Na úvod Hore Mapa stránok
Stredná odborná škola rybárska

II. ročník
I. ročník II. ročníkStredná odborná škola rybárska Mošovce

 

 

 

NADSTAVBOVÉ ŠTÚDIUM

- rybárstvo a životné prostredie - 45084 00

- poľnohospodárstvo - 45124 00

       

 

ŠkVP
rybárstvo a životné prostredie

 

ROČNÍK:  DRUHÝ

ROZPIS  UČIVA PREDMETU:   špeciálne stroje a zariadenia

1 hodina týždenne, spolu 30 vyučovacích hodín

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

Úvod

1

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Členenie, opakovanie učiva z 1. ročníka

1

 

*        vedieť charakterizovať základné časti OK, pojmy a vedieť odlišnosti medzi nimi,

*        pochopiť využitie jednotlivých  častí OK prebraných v 1.ročníku.

*        vedieť charakterizovať základné časti OK, pojmy a vedieť odlišnosti medzi nimi,

*        pochopiť využitie jednotlivých  častí OK prebraných v 1.ročníku.

ústne frontálne skúšanie

 

ústne odpovede

 

Pojazdové  ústrojenstvo OK

 

5

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Pojazd E-512,  E-514

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

*        vedieť charakterizovať  pojazd OK,

*        charakterizovať  základné časti pojazdu,

*        rozumieť správnemu využitiu jednotlivých častí z hľadiska efektívnosti,  s ohľadom na BOZP a ochranu životného prostredia.

 

 

*        vedel charakterizovať  pojazd OK,

*        charakterizoval  základné časti pojazdu,

*        rozumel správnemu využitiu jednotlivých častí z hľadiska efektívnosti,  s ohľadom na BOZP a ochranu životného prostredia.

 

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

 

 

 

 

písomná práca

ústne odpovede

neštandardizovaný test

 

 

 

 

 

 

Variátor pojazdu

 

1

Hnacia náprava, hnaná náprava

 

2

Brzdový systém

 

1

Hydraulické ústrojenstvo OK

9

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Základy hydrauliky, schémy, čítanie schém

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

*        poznať  význam hydrauliky OK,

*        charakterizovať hlavné časti hydrauliky a ich  využitie a predchádzanie porúch,

*        charakterizovať  pracovnú hydrauliku a hydrostatický jazdný pohon.

 

 

 

*        poznal  význam hydrauliky OK,

*        charakterizoval hlavné časti hydrauliky a ich  využitie a predchádzanie porúch,

*        charakterizoval  pracovnú hydrauliku a hydrostatický jazdný pohon.

 

 

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

 

 

 

 

 

 

písomná práca

ústne odpovede

neštandardizovaný test

 

 

 

 

 

Popis a činnosť základného hydraulického okruhu

 

1

Popis častí - čerpadlá, hydromotory,...

 

3

Pracovná hydraulika   E-512, E-514

Pracovná hydraulika E-516

 

1

Hydraulické riadenie OK

 

1

Hydrostatický jazdný pohon

 

2

Elektrické zariadenie OK

 

4

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Účel, zloženie,  akumulátor OK

 

1

 

*        vedieť vysvetliť  účel elektrickej sústavy OK,

*        charakterizovať jednotlivé časti sústavy a ich správne využitie,

*        ovládať  kontrolné a meracie prvky OK.

 

*        vedel vysvetliť  účel elektrickej sústavy OK,

*        charakterizoval jednotlivé časti sústavy a ich správne využitie,

*        ovládal  kontrolné a meracie prvky OK.

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

 

písomná práca

ústne odpovede

neštandardizovaný test

 

Alternátor, poistky, spúšťač

 

2

Kontrolné a meracie prístroje, stratomery, PIS

1

Úprava OK  

5

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Úprava na výmlat špeciálnych plodín, adaptéry

 

2

 

*        vedieť vysvetliť princípy práce adaptérov na  zber  rôznych plodín,

*        charakterizovať jednotlivé adaptéry a ich použitie,

*        ovládať  úpravy OK a technológiu zberu jednotlivých plodín.

*        vedel vysvetliť princípy práce adaptérov na  zber  rôznych plodín,

*        charakterizoval jednotlivé adaptéry a ich použitie,

*        ovládal  úpravy OK a technológiu zberu jednotlivých plodín.

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

 

písomná práca

ústne odpovede

neštandardizovaný test

 

Adaptér na zber z riadku

 

1

Adaptér na zber kukurice

 

1

Úpravy na zber maku, ďateliny a iných plodín

1

Pracovné nasadenie OK

2

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Preberanie nového OK, záruka, presuny OK, nasadenie pri práci, evidencia, odmeňovanie

2

 

*        vedieť vysvetliť  zásady preberania stroja, presuny OK po cestách, a využitie pri práci,

 

*        vedel vysvetliť  zásady preberania stroja, presuny OK po cestách, a využitie pri práci,

 

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

 

písomná práca

ústne odpovede

neštandardizovaný test

 

Technická údržba OK a diagnostika, ošetrovanie OK 

4

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Systém údržieb a ich náplň

 

1

 

*        vedieť vysvetliť systém ošetrovania OK,

*        charakterizovať jednotlivé etapy a činnosť v etapách,

*        poznať zásady ošetrovania vo vzťahu k ochrane životného prostredia.

*        vedel vysvetliť systém ošetrovania OK,

*        charakterizoval jednotlivé etapy a činnosť v etapách,

*        poznal zásady ošetrovania vo vzťahu k ochrane životného prostredia.

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

 

písomná práca

ústne odpovede

neštandardizovaný test

 

Náplň vyšších údržieb OK

1

Posezónne ošetrovanie OK a diagnostika

2

 

Všeobecné pokyny hodnotenia:

 

Pri každom hodnotení tematického celku používame všeobecné kritériá a klasifikáciu uvedenú v tomto ŠkVP (pre jednotlivcov, skupinu, pre ústne). Neštandardizované didaktické testy pripravuje vyučujúci.

Po ukončení tematického celku v danom vyučovacom predmete pripraví vyučujúci neštandardizovaný didaktický test na overenie vedomostí a zručností žiakov. Otázky v písomnej práci a neštandardizovaných didaktických testoch nesmú presahovať stanovenú úroveň vzdelávacích výstupov v jednotlivých tematických celkoch. Hodnotenie písomnej práce a neštandardizovaného didaktického testu stanovuje vyučujúci a žiaci sú s ním oboznámení po ukončení testu. Výsledky písomnej práce a neštandardizovaného didaktického testu sú významnou súčasťou sumatívneho hodnotenia a uchovávajú sa počas  doby štúdia žiaka. Vo výslednej klasifikáciu sa odzrkadľuje súhrnne hodnotenie , ktoré sa odvíja od miery zvládnutia obsahového a výkonového štandardu,  priebežné hodnotenie, ktoré preveruje schopnosť žiaka využiť medzipredmetové vzťahy a uplatniť získané vedomosti a schopnosti pri riešení konkrétnych úloh a práca žiaka v skupine.

Klasifikácia písomných prác a neštandardizovaných didaktických testov:

Stupeň 1 – výborný,           žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 90%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 2 – chválitebný      žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 75%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 3 – dobrý                                žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 50 %, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 4 – dostatočný       žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 30%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 5 - nedostatočný   žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda na menej ako 30 %, (z maximálneho počtu bodov).

 

Send mail to petermatula@souparmt.edu.sk with questions or comments about this web site.
Last modified: júla 27, 2009