Na úvod Hore Mapa stránok
Stredná odborná škola rybárska

II. ročník
I. ročník II. ročníkStredná odborná škola rybárska Mošovce

 

 

 

NADSTAVBOVÉ ŠTÚDIUM

- rybárstvo a životné prostredie - 45084 00

- poľnohospodárstvo - 45124 00

       

 

ŠkVP
rybárstvo a životné prostredie


ROČNÍK:  DRUHÝ

ROZPIS  UČIVA PREDMETU:   mechanizácia

3 hodiny týždenne, spolu 90 vyučovacích hodín

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

Úvod

1

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Členenie, opakovanie učiva z 1. ročníka

1

 

*        vedieť charakterizovať základné pojmy a vedieť odlišnosti medzi nimi,

*        pochopiť využitie jednotlivých MP prebraných v 1.ročníku.

*        vedel charakterizovať základné pojmy a vedel odlišnosti medzi nimi,

*        pochopil využitie jednotlivých MP prebraných v 1.ročníku.

ústne frontálne skúšanie

 

ústne odpovede

 

Mechanizačné prostriedky na spracovanie pôdy

10

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Pôda, spôsoby spracovania pôdy, charakteristika

 

2

 

 

 

 

 

 

 

*        charakterizovať pôdu, ako základný výrobný prostriedok,

*        ovládať jednotlivé MP na spracovanie pôdy,

*        rozumieť správnej voľbe MP na daný druh a typ pôdy.

 

 

 

 

 

*        charakterizoval pôdu, ako základný výrobný prostriedok,

*        ovládal jednotlivé MP na spracovanie pôdy,

*        rozumel správnej voľbe MP na daný druh a typ pôdy.

 

 

 

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

projekt

 

 

 

 

písomná práca

ústne odpovede

neštandarizovaný test

projekt

 

 

Mechanizačné prostriedky na základné spracovanie pôdy,  pluhy, podmietače, pôdne frézy

2

Smyky, brány

2

Kypriče, kombinátory, plečky, hĺbkové melioračné kypriče

2

Valce

 

1

Ostatné prostriedky  na spracovanie pôdy

1

Mechanizačné prostriedky na hnojenie pôdy

6

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Mechanizačné prostriedky na rozhadzovanie tuhých materiálov, charakteristika,   požiadavky

 

1

 

*        vedieť charakterizovať základné druhy MP na hnojenie pôdy,

*        popísať jednotlivé druhy rozhadzovačov,

*        ovládať MP na aplikáciu kvapalných hnojív,

*        rozumieť zásadám nastavenia strojov vo vzťahu k ochrane životného prostredia.

*        vediel charakterizovať základné druhy MP na hnojenie pôdy,

*        popísal jednotlivé druhy rozhadzovačov,

*        ovládal MP na aplikáciu kvapalných hnojív,

rozumiel zásadám nastavenia strojov vo vzťahu k ochrane životného prostredia.

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

projekt

písomná práca

ústne odpovede

neštandarizovaný test

projekt

Rozhadzovače maštaľného hnoja

 

1

Rozhadzovače tuhých priemyselných hnojív: gravitačné, s núteným rozhadzovaním, poprašovače

2

Mechanizačné prostriedky na hnojenie kvapalnými hnojivami: fekálne vozy a prívesy

1

Čpavkovače, prostriedky na foliárnu výživu rastlín

 

1

Mechanizačné prostriedky na siatie a sadenie

6

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Sejacie stroje: spôsoby sejby, AT požiadavky na  sejacie stroje,

1

 

*        poznať základné spôsoby sejby a výber strojov na daný druh sejby,

*        charakterizovať časti sejačiek a ich použitie,

*        charakterizovať časti sejačiek a ich použitie.

*        poznal základné spôsoby sejby a výber strojov na daný druh sejby,

*        charakterizoval časti sejačiek a ich použitie,

*        charakterizoval časti sejačiek a ich použitie.

