ROZPIS
UČIVA PREDMETU: slovenský
jazyk a literatúra
|
4
hodiny týždenne, spolu 132 vyučovacích hodín
|
|
Názov
tematického celku
Témy
|
Hodiny
|
Medzipredmetové vzťahy
|
Očakávané
vzdelávacie výstupy
|
Kritériá hodnotenia vzdelávacích
výstupov
|
Metódy hodnotenia
|
Prostriedky hodnotenia
|
|
Úvod
do metód štúdia
|
2
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Racionalizácia
práce, práca s textom
|
1
|
občianska náuka – Základy
psychológie – 2. ročník
|
– poznať prístupy a faktory
ovplyvňujúce učenie,
– navrhnúť postupy
na zefektívnenie učebného procesu,
–
orientovať sa v základnej výstavbe textu. Uviesť riešenia úloh
vyplývajúce
z textu,
–
rozlíšiť jednotlivé druhy slovníkov. Používať základné jazykové
príručky,
–
poznať systém a funkciu knižníc v Slovenskej republike.
Aplikovať
poznatky pri návšteve školskej knižnice.
|
–
poznal prístupy a faktory ovplyvňujúce učenie,
–
navrhol postupy na zefektívnenie učebného procesu,
–
orientoval
sa v základnej výstavbe textu. Uviedol riešenia úloh vyplývajúce
z textu,
–
rozlíšil jednotlivé druhy slovníkov. Používal základné jazykové
príručky,
–
poznal systém a funkciu knižníc v Slovenskej republike.
Aplikoval
poznatky pri návšteve školskej knižnice.
|
ústne frontálne skúšanie
písomné skúšanie
|
ústna odpoveď
úlohy za textom
|
|
Práca so slovníkmi a encyklopédiami.
Systém a funkcia knižníc
|
1
|
|
Informácia
a komunikácia
|
10
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Informačné slohové
útvary.
Získavanie a spracovanie
informácií
|
1
|
informatika
technika administratívy
|
-
poznať a rozlíšiť informačné slohové útvary od iných slohových
útvarov,
-
poznať jednotlivé zdroje informácií,
-
posúdiť ich použiteľnosť v danej situácii,
–
charakterizovať jednotlivé formy záznamu informácií,
–
spracovať informácie rôznymi formami záznamu,
–charakterizovať
komunikáciu, komunikačný reťazec,
–
poznať princípy komunikácie a uplatňovať ich v praktických
komunikačných situáciách,
–
rozlišovať jednotlivé druhy komunikácie, vyjadrovať, zdôvodňovať a obhajovať
svoje názory,
–
porovnať jazyk v súkromnej a vo verejnej komunikácii,
–
charakterizovať hovorový štýl, jeho znaky a jazykové
prostriedky,
–
vymenovať útvary hovorového štýlu,
–
charakterizovať monológ a dialóg, ako aj ich ústne útvary,
–
vytvoriť ústny monologický a dialogický útvar,
n
–odprezentovať
ich v súlade s požiadavkami kultivovaného prejavu,
–
vymenovať a charakterizovať moderné útvary bežnej komunikácie,
– porovnať ústne a písané útvary,
–napísať a odprezentovať moderný útvar bežnej komunikácie,
posúdiť jeho význam v praxi,
–
napísať daný slohový útvar na základe osvojených jazykových
prostriedkov, grafických, pravopisných a gramatických pravidiel,
jednoduchých kompozičných, slohových postupov a útvarov.
|
-
poznal a rozlíšil informačné slohové útvary od iných slohových
útvarov,
–
poznal jednotlivé zdroje informácií.
