Na úvod Hore Mapa stránok
Stredná odborná škola rybárska

I. ročník
I. ročník II. ročníkStredná odborná škola rybárska Mošovce

 

 

 

NADSTAVBOVÉ ŠTÚDIUM

- rybárstvo a životné prostredie - 45084 00

- poľnohospodárstvo - 45124 00

       

 

ŠkVP
rybárstvo a životné prostredie

 

ROČNÍK: PRVÝ

ROZPIS  UČIVA PREDMETU:    špeciálne stroje a zariadenia

1 hodina týždenne, spolu 33 vyučovacích hodín

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

Úvod do predmetu

1

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Úvodná hodina, význam obilných kombajnov, účel OK 

1

 

*        vedieť charakterizovať základné pojmy a vedieť odlišnosti medzi nimi,

*        pochopiť význam OK a ich účel využitia.

*        vedel charakterizovať základné pojmy a vedel odlišnosti medzi nimi,

*        pochopil význam OK a ich účel využitia.

ústne frontálne skúšanie

 

 

ústne odpovede

 

Bezpečnostné predpisy a zásady

5

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Všeobecné zásady

 

1

 

*        poznať  zásady  BOZP s OK,

*        poznať zásady ochrany proti požiarom,

*        vedieť ktorými prvkami musí byť vybavený OK.

*        poznal  zásady  BOZP s OK,

*        poznal zásady ochrany proti požiarom,

*        vedel ktorými prvkami musí byť vybavený OK.

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

 

písomná práca

ústne odpovede

neštandardizovaný test

 

Zásady pre prepravu, zakázané manipulácie pred a počas práce

 

1

Predpisy a upozornenia výrobcu

1

Protipožiarne predpisy a zásady  zakázané manipulácie- PHM, zváranie

1

Vybavenie kombajnu, , technický stav OK

1

Technická charakteristika OK 

2

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Vývoj OK

 

1

 

 

 

 

 

*        ovládať  charakteristiku OK a požiadavky kladené na OK.

 

*        ovládal  charakteristiku OK a požiadavky kladené na OK.

 

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

písomná práca

ústne odpovede

neštandarizovaný test

Typy OK charakteristika, rozdiely, požiadavky na OK, spôsoby zberu plodín

1

Konštrukcia OK 

18

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Všeobecná konštrukcia OK

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*        poznať hlavné časti  OK a ich funkciu,

*        vysvetliť technologický postup práce OK,

*        vedieť popísať hlavné časti OK,

*        poznať nastavenie častí OK na kvalitnú prácu vo vzťahu k nízkym stratám.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*        poznal hlavné časti  OK a ich funkciu,

*        vysvetlil technologický postup práce OK,

*        vedel popísať hlavné časti OK,

*        poznal nastavenie častí OK na kvalitnú prácu vo vzťahu k nízkym stratám.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ústne odpovede

neštandardizovaný test

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Technologický postup práce OK

 

1

Žací stôl OK :  - konštrukcia

 

1

        -oddeľovače, plazy

 

1

        - prihŕňač

 

1

        - žacie ústrojenstvo

 

1

         - náhon na kosu, prevody

1

 - priebežná závitovka

 

1

        - odľahčenie, zavesenie a       

        kopírovanie žacieho. stola

1

Šikmý dopravník

 

1

Mláťacie ústrojenstvo – druhy, konštrukcia

 

1

Tangenciálne mláťacie ústrojenstvo – konštrukcia

 

1

Nastavenie mláťacieho ústrojenstva, straty

 

1

Vytriasadlá slamy

 

1

Čistidlo OK- sitá, ventilátor

 

2

Dopravníky, prevody mláťačky OK, spojky

2

Energetický zdroj OK – motor 

7

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Technická charakteristika motora, hlavné časti

 

1

 

 

 

 

 

 

 

*        charakterizovať  motor a jeho časti,

*        poznať časti motora v súvislosti s jeho využítím,

*        rozumieť správnej údržbe a ošetrovaniu motorov OK.

 

 

 

 

 

*        charakterizoval  motor a jeho časti,

*        poznal  časti motora v súvislosti s jeho využítím,

*        rozumel správnej údržbe a ošetrovaniu motorov OK.

 

 

 

 

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

 

 

 

 

písomná práca

ústne odpovede

neštandardizovaný test

 

Pevné a pohyblivé časti motora

 

1

Palivová sústava motora

 

1

Mastiaca sústava motora

 

1

Chladenie motora

 

1

Ostatné časti, údržba motora a jeho ošetrovanie

1

Ostatné časti, údržba motora a jeho ošetrovanie

1

 

 

Všeobecné pokyny hodnotenia:

 

Pri každom hodnotení tematického celku používame všeobecné kritériá a klasifikáciu uvedenú v tomto ŠkVP (pre jednotlivcov, skupinu, pre ústne). Neštandardizované didaktické testy pripravuje vyučujúci.

Po ukončení tematického celku v danom vyučovacom predmete pripraví vyučujúci neštandardizovaný didaktický test na overenie vedomostí a zručností žiakov. Otázky v písomnej práci a neštandardizovaných didaktických testoch nesmú presahovať stanovenú úroveň vzdelávacích výstupov v jednotlivých tematických celkoch. Hodnotenie písomnej práce a neštandardizovaného didaktického testu stanovuje vyučujúci a žiaci sú s ním oboznámení po ukončení testu. Výsledky písomnej práce a neštandardizovaného didaktického testu sú významnou súčasťou sumatívneho hodnotenia a uchovávajú sa počas  doby štúdia žiaka. Vo výslednej klasifikáciu sa odzrkadľuje súhrnne hodnotenie , ktoré sa odvíja od miery zvládnutia obsahového a výkonového štandardu,  priebežné hodnotenie, ktoré preveruje schopnosť žiaka využiť medzipredmetové vzťahy a uplatniť získané vedomosti a schopnosti pri riešení konkrétnych úloh a práca žiaka v skupine.

Klasifikácia písomných prác a neštandardizovaných didaktických testov:

Stupeň 1 – výborný,           žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 90%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 2 – chválitebný      žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 75%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 3 – dobrý                                žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 50 %, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 4 – dostatočný       žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 30%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 5 - nedostatočný   žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda na menej ako 30 %, (z maximálneho počtu bodov).

 

Send mail to petermatula@souparmt.edu.sk with questions or comments about this web site.
Last modified: júla 27, 2009