I. ročník

Stredná odborná škola rybárska Mošovce Rybárstvo a životné prostredie
študijný  odbor
4215 6  Rybárstvo

Na úvod Hore Ďalej



 

Chronológia zmien

ŠkVP
nadstavbové štúdium:
rybárstvo a životné prostredie
poľnohospodárstvo

rybárstvo - prezentácia

ROČNÍK: PRVÝ

ROZPIS  UČIVA PREDMETU:   dejepis

2 hodiny týždenne, spolu 66 vyučovacích hodín

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

Pravek a úvod do štúdia

6

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Úvod do dejepisu

2

biológia – 2. ročník – Systém živočíchov,  náboženská výchova

-  porovnať metódy historiografie a exaktných vied,

-  poznať rôzne druhy prameňov a zhodnotiť ich význam pre históriu,

-  poznať a porovnať jednotlivé etapy obdobia praveku.

– porovnal metódy historiografie a exaktných vied,

– poznal rôzne druhy prameňov a zhodnotil ich význam pre históriu,

– poznal a porovnal jednotlivé etapy obdobia praveku.

ústne skúšanie frontálne

ústne individuálne skúšanie

ústna odpoveď

ústna odpoveď

Evolúcia človeka

1

Paleolit

1

Mezolit a neolit

1

Neskorý pravek

1

Starovek

8

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Mezopotámia

1

slovenský jazyk a literatúra – 1. ročník – Starovek

-  porovnať antickú demokraciu s modernou,

-  poznať podmienky vzniku kresťanstva,

-  porovnať politický systém aténskej demokracie  a rímskej republiky,

-  uviesť civilizačný odkaz antiky pre súčasnosť.

-  porovnal antickú demokraciu s modernou,

-  poznal podmienky vzniku kresťanstva,

-  porovnal politický systém aténskej demokracie  a rímskej republiky,

-  uviedol civilizačný odkaz antiky pre súčasnosť.

ústne skúšanie frontálne

ústne individuálne skúšanie

písomné skúšanie

ústna odpoveď

ústna odpoveď

písomná odpoveď

Blízky východ

1

Egypt

1

Antické Grécko

3

Rímska ríša

2

Stredovek

10

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Sťahovanie národov

1

slovenský jazyk a literatúra – 1. ročník – Stredovek

-  charakterizovať štruktúru stredovekej spoločnosti,

- uviesť premeny stredovekého štátu,

- vysvetliť vzťah medzi svetskou a cirkevnou mocou,

- charakterizovať veľkomoravské obdobie a zdôvodniť jeho význam pri formovaní slovenského národa.

-  charakterizoval štruktúru stredovekej spoločnosti,

- uviedol premeny stredovekého štátu,

- vysvetlil vzťah medzi svetskou a cirkevnou mocou,

- charakterizoval veľkomoravské obdobie a zdôvodnil jeho význam pri formovaní slovenského národa.

ústne skúšanie frontálne

ústne individuálne skúšanie

písomné skúšanie

ústna odpoveď

ústna odpoveď

písomná odpoveď

Formovanie novej Európy

1

Slovania a Veľká Morava

5

Slovensko v Uhorsku

3

 

 

 

 

 

Novovek I.

12

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Humanizmus a renesancia

2

slovenský jazyk a literatúra – 1. ročník – Humanizmus a renesancia

- charakterizovať obdobie humanizmu a renesancie,

- zhodnotiť význam objavov pre ľudstvo,

- porovnať prínos jednotlivých dynastií pre Uhorsko,

- vysvetliť príčiny reformácie a protireformácie, zhodnotiť ich dôsledky.

- charakterizoval obdobie humanizmu a renesancie,

- zhodnotil význam objavov pre ľudstvo,

- porovnal prínos jednotlivých dynastií pre Uhorsko,

- vysvetlil príčiny reformácie a protireformácie, zhodnotil ich dôsledky.

ústne skúšanie frontálne

ústne individuálne skúšanie

písomné skúšanie

ústna odpoveď

ústna odpoveď

písomná odpoveď

Dynastie na uhorskom tróne

5

Náboženské vojny a ich dôsledky

5

Novovek II.

17

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Vznik absolutistických monarchií

2

slovenský jazyk a literatúra – 1. ročník – Preromantizmus a romantizmus

- vysvetliť podmienky vzniku absolutistických monarchií,

- zhodnotiť význam osvietenských premien európskej spoločnosti a národných revolúcií v 19. storočí,

- charakterizovať národné obrodenie a jeho fázy,

- posúdiť význam slovenského národného obrodenia pri formovaní slovenského národa.

- vysvetlil podmienky vzniku absolutistických monarchií,

- zhodnotil význam osvietenských premien európskej spoločnosti a národných revolúcií v 19. storočí,

- charakterizoval národné obrodenie a jeho fázy,

- posúdil význam slovenského národného obrodenia pri formovaní slovenského národa.

ústne skúšanie frontálne

ústne individuálne skúšanie

písomné skúšanie

ústna odpoveď

ústna odpoveď

písomná odpoveď

Osvietenstvo, osvietenské revolúcie a demokratizácia spoločnosti

5

Národné obrodenia

2

Slovenské národné obrodenie

8

 

 

 

 

 

 

Novovek III.

13

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Priemyselná revolúcia

3

 

- vysvetliť význam európskej

expanzie,  vzťah medzi vedecko-technickým pokrokom  a premenami života na prelome 19. a 20. storočia,

- zhodnotiť význam 1. svetovej vojny pre Slovákov,

- charakterizovať povojnové usporiadanie sveta.

- vysvetlil význam európskej

expanzie,  vzťah medzi vedecko-technickým pokrokom  a premenami života na prelome 19. a 20. storočia,

- zhodnotil význam 1. svetovej vojny pre Slovákov,

- charakterizoval povojnové usporiadanie sveta.

ústne skúšanie frontálne

ústne individuálne skúšanie

písomné skúšanie

ústna odpoveď

ústna odpoveď

písomná odpoveď

Imperializmus

3

1. svetová vojna

4

Svet po 1. svetovej vojne

3

 

Copyright or other proprietary statement goes here.
For problems or questions regarding this web contact [ProjectEmail].
Last updated: júna 01, 2009.