–
posúdil ich použiteľnosť v danej situácii,
–
charakterizoval jednotlivé formy záznamu informácií,
–
spracoval informácie rôznymi formami záznamu,
–
charakterizoval komunikáciu, komunikačný reťazec,
–
poznal princípy komunikácie a uplatnil ich v praktických
komunikačných situáciách,
-–
rozlíšil jednotlivé druhy komunikácie, vyjadroval, zdôvodňoval a obhajoval
svoje
názory,
–
porovnal jazyk v súkromnej
a vo verejnej komunikácii,
--
charakterizoval hovorový štýl, jeho znaky a jazykové prostriedky,
–
vymenoval útvary hovorového štýlu,
–
charakterizoval monológ a dialóg, ako aj ich ústne útvary.
–
vytvoril ústny monologický a dialogický útvar,odprezentoval ich v súlade
s požiadavkami kultivovaného prejavu, vymenoval a charakterizoval
moderné útvary bežnej komunikácie.
–
porovnal ústne a písané útvary.
–
napísal a odprezentoval moderný útvar bežnej komunikácie, posúdil
jeho význam v praxi.
–
napísal daný slohový útvar na základe osvojených jazykových
prostriedkov, grafických, pravopisných a gramatických pravidiel,
jednoduchých kompozičných, slohových postupov a útvarov.
|
ústne frontálne
ústna odpoveď
skúšanie
písomné skúšanie
kontrolná
slohová práca
|
|
Spracovanie informácií
rôznymi formami záznamu
|
1
|
|
Komunikácia, princípy
a druhy komunikácie
|
1
|
|
Komunikačný reťazec
|
1
|
|
Jazyk ako nástroj
komunikácie.
Hovorový štýl. Ústne
monologické útvary
|
1
|
|
|
|
|
|
Ústne dialogické útvary
|
1
|
|
Moderné útvary bežnej
komunikácie
|
1
|
|
Kontrolná slohová práca
|
2
|
|
Oprava kontrolnej
slohovej práce
|
1
|
|
|
Lexikológia
|
5
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Slovo
|
1
|
technika administratívy
cudzí jazyk
|
--
vysvetliť funkcie slova a podstatu
sémantického trojuholníka,
–
zdôvodniť rozdelenie slov do jednotlivých skupín,
–
poznať systém slovnej zásoby slovenského jazyka,
–
zaradiť jednotlivé slová do daného systému,
–
porovnať štylisticky príznakové a štylisticky bezpríznakové
slová,
–
určiť ich funkciu v danom texte,
–
vysvetliť spôsoby obohacovania slovnej zásoby, rozlíšiť
internacionalizmy, prevzaté a cudzie slová, nahradiť cudzie slová
slovenskými výrazmi,
–
porovnať pravopis cudzích a prevzatých slov,
–
vysvetliť skloňovanie týchto skupín slov,
--vysvetliť
význam a vedieť použiť v kontexte vybrané pojmy finančnej
gramotnosti .
|
--
vysvetlil funkcie slova
a podstatu sémantického trojuholníka,
–
zdôvodnil rozdelenie slov do jednotlivých skupín,
–
poznal systém slovnej zásoby slovenského jazyka,
–
zaradil jednotlivé slová do daného systému,
–
porovnal štylisticky príznakové a štylisticky bezpríznakové
slová,
–
určil ich funkciu v danom texte,
--
vysvetlil spôsoby obohacovania slovnej zásoby, rozlíšil
internacionalizmy, prevzaté a cudzie slová, nahradil cudzie slová
slovenskými výrazmi,
–
porovnal pravopis cudzích a prevzatých slov
–
vysvetlil skloňovanie týchto skupín slov.
