ŠkVP
rybárstvo a životné prostredie
| |
ROČNÍK: DRUHÝ
ROZPIS
UČIVA PREDMETU: rybnikárstvo
|
2
hodiny týždenne, spolu 60 hodín
|
Názov
tematického celku
Témy
|
Hodiny
|
Medzipredmetové vzťahy
|
Očakávané
vzdelávacie výstupy
|
Kritériá hodnotenia vzdelávacích
výstupov
|
Metódy hodnotenia
|
Prostriedky hodnotenia
|
1.
Chov koi kaprov
|
4
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Výber
vhodnej obsádky, farebné variety koi
|
1
|
Učivo z rybárskej
technológie nadväzuje na odborné predmety rybárstvo, rybárstvo vo voľných
vodách, stroje a zariadenia v chove rýb , choroby rýb a učebnú
prax.
|
poznať
vhodné kombinácie rýb v okrasnom jazierku,
opísať
farebné variety koi,
vyjadriť
vlastnými slovami postup pri ošetrovaní a kŕmení koi kaprov počas
roka,
objasniť
starostlivosť o jazierko pre koi kaprov,
opísať
vlastnými slovami rozmnožovanie koi kaprov,
vysvetliť
jednotlivé spôsoby odchovu koi kaprov.
|
poznal
vhodné kombinácie rýb v okrasnom jazierku,
opísal
farebné variety koi,
vyjadril
vlastnými slovami postup pri ošetrovaní a kŕmení koi kaprov počas
roka,
objasnil
starostlivosť o jazierko pre koi kaprov,
opísal
vlastnými slovami rozmnožovanie koi kaprov,
vysvetlil
jednotlivé spôsoby odchovu koi kaprov.
|
ústne frontálne skúšanie,
písomné skúšanie, praktická.
|
ústna odpoveď, neštandardizovaný
didaktický test, práca na počítači.
|
Krmivá
a zásady kŕmenia koi
|
1
|
Starostlivosť
o ryby a jazierko
|
1
|
Rozmnožovanie
koi kaprov, spôsoby odchovu koi kaprov
|
1
|
2.
Chov lososovitých rýb
|
38
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
2.1
Úvod do chovu lososovitých rýb
|
1
|
Učivo z rybárskej
technológie nadväzuje na odborné predmety rybárstvo, rybárstvo vo voľných
vodách, stroje a zariadenia v chove rýb , choroby rýb a učebnú
prax.
|
zhodnotiť
význam chovu rýb v riadenom prostredí,
reprodukovať
históriu, súčasnú úroveň, ale aj perspektívy chovu rýb v riadenom
prostredí,
|
zhodnotil
význam chovu rýb v riadenom prostredí,
reprodukoval
históriu, súčasnú úroveň, ale aj perspektívy chovu rýb v riadenom
prostredí,
|
ústne frontálne skúšanie,
písomné skúšanie.
|
ústna odpoveď, neštandardizovaný
didaktický test.
|
Význam
chovu, história, súčasná
úroveň a perspektívy chovu rýb v riadenom prostredí
|
1
|
2.2
Biológia lososovitých rýb
|
2
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Pstruh potočný, hlavátka
podunajská, lipeň tymiánový, sivoň potočný, síhy
|
1
|
Učivo z rybárskej
technológie nadväzuje na odborné predmety rybárstvo, rybárstvo vo voľných
vodách, stroje a zariadenia v chove rýb , choroby rýb a učebnú
prax.
|
vysvetliť
vlastnými slovami biológiu, ekológiu, životné prostredie, spôsob života,
potravu, rast, rozmnožovanie a hospodársky význam jednotlivých
druhov lososovitých rýb, pomenovať jednotlivé línie pstruha dúhového
a rozdiely medzi nimi.
|
vysvetlil
vlastnými slovami biológiu, ekológiu, životné prostredie, spôsob života,
potravu, rast, rozmnožovanie a hospodársky význam jednotlivých
druhov lososovitých rýb, pomenoval jednotlivé línie pstruha dúhového
a rozdiely medzi nimi.
|
ústne frontálne skúšanie,
písomné skúšanie.
