Na úvod Hore Mapa stránok
Stredná odborná škola rybárska

II. ročník
I. ročník II. ročníkStredná odborná škola rybárska Mošovce

 

 

 

NADSTAVBOVÉ ŠTÚDIUM

- rybárstvo a životné prostredie - 45084 00

- poľnohospodárstvo - 45124 00

       

 

ŠkVP
rybárstvo a životné prostredie


ROČNÍK: DRUHÝ

ROZPIS  UČIVA PREDMETU:   anglický jazyk

4 hodiny týždenne, spolu 120 vyučovacích hodín

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

Veci, ktoré zmenili svet

10

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Zopakovanie prebratých štyroch slovesných časov (Present Simple, Past Ysimle, Present Perfect, Future Simle)

2

 

*        vedieť používať dosial prebraté gramatické časy

*        používal dosial prebraté gramatické časy

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Priradenie trpného  rodu s „they“

2

*        z činnej vety s dvoma premetmi vytvoriť trpnú vetu

*        z činnej vety s dvoma premetmi vytvoril trpnú vetu

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Zaužívané slovné spojenia (napr.“lose the  way“)

2

*        zvládnuť typické slovné spojenia

*        zvládol typické slovné spojenia

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Písomné spracovanie vlastného názoru na knihu alebo film

2

*        písomne spracovať vlastné ohodnotenie knihy a celého filmu

*        písomne spracoval vlastné ohodnotenie knihy a celého filmu

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Diskusia o veciach,  ktorých používanie sa ujalo vo svetovom rozsahu

2

*         

*         

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Priania a skutočnosť

10

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Podmieňovací spôsob, konštrukcia, využitie podobnosti so slovenčinou

2

 

*        zvládnuť tvorbu a používanie podmieňovacieho spôsobu pri vyjadrovaní nepravdepodobných situácií

*        zvládol tvorbu a používanie podmieňovacieho spôsobu pri vyjadrovaní nepravdepodobných situácií

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Zopakovanie niektorých modálnych slovies (zvlášť „may)

2

*        zvládnuť tvorbu a používanie podmieňovacieho spôsobu pri vyjadrovaní nepravdepodobných situácií

*        zvládol tvorbu a používanie podmieňovacieho spôsobu pri vyjadrovaní nepravdepodobných situácií

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Vyjadrenie neistoty „Might“

2

*        zobraziť rozdiel spôs. slovies „will a might“

*        zobraziť rozdiel spôs. slovies „will a might“

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Konverzácia k plánom na blízku budúcnosť. Roleplay

2

*        vedieť používať jednotlivé modálne slovesá pri konverzácii o budúcich plánoch

*        vedieť používať jednotlivé modálne slovesá pri konverzácii o budúcich plánoch

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Frázové slovesá. Precvičovanie v blízkych situáciách(napr.“sit down“)

1

*        vedieť používať jednotlivé modálne slovesá pri konverzácii o budúcich plánoch

*        vedieť používať jednotlivé modálne slovesá pri konverzácii o budúcich plánoch

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Poskytovanie rady s kondicionálom

1

*        vedieť používať „should“ pri odporúčaní

*        vedieť používať „should“ pri odporúčaní

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Zárobky a živobytie

7

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Zopakovanie slovies času “Present Perfect“, zvlášť jeho používanie v konkrétnych situáciách

2

 

*        zvládnuť rozdiel medzi „ Present perfect Simple“ a „Present perfekt continous“ pri vyjadrovaní minulej činnosti

*        zvládol rozdiel medzi „ Present perfect Simple“ a „Present perfekt continous“ pri vyjadrovaní minulej činnosti

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Slovesný čas „Present Continuous“

Precvičovanie „Pres.Pref.Simple“ a Pres.Perf.Contimous“ na bežných situáciách a príkladoch

3

*        precvičovaním pochopiť aspekt osobného hľadiska hovoriaceho pri jednotlivých sloves. časoch

*        precvičovaním pochopil aspekt osobného hľadiska hovoriaceho pri jednotlivých sloves. časoch

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Zaužívané výrazy pri telefonovaní. Roleplay na telefonovanie

1

*        zvládnuť výrazy pri telefonovaní

*        zvládol výrazy pri telefonovaní

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Ďalšie príklady na tvorenie prísloviek

1

*        vedieť riešenie na príklady na tvorenie prísloviek

*        vedel riešenie na príklady na tvorenie prísloviek

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Vyjadrovanie deja (činnosti) pred iným dejom

8

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Slovesný čas“ Past Perfect“ - jeho tvorenie. Zopakovanie „Past participle“

2

 

*        zvládnuť slovesný čas “ Past Perfect“ - jeho odlišnosť od „Past simple“

*        zvládol slovesný čas “ Past Perfect“ - jeho odlišnosť od „Past simple“

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Rozdiely v používaní „Past Simple“ a Past Perfect“.