--vysvetlil
význam a vedel použiť v kontexte vybrané pojmy
finančnej gramotnosti .
|
ústne frontálne skúšanie
ústne individuálne skúšanie
|
ústna odpoveď
ústna odpoveď
|
|
Slovná zásoba
|
1
|
|
Štylistické využitie
slovnej zásoby
|
1
|
|
Obohacovanie slovnej zásoby
|
1
|
|
Slovníky
|
1
|
|
Tvorenie
slov
|
3
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Odvodzovanie
|
1
|
technika administratívy
matematika – Rovnice,
nerovnice a ich sústava – 1. ročník
|
–
vymenovať spôsoby obohacovania slovnej zásoby,
rozlíšiť odvodené a zložené slová,
–
aplikovať na príkladoch,
–
vysvetliť dôvody správneho písania odvodených a zložených slov
v cvičeniach,
–
porovnať združené pomenovania a frazeologizmy, – rozlíšiť
metaforu a metonymiu – tvrdenia dokázať na príkladoch,
--
vysvetliť pojmy univerbizácia a multiverbizácia, uviesť príklady,
–
rozlíšiť jednotlivé typy skracovania slov,
–
porovnať domáce a cudzie slová, vysvetliť podľa Slovníka cudzích
slov.
|
–
vymenoval spôsoby obohacovania slovnej zásoby,
--
rozlíšil odvodené a zložené slová,
–
aplikoval na príkladoch,
–
vysvetlil dôvody správneho písania odvodených a zložených slov
v cvičeniach.
–
porovnal združené pomenovania a frazeologizmy,
–
rozlíšil metaforu a metonymiu – tvrdenia dokázal na príkladoch,
--
vysvetlil pojmy univerbizácia a multiverbizácia,
–
uviedol príklady,
--
rozlíšil jednotlivé typy skracovania slov,
–
porovnal domáce a cudzie slová, vysvetlil podľa Slovníka cudzích
slov.
|
ústne frontálne skúšanie
písomné skúšanie
|
ústna odpoveď
písomná práca
|
|
Tvorenie viacslovných a obrazných
pomenovaní
|
1
|
|
Pretváranie a preberanie
slov
|
1
|
|
|
|
|
Slohotvorný
proces
|
9
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Fázy a činitele
textotvorného procesu. Prostriedky jazykovej komunikácie. Písaný a hovorený
prejav
|
1
|
technika administratívy
cudzí jazyk
ichtyológia – Životné
prostredie rýb – 1. ročník
|
–
vymenovať a charakterizovať štýlotvorné činitele,
–
preukázať ich prítomnosť v texte,
–
poznať prostriedky jazykovej komunikácie a vhodne ich využiť pri
tvorbe textu,
–
vytvoriť krátky ľubovoľný text podľa jednotlivých fáz textotvorného
procesu,
–
porovnať funkčné jazykové štýly, slohové postupy, priradiť k nim
slohové útvary,
–
rozlíšiť klasické písané útvary bežnej komunikácie,
–
napísať súkromný list na základe osvojených jazykových
prostriedkov, grafických, pravopisných a gramatických pravidiel,
jednoduchých kompozičných, slohových postupov a útvarov.
|
–
vymenoval a charakterizoval štýlotvorné činitele,
–
preukázal ich prítomnosť v texte,
–
poznal prostriedky jazykovej komunikácie a vhodne ich využil pri
tvorbe textu,
–
vytvoril krátky ľubovoľný text podľa jednotlivých fáz textotvorného
procesu,
–
porovnal funkčné jazykové štýly, slohové postupy,
–
priradil k nim slohové útvary,
–
rozlíšil klasické písané útvary bežnej komunikácie,
–
napísal súkromný list na základe osvojených jazykových prostriedkov,
grafických, pravopisných a gramatických pravidiel, jednoduchých
kompozičných, slohových postupov a útvarov.
