ROZPIS UČIVA PREDMETU: Učebná
prax
|
3 hod. týždenne,
spolu 99 hodín
|
Mesiac
|
Názov tematického
celku
Témy
|
Hodiny
|
Medzipredmetové vzťahy
|
Očakávané
vzdelávacie výstupy
|
Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov
|
Metódy hodnotenia
|
Prostriedky hodnotenia
|
IX.
|
Úvodná inštruktáž
o praxi
|
6
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Zákon o bezpečnosti a hygiene práce
|
2
|
|
ovládať zákon o bezpečnosti a hygiene práce,
aplikovať poznatky zo zákona do praxe
|
popísal zákon o bezpečnosti a hygiene práce,
využil a uplatnil poznatky zo zákona v praxi
|
Písomné skúšanie
|
test
|
|
Poučenie o BOZP a PO v rámci výučby
praxe
|
3
|
ovládať poučenie o BOZP a PO,
aplikovať poznatky z poučenia o BOZP a PO
do praxe
|
popísal poučenie o BOZP a PO, využil poznatky
z poučenia o BOZP a PO v praxi
|
|
|
|
Prvá pomoc pri úraze a náhlom ochorení
|
1
|
vedieť poskytnúť prvú pomoc pri úraze a náhlom
ochorení
|
aplikoval poznatky o prvej pomoci pri úraze a náhlom
ochorení v praxi
|
|
|
|
Ošetrovanie rybníkov
|
24
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Zúrodňovanie rybníkov,
melioračné práce (vysušenie dna, stokovanie, karbovanie, odbahňovanie,
hnojenie, vápnenie, letnenie )
|
12
|
Rybnikárstvo
Starostlivosť o úrodnosť rybníkov
Ročník druhý
Vodné
hospodárstvo
Zakladanie a znovuzriaďovanie rybníkov a sadiek
Ročník druhý
Rybnikárstvo
Technické vybavenie rybníkov – rybničné
zariadenia,
Ročník druhý
Vodné
hospodárstvo
Zakladanie a znovuzriaďovanie rybníkov a sadiek
Ročník druhý
Rybnikárstvo
Technické vybavenie rybníkov – rybničné
zariadenia,
Ročník druhý
|
definovať základné pojmy,
opísať a vysvetliť pracovné postupy pri jednotlivých
činnostiach,
určiť, posúdiť a zhodnotiť pracovné postupy,
pracovné a ochranné pomôcky a činnosť pri ošetrovaní rybníkov
navrhnúť postup melioračných prác pri zúrodňovaní
rybníkov,
organizovať pracovné činnosti pri zúrodňovaní rybníkov,
aplikovať teoretické poznatky ošetrovania rybníkov do
praxe,
posúdiť a zhodnotiť kvalitu vykonanej práce,
zdôvodniť význam melioračných zásahov
|
definoval základné pojmy,
opísal a vysvetlil pracovné postupy pri jednotlivých
činnostiach,
určil, posúdil a zhodnotil pracovné postupy,
pracovné a ochranné pomôcky a činnosť pri ošetrovaní rybníkov,
navrhol postup melioračných prác pri zúrodňovaní rybníkov,
organizoval pracovné činnosti pri zúrodňovaní rybníkov,
aplikoval teoretické poznatky ošetrovania rybníkov do
praxe,
posúdil a zhodnotil kvalitu vykonanej práce,
zdôvodnil význam melioračných zásahov
|
Ústne frontálne skúšanie
Individuálne skúšanie
Skupinové hodnotenie
|
Ústna odpoveď
Praktický výkon
Praktický výkon
|
|
Ošetrovanie rybničných
zariadení, obnova poškodených časti (vypust, kanály, hrádza,
lovisko, kadisko, schody, prístupová cesta)
|
12
|
- definovať základné pojmy,
- charakterizovať jednotlivé
rybničné zariadenia,
- navrhnúť pracovný postup ošetrovania a opráv jednotlivých rybničných
zariadení.
