Na úvod Hore Mapa stránok
Stredná odborná škola rybárska

I. ročník
I. ročník II. ročníkStredná odborná škola rybárska Mošovce

 

 

 

NADSTAVBOVÉ ŠTÚDIUM

- rybárstvo a životné prostredie - 45084 00

- poľnohospodárstvo - 45124 00

       

 

ŠkVP
rybárstvo a životné prostredie


ROČNÍK: PRVÝ

ROZPIS  UČIVA PREDMETU:   anglický jazyk

3 hodiny týždenne, spolu 99 vyučovacích hodín

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

Opakovanie

8

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Opakovanie slovesných časov, opytovacích viet, opytovacích výrazov

3

 

-            nadobudnúť schopnosť rozlišovania slovesných časov v jednoduchých vetách

*        nadobudol schopnosť rozlišovania slovesných časov v jednoduchých vetách

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Používanie bilingválneho slovníka

1

*        nadobudnúť schopnosť rozlišovania slovesných časov v jednoduchých vetách

*        nadobudol schopnosť rozlišovania slovesných časov v jednoduchých vetách

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Časti reči

1

*        vedieť významy slovníkových symbolov

*        vedel významy slovníkových symbolov

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Fonetické symboly

1

*        vedieť významy slovníkových symbolov

*        vedel významy slovníkových symbolov

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Výrazy spoločenského styku

2

*        ovládať výrazy spoločenského styku

*        ovládal výrazy spoločenského styku

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Prítomné časy

7

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Jednoduchý prítomný čas

2

 

-            vedieť opísať regióny, ľudí v nich a ich zvyky

-            vedel opísať regióny, ľudí v nich a ich zvyky

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Priebehový prítomný čas

2

*        vedieť opísať regióny, ľudí v nich a ich zvyky

*        vedel opísať regióny, ľudí v nich a ich zvyky

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Používanie „have/have got“ a rozdiel v opytovacích vetách

2

*        vedieť rozdiel používaní „have /have got“

*        vedel rozdiel používaní „have /have got“

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Konverzačné frázy, Dialógy

1

*        vedieť rozdiel používaní „have /have got“

*        vedel rozdiel používaní „have /have got“

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Minulé časy

9

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Jednoduchý minulý čas

1

 

-            vedieť porozprávať o minulých príbehoch vo vzájomnom kontexte

-            porozprával o minulých príbehoch vo vzájomnom kontexte

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Priebehový minulý čas

2

*        vedieť porozprávať o minulých príbehoch vo vzájomnom kontexte

*        porozprával o minulých príbehoch vo vzájomnom kontexte

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Nepravidelné slovesá

1

*        vedieť porozprávať o minulých príbehoch vo vzájomnom kontexte

*        porozprával o minulých príbehoch vo vzájomnom kontexte

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Tvorenie záporného tvaru slovies pomocou predpôn

1

*        vedieť porozprávať o minulých príbehoch vo vzájomnom kontexte

*        porozprával o minulých príbehoch vo vzájomnom kontexte

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Vyjadrovanie činností pomocou spojení s „have“

2

*        vyjadriť dátum a čas s príslušnými predložkami

*        vyjadril dátum a čas s príslušnými predložkami

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Spôsob vyjadrovania dátumu

1

*        vyjadriť dátum a čas s príslušnými predložkami

*        vyjadril dátum a čas s príslušnými predložkami

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Vyjadrovanie množstva

12

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Tvary s predponami: „some-, any-, no-, every-“

3

 

-       zvládnuť rozdiely v používaní „some“ a „any“ tiež „much/many“ pri počítateľných a nepočitateľných podst. menách

*        zvládol rozdiely v používaní „some“ a „any“ tiež „much/many“ pri počítateľných a nepočitateľných podst. menách

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Používanie určitého a neurčitého člena

3

*        zvládnuť rozdiely v používaní „some“ a „any“ tiež „much/many“ pri počítateľných a nepočitateľných podst. menách

*        zvládol rozdiely v používaní „some“ a „any“ tiež „much/many“ pri počítateľných a nepočitateľných podst. menách

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Nakupovanie. Vyjadrenie ceny

v britských librách a amer. dolároch

2

*        zvládnuť rozdiely v používaní „some“ a „any“ tiež „much/many“ pri počítateľných a nepočitateľných podst. menách

*        zvládol rozdiely v používaní „some“ a „any“ tiež „much/many“ pri počítateľných a nepočitateľných podst. menách

