Na úvod Hore Mapa stránok
Stredná odborná škola rybárska

I. ročník
I. ročník II. ročníkStredná odborná škola rybárska Mošovce

 

 

 

NADSTAVBOVÉ ŠTÚDIUM

- rybárstvo a životné prostredie - 45084 00

- poľnohospodárstvo - 45124 00

       

 

ŠkVP
rybárstvo a životné prostredie


ROČNÍK: PRVÝ

ROZPIS  UČIVA PREDMETU:   mechanizácia

2 hodiny týždenne, spolu 66 vyučovacích hodín

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

Úvod do predmetu

1

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Význam predmetu, základné pojmy, rozdelenie mechanizačných prostriedkov

1

 

*        vedieť charakterizovať základné pojmy a vedieť odlišnosti medzi nimi

*        pochopiť systém členenia mechanizačných prostriedkov

*        správne charakterizoval základné pojmy ako sú stroj, ústrojenstvo, mechanizmus, súčiastka

*        pochopil systém členenia mechanizačných prostriedkov

 

ústne frontálne skúšanie

 

 

ústne odpovede

 

Všeobecné zloženie poľnohospodárskych mechanizačných prostriedkov

45

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Zloženie poľnohospodárskeho stroja

1

 

*        poznať  časti stroja vo všeobecnom ponímaní a vedieť kde sa používajú v strojoch,

*        opísať všeobecné zloženie stroja,

*        poznať význam pojmov:  stroj, skupina, podskupina,

*        vysvetliť zdroje energie, rozvod energie s popisom častí,

*        charakterizovať ovládacie sústavy a pomocné časti stroja.

*        poznal  časti stroja vo všeobecnom ponímaní a vedel kde sa používajú v strojoch,

*        opísal všeobecné zloženie stroja,

*        poznal význam pojmov:  stroj, skupina, podskupina,

*        vysvetlil zdroje energie, rozvod energie s popisom častí,

*        charakterizoval ovládacie sústavy a pomocné časti stroja.

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

 

písomná práca

ústne odpovede

neštandarizovaný test

 

Rámy strojov

1

Podvozky strojov-kolesové

1

Podvozky strojov-pásové

1

Nápravy stojov

2

Kolesá strojov, pneumatiky

1

Brzdové sústavy podvozkov

3

Riadenie strojov

2

Energetické zdroje strojov

1

Spaľovacie motory strojov

6

Elektrické motory strojov:

- fyzikálny princíp elektromagnetickej indukcie

1

- jednofázové motory

1

- trojfázové motory

2

- spúšťanie el. motorov, ovládanie

1

Rozvod  energie u strojov

1

Elektrický rozvod energie

2

Mechanický rozvod energie

1

- spojky strojov

1

- mechanické prevody strojov:

  hriadele, kardány, reťazové prevody, remeňové,  ostatné...

2

- prevodovky strojov

1

Pneumatický rozvod energie

1

- kompresory

1

- potrubia, ostatné časti...

1

Hydraulický rozvod energie

1

- hydrogenerátory

1

- hydromotory

1

- ostatné časti hydraulického rozvodu energie a ich ošetrovanie

3

Kombinovaný rozvod energie

1

Hydraulické riadenie strojov

1

Ovládanie strojov-príklady

1

Závesy strojov

1

Mechanizačné prostriedky na dopravu a manipuláciu s materiálmi

12

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Význam dopravy, sústava dopravných strojov a zariadení

1

 

 

 

 

 

*        pochopiť  význam dopravy a členenie dopravných zariadení,

*        vedieť charakterizovať jednotlivé dopravníky, ich použitie a zásady bezpečnosti pri ich prevádzke,

*        rozumieť využívaniu dopravných prostriedkov v poľnohospodárstve a manipulačným zariadeniam,

*        ovládať zásady BOZP s manipulačnou technikou.

 

*        pochopil  význam dopravy a členenie dopravných zariadení,

*        vedel charakterizovať jednotlivé dopravníky, ich použitie a zásady bezpečnosti pri ich prevádzke,

*        rozumel využívaniu dopravných prostriedkov v poľnohospodárstve a manipulačným zariadeniam,

*        ovládať zásady BOZP s manipulačnou technikou.

 

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

projekt

ústna odpoveď

písomná práca

ústne odpovede

neštandarizovaný test

projekt

Mechanické dopravníky:    spádové, vibračné, valčekové, pásové, závitovkové,                                     reťazové, hrablicové, profilové, článkové, kapsové

3

Pneumatické dopravníky

2

Nemotorové dopravné prostriedky: vozíky, prívesy, návesy, nadstavby

2

Zdvíhadlá a nakladače:  zdviháky, nakladače, paletizácia, kontajnerizácia

 

3

Bezpečnosť a hygiena práce v doprave

1

Mechanizačné prostriedky na dopravu kvapalín

8

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Druhy kvapalín v poľnohospodárstve, charakteristika                                               

1

 

*        poznať hlavné časti potrubia a ich funkciu,

*        vysvetliť spôsoby spájania rúr,

*        vedieť aké uzávery sa používajú na potrubí.

*        poznať hlavné časti potrubia a ich funkciu,

*        poznať čerpadlá a zariadenia na napájanie zvierat.

 

*        poznal  hlavné časti potrubia a ich funkciu,

*        vedel využitie potrubia a jeho hlavné časti,

*        poznal spôsoby spájania rúr,

*        vedel aké uzávery sa používajú,

*        poznal čerpadlá a zariadenia na napájanie zvierat.

 

 

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

projekt

ústne odpovede

neštandarizovaný test

 

 

Vodovody, účel druhy, časti vodovodu

1

Vodárne

 

2

Čerpadlá, čerpacie stanice

 

2

Zariadenia na napájanie zvierat

1

 

 

Všeobecné pokyny hodnotenia:

 

Pri každom hodnotení tematického celku používame všeobecné kritériá a klasifikáciu uvedenú v tomto ŠkVP (pre jednotlivcov, skupinu, pre ústne). Neštandardizované didaktické testy pripravuje vyučujúci.

Po ukončení tematického celku v danom vyučovacom predmete pripraví vyučujúci neštandardizovaný didaktický test na overenie vedomostí a zručností žiakov. Otázky v písomnej práci a neštandardizovaných didaktických testoch nesmú presahovať stanovenú úroveň vzdelávacích výstupov v jednotlivých tematických celkoch. Hodnotenie písomnej práce a neštandardizovaného didaktického testu stanovuje vyučujúci a žiaci sú s ním oboznámení po ukončení testu. Výsledky písomnej práce a neštandardizovaného didaktického testu sú významnou súčasťou sumatívneho hodnotenia a uchovávajú sa počas  doby štúdia žiaka. Vo výslednej klasifikáciu sa odzrkadľuje súhrnne hodnotenie , ktoré sa odvíja od miery zvládnutia obsahového a výkonového štandardu,  priebežné hodnotenie, ktoré preveruje schopnosť žiaka využiť medzipredmetové vzťahy a uplatniť získané vedomosti a schopnosti pri riešení konkrétnych úloh a práca žiaka v skupine.

Klasifikácia písomných prác a neštandardizovaných didaktických testov:

Stupeň 1 – výborný,           žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 90%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 2 – chválitebný      žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 75%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 3 – dobrý                                žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 50 %, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 4 – dostatočný       žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 30%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 5 - nedostatočný   žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda na menej ako 30 %, (z maximálneho počtu bodov).

 

 

Send mail to petermatula@souparmt.edu.sk with questions or comments about this web site.
Last modified: júla 24, 2009