
ŠkVP
rybárstvo a životné prostredie
| |
Názov
predmetu
|
|
Časový
rozsah výučby
|
spolu
252 hodín
|
Ročník
|
prvý,
druhý
|
Kód
a názov študijného odboru
|
4508 4 rybárstvo a životné
prostredie,
4512 4 poľnohospodárstvo
|
Vyučovací
jazyk
|
slovenský jazyk
|
Charakteristika predmetu
Slovenský
jazyk a literatúra je povinný
vyučovací predmet vo všetkých štyroch ročníkoch stredných odborných škôl,
v nadstavbovom štúdiu a povinný maturitný predmet.
Obsah
výučby vychádza zo vzdelávacej oblasti Jazyk a komunikácia a je sústredený
do 13 obsahových štandardov: Verbálne
vyjadrovanie, Písomné vyjadrovanie, Štylistika, Jazykové prostriedky a náuka
o jazyku, Práca s textom a získavanie informácií, Literatúra
v živote človeka, Staroveká a stredoveká literatúra, Humanizmus a renesancia,
Barok, Novodobá slovenská literatúra, Literárny realizmus a literárna
moderna, Slovenská a svetová literatúra medzi dvoma svetovými vojnami,
Vývoj slovenskej literatúry po druhej svetovej vojne v kontexte so
svetovou literatúrou. . Na túto vzdelávaciu oblasť ŠVP vyčlenil 3
hodiny týždenne.
Všeobecnovzdelávací
predmet slovenský jazyk a literatúra v nadstavbovom štúdiu rozvíja,
prehlbuje a upevňuje učivo
3-ročných učebných odborov. Jeho obsah je štruktúrovaný do tematických
celkov (téma, podtémy). Rozvíja medzizložkové a medzipredmetové vzťahy.
V zložke slovenský jazyk žiaci získajú prehľad o jednotlivých
jazykových štýloch, slohových postupoch i útvaroch, ako aj o jednotlivých
jazykových rovinách. Do tematických celkov je integrované aj učivo o eure
a základoch finančnej gramotnosti. V literárnej
zložke sa učivo zameriava na teóriu literatúry, na prehľad jednotlivých
literárnych období od najstarších čias až po súčasnosť. Dôraz sa
kladie na aktivitu a samostatné štúdium žiakov.
Ciele vyučovacieho predmetu
Cieľom
vyučovacieho predmetu slovenský jazyk a literatúra je sprostredkovať žiakom
jazykové, literárne a všeobecné kompetencie tak, aby rozvíjali
komunikatívnu kompetenciu ako prostriedok na dorozumievanie a myslenie, na
podávanie a výmenu informácií. V danom vyučovacom predmete sa
rozvíjajú a podporujú sociálne kompetencie žiakov, ich všeobecný
kultúrny rozhľad, formuje sa ich estetické cítenie a celková kultivácia
vyjadrovania i správania. Cieľom literárnej výchovy je formovanie
osobnosti žiaka v snahe dosiahnuť vnútorne bohatú individualitu, schopnú
vysokého stupňa sebauvedomenia, kultúrnu osobnosť, ktorá dokáže pochopiť
svet v jeho celistvosti a rôznorodosti.
Kompetencie absolventa
Kľúčové
kompetencie:
Komunikatívne
a sociálno-interakčné spôsobilosti
Absolvent
má
- vyjadrovať a zdôvodňovať svoje názory,
- reprodukovať a interpretovať prečítaný alebo vypočutý text
v materinskom jazyku,
- podať výklad a popis konkrétneho objektu, veci alebo činnosti,
- vyjadrovať sa nielen podrobne a bohato, ale aj krátko a výstižne,
- štylizovať listy (formálne, neformálne), informačné útvary
(inzerát, oznam), vyplňovať formuláre
(životopis, žiadosť),
- osvojovať si grafickú a
formálnu úpravu písomných prejavov,
- spracovávať písomné textové informácie (osnova, výpisky, denník)
i materiály podľa účelu
oznámenia a s ohľadom
na potreby užívateľa,
- orientovať sa, získavať, rozumieť a aplikovať rôzne informácie,
posúdiť ich význam v osobnom živote
a v povolaní,
- vedieť prijímať a tvoriť text, chápať vzťahy medzi rečovou
situáciou, témou a jazykovým prejavom
v materinskom jazyku,
- rozlišovať rôzne druhy a techniky čítania, ovládať orientáciu
v texte a jeho rozbor z hľadiska
kompozície i štýlu v materinskom
jazyku.
Intrapersonálne a interpersonálne spôsobilosti
Absolvent má:
- významne sa podieľať na stanovení zodpovedajúcich krátkodobých
cieľov, ktoré smerujú k zlepšeniu vlastnej výkonnosti,
-
rozvíjať vlastnú aktivitu, samostatnosť, sebapoznanie, sebadôveru a reproduktívne
myslenie,
-
samostatne pracovať a zapájať sa do práce kolektívu, riadiť jednoduchšie
práce v menšom kolektíve, niesť zodpovednosť aj za prácu druhých,
-
vytvárať, objasňovať a aplikovať hodnotový systém
a postoje,
-
určovať vážne nedostatky a kvality
vo vlastnom učení, pracovných výkonoch a osobnostnom raste,
- prispievať k vytváraniu ústretových medziľudských vzťahov,
predchádzať osobným konfliktom, nepodliehať predsudkom a stereotypom v prístupe
k druhým.