|
ústne frontálne skúšanie
písomné skúšanie
písomné skúšanie
|
ústna odpoveď
vytvorený text
kontrolná slohová práca
|
|
Jazykové štýly
|
1
|
|
Slohové postupy a slohové
útvary
|
1
|
|
Písané útvary hovorového
štýlu
|
1
|
|
Súkromný list
|
1
|
|
Štylizačné a štylistické
cvičenia
|
1
|
|
Kontrolná slohová práca
|
2
|
|
Oprava kontrolnej
slohovej práce
|
1
|
|
Jazyk
v pracovnej komunikácii
|
11
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Administratívny štýl
a jeho útvary
|
1
|
technika administratívy
|
– charakterizovať administratívny štýl,
– vymenovať útvary
a porovnať ich,
– napísať žiadosť, životopis, dokumenty úradného
charakteru s ohľadom na grafickú a formálnu úpravu jednotlivých
písomných prejavov,
-- charakterizovať pracovnú komunikáciu a jej útvary,
– určiť výrazové prostriedky,
– vytvoriť diskusný príspevok pripravený a nepripravený,
porovnať ich, určiť z nich znaky zastúpených štýlov,
– zúčastniť sa diskusie a predniesť diskusný príspevok,
– zhodnotiť prednesené diskusné príspevky,
– vyjadrovať sa nielen podrobne a obšírne, ale aj krátko
a výstižne,
– správne artikulovať a spisovne vyslovovať.
|
– charakterizoval
administratívny štýl,
– vymenoval útvary
a porovnal ich,
– napísal žiadosť, životopis, dokumenty úradného
charakteru s ohľadom na grafickú a formálnu úpravu jednotlivých
písomných prejavov,
-- charakterizoval pracovnú komunikáciu a jej útvary,
– navrhol program činnosti,
– vytvoril diskusný príspevok pripravený a nepripravený,
porovnal ich, určil z nich znaky zastúpených štýlov,
– zúčastnil sa diskusie a predniesol diskusný príspevok,
– zhodnotil prednesené diskusné príspevky,
– vyjadroval sa nielen podrobne a obšírne, ale aj krátko
a výstižne, správne artikuloval a spisovne vyslovoval.
|
ústne frontálne skúšanie
ústne
individuálne skúšanie
písomné skúšanie
|
ústna odpoveď
ústna odpoveď
vytvorený text
|
|
Žiadosť
|
1
|
|
Administratívny životopis
Životopis v zahraničí
|
1
|
|
1
|
|
Ďalšie útvary
administratívneho štýlu
|
2
|
|
Pracovná komunikácia
a jej funkcia.
Písané útvary
|
1
2
|
|
|
|
Ústne útvary
|
2
|
|
Opisný slohový postup
|
9
|
|
|
|
|
|
|
|
Funkcia, znaky, kompozícia,
jazyk opisu
|
1
|
odborné
predmety
|
-
spomedzi
viacerých textov vybrať text, v ktorom je dominantný opisný
slohový postup,
-
znaky
opisného slohového postupu
aplikovať na danom texte,
-
porovnať
jednotlivé druhy opisu,
-
rozlíšiť
opis a charakteristiku,
-
napísať
daný slohový útvar na základe osvojených jazykových prostriedkov,
grafických, pravopisných a gramatických pravidiel, jednoduchých
kompozičných , slohových postupov a útvarov.
|
-
spomedzi
viacerých textov vybral text,
v ktorom je dominantný opisný slohový postup,
-
znaky
opisného slohového postupu
aplikoval na danom
texte,
-
porovnal
jednotlivé druhy opisu,
-
rozlíšil
opis a charakteristiku,
-
napísal
daný slohový útvar na základe
osvojených jazykových prostriedkov, grafických, pravopisných a gramatických
pravidiel, jednoduchých kompozičných
, slohových postupov a útvarov.
|
ústne
frontálne skúšanie
písomné
skúšanie
|
ústna
odpoveď
slohová
práca
|
|
|
Druhy opisu
|
2
|
|
|
Charakteristika a jej
druhy
|
2
|
|
|
Štylizačné a štylistické
cvičenia
|
1
|
|
|
Kontrolná slohová práca
|
2
|
|
|
Oprava kontrolnej
slohovej práce
|
1
|
|
|
Morfológia
|
10
|
|
|
|
|
|
|
|
Slovné druhy a ich
štylistické využitie
|
1
|
odborné
predmety
|
-
vysvetliť
princípy triedenia slov na slovné druhy a ich štylistické využitie,
-
rozlíšiť
jednotlivé slovné druhy a ich morfologické kategórie,
-
zhodnotiť
pravopisnú správnosť jednotlivých slovných druhov v texte,
-
vysvetliť
zákon o rytmickom krátení, poznať výnimky z rytmického krátenia,
-
zdôvodňovať
svoje tvrdenia.