Demonštrácia rozdielov na „Love Story“

1

*        pochopiť použitie „Past Perfek pri nepriamej reči

*        pochopil použitie „Past Perfek pri nepriamej reči

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Nepriama reč. Prerozprávanie prejavu alebo výpovede s poukázaním na  následnosť udalostí

1

*        zvládnuť rozdiel v používaní „say a „tel“

*        zvládol rozdiel v používaní „say a „tel“

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Frazeológia pri obchode a lúčení sa

1

*         

*         

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Projektová práca

3

*        písomne vyhotoviť projektovú prácu na zadanú tému

*        písomne vyhotovil projektovú prácu na zadanú tému

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Čo sa patrí

10

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

„do, be, have“ aj  ako pomocné slovesá  a ich používanie pri zdôrazňovaní

Sloveso „have“ ako plnovýznamové aj ako pomocné (tvar „have got“)

2

 

*        porozumieť používanie slovies „do, be, have ako pomocných slovies v otázkach a vetách

*        porozumel používanie slovies „do, be, have ako pomocných slovies v otázkach a vetách

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Spôsobové slovesá – ich zvláštnosti a používanie v dvoch významoch

2

*        zvládnuť rozdiel medzi modálnymi slovesami a slovesami s činným významom

*        zvládol rozdiel medzi modálnymi slovesami a slovesami s činným významom

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Vyjadrovanie povinnosti a zákazu

 Rozdiely medzi „have to“ a „must“ a použitie „should“,

rozdiely medzi „mustn´t“  a „don´t have to“

2

*        zvládnuť rozdiely medzi slovesami  have to“ a „must“ a použitie „should“, rozdiely medzi „mustn´t“  a „don´t have to“

*        zvládol rozdiely medzi slovesami  have to“ a „must“ a použitie „should“, rozdiely medzi „mustn´t“  a „don´t have to“

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Vyjadrovanie dovolenia

2

*        aktuálne používať spoločenské výrazy z bežného života

*        aktuálne používal spoločenské výrazy z bežného života

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Formulácia žiadostí a ponuky

1

*        aktuálne používať spoločenské výrazy z bežného života

*        aktuálne používal spoločenské výrazy z bežného života

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Spoločenské výrazy

1

*        aktuálne používať spoločenské výrazy z bežného života

*        aktuálne používal spoločenské výrazy z bežného života

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Čo máme a čo nemáme radi

8

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Otázky s „like“

1

 

*        zvládnuť rôzne významy slova „like“

*        zvládol rôzne významy slova „like“

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

„like“ ako predložka

1

*        zvládnuť rôzne významy slova „like“

*        zvládol rôzne významy slova „like“

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

„like“ v otázke na výzor, povahu

1

*        zvládnuť rôzne významy slova „like“

*        zvládol rôzne významy slova „like“

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Vzťažné vety

2

*        porozumieť  tvorbe vzťažných viet

*        porozumel  tvorbe vzťažných viet

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Jedlá, ich príprava, podávanie, objednávanie v reštaurácii

2

*        zvládnuť konverzačné a slovnú zásobu pri návšteve reštaurácie

*        zvládol konverzačné a slovnú zásobu pri návšteve reštaurácie

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Predstava o príjemnom bývaní

1

*        prezentovať svoju predstavu o prijemnom bývaní

*        prezentovalo svoju predstavu o prijemnom bývaní

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Predstav si

7

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Podmieňovacie spôsoby:

„First condional“

„Second condicional“

„Zero condicional“

2

 

*        zvládnuť a odlíšiť

„First condional“

„Second condicional“

„Zero condicional“

*        zvládol a odlíšil

„First condional“

„Second condicional“

*        „Zero condicional“

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Kladné, záporné a opytovacie konštrukcie a ich použitie

1

*        oboznámiť sa s opytovacími konštrukciami  pri návrhoch

*        oboznámil  sa s opytovacími konštrukciami  pri návrhoch

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Časové vety

1

*        zvládnuť používanie správneho gram. času vo vetách  vyjadrujúcich budúce udalosti