- určiť pracovné a ochranné
prostriedky, pracovné náradie a materiál na obnovu poškodených
časti,
- organizovať práce pri ošetrení
a obnove rybničných zariadení,
- posúdiť a zhodnotiť
kvalitu ošetrenia a opráv rybničných zariadení
|
definoval základné pojmy,
definoval jednotlivé rybničné zariadenia,
navrhol pracovné postupy ošetrovania a opráv
jednotlivých rybničných zariadení,
určil pracovné a ochranné prostriedky, pracovné náradie
a materiál na obnovu a ošetrenie poškodených časti,
organizoval práce pri ošetrovaní a obnove rybničných
zariadení,
posúdil a zhodnotil kvalitu ošetrenia a opráv
rybničných zariadení
|
Ústne frontálne skúšanie
Individuálne skúšanie
Skupinové hodnotenie
|
Ústna odpoveď
Praktický výkon
Praktický výkon
|
|
Výživa
a kŕmenie rýb
|
18
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Zostavovanie kŕmnych dávok pre lososovité ryby, kŕmna
technika a podmienky využitia krmív (teplota, obsah kyslíka)
|
12
|
Chov rýb v riadenom
prostredí
Výživa a kŕmenie lososovitých rýb
Ročník štvrtý
|
- poznať základné pojmy,
- vedieť zostaviť krmné dávky,
- ovládať kŕmnu techniku pri
kŕmení lososovitých rýb,
- poznať podmienky využitia
krmív rybami,
- vedieť určiť druh a veľkosť
krmív,
- aplikovať vedecké poznatky o výžive
rýb do praxe
|
ovládal základné pojmy,
vedel zostaviť kŕmne dávky,
ovládal krmnú techniku pri kŕmení lososovitých rýb,
ovládal podmienky využitia krmív rybami,
vedel určiť druh a veľkosť krmív,
vedel aplikovať vedecké poznatky o výžive rýb do
praxe
|
Ústne frontálne skúšanie
Individuálne skúšanie
Skupinové hodnotenie
|
Ústna odpoveď
Praktický výkon
Praktický výkon
|
|
Stanovenie kŕmnych miest v plôdikových rybníkoch,
vo výťažníkoch a hlavných rybníkoch
|
3
|
vedieť stanoviť krmné miesta v jednotlivých
druhoch rybníkov,
vedieť uplatniť vedecké poznatky o kŕmení nížinných
druhov rýb,
vedieť aplikovať krmivo pre jednotlivé kategórie kapra
|
stanovil miesta v jednotlivých druhoch rybníkov,
uplatnil vedecké poznatky o kŕmení nižinných
druhov rýb
správne aplikoval krmivo pre jednotlivé kategórie kapra
|
Ústne frontálne skúšanie
Individuálne skúšanie
Skupinové hodnotenie
|
Ústna odpoveď
Praktický výkon
Praktický výkon
|
|
Príprava krmiva pre plôdik kapra a násadu
|
3
|
definovať kŕmnu dávku pre plôdik a násadu,
rozlíšiť a určiť jednotlivé druhy krmív pre plôdik
a násadu,
navrhnúť kŕmnu dávku pre plôdik a násadu,
preukázať vedomosti o výžive a kŕmení plôdika a násady,
organizovať prácu pri kŕmení plôdika a násady
|
definoval kŕmnu dávku pre plôdik a násadu,
rozlíšil a určil jednotlivé druhy krmív pre plôdik
a násadu,
správne navrhol kŕmnu dávku pre plôdik a násadu,
preukázal vedomosti o výžive a kŕmení plôdika
a násady,
správne organizoval prácu pri kŕmení plôdika a násady
|
Ústne frontálne skúšanie
Individuálne skúšanie
Skupinové hodnotenie
|
Ústna odpoveď
Praktický výkon
Praktický výkon
|
|
Výlovy rybníkov
|
21
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Jesenné výlovy rybníkov, práca pri výlove,
triedenie, počítanie rýb, vysádzanie rýb do rybníkov a sádok
|
9
|
Rybnikárstvo
Výlovy rybníkov a preprava rýb,
Ročník štvrtý
