II. ročník

Stredná odborná škola rybárska Mošovce Rybárstvo a životné prostredie
študijný  odbor
4215 6  Rybárstvo

Naspäť Na úvod Hore Ďalej



 

Chronológia zmien

ŠkVP
nadstavbové štúdium:
rybárstvo a životné prostredie
poľnohospodárstvo

rybárstvo - prezentácia

ROČNÍK: DRUHÝ

ROZPIS  UČIVA PREDMETU:   Učebná prax

3 hod. týždenne, spolu 99 hodín

Mesiac

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

IX.

Úvodná inštruktáž o praxi

6

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

 

Zákon o bezpečnosti a hygiene práce

2

 

*        ovládať zákon o bezpečnosti a hygiene práce,

*        aplikovať poznatky zo zákona do praxe

*        popísal zákon o bezpečnosti a hygiene práce,

*        využil a uplatnil poznatky zo zákona v praxi

Písomné skúšanie

test

 

Poučenie o BOZP a PO v rámci výučby praxe

3

*        ovládať poučenie o BOZP a PO,

*        aplikovať poznatky z poučenia o BOZP a PO do praxe

*        popísal poučenie o BOZP a PO, využil poznatky z poučenia o BOZP a PO v praxi

 

 

 

Prvá pomoc pri úraze a náhlom ochorení

1

*        vedieť poskytnúť prvú pomoc pri úraze a náhlom ochorení

*        aplikoval poznatky o prvej pomoci pri úraze a náhlom ochorení v praxi

 

 

 

Ošetrovanie rybníkov

24

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

 

Zúrodňovanie rybníkov, melioračné práce (vysušenie dna, stokovanie, karbovanie, odbahňovanie, hnojenie, vápnenie, letnenie )

12

Rybnikárstvo

Starostlivosť o úrodnosť rybníkov

Ročník druhý

 

 

 

 

Vodné hospodárstvo

Zakladanie a znovuzriaďovanie rybníkov a sadiek

Ročník druhý

Rybnikárstvo

Technické vybavenie rybníkov – rybničné zariadenia,

Ročník druhý

 

Vodné hospodárstvo

Zakladanie a znovuzriaďovanie rybníkov a sadiek

Ročník druhý

Rybnikárstvo

Technické vybavenie rybníkov – rybničné zariadenia,

Ročník druhý

 

*        definovať základné pojmy,

*        opísať a vysvetliť pracovné postupy pri jednotlivých činnostiach,

*        určiť, posúdiť a zhodnotiť pracovné postupy, pracovné a ochranné pomôcky a činnosť pri ošetrovaní rybníkov

*        navrhnúť postup melioračných prác pri zúrodňovaní rybníkov,

*        organizovať pracovné činnosti pri zúrodňovaní rybníkov,

*        aplikovať teoretické poznatky ošetrovania rybníkov do praxe,

*        posúdiť a zhodnotiť kvalitu vykonanej práce,

*        zdôvodniť význam melioračných zásahov

*        definoval základné pojmy,

 

*        opísal a vysvetlil pracovné postupy pri jednotlivých činnostiach,

 

*        určil, posúdil a zhodnotil pracovné postupy, pracovné a ochranné pomôcky a činnosť pri ošetrovaní rybníkov,

*        navrhol postup melioračných prác pri zúrodňovaní rybníkov,

 

*        organizoval pracovné činnosti pri zúrodňovaní rybníkov,

 

*        aplikoval teoretické poznatky ošetrovania rybníkov do praxe,

 

*        posúdil a zhodnotil kvalitu vykonanej práce,

*        zdôvodnil význam melioračných zásahov

Ústne frontálne skúšanie

Individuálne skúšanie

Skupinové hodnotenie

Ústna odpoveď

 

Praktický výkon

 

Praktický výkon

 

Ošetrovanie rybničných zariadení, obnova poškodených časti (vypust, kanály, hrádza, lovisko, kadisko, schody, prístupová cesta)

12

 

- definovať základné pojmy,

 

- charakterizovať jednotlivé rybničné zariadenia,

 

- navrhnúť pracovný postup ošetrovania  a opráv jednotlivých rybničných zariadení.