|
-
vysvetlil
princípy triedenia slov na slovné druhy a ich štylistické využitie,
-
rozlíšil
jednotlivé slovné druhy a ich morfologické kategórie,
-
zhodnotil
pravopisnú správnosť jednotlivých slovných druhov v texte,
-
vysvetliť
zákon o rytmickom krátení, poznať výnimky z rytmického krátenia,
-
zdôvodňovať
svoje tvrdenia.
|
ústne
frontálne skúšanie
ústne
individuálne skúšanie
písomné
skúšanie
|
ústna
odpoveď
ústna
odpoveď
písomná
odpoveď
|
|
|
Plnovýznamové slovné druhy
|
6
|
|
|
Neplnovýznamové slovné
druhy
|
3
|
|
|
Syntax
|
9
|
|
|
|
|
|
|
|
Syntagmatická syntax
|
1
|
odborné
predmety
|
- vymenovať a rozlíšiť
jednotlivé syntaktické konštrukcie, funkčne ich využívať v príslušnom
texte,
-
porovnať vety podľa zloženia, obsahu, členitosti,
-
transformovať jednoduchú vetu na súvetie a naopak,
-
určiť jednotlivé druhy súvetia a polovetných konštrukcií,
-
zhodnotiť funkčnosť členenia textu, určiť prostriedky nadväznosti
textu,
-
vyjadrovať a zdôvodňovať svoje názory.
|
- vymenoval a rozlíšil
jednotlivé syntaktické konštrukcie, funkčne ich využíval v príslušnom
texte,
-
porovnal vety podľa zloženia, obsahu, členitosti,
-
transformoval jednoduchú vetu na súvetie a naopak,
-
určil jednotlivé druhy súvetia a polovetných konštrukcií,
-
zhodnotil funkčnosť členenia textu, určil prostriedky nadväznosti
textu,
-
vyjadroval a zdôvodňoval svoje názory.
|
ústne
frontálne skúšanie
ústne
individuálne skúšanie
písomné
skúšanie
|
ústna
odpoveď
ústna
odpoveď
písomná odpoveď
|
|
|
Vetná syntax
|
2
|
|
|
Polovetná syntax
|
2
|
|
|
Nadvetná syntax
|
2
|
|
|
Nadvetná kompozícia
textu
|
2
|
|
|
Publicistický štýl
|
12
|
|
|
|
|
|
|
|
Obsah, funkcia, formy a znaky
publicistiky.
|
1
|
|
-
charakterizovať
publicistický štýl, porovnať ho s inými jazykovými štýlmi,
-
rozlíšiť
jednotlivé
žánre uvedeného
štýlu,
-
vysvetliť
funkčnosť titulkov v publicistike,
-
vytvoriť
vybrané publicistické žánre na základe osvojených gramatických,
pravopisných a kompozičných pravidiel.
|
-
charakterizoval
publicistický štýl, porovnal ho s inými jazykovými štýlmi,
-
rozlíšil
jednotlivé
žánre uvedeného
štýlu,
-
vysvetlil
funkčnosť titulkov v publicistike,
-
vytvoril
vybrané publicistické žánre na základe osvojených gramatických,
pravopisných a kompozičných pravidiel.
|
ústne
frontálne skúšanie
písomné
skúšanie
|
ústna
odpoveď
slohová
práca
|
|
|
Vzťah publicistického
štýlu k iným funkčným štýlom.
