ROZPIS
UČIVA PREDMETU: dejepis
|
1 hodina týždenne,
spolu 30 vyučovacích hodín
|
|
Názov
tematického celku
Témy
|
Hodiny
|
Medzipredmetové
vzťahy
|
Očakávané
vzdelávacie
výstupy
|
Kritériá
hodnotenia vzdelávacích výstupov
|
Metódy
hodnotenia
|
Prostriedky
hodnotenia
|
|
Svet
v medzivojnovom období
|
3
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Európa
v 30. rokoch
|
1
|
|
-vysvetliť
pojem autoritatívny režim,
-charakterizovať
jednotlivé autoritatívne režimy vo svete,
-získavať
samostatným štúdiom všetky nové informácie vzťahujúce sa k objasneniu
danej problematiky.
|
-vysvetlil
pojem autoritatívny režim,
-charakterizoval
jednotlivé autoritatívne režimy vo svete,
-
získal samostatným štúdiom všetky nové informácie vzťahujúce sa k objasneniu
danej problematiky.
|
ústne
skúšanie frontálne
ústne skúšanie
individuálne
|
ústna
odpoveď
ústna odpoveď
|
|
Vznik
autoritatívnych režimov
|
1
|
|
Na
ceste k II. svetovej vojne
|
1
|
|
Slovensko
medzi dvoma svetovými vojnami
|
4
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Hospodárska
a politická situácia v ČSR . Národnostná otázka v 1.
ČSR
|
1
|
|
-vysvetliť situáciu
v ČSR po 1. svetovej vojne,
-zhodnotiť
postavenie Slovenska v rámci ČSR,
-porovnať činnosť
jednotlivých predstaviteľov kultúrneho a politického života,
-určiť príčiny
postupného rozpadu ČSR,
-vyjadrovať a zdôvodňovať
svoje názory.
|
-vysvetlil situáciu
v ČSR po 1. svetovej vojne,
-zhodnotil
postavenie Slovenska v rámci ČSR,
-porovnal činnosť
jednotlivých predstaviteľov kultúrneho a politického života,
-určil príčiny
postupného rozpadu ČSR,
-vyjadroval a zdôvodňoval
svoje názory.
|
ústne
skúšanie frontálne
ústne skúšanie
individuálne
písomné skúšanie
|
ústna
odpoveď
ústna odpoveď
písomná odpoveď
|
|
Kultúra,
školstvo, umenie a životný štýl
|
1
|
|
Osobnosti
slovenského politického života
|
1
|
|
Cesta
k rozpadu ČSR
|
1
|
|
Druhá
svetová vojna
|
8
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Príčiny
vojny. Mníchovská dohoda
|
1
|
|
-
uviesť
príčiny 2. svetovej vojny a ich
vplyv na ďalší vývoj slovenských i svetových dejín,
-
porovnať
jednotlivé bojové línie,
-
zhodnotiť
priebeh 2. svetovej vojny,
-
zhodnotiť
vplyv dôsledkov 2. svetovej vojny na ďalší vývoj slovenského štátu,
-
samostatne
zhromažďovať informácie k danej problematike
a navrhnúť ich využitie vo vyučovacom procese.
|
-
uviedol
príčiny 2. svetovej vojny a ich
vplyv na ďalší vývoj slovenských i svetových dejín,
-
porovnal
jednotlivé bojové línie,
-
zhodnotil
priebeh 2. svetovej vojny vo svete,
-
zhodnotil
vplyv dôsledkov 2. svetovej vojny na ďalší vývoj slovenského
štátu,
-
samostatne
zhromaždil informácie k danej problematike
a navrhol ich využitie vo vyučovacom procese.