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

projekt

písomná práca

ústne odpovede

neštandarizovaný test

projekt

 

Univerzálne sejacie  stroje, 

1

Stroje na presnú sejbu

2

Vysadzovacie stroje: AT požiadavky na vysadzovacie stroje, automatické vysadzovače, poloautomatické vysadzovače

2

Mechanizačné prostriedky na chemické ošetrovanie rastlín

4

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Spôsoby chemickej ochrany rastlín, princíp, AT požiadavky, rozdelenie strojov

1

 

*        vedieť vysvetliť  spôsoby chemickej ochrany rastlín,

*        poznať princípy práce základných druhov postrekovačov,

*        charakterizovať hlavné časti vo vzťahu k správnemu ošetrovaniu a predchádzaniu závad a ochrane životného prostredia.

 

*        vediel vysvetliť  spôsoby chemickej ochrany rastlín,

*        poznal princípy práce základných druhov postrekovačov,

*        charakterizoval hlavné časti vo vzťahu k správnemu ošetrovaniu a predchádzaniu závad a ochrane životného prostredia.

 

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

projekt

písomná práca

ústne odpovede

neštandarizovaný test

projekt

Postrekovače, princíp práce, popis, nastavenie dávky

 

2

Opatrenia a postupy  ktoré zabraňujú poškodeniu životného prostredia

 

1

MP na zber a uskladnenie krmovín

11

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Charakteristika pracovných postupov, AT požiadavky na stroje, žacie stroje: stroje s prstovou žacou lištou,

2

 

 

 

 

 

 

 

 

*        vedieť charakterizovať pracovný postup a jednotlivé zložky,

*        charakterizovať  základné stroje na zber a uskladnenie krmovín,

*        rozumieť správnemu využitiu strojov z hľadiska efektívnosti,  s ohľadom na BOZP a ochranu životného prostredia.

*        vediel charakterizovať pracovný postup a jednotlivé zložky,

*        charakterizoval  základné stroje na zber a uskladnenie krmovín,

*        rozumel správnemu využitiu strojov z hľadiska efektívnosti,  s ohľadom na BOZP a ochranu životného prostredia.

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

projekt

 

písomná práca

ústne odpovede

neštandarizovaný test

projekt

 

Rotačné žacie stroje

1

Stroje s prstovou žacou lištou

1

Žacie miagače

1

Stroje na prácu s pokoseným materiálom: načuchrávače, obracače , zhrňovače

2

Zberacie rezačky

4

MP na zber a uskladnenie  okopanín

9

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Mechanizačné prostriedky na zber zemiakov: pracovné operácie pri zbere zemiakov,

AT požiadavky na stroje

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

*        poznať  MP na zber a uskladnenie okopanín,

*        charakterizovať ich hlavné časti, použitie strojov a predchádzanie porúch,

*        charakterizovať ich  využitie vo vzťahu k efektívnosti, BOZP a ochrane životného prostredia.

 

 

 

*        poznal  MP na zber a uskladnenie okopanín,

*        charakterizoval ich hlavné časti, použitie strojov a predchádzanie porúch,

*        charakterizoval ich  využitie vo vzťahu k efektívnosti, BOZP a ochrane životného prostredia.

 

 

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

projekt

 

 

 

 

 

 

písomná práca

ústne odpovede

neštandarizovaný test

projekt

 

 

 

 

 

Mechanizačné prostriedky na odstraňovanie vňate,  vyorávače a zberové stroje na zber zemiakov

 

4

Pozberová úprava a uskladňovanie zemiakov, zemiakárne

2

Mechanizačné prostriedky na zber cukrovej repy, pracovné postupy, orezávače vňate, vyorávače buliev

2

Mechanizačné prostriedky na zber slamy a spracovanie zrnín

9

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Zberové stroje na slamu: zberacie lisy, ostatné zberacie stroje

2

 

*        vedieť vysvetliť spôsoby zberu slamy a výber vhodných strojov na zber,

*        charakterizovať jednotlivých predstaviteľov strojov na zber slamy,

*        ovládať technológiu spracovania semien a výber vhodných strojov na spracovanie,

*        poznať zásady použitia strojov na zber slamy a spracovanie semien.