|
1
|
|
|
Horizontálne členenie
novín a časopisov. Prehľad žánrov
|
1
|
|
|
Spravodajské útvary
|
2
|
|
|
Analytické útvary
|
2
|
|
|
Beletristické útvary
|
2
|
|
|
Kontrolná slohová práca
|
2
|
|
|
Oprava kontrolnej
slohovej práce
|
1
|
|
|
Literatúra
v živote človeka
|
1
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
|
|
Druhy umenia, literárne dielo, literárny proces
|
1
|
občianska náuka
– Základy estetiky
|
–
charakterizovať literatúru ako špecifický druh umenia,
– porovnať
ju s inými druhmi umenia,
– vymenovať
a vysvetliť funkcie literatúry,
–
charakterizovať literárny proces,
– z ukážok
vyvodiť základný rozdiel medzi literárnymi druhmi a žánrami,
– vysvetliť
štruktúru literárnych diel, ich obsah a formu,
– tvrdenia
dokázať na ukážkach.
|
-
charakterizoval literatúru ako špecifický druh umenia,
-
porovnal ju s inými druhmi umenia,
-
vymenoval a vysvetlil funkcie literatúry,
-
charakterizoval literárny proces,
-
z ukážok vyvodil základný rozdiel medzi literárnymi
druhmi a žánrami,
-
vysvetlil štruktúru literárnych diel, ich obsah a formu,
-
tvrdenia dokázal na ukážkach.
|
ústne frontálne skúšanie
|
ústna odpoveď
|
|
|
Starovek
|
3
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
|
|
Orientálna literatúra
Kresťanská Biblia
|
1
|
dejepis
|
-
poznať vyspelú kultúru starovekej civilizácie,
-
charakterizovať Bibliu a jej vplyv na európsku literatúru,
-
porovnať antickú grécku a rímsku literatúru, uviesť prínos
pre dnešného čitateľa.
|
-
poznal vyspelú kultúru starovekej civilizácie,
-
charakterizoval Bibliu a jej vplyv na európsku literatúru,
-
porovnal antickú grécku a rímsku literatúru, uviedol prínos
pre dnešného čitateľa.
|
ústne frontálne skúšanie
ústne individuálne skúšanie
|
ústna odpoveď
ústna odpoveď
|
|
|
Antická literatúra. Grécka literatúra
|
1
|
|
|
Rímska literatúra
|
1
|
|
|
Stredovek
|
3
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
|
|
Európske stredoveké literatúry
Staroslovienska literatúra a kultúra
|
1
|
dejepis
|
-
z ukážok vyvodiť charakteristické črty stredovekej
literatúry a jej písomníctva,
-
poznať stredoveké pamiatky a žánre (kroniku, legendu,
duchovnú a svetskú lyriku).
|
-
z ukážok vyvodil charakteristické črty stredovekej literatúry
a jej písomníctva,
-
poznal stredoveké pamiatky a žánre (kroniku, legendu,
duchovnú a svetskú lyriku).
|
ústne frontálne skúšanie
ústne individuálne skúšanie
|
ústna odpoveď
ústna odpoveď
|
|
|
Proglas, Moravsko-panónske legendy
|
1
|
|
|
Slovenská stredoveká literatúra
|
1
|
|
|
Humanizmus
a renesancia
|
3
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
|
|
Literatúra a kultúra obdobia humanizmu a renesancie.
G. Boccaccio
|
1
|
dejepis
|
-
vysvetliť podstatu zmien daného obdobia v Európe a na
Slovensku,
- poznať
osobnosti a diela autorov tohto obdobia. Porovnať žánre
(sonet, poviedka, novela, dramatické žánre).
|
- vysvetlil
podstatu zmien daného obdobia v Európe a na Slovensku,
- poznal
osobnosti a diela autorov tohto obdobia,
- porovnal
žánre (sonet, poviedka,
novela, dramatické žánre).