Chov rýb v riadenom
prostredí
Odchov plôdika
Odchov násad
Technológia chovu trhových pstruhov dúhových
Ročník štvrtý
|
definovať výlovy a jednotlivé pracovné postupy pri
výlove,
navrhnúť plán výlovu a potrebu ochranných a pracovných
pomôcok a náradia pre výlov,
vedieť vykonať samotný výlov,
vykonať vysadenie rýb do rybníkov a sádok,
vedieť zhodnotiť jednotlivé činnosti pri výlove
|
definoval výlovy a jednotlivé pracovné postupy pri
výlove,
navrhol plán výlovu a potrebu ochranných a pracovných
pomôcok a náradia pre výlov,
správne vykonal samotný výlov,
vykonal vysadenie rýb do rybníkov asádok,
správne zhodnotil jednotlivé činnosti pri výlove
|
Ústne frontálne skúšanie
Individuálne skúšanie
Skupinové hodnotenie
|
Ústna odpoveď
Praktický výkon
Praktický výkon
|
|
Jarné výlovy rybníkov, záťah, jadrenie, vydávanie
rýb, triedenie rýb
|
6
|
definovať výlovy a jednotlivé pracovné postupy pri
výlove,
navrhnúť plán výlovu a potrebu ochranných a pracovných
pomôcok a náradia pre výlov,
vedieť vykonať samotný výlov,
vedieť zhodnotiť jednotlivé činnosti pri výlove
|
definoval výlovy a jednotlivé pracovné postupy pri
výlove,
navrhol plán výlovu a potrebu ochranných a pracovných
pomôcok a náradia pre výlov,
správne vykonal samotný výlov,
správne zhodnotil jednotlivé činnosti pri výlove
|
Ústne frontálne skúšanie
Individuálne skúšanie
Skupinové hodnotenie
|
Ústna odpoveď
Praktický výkon
Praktický výkon
|
|
Prelovovanie, triedenie plôdika a konzumných rýb
v pstruhárstve
|
6
|
správne definovať pojmy,
vykonať prelovenie a pretriedenie plôdika a konzumných
rýb,
vypočítať priemernú hmotnosť rýb,
posúdiť zdravotný a kondičný stav rýb
|
správne definoval pojmy,
vykonal prelovenie a pretriedenie plôdika a konzumných
rýb,
správne vypočítal priemernú hmotnosť rýb,
odborne posúdil zdravotný a kondičný stav rýb
|
Ústne frontálne skúšanie
Individuálne skúšanie
Skupinové hodnotenie
|
Ústna odpoveď
Praktický výkon
Praktický výkon
|
|
Zimovanie rýb
|
6
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Starostlivosť o komorové rybníky (rozmrazovače,
priehlbne, prítoky)
|
3
|
Rybnikárstvo
Komorovanie rýb
Ročník štvrtý
|
- správne definovať pojmy,
- určiť správne postupy pri
starostlivosti o komorové rybníky,
- správne používať
rozmrazovače,
- vedieť určiť správny
postup pri vysekávaní priehlbní
- dodržiavať predpisy o bezpečnosti
pri vysekávaní priehlbní,
- vykonať správne ošetrenie
prítokov
|
správne definoval pojmy,
správne určil postupy pri starostlivosti o komorové
rybníky,
správne použil rozmrazovače,
určil správny postup pri vysekávaní priehlbní,
dodržiaval predpisy o bezpečnosti pri vysekávaní
priehlbní,
vykonal správne ošetrenie prítokov
|
Ústne frontálne skúšanie
Individuálne skúšanie
Skupinové hodnotenie
|
Ústna odpoveď
Praktický výkon
Praktický výkon
|
|
Zabezpečenie podmienok pre komorovanie rýb
|
3
|
definovať požiadavky na komorové rybníky,
vytvoriť podmienky pre komorové rybníky,
určiť zásady pri komorovaní rýb
správne stanoviť obsádky
rýb,
určiť opatrenia pri zdvihnutí rýb,
zhodnotiť komorovanie rýb
|
definoval požiadavky na komorové rybníky,
