, biota

Tečúce vody: podhorské a nížinné toky – charakteristika. biota

Genéza poriečnych vodných biotopov

Regulácia riek – úprava tokov, kanály

Stojaté vody – celková charakteristika

Teplota vody a ročné obdobia, kyslík

Charakteristika základných biotopov

Priehrady

Jazerá

Rybníky

Osobitné typy stojatých vôd

 

 

 

 

-charakterizoval stojaté vody,

- vysvetlil vlastnými slovami sezónne rozvrstvenie vody v stojatých nádržiach,

- opísal od čoho  závisí  obsah kyslíka v stojatých vodách,

- charakterizoval základné typy biotopov v stojatých vodách,

- opísal charakteristické znaky jednotlivých typov stojatých vôd a rozdiely medzi nimi:

  - priehrady a ich rozdelenie,

  - jazerá a ich rozdelenie,

  - plesá,

  - osobitné typy stojatých vôd,

- objasnil vzťahy medzi abiotickými a biotickými faktormi v jednotlivých typoch stojatých vôd.

*         

 

 

Home ] Up ]

Send mail to soupar@souparmt.edu.sk  with questions or comments about this web site.
Last modified: augusta 29, 2010