I. ročník

Stredná odborná škola rybárska Mošovce Rybárstvo a životné prostredie
študijný  odbor
4215 6  Rybárstvo

Na úvod Hore Ďalej



 

Chronológia zmien

ŠkVP
nadstavbové štúdium:
rybárstvo a životné prostredie
poľnohospodárstvo

rybárstvo - prezentácia

ROČNÍK: PRVÝ

ROZPIS  UČIVA PREDMETU: INFORMATIKA

2 hodina týždenne, spolu 66 vyučovacích hodín

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

1. Bezpečnosť a hygiena pri práci

 

2

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

1.1 zásadami a pravidlami práce, ergonómia a fyziológia práce, organizácia práce v laboratóriu, hygiena práce s PC

1

 

·          pochopiť nutnosť dodržiavať zásady a pravidlá práce v laboratóriu, ergonómiu a fyziológiu práce a organizáciu práce v učebni PC,

·          dodržiaval zásady a pravidlá práce v laboratóriu, ergonómiu a fyziológiu práce a organizáciu práce v učebni PC v záujme ochrany vlastného zdravia,

 

 

1.2 vstupné zistenie vedomostí

1

·         preukázať vedomosti získane na ZŠ.

·          preukázal vedomosti na úrovni štandardu pre ZŠ.

Písomné preskúšanie

Neštandardizovaný didaktický test

2. Informácie OKOLO NÁS

3

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

2.1 základne pojmy: údaje, informácie, počítač, program, textové, číselne, grafické, zvukové, video informácie, ochrana informácii

1

 

·          vyjadriť rozdiel medzi informáciou a údajom,

·          pochopiť, že pomocou vhodných aplikácií sa dajú spracovávať údaje najrôznejších typov (textové, grafické, nume­rické, zvukové, video a pod.),

·          vyhľadať informácie z údajov,

·          interpretovať a analyzovať informáciu z jednej aplikácie, ktorá je naplnená údajmi,

·          rozumieť, ako sa v počítači nuly a jednotky používajú na reprezentáciu informácií, takých ako texty, obrázky a čísla.

·          vysvetlil rozdiel medzi informáciou a údajom,

·          zvolil vhodnú aplikácií na spracovanie údaje v (textové, grafické, nume­rické, zvukové, video a pod.),

·          vyhľadal informácie z údajov,

·          interpretoval a analyzoval informáciu z jednej aplikácie, ktorá je naplnená údajmi,

Ústne frontálne skúšanie

Ústne hodnotenie

2.2 dvojková sústava, princíp uchovávanie informácii

2

·          porozumel, ako sa v počítači nuly a jednotky používajú na reprezentáciu informácií, takých ako texty, obrázky a čísla.

3. POČÍTAČOVÉ SYSTÉMY

5

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

3.1 počítač – procesor, pamäť – kapacita, limity, vonkajšie pamäti – disky, CD-ROM

1

 

·          oboznámiť sa so základnou terminológiou IT na informatívnej úrovni,

·          spoznať a uvedomiť si limity súčasného technického vybavenia,

·          informatívne sa oboznámiť s obsluhou počítača a jeho prídavných zariadení,

·          vedieť rozlišovať medzi hardvérom a softvérom,

·          rozlišovať základné kategórie programov,

·          poznať základné vlastnosti operačných systémov a význam počítačových sietí.

·          zvládol  základnú terminológiu IT na informatívnej úrovni,

·          spoznal a uvedomil si limity súčasného technického vybavenia,

·          zvládol obsluhu počítača a jeho prídavných zariadení na užívateľskej úrovni,

·          rozlíšil základné kategórie programov,

·          poznal základné vlastnosti operačných systémov,

·          popísal význam a typy počítačových sietí.

Ústne frontálne skúšanie

Písomné preskúšanie

Ústne hodnotenie

Neštandardizovaný didaktický test

3.2 vstupno-výstupné zariadenia – klávesnica, myš, obrazovka, tlačiareň, mikrofón, reproduktory

1

3.3 základné programové vybavenie

1

3.4 história a súčasnosti počítačov, robotov, resp. z informatiky

1

3.5. počítačová sieť

− lokálna sieť – server, zdieľanie údajov, programov a periférií - intranet

1

4. Komunikácia prostredníctvom IKT

20

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

4.1 Internet

 

 

 

·          poznať princípy fungovania internetu (klient-server) a niektoré jeho služby,

·          poznať princípy a demonštrovať použitie e-pošty na konkrétnom klientovi,

·          poznať základné princípy a demonštrovať použitie interaktívnej komunikácie,

·          využívať služby webu na získavanie informácií,

·          poznať rôzne spôsoby vyhľadávania informácie (index, katalóg),

·          oznať a dodržiavať pravidlá Netikety..