Schopnosť tvorivo riešiť problémy
Absolvent má:
- získavať samostatným štúdiom všetky nové informácie vzťahujúce
sa priamo k objasneniu neznámych oblastí problému,
- zhodnotiť význam rozmanitých informácií, samostatne zhromažďovať
informácie, vytriediť a využiť len tie, ktoré sú pre objasnenie problému
najdôležitejšie,
- poskytovať ľuďom informácie (oznamovanie, referovanie, rozprávanie,
vyučovanie),
- spolupracovať pri riešení problémov s inými ľuďmi.
Spôsobilosť využívať informačné technológie
Absolvent má:
-
vyhľadávať vhodné informačné zdroje a potrebné informácie,
Spôsobilosť byť demokratickým občanom
Absolvent má:
- konať zodpovedne,
samostatne a iniciatívne, nielen vo svojom vlastnom záujme, ale aj vo
verejnom záujme,
-
poznať a rešpektovať, že neexistuje iba jeden pohľad na svet.
Všeobecné
kompetencie
Absolvent
má:
Prehľad výchovných a vzdelávacích
stratégií:
Vo
vyučovacom predmete slovenský jazyk a literatúra využívame pre utváranie a rozvíjanie
nasledujúcich kľúčových kompetencií výchovné a vzdelávacie stratégie,
ktoré žiakom umožňujú:
Schopnosti riešiť problémy
rozpoznávať
problémy v priebehu ich vzdelávania využívaním všetkých metód a prostriedkov,
ktoré majú v danom okamihu k dispozícii ,
vyjadriť
alebo formulovať (jednoznačne) problém, ktorý sa objaví pri ich vzdelávaní,
hľadať,
navrhovať alebo používať ďalšie metódy, informácie alebo nástroje, ktoré
by mohli prispieť k riešeniu daného problému, pokiaľ doteraz používané
metódy, informácie a prostriedky neviedli k cieľu,
posudzovať
riešenie daného problému z hľadiska jeho správnosti, jednoznačnosti
alebo efektívnosti a na základe týchto hľadísk prípadne porovnávať
aj rôzne riešenia daného problému,
korigovať
nesprávne riešenia problému,
používať
osvojené metódy riešenia problémov aj v iných oblastiach vzdelávania
žiakov, pokiaľ sú dané metódy v týchto oblastiach aplikovateľné.
Spôsobilosti využívať informačné
technológie
získavať
informácie v priebehu ich odborného vzdelávania využívaním všetkých
metód a prostriedkov, ktoré majú v danom okamihu k dispozícii,
zhromažďovať,
triediť, posudzovať a využívať informácie, ktoré by mohli prispieť
k riešeniu daného problému alebo osvojiť si nové poznatky.
Spôsobilosť byť demokratickým občanom
formulovať
a prezentovať svoje postoje v priebehu ich vzdelávania využívaním
všetkých metód a prostriedkov, ktoré majú v danom okamihu k dispozícii,
preukázať
zodpovednosť za svoje vlastné správanie sa, vyjadrovanie v ústnom aj v písomnom
prejave a spoluzodpovednosť v rozvoji jazykovej kultúry.
Stratégia vyučovania
Pri
vyučovaní sa budú využívať nasledovné metódy a formy vyučovania
Názov
tematického celku
|
Stratégia vyučovania
|
Metódy
|
Formy práce
|
Úvod
do metód štúdia
|
informačno-receptívna
– výklad, práca s knihou,
reproduktívna
– riadený rozhovor,
heuristická
– riešenie úloh,
názorno-demonštračná
m.,
m.
samostatnej práce,
fixačné
a diagnostické m.
|
frontálna
výučba,
frontálna
a
individuálna
práca žiakov,
skupinová
práca žiakov
|
Informácia
a komunikácia
|
informačno-receptívna
- výklad, práca s knihou,
reproduktívna
– riadený rozhovor,
heuristická
- riešenie úloh,
názorno-demonštračná
m. ,
fixačné
a diagnostické m.
|
frontálna
výučba,
frontálna
a
individuálna
práca žiakov,
skupinová
práca žiakov
|
Lexikológia
|
informačno-receptívna
– výklad, práca s knihou,
reproduktívna
– riadený rozhovor,
heuristická
– riešenie úloh,
názorno-demonštračná
m.,
m.
samostatnej práce,
fixačné
a diagnostické m.
|
frontálna
výučba,
frontálna
a
individuálna
práca žiakov,
skupinová
práca žiakov
|
Tvorenie
slov
|
informačno-receptívna
– výklad, práca s knihou ,
reproduktívna
– riadený rozhovor,
heuristická
– riešenie úloh,
m.
samostatnej práce,
názorno-demonštračná
m. ,
fixačné
a diagnostické metódy
|
frontálna
výučba,
frontálna
a
individuálna
práca žiakov
skupinová
práca žiakov
|
Textotvorný
proces
|
informačno-receptívna
–- výklad, práca s knihou,
reproduktívna
– riadený rozhovor,
heuristická
– riešenie úloh,
názorno-demonštračná
m.,
m.
samostatnej práce,
fixačné
a diagnostické m.
|
frontálna
výučba,
frontálna
a
individuálna
práca žiakov,
skupinová
práca žiakov
|
Jazyk
v pracovnej komunikácii
|
informačno-receptívna
– výklad, práca s knihou,
reproduktívna
– riadený rozhovor,
heuristická
–- riešenie úloh, diskusia,
fixačné
a diagnostické m.
