I. ročník

Stredná odborná škola rybárska Mošovce Rybárstvo a životné prostredie
študijný  odbor
4215 6  Rybárstvo

Na úvod Hore Ďalej



 

Chronológia zmien

ŠkVP
nadstavbové štúdium:
rybárstvo a životné prostredie
poľnohospodárstvo

rybárstvo - prezentácia

ROČNÍK: PRVÝ

ROZPIS  UČIVA PREDMETU:   učebná prax

3hod. týždenne, spolu 99 hodín

Mesiac

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

IX.

Úvodná inštruktáž o praxi

9

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

IX.

Organizácia praxe, vedenie denníka praxe

1

 

*        poznať organizáciu praxe,

*        viesť denník praxe,

*        popísal organizáciu praxe,

*        viedol správne denník praxe,

písomné skúšanie

test

 

Školské rybárske stredisko

1

*        poznať štruktúru rybárskeho strediska,

*        špecifikovať zariadenia na rybárskom stredisku,

*        ovládať pracovné postupy,

*        popísal štruktúru rybárskeho strediska,

*        vysvetlil význam zariadení na rybárskom stredisku,

*        vysvetlil pracovné postupy,

 

Zákon o bezpečnosti a hygiene práce

2

*        ovládať zákon o bezpečnosti a hygiene práce,

*        aplikovať poznatky zo zákona do praxe,

*        popísal zákon o bezpečnosti a hygiene práce,

*        využíval poznatky zo zákona do praxe,

 

Poučenie o BOZP a PO v rámci výučby praxe

3

*        ovládať poučenie o BOZP a PO,

*        aplikovať poznatky z poučenia o BOZP a PO do praxe,

*        popísal poučenie o BOZP a PO,

*        využíval poznatky z poučenia o BOZP a PO do praxe,

 

Prvá pomoc pri úraze a náhlom ochorení

2

*        definovať prvú pomoc pri úraze a náhlom ochorení,

*        aplikovať prvú pomoc pri úraze a náhlom ochorení v praxi.

*        popísal prvú pomoc pri úraze a náhlom ochorení,

*        využil poznatky z prvej pomoci pri úraze a náhlom ochorení v praxi.

XI.-XII.

Výter rýb

 

12

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

XI.

Umelý výter lososovitých rýb

6

Chov rýb v riadenom prostredí

Umelý výter – všetky témy 3. ročníka

*        opísať pracovný postup umelého výteru rýb,

*        určiť pracovné náradie a pomôcky pri umelom výtere rýb,

*        vysvetliť spôsoby, metódy výteru a oplodnenia ikier,

*        posúdiť kvalitu pohlavných produktov,

*        zhodnotiť umelý výter,

*        aplikovať v praxi umelý výter rýb.

*        opísal pracovný postup umelého výteru rýb,

*        zvolil správne pracovné náradie a pomôcky pri umelom výtere rýb,

*        uviedol spôsoby, metódy výteru a oplodnenia ikier,

*        posúdil a zhodnotil kvalitu pohlavných produktov,

*        zhodnotil umelý výter,

*        vykonal v praxi umelý výter rýb.

individuálne skúšanie

ústne frontálne skúšanie

 

skupinové hodnotenie

praktický výkon

 

ústna odpoveď

 

praktický výkon

XII.

Starostlivosť o ikry a plôdik v liahni

6

 

*        vyjadriť vlastnými slovami činnosť v liahni pri starostlivosti o ikry a plôdik,

*        určiť postup ošetrenia ikier a plôdika v liahni,

*        vysvetliť pracovný postup pri ošetrení ikier a plôdika v liahni,

*        skontrolovať zdravotný stav ikier a plôdika v liahni,

*        vypočítať potrebu dezinfekčného prípravku pri ošetrení ikier a plôdika v liahni,

*        plánovať kapacitu liahne pre ikru a plôdik,

*        usporiadať liaharenské prístroje v liahni,

*        organizovať prácu v liahni.

