ROZPIS UČIVA PREDMETU: dejepis
|
2 hodiny týždenne,
spolu 66 vyučovacích hodín
|
Názov tematického
celku
Témy
|
Hodiny
|
Medzipredmetové vzťahy
|
Očakávané
vzdelávacie výstupy
|
Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov
|
Metódy hodnotenia
|
Prostriedky hodnotenia
|
Svet v medzivojnovom
období
|
7
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
Európa v 30. rokoch
|
1
|
|
-vysvetliť pojem
autoritatívny režim,
-charakterizovať
jednotlivé autoritatívne režimy vo svete,
-získavať samostatným
štúdiom všetky nové informácie vzťahujúce sa k objasneniu
danej problematiky.
|
-vysvetlil pojem
autoritatívny režim,
-charakterizoval
jednotlivé autoritatívne režimy vo svete,
- získal samostatným
štúdiom všetky nové informácie vzťahujúce sa k objasneniu
danej problematiky.
|
ústne skúšanie frontálne
ústne skúšanie individuálne
písomné skúšanie
|
ústna odpoveď
ústna odpoveď
písomná odpoveď
|
Vznik autoritatívnych režimov
|
4
|
Na ceste k II. svetovej vojne
|
2
|
Slovensko medzi dvoma
svetovými vojnami
|
11
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
Hospodárska a politická situácia v ČSR
|
3
|
|
-vysvetliť situáciu v ČSR
po 1. svetovej vojne,
-zhodnotiť postavenie Slovenska
v rámci ČSR,
-porovnať činnosť jednotlivých
predstaviteľov kultúrneho a politického života,
-určiť príčiny postupného
rozpadu ČSR,
-vyjadrovať a zdôvodňovať
svoje názory.
|
-vysvetlil situáciu v ČSR
po 1. svetovej vojne,
-zhodnotil postavenie Slovenska
v rámci ČSR,
-porovnal činnosť jednotlivých
predstaviteľov kultúrneho a politického života,
-určil príčiny postupného
rozpadu ČSR,
-vyjadroval a zdôvodňoval
svoje názory.
|
ústne skúšanie frontálne
ústne skúšanie individuálne
písomné skúšanie
|
ústna odpoveď
ústna odpoveď
písomná odpoveď
|
Kultúra, školstvo, umenie a životný štýl
|
3
|
Osobnosti slovenského politického života
|
2
|
Národnostná otázka v 1. ČSR
|
1
|
Cesta k rozpadu ČSR
|
2
|
Druhá svetová vojna
|
10
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
Príčiny vojny. Mníchovská dohoda
|
1
|
|
-
uviesť príčiny 2.
svetovej vojny a ich vplyv na ďalší vývoj slovenských i svetových
dejín,
-
porovnať jednotlivé bojové línie,
-
zhodnotiť priebeh 2. svetovej vojny,
-
zhodnotiť vplyv dôsledkov 2. svetovej vojny na ďalší vývoj
slovenského štátu,
-
samostatne zhromažďovať informácie k danej
problematike a navrhnúť
ich využitie vo vyučovacom procese.
|
-
uviedol príčiny 2.
svetovej vojny a ich vplyv na ďalší vývoj slovenských i svetových
dejín,
-
porovnal jednotlivé
bojové línie,
-
zhodnotil priebeh
2. svetovej vojny vo svete,
-
zhodnotil vplyv
dôsledkov 2. svetovej vojny na ďalší vývoj slovenského štátu,
-
samostatne zhromaždil informácie k danej
problematike a navrhol
ich využitie vo vyučovacom procese.
