
ŠkVP
rybárstvo a životné prostredie
| |
Názov
predmetu
|
anglický
jazyk
|
Časový
rozsah výučby
|
spolu
219 vyučovacích hodín
|
Ročník
|
prvý,
druhý
|
Kód
a názov študijného odboru
|
4508 4 00 rybárstvo a životné
prostredie, 4512 4 00 poľnohospodárstvo
|
Vyučovací
jazyk
|
slovenský jazyk
|
Charakteristika predmetu
Obsahom
výučby anglického jazyka je formovanie, rozvíjanie a sústavné prehlbovanie
vedomostí a zručností zameraných na:
-
formovanie
rečových zručností potrebných v ústnom a písomnom prejave
-
zvukovú
a grafickú sústavu jazyk, jeho slovnú zásobu a gramatiku
-
rozvoj
schopností potrebných na komunikáciu v bežných situáciách, ktorej cieľom
je plynulosť a jazyková správnosť
-
správne
reagovanie v rôznych spoločenských situáciách a dodržiavanie konvencií
slušnosti
-
rozvoj
schopnosti uvedomovať si rozdiely medzi zvyklosťami, postojmi a životnými
hodnotami v anglicky hovoriacich krajinách a porovnávať ich s vlastným
postojom, životnými hodnotami a zvyklosťami vo vlastnej krajine
-
získavanie,
spracovanie informácií z rôznych oblastí života v anglicky hovoriacich
krajinách a ich porovnávanie s vlastnou krajinou
-
rozvoj
osobnosti žiaka a vypestovanie návyku celoživotného vzdelávania
-
rozvoj
schopnosti samostatne odôvodniť gramatické pravidlá na základe príkladov,
pozorovania a už získaných vedomostí
-
vyhľadávanie
a spracovávanie informácií z rôznych zdrojov a výmena týchto informácií
navzájom v rámci skupín a triedy.
Ciele vyučovacieho predmetu:
Základným
cieľom výučby anglického jazyka je:
–
u
žiakov postupne a cieľavedome rozvíjať všetky štyri rečové zručnosti t.
j. Ústny prejav, čítanie, počúvanie a písomný prejav na základe
osvojenej slovnej zásoby a gramatiky a zároveň rozvíjať stratégie učenia
sa
–
posilňovať
cieľavedomosť, vytrvalosť a systematickosť v štúdiu cudzieho jazyka
–
osvojovať
si tvorivý prístup k riešeniu úloh a rozvíjať vlastné kritické myslenie
–
viesť
žiakov k využívaniu osvojených znalostí a zručností pri ďalšom štúdiu
a v budúcej profesii
–
prehlbovať
vzájomné porozumenie medzi národmi a toleranciu k iným kultúram a zvykom
prostredníctvom poznatkov z rôznych oblastí života ľudstva.
–
Pomôcť
žiakov uvedomiť si svoje individuálne potreby definovať vlastné ciele a
niesť zodpovednosť za proces učenia sa
–
viesť
žiaka k tomu, aby využíval možnosti školy a podnety z mimoškolského
prostredia na upevňovanie a využívanie poznatkov v praxi
–
naučiť
žiakov učiť sa hľadať vlastné optimálne formy osvojovania a upevňovania
si učiva a vnímať jazykové vzdelávanie ako celoživotný proces
–
motivovať
žiakov, aby dosiahli vysoký stupeň osvojenia si jazyka vzhľadom na jeho špecifické
postavenie ako internacionálneho jazyka v obchode, cestovnom ruchu, doprave,
vede, kultúre
vyhľadávať
vhodné informačné zdroje a potrebné informácie,
vybrať
kvantitatívne matematické metódy (bežné, odborné a špecifické),
ktoré sú vhodné pri riešení danej úlohy alebo situácie,
graficky
znázorňovať reálne situácie a úlohy, kde takéto znázorňovanie pomáha
pri kvantitatívnom riešení úlohy,
Stratégia vyučovania
Pri