*        opísal vlastnými slovami činnosť v liahni pri starostlivosti o ikry a plôdik,

*        určil postup ošetrenia ikier a plôdika v liahni,

*        vysvetlil pracovný postup pri ošetrení ikier a plôdika v liahni,

*        skontroloval zdravotný stav ikier a plôdika v liahni,

*        vypočítal potrebu dezinfekčného prípravku pri ošetrení ikier a plôdika v liahni,

*        vypočítal potrebu kapacity liahne pre ikru a plôdik,

*        usporiadal liaharenské prístroje v liahni,

*        organizoval prácu v liahni.

 

 

I.

Sietiarstvo

12

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

I.

Materiál a pomôcky na sieťovanie (nite, šnúry, laná, ihly, mierky)

1

 

*        vybrať a opísať materiál a pomôcky určené na sieťovanie,

*        určiť vhodnosť nití a veľkosť ôk pri sieťovaní,

*        vybral a opísal materiál a pomôcky určené na sieťovanie,

*        určil vhodnosť nití a veľkosť ôk pri sieťovaní,

ústne frontálne skúšanie,

Individuálne skúšanie,

skupinové hodnotenie

ústna odpoveď

 

praktický výkon

 

praktický výkon

 

 

Rybárska sieťovina, druhy, spôsob používania, zloženie, ošetrovanie

1

*        opísať rybársku sieťovinu, druhy, spôsob používania, zloženie a ošetrenie,

*        určiť spôsob využitia rybárskej sieťoviny,

*        rozlíšiť jednotlivé druhy rybárskej sieťoviny,

*        opísal rybársku sieťovinu, druhy, spôsob používania, zloženie a ošetrenie,

*        určil spôsob využitia rybárskej sieťoviny,

*        rozlíšil jednotlivé druhy rybárskej sieťoviny,

 

Základy sieťovania, zhotovenie uzlov, výroba čereňa, podberáka,

3

*        definovať základné pojmy,

 

*        určiť veľkosť ôk a hrúbku nite pre jednotlivé druhy rybárskej sieťoviny,

*        vysvetliť postup zhotovenia jednotlivých druhov rybárskych sieťovín,

*        navrhnúť pracovný postup pri zhotovení   rybárskej sieťoviny,

*        vytvoriť sieťovinu čereňa a podberáka,

*        porovnať aposúdiť rozdiely medzi pracovným postupom pri zhotovení čereňa a podberáka,

*        správne uviedol základné pojmy,

*        určil veľkosť ôk a hrúbku nite pre jednotlivé druhy rybárskej sieťoviny,

*        vysvetlil postup zhotovenia jednotlivých druhov rybárskych sieťovín,

 

*        správne navrhol pracovný postup pri zhotovení   rybárskej sieťoviny,

*        zhotovil sieťovinu čereňa a podberáka,

*        porovnal a posúdil rozdiely medzi pracovným postupom pri zhotovení čereňa a podberáka,

 

Priväzovanie sieti na rám, spojovanie a pripevňovanie sieti, nadviazanie povrazov a lán

1

*        definovať pojmy,

 

*        opísať pracovné postupy spojovania,  pripevňovania a nadväzovania sieti, povrazov a lán,

 

*        určiť správny uzol, lano, rám a sieťovinu,

*        skontrolovať správne upevnenie lán a sieti,

*        posúdiť kvalitu vlastnej práce,

*        správne uviedol základné pojmy,

*        správne opísal pracovné postupy spojovania,  pripevňovania a nadväzovania sieti, povrazov a lán,

*        určil správny uzol, lano, rám a sieťovinu,

*        skontroloval správne upevnenie lán a sieti,

*        posúdil kvalitu vlastnej práce,

I.

Oprava rybárskych sieti. Vypletanie potrhaných ôk a poškodených plôch

6

*        definovať jednotlivé úkony,

 

*        vybrať vhodný materiál pre opravu poškodenej sieťoviny,

*        opísať pracovný postup opráv jednotlivých druhov sieťoviny,

*        určiť rozsah poškodenia sieťoviny,

*        opraviť jednotlivé druhy sieťovín podľa stanoveného postupu,

*        riešiť problémové situácie pri vystrihnutí a oprave sieťoviny,

*        navrhnúť správny smer a postup opravy sieťoviny,

*        posúdiť a zhodnotiť vhodnosť opravy a kvalitu prevedenej práce,

*        uviesť výhody opráv poškodenej sieťoviny.

