Na úvod Hore Mapa stránok
Stredná odborná škola rybárska

II. ročník
I. ročník II. ročníkStredná odborná škola rybárska Mošovce

 

 

 

NADSTAVBOVÉ ŠTÚDIUM

- rybárstvo a životné prostredie - 45084 00

- poľnohospodárstvo - 45124 00

       

 

ŠkVP
rybárstvo a životné prostredie


ROČNÍK: DRUHÝ

ROZPIS  UČIVA PREDMETU: dejepis  

1 hodina týždenne, spolu 30 vyučovacích hodín

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

Svet v medzivojnovom období

3

 

Žiak má:

Žiak:

 

 

Európa v 30. rokoch

1

 

-vysvetliť pojem autoritatívny režim,

-charakterizovať jednotlivé autoritatívne režimy vo svete,

-získavať samostatným štúdiom všetky nové informácie vzťahujúce sa k objasneniu danej problematiky. 

-vysvetlil pojem autoritatívny režim,

-charakterizoval jednotlivé autoritatívne režimy vo svete,

- získal samostatným štúdiom všetky nové informácie vzťahujúce sa k objasneniu danej problematiky. 

ústne skúšanie frontálne

ústne skúšanie individuálne

 

ústna odpoveď

 

ústna odpoveď

 

Vznik autoritatívnych režimov

1

Na ceste k II. svetovej vojne

1

Slovensko medzi dvoma svetovými vojnami

4

 

Žiak má:

Žiak:

 

 

Hospodárska a politická situácia v ČSR . Národnostná otázka v 1. ČSR

1

 

 

-vysvetliť situáciu v ČSR po 1. svetovej vojne,

-zhodnotiť postavenie Slovenska v rámci ČSR,

-porovnať činnosť jednotlivých predstaviteľov kultúrneho a politického života,

-určiť príčiny postupného rozpadu ČSR,

-vyjadrovať a zdôvodňovať svoje názory.

 

 

 

 

 

 

-vysvetlil situáciu v ČSR po 1. svetovej vojne,

-zhodnotil postavenie Slovenska v rámci ČSR,

-porovnal činnosť jednotlivých predstaviteľov kultúrneho a politického života,

-určil príčiny postupného rozpadu ČSR,

-vyjadroval a zdôvodňoval svoje názory.

 

 

ústne skúšanie frontálne

ústne skúšanie individuálne

písomné skúšanie

ústna odpoveď

 

ústna odpoveď

písomná odpoveď

Kultúra, školstvo, umenie a životný štýl

1

Osobnosti slovenského politického života

1

Cesta k rozpadu ČSR

1

Druhá svetová vojna

8

 

Žiak má:

Žiak:

 

 

Príčiny vojny. Mníchovská dohoda

1

 

-          uviesť príčiny  2. svetovej vojny a ich vplyv na ďalší vývoj slovenských i svetových dejín,

-          porovnať jednotlivé bojové línie,

-          zhodnotiť priebeh 2. svetovej vojny,

-          zhodnotiť vplyv dôsledkov 2. svetovej vojny na ďalší vývoj slovenského štátu,

-          samostatne zhromažďovať informácie k danej problematike  a navrhnúť ich využitie vo vyučovacom procese.

-          uviedol príčiny  2. svetovej vojny a ich vplyv na ďalší vývoj slovenských i svetových dejín,

-          porovnal  jednotlivé bojové línie,

-          zhodnotil  priebeh 2. svetovej vojny vo svete,

-          zhodnotil  vplyv dôsledkov 2. svetovej vojny na ďalší vývoj slovenského štátu,

-          samostatne zhromaždil informácie k danej problematike  a navrhol ich využitie vo vyučovacom procese.

ústne skúšanie frontálne

ústne skúšanie individuálne

písomné skúšanie

ústna odpoveď

ústna odpoveď

 

písomná odpoveď

Vznik a vývoj slovenského štátu

2

Expanzia Nemecka. Prepadnutie Poľska

1

Útok na ZSSR

1

Prelom v II. svetovej vojne

1

Koniec vojny, dôsledky

2

Slovensko v období druhej svetovej vojny

6

 

Žiak má:

Žiak:

 

 

Priebeh vojny na Slovensku

2

 

-          zhodnotiť priebeh 2. svetovej vojny na  Slovensku,

-          charakterizovať domáci a zahraničný odboj,

-          zhodnotiť význam SNP pre slovenský národ,

-          zapájať sa do diskusie o danej problematike,

-          prezentovať vhodnou formou získané informácie.

