ROZPIS
UČIVA PREDMETU: dejepis
|
1 hodina týždenne,
spolu 33 vyučovacích hodín
|
|
Názov
tematického celku
Témy
|
Hodiny
|
Medzipredmetové
vzťahy
|
Očakávané
vzdelávacie
výstupy
|
Kritériá
hodnotenia vzdelávacích výstupov
|
Metódy
hodnotenia
|
Prostriedky
hodnotenia
|
|
Úvod
do štúdia
|
1
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Úvod
do dejepisu.
Evolúcia
človeka
|
1
|
biológia
– 2. ročník – Systém živočíchov,
náboženská výchova
|
-
porovnať metódy historiografie a exaktných vied,
-
poznať rôzne druhy prameňov a zhodnotiť ich význam pre
históriu,
-
vysvetliť evolúciu človeka.
|
–
porovnal metódy historiografie a exaktných vied,
– poznal rôzne druhy
prameňov a zhodnotil ich význam pre históriu,
-vysvetlil evolúciu človeka.
|
ústne
skúšanie frontálne
|
ústna
odpoveď
|
|
Starovek
|
2
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Antické
Grécko
|
1
|
slovenský
jazyk a literatúra – 1. ročník – Starovek
|
-
porovnať antickú demokraciu s modernou,
-
poznať podmienky vzniku kresťanstva,
-
porovnať politický systém aténskej demokracie
a rímskej republiky,
-
uviesť civilizačný odkaz antiky pre súčasnosť.
|
-
porovnal antickú demokraciu s modernou,
-
poznal podmienky vzniku kresťanstva,
-
porovnal politický systém aténskej demokracie
a rímskej republiky,
-
uviedol civilizačný odkaz antiky pre súčasnosť.
|
ústne
skúšanie frontálne
ústne individuálne skúšanie
|
ústna
odpoveď
ústna odpoveď
|
|
Rímska
ríša
|
1
|
|
Stredovek
|
8
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Sťahovanie
národov
|
1
|
slovenský
jazyk a literatúra – 1. ročník – Stredovek
|
-
charakterizovať štruktúru stredovekej spoločnosti,
-
uviesť premeny stredovekého štátu,
-
vysvetliť vzťah medzi svetskou a cirkevnou mocou,
-
charakterizovať veľkomoravské obdobie a zdôvodniť jeho význam
pri formovaní slovenského národa.
|
-
charakterizoval štruktúru stredovekej spoločnosti,
-
uviedol premeny stredovekého štátu,
-
vysvetlil vzťah medzi svetskou a cirkevnou mocou,
-
charakterizoval veľkomoravské obdobie a zdôvodnil jeho význam pri
formovaní slovenského národa.
|
ústne
skúšanie frontálne
ústne individuálne skúšanie
písomné skúšanie
|
ústna
odpoveď
ústna odpoveď
|
|
Formovanie
novej Európy
|
1
|
|
Slovania
a Veľká Morava
|
4
|
|
Slovensko
v Uhorsku
|
2
|
|
písomná
odpoveď
|
|
|
|
Novovek
I.
|
7
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Humanizmus
a renesancia
|
1
|
slovenský
jazyk a literatúra – 1. ročník – Humanizmus a renesancia
|
- charakterizovať
obdobie humanizmu a renesancie,
-
zhodnotiť význam objavov pre ľudstvo,
-
porovnať prínos jednotlivých dynastií pre Uhorsko,
-
vysvetliť príčiny reformácie a protireformácie, zhodnotiť ich dôsledky.
|
- charakterizoval
obdobie humanizmu a renesancie,
-
zhodnotil význam objavov pre ľudstvo,
-
porovnal prínos jednotlivých dynastií pre Uhorsko,
-
vysvetlil príčiny reformácie a protireformácie, zhodnotil ich dôsledky.
|
ústne
skúšanie frontálne
ústne individuálne skúšanie
písomné skúšanie
|
ústna
odpoveď
ústna odpoveď
písomná odpoveď
|
|
Dynastie
na uhorskom tróne
|
4
|
|
Náboženské
vojny a ich dôsledky
|
2
|
|
Novovek
II.
|
7
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Vznik
absolutistických monarchií
|
1
|
slovenský
jazyk a literatúra – 1. ročník – Preromantizmus a romantizmus
|
- vysvetliť podmienky
vzniku absolutistických monarchií,
-
zhodnotiť význam osvietenských premien európskej spoločnosti a národných
revolúcií v 19. storočí,
-
charakterizovať národné obrodenie a jeho fázy,
-
posúdiť význam slovenského národného obrodenia pri formovaní
slovenského národa.
|
- vysvetlil podmienky
vzniku absolutistických monarchií,
-
zhodnotil význam osvietenských premien európskej spoločnosti a národných
revolúcií v 19. storočí,
-
charakterizoval národné obrodenie a jeho fázy,
-
posúdil význam slovenského národného obrodenia pri formovaní
slovenského národa.
|
ústne
skúšanie frontálne
ústne individuálne skúšanie
písomné skúšanie
|
ústna
odpoveď
ústna odpoveď
písomná odpoveď
|
|
Osvietenstvo,
osvietenské revolúcie a demokratizácia spoločnosti
|
2
|
|
Národné
obrodenia
|
1
|
|
Slovenské
národné obrodenie
|
3
|
|
Novovek III.
|
8
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Priemyselná
revolúcia
|
1
|
|
- vysvetliť význam európskej
expanzie,
vzťah medzi vedecko-technickým pokrokom
a premenami života na prelome 19. a 20. storočia,
-
zhodnotiť význam 1. svetovej vojny pre Slovákov,
-
charakterizovať povojnové usporiadanie
sveta.
|
- vysvetlil význam európskej
expanzie,
vzťah medzi vedecko-technickým pokrokom
a premenami života na prelome 19. a 20. storočia,
-
zhodnotil význam 1. svetovej vojny pre Slovákov,
-
charakterizoval povojnové usporiadanie
sveta.
|
ústne
skúšanie frontálne
ústne individuálne skúšanie
písomné skúšanie
|
ústna
odpoveď
ústna odpoveď
písomná odpoveď
|
|
1.
svetová vojna
|
4
|
|
Svet
po 1. svetovej vojne
|
3
|
|