ROZPIS
UČIVA PREDMETU: matematika
|
3 hodiny týždenne, spolu 99 hodín
|
Názov
tematického celku
Témy
|
Hodiny
|
Medzipredmetové vzťahy
|
Očakávané
vzdelávacie výstupy
|
Kritériá hodnotenia
vzdelávacích výstupov
|
Metódy hodnotenia
|
Prostriedky hodnotenia
|
Čísla,
premenné, výrazy
|
22
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Číslo,
číslica
|
4
|
Rybnikárstvo
– obsádky rybníkov – 3. ročník
|
·
ovládať
základné poznatky o číselných oboroch,
·
ovládať
základné poznatky o výrazoch a operáciách s nimi,
·
rozlíšiť
základ a exponent
mocniny,
·
vypočítať
konkrétne mocniny
·
aplikovať
vety o mocninách,
·
vysvetliť
terminológiu z matematickej logiky.
·
aplikovať
získané poznatky pri riešení úloh
|
·
zaradil
číslo do správnej číselnej množiny,
·
vykonal
základné operácie s výrazmi,
·
využil
poznatky o výrazoch pri výpočte z praxe ,
·
vypočítal
konkrétne mocniny,
·
správne
určil základ a exponent,
·
vhodne
zvolil a použil vety o mocninách,
·
správne
interpretoval terminológiu z právnych predpisov v zmysle
matematickej logiky,
·
správne
riešil úlohy.
|
frontálne
skúšanie
ústne
skúšanie
písomné
skúšanie
|
ústna
odpoveď
neštandardizovaný
didaktický test
písomná
práca
|
Výraz,
operácie s výrazmi
Rozklad
výrazov
|
6
|
Delenie
mnohočlenov
|
3
|
Mocniny
|
4
|
Výrok,
pravdivostná hodnota výroku
|
5
|
Písomná
práca a jej analýza
|
2
|
|
Rovnice,
nerovnice a ich sústavy
|
26
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Pojem
rovnica, typy rovníc, ekvivalentné úpravy rovníc
|
2
|
|
·
zaradiť
rovnicu do správnej skupiny rovníc
·
aplikovať
ekvivalentné úpravy rovníc pri riešení úloh,
·
ovládať
algoritmus riešenia kvadratických rovníc,
·
riešiť
sústavy lineárnych rovníc,
·
rozložiť
kvadratický trojčlen,
·
aplikoval
získané poznatky v praktických úlohách – dosadenie do vzorca,
·
matematizácia
reálnej situácie,
·
aplikovať
získané poznatky pri riešení úloh.
|
·
správne
určil typ rovnice,
·
zvolil
vhodný postup riešenia rovnice,
·
aplikoval
ekvivalentné úpravy rovníc pri ich riešení,
·
ovládal
algoritmus riešenia kvadratickej rovnice,
·
ovládal
jednu metódu riešenia sústavy dvoch lineárnych rovníc,
·
rozložil
kvadratický trojčlen,
·
správne
dosadil do vzorca a vypočítal požadovaný údaj,
·
matematizoval
reálnu situáciu,
·
správne
riešil úlohy.
|
frontálne
skúšanie
ústne
skúšanie
písomné
skúšanie
|
ústna
odpoveď
neštandardizovaný
didaktický test
písomná
práca
|
Lineárna
rovnica a jej riešenie
|
5
|
Lineárna
nerovnica a jej riešenie
|
3
|
Kvadratická
rovnica a jej riešenie
|
5
|
Sústavy
lineárnych rovníc
|
4
|
Vyjadrenie
neznámej zo vzorca
|
2
|
Riešenie
slovných úloh
|
5
|
Písomná
práca a jej analýzy
|
2
|
|
|
|
Funkcie
|
33
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Funkcia,
definičný obor a obr hodnôt funkcie
|
3
|
|
·
vysvetliť
pojem funkcie
·
určiť
definičný obor a obor hodnôt funkcie,
·
určiť
typ funkcie podľa rovnice a grafu,
·
zostrojiť
graf funkcie použitím tabuľky,
·
znázorniť
orientovaný uhol,
·
graficky
určiť hodnotu goniometrických funkcií uhla,
·
zostrojiť
graf goniometrickej funkcie,
·
čítať
grafy,
·
aplikovať
získané poznatky pri riešení úloh
|
·
vysvetlil
pojem funkcia,
·
zistil
definičný obor a obor hodnôt výpočtom i z grafu,
·
správne
zaradil funkciu podľa rovnice a grafu,
·
zostrojil
graf funkcie použitím tabuľky,
·
zostrojil
orientovaný uhol,
·
určil
hodnotu sin, cos, tg a cotg pre orientovaný uhol,
·
zostrojil
graf jednoduchej goniometrickej funkcie,
·
správne
čítal grafy,
·
správne
riešil úlohy.
|
frontálne
skúšanie
ústne
skúšanie
písomné
skúšanie
|
ústna
odpoveď
neštandardizovaný
didaktický test
písomná
práca
|
Lineárna
funkcia, jej vlastnosti a graf
|
3
|
Kvadratická
funkcia, jej vlastnosti a graf
|
5
|
Exponenciálna
funkcia
|
2
|
Mocninové
funkcie
|
5
|
Goniometrické
funkcie
|
15
|
Písomná
práca a jej analýza
|
2
|
Praktická
matematika
|
10
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Učivo
používané v praxi – percentá, trojčlenka, premena jednotiek
|
10
|
|
·
vedieť
aplikovať teoretické poznatky pri riešení úloh v odbore,
·
vedieť
používať kalkulačku.
·
aplikovať
získané poznatky pri riešení úloh
|
·
vedel
využiť teoretické poznatky pri riešení úloh v odbor,
·
využíval
kalkulačku pri výpočtoch,
·
správne
riešil úlohy.
|
frontálne
skúšanie
riešenie
úloh
písomné
skúšanie
|
ústna
odpoveď
písomná
práca
|
Písomná
práca a jej analýza
|
2
|