Na úvod Hore Mapa stránok
Stredná odborná škola rybárska

I. ročník
I. ročník II. ročníkStredná odborná škola rybárska Mošovce

 

 

 

NADSTAVBOVÉ ŠTÚDIUM

- rybárstvo a životné prostredie - 45084 00

- poľnohospodárstvo - 45124 00

       

 

ŠkVP
rybárstvo a životné prostredie


ROČNÍK: PRVÝ

ROZPIS  UČIVA PREDMETU:   dejepis

1 hodina týždenne, spolu 33 vyučovacích hodín

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

Úvod do štúdia

1

 

Žiak má:

Žiak:

 

 

Úvod do dejepisu.

Evolúcia človeka

1

biológia – 2. ročník – Systém živočíchov,  náboženská výchova

-  porovnať metódy historiografie a exaktných vied,

-  poznať rôzne druhy prameňov a zhodnotiť ich význam pre históriu,

-  vysvetliť evolúciu človeka.

– porovnal metódy historiografie a exaktných vied,

– poznal rôzne druhy prameňov a zhodnotil ich význam pre históriu,

-vysvetlil evolúciu človeka.

ústne skúšanie frontálne

 

ústna odpoveď

 

Starovek

2

 

Žiak má:

Žiak:

 

 

Antické Grécko

1

slovenský jazyk a literatúra – 1. ročník – Starovek

-  porovnať antickú demokraciu s modernou,

-  poznať podmienky vzniku kresťanstva,

-  porovnať politický systém aténskej demokracie  a rímskej republiky,

-  uviesť civilizačný odkaz antiky pre súčasnosť.

-  porovnal antickú demokraciu s modernou,

-  poznal podmienky vzniku kresťanstva,

-  porovnal politický systém aténskej demokracie  a rímskej republiky,

-  uviedol civilizačný odkaz antiky pre súčasnosť.

ústne skúšanie frontálne

ústne individuálne skúšanie

 

ústna odpoveď

 

ústna odpoveď

 

Rímska ríša

1

Stredovek

8

 

Žiak má:

Žiak:

 

 

Sťahovanie národov

1

slovenský jazyk a literatúra – 1. ročník – Stredovek

-  charakterizovať štruktúru stredovekej spoločnosti,

- uviesť premeny stredovekého štátu,

- vysvetliť vzťah medzi svetskou a cirkevnou mocou,

- charakterizovať veľkomoravské obdobie a zdôvodniť jeho význam pri formovaní slovenského národa.

-  charakterizoval štruktúru stredovekej spoločnosti,

- uviedol premeny stredovekého štátu,

- vysvetlil vzťah medzi svetskou a cirkevnou mocou,

- charakterizoval veľkomoravské obdobie a zdôvodnil jeho význam pri formovaní slovenského národa.

ústne skúšanie frontálne

ústne individuálne skúšanie

písomné skúšanie

ústna odpoveď

ústna odpoveď

 

 

Formovanie novej Európy

1

Slovania a Veľká Morava

4

Slovensko v Uhorsku

2

písomná odpoveď

 

Novovek I.

7

 

Žiak má:

Žiak:

 

 

Humanizmus a renesancia

1

slovenský jazyk a literatúra – 1. ročník – Humanizmus a renesancia

- charakterizovať obdobie humanizmu a renesancie,

- zhodnotiť význam objavov pre ľudstvo,

- porovnať prínos jednotlivých dynastií pre Uhorsko,

- vysvetliť príčiny reformácie a protireformácie, zhodnotiť ich dôsledky.

- charakterizoval obdobie humanizmu a renesancie,

- zhodnotil význam objavov pre ľudstvo,

- porovnal prínos jednotlivých dynastií pre Uhorsko,

- vysvetlil príčiny reformácie a protireformácie, zhodnotil ich dôsledky.

ústne skúšanie frontálne

ústne individuálne skúšanie

písomné skúšanie

ústna odpoveď

ústna odpoveď

písomná odpoveď

Dynastie na uhorskom tróne

4

Náboženské vojny a ich dôsledky

2

Novovek II.

7

 

Žiak má:

Žiak:

 

 

Vznik absolutistických monarchií

1

slovenský jazyk a literatúra – 1. ročník – Preromantizmus a romantizmus

- vysvetliť podmienky vzniku absolutistických monarchií,

- zhodnotiť význam osvietenských premien európskej spoločnosti a národných revolúcií v 19. storočí,

- charakterizovať národné obrodenie a jeho fázy,

- posúdiť význam slovenského národného obrodenia pri formovaní slovenského národa.

- vysvetlil podmienky vzniku absolutistických monarchií,

- zhodnotil význam osvietenských premien európskej spoločnosti a národných revolúcií v 19. storočí,

- charakterizoval národné obrodenie a jeho fázy,

- posúdil význam slovenského národného obrodenia pri formovaní slovenského národa.

ústne skúšanie frontálne

ústne individuálne skúšanie

písomné skúšanie

ústna odpoveď

ústna odpoveď

písomná odpoveď

Osvietenstvo, osvietenské revolúcie a demokratizácia spoločnosti

2

Národné obrodenia

1

Slovenské národné obrodenie

3

Novovek III.

8

 

Žiak má:

Žiak:

 

 

Priemyselná revolúcia

1

 

- vysvetliť význam európskej

expanzie,  vzťah medzi vedecko-technickým pokrokom  a premenami života na prelome 19. a 20. storočia,

- zhodnotiť význam 1. svetovej vojny pre Slovákov,

- charakterizovať povojnové usporiadanie  sveta.

- vysvetlil význam európskej

expanzie,  vzťah medzi vedecko-technickým pokrokom  a premenami života na prelome 19. a 20. storočia,

- zhodnotil význam 1. svetovej vojny pre Slovákov,

- charakterizoval povojnové usporiadanie  sveta.

ústne skúšanie frontálne

ústne individuálne skúšanie

písomné skúšanie

ústna odpoveď

ústna odpoveď

písomná odpoveď

1. svetová vojna

4

Svet po 1. svetovej vojne

3

 

 

Send mail to petermatula@souparmt.edu.sk with questions or comments about this web site.
Last modified: júla 22, 2009