·          popísal princípy fungovania internetu (klient-server) a niektoré jeho služby,

·          pochopil princípy a demonštroval použitie e-pošty na konkrétnom klientovi,

·          pochopil základné princípy a demonštroval použitie interaktívnej komunikácie,

·          využíval služby webu na získavanie informácií,

·          vyhľadal a použil rôzne spôsoby vyhľadávania informácie (index, katalóg),

·          používal a dodržiaval pravidlá Netikety.

Ústne frontálne skúšanie

Ústne hodnotenie

4.1.1 história, základe pojmy, poskytovateľ služieb

2

4.1.2 adresa, DNS, URL, protokol TCP/IP,

2

4.2 Služby internetu

 

4.2.1 neinteraktívna komunikácia – e – pošta, založenie a používanie vlastnej schránky, zasielanie príloh

4

Praktické skúšanie

Kontrolná praktická práca

zaslanie e-mailu na zadanú adresu (10)

zaslanie e-mailu s prílohou na zadanú adresu (10)

4.2.2 interaktívna komunikácia

2

 

 

4.2.3 získavanie informácii z prostredia internetu, triediť, hodnotiť, kopírovať do schránky, použiť v iných aplikáciách

4

Praktické skúšanie

 

zaslanie práce e-mailom formou prílohy na zadanú adresu (15)

4.2.4 vyhľadávanie informácii

4

4.3 netiketa

2

 

 

5. OBLASTI VYUŽITIA INFORMATIKY

24

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

5.1 prezentácia informácií

 

 

·          oboznámiť sa s čo najširším okruhom oblastí, v ktorých sa využívajú IT,

·          zvládnuť jednoduchú obsluhu počítača a jeho prídavných zariadení

·          vedieť pre daný problém posúdiť, ktoré prvky IT môžu pomôcť pri jeho riešení,

·          oboznámit sa so základnými nástrojmi na vytváranie prezentácií

·           vediet navrhnút, vyvinút, publikovat a prezentovat projekty použitím IKT zdrojov a nástrojov hlavne na demonštráciu školských tém pred triedou a aj mimo triedy,

·          vediet používat nástroje IKT pre vytváranie prezentácií v skupine.

·          zvládol jednoduchú obsluhu počítača a jeho prídavných zariadení,

·          použil pre daný problém správne prvky IT,

·          zvolil vhodné nástroje na vytvorenie prezentácie,

·          vypracoval. publikoval a prezentoval projekt použitím IKT zdrojov a demonštroval vybranú školskú tému pred triedou a aj mimo triedy,

·          aktívne sa zapojil do práce skupiny pri vytváraní prezentácie v skupine.

Praktické skúšanie

Kontrolná praktická práca

vytvorenie a odprezentovanie prezentácie (25)
sebahodnotenie

vytvorenie a odprezentovanie prezentácie v skupine (25)
sebahodnotenie

 

5.1.1 zásady platné pre vytváranie prezentácie, možnosti prezentácie, zásady prezentovania

2

5.1.2 práca s hotovými šablónami návrhov, vkladanie textu, obrázkov, zvukov, animovanie prechodov, časovanie

6

5.1.3 vytváranie vlastnej prezentácie

12

5.1.4 prezentovanie prezentácie

4

6. INFORMAČNÁ SPOLOČNOSŤ

12

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

6.1 typy softwaru a licencii z hľadiska autorských práv

6.2 žiaci aktívne spracujú a riešia problémy z jednej s tém v 3 skupinách

a) využitie IT v praxi – oblasti

− peniaze: banky, obchod

− vzdelávanie, výskum

− informácie, informacné systémy (zdravotníctvo, obchod, doprava, ...)

− výroba: automatizované systémy, robotika

− kultúra, umenie, masmédiá

− domácnost: zábava, hry

b) riziká informacných technológií

− vírusy

− pocítacová kriminalita

− spôsoby ochrany pred vírusmi a pocítacovou kriminalitou

c) právne aspekty

− etiketa, správanie sa pri používaní IKT

− autorské práva na softvér – licencie
− autorské práva na dokumenty – texty, obrázky, hudba

 

 

·          pochopiť právnu ochranu programov, dôsledky nedodržiavania licencií, softvérovej hygieny,

·          vnímať vplyv IT na spoločnosť ( intranet, Internet - poskytovanie informácií, reklama, obchodovanie, digitalizácia zvuku a obrazu),

·          vymenovať príklady využitia informačných technológií v škole a praxi.

·          vypracoval praktickú prácu na vybranú tému a obhájil ju,

·          preukázal, že rozumie danej problematike.

Praktické skúšanie

Kontrolná praktická práca

vytvorenie a odprezentovanie prezentácie (25)

 

 

Copyright or other proprietary statement goes here.
For problems or questions regarding this web contact [ProjectEmail].
Last updated: júla 18, 2009.