ŠkVP
rybárstvo a životné prostredie
| |
ROČNÍK: DRUHÝ
ROZPIS
UČIVA PREDMETU: špeciálne stroje a zariadenia
|
1
hodina týždenne, spolu 30 vyučovacích hodín
|
Názov
tematického celku
Témy
|
Hodiny
|
Medzipredmetové vzťahy
|
Očakávané
vzdelávacie výstupy
|
Kritériá hodnotenia vzdelávacích
výstupov
|
Metódy hodnotenia
|
Prostriedky hodnotenia
|
Úvod
|
1
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Členenie,
opakovanie učiva z 1. ročníka
|
1
|
|
vedieť
charakterizovať základné časti OK, pojmy a vedieť odlišnosti
medzi nimi,
pochopiť
využitie jednotlivých častí
OK prebraných v 1.ročníku.
|
vedieť
charakterizovať základné časti OK, pojmy a vedieť odlišnosti
medzi nimi,
pochopiť
využitie jednotlivých častí
OK prebraných v 1.ročníku.
|
ústne frontálne skúšanie
|
ústne
odpovede
|
Pojazdové ústrojenstvo
OK
|
5
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Pojazd E-512, E-514
|
1
|
|
vedieť
charakterizovať pojazd OK,
charakterizovať
základné časti pojazdu,
rozumieť
správnemu využitiu jednotlivých častí z hľadiska efektívnosti,
s ohľadom na BOZP a ochranu životného prostredia.
|
vedel
charakterizovať pojazd OK,
charakterizoval
základné časti pojazdu,
rozumel
správnemu využitiu jednotlivých častí z hľadiska efektívnosti,
s ohľadom na BOZP a ochranu životného prostredia.
|
ústne frontálne skúšanie
písomné skúšanie
|
písomná práca
ústne odpovede
neštandardizovaný test
|
Variátor pojazdu
|
1
|
Hnacia náprava, hnaná náprava
|
2
|
Brzdový
systém
|
1
|
Hydraulické ústrojenstvo OK
|
9
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Základy
hydrauliky, schémy, čítanie schém
|
1
|
|
poznať
význam hydrauliky OK,
charakterizovať
hlavné časti hydrauliky a ich využitie
a predchádzanie porúch,
charakterizovať
pracovnú hydrauliku a hydrostatický
jazdný pohon.
|
poznal
význam hydrauliky OK,
charakterizoval
hlavné časti hydrauliky a ich využitie
a predchádzanie porúch,
charakterizoval
pracovnú hydrauliku a hydrostatický jazdný pohon.
|
ústne frontálne skúšanie
písomné skúšanie
|
písomná práca
ústne odpovede
neštandardizovaný test
|
Popis
a činnosť základného hydraulického okruhu
|
1
|
Popis
častí - čerpadlá, hydromotory,...
|
3
|
Pracovná
hydraulika E-512, E-514
Pracovná
hydraulika E-516
|
1
|
Hydraulické
riadenie OK
|
1
|
Hydrostatický
jazdný pohon
|
2
|
Elektrické zariadenie OK
|
4
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Účel,
zloženie, akumulátor OK
|
1
|
|
vedieť
vysvetliť účel elektrickej
sústavy OK,
charakterizovať
jednotlivé časti sústavy a ich správne využitie,
ovládať
kontrolné a meracie
prvky OK.
|
vedel
vysvetliť účel elektrickej
sústavy OK,
charakterizoval
jednotlivé časti sústavy a ich správne využitie,
ovládal
kontrolné a meracie prvky OK.
|
ústne frontálne skúšanie
písomné skúšanie
|
písomná práca
ústne odpovede
neštandardizovaný test
|
Alternátor, poistky, spúšťač
|
2
|
Kontrolné a meracie
prístroje, stratomery, PIS
|
1
|
Úprava OK
|
5
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Úprava na výmlat špeciálnych plodín, adaptéry
|
2
|
|
vedieť
vysvetliť princípy práce adaptérov na zber
rôznych plodín,
charakterizovať
jednotlivé adaptéry a ich použitie,
ovládať
úpravy OK a technológiu
zberu jednotlivých plodín.
