ROZPIS
UČIVA PREDMETU: INFORMATIKA
|
2
hodina týždenne, spolu 66 vyučovacích hodín
|
Názov
tematického celku
Témy
|
Hodiny
|
Medzipredmetové vzťahy
|
Očakávané
vzdelávacie výstupy
|
Kritériá hodnotenia vzdelávacích
výstupov
|
Metódy hodnotenia
|
Prostriedky hodnotenia
|
1.
Bezpečnosť a hygiena pri práci
|
2
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
1.1
zásadami a pravidlami práce, ergonómia a fyziológia práce, organizácia
práce v laboratóriu, hygiena práce s PC
|
1
|
|
·
pochopiť
nutnosť dodržiavať zásady a pravidlá práce v laboratóriu,
ergonómiu a fyziológiu práce a organizáciu práce v učebni
PC,
|
·
dodržiaval
zásady a pravidlá práce v laboratóriu, ergonómiu a fyziológiu
práce a organizáciu práce v učebni PC v záujme ochrany
vlastného zdravia,
|
|
|
1.2
vstupné zistenie vedomostí
|
1
|
preukázať
vedomosti získane v podchádzajúcom ročníku.
|
·
preukázal
vedomosti z predchádzajúceho ročníka.
|
Písomné preskúšanie
|
Neštandardizovaný
didaktický test
|
2.
OBLASTI VYUŽITIA INFORMATIKY
|
54
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
2.1 grafika – využitie
grafického editora k vytvoreniu vlastného (firemného loga)
|
2
|
Technika administratívy
a korešpondencia, matematika, slovenský jazyk a literatúra,
ekonomika, jednoduché účtovníctvo
|
·
vytvoriť
logo, ktoré bude používať, vedieť význam loga
|
·
vytvoril
logo, ktoré bude používať , vedel význam loga
|
Praktické skúšanie
|
Kontrolná praktická práca
vytvorenie a odprezentovanie
loga (5)
|
2.2 textový editor
|
|
·
vedieť
vytvoriť, otvoriť dokument, vedieť sa v ňom pohybovať, uložiť,
pracovať s blokmi textu, presúvať a kopírovať text,
opravovať chyby, používať panel nástrojov, formátovať text,
kontrolovať gramatiku a pravopis,
ovládať prácu s odsekmi, tabulátormi, vytlačiť dokument,
pracovať s tabuľkami, ovládať normalizovanú úpravu listov, písanie
úradnej a obchodnej korešpondencie, ovládať prácu so štýlmi
(ako vlastnosť formátovania), vedieť vytvárať automatický obsah, používať
a vytvárať šablóny
|
·
vytvoril,
otvoril dokument, vedel sa v ňom pohybovať, uložil, pracoval s blokmi
textu, presúval a kopíroval text, opravoval chyby, používal panel
nástrojov, formátoval text, kontroloval
gramatiku a pravopis, ovládal prácu s odsekmi, tabulátormi,
vytlačil dokument, pracoval s tabuľkami, ovládal normalizovanú úpravu
listov, písanie úradnej a obchodnej korešpondencie, ovládal prácu
so štýlmi (ako vlastnosť formátovania), vedel vytvárať automatický
obsah, používal a vytváral šablóny
|
Ústne frontálne skúšanie
|
Ústne hodnotenie
|
2.2.1 charakteristika,
spustenie, popis pracovnej plochy, panely nástrojov, ukončenie práce s programom,
|
2
|
2.2.2 pohyb v dokumente,
otvorenie dokumentu, uloženie dokumentu (formáty)
|
1
|
2.2.3
vytvorenie dokumentu
|
2
|
Praktické skúšanie
|
