Na úvod Hore Mapa stránok
Stredná odborná škola rybárska

Anglický jazyk
Slovenský jazyk a literatúra Anglický jazyk Konverzácia z ANJ Dejepis Ekológia Biológia Matematika Informatika Telesná výchovaStredná odborná škola rybárska Mošovce

 

 

 

NADSTAVBOVÉ ŠTÚDIUM

- rybárstvo a životné prostredie - 45084 00

- poľnohospodárstvo - 45124 00

I. ročník
II. ročník       

 

ŠkVP
rybárstvo a životné prostredie


 

Názov predmetu

anglický jazyk

Časový rozsah výučby

spolu 219  vyučovacích hodín

Ročník

prvý, druhý

Kód a názov študijného odboru

4508 4 00 rybárstvo a životné prostredie, 4512 4 00 poľnohospodárstvo

Vyučovací jazyk

slovenský jazyk

 

Charakteristika predmetu

Obsahom výučby anglického jazyka je formovanie, rozvíjanie a sústavné prehlbovanie vedomostí a zručností zameraných na:

-       formovanie rečových zručností potrebných v ústnom a písomnom prejave

-       zvukovú a grafickú sústavu jazyk, jeho slovnú zásobu a gramatiku

-       rozvoj schopností potrebných na komunikáciu v bežných situáciách, ktorej cieľom je plynulosť a jazyková správnosť

-       správne reagovanie v rôznych spoločenských situáciách a dodržiavanie konvencií slušnosti

-       rozvoj schopnosti uvedomovať si rozdiely medzi zvyklosťami, postojmi a životnými hodnotami v anglicky hovoriacich krajinách a porovnávať ich s vlastným postojom, životnými hodnotami a zvyklosťami vo vlastnej krajine

-       získavanie, spracovanie informácií z rôznych oblastí života v anglicky hovoriacich krajinách a ich porovnávanie s vlastnou krajinou

-       rozvoj osobnosti žiaka a vypestovanie návyku celoživotného vzdelávania

-       rozvoj schopnosti samostatne odôvodniť gramatické pravidlá na základe príkladov, pozorovania a už získaných vedomostí

-       vyhľadávanie a spracovávanie informácií z rôznych zdrojov a výmena týchto informácií navzájom v rámci skupín a triedy.

 

Ciele vyučovacieho predmetu:

Základným cieľom výučby anglického jazyka je:

      u žiakov postupne a cieľavedome rozvíjať všetky štyri rečové zručnosti t. j. Ústny prejav, čítanie, počúvanie a písomný prejav na základe osvojenej slovnej zásoby a gramatiky a zároveň rozvíjať stratégie učenia sa

      posilňovať cieľavedomosť, vytrvalosť a systematickosť v štúdiu cudzieho jazyka

      osvojovať si tvorivý prístup k riešeniu úloh a rozvíjať vlastné kritické myslenie

      viesť žiakov k využívaniu osvojených znalostí a zručností pri ďalšom štúdiu a v budúcej profesii

      prehlbovať vzájomné porozumenie medzi národmi a toleranciu k iným kultúram a zvykom prostredníctvom poznatkov z rôznych oblastí života ľudstva.

      Pomôcť žiakov uvedomiť si svoje individuálne potreby definovať vlastné ciele a niesť zodpovednosť za proces učenia sa

      viesť žiaka k tomu, aby využíval možnosti školy a podnety z mimoškolského  prostredia na upevňovanie a využívanie poznatkov v praxi

      naučiť žiakov učiť sa hľadať vlastné optimálne formy osvojovania a upevňovania si učiva a vnímať jazykové vzdelávanie ako celoživotný proces

      motivovať žiakov, aby dosiahli vysoký stupeň osvojenia si jazyka vzhľadom na jeho špecifické postavenie ako internacionálneho jazyka v obchode, cestovnom ruchu, doprave, vede, kultúre

 

­                vyhľadávať vhodné informačné zdroje a potrebné informácie,

­                vybrať kvantitatívne matematické metódy (bežné, odborné a špecifické), ktoré sú vhodné pri riešení danej úlohy alebo situácie,

­                graficky znázorňovať reálne situácie a úlohy, kde takéto znázorňovanie pomáha pri kvantitatívnom riešení úlohy,

-           evidovať, triediť a uchovávať informácie tak, aby ich mohol využívať pri práci,

-           posudzovať vierohodnosť rôznych informačných zdrojov, kriticky pristupovať k získaným informáciám.

