Na úvod Hore Mapa stránok
Stredná odborná škola rybárska

II. ročník
I. ročník II. ročníkStredná odborná škola rybárska Mošovce

 

 

 

NADSTAVBOVÉ ŠTÚDIUM

- rybárstvo a životné prostredie - 45084 00

- poľnohospodárstvo - 45124 00

       

 

ŠkVP
rybárstvo a životné prostredie

 

ROČNÍK: DRUHÝ

ROZPIS  UČIVA PREDMETU:  rybnikárstvo

2 hodiny týždenne, spolu 60 hodín

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

1. Chov koi kaprov

4

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Výber vhodnej obsádky, farebné variety koi

1

Učivo z rybárskej technológie nadväzuje na odborné predmety rybárstvo, rybárstvo vo voľných vodách, stroje a zariadenia v chove rýb , choroby rýb a učebnú prax.

*        poznať vhodné kombinácie rýb v okrasnom jazierku,

*        opísať farebné variety koi,

*        vyjadriť vlastnými slovami postup pri ošetrovaní a kŕmení koi kaprov počas roka,

*        objasniť starostlivosť o jazierko pre koi kaprov,

*        opísať vlastnými slovami rozmnožovanie koi kaprov,

*        vysvetliť jednotlivé spôsoby odchovu koi kaprov.

 

*        poznal vhodné kombinácie rýb v okrasnom jazierku,

*        opísal farebné variety koi,

*        vyjadril vlastnými slovami postup pri ošetrovaní a kŕmení koi kaprov počas roka,

*        objasnil starostlivosť o jazierko pre koi kaprov,

*        opísal vlastnými slovami rozmnožovanie koi kaprov,

*        vysvetlil jednotlivé spôsoby odchovu koi kaprov.

 

ústne frontálne skúšanie, písomné skúšanie, praktická.

 

ústna odpoveď, neštandardizovaný didaktický test, práca na počítači.

Krmivá a zásady kŕmenia koi

1

Starostlivosť o ryby a jazierko

1

Rozmnožovanie koi kaprov, spôsoby odchovu koi kaprov

1

2. Chov lososovitých rýb

38

 

Žiak má:

Žiak:

 

 

2.1  Úvod do chovu lososovitých rýb

1

Učivo z rybárskej technológie nadväzuje na odborné predmety rybárstvo, rybárstvo vo voľných vodách, stroje a zariadenia v chove rýb , choroby rýb a učebnú prax.

*        zhodnotiť význam chovu rýb v riadenom prostredí,

*        reprodukovať históriu, súčasnú úroveň, ale aj perspektívy chovu rýb v riadenom prostredí,

*        zhodnotil význam chovu rýb v riadenom prostredí,

*        reprodukoval históriu, súčasnú úroveň, ale aj perspektívy chovu rýb v riadenom prostredí,

ústne frontálne skúšanie, písomné skúšanie.

ústna odpoveď, neštandardizovaný didaktický test.

Význam chovu,  história, súčasná úroveň a perspektívy chovu rýb v riadenom prostredí

1

2.2  Biológia lososovitých rýb

2

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Pstruh potočný, hlavátka podunajská, lipeň tymiánový, sivoň potočný, síhy

1

Učivo z rybárskej technológie nadväzuje na odborné predmety rybárstvo, rybárstvo vo voľných vodách, stroje a zariadenia v chove rýb , choroby rýb a učebnú prax.

vysvetliť vlastnými slovami biológiu, ekológiu, životné prostredie, spôsob života, potravu, rast, rozmnožovanie a hospodársky význam jednotlivých druhov lososovitých rýb, pomenovať jednotlivé línie pstruha dúhového a rozdiely medzi nimi.

*        vysvetlil vlastnými slovami biológiu, ekológiu, životné prostredie, spôsob života, potravu, rast, rozmnožovanie a hospodársky význam jednotlivých druhov lososovitých rýb, pomenoval jednotlivé línie pstruha dúhového a rozdiely medzi nimi.