|
frontálna
výučba,
frontálna
a
individuálna
práca žiakov,
skupinová
práca žiakov
|
Opisný
slohový postup
|
informačno-receptívna
– výklad, práca s knihou,
reproduktívna
– riadený rozhovor, opis,
heuristická
– riešenie úloh,
názorno-demonštračná
m.,
m.
samostatnej práce,
fixačné
a diagnostické m.
|
frontálna
výučba,
frontálna
a
individuálna
práca žiakov,
skupinová
práca žiakov
|
Morfológia
|
informačno-receptívna
– výklad, práca s knihou,
reproduktívna
– riadený rozhovor, heuristická – riešenie úloh,
názorno-demonštračná
m.,
m.
samostatnej práce,
fixačné
a diagnostické m.
|
frontálna
výučba,
frontálna
a
individuálna
práca žiakov,
skupinová
práca žiakov
|
Syntax
|
informačno-receptívna
– výklad, práca s knihou,
reproduktívna
– riadený rozhovor,
heuristická
– riešenie úloh,
názorno-demonštračná
m.,
m.
samostatnej práce,
fixačné
a diagnostické m.
|
frontálna
výučba,
frontálna
a
individuálna
práca žiakov,
skupinová
práca žiakov
|
Publicistický
štýl
|
informačno-receptívna
– výklad, práca s knihou,
reproduktívna
– riadený rozhovor,
heuristická
– riešenie úloh,
názorno-demonštračná
m.,
m.
samostatnej práce,
fixačné
a diagnostické m.
|
frontálna
výučba,
frontálna
a
individuálna
práca žiakov,
skupinová
práca žiakov
|
Náučný
štýl
|
informačno-receptívna
– výklad, práca s knihou,
reproduktívna
– riadený rozhovor, opis,
heuristická
– riešenie úloh,
názorno-demonštračná
m.,
m.
samostatnej práce,
fixačné
a diagnostické m.
|
frontálna
výučba,
frontálna
a
individuálna
práca žiakov,
skupinová
práca žiakov
|
Zvuková
a grafická stránka jazyka
|
informačno-receptívna
– výklad, práca s knihou,
reproduktívna
– riadený rozhovor,
heuristická
– riešenie úloh,
názorno-demonštračná
m.,
m.
samostatnej práce,
fixačné
a diagnostické m.
|
frontálna
výučba,
frontálna
a
individuálna
práca žiakov,
skupinová
práca žiakov
|
Výkladový
slohový postup
|
informačno-receptívna
– výklad, práca s knihou,
reproduktívna
– riadený rozhovor,
heuristická
– riešenie úloh,
názorno-demonštračná
m.,
m.
samostatnej práce,
fixačné
a diagnostické m.
|
frontálna
výučba,
frontálna
a
individuálna
práca žiakov,
skupinová
práca žiakov
|
Základy
rétoriky. Rečnícky výcvik
|
informačno-receptívna
– výklad,
reproduktívna
– riadený rozhovor,
heuristická
–- riešenie úloh,
názorno-demonštračná
m.,
m.
samostatnej práce,
fixačné
a diagnostické m.
|
frontálna
výučba,
frontálna
a
individuálna
práca žiakov,
skupinová
práca žiakov
|
Rozprávanie
ako útvar umeleckého štýlu
|
informačno-receptívna
– výklad, práca s knihou,
reproduktívna
– riadený rozhovor,
heuristická
– riešenie úloh,
názorno-demonštračná
m.,
m.
samostatnej práce,
fixačné
a diagnostické m.
|
frontálna
výučba,
frontálna
a
individuálna
práca žiakov,
skupinová
práca žiakov
|
Upevnenie
a prehĺbenie učiva k maturitnej skúške
|
reproduktívna
– riadený rozhovor ,
heuristická
– riešenie úloh,
názorno-demonštračná
m.,
m.
samostatnej práce,
fixačné
a diagnostické m.,
práca
s knihou
|
frontálna
a
individuálna
práca žiakov,
skupinová
práca žiakov
|
Všeobecné
poznatky o jazyku
|
informačno-receptívna
– výklad, práca s knihou,
reproduktívna
– riadený rozhovor,
heuristická
– riešenie úloh,
názorno-demonštračná
m.,
m.
samostatnej práce,
fixačné
a diagnostické m.
|
frontálna
výučba,
frontálna
a
individuálna
práca žiakov,
skupinová
práca žiakov
|
Literatúra
v živote človeka
|
informačno-receptívna
– výklad, práca s knihou
reproduktívna
– riadený rozhovor,
heuristická
– riešenie úloh, brainstorming,
fixačné
a diagnostické m.
|
frontálna
výučba,
frontálna
a
individuálna
práca žiakov,
skupinová
práca žiakov
|
Staroveká
literatúra
|
informačno-receptívna
– výklad, práca s knihou,
reproduktívna
– riadený rozhovor, interpretácia,
heuristická
– riešenie úloh,
fixačné
a diagnostické m.
|
frontálna
výučba,
frontálna
a
individuálna
práca žiakov,
skupinová
práca žiakov
|
Stredoveká
literatúra
|
informačno-receptívna
– výklad, práca s knihou,
interpretácia,
reproduktívna
– riadený rozhovor,
heuristická
– rozhovor, riešenie úloh,
fixačné
a diagnostické m.
|
frontálna
výučba,
frontálna
a
individuálna
práca žiakov,
skupinová
práca žiakov,
|
Humanizmus
a renesancia
|
informačno-receptívna
– výklad, práca s knihou,
interpretácia,
reproduktívna
– riadený rozhovor,
heuristická
– rozhovor, riešenie úloh,
fixačné
a diagnostické m.