*        správne definoval jednotlivé úkony,

*        vybral vhodný materiál pre opravu poškodenej sieťoviny,

*        opísal pracovný postup opráv jednotlivých druhov sieťoviny,

*        určil rozsah poškodenia sieťoviny,

*        opravil jednotlivé druhy sieťovín podľa stanoveného postupu,

*        vyriešil problémové situácie pri vystrihnutí a oprave sieťoviny,

*        navrhol správny smer a postup opravy sieťoviny,

*        posúdil a zhodnotil vhodnosť opravy a kvalitu prevedenej práce,

*        uviedol výhody opráv poškodenej sieťoviny.

ústne frontálne skúšanie,

Individuálne skúšanie,

skupinové hodnotenie

ústna odpoveď

 

praktický výkon

 

praktický výkon

 

II.

Ošetrovanie rybníkov

31

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

II.

Ošetrovanie rybníkov pre lososovité ryby, stokovanie, karbovanie, čistenie, striekanie, dezinfekcia

12

Chov rýb v riadenom prostredí

Odchov tržných rýb

Ročník štvrtý

Rybnikárstvo

Zimovanie rýb

Meliorácia rybníkov

Ročník druhý

 

 

 

Rybnikárstvo

Starostlivosť o úrodnosť rybníkov

Ročník druhý

 

 

 

Rybnikárstvo

Starostlivosť o úrodnosť rybníkov

Ročník druhý

 

*        definovať základné pojmy,

*        opísať a vysvetliť pracovné postupy pri jednotlivých činnostiach,

*        určiť pracovné a ochranné pomôcky a prostriedky,

*        aplikovať teoretické poznatky ošetrovania rybníkov do praxe,

 

*        navrhnúť postup ošetrenia  rybníkov,

*        organizovať práce pri ošetrovaní rybníkov,

*        posúdiť a zhodnotiť kvalitu vykonanej práce,

*        definoval základné pojmy,

*        opísal a vysvetlil pracovné postupy pri jednotlivých činnostiach,

*        určil pracovné a ochranné pomôcky a prostriedky,

*        správne aplikoval teoretické poznatky o ošetrovaní rybníkov do praxe,

*        správne navrhol postup ošetrenia  rybníkov,

*        organizoval práce pri ošetrovaní rybníkov,

*        správne posúdil a zhodnotil kvalitu vykonanej práce,

ústne frontálne skúšanie

Individuálne skúšanie

skupinové hodnotenie

ústna odpoveď

 

praktický výkon

 

praktický výkon

 

III.-IV.-V.

Zúrodňovanie rybníkov, melioračné práce, hnojenie, vápnenie, kultivácie, ošetrovanie rybničných kanálov, prítokového a odtokového kanála, letnenie, zimovanie rybníkov

13

*        definovať pojmy,

*        opísať pracovné postupy pri jednotlivých činnostiach,

*        určiť, posúdiť a zhodnotiť pracovné postupy, pracovné a ochranné pomôcky a  činnosť pri ošetrovaní rybníkov,

*        navrhnúť postup melioračných prác pri zúrodňovaní rybníkov,

*        organizovať pracovné činnosti pri zúrodňovaní rybníkov,

*        posúdiť a zhodnotiť kvalitu vykonanej práce,

*        zdôvodniť význam melioračných zásahov,

*        definoval pojmy,

*        opísal pracovné postupy pri jednotlivých činnostiach,

*        určil, posúdil a zhodnotil pracovné postupy, pracovné a ochranné pomôcky a  činnosť pri ošetrovaní rybníkov,

*        navrhol postup melioračných prác pri zúrodňovaní rybníkov,

*        organizoval pracovné činnosti pri zúrodňovaní rybníkov,

*        posúdil a zhodnotil kvalitu vykonanej práce,

*        zdôvodnil význam melioračných zásahov,

 

 

V.