|
ústne frontálne skúšanie
ústne individuálne skúšanie
písomné skúšanie
|
ústna odpoveď
ústna odpoveď
písomná práca
|
|
|
W. Shakespeare
|
1
|
|
|
Slovenská literatúra tohto obdobia
|
1
|
|
|
Barok
|
3
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
|
|
Rozmanitosť žánrov v literatúre
Didakticko-reflexívna poézia
|
1
|
dejepis
|
-
charakterizovať obdobie baroka a rozmanitosť žánrov v tomto
období,
-
poznať predstaviteľov, ich diela,
-
zhodnotiť prínos diel pre dnešného čitateľa.
|
-
charakterizoval obdobie baroka a rozmanitosť žánrov v tomto
období,
-
poznal predstaviteľov, ich diela,
-
zhodnotil prínos diel pre dnešného čitateľa.
|
ústne frontálne skúšanie
ústne individuálne skúšanie
|
ústna odpoveď
ústna odpoveď
|
|
|
Popularizačná literatúra
|
1
|
|
|
Česká baroková literatúra
|
1
|
|
|
Klasicizmus
|
5
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
|
|
Európsky klasicizmus a osvietenstvo
|
1
|
dejepis
|
-
charakterizovať klasicizmus a osvietenstvo v Európe a na
Slovensku
-
poznať predstaviteľov a ich diela
-
navrhnúť ideové posolstvo vybraných diel pre ďalšie generácie.
|
-
charakterizoval klasicizmus a osvietenstvo v Európe a na
Slovensku,
-
poznal predstaviteľov a ich diela,
-
navrhol ideové posolstvo vybraných diel pre ďalšie generácie.
|
ústne frontálne skúšanie
ústne individuálne skúšanie
písomné skúšanie
|
ústna odpoveď
ústna odpoveď
písomná práca
|
|
|
Slovenské národné obrodenie. A. Bernolák
|
1
|
|
|
J. Kollár
|
1
|
|
|
J. Hollý
|
1
|
|
|
J. Chalupka
|
1
|
|
|
Preromantizmus
a romantizmus
|
11
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
|
|
Európska romantická a preromantická literatúra. V. Hugo
|
1
|
dejepis
|
–
charakterizovať obdobie preromatizmu a romantizmu v Európe a na
Slovensku,
– porovnať
uplatnenie romantických prvkov v dielach autorov daného obdobia,
– vysvetliť
vzťah autorov k vlasti, slovanskému humanizmu a k ľudovej
slovesnosti,
– rozlíšiť
historickú epiku, historický spev a baladu.
|
–
charakterizoval obdobie preromatizmu a romantizmu v Európe a na
Slovensku,
– porovnal
uplatnenie romantických prvkov v dielach autorov daného obdobia,
–
vysvetlil vzťah autorov k vlasti, slovanskému humanizmu a k ľudovej
slovesnosti,
– rozlíšil
historickú epiku, historický spev a baladu.
|
ústne frontálne skúšanie
ústne individuálne skúšanie
písomné skúšanie
|
ústna odpoveď
ústna odpoveď
písomná práca
|
|
|
Nemecká romantická literatúra
|
1
|
|
|
Česká romantická literatúra
|
1
|
|
|
Slovenská romantická literatúra. Ľ. Štúr
|
2
|
|
|
S. Chalupka
|
1
|
|
|
J. Kráľ
|
1
|
|
|
A. Sládkovič
|
1
|
|
|
J. Botto
|
1
|
|
|
J. Kalinčiak
|
1
|
|
|
J. M. Hurban
|
1
|
|
|
Literárny
vývoj v Európe od polovice 19. storočia
|
1
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
|
|
Literárny
a kultúrny vývoj v Európe od 2. polovice 19. storočia po 20.
roky 20. storočia
|
1
|
|
- zhodnotiť literárny
a kultúrny vývoj v Európe od 2.polovice 19. storočia po 20.
roky 20. storočia, ---- uviesť prehľad spisovateľov daného obdobia.