 

- určiť pracovné a ochranné prostriedky, pracovné náradie a materiál na obnovu poškodených časti,

 

- organizovať práce pri ošetrení a obnove rybničných zariadení,

 

- posúdiť a zhodnotiť kvalitu ošetrenia a opráv rybničných zariadení

 

*        definoval základné pojmy,

 

*        definoval jednotlivé rybničné zariadenia,

 

*        navrhol pracovné postupy ošetrovania a opráv jednotlivých rybničných zariadení,

 

*        určil pracovné a ochranné prostriedky, pracovné náradie a materiál na obnovu a ošetrenie poškodených časti,

*        organizoval práce pri ošetrovaní a obnove rybničných zariadení,

*        posúdil a zhodnotil kvalitu ošetrenia a opráv rybničných zariadení

Ústne frontálne skúšanie

Individuálne skúšanie

Skupinové hodnotenie

Ústna odpoveď

 

Praktický výkon

 

Praktický výkon

 

Výživa a kŕmenie rýb

18

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

 

Zostavovanie kŕmnych dávok pre lososovité ryby, kŕmna technika a podmienky využitia krmív (teplota, obsah kyslíka)

12

Chov rýb v riadenom prostredí

Výživa a kŕmenie lososovitých rýb

Ročník štvrtý

- poznať základné pojmy,

- vedieť zostaviť krmné dávky,

- ovládať kŕmnu techniku pri kŕmení lososovitých rýb,

- poznať podmienky využitia krmív rybami,

- vedieť určiť druh a veľkosť krmív,

- aplikovať vedecké poznatky o výžive rýb do praxe

*        ovládal základné pojmy,

*        vedel zostaviť kŕmne dávky,

*        ovládal krmnú techniku pri kŕmení lososovitých rýb,

*        ovládal podmienky využitia krmív rybami,

*        vedel určiť druh a veľkosť krmív,

*        vedel aplikovať vedecké poznatky o výžive rýb do praxe

Ústne frontálne skúšanie

Individuálne skúšanie

Skupinové hodnotenie

Ústna odpoveď

 

Praktický výkon

 

Praktický výkon

 

Stanovenie kŕmnych miest v plôdikových rybníkoch, vo výťažníkoch a hlavných rybníkoch

3

*        vedieť stanoviť krmné miesta v jednotlivých druhoch rybníkov,

*        vedieť uplatniť vedecké poznatky o kŕmení nížinných druhov rýb,

*        vedieť aplikovať krmivo pre jednotlivé kategórie kapra

*        stanovil miesta v jednotlivých druhoch rybníkov,

 

 

*        uplatnil vedecké poznatky o kŕmení nižinných druhov rýb

 

*        správne aplikoval krmivo pre jednotlivé kategórie kapra

Ústne frontálne skúšanie

Individuálne skúšanie

Skupinové hodnotenie

Ústna odpoveď

Praktický výkon

Praktický výkon

 

Príprava krmiva pre plôdik kapra a násadu

3

*        definovať kŕmnu dávku pre plôdik a násadu,

*        rozlíšiť a určiť jednotlivé druhy krmív pre plôdik a násadu,

*        navrhnúť kŕmnu dávku pre plôdik a násadu,

 

*        preukázať vedomosti o výžive a kŕmení plôdika a násady,

*        organizovať prácu pri kŕmení plôdika a násady

*        definoval kŕmnu dávku pre plôdik a násadu,

*        rozlíšil a určil jednotlivé druhy krmív pre plôdik a násadu,

*        správne navrhol kŕmnu dávku pre plôdik a násadu,

*        preukázal vedomosti o výžive a kŕmení plôdika a násady,

*        správne organizoval prácu pri kŕmení plôdika a násady

Ústne frontálne skúšanie

Individuálne skúšanie

Skupinové hodnotenie

Ústna odpoveď

Praktický výkon

Praktický výkon

 

Výlovy rybníkov

21

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

 

Jesenné výlovy rybníkov, práca pri výlove, triedenie, počítanie rýb, vysádzanie rýb do rybníkov a sádok

9

Rybnikárstvo

Výlovy rybníkov a preprava rýb,

Ročník štvrtý

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Chov rýb v riadenom prostredí