|
ústna odpoveď, neštandardizovaný
didaktický test.
|
Pstruh dúhový, línie
pstruha dúhového
|
1
|
|
|
|
2.3
Požiadavky lososovitých rýb na životné prostredie
|
2
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Požiadavky lososovitých
rýb na životné prostredie
|
1
|
Učivo z rybárskej
technológie nadväzuje na odborné predmety rybárstvo, rybárstvo vo voľných
vodách, stroje a zariadenia v chove rýb , choroby rýb a učebnú
prax.
|
vyjadriť
vlastnými slovami požiadavky lososovitých rýb na kvalitu vody: požiadavky
na teplotu vody, požiadavky na kyslík, požiadavky na pH vody,
na alkalitu vody, požiadavky na oxid uhličitý a na ďalšie
plyny, na rozpustené látky vo vode, na organické znečistenie, na zákal,
na prúd vody, osvetlenie,
objasniť
vzájomné vzťahy medzi oxidom uhličitým, pH a alkalitou,
|
vyjadril
vlastnými slovami požiadavky lososovitých rýb na kvalitu vody: požiadavky
na teplotu vody, požiadavky na kyslík, požiadavky na pH vody,
na alkalitu vody, požiadavky na oxid uhličitý a na ďalšie
plyny, na rozpustené látky vo vode, na organické znečistenie, na zákal,
na prúd vody, osvetlenie,
objasnil
vzájomné vzťahy medzi oxidom uhličitým, pH a alkalitou,
|
ústne frontálne skúšanie,
písomné skúšanie.
|
ústna odpoveď, neštandardizovaný
didaktický test.
|
Požiadavky lososovitých
rýb na životné prostredie
|
1
|
2.4
Plemenárska práca v chove pstruha dúhového
|
3
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Plemenárska práca
|
1
|
Učivo z rybárskej
technológie nadväzuje na odborné predmety rybárstvo, rybárstvo vo voľných
vodách, stroje a zariadenia v chove rýb , choroby rýb a učebnú
prax.
|
objasniť
cieľ a úlohy plemenárskej práce a plemenárskych programov,
definovať
a vysvetliť vlastnými slovami jednotlivé zložky plemenárskej práce.
|
objasniť
cieľ a úlohy plemenárskej práce a plemenárskych programov,
definovať
a vysvetliť vlastnými slovami jednotlivé zložky plemenárskej práce.
|
|
|
Plemenárska práca
|
1
|
Plemenárska práca
|
1
|
2.5
Chov generačných lososovitých rýb
|
2
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Chov generačných
lososovitých rýb
|
1
|
Učivo z rybárskej
technológie nadväzuje na odborné predmety rybárstvo, rybárstvo vo voľných
vodách, stroje a zariadenia v chove rýb , choroby rýb a učebnú
prax.
|
objasniť
techniku a spôsoby chovu generačných rýb pri jednotlivých
druhoch lososovitých rýb,
|
objasnil
techniku a spôsoby chovu generačných rýb pri jednotlivých
druhoch lososovitých rýb,
|
ústne frontálne skúšanie,
písomné skúšanie.
|
ústna odpoveď, neštandardizovaný
didaktický test.
|
Chov generačných
lososovitých rýb
|
1
|
2.6
Chovné objekty pre lososovité ryby
|
2
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Chovné
objekty pre lososovité ryby
|
1
|
Učivo z rybárskej
technológie nadväzuje na odborné predmety rybárstvo, rybárstvo vo voľných
vodách, stroje a zariadenia v chove rýb , choroby rýb a učebnú
prax.
|
charakterizovať
chovné objekty pre lososovité ryby,
objasniť
zásady výberu vhodnej lokality,
vysvetliť
vlastnými slovami napájanie rybochovných objektov,
opísať
systémy chovných objektov,
opísať
základné procesy úpravy vody.
|
charakterizoval
chovné objekty pre lososovité ryby,
objasnil
zásady výberu vhodnej lokality,
vysvetlil
vlastnými slovami napájanie rybochovných objektov,
opísal
systémy chovných objektov,
opísal
základné procesy úpravy vody.
|
ústne frontálne skúšanie,
písomné skúšanie.