vyučovaní sa budú využívať nasledovné metódy a formy vyučovania
Názov
tematického celku
|
Stratégia vyučovania
|
Metódy
|
Formy práce
|
Opakovanie
|
informačnoreceptívna,
reproduktívna –
rozhovor,
heuristická –
rozhovor, riešenie úloh
|
frontálna výučba,
individuálna práca žiakov,
skupinová práca žiakov,
práca s knihou, slovníkom
|
Prítomné časy
|
informačnoreceptívna,
reproduktívna –
rozhovor,
heuristická –
rozhovor, riešenie úloh
|
frontálna výučba,
individuálna práca žiakov,
skupinová práca žiakov,
práca s knihou, slovníkom
|
Minulé časy
|
informačnoreceptívna,
reproduktívna –
rozhovor,
heuristická –
rozhovor, riešenie úloh
|
frontálna výučba,
individuálna práca žiakov,
skupinová práca žiakov,
práca s knihou, slovníkom
|
Vyjadrovanie množstva
|
informačnoreceptívna,
reproduktívna –
rozhovor,
heuristická –
rozhovor, riešenie úloh
|
frontálna výučba,
individuálna práca žiakov,
skupinová práca žiakov,
práca s knihou, slovníkom
|
Slovesné tvary v spojeniach s niektorými slovesami plnovýznamovými a
modálnymi
|
informačnoreceptívna,
reproduktívna –
rozhovor,
heuristická –
rozhovor, riešenie úloh
|
frontálna výučba,
individuálna práca žiakov,
skupinová práca žiakov,
práca s knihou, slovníkom
|
Opis ľudí, vecí a miest, otázky a odpovede
|
informačnoreceptívna,
reproduktívna –
rozhovor,
heuristická –
rozhovor, riešenie úloh
|
frontálna výučba,
individuálna práca žiakov,
skupinová práca žiakov,
práca s knihou, slovníkom
|
Slovesné časy „Present Perfect“ a Past Smile
|
informačnoreceptívna,
reproduktívna –
rozhovor,
heuristická –
rozhovor, riešenie úloh
|
frontálna výučba,
individuálna práca žiakov,
skupinová práca žiakov,
práca s knihou, slovníkom
|
Vyjadrovanie povinností a rád
|
informačnoreceptívna,
reproduktívna –
rozhovor,
heuristická –
rozhovor, riešenie úloh
|
frontálna výučba,
individuálna práca žiakov,
skupinová práca žiakov,
práca s knihou, slovníkom
|
Časové a podmienkové vety
|
informačnoreceptívna,
reproduktívna –
rozhovor,
heuristická –
rozhovor, riešenie úloh
|
frontálna výučba,
individuálna práca žiakov,
skupinová práca žiakov,
práca s knihou, slovníkom
|
Slovesné spojenia s neurčitkovými tvarmi a s „-ing“ tvarmi
|
informačnoreceptívna,
reproduktívna –
rozhovor,
heuristická –
rozhovor, riešenie úloh
|
frontálna výučba,
individuálna práca žiakov,
skupinová práca žiakov,
práca s knihou, slovníkom
|
Veci, ktoré zmenili svet
|
informačnoreceptívna,
reproduktívna –
rozhovor,
heuristická –
rozhovor, riešenie úloh
|
frontálna výučba,
individuálna práca žiakov,
skupinová práca žiakov,
práca s knihou, slovníkom
|
Priania a skutočnosť
|
informačnoreceptívna,
reproduktívna –
rozhovor,
heuristická –
rozhovor, riešenie úloh
|
frontálna výučba,
individuálna práca žiakov,
skupinová práca žiakov,
práca s knihou, slovníkom
|
Zárobky a živobytie
|
informačnoreceptívna,
reproduktívna –
rozhovor,
heuristická –
rozhovor, riešenie úloh
|
frontálna výučba,
individuálna práca žiakov,
skupinová práca žiakov,
práca s knihou, slovníkom
|
Vyjadrovanie deja (činnosti) pred iným dejom
|
informačnoreceptívna,
reproduktívna –
rozhovor,
heuristická –
rozhovor, riešenie úloh