Stratégia vyučovania

Pri vyučovaní sa budú využívať nasledovné metódy a formy vyučovania

 

Názov tematického celku

Stratégia vyučovania

Metódy

Formy práce

Opakovanie

informačnoreceptívna,

reproduktívna – rozhovor,

heuristická – rozhovor, riešenie úloh

frontálna výučba,

individuálna práca žiakov,

skupinová práca žiakov,

práca s knihou, slovníkom

Prítomné časy

informačnoreceptívna,

reproduktívna – rozhovor,

heuristická – rozhovor, riešenie úloh

frontálna výučba,

individuálna práca žiakov,

skupinová práca žiakov,

práca s knihou, slovníkom

Minulé časy

informačnoreceptívna,

reproduktívna – rozhovor,

heuristická – rozhovor, riešenie úloh

frontálna výučba,

individuálna práca žiakov,

skupinová práca žiakov,

práca s knihou, slovníkom

Vyjadrovanie množstva

informačnoreceptívna,

reproduktívna – rozhovor,

heuristická – rozhovor, riešenie úloh

frontálna výučba,

individuálna práca žiakov,

skupinová práca žiakov,

práca s knihou, slovníkom

Slovesné tvary v spojeniach s niektorými slovesami plnovýznamovými a modálnymi

informačnoreceptívna,

reproduktívna – rozhovor,

heuristická – rozhovor, riešenie úloh

frontálna výučba,

individuálna práca žiakov,

skupinová práca žiakov,

práca s knihou, slovníkom

Opis ľudí, vecí a miest, otázky a odpovede

informačnoreceptívna,

reproduktívna – rozhovor,

heuristická – rozhovor, riešenie úloh

frontálna výučba,

individuálna práca žiakov,

skupinová práca žiakov,

práca s knihou, slovníkom

Slovesné časy „Present Perfect“ a Past Smile

informačnoreceptívna,

reproduktívna – rozhovor,

heuristická – rozhovor, riešenie úloh

frontálna výučba,

individuálna práca žiakov,

skupinová práca žiakov,

práca s knihou, slovníkom

Vyjadrovanie povinností a rád

informačnoreceptívna,

reproduktívna – rozhovor,

heuristická – rozhovor, riešenie úloh

frontálna výučba,

individuálna práca žiakov,

skupinová práca žiakov,

práca s knihou, slovníkom

Časové a podmienkové vety

informačnoreceptívna,

reproduktívna – rozhovor,

heuristická – rozhovor, riešenie úloh

frontálna výučba,

individuálna práca žiakov,

skupinová práca žiakov,

práca s knihou, slovníkom

Slovesné spojenia s neurčitkovými tvarmi a s „-ing“ tvarmi

informačnoreceptívna,

reproduktívna – rozhovor,

heuristická – rozhovor, riešenie úloh

frontálna výučba,

individuálna práca žiakov,

skupinová práca žiakov,

práca s knihou, slovníkom

Veci, ktoré zmenili svet

informačnoreceptívna,

reproduktívna – rozhovor,

heuristická – rozhovor, riešenie úloh