|
ústna odpoveď, neštandardizovaný
didaktický test.
|
Chovné
objekty pre lososovité ryby
|
1
|
2.7
Liahne pre ikry rýb
|
2
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Liahne pre ikry rýb
|
1
|
Učivo z rybárskej
technológie nadväzuje na odborné predmety rybárstvo, rybárstvo vo voľných
vodách, stroje a zariadenia v chove rýb , choroby rýb a učebnú
prax.
|
vyjadriť
vlastnými slovami požiadavky na zdroj vody do liahne,
vysvetliť
plánovanie vody do liahne,
charakterizovať
požiadavky na liaharenské prístroje a na materiál na liaharenské
prístroje,
opísať
jednotlivé systémy liaharenských prístrojov, ich výhody a nevýhody,
|
vyjadril
vlastnými slovami požiadavky na zdroj vody do liahne,
vysvetlil
plánovanie vody do liahne,
charakterizoval
požiadavky na liaharenské prístroje a na materiál na liaharenské
prístroje,
opísal
jednotlivé systémy liaharenských prístrojov, ich výhody a nevýhody,
|
ústne frontálne skúšanie,
písomné skúšanie.
|
ústna odpoveď, neštandardizovaný
didaktický test.
|
Liahne pre ikry rýb
|
1
|
2.8
Plemenitba rýb a fyziológia rozmnožovania
|
3
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Plemenitba a fyziológia
rozmnožovania rýb
|
1
|
Učivo z rybárskej
technológie nadväzuje na odborné predmety rybárstvo, rybárstvo vo voľných
vodách, stroje a zariadenia v chove rýb , choroby rýb a učebnú
prax.
|
zhodnotiť
kvalitu ikier a mlieča,
definovať
plodnosť a spôsoby vyjadrovania plodnosti,
definovať
pohlavnú dospelosť,
vysvetliť
pohlavný dimorfizmus,
vysvetliť
pojmy čas neresu, optimálna zrelosť,
objasniť
oplodnenie rýb, vyjadriť vlastnými slovami príčiny neplodnosti rýb,
|
zhodnotil
kvalitu ikier a mlieča,
definoval
plodnosť a spôsoby vyjadrovania plodnosti,
definoval
pohlavnú dospelosť,
vysvetliť
pohlavný dimorfizmus,
vysvetlil
pojmy čas neresu, optimálna zrelosť,
objasnil
oplodnenie rýb, vyjadriť vlastnými slovami príčiny neplodnosti rýb,
|
ústne frontálne skúšanie,
písomné skúšanie.
|
ústna odpoveď, neštandardizovaný
didaktický test.
|
Plemenitba a fyziológia
rozmnožovania rýb
|
1
|
Plemenitba a fyziológia
rozmnožovania rýb
|
1
|
2.9
Umelý výter rýb
|
1
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Umelý výter
|
1
|
Učivo z rybárskej
technológie nadväzuje na odborné predmety rybárstvo, rybárstvo vo voľných
vodách, stroje a zariadenia v chove rýb , choroby rýb a učebnú
prax.
|
vyjadriť
vlastnými slovami spôsoby umelého výteru,
definovať
aktivačné roztoky,
vysvetliť
oplodňovanie a preplachovanie ikier,
opísať
uchovávanie pohlavných produktov,
vyjadriť
vlastnými slovami spôsoby merania, váženia a počítania ikier,
|
vyjadril
vlastnými slovami spôsoby umelého výteru,
definoval
aktivačné roztoky,
vysvetlil
oplodňovanie a preplachovanie ikier,
opísal
uchovávanie pohlavných produktov,
vyjadril
vlastnými slovami spôsoby merania, váženia a počítania ikier,
|
ústne frontálne skúšanie,
písomné skúšanie.
|
ústna odpoveď, neštandardizovaný
didaktický test.
|
2.10
Liahnutie ikier
|
2
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Liahnutie
ikier
|
1
|
Učivo z rybárskej
technológie nadväzuje na odborné predmety rybárstvo, rybárstvo vo voľných
vodách, stroje a zariadenia v chove rýb , choroby rýb a učebnú
prax.