|
ústne
skúšanie frontálne
ústne skúšanie
individuálne
písomné skúšanie
|
ústna
odpoveď
ústna odpoveď
písomná odpoveď
|
|
Vznik
a vývoj slovenského štátu
|
2
|
|
Expanzia
Nemecka. Prepadnutie Poľska
|
1
|
|
Útok
na ZSSR
|
1
|
|
Prelom
v II. svetovej vojne
|
1
|
|
Koniec
vojny, dôsledky
|
2
|
|
Slovensko
v období druhej svetovej vojny
|
6
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Priebeh
vojny na Slovensku
|
2
|
|
-
zhodnotiť
priebeh 2. svetovej vojny na Slovensku,
-
charakterizovať
domáci a zahraničný odboj,
-
zhodnotiť
význam SNP pre slovenský národ,
-
zapájať
sa do diskusie o danej problematike,
-
prezentovať
vhodnou formou získané informácie.
|
-
zhodnotil
priebeh 2. svetovej vojny na Slovensku,
-
charakterizoval
domáci a zahraničný odboj,
-
zhodnotil
význam SNP pre slovenský národ,
-
zapájal
sa do diskusie o danej problematike,
-
prezentoval
vhodnou formou získané informácie.
|
ústne
skúšanie frontálne
ústne skúšanie
individuálne
písomné skúšanie
|
ústna
odpoveď
ústna odpoveď
písomná odpoveď
|
|
SNP,
domáci a zahraničný odboj
|
2
|
|
Obnovenie
ČSR
|
2
|
|
Svet
po druhej svetovej vojne
|
3
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Zmeny
v Európe a vo svete.
Vznik „studenej
vojny“
|
1
|
|
-
vysvetliť
podstatu zmien v Európe a vo svete,
-
zhodnotiť
význam činnosti OSN pre Európu,
-
určiť
okolnosti vzniku a rozkladu sovietskeho bloku,
-
charakterizovať
sovietizáciu ČSR,
-
formulovať
a prezentovať svoje názory a postoje k danej
problematike.
|
-
vysvetlil
podstatu zmien v Európe a vo svete,
-
zhodnotil
význam činnosti OSN
pre Európu,
-
určil
okolnosti vzniku a rozkladu sovietskeho bloku,
-
charakterizoval
sovietizáciu ČSR,
-
formuloval
a prezentoval svoje názory a postoje k danej problematike.
|
ústne
skúšanie frontálne
ústne skúšanie
individuálne
|
ústna
odpoveď
ústna odpoveď
|
|
Helsinský
mierový proces
|
1
|
|
Rozklad
sovietskeho bloku
|
1
|
|
Slovensko po druhej svetovej vojne
|
6
|
|
Udalosti
na Slovensku.
Povojnové voľby
|
1
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Februárové
udalosti 1948
|
1
|
|
50-te
roky, 60-te roky
|
1
|
|
-
charakterizovať
situáciu na Slovensku v obnovenom Československu,
-
porovnať
vývoj historických udalostí na
Slovensku v jednotlivých
rokoch po
2. svetovej vojne,
-
charakterizovať
podmienky vzniku Slovenskej republiky a jej ďalší vývoj,
-
zhodnotiť
súčasnú hospodársku, kultúrnu a politickú situáciu na
Slovensku.
|
-
charakterizoval
situáciu na Slovensku v obnovenom Československu,
-
porovnal
vývoj historických udalostí
na Slovensku v jednotlivých
rokoch po
2. svetovej vojne,
-
charakterizoval
podmienky vzniku Slovenskej republiky a jej ďalší vývoj,
-
zhodnotil
súčasnú hospodársku, kultúrnu a politickú situáciu na
Slovensku.
|
ústne
skúšanie frontálne
ústne skúšanie
individuálne
písomné skúšanie
|
ústna
odpoveď
ústna odpoveď
písomná odpoveď
|
|
Rok
1968. Normalizácia a jej dôsledky. 70-te a 80-te roky
|
1
|
|
Pád
komunistickej diktatúry
|
1
|
|
Vznik
Slovenskej republiky.
Súčasný vývoj na
Slovensku
|
1
|
|