ústne frontálne skúšanie, písomné skúšanie.

ústna odpoveď, neštandardizovaný didaktický test.

Pstruh dúhový, línie pstruha dúhového

1

 

 

 

2.3  Požiadavky lososovitých rýb na životné prostredie

2

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Požiadavky lososovitých rýb na životné prostredie

1

Učivo z rybárskej technológie nadväzuje na odborné predmety rybárstvo, rybárstvo vo voľných vodách, stroje a zariadenia v chove rýb , choroby rýb a učebnú prax.

*        vyjadriť vlastnými slovami požiadavky lososovitých rýb na kvalitu vody: požiadavky na teplotu vody, požiadavky na kyslík, požiadavky na pH vody,  na alkalitu vody, požiadavky na oxid uhličitý a na ďalšie plyny, na rozpustené látky vo vode, na organické znečistenie, na zákal, na prúd vody, osvetlenie,

*        objasniť vzájomné vzťahy medzi oxidom uhličitým, pH a alkalitou,

*        vyjadril vlastnými slovami požiadavky lososovitých rýb na kvalitu vody: požiadavky na teplotu vody, požiadavky na kyslík, požiadavky na pH vody,  na alkalitu vody, požiadavky na oxid uhličitý a na ďalšie plyny, na rozpustené látky vo vode, na organické znečistenie, na zákal, na prúd vody, osvetlenie,

*        objasnil vzájomné vzťahy medzi oxidom uhličitým, pH a alkalitou,

ústne frontálne skúšanie, písomné skúšanie.

ústna odpoveď, neštandardizovaný didaktický test.

Požiadavky lososovitých rýb na životné prostredie

1

2.4  Plemenárska práca v chove pstruha dúhového

3

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Plemenárska práca

1

Učivo z rybárskej technológie nadväzuje na odborné predmety rybárstvo, rybárstvo vo voľných vodách, stroje a zariadenia v chove rýb , choroby rýb a učebnú prax.

*        objasniť cieľ a úlohy plemenárskej práce a plemenárskych programov,

*        definovať a vysvetliť vlastnými slovami jednotlivé zložky plemenárskej práce.

 

*        objasniť cieľ a úlohy plemenárskej práce a plemenárskych programov,

*        definovať a vysvetliť vlastnými slovami jednotlivé zložky plemenárskej práce.

 

 

 

Plemenárska práca

1

Plemenárska práca

1

2.5  Chov generačných lososovitých rýb

2

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

 

Chov generačných lososovitých rýb

1

Učivo z rybárskej technológie nadväzuje na odborné predmety rybárstvo, rybárstvo vo voľných vodách, stroje a zariadenia v chove rýb , choroby rýb a učebnú prax.

*        objasniť techniku a spôsoby chovu generačných rýb pri jednotlivých druhoch lososovitých rýb,

*        objasnil techniku a spôsoby chovu generačných rýb pri jednotlivých druhoch lososovitých rýb,

ústne frontálne skúšanie, písomné skúšanie.

ústna odpoveď, neštandardizovaný didaktický test.

Chov generačných lososovitých rýb

1

2.6 Chovné objekty pre lososovité ryby

2

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Chovné objekty pre lososovité ryby

1

Učivo z rybárskej technológie nadväzuje na odborné predmety rybárstvo, rybárstvo vo voľných vodách, stroje a zariadenia v chove rýb , choroby rýb a učebnú prax.

*        charakterizovať chovné objekty pre lososovité ryby,

*        objasniť zásady výberu vhodnej lokality,

*        vysvetliť vlastnými slovami napájanie rybochovných objektov,

*        opísať systémy chovných objektov,

*        opísať základné procesy úpravy vody.

*        charakterizoval chovné objekty pre lososovité ryby,

*        objasnil zásady výberu vhodnej lokality,

*        vysvetlil vlastnými slovami napájanie rybochovných objektov,

*        opísal systémy chovných objektov,

*        opísal základné procesy úpravy vody.