|
objasniť
vývoj zárodku v ikre,
vysvetliť
pojem denné stupne a inkubačná doba,
pomenovať
činitele ovplyvňujúce dĺžku inkubácie,
vyjadriť
vlastnými slovami ošetrovanie ikier počas inkubácie
objasniť
pojmy: sterilizácia a zmena pohlavia,
triploidizácia a tetrapolidizácia.
|
objasnil
vývoj zárodku v ikre,
vysvetlil
pojem denné stupne a inkubačná doba,
pomenoval
činitele ovplyvňujúce dĺžku inkubácie,
vyjadril
vlastnými slovami ošetrovanie ikier počas inkubácie
objasnil
pojmy: sterilizácia a zmena pohlavia,
triploidizácia a tetrapolidizácia.
|
ústne frontálne skúšanie,
písomné skúšanie.
|
ústna odpoveď, neštandardizovaný
didaktický test.
|
Liahnutie
ikier
|
1
|
2.11
Odchov plôdika
|
3
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Odchov plôdika
|
1
|
Učivo z rybárskej
technológie nadväzuje na odborné predmety rybárstvo, rybárstvo vo voľných
vodách, stroje a zariadenia v chove rýb , choroby rýb a učebnú
prax.
|
vyjadriť
vlastnými slovami význam odchovu plôdika,
vysvetliť
obdobia výživy plôdika,
objasniť
význam a techniku rozkrmovania plôdika,
vysvetliť
vlastnými slovami ošetrovanie plôdika počas odchovu.
|
vyjadril
vlastnými slovami význam odchovu plôdika,
vysvetlil
obdobia výživy plôdika,
objasnil
význam a techniku rozkrmovania plôdika,
vysvetlil
vlastnými slovami ošetrovanie plôdika počas odchovu.
|
ústne frontálne skúšanie,
písomné skúšanie.
|
ústna odpoveď, neštandardizovaný
didaktický test.
|
Odchov plôdika
|
1
|
Odchov plôdika
|
1
|
2.12
Odchov násad
|
2
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Spôsoby odchovu násad
|
1
|
Učivo z rybárskej
technológie nadväzuje na odborné predmety rybárstvo, rybárstvo vo voľných
vodách, stroje a zariadenia v chove rýb , choroby rýb a učebnú
prax.
|
vyjadriť
vlastnými slovami technológiu odchovu násad extenzívnym a polointenzívnym
spôsobom,
objasniť
technológiu odchovu násad intenzívnym spôsobom
porovnať
extenzívne, polointenzívne a intenzívne spôsoby odchovu násad,
ich výhody a nevýhody,
|
vyjadril
vlastnými slovami technológiu odchovu násad extenzívnym a polointenzívnym
spôsobom,
objasnil
technológiu odchovu násad intenzívnym spôsobom
porovnal
extenzívne, polointenzívne a intenzívne spôsoby odchovu násad,
ich výhody a nevýhody,
|
ústne frontálne skúšanie,
písomné skúšanie.
|
ústna odpoveď, neštandardizovaný
didaktický test.
|
Spôsoby odchovu násad
|
1
|
2.13
Technológia chovu trhových pstruhov dúhových
|
5
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Technológia chovu trhových
pstruhov dúhových
|
1
|
Učivo z rybárskej
technológie nadväzuje na odborné predmety rybárstvo, rybárstvo vo voľných
vodách, stroje a zariadenia v chove rýb , choroby rýb a učebnú
prax.
|
objasniť
pojem chovná kapacita rybníka,
vysvetliť
vlastnými slovami jednotlivé
spôsoby chovu trhových pstruhov dúhových,
porovnať
a zhodnotiť výhody a nevýhody jednotlivých spôsobov odchovu
trhových pstruhov dúhových a ich ekonomickú efektívnosť,
objasniť
princípy a možnosti intenzifikácie
opísať
vlastnými slovami výrobný cyklus,
|
objasnil
pojem chovná kapacita rybníka,
vysvetlil
vlastnými slovami jednotlivé
spôsoby chovu trhových pstruhov dúhových,
porovnal
a zhodnotil výhody a nevýhody jednotlivých spôsobov odchovu
trhových pstruhov dúhových a ich ekonomickú efektívnosť,
objasnil
princípy a možnosti intenzifikácie
opísal
vlastnými slovami výrobný cyklus,
|
ústne frontálne skúšanie,
písomné skúšanie,
|
ústna odpoveď, neštandardizovaný
didaktický test.