|
frontálna výučba,
individuálna práca žiakov,
skupinová práca žiakov,
práca s knihou, slovníkom
|
Čo sa patrí
|
informačnoreceptívna,
reproduktívna –
rozhovor,
heuristická –
rozhovor, riešenie úloh
|
frontálna výučba,
individuálna práca žiakov,
skupinová práca žiakov,
práca s knihou, slovníkom
|
Čo máme a čo nemáme radi
|
informačnoreceptívna,
reproduktívna –
rozhovor,
heuristická –
rozhovor, riešenie úloh
|
frontálna výučba,
individuálna práca žiakov,
skupinová práca žiakov,
práca s knihou, slovníkom
|
Predstav si príbuzenské vzťahy
|
informačnoreceptívna,
reproduktívna –
rozhovor,
heuristická –
rozhovor, riešenie úloh
|
frontálna výučba,
individuálna práca žiakov,
skupinová práca žiakov,
práca s knihou, slovníkom
|
Porozprávaj mi o tom
|
informačnoreceptívna,
reproduktívna –
rozhovor,
heuristická –
rozhovor, riešenie úloh
|
frontálna výučba,
individuálna práca žiakov,
skupinová práca žiakov,
práca s knihou, slovníkom
|
nepriama reč
|
informačnoreceptívna,
reproduktívna –
rozhovor,
heuristická –
rozhovor, riešenie úloh
|
frontálna výučba,
individuálna práca žiakov,
skupinová práca žiakov,
práca s knihou, slovníkom
|
zhrnutie
|
informačnoreceptívna,
reproduktívna –
rozhovor,
heuristická –
rozhovor, riešenie úloh
|
frontálna výučba,
individuálna práca žiakov,
skupinová práca žiakov,
práca s knihou, slovníkom
|
príprava maturity podľa tematických okruhov
|
informačnoreceptívna,
reproduktívna –
rozhovor,
heuristická –
rozhovor, riešenie úloh
|
frontálna výučba,
individuálna práca žiakov,
skupinová práca žiakov,
práca s knihou, slovníkom
|
Učebné zdroje
Na
podporou a aktiváciu vyučovania a učenia žiakov sa využijú nasledovné
učebné zdroje:
Názov
tematického celku
|
Odborná
literatúra
|
Didaktická
technika
|
Materiálne
výučbové prostriedky
|
Ďalšie
zdroje
(internet,
knižnica, ...
|
Opakovanie
|
Holine
Headway
Oxford University Press
|
Dataprojektor
PC
Tabuľa
Videotechnika
|
CD prehrávač
PC na záznam, kontrolu
a porovnávanie vlastnej výslovnosti
|
Internet
CD zdroje
|
Prítomné časy
|
Holine
Headway
Oxford University Press
|
Dataprojektor
PC
Tabuľa
Videotechnika
|
CD prehrávač
PC na záznam, kontrolu
a porovnávanie vlastnej výslovnosti
|
Internet
CD zdroje
|
Minulé časy
|
Holine
Headway
Oxford University Press
|
Dataprojektor
PC
Tabuľa
Videotechnika
|
CD prehrávač
PC na záznam, kontrolu
a porovnávanie vlastnej výslovnosti
|
Internet
CD zdroje
|
Vyjadrovanie množstva
|
Holine
Headway
Oxford University Press
|
Dataprojektor
PC
Tabuľa
Videotechnika
|
CD prehrávač
PC na záznam, kontrolu
a porovnávanie vlastnej výslovnosti
|
Internet
CD zdroje
|
Slovesné tvary v spojeniach s niektorými slovesami plnovýznamovými a
modálnymi
|
Holine
Headway
Oxford University Press
|
Dataprojektor
PC
Tabuľa
Videotechnika
|
CD prehrávač
PC na záznam, kontrolu
a porovnávanie vlastnej výslovnosti
|
Internet
CD zdroje
|
Opis ľudí, vecí a miest, otázky a odpovede
|
Holine
Headway
Oxford University Press
|
Dataprojektor
PC
Tabuľa
Videotechnika
|
CD prehrávač
PC na záznam, kontrolu
a porovnávanie vlastnej výslovnosti
|
Internet
CD zdroje
|