|
frontálna
výučba,
frontálna
a
individuálna
práca žiakov,
skupinová
práca žiakov
|
Barok
|
informačno-receptívna
– výklad, práca s knihou,
interpretácia,
reproduktívna
– riadený rozhovor,
heuristická
– rozhovor, riešenie úloh,
fixačné
a diagnostické m.
|
frontálna
výučba,
frontálna
a
individuálna
práca žiakov,
skupinová
práca žiakov
|
Klasicizmus
|
informačno-receptívna
– výklad, práca s knihou,
interpretácia,
reproduktívna
– riadený rozhovor,
heuristická
– rozhovor, riešenie úloh,
fixačné
a diagnostické m.
|
frontálna
výučba,
frontálna
a
individuálna
práca žiakov,
skupinová
práca žiakov
|
Preromantizmus
a romantizmus
|
informačno-receptívna
– výklad, práca s knihou,
interpretácia,
reproduktívna
– riadený rozhovor,
heuristická
– rozhovor, riešenie úloh, brainstorming,
fixačné
a diagnostické m.
|
frontálna
výučba,
frontálna
a
individuálna
práca žiakov,
skupinová
práca žiakov
|
Literárny
vývoj v Európe od polovice 19. storočia
|
informačno-receptívna
– výklad, práca s knihou,
interpretácia,
reproduktívna
– riadený rozhovor,
fixačné
a diagnostické m.
|
frontálna
výučba,
frontálna
a
individuálna
práca žiakov,
skupinová
práca žiakov
|
Od
romantizmu k realizmu
|
informačno-receptívna
– výklad, práca s knihou
interpretácia,
reproduktívna
– riadený rozhovor ,
heuristická
– riešenie úloh,
názorno-demonštračná
m,
m.
samostatnej práce,
fixačné
a diagnostické m.
|
frontálna
výučba,
frontálna
a
individuálna
práca žiakov,
skupinová
práca žiakov
|
Literárny
realizmus
|
informačno-receptívna
– výklad, práca s knihou,
interpretácia,
reproduktívna
– riadený rozhovor,
heuristická
– riešenie úloh,
názorno-demonštračná
m.,
m.
samostatnej práce,
fixačné
a diagnostické m.
|
frontálna
výučba,
frontálna
a
individuálna
práca žiakov,
skupinová
práca žiakov
|
Literárna
moderna
|
informačno-receptívna
– výklad, práca s knihou,
interpretácia,
reproduktívna
– riadený rozhovor,
heuristická
– riešenie úloh,
názorno-demonštračná
m.,
m.
samostatnej práce,
fixačné
a diagnostické m.
|
frontálna
výučba,
frontálna
a
individuálna
práca žiakov,
skupinová
práca žiakov
|
Prehľad
vývoja literatúry medzi dvoma svetovými vojnami
|
informačno-receptívna
– výklad, práca s knihou,
reproduktívna
– riadený rozhovor,
názorno-demonštračná
m.,
fixačné
a diagnostické m.
|
frontálna
výučba,
frontálna
a
individuálna
práca žiakov,
skupinová
práca žiakov
|
Svetová
medzivojnová literatúra
|
informačno-receptívna
– výklad, práca s knihou,
interpretácia,
reproduktívna
– riadený rozhovor,
heuristická
– riešenie úloh,
názorno-demonštračná
m.,
m.
samostatnej práce,
fixačné
a diagnostické m.
|
frontálna
výučba,
frontálna
a
individuálna
práca žiakov,
skupinová
práca žiakov
|
Slovenská
medzivojnová literatúra
|
informačno-receptívna
– výklad, práca s knihou,
reproduktívna
– riadený rozhovor,
heuristická
– riešenie úloh,
názorno-demonštračná
m.,
m.
samostatnej práce,
fixačné
a diagnostické m.
|
frontálna
výučba,
frontálna
a
individuálna
práca žiakov,
skupinová
práca žiakov
|
Druhá
svetová vojna a jej zobrazenie v svetovej a slovenskej
literatúre
|
informačno-receptívna
– výklad, práca s knihou,
interpretácia,
reproduktívna
– riadený rozhovor
heuristická
– riešenie úloh
fixačné
a diagnostické m.
|
frontálna
výučba,
frontálna
a
individuálna
práca žiakov,
skupinová
práca žiakov
|
Človek
v totalitnom režime
|
informačno-receptívna
– výklad, práca s knihou,
interpretácia,
reproduktívna
– riadený rozhovor,
heuristická
– riešenie úloh,
názorno-demonštračná
m.,
m.
samostatnej práce,
fixačné
a diagnostické m.
|
frontálna
výučba,
frontálna
a
individuálna
práca žiakov,
skupinová
práca žiakov
|
Obraz
sveta v postmodernej slovenskej a svetovej literatúre
|
informačno-receptívna
– výklad, práca s knihou,
interpretácia,
reproduktívna
– riadený rozhovor,
heuristická
– riešenie úloh,
názorno-demonštračná
m.,
m.
samostatnej práce,
fixačné
a diagnostické m.
|
frontálna
výučba,
frontálna
a
individuálna
práca žiakov,
skupinová
práca žiakov
|
Slovenská
povojnová poézia
|
informačno-receptívna
– výklad, práca s knihou,
interpretácia,
reproduktívna
– riadený rozhovor,
heuristická
– riešenie úloh,
názorno-demonštračná
m.,
m.