Zakladanie a ošetrovanie rastlinných kompostov, vysekávanie vodných rastlín ručnou kosou

6

*        definovať pojmy,

*        opísať postup zakladania a zrenia kompostov,

*        vysvetliť princíp zrenia kompostov,

*        navrhnúť založenie kompostu,

*        vymenovať druhy komponentov,

*        previesť vysekávanie vodných rastlín ručnou kosou,

*        posúdiť a zhodnotiť kvalitu vykonanej práce a proces zrenia kompostu.

*        definoval pojmy,

*        opísal postup zakladania a zrenia kompostov,

*        vysvetlil princíp zrenia kompostov,

*        navrhol založenie kompostu,

*        vymenoval druhy komponentov,

*        vykonal vysekávanie vodných rastlín ručnou kosou,

*        posúdil a zhodnotil kvalitu vykonanej práce a proces zrenia kompostu.

 

 

iX.-X.-XI.

Výlovy rybníkov

 

25

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

IX.-X.-XI.

Jesenné výlovy rybníkov, príprava náradia, záťah, jadrenie, vyberanie rýb zo siete, dolovovanie

15

Rybnikárstvo

 

Výlovy rybníkov a preprava rýb

 

Ročník štvrtý

*        vyjadriť vlastnými slovami základné pojmy,

*        určiť pracovný postup jednotlivých činnosti,

*        navrhnúť potrebu pracovného náradia a pomôcok,

*        organizovať prácu počas výlovu,

*        posúdiť a zhodnotiť kvalitu práce,

*        pomenoval a vysvetlil základné pojmy,

*        určil pracovný postup jednotlivých činnosti,

*        navrhol potrebu pracovného náradia a pomôcok,

*        organizačne zabezpečoval prácu počas výlovu,

*        posúdil a zhodnotil kvalitu práce,

ústne frontálne skúšanie,

Individuálne skúšanie,

skupinové hodnotenie

Ústna odpoveď

 

Praktický výkon

 

Praktický výkon

 

XI., V.

Jarné a letné výlovy rybníkov

10

*        vyjadriť vlastnými slovami základné pojmy,

*        určiť pracovný postup jednotlivých činnosti,

*        navrhnúť potrebu pracovného náradia a pomôcok,

*        organizovať prácu počas výlovu,

*        posúdiť a zhodnotiť kvalitu práce.

*        pomenoval a vysvetlil vlastnými slovami základné pojmy,

*        určil pracovný postup jednotlivých činnosti,

*        navrhol potrebu pracovného náradia a pomôcok,

*        organizoval prácu počas výlovu,

*        posúdil a zhodnotil kvalitu práce.

V.-VI.

Ovládanie mechanizačných prostriedkov

 

10

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

V.-VI.

Jazda loďou pomocou tyče

8

Stroje a zariadenia v chove rýb

Plavidla a pohonné jednotky

Ročník tretí

*        skontrolovať stav lode a tyče,

*        preukázať schopnosť viesť loď pomocou tyče,

*        ovládať základné pravidla jazdy loďou,

*        skontroloval stav lode a tyče,

*        preukázal schopnosť viesť loď pomocou tyče,

*        ovládal základné pravidla jazdy loďou,

ústne frontálne skúšanie

Individuálne skúšanie

skupinové hodnotenie

ústna odpoveď

 

praktický výkon

 

praktický výkon

 

VI.

Zásady ovládania malých plavidiel

1

*        opísať zásady ovládania malých plavidiel,

*        opísal zásady ovládania malých plavidiel,

VI.

Využívanie malých plavidiel v rybárstve

1

*        vysvetliť využívanie malých plavidiel v rybárstve,

*        špecifikovať využívanie malých plavidiel v rybárstve.

*        vysvetlil využívanie malých plavidiel v rybárstve,

 

*        špecifikovať využívanie malých plavidiel v rybárstve.

 


Copyright or other proprietary statement goes here.
For problems or questions regarding this web contact [ProjectEmail].
Last updated: augusta 08, 2009.