|
Technológia chovu trhových
pstruhov dúhových
|
1
|
Technológia chovu trhových
pstruhov dúhových
|
1
|
Princípy intenzifikácie
|
1
|
Princípy intenzifikácie
|
1
|
2.14
Výživa a kŕmenie lososovitých rýb
|
8
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Význam a rozdelenie
živín
|
1
|
Učivo z rybárskej
technológie nadväzuje na odborné predmety rybárstvo, rybárstvo vo voľných
vodách, stroje a zariadenia v chove rýb , choroby rýb a učebnú
prax.
|
vysvetliť
vlastnými slovami význam jednotlivých živín
objasniť
pojem metabolizmus,
definovať
pojmy: brutto energia, nestrávená energia, strávitelná energia,
metabolizovatelná energia, tepelná energia, netto energia,
pomenovať
jednotlivé časti tráviacej sústavy pstruha
vysvetliť
fyziológiu trávenia
charakterizovať
pojmy sýtosť a hladovanie,
definovať
jednotlivé druhy krmív vhodné na kŕmenie
definovať
pojem kŕmny koeficient,
objasniť
činitele ovplyvňujúce výšku kŕmneho koeficientu,
vysvetliť
význam úpravy krmív,
vyjadriť
vlastnými slovami zásady kŕmenia pstruha,
opísať
techniku kŕmenia
objasniť
pojem jarná horúčka,
|
vysvetlil
vlastnými slovami význam jednotlivých živín,
objasnil
pojem metabolizmus,
definoval
pojmy: brutto energia, nestrávená energia, strávitelná energia,
metabolizovatelná energia, tepelná energia, netto energia,
pomenoval
jednotlivé časti
tráviacej
sústavy pstruha,
vysvetlil
fyziológiu trávenia
charakterizoval
pojmy sýtosť a hladovanie,
definoval
jednotlivé druhy krmív vhodné na kŕmenie,
definoval
pojem kŕmny koeficient,
objasnil
činitele ovplyvňujúce výšku kŕmneho koeficientu,
vysvetlil
význam úpravy krmív,
vyjadril
vlastnými slovami zásady kŕmenia pstruha,
opísal
techniku kŕmenia,
objasnil
pojem jarná horúčka,
|
ústne frontálne skúšanie,
písomné skúšanie,
|
ústna odpoveď, neštandardizovaný
didaktický test.
|
Premena látok a energie
|
1
|
Spotreba a využitie
energie
|
1
|
Tráviaca sústava
pstruha a fyziológia trávenia
|
1
|
Krmná dávka, kŕmny
koeficient, činitele ovplyvňujúce efektívne využívanie krmív
|
1
|
Hodnotenie krmív, vhodné
krmivá pre lososovité ryby
|
1
|
Zásady kŕmenia a technika
kŕmenia
|
1
|
Stratégia kŕmenia
|
1
|
-
3.
Obsádky rybníkov
|
4
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Hlavné zásady
zostavovania obsádok rýb v rybníkoch
|
1
|
Učivo z rybárskej
technológie nadväzuje na odborné predmety rybárstvo, rybárstvo vo voľných
vodách, stroje a zariadenia v chove rýb , choroby rýb a učebnú
prax.
|
vysvetliť
vlastnými slovami potrebu správneho zostavenia obsádky rybníka,
charakterizovať
požiadavky na chované ryby,
vysvetliť
vzťah medzi celkovým prirodzeným prírastkom a veľkosťou obsádky
kapra,
vypočítať
obsádku rybníka.
|
vysvetlil
vlastnými slovami potrebu správneho zostavenia obsádky rybníka,
charakterizoval
požiadavky na chované ryby,
vysvetlil
vzťah medzi celkovým prirodzeným prírastkom a veľkosťou obsádky
kapra,
vypočítal
obsádku rybníka.
|
ústne frontálne skúšanie,
písomné skúšanie.
|
ústna odpoveď, neštandardizovaný
didaktický test.
|
Požiadavky na chované
ryby
|
1
|
Výpočet obsádky rybníka
|
1
|
Výpočet obsádky rybníka
|
1
|
4.