samostatnej práce,
fixačné
a diagnostické m.
|
frontálna
výučba,
frontálna
a
individuálna
práca žiakov,
skupinová
práca žiakov
|
Slovenská
povojnová dráma
|
informačno-receptívna
– výklad, práca s knihou,
interpretácia,
reproduktívna
– riadený rozhovor,
heuristická
– riešenie úloh,
názorno-demonštračná
m.,
m.
samostatnej práce,
fixačné
a diagnostické m.
|
frontálna
výučba,
frontálna
a
individuálna
práca žiakov,
skupinová
práca žiakov
|
Človek
hľadá v literatúre zdroj zábavy, napätia, dobrodružstva
|
informačno-receptívna
– výklad, práca s knihou,
interpretácia,
reproduktívna
– riadený rozhovor,
heuristická
– riešenie úloh,
názorno-demonštračná
m.,
m.
samostatnej práce,
fixačné
a diagnostické m.
|
frontálna
výučba,
frontálna
a
individuálna
práca žiakov,
skupinová
práca žiakov
|
Učebné zdroje
Na
podporou a aktiváciu vyučovania a učenia žiakov sa využijú nasledovné
učebné zdroje:
Názov
tematického celku
|
Odborná
literatúra
|
Didaktická
technika
|
Materiálne
výučbové prostriedky
|
Ďalšie
zdroje
(internet,
knižnica, ...
|
Úvod
do metód štúdia
|
Caltíková, M.a kol.:
Slovenský jazyk pre 1. ročník stredných škôl. Orbis Pictus
Istropolitana. Bratislava 2006.
Hincová K., Húsková,
A.: Slovenský jazyk pre 1. – 4. ročník stredných škôl. SPN.
Bratislava 2007.
Caltíková, M. a kol.:
Cvičebnica. Orbis Pictus Istropolitana. Bratislava 2007.
Kuchariková, M. –
Hincová, K. – Húsková, A.: Cvičebnica. SPN Bratislava 2007.
|
PC
|
rôzne
príručky, encyklopédie, jazykové časopisy, učebnica,cvičebnica
tabuľa
|
internet,
školská
knižnica
|
Informácia
a komunikácia
|
Caltíková, M.a kol.:
Slovenský jazyk pre 1. ročník stredných škôl. Orbis Pictus
Istropolitana. Bratislava 2006.
Hincová K., Húsková,
A.: Slovenský jazyk pre 1. – 4. ročník stredných škôl. SPN.
Bratislava 2007.
Caltíková, M.:
Slovenský jazyk a literatúra. Enigma. Nitra 2003.
Caltíková, M. a kol.:
Cvičebnica. Orbis Pictus Istropolitana. Bratislava 2007.
Kuchariková, M. –
Hincová, K. – Húsková, A.: Cvičebnica. SPN Bratislava 2007.
|
CD-prehrávač
PC
|
rôzne
príručky, encyklopédie, jazykové časopisy, učebnica, cvičebnica
tabuľa
|
internet,
CD-literárny
text, rozhovor so spisovateľom
|
Lexikológia
|
Caltíková, M.a kol.:
Slovenský jazyk pre 1. ročník stredných škôl. Orbis Pictus
Istropolitana. Bratislava 2006.
Hincová K., Húsková,
A.: Slovenský jazyk pre 1. – 4. ročník stredných škôl. SPN.
Bratislava 2007.
Caltíková, M.:
Slovenský jazyk a literatúra. Enigma. Nitra 2003.
Caltíková, M. a kol.:
Cvičebnica. Orbis Pictus Istropolitana. Bratislava 2007.
Kuchariková, M. –
Hincová, K. – Húsková, A.: Cvičebnica. SPN Bratislava 2007.
|
CD-prehrávač
|
knižné
slovníky, čítankové a odborné texty, učebnica, cvičebnica,
tabuľa
|
CD-umelecký
text, rozhovor so spisovateľom
|
Tvorenie
slov
|
Caltíková, M.a kol.:
Slovenský jazyk pre 1. ročník stredných škôl. Orbis Pictus
Istropolitana. Bratislava 2006.
Hincová K., Húsková,
A.: Slovenský jazyk pre 1. – 4. ročník stredných škôl. SPN.
Bratislava 2007.
Caltíková, M.:
Slovenský jazyk a literatúra. Enigma. Nitra 2003.
Caltíková, M. a kol.:
Cvičebnica. Orbis Pictus Istropolitana. Bratislava 2007.
Kuchariková, M. –
Hincová, K. – Húsková, A.: Cvičebnica 1. SPN Bratislava 2007.
|
|
KSSJ,
učebnica, cvičebnica,
tabuľa
|
|
Textotvorný
proces
|
Caltíková,
M.a kol.: Slovenský jazyk pre 1. ročník stredných škôl. Orbis Pictus
Istropolitana. Bratislava 2006.
Hincová
K., Húsková, A.: Slovenský jazyk pre 1. – 4. ročník stredných škôl.
SPN. Bratislava 2007.
Weidlerová, A., Weidler, E.: Sloh
na dlani. Príroda. Bratislava 2003.
Tomko, Š.: Život na papieri. Enigma, Nitra 2004.
Caltíková,
M. a kol.: Cvičebnica. Orbis Pictus Istropolitana. Bratislava 2007.
Kuchariková,
M. – Hincová, K. – Húsková, A.: Cvičebnica 1. SPN Bratislava 2007.
|
|
knižné
slovníky, čítankové a odborné texty,
učebnica,
cvičebnica,
tabuľa
|
|
Jazyk
v pracovnej komunikácii
|
Caltíková, M.a kol.:
Slovenský jazyk pre 1. ročník stredných škôl. Orbis Pictus
Istropolitana. Bratislava 2006.