ústne frontálne skúšanie, písomné skúšanie.

ústna odpoveď, neštandardizovaný didaktický test.

Chovné objekty pre lososovité ryby

1

2.7  Liahne pre ikry rýb

2

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Liahne pre ikry rýb

1

Učivo z rybárskej technológie nadväzuje na odborné predmety rybárstvo, rybárstvo vo voľných vodách, stroje a zariadenia v chove rýb , choroby rýb a učebnú prax.

*        vyjadriť vlastnými slovami požiadavky na zdroj vody do liahne,

*        vysvetliť plánovanie vody do liahne,

*        charakterizovať požiadavky na liaharenské prístroje a na materiál na liaharenské prístroje,

*        opísať jednotlivé systémy liaharenských prístrojov, ich výhody a nevýhody,

*        vyjadril vlastnými slovami požiadavky na zdroj vody do liahne,

*        vysvetlil plánovanie vody do liahne,

*        charakterizoval požiadavky na liaharenské prístroje a na materiál na liaharenské prístroje,

*        opísal jednotlivé systémy liaharenských prístrojov, ich výhody a nevýhody,

ústne frontálne skúšanie, písomné skúšanie.

ústna odpoveď, neštandardizovaný didaktický test.

Liahne pre ikry rýb

1

2.8  Plemenitba rýb a fyziológia rozmnožovania

3

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Plemenitba a fyziológia rozmnožovania rýb

1

Učivo z rybárskej technológie nadväzuje na odborné predmety rybárstvo, rybárstvo vo voľných vodách, stroje a zariadenia v chove rýb , choroby rýb a učebnú prax.

*        zhodnotiť kvalitu ikier a mlieča,

*        definovať plodnosť a spôsoby vyjadrovania plodnosti,

*        definovať pohlavnú dospelosť,

*        vysvetliť pohlavný dimorfizmus,

*        vysvetliť pojmy čas neresu, optimálna zrelosť,

*        objasniť oplodnenie rýb, vyjadriť vlastnými slovami príčiny neplodnosti rýb,

*        zhodnotil kvalitu ikier a mlieča,

*        definoval plodnosť a spôsoby vyjadrovania plodnosti,

*        definoval pohlavnú dospelosť,

*        vysvetliť pohlavný dimorfizmus,

*        vysvetlil pojmy čas neresu, optimálna zrelosť,

*        objasnil oplodnenie rýb, vyjadriť vlastnými slovami príčiny neplodnosti rýb,

ústne frontálne skúšanie, písomné skúšanie.

ústna odpoveď, neštandardizovaný didaktický test.

Plemenitba a fyziológia rozmnožovania rýb

1

Plemenitba a fyziológia rozmnožovania rýb

1

2.9  Umelý výter rýb

1

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Umelý výter

1

Učivo z rybárskej technológie nadväzuje na odborné predmety rybárstvo, rybárstvo vo voľných vodách, stroje a zariadenia v chove rýb , choroby rýb a učebnú prax.

*        vyjadriť vlastnými slovami spôsoby umelého výteru,

*        definovať aktivačné roztoky,

*        vysvetliť oplodňovanie a preplachovanie ikier,

*        opísať uchovávanie pohlavných produktov,

*        vyjadriť vlastnými slovami spôsoby merania, váženia a počítania ikier,

*        vyjadril vlastnými slovami spôsoby umelého výteru,

*        definoval aktivačné roztoky,

*        vysvetlil oplodňovanie a preplachovanie ikier,

*        opísal uchovávanie pohlavných produktov,

*        vyjadril vlastnými slovami spôsoby merania, váženia a počítania ikier,

ústne frontálne skúšanie, písomné skúšanie.

ústna odpoveď, neštandardizovaný didaktický test.

2.10  Liahnutie ikier

2

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Liahnutie ikier

1

Učivo z rybárskej technológie nadväzuje na odborné predmety rybárstvo, rybárstvo vo voľných vodách, stroje a zariadenia v chove rýb , choroby rýb a učebnú prax.

