ROZPIS UČIVA PREDMETU:
|
33 hodín, 1 hodina týždenne
|
|
Názov
tematického celku
Témy
|
Hodiny
|
Medzipredmetové vzťahy
|
Očakávané
vzdelávacie výstupy
|
Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov
|
Metódy hodnotenia
|
Prostriedky hodnotenia
|
|
Filozofické
zovšeobecnenie etických hodnôt a zásad
|
7
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Etické
spôsobilosti a cnosti
|
2
|
|
správať sa čestne a
eticky
|
správal sa eticky čestne
|
Slovné hodnotenie,
did.hry, brainstroming, rozhovor
|
Slovné hodnotenie
|
|
Mravnosť,
mravné zásady a hodnoty
|
1
|
|
Svedomie, rozvíjanie
morálneho úsudku
|
1
|
|
poznať mravné zásady
a hodnoty
|
poznal mravné zásady a hodnoty
|
Slovné hodnotenie,
did. hry, brainstroming, rozhovor
|
Slovné hodnotenie
|
|
Česť, pravda a poznanie
ako etické hodnoty
|
1
|
|
rozvíjať morálny úsudok
a svedomie
|
rozvíjal morálny úsudok
|
Slovné hodnotenie,
did. hry, brainstroming, rozhovor
|
Slovné hodnotenie
|
|
Sebaovládanie a
sebadisciplína
|
1
|
|
Zmysel a smer života
|
1
|
|
využívať v živote česť, pravdu
|
využíval česť a pravdu v živote
|
Slovné hodnotenie,
did. hry, brainstroming, rozhovor
|
Slovné hodnotenie
|
|
vedieť sa ovládať a
mať k sebeúsctu
|
vedel sa ovládať a mať úctu
k sebe
|
Slovné hodnotenie,
did.hry, brainstroming, rozhovor
|
Slovné hodnotenie
|
|
nájsť zmysel a smer
života
|
naučil sa ako si nájsť smer a zmysle živoťa
|
Slovné hodnotenie,
did. hry, brainstroming, rozhovor
|
Slovné hodnotenie
|
|
Život a zdravie
človeka
|
5
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Telesné a duševné
zdravie
|
2
|
|
poznať svoje telo, zdravie,
psychiku a fyzično
|
poznal svoje telo, zdravie,
psychiku a fyzično
|
Slovnéhodnotenie,
did.hry, brainstroming, rozhovor
|
Slovné hodnotenie
|
|
Psychohygiena všedného
dňa
|
1
|
|
vedieť si rozdeliť sily,odych
a prácu
|
vedel si rozdeliť sily, odych a
prácu
|
Slovnéhodnotenie,
did.hry, brainstroming, rozhovor
|
Slovné hodnotenie
|
|
Alkohol, drogy a toxikománia
a ich vplyv na život človeka
|
2
|
|
poznať škodlivosť drogya je
vplyv na svoj život
|
poznal škodlivosť drogy a jej
vplyv na svoj život
|
Slovnéhodnotenie,
did.hry, brainstroming, rozhovor
|
Slovné hodnotenie
|
|
Etika sexuálneho
života
|
6
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Kamarátstvo, priateľstvo,
láska
|
2
|
|
vážiť a ctiť druhého človeka
|
vážil si a citl si druhého človeka
|
Slovnéhodnotenie,
did.hry, brainstroming, rozhovor
|
Slovné hodnotenie
|
|
Sexuálne vzťahy,
sexuálna výchova
|
2
|
|
vedieť morálne žiť, úskalia
morálneho života
|
naučil sa ako mornálnežiť,a
poznal úskalia života
|
Slovnéhodnotenie,
did.hry, brainstroming, rozhovor
|
Slovné hodnotenie
|
|
Výber životného
partnera
|
1
|
|
Rozmnožovanie, plánované
rodičovstvo
|
1
|
|
poznaťdruhého jeho
vlastnosti
|
poznal druhého a jeho
vlastnosti
|
Slovnéhodnotenie,
did.hry, brainstroming, rozhovor
|
Slovné hodnotenie
|
|
vedieť naplánovať
rodčovstvo, prínos pre svoj život aj iného
|
naučil sa plánovať rodičovstvo
a poznal prínos pre živoť aj iného
|
Slovnéhodnotenie,
did.hry, brainstroming, rozhovor
|
Slovné hodnotenie
|
|
Etika rodinného
života
|
3
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Manželstvo a rodina
|
1
|
|
ctiť manželstvo a rodinu
|
naučil sa ctiť si manželstvo
a rodinu
|
Slovnéhodnotenie,
did.hry, brainstroming, rozhovor
|
Slovné hodnotenie
|
|
Rodičovstvo, rodinné
pravidlá
|
1
|
|
Intímne vzťahy,
sexualita
|
1
|
|
dodržiavať pravidla v rodine
|
dodržiaval pravidla v rodine
|
Slovnéhodnotenie,
did.hry, brainstroming, rozhovor
|
Slovné hodnotenie
|
|
mať zodpovednosť v
intýmnych vzťahoch
|
naučil sa mať zodpovednosť v intýmnych vzťahoch
|
Slovnéhodnotenie,
did.hry, brainstroming, rozhovor
|
Slovné hodnotenie
|
|
Etické a ekonomické
hodnoty
|
4
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Čo sú ekonomické a etické
hodnoty
|
1
|
|
poznať ekonomické hodnoty a
etické hodnoty
|
poznal ekonomické a etické
hodnoty
|
Slovnéhodnotenie,
did.hry, brainstroming, rozhovor
|
Slovné hodnotenie
|
|
Čo znamenajú a akú
hodnotu majú peniaze
|
2
|
|
poznať hodnotu peňazí
|
poznal hodnotu peňazí
|
Slovnéhodnotenie,
did.hry, brainstroming, rozhovor
|
Slovné hodnotenie
|
|
Ekonomické cnosti
|
1
|
|
vedieť vymenovať ekonomické
činnosti
|
vedel vymenovať ekonomické činnosti
|
Slovnéhodnotenie,
did.hry, brainstroming, rozhovor
|
Slovné hodnotenie
|
|
Náboženská etika
|
3
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Čo je náboženstvo
|
1
|
|
chápať
a orientovať sa v náboženskej etike
charakterizovať
náboženstvo
|
chápal
a orientoval sa v náboženskej etike a charakterizoval náboženstvo
|
Slovnéhodnotenie,
did.hry, brainstroming, rozhovor
|
Slovné hodnotenie
|
|
Najrozšírenejšie
svetové náboženstvá
|
1
|
|
Prekážky porozumenia
medzi veriacimi a ateistami
|
1
|
|
vymenovať
svetové
náboženstvá
|
vymenoval
svetové náboženstvá
|
Slovnéhodnotenie,
did.hry, brainstroming, rozhovor
|
Slovné hodnotenie
|
|
tolerovať sa navzájom
|
toleroval navzájom inak veriachich
|
Slovnéhodnotenie,
did.hry, brainstroming, rozhovor
|
Slovné hodnotenie
|
|