Hincová K., Húsková,
A.: Slovenský jazyk pre 1. – 4. ročník stredných škôl. SPN.
Bratislava 2007.
Tomko, Š.: Život na papieri. Enigma, Nitra 2004.
Caltíková, M. a kol.:
Cvičebnica. Orbis Pictus Istropolitana. Bratislava 2007.
Kuchariková, M. –
Hincová, K. – Húsková, A.: Cvičebnica 1. SPN Bratislava 2007.
|
|
knižné
slovníky,
učebnica,
cvičebnica,
tabuľa
|
|
Opisný
slohový postup
|
Caltíková, M.a kol.:
Slovenský jazyk pre 1. ročník stredných škôl. Orbis Pictus
Istropolitana. Bratislava 2006.
Hincová K., Húsková,
A.: Slovenský jazyk pre 1. – 4. ročník stredných škôl. SPN.
Bratislava 2007.
Caltíková, M. a kol.:
Cvičebnica. Orbis Pictus Istropolitana. Bratislava 2007.
Kuchariková, M. –
Hincová, K. – Húsková, A.: Cvičebnica 1. SPN Bratislava 2007.
|
|
učebnica,
cvičebnica,
tabuľa,
obrazový
materiál
|
|
Morfológia
|
Caltíková, M.a kol.:
Slovenský jazyk pre 1. ročník stredných škôl. Orbis Pictus
Istropolitana. Bratislava 2006.
Hincová K., Húsková,
A.: Slovenský jazyk pre 1. – 4. ročník stredných škôl. SPN.
Bratislava 2007.
Caltíková, M. a kol.:
Cvičebnica. Orbis Pictus Istropolitana. Bratislava 2007.
Kuchariková, M. –
Hincová, K. – Húsková, A.: Cvičebnica 1. SPN Bratislava 2007.
|
|
učebnica,
cvičebnica,
tabuľa
|
|
Syntax
|
Caltíková, M.a kol.:
Slovenský jazyk pre 1. ročník stredných škôl. Orbis Pictus
Istropolitana. Bratislava 2006.
Hincová K., Húsková,
A.: Slovenský jazyk pre 1. – 4. ročník stredných škôl. SPN.
Bratislava 2007.
Caltíková, M. a kol.:
Cvičebnica. Orbis Pictus Istropolitana. Bratislava 2007.
Kuchariková, M. –
Hincová, K. – Húsková, A.: Cvičebnica 1. SPN Bratislava 2007.
|
|
učebnica,
cvičebnica,
tabuľa
|
|
Publicistický
štýl
|
Caltíková, M.a kol.:
Slovenský jazyk pre 1. ročník stredných škôl. Orbis Pictus
Istropolitana. Bratislava 2006.
Hincová K., Húsková,
A.: Slovenský jazyk pre 1. – 4. ročník stredných škôl. SPN.
Bratislava 2007.
Caltíková, M. a kol.:
Cvičebnica. Orbis Pictus Istropolitana. Bratislava 2007.
Kuchariková, M. –
Hincová, K. – Húsková, A.: Cvičebnica 1. SPN Bratislava 2007.
Záborská,M.— Húsková,
A. – Hincová, K.: Cvičebnica 3.
SPN Bratislava 2008.
|
|
učebnica,
cvičebnica,
tabuľa,
denná
tlač
|
|
Náučný
štýl
|
Caltíková, M.a kol.:
Slovenský jazyk pre 1. ročník stredných škôl. Orbis Pictus
Istropolitana. Bratislava 2006.
Hincová K., Húsková,
A.: Slovenský jazyk pre 1. – 4. ročník stredných škôl. SPN.
Bratislava 2007.
Caltíková, M. a kol.:
Cvičebnica. Orbis Pictus Istropolitana. Bratislava 2007.
Kuchariková, M. –
Hincová, K. – Húsková, A.: Cvičebnica 1. SPN Bratislava 2007.
Záborská,M.— Húsková,
A. – Hincová, K.: Cvičebnica 3.
SPN Bratislava 2008.
|
|
učebnica,
cvičebnica,
tabuľa,
odborné
texty a publikácie
|
|
Zvuková
a grafická stránka jazyka
|
Caltíková, M.a kol.:
Slovenský jazyk pre 1. ročník stredných škôl. Orbis Pictus
Istropolitana. Bratislava 2006.
Hincová K., Húsková,
A.: Slovenský jazyk pre 1. – 4. ročník stredných škôl. SPN.
Bratislava 2007.
Caltíková, M. a kol.:
Cvičebnica. Orbis Pictus Istropolitana. Bratislava 2007.
Kuchariková, M. –
Hincová, K. – Húsková, A.: Cvičebnica 1.SPN Bratislava 2007.
|
|
Pravidlá
slovenskej výslovnosti,
učebnica,
cvičebnica,
tabuľa
|
|
Výkladový
slohový postup
|
Caltíková, M.a kol.:
Slovenský jazyk pre 1. ročník stredných škôl. Orbis Pictus
Istropolitana. Bratislava 2006.
Hincová K., Húsková,
A.: Slovenský jazyk pre 1. – 4. ročník stredných škôl. SPN.
Bratislava 2007.
Caltíková, M. a kol.:
Cvičebnica. Orbis Pictus Istropolitana. Bratislava 2007.
