ROZPIS UČIVA PREDMETU: dejepis
|
2 hodiny týždenne,
spolu 66 vyučovacích hodín
|
|
Názov tematického
celku
Témy
|
Hodiny
|
Medzipredmetové vzťahy
|
Očakávané
vzdelávacie výstupy
|
Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov
|
Metódy hodnotenia
|
Prostriedky hodnotenia
|
|
Pravek a úvod do
štúdia
|
6
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Úvod do dejepisu
|
2
|
biológia – 2. ročník – Systém živočíchov, náboženská výchova
|
- porovnať
metódy historiografie a exaktných vied,
- poznať
rôzne druhy prameňov a zhodnotiť ich význam pre históriu,
- poznať
a porovnať jednotlivé etapy obdobia praveku.
|
– porovnal metódy historiografie a exaktných
vied,
– poznal rôzne druhy prameňov a zhodnotil
ich význam pre históriu,
– poznal a porovnal jednotlivé etapy obdobia
praveku.
|
ústne skúšanie frontálne
ústne individuálne skúšanie
|
ústna odpoveď
ústna odpoveď
|
|
Evolúcia človeka
|
1
|
|
Paleolit
|
1
|
|
Mezolit a neolit
|
1
|
|
Neskorý pravek
|
1
|
|
Starovek
|
8
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Mezopotámia
|
1
|
slovenský jazyk a literatúra – 1. ročník
– Starovek
|
-
porovnať antickú demokraciu s modernou,
-
poznať podmienky vzniku kresťanstva,
-
porovnať politický systém aténskej demokracie a rímskej republiky,
-
uviesť civilizačný odkaz antiky pre súčasnosť.
|
-
porovnal antickú demokraciu s modernou,
-
poznal podmienky vzniku kresťanstva,
-
porovnal politický systém aténskej demokracie a rímskej republiky,
-
uviedol civilizačný odkaz antiky pre súčasnosť.
|
ústne skúšanie frontálne
ústne individuálne skúšanie
písomné skúšanie
|
ústna odpoveď
ústna odpoveď
písomná odpoveď
|
|
Blízky východ
|
1
|
|
Egypt
|
1
|
|
Antické Grécko
|
3
|
|
Rímska ríša
|
2
|
|
Stredovek
|
10
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Sťahovanie národov
|
1
|
slovenský jazyk a literatúra – 1. ročník
– Stredovek
|
-
charakterizovať štruktúru stredovekej spoločnosti,
- uviesť premeny stredovekého
štátu,
- vysvetliť vzťah medzi
svetskou a cirkevnou mocou,
- charakterizovať veľkomoravské
obdobie a zdôvodniť jeho význam pri formovaní slovenského národa.
|
-
charakterizoval štruktúru stredovekej spoločnosti,
- uviedol premeny stredovekého
štátu,
- vysvetlil vzťah medzi
svetskou a cirkevnou mocou,
- charakterizoval veľkomoravské
obdobie a zdôvodnil jeho význam pri formovaní slovenského národa.
|
ústne skúšanie frontálne
ústne individuálne skúšanie
písomné skúšanie
|
ústna odpoveď
ústna odpoveď
písomná odpoveď
|
|
Formovanie novej Európy
|
1
|
|
Slovania a Veľká Morava
|
5
|
|
Slovensko v Uhorsku
|
3
|
|
|
|
|
|
Novovek I.
|
12
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Humanizmus a renesancia
|
2
|
slovenský jazyk a literatúra – 1. ročník
– Humanizmus a renesancia
|
- charakterizovať obdobie
humanizmu a renesancie,
- zhodnotiť význam objavov pre
ľudstvo,
- porovnať prínos jednotlivých
dynastií pre Uhorsko,
- vysvetliť príčiny reformácie
a protireformácie, zhodnotiť ich dôsledky.
|
- charakterizoval obdobie
humanizmu a renesancie,
- zhodnotil význam objavov pre
ľudstvo,
- porovnal prínos jednotlivých
dynastií pre Uhorsko,
- vysvetlil príčiny reformácie
a protireformácie, zhodnotil ich dôsledky.
|
ústne skúšanie frontálne
ústne individuálne skúšanie
písomné skúšanie
|
ústna odpoveď
ústna odpoveď
písomná odpoveď
|
|
Dynastie na uhorskom tróne
|
5
|
|
Náboženské vojny a ich dôsledky
|
5
|
|
Novovek II.
|
17
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Vznik absolutistických monarchií
|
2
|
slovenský jazyk a literatúra – 1. ročník
– Preromantizmus a romantizmus
|
- vysvetliť podmienky vzniku
absolutistických monarchií,
- zhodnotiť význam osvietenských
premien európskej spoločnosti a národných revolúcií v 19.
storočí,
- charakterizovať národné
obrodenie a jeho fázy,
- posúdiť význam slovenského
národného obrodenia pri formovaní slovenského národa.
|
- vysvetlil podmienky vzniku
absolutistických monarchií,
- zhodnotil význam osvietenských
premien európskej spoločnosti a národných revolúcií v 19.
storočí,
- charakterizoval národné
obrodenie a jeho fázy,
- posúdil význam slovenského
národného obrodenia pri formovaní slovenského národa.
|
ústne skúšanie frontálne
ústne individuálne skúšanie
písomné skúšanie
|
ústna odpoveď
ústna odpoveď
písomná odpoveď
|
|
Osvietenstvo, osvietenské revolúcie a demokratizácia
spoločnosti
|
5
|
|
Národné obrodenia
|
2
|
|
Slovenské národné obrodenie
|
8
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Novovek III.
|
13
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Priemyselná revolúcia
|
3
|
|
- vysvetliť význam európskej
expanzie, vzťah medzi
vedecko-technickým pokrokom a premenami
života na prelome 19. a 20. storočia,
- zhodnotiť význam 1. svetovej
vojny pre Slovákov,
- charakterizovať povojnové
usporiadanie sveta.
|
- vysvetlil význam európskej
expanzie, vzťah medzi
vedecko-technickým pokrokom a premenami
života na prelome 19. a 20. storočia,
- zhodnotil význam 1. svetovej
vojny pre Slovákov,
- charakterizoval povojnové
usporiadanie sveta.
|
ústne skúšanie frontálne
ústne individuálne skúšanie
písomné skúšanie
|
ústna odpoveď
ústna odpoveď
písomná odpoveď
|
|
Imperializmus
|
3
|
|
1. svetová vojna
|
4
|
|
Svet po 1. svetovej vojne
|
3
|
|