*        zvládol používanie správneho gram. času vo vetách  vyjadrujúcich budúce udalosti

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Rozdiel v používaní „would“ pri vyjadrovaní uprednostnenia a žiadosti

1

*        zvládnuť používanie „would“ pri uprednostňovaní a zdvorilej žiadosti

*        zvládol používanie „would“ pri uprednostňovaní a zdvorilej žiadosti

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Vyjadrovanie návrhov

 

1

*        zvládnuť používanie „would“ pri uprednostňovaní a zdvorilej žiadosti

*        zvládol používanie „would“ pri uprednostňovaní a zdvorilej žiadosti

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Príbuzenské vzťahy

7

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Použitie spôsobových slovies pri vyjadrovaní pravdepodobnosti a logického uzáveru

2

 

*        pochopiť rozdiel v používaní „must,could...“ ako povinnosti schopnosti od významu pri vyjadrovaní

*        pochopil rozdiel v používaní „must,could...“ ako povinnosti schopnosti od významu pri vyjadrovaní

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Vyjadrovanie pravdepodobnosti budúceho deja a použitie „will“ na súčasnú udalosť

1

*        zvládnuť  používanie prítomného a minulého času infinnitívu s modál. slovesami pri vyjadrovaní pravdepodobnosti

*        zvládol  používanie prítomného a minulého času infinnitívu s modál. slovesami pri vyjadrovaní pravdepodobnosti

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Prítomný a minulý infinitív

1

*        zvládnuť  používanie prítomného a minulého času infinnitívu s modál. slovesami pri vyjadrovaní pravdepodobnosti

*        zvládnuť  používanie prítomného a minulého času infinnitívu s modál. slovesami pri vyjadrovaní pravdepodobnosti

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Vyjadrovanie súhlasu a nesúhlasu použitím spôsobových slovies alebo tvarov „do“

1

*        zvládnuť používanie „So do“

*        zvládol používanie „So do“

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Opis osoby a miesta

1

*        opísať osobu a miesta

*        opísal osobu a miesta

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Porozprávaj mi o tom

8

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Nepriama otázka

2

 

*        vedieť odlíšiť používanie pom. slovesa v priamej a nepriamej otázke a príslušný slovosled

*        vedel odlíšiť používanie pom. slovesa v priamej a nepriamej otázke a príslušný slovosled

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Slovosled v nepriamej otázke

2

*        vedieť odlíšiť používanie pom. slovesa v priamej a nepriamej otázke a príslušný slovosled

*        vedel odlíšiť používanie pom. slovesa v priamej a nepriamej otázke a príslušný slovosled

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Question tag“ v hovorovej reči, používanie pomocných slovies a intonácia

1

*        zvládnuť záporné a kladné  tvary „Question tag“

*        zvládol záporné a kladné  tvary „Question tag“

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Úvod a zakončenie formálnych a súkromných listov

1

*        zvládnuť záporné a kladné  tvary „Question tag“

*        zvládol záporné a kladné  tvary „Question tag“

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Zostavenie triedneho posteru

2

*        zostaviť so spolužiakmi triedny poster na určenú tému

*        zostavil so spolužiakmi triedny poster na určenú tému

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Nepriama reč

8

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

 „posúvanie“ slovesných časov, uvádzajúce slovesá

2

 

*        reprodukovať správnymi gram. tvarmi počuté rozhovory a informácie

*        reprodukoval správnymi gram. tvarmi počuté rozhovory a informácie

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Spolupatričnosť niektorých slovies s podstatnými menami

2

*        zvládnuť predložkové väzby a frázy

*        zvládol predložkové väzby a frázy

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Napísanie listu známemu

2

*        napísať list známemu

*        napísal list známemu

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Napísanie žiadosti

2

*        napísať žiadosť ohľadom predloženej situácie

*        napísal žiadosť ohľadom predloženej situácie

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Zhrnutie

12

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Systém angl. slovesných časov

-    jednoduchý čas,

-    priebehový čas,

-    perfektum,

-    aktívne a pasívne tvary,

-    budúci čas.