Kuchariková, M. –
Hincová, K. – Húsková, A.: Cvičebnica 1. SPN Bratislava 2007.
Záborská,M.— Húsková,
A. – Hincová, K.: Cvičebnica 3.
SPN Bratislava 2008.
|
|
učebnica,
cvičebnica,
tabuľa
|
|
Základy
rétoriky. Rečnícky výcvik
|
Caltíková, M.a kol.:
Slovenský jazyk pre 1. ročník stredných škôl. Orbis Pictus
Istropolitana. Bratislava 2006.
Hincová K., Húsková,
A.: Slovenský jazyk pre 1. – 4. ročník stredných škôl. SPN.
Bratislava 2007.
Caltíková, M. a kol.:
Cvičebnica. Orbis Pictus Istropolitana. Bratislava 2007.
Kuchariková, M. –
Hincová, K. – Húsková, A.: Cvičebnica 1. SPN Bratislava 2007.
|
CD-prehrávač
|
učebnica,
cvičebnica,
tabuľa
|
CD
– prejav
|
Rozprávanie
ako útvar umeleckého štýlu
|
Caltíková, M.a kol.:
Slovenský jazyk pre 1. ročník stredných škôl. Orbis Pictus
Istropolitana. Bratislava 2006.
Hincová K., Húsková,
A.: Slovenský jazyk pre 1. – 4. ročník stredných škôl. SPN.
Bratislava 2007.
Caltíková, M. a kol.:
Cvičebnica. Orbis Pictus Istropolitana. Bratislava 2007.
Kuchariková, M. –
Hincová, K. – Húsková, A.: Cvičebnica 1. SPN Bratislava 2007.
|
CD-prehrávač
|
učebnica,
cvičebnica,
tabuľa
|
CD-rozprávanie
|
Všeobecné
poznatky o jazyku
|
Caltíková, M.a kol.:
Slovenský jazyk pre 1. ročník stredných škôl. Orbis Pictus
Istropolitana. Bratislava 2006.
Hincová K., Húsková,
A.: Slovenský jazyk pre 1. – 4. ročník stredných škôl. SPN.
Bratislava 2007.
Caltíková, M. a kol.:
Cvičebnica. Orbis Pictus Istropolitana. Bratislava 2007.
Kuchariková, M. –
Hincová, K. – Húsková, A.: Cvičebnica 1. SPN Bratislava 2007.
|
|
učebnica,
cvičebnica,
tabuľa,
obrazový materiál
|
|
Upevnenie
a prehĺbenie učiva k maturitnej skúške
|
Caltíková, M. a kol.:
Cvičebnica. Orbis Pictus Istropolitana. Bratislava 2007.
Kuchariková, M. –
Hincová, K. – Húsková, A.: Cvičebnica 1. SPN Bratislava 2007.
|
|
knižné
slovníky,
učebnica,
cvičebnica,
tabuľa
|
|
Literatúra
v živote človeka
|
Obert,
V. a kol.: Literatúra 1. Litera, Bratislava 1994.
Ihnátková,
N. a kol.: Čítanka1. Litera. Bratislava 1994.
|
CD-prehrávač
|
obrázky
– rôzne druhy umenia, učebnica, cvičebnica,
tabuľa
|
CD-umelecký
text
|
Staroveká
literatúra
|
Obert,
V. a kol.: Literatúra 1. Litera, Bratislava 1994.
Ihnátková,
N. a kol.: Čítanka1. Litera. Bratislava 1994.
|
|
tabuľa
|
|
Stredoveká
literatúra
|
Obert,
V. a kol.: Literatúra 1. Litera, Bratislava 1994.
Ihnátková,
N. a kol.: Čítanka1. Litera. Bratislava 1994.
|
|
magnetofón,
učebnica, čítanka,
tabuľa
|
magnetofónová
kazeta – Proglas
|
Humanizmus
a renesancia
|
Obert,
V. a kol.: Literatúra 1. Litera. Bratislava 1994.
Ihnátková,
N. a kol.: Čítanka 1. Litera. Bratislava 1994.
Caltíková,
M.: Slovenský jazyk a literatúra. Enigma. Nitra 2003.
|
|
umelecké
texty, učebnica, čítanka,
tabuľa
|
|
Barok
|
Obert,
V. a kol.: Literatúra 1. Litera. Bratislava 1994.
Ihnátková,
N. a kol.: Čítanka 1 Litera. Bratislava 1994.
Caltíková,
M.: Slovenský jazyk a literatúra. Enigma. Nitra 2003.
|
|
melecké
texty, učebnica, čítanka,
tabuľa
|
|
Klasicizmus
|
Obert,
V. a kol.: Literatúra 1. Litera. Bratislava 1994.
Ihnátková,
N. a kol.: Čítanka 1 Litera. Bratislava 1994.
Caltíková,
M.: Slovenský jazyk a literatúra. Enigma. Nitra 2003.
|
|
umelecké
texty, učebnica, čítanka, obrazový materiál,
tabuľa
|
|
Preromantizmus
a romantizmus
|
Obert,
V. a kol.: Literatúra 1. Litera. Bratislava 1994.
Ihnátková,
N. a kol.: Čítanka 1 Litera. Bratislava 1994.
Caltíková,
M.: Slovenský jazyk a literatúra. Enigma. Nitra 2003.