|
- zhodnotil literárny a kultúrny
vývoj v Európe od 2.polovice 19. storočia po 20. roky 20. storočia,
- uviedol
prehľad spisovateľov daného obdobia.
|
ústne
frontálne skúšanie
|
ústna
odpoveď
|
|
|
Od
romantizmu k realizmu
|
3
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
|
|
Slovenská literatúra
porevolučných a matičných rokov
|
1
|
|
-
charakterizovať
a zhodnotiť vývoj slovenskej literatúry v danom období,
-
uviesť
osobitosti tvorby spisovateľov ,
-
analyzovať
a interpretovať kľúčové diela daného obdobia.
|
-
charakterizoval
a zhodnotil vývoj slovenskej literatúry v danom období,
-
uviedol
osobitosti tvorby spisovateľov ,
-
analyzoval
a interpretoval kľúčové diela daného obdobia.
|
ústne
frontálne skúšanie
ústne
individuálne skúšanie
|
ústna
odpoveď
ústna
odpoveď
|
|
|
J. Palárik
|
1
|
|
|
J. Záborský
|
1
|
|
|
Literárny
realizmus
|
13
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
|
|
Realizmus vo svetovej
literatúre
|
1
|
|
- charakterizovať
obdobie realizmu vo svetovej literatúre,
- poznať tvorbu a uviesť
osobitosti tvorby vybraných autorov daného obdobia,
- analyzovať a interpretovať
vybrané diela daného obdobia,
- porovnať slovenskú a svetovú
realistickú literatúru,
- zhodnotiť prínos
slovenských realistov do literatúry, uviesť osobitosti ich tvorby,
- analyzovať a interpretovať
vybrané diela s dôrazom na poviedkovú, románovú a divadelnú
tvorbu.
|
- charakterizoval
obdobie realizmu vo svetovej literatúre,
- poznal tvorbu a uviedol
osobitosti tvorby vybraných autorov daného obdobia,
- analyzoval a interpretoval
vybrané diela daného obdobia,
- porovnal slovenskú a svetovú
realistickú literatúru,
- zhodnotil prínos
slovenských realistov do
literatúry, uviedol
osobitosti ich tvorby,
- analyzoval a interpretoval
vybrané diela s dôrazom na poviedkovú, románovú a divadelnú
tvorbu.
|
ústne
frontálne skúšanie
ústne
individuálne skúšanie
písomné
skúšanie
|
ústna
odpoveď
ústna
odpoveď
písomná
odpoveď
|
|
|
Ch. Dickens
|
1
|
|
|
H. de Balzac
|
1
|
|
|
Realizmus v slovenskej
literatúre . S. H. Vajanský
|
2
|
|
|
P. O. Hviezdoslav
|
2
|
|
|
M. Kukučín
|
2
|
|
|
J. G. Tajovský
|
2
|
|
|
B. S. Timrava
|
2
|
|
|
Literárna
moderna
|
6
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
|
|
Moderna vo svetovej
literatúre
|
1
|
|
- porovnať vývoj a znaky
literárnej moderny vo svetovej a v slovenskej literatúre,
- charakterizovať
hrdinu literárnej moderny,
- porovnať osobitosti
tvorby autorov daného obdobia,
- analyzovať a interpretovať
vybrané diela daného obdobia.
|
- porovnal
vývoj a znaky literárnej moderny vo svetovej a v slovenskej
literatúre,
- charakterizoval
hrdinu literárnej moderny,
- porovnal osobitosti
tvorby autorov daného obdobia,
- analyzoval a interpretoval
vybrané diela daného obdobia.
|
ústne
frontálne skúšanie
ústne
individuálne skúšanie
písomné
skúšanie
|
ústna
odpoveď
ústna
odpoveď
písomná
odpoveď
|
|
|
Poézia vo svetovej
moderne
|
2
|
|
|
Moderna v slovenskej
literatúre
|
1
|
|
|
Poézia v slovenskej
moderne
|
2
|
|
|