frontálna výučba,

individuálna práca žiakov,

skupinová práca žiakov,

práca s knihou, slovníkom

Priania a skutočnosť

informačnoreceptívna,

reproduktívna – rozhovor,

heuristická – rozhovor, riešenie úloh

frontálna výučba,

individuálna práca žiakov,

skupinová práca žiakov,

práca s knihou, slovníkom

Zárobky a živobytie

informačnoreceptívna,

reproduktívna – rozhovor,

heuristická – rozhovor, riešenie úloh

frontálna výučba,

individuálna práca žiakov,

skupinová práca žiakov,

práca s knihou, slovníkom

Vyjadrovanie deja (činnosti) pred iným dejom

informačnoreceptívna,

reproduktívna – rozhovor,

heuristická – rozhovor, riešenie úloh

frontálna výučba,

individuálna práca žiakov,

skupinová práca žiakov,

práca s knihou, slovníkom

Čo sa patrí

informačnoreceptívna,

reproduktívna – rozhovor,

heuristická – rozhovor, riešenie úloh

frontálna výučba,

individuálna práca žiakov,

skupinová práca žiakov,

práca s knihou, slovníkom

Čo máme a čo nemáme radi

informačnoreceptívna,

reproduktívna – rozhovor,

heuristická – rozhovor, riešenie úloh

frontálna výučba,

individuálna práca žiakov,

skupinová práca žiakov,

práca s knihou, slovníkom

Predstav si príbuzenské vzťahy

informačnoreceptívna,

reproduktívna – rozhovor,

heuristická – rozhovor, riešenie úloh

frontálna výučba,

individuálna práca žiakov,

skupinová práca žiakov,

práca s knihou, slovníkom

Porozprávaj mi o tom

informačnoreceptívna,

reproduktívna – rozhovor,

heuristická – rozhovor, riešenie úloh

frontálna výučba,

individuálna práca žiakov,

skupinová práca žiakov,

práca s knihou, slovníkom

nepriama reč

informačnoreceptívna,

reproduktívna – rozhovor,

heuristická – rozhovor, riešenie úloh

frontálna výučba,

individuálna práca žiakov,

skupinová práca žiakov,

práca s knihou, slovníkom

zhrnutie

informačnoreceptívna,

reproduktívna – rozhovor,

heuristická – rozhovor, riešenie úloh

frontálna výučba,

individuálna práca žiakov,

skupinová práca žiakov,

práca s knihou, slovníkom

príprava maturity podľa tematických okruhov

informačnoreceptívna,

reproduktívna – rozhovor,

heuristická – rozhovor, riešenie úloh

frontálna výučba,

individuálna práca žiakov,

skupinová práca žiakov,

práca s knihou, slovníkom

 

Učebné zdroje

Na podporou a aktiváciu vyučovania a učenia žiakov sa využijú nasledovné učebné zdroje:

 

Názov tematického celku

Odborná literatúra

Didaktická technika

Materiálne výučbové prostriedky

Ďalšie zdroje

(internet, knižnica, ...