|
CD-prehrávač
|
umelecké
texty, učebnica, čítanka, obrazový materiál,
tabuľa
|
CD–
Túry do literatúry
|
Literárny
vývoj v Európe od polovice 19. Storočia
|
Obert,
V. a kol.: Literatúra 2. Litera. Bratislava 1994.
|
|
tabuľa,
učebnica
|
|
Od
romantizmu k realizmu
|
Obert,
V. a kol.: Literatúra 2. Litera. Bratislava 1994.
Ihnátková,
N. a kol.: Čítanka 2 Litera. Bratislava 1994
Caltíková,
M.: Slovenský jazyk a literatúra. Enigma. Nitra 2003.
|
|
umelecké
texty, učebnica, čítanka, obrazový materiál,
tabuľa
|
|
Literárny
realizmus
|
Obert,
V. a kol.: Literatúra 2. Litera. Bratislava 1994.
Ihnátková,
N. a kol.: Čítanka 2 Litera. Bratislava 1994
Caltíková,
M.: Slovenský jazyk a literatúra. Enigma. Nitra 2003.
|
videoprojekcia
|
umelecké
texty, učebnica, čítanka, obrazový materiál,
tabuľa
|
videokazeta
|
Literárna
moderna
|
Obert,
V. a kol.: Literatúra 2. Litera. Bratislava 1994.
Ihnátková,
N. a kol.: Čítanka 2 Litera. Bratislava 1994
Caltíková,
M.: Slovenský jazyk a literatúra. Enigma. Nitra 2003.
|
|
umelecké
texty, učebnica, čítanka, obrazový materiál,
tabuľa
|
|
Prehľad
vývoja literatúry medzi dvoma svetovými vojnami
|
Obert,
V. a kol.: Literatúra 3. Litera. Bratislava 1994.
Ihnátková,
N. a kol.: Čítanka 3. Litera. Bratislava 1994
Caltíková,
M.: Slovenský jazyk a literatúra. Enigma. Nitra 2003.
|
|
učebnica,
tabuľa
|
|
Svetová
medzivojnová literatúra
|
Obert,
V. a kol.: Literatúra 3. Litera. Bratislava 1994.
Ihnátková,
N. a kol.: Čítanka 3. Litera. Bratislava 1994.
Caltíková,
M.: Slovenský jazyk a literatúra. Enigma. Nitra 2003.
|
|
umelecké
texty, učebnica, čítanka, obrazový materiál,
tabuľa
|
|
Slovenská
medzivojnová literatúra
|
Obert,
V. a kol.: Literatúra 3. Litera. Bratislava 1994.
Ihnátková,
N. a kol.: Čítanka 3. Litera. Bratislava 1994.
Caltíková,
M.: Slovenský jazyk a literatúra. Enigma. Nitra 2003.
|
CD-prehrávač
|
umelecké
texty, učebnica, čítanka, obrazový materiál,
tabuľa
|
CD-Túry
do literatúry
|
Druhá
svetová vojna a jej zobrazenie v svetovej a slovenskej
literatúre
|
Obert,
V. a kol.: Literatúra 4. Litera. Bratislava 1994.
Ihnátková,
N. a kol.: Čítanka 4. Litera. Bratislava 1994.
Caltíková,
M.: Slovenský jazyk a literatúra. Enigma. Nitra 2003.
|
|
učebnica,
tabuľa
|
|
Človek
v totalitnom režime
|
Obert,
V. a kol.: Literatúra 4. Litera. Bratislava 1994.
Ihnátková,
N. a kol.: Čítanka 4. Litera. Bratislava 1994.
Caltíková,
M.: Slovenský jazyk a literatúra. Enigma. Nitra 2003.
|
|
umelecké
texty, učebnica, čítanka, obrazový materiál,
tabuľa
|
|
Obraz
sveta v postmodernej slovenskej a svetovej literatúre
|
Obert,
V. a kol.: Literatúra 4. Litera. Bratislava 1994.
Ihnátková,
N. a kol.: Čítanka 4. Litera. Bratislava 1994.
Caltíková,
M.: Slovenský jazyk a literatúra. Enigma. Nitra 2003.
|
|
umelecké
texty, učebnica, čítanka, obrazový materiál,
tabuľa
|
|
Slovenská
povojnová poézia
|
Obert,
V. a kol.: Literatúra 4. Litera. Bratislava 1994.
Ihnátková,
N. a kol.: Čítanka 4. Litera. Bratislava 1994.
Caltíková,
M.: Slovenský jazyk a literatúra. Enigma. Nitra 2003.
|
CD-prehrávač
|
umelecké
texty, učebnica, čítanka, obrazový materiál,
tabuľa
|
CD-Túry
do literatúry
|
Slovenská
povojnová dráma
|
Obert,
V. a kol.: Literatúra 4. Litera. Bratislava 1994.
Ihnátková,
N. a kol.: Čítanka 4. Litera. Bratislava 1994.
Caltíková,
M.: Slovenský jazyk a literatúra. Enigma. Nitra 2003.
|
|
umelecké
texty, učebnica, čítanka, obrazový materiál,
tabuľa
|
|
Človek
hľadá v literatúre zdroj zábavy, napätia, dobrodružstva
|
Obert,
V a kol.: Literatúra 4. Litera. Bratislava 1994.
Ihnátková,
N. a kol.: Čítanka
4. Liter
. Bratislava 1994.
Caltíková,
M.: Slovenský jazyk a literatúra. Enigma. Nitra 2003.
|
CD-prehrávač,
videoprojekcia
|
umelecké
texty, učebnica, čítanka, obrazový materiál,
tabuľa
|
CD,
videokazeta
|
|