Výlovy rybníkov
|
2
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Výlovy rybníkov
|
1
|
Učivo z rybárskej
technológie nadväzuje na odborné predmety rybárstvo, rybárstvo vo voľných
vodách, stroje a zariadenia v chove rýb , choroby rýb a učebnú
prax.
|
charakterizovať
požiadavky na výlov rybníkov,
vyjadriť
vlastnými slovami spôsoby výlovov rybníkov.
|
charakterizoval
požiadavky na výlov rybníkov,
vyjadril
vlastnými slovami spôsoby výlovov rybníkov.
|
ústne frontálne skúšanie,
písomné skúšanie,
|
ústna odpoveď, neštandardizovaný
didaktický test.
|
Výlovy rybníkov
|
1
|
5.
Preprava ikier, plôdika a rýb
|
2
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Preprava ikier
|
1
|
Učivo z rybárskej
technológie nadväzuje na odborné predmety rybárstvo, rybárstvo vo voľných
vodách, stroje a zariadenia v chove rýb , choroby rýb a učebnú
prax.
|
poznať
jednotlivé spôsoby počítania a merania ikier a plôdika,
poznať
spôsoby prepravy ikier a pôdika,
charakterizovať
prepravné nádoby,
vyjadriť
vlastnými slovami biologické požiadavky rýb na prepravu
|
poznal
jednotlivé spôsoby počítania a merania ikier a plôdika,
poznal
spôsoby prepravy ikier a pôdika,
charakterizoval
prepravné nádoby,
vyjadril
vlastnými slovami biologické požiadavky rýb na prepravu
|
ústne frontálne skúšanie,
písomné skúšanie,
|
ústna odpoveď, neštandardizovaný
didaktický test.
|
Preprava rýb
|
1
|
6.
Sádkovanie rýb
|
2
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Sádkovanie rýb
|
1
|
Učivo z rybárskej
technológie nadväzuje na odborné predmety rybárstvo, rybárstvo vo voľných
vodách, stroje a zariadenia v chove rýb , choroby rýb a učebnú
prax.
|
vysvetliť
vlastnými slovami význam sádkovania rýb,
definovať
požiadavky na sádky a zdroj vody do sádok,
objasniť
vedľajšie úlohy sádok,
opísať
ošetrovanie sádok a ošetrovanie rýb na sádkach,
vysvetliť
vlastnými slovami výlovy sádok,
opísať
straty na sádkach.
|
|
ústne frontálne skúšanie,
písomné skúšanie,
|
ústna odpoveď, neštandardizovaný
didaktický test.
|
Sádkovanie rýb
|
1
|
7.
Komorovanie rýb
|
2
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Komorovanie rýb
|
1
|
Učivo z rybárskej
technológie nadväzuje na odborné predmety rybárstvo, rybárstvo vo voľných
vodách, stroje a zariadenia v chove rýb , choroby rýb a učebnú
prax.
|
objasniť
význam komorovania rýb,
vysvetliť
vlastnými slovami požiadavky a ošetrovanie
komorových rybníkov,
poznať
zásady pre stanovenie výšky obsádky pre komorové rybníky,
opísať
zdvihnutie rýb a potrebné záchranné opatrenia.
|
objasnil
význam komorovania rýb,
vysvetlil
vlastnými slovami požiadavky a ošetrovanie
komorových rybníkov,
poznal
zásady pre stanovenie výšky obsádky pre komorové rybníky,
opísal
zdvihnutie rýb a potrebné záchranné opatrenia.
|
ústne frontálne skúšanie,
písomné skúšanie,
|
ústna odpoveď, neštandardizovaný
didaktický test.
|
Komorovanie rýb
|
1
|
8.