Odchov plôdika

Odchov násad

Technológia chovu trhových pstruhov dúhových

Ročník štvrtý

*        definovať výlovy a jednotlivé pracovné postupy pri výlove,

*        navrhnúť plán výlovu a potrebu ochranných a pracovných pomôcok a náradia  pre výlov,

*        vedieť vykonať samotný výlov,

*        vykonať vysadenie rýb do rybníkov a sádok,

*        vedieť zhodnotiť jednotlivé činnosti pri výlove

*         

*        definoval výlovy a jednotlivé pracovné postupy pri výlove,

*        navrhol plán výlovu a potrebu ochranných a pracovných pomôcok a náradia pre výlov,

*        správne vykonal samotný výlov,

 

*        vykonal vysadenie rýb do rybníkov asádok,

 

*        správne zhodnotil jednotlivé činnosti pri výlove

Ústne frontálne skúšanie

Individuálne skúšanie

Skupinové hodnotenie

Ústna odpoveď

Praktický výkon

Praktický výkon

 

Jarné výlovy rybníkov, záťah, jadrenie, vydávanie rýb, triedenie rýb

6

*        definovať výlovy a jednotlivé pracovné postupy pri výlove,

*        navrhnúť plán výlovu a potrebu ochranných a pracovných pomôcok a náradia  pre výlov,

*        vedieť vykonať samotný výlov,

*        vedieť zhodnotiť jednotlivé činnosti pri výlove

*         

*        definoval výlovy a jednotlivé pracovné postupy pri výlove,

*        navrhol plán výlovu a potrebu ochranných a pracovných pomôcok a náradia pre výlov,

*        správne vykonal samotný výlov,

 

*        správne zhodnotil jednotlivé činnosti pri výlove

Ústne frontálne skúšanie

Individuálne skúšanie

Skupinové hodnotenie

Ústna odpoveď

Praktický výkon

Praktický výkon

 

Prelovovanie, triedenie plôdika a konzumných rýb v pstruhárstve

6

*        správne definovať pojmy,

*        vykonať prelovenie a pretriedenie plôdika a konzumných rýb,

*        vypočítať priemernú hmotnosť rýb,

 

*        posúdiť zdravotný a kondičný stav rýb

*        správne definoval pojmy,

*        vykonal prelovenie a pretriedenie plôdika a konzumných rýb,

*        správne vypočítal priemernú hmotnosť rýb,

*        odborne posúdil zdravotný a kondičný stav rýb

Ústne frontálne skúšanie

Individuálne skúšanie

Skupinové hodnotenie

Ústna odpoveď

Praktický výkon

Praktický výkon

 

Zimovanie rýb

6

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

 

Starostlivosť o komorové rybníky (rozmrazovače, priehlbne, prítoky)

3

Rybnikárstvo

Komorovanie rýb

Ročník štvrtý

- správne definovať pojmy,

 

- určiť správne postupy pri starostlivosti o komorové rybníky,

- správne používať rozmrazovače,

- vedieť určiť správny postup pri vysekávaní priehlbní

- dodržiavať predpisy o bezpečnosti pri  vysekávaní priehlbní,

- vykonať správne ošetrenie prítokov

*        správne definoval pojmy,

*        správne určil postupy pri starostlivosti o komorové rybníky,

*        správne použil rozmrazovače,

*        určil správny postup pri vysekávaní priehlbní,

*        dodržiaval predpisy o bezpečnosti pri vysekávaní priehlbní,

*        vykonal správne ošetrenie prítokov

Ústne frontálne skúšanie

Individuálne skúšanie

Skupinové hodnotenie

Ústna odpoveď

Praktický výkon

Praktický výkon

 

Zabezpečenie podmienok pre komorovanie rýb

3

*        definovať požiadavky na komorové rybníky,

*        vytvoriť podmienky pre komorové rybníky,

*        určiť zásady pri komorovaní rýb

*        správne stanoviť obsádky  rýb,

*        určiť opatrenia pri zdvihnutí rýb,

*        zhodnotiť komorovanie rýb

*        definoval požiadavky na komorové rybníky,

*        vytvoril podmienky pre komorové rybníky,

*        určil zásady pri komorovaní rýb,

 

