I. ročník

Stredná odborná škola rybárska Mošovce Rybárstvo a životné prostredie
študijný  odbor
4215 6  Rybárstvo

Na úvod Hore Ďalej



 

Chronológia zmien

ŠkVP
nadstavbové štúdium:
rybárstvo a životné prostredie
poľnohospodárstvo

rybárstvo - prezentácia

ROČNÍK: PRVÝ

ROZPIS  UČIVA PREDMETU:  matematika

3 hodiny týždenne, spolu 99 hodín

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

Čísla, premenné, výrazy

22

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Číslo, číslica

 

4

Rybnikárstvo – obsádky rybníkov – 3. ročník

·          ovládať základné poznatky o číselných oboroch,

·          ovládať základné poznatky o výrazoch a operáciách s nimi,

·          rozlíšiť základ  a exponent mocniny,

·          vypočítať konkrétne mocniny

·          aplikovať vety o mocninách,

·          vysvetliť terminológiu z matematickej logiky.

·          aplikovať získané poznatky pri riešení úloh

·          zaradil číslo do správnej číselnej množiny,

·          vykonal základné operácie s výrazmi,

·          využil poznatky o výrazoch pri výpočte z praxe ,

·          vypočítal konkrétne mocniny,

·          správne určil základ a exponent,

·          vhodne zvolil a použil vety o mocninách,

·          správne interpretoval terminológiu z právnych predpisov v zmysle matematickej logiky,

·          správne riešil úlohy.

 

 

 

 

 

 

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Výraz, operácie s výrazmi

Rozklad výrazov

6

Delenie mnohočlenov

 

3

Mocniny

4

Výrok, pravdivostná hodnota výroku

5

Písomná práca a jej analýza

2

 

Rovnice, nerovnice a ich sústavy

26

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Pojem rovnica, typy rovníc, ekvivalentné úpravy rovníc

2

 

·          zaradiť rovnicu do správnej skupiny rovníc

·          aplikovať ekvivalentné úpravy rovníc pri riešení úloh,

·          ovládať algoritmus riešenia kvadratických rovníc,

·          riešiť sústavy lineárnych rovníc,

·          rozložiť kvadratický trojčlen,

·          aplikoval získané poznatky v praktických úlohách – dosadenie do vzorca,

·          matematizácia reálnej situácie,

·          aplikovať získané poznatky pri riešení úloh.

·          správne určil typ rovnice,

·          zvolil vhodný postup riešenia rovnice,

·          aplikoval ekvivalentné úpravy rovníc pri ich riešení,

·          ovládal algoritmus riešenia kvadratickej rovnice,

·          ovládal jednu metódu riešenia sústavy dvoch lineárnych rovníc,

·          rozložil kvadratický trojčlen,

·          správne dosadil do vzorca a vypočítal požadovaný údaj,

·          matematizoval reálnu situáciu,

·          správne riešil úlohy.

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Lineárna rovnica a jej riešenie

5

Lineárna nerovnica a jej riešenie

3

Kvadratická rovnica a jej riešenie

5

Sústavy lineárnych rovníc

4

Vyjadrenie neznámej zo vzorca

2

Riešenie slovných úloh

5

Písomná práca a jej analýzy

2

 

 

 

Funkcie

33

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Funkcia, definičný obor a obr hodnôt funkcie

3

 

·          vysvetliť pojem funkcie

·          určiť definičný obor a obor hodnôt funkcie,

·          určiť typ funkcie podľa rovnice a grafu,

·          zostrojiť graf funkcie použitím tabuľky,

·          znázorniť orientovaný uhol,

·          graficky určiť hodnotu goniometrických funkcií uhla,

·          zostrojiť graf goniometrickej funkcie,

·          čítať grafy,

·          aplikovať získané poznatky pri riešení úloh

·          vysvetlil pojem funkcia,

·          zistil definičný obor a obor hodnôt výpočtom i z grafu,

·          správne zaradil funkciu podľa rovnice a grafu,

·          zostrojil graf funkcie použitím tabuľky,

·          zostrojil orientovaný uhol,

·          určil hodnotu sin, cos, tg a cotg pre orientovaný uhol,

·          zostrojil graf jednoduchej goniometrickej funkcie,

·          správne čítal grafy,

·          správne riešil úlohy.

 

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Lineárna funkcia, jej vlastnosti a graf

3

Kvadratická funkcia, jej vlastnosti a graf

5

Exponenciálna funkcia

2

Mocninové funkcie

5

Goniometrické funkcie

15

Písomná práca a jej analýza

2

Praktická matematika

10

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Učivo používané v praxi – percentá, trojčlenka, premena jednotiek

10

 

·          vedieť aplikovať teoretické poznatky pri riešení úloh v odbore,

·          vedieť používať kalkulačku.

·          aplikovať získané poznatky pri riešení úloh

·          vedel využiť teoretické poznatky pri riešení úloh v odbor,

·          využíval kalkulačku pri výpočtoch,

·          správne riešil úlohy.

frontálne skúšanie

riešenie úloh

písomné skúšanie

ústna odpoveď

písomná práca

Písomná práca a jej analýza

2

 

Copyright or other proprietary statement goes here.
For problems or questions regarding this web contact [ProjectEmail].
Last updated: júla 13, 2009.