*        vedel vysvetliť spôsoby zberu slamy a výber vhodných strojov na zber,

*        charakterizoval jednotlivých predstaviteľov strojov na zber slamy,

*        ovládal technológiu spracovania semien a výber vhodných strojov na spracovanie,

*        poznal zásady použitia strojov na zber slamy a spracovanie semien.

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

projekt

písomná práca

ústne odpovede

neštandarizovaný test

projekt

Mechanizačné prostriedky na čistenie a triedenie zrna

 

1

Mechanizačné prostriedky ba sušenie semien

 

4

MP na prípravu a zakladanie krmiva  

15

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Stroje a zariadenia na spracovanie  objemových krmív: rezačky, drviče, štiepače

2

 

*        poznať  postupy a výber strojov na spracovanie objemových krmív,

*        vedieť charakterizovať jednotlivé druhy strojov z hľadiska zloženia a nastavenia na kvalitu práce,

*        poznať druhy strojov na zakladanie krmiva pre zvieratá.

*        poznal  postupy a výber strojov na spracovanie objemových krmív,

*        vedel charakterizovať jednotlivé druhy strojov z hľadiska zloženia a nastavenia na kvalitu práce,

*        poznal druhy strojov na zakladanie krmiva pre zvieratá.

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

projekt

písomná práca

ústne odpovede

neštandarizovaný test

projekt

Stroje a zariadenia na spracovanie jadrových krmív: šrotovníky, granulátory

 

3

Mechanizačné prostriedky   na  spracovanie  okopanín : práčky, strúhačky, pariace

zariadenia, miagadlá

 

4

Mechanizačné prostriedky na zakladanie krmiva pre zvieratá:

- hovädzí dobytok

- ošípané

-hydina

- ostatné zvieratá

 

6

 

Mechanizačné prostriedky na odpratávanie a spracovanie výkalov   

8

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Spôsoby odstraňovania maštaľného hnoja a výkalov a ich charakteristika

1

 

*        vedieť charakterizovať základné spôsoby odpratávania exkrementov zvierat,

*        poznať jednotlivé spôsoby a výber strojov na odpratávanie exkrementov,

*        ovládať zásady využitia strojov vo vzťahu k BOZP, hygiene a ochrane životného prostredia.

*        vediel charakterizovať základné spôsoby odpratávania exkrementov zvierat,

*        poznal jednotlivé spôsoby a výber strojov na odpratávanie exkrementov,

*        ovládal zásady využitia strojov vo vzťahu k BOZP, hygiene a ochrane životného prostredia.

 

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

projekt

písomná práca

ústne odpovede

neštandarizovaný test

projekt

Odstraňovanie výkalov u HD

2

Hnojovicové hospodárstvo

1

Odstraňovanie výkalov u ošípaných

1

Odstraňovanie výkalov u hydiny

1

Odstraňovanie výkalov u ostatných zvierat

1

 Zariadenia na  uskladnenie hnoja, spracovanie vo vzťahu k životnému prostrediu

1

Mechanizačné prostriedky na  dojenie a ošetrovanie mlieka  

5

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Fyziologická podstata strojového dojenia, dojacie stroje, rozdelenie, charakteristika

 

1

 

*        poznať  princíp a podstatu získavania mlieka,

*        mať prehľad o dojacích strojoch,

*        vedieť  zásady využitia týchto strojov a ich základné časti vo vzťahu k efektívnosti yýroby mlieka

*        charakterizovať ich využitie vo vzťahu k hygiene výroby potravín a efektívnosti výroby.

*        poznal  princíp a podstatu získavania mlieka,

*        mal prehľad o dojacích strojoch,

*        vedel  zásady využitia týchto strojov a ich základné časti vo vzťahu k efektívnosti yýroby mlieka

*        charakterizoval ich využitie vo vzťahu k hygiene výroby potravín a efektívnosti výroby.

