I. ročník

Stredná odborná škola rybárska Mošovce Rybárstvo a životné prostredie
študijný  odbor
4215 6  Rybárstvo

Na úvod Hore Ďalej



 

Chronológia zmien

ŠkVP
nadstavbové štúdium:
rybárstvo a životné prostredie
poľnohospodárstvo

rybárstvo - prezentácia

ROČNÍK: prvý

ROZPIS  UČIVA PREDMETU:    etická výchova

 33 hodín, 1 hodina týždenne

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

Komunikácia

6

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Hry podmieňujúce nadviazanie kontaktu a vzájomné pochopenie

2

 

nadviazať, udržiavať a ukončiť rozhovor.

 

dokázal nadviazať rozhovor

Slovné hodnotenie, didaktické  hry, hodnotenie prezentácií

Slovné hodnotenie

Otvorená komunikácia, neverbálna komunikácia

2

komunikovať s okolím

dokázal udržať a ukončiť rozhovor

 

 

Komunikačné spôsobilosti

2

poznať základy prosociálneho  správania

komunikoval prosociálne

 

 

Dôstojnosť ľudskej osoby

5

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Hodnota a veľkosť človeka

1

Dejepis, slovenský  jazyk

 

 

 

 

 

 

vymenovať svoje silné a slabé stránky

vymenoval svoje silné a slabé stránky

Slovné hodnotenie, didaktické hry,

Slovné hodnotenie

Sebahodnotenie, sebaúcta

2

vedieť sebahodnotiť a mať k sebe úctu

vedel sebahodnotiť a mal k sebe úctu

 

Hodnotenie prezentácií

 

 

Schopnosť odolať negatívnym vplyvom alkoholu a drog

2

dokázať odolať vplyvu alkoholu a drogám

 

dokázal odolať vplyvu alkoholu a drog

 

 

Pozitívne hodnotenie druhých

3

Všetky predmety

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Pozitívne hodnotenie druhých v bežných aj sťažených podmienkach

1

 

 

spoznať zásady pozitívneho hodnotenia z rôzneho uhla pohľadu

vedel používať y zásady pozitívneho hodnotenia z rôzneho uhla pohľadu

Slovné hodnotenie, didaktické  hry, hodnotenie prezentácií

Slovné hodnotenie

Pozitívne hodnotenie situácií a udalostí

2

zvládnuť zhodnotiť situáciu a udalosť

dokázal zhodnotiť situáciu a udalosť

 

 

Tvorivosť a iniciatíva

3

Dejepis, slovenský jazyk, anglický jazyk

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Tvorivé myslenie

1

 

 

riešiť tvorivým spôsobom medziľudské vzťahy

riešil tvorivým spôsobom medziľudské vzťahy

Slovné hodnotenie, didaktické  hry, hodnotenie prezentácií

Slovné hodnotenie

Tvorivosť v oblasti medziľudských vzťahov

2

riešiť tvorivým spôsobom medziľudské vzťahy prostredníctvom úcty k iným a otvorenej komunikácie

riešil tvorivým spôsobom medziľudské vzťahy prostredníctvom úcty k iným a otvorenej komunikácie

 

 

Vyjadrovanie a komunikácia citov

3

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Identifikácia a vyjadrovanie citov

1

 

 

vyjadrovať pozitívne a negatívne city

vyjadroval pozitívne a negatívne city

Slovne hodnotenie, didaktické hry, hodnotenie prezentácií

Slovné hodnotenie

Zvládanie emócií

1

Úloha vyšších emócií v rozvoji charakteru

1

zvládnuť negatívne aj pozitívne city

zvládol riešiť pozitívne aj negatívne city

 

 

definovať svoje pocity

definoval svoje pocity

 

 

Empatia

2

Všetky predmety,

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Základné zručnosti emocionálnej a kognitívnej empatie

1

 

ovládať empatické zručnosti v komunikácii

ovládal empatické zručnosti v komunikácii

Slovné hodnotenie, didaktické hry, hodnotenie prezentácií

Slovné hodnotenie

Vžitie sa do situácie druhého

1

vidieť očami druhého človeka

videl očami druhého človeka

 

 

Asertivita

3

Všetky predmety

Žiak má:

Žiak:

 

 

Kognitívna senzibilizácia

1

 

získať asertívne zručnosti

získal asertívne zručnosti

Slovné hodnotenie, didaktické hry, hodnotenie prezentácií

Slovné hodnotenie

 Asertívne techniky                                     

1

Asertívne správanie

1

rozoznať zdravú a nezdravú kritickosť

určil, zdravú a nezdravú kritickosť

 

 

Správať sa asertívne

Správal sa asertívne

 

 

Reálne a zobrazené vzory

2

Slovenský jazyk, literatúra, dejepis

Žiak má:

Žiak:

 

 

Zmysel, hodnoty a vplyv vzorov

1

 

 

 

 

poznať zmysel a hodnotu vzorov

 

poznal zmysel a hodnotu vzorov

 

Slovné hodnotenie, didaktické hry, hodnotenie prezentácií.

 

Slovné hodnotenie

Zodpovednosť pri výbere vzoru

1

rozoznať pozitívne a negatívne vzory.

rozoznal pozitívne a negatívne vzory.

 

 

Spolupráca a pomoc

3

Všetky predmety

Žiak má:

Žiak:

 

·                      

Spolupráca

1

 

 

pracovať tímovo

pracoval tímovo.

Slovné hodnotenie, didaktické hry, hodnotenie prezentácií.

Slovné hodnotenie

Prosociálne správanie

2

pracovať s možnosťou využitia schopnosti jednotlivcov

 

pracoval s možnosťou využitia schopnosti jednotlivcov.

 

 

 

Copyright or other proprietary statement goes here.
For problems or questions regarding this web contact [ProjectEmail].
Last updated: júna 01, 2009.