Slovesné časy „Present Perfect“ a Past Smile
|
Holine
Headway
Oxford University Press
|
Dataprojektor
PC
Tabuľa
Videotechnika
|
CD prehrávač
PC na záznam, kontrolu
a porovnávanie vlastnej výslovnosti
|
Internet
CD zdroje
|
Vyjadrovanie povinností a rád
|
Holine
Headway
Oxford University Press
|
Dataprojektor
PC
Tabuľa
Videotechnika
|
CD prehrávač
PC na záznam, kontrolu
a porovnávanie vlastnej výslovnosti
|
Internet
CD zdroje
|
Časové a podmienkové vety
|
Holine
Headway
Oxford University Press
|
Dataprojektor
PC
Tabuľa
Videotechnika
|
CD prehrávač
PC na záznam, kontrolu
a porovnávanie vlastnej výslovnosti
|
Internet
CD zdroje
|
Slovesné spojenia s neurčitkovými tvarmi a s „-ing“ tvarmi
|
Holine
Headway
Oxford University Press
|
Dataprojektor
PC
Tabuľa
Videotechnika
|
CD prehrávač
PC na záznam, kontrolu
a porovnávanie vlastnej výslovnosti
|
Internet
CD zdroje
|
Veci, ktoré zmenili svet
|
Holine
Headway
Oxford University Press
|
Dataprojektor
PC
Tabuľa
Videotechnika
|
CD prehrávač
PC na záznam, kontrolu
a porovnávanie vlastnej výslovnosti
|
Internet
CD zdroje
|
Priania a skutočnosť
|
Holine
Headway
Oxford University Press
|
Dataprojektor
PC
Tabuľa
Videotechnika
|
CD prehrávač
PC na záznam, kontrolu
a porovnávanie vlastnej výslovnosti
|
Internet
CD zdroje
|
Zárobky a živobytie
|
Holine
Headway
Oxford University Press
|
Dataprojektor
PC
Tabuľa
Videotechnika
|
CD prehrávač
PC na záznam, kontrolu
a porovnávanie vlastnej výslovnosti
|
Internet
CD zdroje
|
Vyjadrovanie deja (činnosti) pred iným dejom
|
Holine
Headway
Oxford University Press
|
Dataprojektor
PC
Tabuľa
Videotechnika
|
CD prehrávač
PC na záznam, kontrolu
a porovnávanie vlastnej výslovnosti
|
Internet
CD zdroje
|
Čo sa patrí
|
Holine
Headway
Oxford University Press
|
Dataprojektor
PC
Tabuľa
Videotechnika
|
CD prehrávač
PC na záznam, kontrolu
a porovnávanie vlastnej výslovnosti
|
Internet
CD zdroje
|
Čo máme a čo nemáme radi
|
Holine
Headway
Oxford University Press
|
Dataprojektor
PC
Tabuľa
Videotechnika
|
CD prehrávač
PC na záznam, kontrolu
a porovnávanie vlastnej výslovnosti
|
Internet
CD zdroje
|
Predstav si príbuzenské vzťahy
|
Holine
Headway
Oxford University Press
|
Dataprojektor
PC
Tabuľa
Videotechnika
|
CD prehrávač
PC na záznam, kontrolu
a porovnávanie vlastnej výslovnosti
|
Internet
CD zdroje
|
Porozprávaj mi o tom
|
Holine
Headway
Oxford University Press
|
Dataprojektor
PC
Tabuľa
Videotechnika
|
CD prehrávač
PC na záznam, kontrolu
a porovnávanie vlastnej výslovnosti
|
Internet
CD zdroje
|
nepriama reč
|
Holine
Headway
Oxford University Press
|
Dataprojektor
PC
Tabuľa
Videotechnika
|
CD prehrávač
PC na záznam, kontrolu
a porovnávanie vlastnej výslovnosti
|
Internet
CD zdroje
|
zhrnutie
|
Holine
Headway
Oxford University Press
|
Dataprojektor
PC
Tabuľa
Videotechnika
|
CD prehrávač
PC na záznam, kontrolu
a porovnávanie vlastnej výslovnosti
|
Internet
CD zdroje
|
príprava maturity podľa tematických okruhov
|
Holine
Headway
Oxford University Press
|
Dataprojektor
PC
Tabuľa
Videotechnika
|
CD prehrávač
PC na záznam, kontrolu
a porovnávanie vlastnej výslovnosti
|
Internet
CD zdroje
|
|