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

projekt

písomná práca

ústne odpovede

neštandarizovaný test

projekt

Popis častí dojacích strojov

3

Zariadenia na ošetrovanie mlieka, požiadavky, pracovné postupy, zariadenia na čistenie mlieka a chladenie mlieka

1

Ostatné mechanizačné prostriedky používané v ŽV 

2

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Zariadenia na váženie a čistenie zvierat

1

 

*        poznať  ostatné MP používané v ŽV,

*        vedieť  o využití týchto prostriedkov,

*        charakterizovať ich použitie.

*        poznal  ostatné MP používané v ŽV,

*        vedel  o využití týchto prostriedkov,

*        charakterizoval ich použitie.

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

projekt

písomná práca

ústne odpovede

neštandarizovaný test

projekt

Zariadenia na viazanie a pútanie zvierat, odrohovače, elektrické ohrady, a ostatné zariadenia používané v ŽV

1

Zásady optimálneho využívania strojov a zariadení v poľnohospodárskej výrobe  

4

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Technologický proces v poľnohospodárskej výrobe

zásady a pravidlá  zostavovania strojových liniek

príklady zostavovania strojových liniek

 

4

 

*        poznať princípy pri optimálnom využívaní strojov a technických prostriedkov v poľnohospodárskej výrobe,

*        charakterizovať  zásady pri zostavovaní strojových liniek,

*        ovládať pravidlá pri riadení liniek vo vzťahu k efektívnosti výroby, BOZP a vo vzťahu k ochrane životného prostredia.

*        poznal princípy pri optimálnom využívaní strojov a technických prostriedkov v poľnohospodárskej výrobe,

*        charakterizoval  zásady pri zostavovaní strojových liniek,

*        ovládal pravidlá pri riadení liniek vo vzťahu k efektívnosti výroby, BOZP a vo vzťahu k ochrane životného prostredia.

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

projekt

písomná práca

ústne odpovede

neštandarizovaný test

projekt

Všeobecné pokyny hodnotenia:

 

Pri každom hodnotení tematického celku používame všeobecné kritériá a klasifikáciu uvedenú v tomto ŠkVP (pre jednotlivcov, skupinu, pre ústne). Neštandardizované didaktické testy pripravuje vyučujúci.

Po ukončení tematického celku v danom vyučovacom predmete pripraví vyučujúci neštandardizovaný didaktický test na overenie vedomostí a zručností žiakov. Otázky v písomnej práci a neštandardizovaných didaktických testoch nesmú presahovať stanovenú úroveň vzdelávacích výstupov v jednotlivých tematických celkoch. Hodnotenie písomnej práce a neštandardizovaného didaktického testu stanovuje vyučujúci a žiaci sú s ním oboznámení po ukončení testu. Výsledky písomnej práce a neštandardizovaného didaktického testu sú významnou súčasťou sumatívneho hodnotenia a uchovávajú sa počas  doby štúdia žiaka. Vo výslednej klasifikáciu sa odzrkadľuje súhrnne hodnotenie , ktoré sa odvíja od miery zvládnutia obsahového a výkonového štandardu,  priebežné hodnotenie, ktoré preveruje schopnosť žiaka využiť medzipredmetové vzťahy a uplatniť získané vedomosti a schopnosti pri riešení konkrétnych úloh a práca žiaka v skupine.

Klasifikácia písomných prác a neštandardizovaných didaktických testov:

Stupeň 1 – výborný,           žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 90%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 2 – chválitebný      žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 75%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 3 – dobrý                                žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 50 %, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 4 – dostatočný       žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 30%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 5 - nedostatočný   žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda na menej ako 30 %, (z maximálneho počtu bodov).

 

Send mail to petermatula@souparmt.edu.sk with questions or comments about this web site.
Last modified: júla 24, 2009