*        správne stanovil obsádky rýb,

*        správne určil opatrenia pri zdvihnutí rýb,

*        správne zhodnotil komorovanie rýb

Ústne frontálne skúšanie

Individuálne skúšanie

Skupinové hodnotenie

Ústna odpoveď

Praktický výkon

Praktický výkon

 

 

 

 

*         

*         

 

 

 

Umelý a poloumelý výter rýb

24

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

 

Umelý výter lososovitých rýb, ošetrenie ikier, prikrmovanie plôdika, práca v liahni

12

Chov rýb v riadenom prostredí

Umelý výter – všetky témy

Tretí ročník

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rybnikárstvo

Chov doplnkových druhov rýb

Ročník tretí

 

 

 

 

 

 

 

 

Rybnikárstvo

Chov kapra

*        definovať pojmy,

 

*        určiť správny postup pri výtere,

*        vysvetliť spôsoby výteru a a metódy oplodnenia ikier,

 

*        organizovať prácu pri výtere a v liahni,

 

*        posúdiť kvalitu pohlavných produktov,

*        vymenovať spôsoby hodnotenia ikier a mliečia,

*        vykonať oplodnenie a preplachovanie ikier

*        správne vykonať ošetrenie ikier,

*        definovať pojmy rozkŕmovanie a prikrmovanie plôdika a prakticky predviesť

 

*        vykonať ošetrenie plôdika počas odchovu

*         

*        správne definoval pojmy,

*        určil správny postup pri výtere,

*        správne vysvetlil spôsoby výteru a metódy oplodnenia ikier,

*        správne organizoval prácu pri výtere a v liahni,

*        posúdil kvalitu pohlavných produktov,

*        vymenoval spôsoby hodnotenia mliečia a ikier,

*        vykonal oplodnenie a preplachovanie  ikier,

*        vykonal správne ošetrenie ikier,

*        správne definoval pojmy rozkŕmovanie a prikrmovanie plôdika a prakticky predviedol

*        vykonal  správne ošetrenie plôdika počas odchovu

Ústne frontálne skúšanie

Individuálne skúšanie

Skupinové hodnotenie

Ústna odpoveď

Praktický výkon

Praktický výkon

 

Príprava výterových podložiek pre zubáča a sumca

6

*        definovať tzv. poloúmelý výter,

 

*        určiť vhodný materiál pre budovanie podložiek (hniezd),

*        vysvetliť princíp tzv. poloúmelého výteru,

*        navrhnúť a zhotoviť podložku pre zubáča  a sumca,

*        posúdiť kvalitu výterových podložiek

*         

*        správne definoval tzv. poloúmelý výter,

*        určil vhodný materiál pre budovanie podložiek (hniezd),

*        vysvetlil princíp tzv. poloúmelého výteru,

*        navrhol a zhotovil podložku pre zubáča a sumca,

 

*        posúdil kvalituvýterových podložiek

Ústne frontálne skúšanie

Individuálne skúšanie

Skupinové hodnotenie

Ústna odpoveď

Praktický výkon

Praktický výkon

 

Výlov a doprava kaprieho plôdika

6

*        určiť spôsob výlovu kaprieho plôdika,

*        vybrať vhodné pracovné náradie pre odlov kaprieho plôdika,

 

*        určiť vhodnú formu prepravy kaprieho plôdika,

*        vypočítať prepravné množstvo prepravovaného kaprieho plôdika,

*        vytvoriť podmienky prepravy kaprieho plôdika,

*        organizovať prepravu kaprieho plôdika,

*        zhodnotiť prepravné podmienky

*        určil správne spôsob výlovu kaprieho plôdika,

*        vybral vhodné pracovné náradie pre odlov kaprieho plôdika,

*        určil vhodnú formu prepravy kaprieho plôdika,

*        vypočítal prepravné množstvo prepravovaného kaprieho plôdika,

*        vytvoril vhodné podmienky prepravy kaprieho plôdika,

*        organizoval prepravu kaprieho plôdika,

*        zhodnotil prepravné podmienky

Ústne frontálne skúšanie

Individuálne skúšanie

Skupinové hodnotenie

Ústna odpoveď

Praktický výkon

Praktický výkon

 

Copyright or other proprietary statement goes here.
For problems or questions regarding this web contact [ProjectEmail].
Last updated: augusta 08, 2009.