Materiálne
podmienky
Personálne podmienky
Organizačné podmienky
Podmienky BOZP
Plnenie stanovenej miery vyučovacej a výchovnej povinnosti vyplýva
z platnej legislatívy a rámcového učebného plánu štátneho vzdelávacieho
programu. Rámcové rozvrhnutie obsahu vzdelávania v školských
vzdelávacích programoch vychádza zo ŠVP. Stanovené vzdelávacie oblasti,
ako aj ich minimálne počty hodín boli v tomto programe dodržané a sú
preukázateľné. Vzdelávanie a príprava žiakov je organizovaná ako
štvoročné štúdium.
Teoretické vyučovanie sa začína o 7,50
hodine a praktický výcvik začína spravidla o 7.00 hod. Organizácia
školského roka sa riadi podľa pedagogicko-organizačných pokynov v danom
školskom roku. Plnenie školskej legislatívy vzhľadom na organizáciu
a priebeh školského vzdelávacieho programu vo väzbe na teoretické
vyučovanie a odborný výcvik je v súlade.
Výchovno-vzdelávací proces sa riadi zákonom o výchove
a vzdelávaní (školský zákon).
Praktické vyučovanie sa vyučuje v rozsahu stanovenom v učebnom
pláne. Vykonáva sa v školských zariadeniach: dielne a učebne odborného
výcviku, vlastné rybochovné zariadenie,ako aj v zmluvných
pracoviskách v Turci, na
celom Slovensku, resp. v zahraničí. Výučba prebieha pod vedením učiteľov
praktického vyučovanie a inštruktorov poverených zamestnávateľom. Všetky
pracoviská majú základné štandardné vybavenie. Praktické vyučovanie
nadväzuje na teoretické vyučovanie. Realizuje sa v 6 – 7 hodinových
celkoch každý druhý týždeň. Mimo učebnej praxe sú v učebnom pláne
zaradené aj týždňové bloky praktického vyučovania ( viď učebný plán).
Vzdelávanie a príprava sa riadi podľa Školského poriadku.
Zabezpečuje jednotnosť v celom výchovno-vzdelávacom procese. Upravuje
pravidlá správania sa žiakov v teoretickom
a praktickom vyučovaní. Obsahuje tiež práva a povinnosti žiakov.
Školský poriadok je súčasťou Organizačného poriadku školy i Pracovného
poriadku školy a riadi sa podľa nich. Žiaci sa oboznamujú so školským
poriadkom každý rok na prvej vyučovacej hodine prvý deň školského roka
a podpisujú v osobitnom zázname svojím podpisom jeho rešpektovanie. Táto
skutočnosť je zaznamenaná aj v triednych knihách.
Správanie žiakov v Školskom internáte sa riadi Internátnym poriadkom.
Hodnotenie a klasifikácia žiakov sa riadia Klasifikačným
poriadkom školy a sú súčasťou školského vzdelávacieho programu.
O všetkých kritériách hodnotenia, výchovných opatreniach a podmienkach
vykonania maturitnej skúšky i opravných skúšok sú žiaci a ich zákonní
zástupcovia vopred
informovaní.
Ukončovanie štúdia a organizácia maturitnej skúšky sa riadia
platným legislatívnym predpisom. Maturitná skúška sa skladá z externej
a internej časti, pričom interná časť má písomnú, praktickú a ústnu
formu. Úspešní absolventi získajú vysvedčenie o maturitnej skúške.
Kurzy, exkurzie, športové akcie sa organizujú v rámci rezervy
týždňov v školskom roku. Kurzy nevyhnutné na výkon povolania,
vyplývajúce z kompetencií (profilu) absolventa,
sa môžu vykonávať aj ako súčasť praktického vyučovania.
Kurz na ochranu človeka a prírody sa organizuje
priebežne počas roka skupinovou formou
v 6 hodinových
celkoch vo všetkých ročníkoch. V prvom a druhom ročníku
sú to účelové cvičenia, 2-krát
v každom ročníku, v treťom ročníku je to Kurz na ochranu človeka
a prírody v rozsahu 3 dní.
Telovýchovno-výcvikový kurz sa bude organizovať podľa podmienok
v regióne školy
s náplňou plaveckého kurzu a turistického kurzu, skupinovou formou, v 1.
alebo 2. ročníku.
Organizácia exkurzií je súčasťou praktického a teoretického
vyučovania, ktoré sa zameriavajú
na poznávanie nových
výrobných technológií, nových materiálov, ekologických stavieb,
odpadových technológií, na výstavy a prezentácie
nových výrobkov i technológií. Exkurzie sa konajú v každom
ročníku po dva dni (12 – 14 hodín) s pedagogickým dozorom
a počtom žiakov v zmysle platných predpisov.
Odborný obsah
exkurzií vyplýva z obsahu
učebných osnov odboru štúdia
a plánuje sa v ročných plánoch práce školy.
Spolupráca s rodičmi sa realizuje predovšetkým prostredníctvom
triednych učiteľov,
výchovných poradcov, manažmentu školy a jednotlivých
vyučujúcich všeobecnovzdelávacích a odborných predmetov, osobnou
komunikáciou s rodičmi, prípadne zákonnými zástupcami rodičov. Sú to
pravidelné, plánované konzultačné hodiny a zasadnutia Rady školy,
v ktorých sú zastúpení
rodičia a sociálni partneri.
Obsahom týchto zasadnutí sú informácie o plánoch a dosiahnutých
výsledkov školy, riešenie problémových výchovných situácií,
organizovanie spoločenských, vzdelávacích, kultúrnych a športových akcií
organizovaných školou.
Súťaže a prezentácia zručností i odborných spôsobilostí v odbore na školskej úrovni sa organizuje formou jednoduchých ročníkových prác ako spoločný výstup teoretického a praktického vyučovania na záver každého ročníka. Škola určí obsah, rozsah, úroveň, kritériá hodnotenia, formu prác a ich prezentácie, prípadne aj s prístupom verejnosti. Žiaci sa môžu zúčastňovať aj na súťažiach a prezentáciách vo svojom odbore na národnej i medzinárodnej úrovni. Výrobky žiakov sa môžu predstaviť verejnosti na výstavách a prezentáciách na miestnej, regionálnej, národnej i medzinárodnej úrovni.