ŠkVP
rybárstvo a životné prostredie
| |
ROČNÍK: PRVÝ
ROZPIS
UČIVA PREDMETU: mechanizácia
|
2
hodiny týždenne, spolu 66 vyučovacích hodín
|
Názov
tematického celku
Témy
|
Hodiny
|
Medzipredmetové vzťahy
|
Očakávané
vzdelávacie výstupy
|
Kritériá hodnotenia vzdelávacích
výstupov
|
Metódy hodnotenia
|
Prostriedky hodnotenia
|
Úvod
do predmetu
|
1
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Význam
predmetu, základné pojmy, rozdelenie mechanizačných prostriedkov
|
1
|
|
vedieť
charakterizovať základné pojmy a vedieť odlišnosti medzi nimi
pochopiť
systém členenia mechanizačných prostriedkov
|
správne
charakterizoval základné pojmy ako sú stroj, ústrojenstvo,
mechanizmus, súčiastka
pochopil
systém členenia mechanizačných prostriedkov
|
ústne frontálne skúšanie
|
ústne
odpovede
|
Všeobecné
zloženie poľnohospodárskych mechanizačných prostriedkov
|
45
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Zloženie poľnohospodárskeho
stroja
|
1
|
|
poznať
časti stroja vo všeobecnom
ponímaní a vedieť kde sa používajú v strojoch,
opísať
všeobecné zloženie stroja,
poznať
význam pojmov: stroj,
skupina, podskupina,
vysvetliť
zdroje energie, rozvod energie s popisom častí,
charakterizovať
ovládacie sústavy a pomocné časti stroja.
|
poznal
časti stroja vo všeobecnom ponímaní a vedel kde sa používajú
v strojoch,
opísal
všeobecné zloženie stroja,
poznal
význam pojmov: stroj,
skupina, podskupina,
vysvetlil
zdroje energie, rozvod energie s popisom častí,
charakterizoval
ovládacie sústavy a pomocné časti stroja.
|
ústne frontálne skúšanie
písomné skúšanie
|
písomná práca
ústne odpovede
neštandarizovaný test
|
Rámy strojov
|
1
|
Podvozky strojov-kolesové
|
1
|
Podvozky strojov-pásové
|
1
|
Nápravy stojov
|
2
|
Kolesá strojov,
pneumatiky
|
1
|
Brzdové sústavy
podvozkov
|
3
|
Riadenie strojov
|
2
|
Energetické zdroje
strojov
|
1
|
Spaľovacie motory
strojov
|
6
|
Elektrické motory
strojov:
- fyzikálny princíp
elektromagnetickej indukcie
|
1
|
- jednofázové motory
|
1
|
- trojfázové motory
|
2
|
- spúšťanie el.
motorov, ovládanie
|
1
|
Rozvod
energie u strojov
|
1
|
Elektrický rozvod
energie
|
2
|
Mechanický rozvod
energie
|
1
|
- spojky strojov
|
1
|
- mechanické prevody
strojov:
hriadele, kardány, reťazové prevody, remeňové,
ostatné...
|
2
|
- prevodovky strojov
|
1
|
Pneumatický rozvod
energie
|
1
|
- kompresory
|
1
|
- potrubia, ostatné časti...
|
1
|
Hydraulický rozvod
energie
|
1
|
- hydrogenerátory
|
1
|
- hydromotory
|
1
|
- ostatné časti
hydraulického rozvodu energie a ich ošetrovanie
|
3
|
Kombinovaný rozvod
energie
|
1
|
Hydraulické riadenie
strojov
|
1
|
Ovládanie strojov-príklady
|
1
|
Závesy strojov
|
1
|
Mechanizačné
prostriedky na dopravu a manipuláciu s materiálmi
|
12
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Význam dopravy, sústava
dopravných strojov a zariadení
|
1
|
|
pochopiť
význam dopravy a členenie dopravných zariadení,
vedieť
charakterizovať jednotlivé dopravníky, ich použitie a zásady
bezpečnosti pri ich prevádzke,
rozumieť
využívaniu dopravných prostriedkov v poľnohospodárstve a manipulačným
zariadeniam,
ovládať
zásady BOZP s manipulačnou technikou.