|
vedel
vysvetliť princípy práce adaptérov na
zber rôznych plodín,
charakterizoval
jednotlivé adaptéry a ich použitie,
ovládal
úpravy OK a technológiu zberu jednotlivých plodín.
|
ústne frontálne skúšanie
písomné skúšanie
|
písomná práca
ústne odpovede
neštandardizovaný test
|
Adaptér na zber z riadku
|
1
|
Adaptér na zber kukurice
|
1
|
Úpravy
na zber maku, ďateliny a iných plodín
|
1
|
Pracovné nasadenie OK
|
2
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Preberanie nového OK, záruka,
presuny OK, nasadenie pri práci, evidencia, odmeňovanie
|
2
|
|
vedieť
vysvetliť zásady preberania
stroja, presuny OK po cestách, a využitie pri práci,
|
vedel
vysvetliť zásady preberania
stroja, presuny OK po cestách, a využitie pri práci,
|
ústne frontálne skúšanie
písomné skúšanie
|
písomná práca
ústne odpovede
neštandardizovaný test
|
Technická údržba OK a diagnostika, ošetrovanie OK
|
4
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Systém
údržieb a ich náplň
|
1
|
|
vedieť
vysvetliť systém ošetrovania OK,
charakterizovať
jednotlivé etapy a činnosť v etapách,
poznať
zásady ošetrovania vo vzťahu k ochrane životného prostredia.
|
vedel
vysvetliť systém ošetrovania OK,
charakterizoval
jednotlivé etapy a činnosť v etapách,
poznal
zásady ošetrovania vo vzťahu k ochrane životného prostredia.
|
ústne frontálne skúšanie
písomné skúšanie
|
písomná práca
ústne odpovede
neštandardizovaný test
|
Náplň vyšších údržieb
OK
|
1
|
Posezónne
ošetrovanie OK a diagnostika
|
2
|
Všeobecné pokyny
hodnotenia:
Pri
každom hodnotení tematického celku používame všeobecné kritériá a klasifikáciu
uvedenú v tomto ŠkVP (pre jednotlivcov, skupinu, pre ústne). Neštandardizované
didaktické testy pripravuje vyučujúci.
Po
ukončení tematického celku v danom vyučovacom predmete pripraví vyučujúci
neštandardizovaný didaktický test na overenie vedomostí a zručností
žiakov. Otázky v písomnej práci a neštandardizovaných
didaktických testoch nesmú presahovať stanovenú úroveň vzdelávacích výstupov
v jednotlivých tematických celkoch. Hodnotenie písomnej práce a neštandardizovaného
didaktického testu stanovuje vyučujúci a žiaci sú s ním oboznámení
po ukončení testu. Výsledky písomnej práce a neštandardizovaného
didaktického testu sú významnou súčasťou sumatívneho hodnotenia a uchovávajú
sa počas doby štúdia žiaka. Vo výslednej
klasifikáciu sa odzrkadľuje súhrnne hodnotenie , ktoré sa odvíja od miery
zvládnutia obsahového a výkonového štandardu, priebežné
hodnotenie, ktoré preveruje schopnosť žiaka využiť medzipredmetové vzťahy
a uplatniť získané vedomosti a schopnosti pri riešení konkrétnych
úloh a práca žiaka v skupine.
Klasifikácia
písomných prác a neštandardizovaných didaktických testov:
Stupeň
1 – výborný,
žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na
90%, (z maximálneho počtu bodov),
Stupeň
2 – chválitebný žiak
obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 75%, (z maximálneho
počtu bodov),
Stupeň
3 – dobrý
žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 50
%, (z maximálneho počtu bodov),
Stupeň
4 – dostatočný
žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na
30%, (z maximálneho počtu bodov),
Stupeň
5 - nedostatočný žiak
obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda na menej ako 30 %, (z
maximálneho počtu bodov).
|