ŠkVP
rybárstvo a životné prostredie
| |
ROČNÍK: PRVÝ
ROZPIS
UČIVA PREDMETU:
špeciálne
stroje a zariadenia
|
1
hodina týždenne, spolu 33 vyučovacích hodín
|
Názov
tematického celku
Témy
|
Hodiny
|
Medzipredmetové vzťahy
|
Očakávané
vzdelávacie výstupy
|
Kritériá hodnotenia vzdelávacích
výstupov
|
Metódy hodnotenia
|
Prostriedky hodnotenia
|
Úvod
do predmetu
|
1
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Úvodná hodina, význam obilných kombajnov, účel OK
|
1
|
|
vedieť
charakterizovať základné pojmy a vedieť odlišnosti medzi nimi,
pochopiť
význam OK a ich účel využitia.
|
vedel
charakterizovať základné pojmy a vedel odlišnosti medzi nimi,
pochopil
význam OK a ich účel využitia.
|
ústne frontálne skúšanie
|
ústne
odpovede
|
Bezpečnostné predpisy a zásady
|
5
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Všeobecné
zásady
|
1
|
|
poznať
zásady
BOZP s OK,
poznať
zásady ochrany proti požiarom,
vedieť
ktorými prvkami musí byť vybavený OK.
|
poznal
zásady BOZP s OK,
poznal
zásady ochrany proti požiarom,
vedel
ktorými prvkami musí byť vybavený OK.
|
ústne frontálne skúšanie
písomné skúšanie
|
písomná práca
ústne odpovede
neštandardizovaný test
|
Zásady
pre prepravu, zakázané manipulácie pred a počas práce
|
1
|
Predpisy a upozornenia
výrobcu
|
1
|
Protipožiarne
predpisy a zásady zakázané
manipulácie- PHM, zváranie
|
1
|
Vybavenie kombajnu, ,
technický stav OK
|
1
|
Technická charakteristika OK
|
2
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Vývoj OK
|
1
|
|
ovládať
charakteristiku OK a požiadavky kladené na OK.
|
ovládal
charakteristiku OK a požiadavky kladené na OK.
|
ústne frontálne skúšanie
písomné skúšanie
|
ústna
odpoveď
písomná práca
ústne odpovede
neštandarizovaný test
|
Typy OK charakteristika,
rozdiely, požiadavky na OK, spôsoby zberu plodín
|
1
|
Konštrukcia OK
|
18
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Všeobecná
konštrukcia OK
|
1
|
|
poznať
hlavné časti OK a ich
funkciu,
vysvetliť
technologický postup práce OK,
vedieť
popísať hlavné časti OK,
poznať
nastavenie častí OK na kvalitnú prácu vo vzťahu k nízkym stratám.
|
poznal
hlavné časti OK a ich
funkciu,
vysvetlil
technologický postup práce OK,
vedel
popísať hlavné časti OK,
poznal
nastavenie častí OK na kvalitnú prácu vo vzťahu k nízkym stratám.
|
ústne frontálne skúšanie
písomné skúšanie
|
ústne odpovede
neštandardizovaný test
|
Technologický
postup práce OK
|
1
|
Žací
stôl OK : - konštrukcia
|
1
|
-oddeľovače, plazy
|
1
|
- prihŕňač
|
1
|
- žacie ústrojenstvo
|
1
|
- náhon na kosu, prevody
|
1
|
-
priebežná závitovka
|
1
|
- odľahčenie, zavesenie a
kopírovanie žacieho. stola
|
1
|
Šikmý
dopravník
|
1
|
Mláťacie
ústrojenstvo – druhy, konštrukcia
|
1
|
Tangenciálne
mláťacie ústrojenstvo – konštrukcia
|
1
|
Nastavenie
mláťacieho ústrojenstva, straty
|
1
|
Vytriasadlá
slamy
|
1
|
Čistidlo
OK- sitá, ventilátor
|
2
|
Dopravníky, prevody mláťačky
OK, spojky
|
2
|
Energetický zdroj OK – motor
|
7
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Technická
charakteristika motora, hlavné časti
|
1
|
|
charakterizovať
motor a jeho časti,
poznať
časti motora v súvislosti s jeho využítím,
rozumieť
správnej údržbe a ošetrovaniu motorov OK.
|
charakterizoval
motor a jeho časti,
poznal
časti motora v súvislosti s jeho využítím,
rozumel
správnej údržbe a ošetrovaniu motorov OK.
|
ústne frontálne skúšanie
písomné skúšanie
|
písomná práca
ústne odpovede
neštandardizovaný test
|
Pevné a pohyblivé
časti motora
|
1
|
Palivová sústava
motora
|
1
|
Mastiaca sústava motora
|
1
|
Chladenie motora
|
1
|
Ostatné časti, údržba motora a jeho ošetrovanie
|
1
|
Ostatné časti, údržba motora a jeho ošetrovanie
|
1
|
Všeobecné pokyny
hodnotenia:
Pri
každom hodnotení tematického celku používame všeobecné kritériá a klasifikáciu
uvedenú v tomto ŠkVP (pre jednotlivcov, skupinu, pre ústne). Neštandardizované
didaktické testy pripravuje vyučujúci.
Po
ukončení tematického celku v danom vyučovacom predmete pripraví vyučujúci
neštandardizovaný didaktický test na overenie vedomostí a zručností
žiakov. Otázky v písomnej práci a neštandardizovaných
didaktických testoch nesmú presahovať stanovenú úroveň vzdelávacích výstupov
v jednotlivých tematických celkoch. Hodnotenie písomnej práce a neštandardizovaného
didaktického testu stanovuje vyučujúci a žiaci sú s ním oboznámení
po ukončení testu. Výsledky písomnej práce a neštandardizovaného
didaktického testu sú významnou súčasťou sumatívneho hodnotenia a uchovávajú
sa počas doby štúdia žiaka. Vo výslednej
klasifikáciu sa odzrkadľuje súhrnne hodnotenie , ktoré sa odvíja od miery
zvládnutia obsahového a výkonového štandardu, priebežné
hodnotenie, ktoré preveruje schopnosť žiaka využiť medzipredmetové vzťahy
a uplatniť získané vedomosti a schopnosti pri riešení konkrétnych
úloh a práca žiaka v skupine.
Klasifikácia
písomných prác a neštandardizovaných didaktických testov:
Stupeň
1 – výborný,
žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na
90%, (z maximálneho počtu bodov),
Stupeň
2 – chválitebný žiak
obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 75%, (z maximálneho
počtu bodov),
Stupeň
3 – dobrý
žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 50
%, (z maximálneho počtu bodov),
Stupeň
4 – dostatočný
žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na
30%, (z maximálneho počtu bodov),
Stupeň
5 - nedostatočný žiak
obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda na menej ako 30 %, (z
maximálneho počtu bodov).
|