*        objasniť vývoj zárodku v ikre,

*        vysvetliť pojem denné stupne a inkubačná doba,

*        pomenovať činitele ovplyvňujúce dĺžku inkubácie,

*        vyjadriť vlastnými slovami ošetrovanie ikier počas inkubácie

*        objasniť pojmy: sterilizácia a zmena pohlavia,  triploidizácia a tetrapolidizácia.

*        objasnil vývoj zárodku v ikre,

*        vysvetlil pojem denné stupne a inkubačná doba,

*        pomenoval činitele ovplyvňujúce dĺžku inkubácie,

*        vyjadril vlastnými slovami ošetrovanie ikier počas inkubácie

*        objasnil pojmy: sterilizácia a zmena pohlavia,  triploidizácia a tetrapolidizácia.

ústne frontálne skúšanie, písomné skúšanie.

ústna odpoveď, neštandardizovaný didaktický test.

Liahnutie ikier

1

2.11  Odchov plôdika

3

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Odchov plôdika

1

Učivo z rybárskej technológie nadväzuje na odborné predmety rybárstvo, rybárstvo vo voľných vodách, stroje a zariadenia v chove rýb , choroby rýb a učebnú prax.

*        vyjadriť vlastnými slovami význam odchovu plôdika,

*        vysvetliť obdobia výživy plôdika,

*        objasniť význam a techniku rozkrmovania plôdika,

*        vysvetliť vlastnými slovami ošetrovanie plôdika počas odchovu.

 

*        vyjadril vlastnými slovami význam odchovu plôdika,

*        vysvetlil obdobia výživy plôdika,

*        objasnil význam a techniku rozkrmovania plôdika,

*        vysvetlil vlastnými slovami ošetrovanie plôdika počas odchovu.

 

ústne frontálne skúšanie, písomné skúšanie.

ústna odpoveď, neštandardizovaný didaktický test.

Odchov plôdika

1

Odchov plôdika

1

2.12 Odchov násad

2

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Spôsoby odchovu násad

1

Učivo z rybárskej technológie nadväzuje na odborné predmety rybárstvo, rybárstvo vo voľných vodách, stroje a zariadenia v chove rýb , choroby rýb a učebnú prax.

*        vyjadriť vlastnými slovami technológiu odchovu násad extenzívnym a polointenzívnym  spôsobom,

*        objasniť technológiu odchovu násad intenzívnym spôsobom

*        porovnať extenzívne, polointenzívne a intenzívne spôsoby odchovu násad, ich výhody a nevýhody,

*        vyjadril vlastnými slovami technológiu odchovu násad extenzívnym a polointenzívnym  spôsobom,

*        objasnil technológiu odchovu násad intenzívnym spôsobom

*        porovnal extenzívne, polointenzívne a intenzívne spôsoby odchovu násad, ich výhody a nevýhody,

ústne frontálne skúšanie, písomné skúšanie.

ústna odpoveď, neštandardizovaný didaktický test.

Spôsoby odchovu násad

1

2.13 Technológia chovu trhových pstruhov dúhových

5

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Technológia chovu trhových pstruhov dúhových

1

Učivo z rybárskej technológie nadväzuje na odborné predmety rybárstvo, rybárstvo vo voľných vodách, stroje a zariadenia v chove rýb , choroby rýb a učebnú prax.

*        objasniť pojem chovná kapacita rybníka,

*        vysvetliť vlastnými slovami  jednotlivé spôsoby chovu trhových pstruhov dúhových,

*        porovnať a zhodnotiť výhody a nevýhody jednotlivých spôsobov odchovu trhových pstruhov dúhových a ich ekonomickú efektívnosť,

*        objasniť princípy a možnosti intenzifikácie

*        opísať vlastnými slovami výrobný cyklus,

*        objasnil pojem chovná kapacita rybníka,

*        vysvetlil vlastnými slovami  jednotlivé spôsoby chovu trhových pstruhov dúhových,

*        porovnal a zhodnotil výhody a nevýhody jednotlivých spôsobov odchovu trhových pstruhov dúhových a ich ekonomickú efektívnosť,

*        objasnil princípy a možnosti intenzifikácie

*        opísal vlastnými slovami výrobný cyklus,

ústne frontálne skúšanie, písomné skúšanie,

ústna odpoveď, neštandardizovaný didaktický test.