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Vyplňovanie formulára s osobnými údajmi

2

*        zvládnuť rozdiely v používaní „some“ a „any“ tiež „much/many“ pri počítateľných a nepočitateľných podst. menách

*        zvládol rozdiely v používaní „some“ a „any“ tiež „much/many“ pri počítateľných a nepočitateľných podst. menách

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Dialógy v obchode

2

*        vedieť komunikovať pri výbere tovaru v obchode

*        vedelkomunikovať pri výbere tovaru v obchode

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Slovesné tvary v spojeniach s niektorými  slovesami plnovýznamovými a modálnymi

9

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Zavedenie modálneho slovesa „will“

2

 

*        zvládnuť rozdiel v používanie „going to a will“

*        zvládol rozdiel v používanie „going to a will“

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Tvorenie otázky, záporu a krátkej odpovede

2

*        zvládnuť rozdiel v používanie „going to a will“

*        zvládol rozdiel v používanie „going to a will“

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Rozdiel v používanie „going to“ a „will“

2

*        vedieť vyjadriť očakávania, ambície a priania

*        vedel  vyjadriť očakávania, ambície a priania

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Precvičovanie „would“ like a „like“

2

*        vedieť vyjadriť očakávania, ambície a priania

*        vedel  vyjadriť očakávania, ambície a priania

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Napísanie pozdravu   a pohľadnice

1

*        vedieť napísať pozdrav z cesty

*        vedel napísať pozdrav z cesty

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Opis ľudí, vecí a miest, otázky a odpovede

12

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Používanie slova „like“ v rôznych významoch

3

 

*        vedieť klásť otázky na vzhľad, zdravie

*        vedel klásť otázky na vzhľad, zdravie

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Stupňovanie prídavných mien

2

*        vedieť porovnávať ľudí a vlastností používaním stupňovania prídavných mien

*        vedel porovnávať ľudí a vlastností používaním stupňovania prídavných mien

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Porovnávanie ľudí a vecí v kontexte s uprednostňovaním

2

*        vedieť porovnávať ľudí a vlastností používaním stupňovania prídavných mien

*        vedel porovnávať ľudí a vlastností používaním stupňovania prídavných mien

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Orientácia v meste a na cestách, udávanie polohy a smeru

2

*        vedieť porovnávať ľudí a vlastností používaním stupňovania prídavných mien

*        vedel porovnávať ľudí a vlastností používaním stupňovania prídavných mien

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Projektová práca

3

*        opísať vybraný príbeh zo života alebo zo spoločenského života

*        opísal vybraný príbeh zo života alebo zo spoločenského života

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Slovesné časy „Present Perfect“ a Past Simle“

10

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Zavedenie tvaru „Past participle“

2

 

-       vedieť vyjadriť nadobdnuté skúsenosti a vedomosti pomocou „Present perfect“ a prítom odlíšiť od vyjadrovania udalostí v určenej minulosti

*        vyjadril nadobdnuté skúsenosti a vedomosti pomocou „Present Perfect“ a prítom odlíšiť od vyjadrovania  udalosti určenej minulosti

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Používanie „for“ a „since“ s „Present Perfect“

3

*        vedieť vyjadriť nadobdnuté skúsenosti a vedomosti pomocou „Present perfect“ a prítom odlíšiť od vyjadrovania udalostí v určenej minulosti

*        vyjadril nadobdnuté skúsenosti a vedomosti pomocou „Present Perfect“ a prítom odlíšiť od vyjadrovania  udalosti určenej minulosti

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Opakovanie slovesných časov s dôrazom na ich používanie pri vyjadrovaní činností, skúseností a pod.

3

*        vedieť vyjadriť nadobdnuté skúsenosti a vedomosti pomocou „Present perfect“ a prítom odlíšiť od vyjadrovania udalosti v určenej minulosti

*        vyjadril nadobdnuté skúsenosti a vedomosti pomocou „Present Perfect“ a prítom odlíšiť od vyjadrovania  udalosti určenej minulosti

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Napísanie životopisu osoby podľa vlastného výberu

2

*        napísať životopis inej osoby

*        napísal životopis inej osoby

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Vyjadrovanie povinností a rád

8

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Zavedenie tvarov „have to“ a“have got to“

2

 

-       vedieť vyjadriť povinnosť a radu ako aj mierne napomenutie

-       vyjadril povinnosť a radu ako aj mierne napomenutie

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Používanie modálnych slovies „must“ a „should“