2

 

*        získať súhrnný prehľad o prebratých gramatických pravidlách, vyjadrovacích prostriedkoch a štylistických formách prebratých predovšetkým v lekciách

*        získal súhrnný prehľad o prebratých gramatických pravidlách, vyjadrovacích prostriedkoch a štylistických formách prebratých predovšetkým v lekciách

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Systémové tvary v nepriamej reči

1

*        získať súhrnný prehľad o prebratých gramatických pravidlách, vyjadrovacích prostriedkoch a štylistických formách prebratých predovšetkým v lekciách

*        získal súhrnný prehľad o prebratých gramatických pravidlách, vyjadrovacích prostriedkoch a štylistických formách prebratých predovšetkým v lekciách

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Opytovacie záporné vety

1

*        získať súhrnný prehľad o prebratých gramatických pravidlách, vyjadrovacích prostriedkoch a štylistických formách prebratých predovšetkým v lekciách

*        získal súhrnný prehľad o prebratých gramatických pravidlách, vyjadrovacích prostriedkoch a štylistických formách prebratých predovšetkým v lekciách

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Používanie určitého a neurčitého člena, ich vynechávanie

2

*        získať súhrnný prehľad o prebratých gramatických pravidlách, vyjadrovacích prostriedkoch a štylistických formách prebratých predovšetkým v lekciách

*        získal súhrnný prehľad o prebratých gramatických pravidlách, vyjadrovacích prostriedkoch a štylistických formách prebratých predovšetkým v lekciách

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Používanie určitého a neurčitého člena, ich vynechávanie

2

*        získať súhrnný prehľad o prebratých gramatických pravidlách, vyjadrovacích prostriedkoch a štylistických formách prebratých predovšetkým v lekciách

*        získal súhrnný prehľad o prebratých gramatických pravidlách, vyjadrovacích prostriedkoch a štylistických formách prebratých predovšetkým v lekciách

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Vyjadrovanie zvykov

1

*        získať súhrnný prehľad o prebratých gramatických pravidlách, vyjadrovacích prostriedkoch a štylistických formách prebratých predovšetkým v lekciách

*        získal súhrnný prehľad o prebratých gramatických pravidlách, vyjadrovacích prostriedkoch a štylistických formách prebratých predovšetkým v lekciách

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Vyjadrovanie množstva, počítateľné a nepočítateľné podstatné mená

2

*        získať súhrnný prehľad o prebratých gramatických pravidlách, vyjadrovacích prostriedkoch a štylistických formách prebratých predovšetkým v lekciách

*        získal súhrnný prehľad o prebratých gramatických pravidlách, vyjadrovacích prostriedkoch a štylistických formách prebratých predovšetkým v lekciách

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Projektová práca a diskusia

1

*        získať súhrnný prehľad o prebratých gramatických pravidlách, vyjadrovacích prostriedkoch a štylistických formách prebratých predovšetkým v lekciách

*        získal súhrnný prehľad o prebratých gramatických pravidlách, vyjadrovacích prostriedkoch a štylistických formách prebratých predovšetkým v lekciách

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

Príprava na maturity podľa tematických okruhov

25

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

príprava na maturity podľa tematických okruhov

25

 

*        získať prehľad o maturitných témach a predstava o rozsahoch požiadanie na písomnú a ústnu časť maturitnej skúšky

*        získal prehľad o maturitných témach a predstava o rozsahoch požiadanie na písomnú a ústnu časť maturitnej skúšky

Ústne skúšanie

písomne skúšanie

Ústna odpoveď

Prezentácia referátu

písomný test

 

Všeobecné pokyny hodnotenia:

                Hodnotenie sa bude vykonávať písomne a ústne. Písomným hodnotením sa bude zisťovať slovná zásoba – krátkymi testmi, tieto testy sa budú konať aspoň raz za týždeň. Ďalším písomným hodnotením sa budú kontrolovať  tematické celky podľa jednotlivých skupín, tieto testy sa budú konať raz za mesiac. Na konci polroka sa vykoná súborný test. Všetky testy sa budú bodovať a termíny testov, ako aj ich bodové hodnotenie budú žiakom vopred oznámené.  Ústne hodnotenie sa vykoná na vyučovacích hodinách podľa vzájomnej konverzácie žiakov na zadané témy. Budú sa hodnotiť komunikačné zručnosti, aj v tomto prípade sa pridelí bodové hodnotenie podľa vopred vyhlásených kritérií. Ďalej každý žiak pripraví projekt, ktorý vyhotoví písomne a ústne ho odprezentuje pred triedou a odpovie na otázky spolužiakov i vyučujúceho, tak isto aj táto časť bude bodovo hodnotená podľa dopredu oznámených kritérií.

 

Send mail to petermatula@souparmt.edu.sk with questions or comments about this web site.
Last modified: júla 22, 2009