 

-          zhodnotil priebeh 2. svetovej vojny na  Slovensku,

-          charakterizoval domáci a zahraničný odboj,

-          zhodnotil  význam SNP pre slovenský národ,

-          zapájal  sa do diskusie o danej problematike,

-          prezentoval  vhodnou formou získané informácie.

 

ústne skúšanie frontálne

ústne skúšanie individuálne

písomné skúšanie

ústna odpoveď

 

ústna odpoveď

písomná odpoveď

SNP, domáci a zahraničný odboj

2

Obnovenie ČSR

2

Svet po druhej svetovej vojne

3

 

Žiak má:

Žiak:

 

 

Zmeny v Európe a vo svete.

Vznik „studenej vojny“

1

 

 

-          vysvetliť podstatu zmien v Európe a vo svete,

-          zhodnotiť význam činnosti OSN pre Európu,

-          určiť okolnosti vzniku a rozkladu sovietskeho bloku,

-          charakterizovať sovietizáciu ČSR,

-          formulovať a prezentovať svoje názory a postoje k danej problematike.

-          vysvetlil  podstatu zmien v Európe a vo svete,

-          zhodnotil  význam  činnosti OSN pre Európu,

-          určil okolnosti vzniku a rozkladu sovietskeho bloku,

-          charakterizoval sovietizáciu ČSR,

-          formuloval a prezentoval svoje názory a postoje k danej problematike.

ústne skúšanie frontálne

ústne skúšanie individuálne

 

ústna odpoveď

 

ústna odpoveď

 

Helsinský mierový proces

1

Rozklad sovietskeho bloku

1

Slovensko po druhej svetovej vojne

6

Udalosti na Slovensku.

Povojnové voľby

1

 

Žiak má:

Žiak:

 

 

Februárové udalosti 1948

1

50-te roky, 60-te roky

1

 

-          charakterizovať situáciu na Slovensku v obnovenom Československu,

-          porovnať vývoj historických udalostí  na Slovensku  v jednotlivých rokoch  po  2. svetovej vojne,

-          charakterizovať podmienky vzniku Slovenskej republiky a jej ďalší vývoj,

-          zhodnotiť súčasnú hospodársku, kultúrnu a politickú situáciu na Slovensku.

-          charakterizoval situáciu na Slovensku v obnovenom Československu,

-          porovnal  vývoj historických udalostí  na Slovensku  v jednotlivých rokoch  po  2. svetovej vojne,

-          charakterizoval podmienky vzniku Slovenskej republiky a jej ďalší vývoj,

-          zhodnotil súčasnú hospodársku, kultúrnu a politickú situáciu na Slovensku.

ústne skúšanie frontálne

ústne skúšanie individuálne

písomné skúšanie

ústna odpoveď

 

ústna odpoveď

písomná odpoveď

Rok 1968. Normalizácia a jej dôsledky. 70-te a 80-te roky

 1

Pád komunistickej diktatúry

1

Vznik Slovenskej republiky.

Súčasný vývoj na Slovensku

1

 

Všeobecné pokyny hodnotenia:

 

Pri každom hodnotení tematického celku používame všeobecné kritériá a klasifikáciu uvedenú v tomto ŠkVP (pre jednotlivcov, skupinu, pre ústne a písomné práce). Príprava  cieľových otázok pre skupinové práce, písomné cvičenia a frontálne skúšanie pripravuje vyučujúci v rámci tematických celkov.

Po ukončení väčšiny tematických  celkov v danom vyučovacom predmete pripraví vyučujúci súborný neštandardizovaný didaktický test na overenie komplexných vedomostí a zručností žiakov. Otázky v didaktickom teste nesmú prevýšiť stanovenú úroveň vzdelávacích výstupov v jednotlivých tematických celkoch. Kritériá hodnotenia musia byť súčasťou neštandardizovaného didaktického testu alebo skupinovej písomnej práce.   Žiaci budú s nimi oboznámení až po absolvovaní neštandardizovaného didaktického testu alebo skupinovej písomnej práce. Žiak má možnosť didaktický test  alebo skupinovú písomnú prácu opakovať, ak bol v prvom didaktickom teste alebo v písomnej práci neúspešný, len ak mu to vyučujúci umožní. Termín opakovania neštandardizovaného didaktického testu alebo skupinovej písomnej práce sa dohodne medzi skúšajúcim a žiakom. Výsledky didaktického testu sú významnou súčasťou  sumatívneho hodnotenia a uchovávajú sa počas doby štúdia žiaka.

 

Send mail to petermatula@souparmt.edu.sk with questions or comments about this web site.
Last modified: júla 22, 2009