Opakovanie

Holine

Headway

Oxford University Press

Dataprojektor

PC

Tabuľa

Videotechnika

CD prehrávač

PC na záznam, kontrolu a porovnávanie vlastnej výslovnosti

Internet

CD zdroje

Prítomné časy

Holine

Headway

Oxford University Press

Dataprojektor

PC

Tabuľa

Videotechnika

CD prehrávač

PC na záznam, kontrolu a porovnávanie vlastnej výslovnosti

Internet

CD zdroje

Minulé časy

Holine

Headway

Oxford University Press

Dataprojektor

PC

Tabuľa

Videotechnika

CD prehrávač

PC na záznam, kontrolu a porovnávanie vlastnej výslovnosti

Internet

CD zdroje

Vyjadrovanie množstva

Holine

Headway

Oxford University Press

Dataprojektor

PC

Tabuľa

Videotechnika

CD prehrávač

PC na záznam, kontrolu a porovnávanie vlastnej výslovnosti

Internet

CD zdroje

Slovesné tvary v spojeniach s niektorými slovesami plnovýznamovými a modálnymi

Holine

Headway

Oxford University Press

Dataprojektor

PC

Tabuľa

Videotechnika

CD prehrávač

PC na záznam, kontrolu a porovnávanie vlastnej výslovnosti

Internet

CD zdroje

Opis ľudí, vecí a miest, otázky a odpovede

Holine

Headway

Oxford University Press

Dataprojektor

PC

Tabuľa

Videotechnika

CD prehrávač

PC na záznam, kontrolu a porovnávanie vlastnej výslovnosti

Internet

CD zdroje

Slovesné časy „Present Perfect“ a Past Smile

Holine

Headway

Oxford University Press

Dataprojektor

PC

Tabuľa

Videotechnika

CD prehrávač

PC na záznam, kontrolu a porovnávanie vlastnej výslovnosti

Internet

CD zdroje

Vyjadrovanie povinností a rád

Holine

Headway

Oxford University Press

Dataprojektor

PC

Tabuľa

Videotechnika

CD prehrávač

PC na záznam, kontrolu a porovnávanie vlastnej výslovnosti

Internet

CD zdroje

Časové a podmienkové vety

Holine

Headway

Oxford University Press

Dataprojektor

PC

Tabuľa

Videotechnika

CD prehrávač

PC na záznam, kontrolu a porovnávanie vlastnej výslovnosti

Internet

CD zdroje

Slovesné spojenia s neurčitkovými tvarmi a s „-ing“ tvarmi

Holine

Headway

Oxford University Press

Dataprojektor

PC

Tabuľa

Videotechnika

CD prehrávač

PC na záznam, kontrolu a porovnávanie vlastnej výslovnosti

Internet

CD zdroje

Veci, ktoré zmenili svet

Holine

Headway

Oxford University Press

Dataprojektor

PC

Tabuľa

Videotechnika

CD prehrávač

PC na záznam, kontrolu a porovnávanie vlastnej výslovnosti

Internet

CD zdroje

Priania a skutočnosť

Holine

Headway

Oxford University Press

Dataprojektor

PC

Tabuľa

Videotechnika

CD prehrávač

PC na záznam, kontrolu a porovnávanie vlastnej výslovnosti

Internet

CD zdroje

Zárobky a živobytie

Holine

Headway

Oxford University Press

Dataprojektor

PC

Tabuľa

Videotechnika

CD prehrávač

PC na záznam, kontrolu a porovnávanie vlastnej výslovnosti

Internet

CD zdroje

Vyjadrovanie deja (činnosti) pred iným dejom

Holine

Headway

Oxford University Press

Dataprojektor

PC

Tabuľa

Videotechnika

CD prehrávač

PC na záznam, kontrolu a porovnávanie vlastnej výslovnosti

Internet

CD zdroje

Čo sa patrí

Holine

Headway

Oxford University Press

Dataprojektor

PC

Tabuľa

Videotechnika

CD prehrávač

PC na záznam, kontrolu a porovnávanie vlastnej výslovnosti

Internet

CD zdroje

Čo máme a čo nemáme radi

Holine

Headway

Oxford University Press

Dataprojektor

PC

Tabuľa

Videotechnika

CD prehrávač

PC na záznam, kontrolu a porovnávanie vlastnej výslovnosti

Internet

CD zdroje

Predstav si príbuzenské vzťahy

Holine

Headway

Oxford University Press

Dataprojektor

PC

Tabuľa

Videotechnika

CD prehrávač

PC na záznam, kontrolu a porovnávanie vlastnej výslovnosti

Internet

CD zdroje

Porozprávaj mi o tom

Holine

Headway

Oxford University Press

Dataprojektor

PC

Tabuľa

Videotechnika

CD prehrávač

PC na záznam, kontrolu a porovnávanie vlastnej výslovnosti

Internet

CD zdroje

nepriama reč

Holine

Headway

Oxford University Press

Dataprojektor

PC

Tabuľa

Videotechnika

CD prehrávač

PC na záznam, kontrolu a porovnávanie vlastnej výslovnosti

Internet

CD zdroje

zhrnutie

Holine

Headway

Oxford University Press

Dataprojektor

PC

Tabuľa

Videotechnika

CD prehrávač

PC na záznam, kontrolu a porovnávanie vlastnej výslovnosti

Internet

CD zdroje

príprava maturity podľa tematických okruhov

Holine

Headway

Oxford University Press

Dataprojektor

PC

Tabuľa

Videotechnika

CD prehrávač

PC na záznam, kontrolu a porovnávanie vlastnej výslovnosti

Internet

CD zdroje

 

 

Send mail to petermatula@souparmt.edu.sk with questions or comments about this web site.
Last modified: júla 22, 2009