ROZPIS UČIVA PREDMETU: etická výchova
|
33 hodín, 1
hodina týždenne
|
|
Názov
tematického celku
Témy
|
Hodiny
|
Medzipredmetové vzťahy
|
Očakávané
vzdelávacie výstupy
|
Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov
|
Metódy hodnotenia
|
Prostriedky hodnotenia
|
|
Komunikácia
|
6
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Hry podmieňujúce nadviazanie kontaktu a vzájomné
pochopenie
|
2
|
|
nadviazať,
udržiavať a ukončiť rozhovor.
|
dokázal nadviazať
rozhovor
|
Slovné
hodnotenie, didaktické hry,
hodnotenie prezentácií
|
Slovné
hodnotenie
|
|
Otvorená komunikácia, neverbálna komunikácia
|
2
|
|
komunikovať s okolím
|
dokázal udržať a ukončiť
rozhovor
|
|
|
|
Komunikačné
spôsobilosti
|
2
|
|
poznať základy
prosociálneho správania
|
komunikoval prosociálne
|
|
|
|
Dôstojnosť ľudskej osoby
|
5
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Hodnota a veľkosť
človeka
|
1
|
Dejepis, slovenský jazyk
|
vymenovať svoje silné
a slabé stránky
|
vymenoval svoje silné
a slabé stránky
|
Slovné
hodnotenie, didaktické hry,
|
Slovné
hodnotenie
|
|
Sebahodnotenie,
sebaúcta
|
2
|
|
vedieť sebahodnotiť a mať
k sebe úctu
|
vedel sebahodnotiť a mal
k sebe úctu
|
Hodnotenie
prezentácií
|
|
|
Schopnosť
odolať negatívnym vplyvom alkoholu a drog
|
2
|
|
dokázať odolať
vplyvu alkoholu a drogám
|
dokázal odolať
vplyvu alkoholu a drog
|
|
|
|
Pozitívne hodnotenie druhých
|
3
|
Všetky
predmety
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Pozitívne
hodnotenie druhých v bežných aj sťažených podmienkach
|
1
|
|
spoznať zásady pozitívneho
hodnotenia z rôzneho uhla pohľadu
|
vedel používať y zásady
pozitívneho hodnotenia z rôzneho uhla pohľadu
|
Slovné
hodnotenie, didaktické hry,
hodnotenie prezentácií
|
Slovné
hodnotenie
|
|
Pozitívne
hodnotenie situácií a udalostí
|
2
|
|
zvládnuť zhodnotiť
situáciu a udalosť
|
dokázal zhodnotiť
situáciu a udalosť
|
|
|
|
Tvorivosť a iniciatíva
|
3
|
Dejepis,
slovenský jazyk, anglický jazyk
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Tvorivé
myslenie
|
1
|
|
riešiť tvorivým spôsobom
medziľudské vzťahy
|
riešil tvorivým spôsobom
medziľudské vzťahy
|
Slovné
hodnotenie, didaktické hry,
hodnotenie prezentácií
|
Slovné
hodnotenie
|
|
Tvorivosť v oblasti
medziľudských vzťahov
|
2
|
|
riešiť tvorivým spôsobom
medziľudské vzťahy prostredníctvom úcty k iným a otvorenej
komunikácie
|
riešil tvorivým spôsobom
medziľudské vzťahy prostredníctvom úcty k iným a otvorenej
komunikácie
|
|
|
|
Vyjadrovanie a komunikácia citov
|
3
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Identifikácia
a vyjadrovanie citov
|
1
|
|
vyjadrovať pozitívne
a negatívne city
|
vyjadroval pozitívne
a negatívne city
|
Slovne
hodnotenie, didaktické hry, hodnotenie prezentácií
|
Slovné
hodnotenie
|
|
Zvládanie emócií
|
1
|
|
Úloha vyšších
emócií v rozvoji charakteru
|
1
|
|
zvládnuť negatívne
aj pozitívne city
|
zvládol riešiť
pozitívne aj negatívne city
|
|
|
|
definovať svoje
pocity
|
definoval svoje pocity
|
|
|
|
Empatia
|
2
|
Všetky
predmety,
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Základné zručnosti
emocionálnej a kognitívnej empatie
|
1
|
|
ovládať empatické
zručnosti v komunikácii
|
ovládal empatické
zručnosti v komunikácii
|
Slovné
hodnotenie, didaktické hry, hodnotenie prezentácií
|
Slovné
hodnotenie
|
|
Vžitie sa do
situácie druhého
|
1
|
|
vidieť očami druhého
človeka
|
videl očami druhého
človeka
|
|
|
|
Asertivita
|
3
|
Všetky
predmety
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Kognitívna senzibilizácia
|
1
|
|
získať asertívne
zručnosti
|
získal asertívne zručnosti
|
Slovné
hodnotenie, didaktické hry, hodnotenie prezentácií
|
Slovné
hodnotenie
|
|
Asertívne techniky
|
1
|
|
Asertívne správanie
|
1
|
|
rozoznať zdravú a nezdravú
kritickosť
|
určil, zdravú a nezdravú
kritickosť
|
|
|
|
Správať sa asertívne
|
Správal sa asertívne
|
|
|
|
Reálne a zobrazené vzory
|
2
|
Slovenský
jazyk, literatúra, dejepis
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Zmysel, hodnoty a vplyv
vzorov
|
1
|
|
poznať zmysel a hodnotu
vzorov
|
poznal zmysel a hodnotu
vzorov
|
Slovné hodnotenie, didaktické
hry, hodnotenie prezentácií.
|
Slovné hodnotenie
|
|
Zodpovednosť pri výbere
vzoru
|
1
|
|
rozoznať pozitívne a negatívne
vzory.
|
rozoznal pozitívne a negatívne
vzory.
|
|
|
|
Spolupráca
a pomoc
|
3
|
Všetky predmety
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
·
|
|
Spolupráca
|
1
|
|
pracovať tímovo
|
pracoval tímovo.
|
Slovné hodnotenie, didaktické
hry, hodnotenie prezentácií.
|
Slovné
hodnotenie
|
|
Prosociálne správanie
|
2
|
|
pracovať s možnosťou
využitia schopnosti jednotlivcov
|
pracoval s možnosťou využitia
schopnosti jednotlivcov.
|
|
|
|