|
pochopil
význam dopravy a členenie dopravných zariadení,
vedel
charakterizovať jednotlivé dopravníky, ich použitie a zásady
bezpečnosti pri ich prevádzke,
rozumel
využívaniu dopravných prostriedkov v poľnohospodárstve a manipulačným
zariadeniam,
ovládať
zásady BOZP s manipulačnou technikou.
|
ústne frontálne skúšanie
písomné skúšanie
projekt
|
ústna
odpoveď
písomná práca
ústne odpovede
neštandarizovaný test
projekt
|
Mechanické
dopravníky: spádové,
vibračné, valčekové, pásové, závitovkové, reťazové,
hrablicové, profilové, článkové, kapsové
|
3
|
Pneumatické dopravníky
|
2
|
Nemotorové dopravné
prostriedky: vozíky, prívesy, návesy, nadstavby
|
2
|
Zdvíhadlá a nakladače:
zdviháky, nakladače, paletizácia, kontajnerizácia
|
3
|
Bezpečnosť a hygiena
práce v doprave
|
1
|
Mechanizačné
prostriedky na dopravu kvapalín
|
8
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Druhy kvapalín v poľnohospodárstve,
charakteristika
|
1
|
|
poznať
hlavné časti potrubia a ich funkciu,
vysvetliť
spôsoby spájania rúr,
vedieť
aké uzávery sa používajú na potrubí.
poznať
hlavné časti potrubia a ich funkciu,
poznať
čerpadlá a zariadenia na napájanie zvierat.
|
poznal
hlavné časti potrubia a ich funkciu,
vedel
využitie potrubia a jeho hlavné časti,
poznal
spôsoby spájania rúr,
vedel
aké uzávery sa používajú,
poznal
čerpadlá a zariadenia na napájanie zvierat.
|
ústne frontálne skúšanie
písomné skúšanie
projekt
|
ústne odpovede
neštandarizovaný test
|
Vodovody, účel druhy,
časti vodovodu
|
1
|
Vodárne
|
2
|
Čerpadlá,
čerpacie stanice
|
2
|
Zariadenia na napájanie
zvierat
|
1
|
Všeobecné pokyny
hodnotenia:
Pri
každom hodnotení tematického celku používame všeobecné kritériá a klasifikáciu
uvedenú v tomto ŠkVP (pre jednotlivcov, skupinu, pre ústne). Neštandardizované
didaktické testy pripravuje vyučujúci.
Po
ukončení tematického celku v danom vyučovacom predmete pripraví vyučujúci
neštandardizovaný didaktický test na overenie vedomostí a zručností
žiakov. Otázky v písomnej práci a neštandardizovaných
didaktických testoch nesmú presahovať stanovenú úroveň vzdelávacích výstupov
v jednotlivých tematických celkoch. Hodnotenie písomnej práce a neštandardizovaného
didaktického testu stanovuje vyučujúci a žiaci sú s ním oboznámení
po ukončení testu. Výsledky písomnej práce a neštandardizovaného
didaktického testu sú významnou súčasťou sumatívneho hodnotenia a uchovávajú
sa počas doby štúdia žiaka. Vo výslednej
klasifikáciu sa odzrkadľuje súhrnne hodnotenie , ktoré sa odvíja od miery
zvládnutia obsahového a výkonového štandardu, priebežné
hodnotenie, ktoré preveruje schopnosť žiaka využiť medzipredmetové vzťahy
a uplatniť získané vedomosti a schopnosti pri riešení konkrétnych
úloh a práca žiaka v skupine.
Klasifikácia
písomných prác a neštandardizovaných didaktických testov:
Stupeň
1 – výborný,
žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na
90%, (z maximálneho počtu bodov),
Stupeň
2 – chválitebný žiak
obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 75%, (z maximálneho
počtu bodov),
Stupeň
3 – dobrý
žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 50
%, (z maximálneho počtu bodov),
Stupeň
4 – dostatočný
žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na
30%, (z maximálneho počtu bodov),
Stupeň
5 - nedostatočný žiak
obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda na menej ako 30 %, (z
maximálneho počtu bodov).
|