|
ústne skúšanie frontálne
ústne skúšanie individuálne
písomné skúšanie
|
ústna odpoveď
ústna odpoveď
písomná odpoveď, referát
|
Vznik a vývoj slovenského štátu
|
2
|
Expanzia Nemecka. Prepadnutie Poľska
|
2
|
Útok na ZSSR
|
2
|
Prelom v II. svetovej vojne
|
1
|
Koniec vojny, dôsledky
|
2
|
Slovensko v období
druhej svetovej vojny
|
10
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
Priebeh vojny na Slovensku
|
3
|
|
-
zhodnotiť priebeh 2. svetovej vojny na Slovensku,
-
charakterizovať domáci a zahraničný odboj,
-
zhodnotiť význam SNP pre slovenský národ,
-
zapájať sa do diskusie o danej problematike,
-
prezentovať vhodnou formou získané informácie.
|
-
zhodnotil priebeh 2. svetovej vojny na Slovensku,
-
charakterizoval domáci a zahraničný odboj,
-
zhodnotil význam
SNP pre slovenský národ,
-
zapájal sa do
diskusie o danej problematike,
-
prezentoval vhodnou
formou získané informácie.
|
ústne skúšanie frontálne
ústne skúšanie individuálne
písomné skúšanie
|
ústna odpoveď
ústna odpoveď
písomná odpoveď, referát
|
SNP, domáci a zahraničný odboj
|
4
|
Obnovenie ČSR
|
3
|
Svet po druhej
svetovej vojne
|
10
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
Zmeny v Európe a vo svete
|
2
|
|
-
vysvetliť podstatu zmien v Európe a vo svete,
-
zhodnotiť význam činnosti OSN pre Európu,
-
určiť okolnosti vzniku a rozkladu sovietskeho bloku,
-
charakterizovať sovietizáciu ČSR,
-
zhodnotiť význam zjednotenia Nemecka,
-
formulovať a prezentovať svoje názory a postoje
k danej problematike.
|
-
vysvetlil podstatu
zmien v Európe a vo svete,
-
zhodnotil význam činnosti OSN pre Európu,
-
určil okolnosti vzniku a rozkladu sovietskeho bloku,
-
charakterizoval sovietizáciu ČSR,
-
zhodnotil význam
zjednotenia Nemecka,
-
formuloval a prezentoval svoje názory a postoje
k danej problematike.
|
ústne skúšanie frontálne
ústne skúšanie individuálne
písomné skúšanie
|
ústna odpoveď
ústna odpoveď
písomná odpoveď
|
Vznik „studenej vojny“
|
2
|
Helsinský mierový proces
|
2
|
Rozklad sovietskeho bloku
|
2
|
Zjednotenie Nemecka
|
2
|
Slovensko po
druhej svetovej vojne
|
18
|
Žiak má:
|
Žiak
|
|
|
Udalosti na Slovensku
|
2
|
-
charakterizovať situáciu na Slovensku v obnovenom Československu,
-
porovnať vývoj historických udalostí na Slovensku v jednotlivých rokoch po
2. svetovej vojne,
-
charakterizovať podmienky vzniku Slovenskej republiky a jej
ďalší vývoj,
-
zhodnotiť súčasnú hospodársku, kultúrnu a politickú
situáciu na Slovensku.
|
-
charakterizoval situáciu na Slovensku v obnovenom Československu,
-
porovnal vývoj
historických udalostí na
Slovensku v jednotlivých
rokoch po 2. svetovej vojne,
-
charakterizoval podmienky vzniku Slovenskej republiky a jej
ďalší vývoj,
-
zhodnotil súčasnú hospodársku, kultúrnu a politickú
situáciu na Slovensku.
|
ústne skúšanie frontálne
ústne skúšanie individuálne
písomné skúšanie
|
ústna odpoveď
ústna odpoveď
písomná odpoveď, referát
|
Povojnové voľby
|
1
|
Februárové udalosti 1948
|
2
|
50-te roky
|
2
|
60-te roky
|
2
|
Rok 1968. Normalizácia a jej dôsledky
|
1
|
70-te a 80-te roky
|
2
|
Pád komunistickej diktatúry
|
1
|
Vznik Slovenskej republiky
|
2
|
Súčasný vývoj na Slovensku
|
4
|