Stanovenie a kontrola kritických bodov v chove rýb
|
3
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Základné pojmy, špecifikácia
nebezpečenstva
|
1
|
Učivo z rybárskej
technológie nadväzuje na odborné predmety rybárstvo, rybárstvo vo voľných
vodách, stroje a zariadenia v chove rýb , choroby rýb a učebnú
prax.
|
definovať
pojmy: kritický bod, kritickú medzu, nebezpečenstvo, HACCP , opatrenie,
vedieť
rozlíšiť závažnosť stupňa nebezpečenstva,
vypracovať
HACCP pre chov,
|
definoval
pojmy: kritický bod, kritickú medzu, nebezpečenstvo, HACCP , opatrenie,
vedel
rozlíšiť závažnosť stupňa nebezpečenstva,
vypracoval
HACCP pre chov,
|
ústne frontálne skúšanie,
písomné skúšanie,
|
ústna odpoveď, projekt
HACCP.
|
Spôsob stanovenia
kritických kontrolných bodov
|
1
|
Vypracovanie HACCP
|
1
|
9.
Chov ostatných druhov rýb
|
2
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Chov mieňa, jesetera,
úhora
|
1
|
Učivo z rybárskej
technológie nadväzuje na odborné predmety rybárstvo, rybárstvo vo voľných
vodách, stroje a zariadenia v chove rýb , choroby rýb a učebnú
prax.
|
opísať
biologické požiadavky jednotlivých druhov,
vysvetliť
spôsoby chovu
|
opísal
biologické požiadavky jednotlivých druhov,
vysvetlil
spôsoby chovu
|
ústne frontálne skúšanie,
písomné skúšanie,
|
ústna odpoveď, neštandardizovaný
didaktický test.
|
Chov tilapie a klariasa
|
1
|
10.
Chov raka signálneho
|
1
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Chov
rakov
|
1
|
|
opísať
biologické požiadavky,
vysvetliť
spôsoby chovu,
|
opísal
biologické požiadavky,
vysvetlil
spôsoby chovu,
|
ústne frontálne skúšanie,
písomné skúšanie.
|
ústna odpoveď, neštandardizovaný
didaktický test.
|
Všeobecné pokyny
hodnotenia:
Pri každom hodnotení
tematického celku používame všeobecné kritériá a klasifikáciu
uvedenú v tomto ŠkVP (pre jednotlivcov, skupinu, pre ústne). Neštandardizované
didaktické testy pripravuje vyučujúci.
Po
ukončení tematického celku v danom vyučovacom predmete pripraví vyučujúci
neštandardizovaný didaktický test na overenie vedomostí a zručností
žiakov. Otázky v písomnej práci a neštandardizovaných
didaktických testoch nesmú presahovať stanovenú úroveň vzdelávacích výstupov
v jednotlivých tematických celkoch. Hodnotenie písomnej práce a neštandardizovaného
didaktického testu stanovuje vyučujúci a žiaci sú s ním oboznámení
po ukončení testu. Výsledky písomnej práce a neštandardizovaného
didaktického testu sú významnou súčasťou sumatívneho hodnotenia a uchovávajú
sa za dobu štúdia žiaka. Vo výslednej klasifikáciu sa odzrkadľuje súhrnne
hodnotenie , ktoré sa odvíja od miery zvládnutia obsahového a výkonového
štandardu, priebežné hodnotenie, ktoré preveruje schopnosť žiaka využiť
medzipredmetové vzťahy a uplatniť získané vedomosti a schopnosti
pri riešení konkrétnych úloh a práca žiaka v skupine.
Klasifikácia
písomných prác a neštandardizovaných didaktických testov:
Stupeň
1 – výborný, žiak
obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 90%, (z maximálneho
počtu bodov),
Stupeň
2 – chválitebný žiak obsahový a výkonový
štandard predmetu ovláda aspoň na 75%, (z maximálneho počtu bodov),
Stupeň
3 – dobrý
žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 50
%, (z maximálneho počtu bodov),
Stupeň
4 – dostatočný žiak obsahový a výkonový
štandard predmetu ovláda aspoň na 30%, (z maximálneho počtu bodov),
Stupeň
5 - nedostatočný
žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda na menej ako
30 %, (z maximálneho počtu bodov).
|