Technológia chovu trhových pstruhov dúhových

1

Technológia chovu trhových pstruhov dúhových

1

Princípy intenzifikácie

1

Princípy intenzifikácie

1

2.14  Výživa a kŕmenie lososovitých rýb

8

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Význam a rozdelenie živín

1

Učivo z rybárskej technológie nadväzuje na odborné predmety rybárstvo, rybárstvo vo voľných vodách, stroje a zariadenia v chove rýb , choroby rýb a učebnú prax.

*        vysvetliť vlastnými slovami význam jednotlivých živín

*        objasniť pojem metabolizmus, 

*        definovať pojmy: brutto energia, nestrávená energia, strávitelná energia, metabolizovatelná energia, tepelná energia, netto energia,

*        pomenovať jednotlivé časti tráviacej sústavy pstruha

*        vysvetliť fyziológiu trávenia 

*        charakterizovať pojmy sýtosť a hladovanie,

*        definovať jednotlivé druhy krmív vhodné na kŕmenie 

*        definovať pojem kŕmny koeficient,

*        objasniť činitele ovplyvňujúce výšku kŕmneho koeficientu,

*        vysvetliť význam úpravy krmív,

*        vyjadriť vlastnými slovami zásady kŕmenia pstruha,

*        opísať techniku kŕmenia

*        objasniť pojem jarná horúčka,

 

 

 

*        vysvetlil vlastnými slovami význam jednotlivých živín,

*        objasnil pojem metabolizmus,

*        definoval pojmy: brutto energia, nestrávená energia, strávitelná energia, metabolizovatelná energia, tepelná energia, netto energia,

*        pomenoval jednotlivé časti

*        tráviacej sústavy pstruha,

*        vysvetlil fyziológiu trávenia

*        charakterizoval pojmy sýtosť a hladovanie,

*        definoval jednotlivé druhy krmív vhodné na kŕmenie,

*        definoval pojem kŕmny koeficient,

*        objasnil činitele ovplyvňujúce výšku kŕmneho koeficientu,

*        vysvetlil význam úpravy krmív,

*        vyjadril vlastnými slovami zásady kŕmenia pstruha,

*        opísal techniku kŕmenia,

*        objasnil pojem jarná horúčka,

 

 

ústne frontálne skúšanie, písomné skúšanie,

ústna odpoveď, neštandardizovaný didaktický test.

Premena látok a energie

1

Spotreba a využitie energie

1

Tráviaca sústava pstruha a fyziológia trávenia

1

Krmná dávka, kŕmny koeficient, činitele ovplyvňujúce efektívne využívanie krmív

1

Hodnotenie krmív, vhodné krmivá pre lososovité ryby

1

Zásady kŕmenia a technika kŕmenia

1

Stratégia kŕmenia

1

-

3. Obsádky rybníkov

4

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Hlavné zásady zostavovania obsádok rýb v rybníkoch

1

Učivo z rybárskej technológie nadväzuje na odborné predmety rybárstvo, rybárstvo vo voľných vodách, stroje a zariadenia v chove rýb , choroby rýb a učebnú prax.

*        vysvetliť  vlastnými slovami potrebu správneho zostavenia obsádky rybníka,

*        charakterizovať požiadavky na chované ryby,

*        vysvetliť vzťah medzi celkovým prirodzeným prírastkom a veľkosťou obsádky kapra,

*        vypočítať  obsádku rybníka.