Kontrolná praktická práca
vytvorenie doc a zaslanie
e-mailom (5)
|
2.2.4 editácia
dokumentu
|
1
|
Ústne frontálne skúšanie
|
Ústne hodnotenie
|
2.2.4 používanie
panela nástrojov
|
1
|
2.2.5 formátovanie písma,
úprava písma pomocou hlavného menu
|
1
|
2.2.6 kontrola pravopisu
|
1
|
2.2.7 kontrolná práca
|
2
|
Praktické skúšanie
|
Kontrolná praktická práca
vytvorenie doc a zaslanie
e-mailom (5)
|
2.2.8.formátovanie
odseku, práca s tabulátormi, odrážky a číslovanie
|
2
|
Ústne frontálne skúšanie
|
Ústne hodnotenie
|
2.2.9 tlač dokumentu
|
1
|
2.2.10 kontrolná práca
|
2
|
2.2.11 tabuľky
|
2
|
2.2.12 normalizovaná úprava
listov
|
1
|
2.2.13 úradne a obchodné
listy
|
1
|
2.2.14vytvorenie vlastného
(firemného) papiera – uloženie ako šablóna, práca so šablónami,
vyhľadávanie na internete
|
2
|
Praktické skúšanie
|
Kontrolná praktická práca
vytvorenie doc a zaslanie
e-mailom (5)
|
2.2.15 vytváranie rôznych
úradných dokumentov, životopis
|
8
|
Praktické skúšanie
|
Kontrolná praktická práca
vytvorenie doc a zaslanie
e-mailom (3*5)
životopis(10)
|
2.2.16
štýly, priradenie štýlov, vytváranie obsahu
|
2
|
Ústne frontálne skúšanie
|
Ústne hodnotenie
|
2.2.17 úprava
rozsiahleho dokumentu, priradenie štýlov a vytvorenie obsahu
|
2
|
2.2.18 diagramy, krivky,
čiary, WordArt
|
2
|
2.3 tabuľkový editor
|
|
·
vytvárať
a editovať tabuľku, vie používať základné vzorce
|
·
vytvoril
a editoval tabuľku, používal základné vzorce
|
Ústne frontálne skúšanie
|
Ústne hodnotenie
|
2.3.1 spustenie a popis,
|
0,5
|
2.3.2.práca s tabuľkou,
uloženie a otvorenie tabuľky
|
1,5
|
2.3.3 formátovanie
buniek, vypĺňanie rady
|
1
|
2.3.4 vkladanie vzorcov,
funkcii
|
2
|
2.3.5
riešenie jednoduchého príkladu
|
2
|
2.3.6 vytváranie grafu
|
2
|
2.4.7 práca s údajmi-
vytvorenie databázy, triedenie údajov
|
2
|
Praktické skúšanie
|
Kontrolná praktická práca
vytvorenie xls a zaslanie
e-mailom (5)
|
2.4.8 riešenie zložitejšieho
príkladu
|
5
|
Praktické skúšanie
|
Kontrolná praktická práca
vytvorenie xls a zaslanie
e-mailom (20)
|
2.4.9 hromadná korešpondencia,
Poučiť help PC – čítať
s porozumením
|
4
|
|
·
vedieť
pracovať s hromadnou korešpondenciou
|
·
vedel
pracovať s hromadnou korešpondenciou
|
Praktické skúšanie
|
Kontrolná praktická práca
vytvorenie listu
hromadnej korešpondencie, vytvorenie databázy, spojenie doc a xls a vytlačenie
(20)
|
3.
INFORMAČNÁ SPOLOČNOSŤ
|
6
|
|
|
|
|
|
3.1 registrácia
elektronickými pokladňami, el. registračné váhy
|
4
|
|
·
získať
prehľad o možnostiach použitia el. registračných pokladní a el.
váh, čiarkových kódov, ovládať princípy programovania
|
·
získať
prehľad o možnostiach použitia el. registračných pokladní a el.
váh, čiarkových kódov, ovládať princípy programovania
|
Ústne frontálne skúšanie
|
Ústne hodnotenie
|
3.2 elektronická
komunikácia v distribúcii tovarov
|
2
|