1

*        vedieť vyjadriť povinnosť a radu ako aj mierne napomenutie

*        vyjadril povinnosť a radu ako aj mierne napomenutie

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Rozdiely v dôraze medzi týmito tvarmi

1

*        ovládnuť vyjadrenie jednoduchých pocitov pri zdravotných problémoch

*        ovládal vyjadrenie jednoduchých pocitov pri zdravotných problémoch

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Požiadanie o radu s použitím „should“

1

*        ovládnuť vyjadrenie jednoduchých pocitov pri zdravotných problémoch

*        ovládal vyjadrenie jednoduchých pocitov pri zdravotných problémoch

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Konverzácie pri návšteve lekára

1

*        zvládnuť náležitosti úradného listu

*        zvládol náležitosti úradného listu

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Napísanie úradného listu

2

*        zvládnuť náležitosti úradného listu

*        zvládol náležitosti úradného listu

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Časové a podmienkové vety

7

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Príslovky času

1

 

-       vedieť používať prítomný a budúci čas v časových vetách

-       vedel použiť prítomný a budúci čas v časových vetách

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Používanie „if“ v podmienkových vetách

2

-       vedieť používať prítomný a budúci čas v časových vetách

*        vedel použiť prítomný a budúci čas v časových vetách

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Používanie modálneho slovesa „will“ pri vyjadrovaní budúceho času, porovnanie s tvarom „going to“

2

*        vedieť rozlíšiť použitie slovesa „wil“ a „going to“ pri vyjadrovaní budúceho času

*        vedieť rozlíšiť použitie slovesá „wil“ a „going to“ pri vyjadrovaní budúceho času

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Používanie  slovies „take, get, do, make“ v hovorovej angličtine

Konverzačné frázy na hotelovej recepcii

2

*        vedieť vybaviť formálne záležitosti na hotel. recepcii

*        vedel vybaviť formálne záležitosti na hotel. recepcii

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Slovesné spojenia s neurčitkovými tvarmi a s „-ing“ tvarmi

17

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Používanie „used to“

3

 

-       zvládnuť použitie „used to“ pri vyjadrovaní minulého zvyku

*        zvládol používanie „used to“ pri vyjadrovaní minulého zvyku

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Účelový infinitív

3

*        zvládnuť vyjadrenie účelu infinitívom príslušného slovesa

*        zvládol vyjadrovanie účelu infinitívom príslušného slovesa

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Zvolacie vety

3

*        vedieť používať tvary „so,such a ..“ pri zvolávacích vetách

*        vedel používať tvary „so,such a ..“ pri zvolávacích vetách

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Prídavné mená s „-ed,-ing“

3

*        vedieť tvoriť prídavné mená na popis situácií a popisov

*         tvoril prídavné mená na popis situácií a popisov

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

„Roleplay“ s partnerom na zvolenú tému

3

*        prezentovať konverzačnou formou rozhovor s partnerom

*        prezentoval konverzačnou formou rozhovor s partnerom

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Napísanie súkromného listu

2

*        napísať súkromný list

*        napísal súkromný list

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Všeobecné pokyny hodnotenia:

 

                Hodnotenie sa bude vykonávať písomne a ústne. Písomným hodnotením sa bude zisťovať slovná zásoba – krátkymi testami, tieto testy sa budú konať aspoň raz za týždeň. Ďalším písomným hodnotením sa budú kontrolovať  tematické celky podľa jednotlivých skupín, tieto testy sa budú konať raz za mesiac. Na konci polroka sa vykoná súborný test. Všetky testy sa budú bodovať a termíny testov, ako aj ich bodové hodnotenie budú žiakom vopred oznámené.  Ústne hodnotenie sa vykoná na vyučovacích hodinách podľa vzájomnej konverzácie žiakov na zadané témy. Budú sa hodnotiť komunikačné zručnosti, aj v tomto prípade sa pridelí bodové hodnotenie podľa vopred vyhlásených kritérií. Ďalej každý žiak pripraví projekt, ktorý vyhotoví písomne a ústne ho odprezentuje pred triedou a odpovie na otázky spolužiakov i vyučujúceho, tak isto aj táto časť bude bodovo hodnotená podľa dopredu oznámených kritérií.

 

Send mail to petermatula@souparmt.edu.sk with questions or comments about this web site.
Last modified: júla 22, 2009