 

*        vysvetlil  vlastnými slovami potrebu správneho zostavenia obsádky rybníka,

*        charakterizoval požiadavky na chované ryby,

*        vysvetlil vzťah medzi celkovým prirodzeným prírastkom a veľkosťou obsádky kapra,

*        vypočítal  obsádku rybníka.

 

 

ústne frontálne skúšanie, písomné skúšanie.

 

ústna odpoveď, neštandardizovaný didaktický test.

Požiadavky na chované ryby

1

Výpočet obsádky rybníka

1

Výpočet obsádky rybníka

1

4. Výlovy rybníkov

2

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Výlovy rybníkov

1

Učivo z rybárskej technológie nadväzuje na odborné predmety rybárstvo, rybárstvo vo voľných vodách, stroje a zariadenia v chove rýb , choroby rýb a učebnú prax.

charakterizovať požiadavky na výlov rybníkov,

vyjadriť vlastnými slovami spôsoby výlovov rybníkov.

 

charakterizoval požiadavky na výlov rybníkov,

vyjadril vlastnými slovami spôsoby výlovov rybníkov.

 

 

ústne frontálne skúšanie, písomné skúšanie,

 

ústna odpoveď, neštandardizovaný didaktický test.

Výlovy rybníkov

1

5. Preprava ikier, plôdika a rýb

2

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Preprava ikier

1

Učivo z rybárskej technológie nadväzuje na odborné predmety rybárstvo, rybárstvo vo voľných vodách, stroje a zariadenia v chove rýb , choroby rýb a učebnú prax.

*        poznať jednotlivé spôsoby počítania a merania ikier a plôdika,

*        poznať spôsoby prepravy ikier a pôdika,

*        charakterizovať prepravné nádoby,

*        vyjadriť vlastnými slovami biologické požiadavky rýb na prepravu

*        poznal jednotlivé spôsoby počítania a merania ikier a plôdika,

*        poznal spôsoby prepravy ikier a pôdika,

*        charakterizoval prepravné nádoby,

*        vyjadril vlastnými slovami biologické požiadavky rýb na prepravu

 

ústne frontálne skúšanie, písomné skúšanie,

 

ústna odpoveď, neštandardizovaný didaktický test.

Preprava rýb

1

6. Sádkovanie rýb

2

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Sádkovanie rýb

1

Učivo z rybárskej technológie nadväzuje na odborné predmety rybárstvo, rybárstvo vo voľných vodách, stroje a zariadenia v chove rýb , choroby rýb a učebnú prax.

*        vysvetliť vlastnými slovami význam sádkovania rýb,

*        definovať požiadavky na sádky a zdroj vody do sádok,

*        objasniť vedľajšie úlohy sádok,

*        opísať ošetrovanie sádok a ošetrovanie rýb na sádkach,

*        vysvetliť vlastnými slovami výlovy sádok,

*        opísať straty na sádkach.

 

 

ústne frontálne skúšanie, písomné skúšanie,

 

ústna odpoveď, neštandardizovaný didaktický test.

Sádkovanie rýb

1

7. Komorovanie rýb

2

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Komorovanie rýb

1

Učivo z rybárskej technológie nadväzuje na odborné predmety rybárstvo, rybárstvo vo voľných vodách, stroje a zariadenia v chove rýb , choroby rýb a učebnú prax.

*        objasniť význam komorovania rýb,

*        vysvetliť vlastnými slovami požiadavky a ošetrovanie   komorových rybníkov,

*        poznať zásady pre stanovenie výšky obsádky pre komorové rybníky,

*        opísať zdvihnutie rýb a potrebné záchranné opatrenia.

*        objasnil význam komorovania rýb,

*        vysvetlil vlastnými slovami požiadavky a ošetrovanie   komorových rybníkov,

*        poznal zásady pre stanovenie výšky obsádky pre komorové rybníky,

*        opísal zdvihnutie rýb a potrebné záchranné opatrenia.

 

ústne frontálne skúšanie, písomné skúšanie,

 

ústna odpoveď, neštandardizovaný didaktický test.