vytvoril podmienky pre komorové rybníky,
určil zásady pri komorovaní rýb,
správne stanovil obsádky rýb,
správne určil opatrenia pri zdvihnutí rýb,
správne zhodnotil komorovanie rýb
|
Ústne frontálne skúšanie
Individuálne skúšanie
Skupinové hodnotenie
|
Ústna odpoveď
Praktický výkon
Praktický výkon
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Umelý a poloumelý
výter rýb
|
24
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Umelý výter lososovitých rýb, ošetrenie ikier,
prikrmovanie plôdika, práca v liahni
|
12
|
Chov rýb v riadenom
prostredí
Umelý výter – všetky témy
Tretí ročník
Rybnikárstvo
Chov doplnkových druhov rýb
Ročník tretí
Rybnikárstvo
Chov kapra
|
definovať pojmy,
určiť správny postup pri výtere,
vysvetliť spôsoby výteru a a metódy oplodnenia
ikier,
organizovať prácu pri výtere a v liahni,
posúdiť kvalitu pohlavných produktov,
vymenovať spôsoby hodnotenia ikier a mliečia,
vykonať oplodnenie a preplachovanie ikier
správne vykonať ošetrenie ikier,
definovať pojmy rozkŕmovanie a prikrmovanie plôdika
a prakticky predviesť
vykonať ošetrenie plôdika počas odchovu
|
správne definoval pojmy,
určil správny postup pri výtere,
správne vysvetlil spôsoby výteru a metódy
oplodnenia ikier,
správne organizoval prácu pri výtere a v liahni,
posúdil kvalitu pohlavných produktov,
vymenoval spôsoby hodnotenia mliečia a ikier,
vykonal oplodnenie a preplachovanie ikier,
vykonal správne ošetrenie ikier,
správne definoval pojmy rozkŕmovanie a prikrmovanie
plôdika a prakticky predviedol
vykonal správne
ošetrenie plôdika počas odchovu
|
Ústne frontálne skúšanie
Individuálne skúšanie
Skupinové hodnotenie
|
Ústna odpoveď
Praktický výkon
Praktický výkon
|
|
Príprava výterových podložiek pre zubáča a
sumca
|
6
|
definovať tzv. poloúmelý výter,
určiť vhodný materiál pre budovanie podložiek
(hniezd),
vysvetliť princíp tzv. poloúmelého výteru,
navrhnúť a zhotoviť podložku pre zubáča a sumca,
posúdiť kvalitu výterových podložiek
|
správne definoval tzv. poloúmelý výter,
určil vhodný materiál pre budovanie podložiek (hniezd),
vysvetlil princíp tzv. poloúmelého výteru,
navrhol a zhotovil podložku pre zubáča a sumca,
posúdil kvalituvýterových podložiek
|
Ústne frontálne skúšanie
Individuálne skúšanie
Skupinové hodnotenie
|
Ústna odpoveď
Praktický výkon
Praktický výkon
|
|
Výlov a doprava kaprieho plôdika
|
6
|
určiť spôsob výlovu kaprieho plôdika,
vybrať vhodné pracovné náradie pre odlov kaprieho plôdika,
určiť vhodnú formu prepravy kaprieho plôdika,
vypočítať prepravné množstvo prepravovaného kaprieho
plôdika,
vytvoriť podmienky prepravy kaprieho plôdika,
organizovať prepravu kaprieho plôdika,
zhodnotiť prepravné podmienky
|
určil správne spôsob výlovu kaprieho plôdika,
vybral vhodné pracovné náradie pre odlov kaprieho plôdika,
určil vhodnú formu prepravy kaprieho plôdika,
vypočítal prepravné množstvo prepravovaného kaprieho
plôdika,
vytvoril vhodné podmienky prepravy kaprieho plôdika,
organizoval prepravu kaprieho plôdika,
zhodnotil prepravné podmienky
|
Ústne frontálne skúšanie
Individuálne skúšanie
Skupinové hodnotenie
|
Ústna odpoveď
Praktický výkon
Praktický výkon
|