Komorovanie rýb

1

8. Stanovenie a kontrola kritických bodov v chove rýb

3

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Základné pojmy, špecifikácia nebezpečenstva

1

Učivo z rybárskej technológie nadväzuje na odborné predmety rybárstvo, rybárstvo vo voľných vodách, stroje a zariadenia v chove rýb , choroby rýb a učebnú prax.

*        definovať pojmy: kritický bod, kritickú medzu, nebezpečenstvo, HACCP , opatrenie,

*        vedieť rozlíšiť závažnosť stupňa nebezpečenstva,

*        vypracovať HACCP pre chov,

*        definoval pojmy: kritický bod, kritickú medzu, nebezpečenstvo, HACCP , opatrenie,

*        vedel rozlíšiť závažnosť stupňa nebezpečenstva,

*        vypracoval HACCP pre chov,

 

ústne frontálne skúšanie, písomné skúšanie,

 

ústna odpoveď, projekt HACCP.

Spôsob stanovenia kritických kontrolných bodov

1

Vypracovanie HACCP

1

9. Chov ostatných druhov rýb

2

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Chov mieňa, jesetera, úhora

1

Učivo z rybárskej technológie nadväzuje na odborné predmety rybárstvo, rybárstvo vo voľných vodách, stroje a zariadenia v chove rýb , choroby rýb a učebnú prax.

*        opísať biologické požiadavky jednotlivých druhov,

*        vysvetliť spôsoby chovu

*        opísal biologické požiadavky jednotlivých druhov,

*        vysvetlil spôsoby chovu

ústne frontálne skúšanie, písomné skúšanie,

ústna odpoveď, neštandardizovaný didaktický test.

Chov tilapie a klariasa

1

10. Chov raka signálneho

1

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Chov rakov

1

 

*        opísať biologické požiadavky,

*        vysvetliť spôsoby chovu,

*        opísal biologické požiadavky,

*        vysvetlil spôsoby chovu,

ústne frontálne skúšanie, písomné skúšanie.

ústna odpoveď, neštandardizovaný didaktický test.


Všeobecné pokyny hodnotenia:

 

Pri každom hodnotení tematického celku používame všeobecné kritériá a klasifikáciu uvedenú v tomto ŠkVP (pre jednotlivcov, skupinu, pre ústne). Neštandardizované didaktické testy pripravuje vyučujúci.

Po ukončení tematického celku v danom vyučovacom predmete pripraví vyučujúci neštandardizovaný didaktický test na overenie vedomostí a zručností žiakov. Otázky v písomnej práci a neštandardizovaných didaktických testoch nesmú presahovať stanovenú úroveň vzdelávacích výstupov v jednotlivých tematických celkoch. Hodnotenie písomnej práce a neštandardizovaného didaktického testu stanovuje vyučujúci a žiaci sú s ním oboznámení po ukončení testu. Výsledky písomnej práce a neštandardizovaného didaktického testu sú významnou súčasťou sumatívneho hodnotenia a uchovávajú sa za dobu štúdia žiaka. Vo výslednej klasifikáciu sa odzrkadľuje súhrnne hodnotenie , ktoré sa odvíja od miery zvládnutia obsahového a výkonového štandardu,  priebežné hodnotenie, ktoré preveruje schopnosť žiaka využiť medzipredmetové vzťahy a uplatniť získané vedomosti a schopnosti pri riešení konkrétnych úloh a práca žiaka v skupine.

Klasifikácia písomných prác a neštandardizovaných didaktických testov:

Stupeň 1 – výborný,     žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 90%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 2 – chválitebný  žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 75%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 3 – dobrý                     žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 50 %, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 4 – dostatočný  žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 30%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 5 - nedostatočný           žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda na menej ako 30 %, (z maximálneho počtu bodov).

 

 

Send mail to petermatula@souparmt.edu.sk with questions or comments about this web site.
Last modified: júla 24, 2009