II. ročník

Stredná odborná škola rybárska Mošovce Rybárstvo a životné prostredie
študijný  odbor
4215 6  Rybárstvo

Naspäť Na úvod Hore



 

Chronológia zmien

ŠkVP
nadstavbové štúdium:
rybárstvo a životné prostredie
poľnohospodárstvo

rybárstvo - prezentácia

ROČNÍK: DRUHÝ

ROZPIS  UČIVA PREDMETU:  

2 hodiny týždenne, spolu 66 vyučovacích hodín

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

Organická chémia

 

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Základy organickej chémia

Úvod do organickej chémie

Zloženie organických zlúčenín

Typy reťazcov, druhy väzieb

Väzbovosť atómov

Typy vzorcov, izoméria

Rozdeleie organických zlúčenín

11

1

2

3

1

2

2

 

·          definovať organickú látku,

·          popísať vlastnosti uhlíka a organických zlúčenín,

·          poznať rôzne druhy uhlíkových reťazcov,

·          charakterizovať druhy väzieb,

·          vysvetliť prvkové zloženie organických látok,

·          vysvetliť väzbovosť atómov

·          charakterizovať typy vzorcov organických látok a izomériu,

·          vysvetliť rozdelenie organických zlúčenín

·          definoval organickú látku,

 

·          popísal vlastnosti uhlíka a organických látok,

 

·          poznal a charakterizoval rôzne druhy uhlíkových reťazcov,

·          charakterizoval druhy väzieb,

·          vysvetlil prvkové zloženie organických látok,

 

·          vysvetlil väzbovosť atómov,

 

·          charakterizoval typy vzorcov organických látok a izomériu,

 

·          vysvetlil rozdelenie organických zlúčenín

ústne skúšanie

 

písomné skúšanie

 

ústne frontálne

 skúšanie

 

ústna odpoveď

 

neštandardizovaný didaktický test

 

písomná práca

 

Uhľovodíky a ich zdroje

Uhľovodíky, ich rozdelenie

Alkány

Alkény

Alkíny

Arény

Zdroje uhľovodíkov

 

 

 

10

1

3

2

1

2

1

·          poznať klasifikáciu uhľovodíkov,

·          ovládať názvoslovie uhľovodíkov,

·          poznať zdroje uhľovodíkov, vlastnosti uhľovodíkov, ich použitie,

 

 

 

 

 

 

 

·          definoval klasifikáciu uhľovodíkov,

 

·          ovládal názvoslovie uhľovodíkov,

 

·          poznal zdroje uhľovodíkov, vlastnosti uhľovodíkov, ich použitie

ústne skúšanie

 

písomné skúšanie

 

ústne frontálne

 skúšanie

 

ústna odpoveď

 

neštandardizovaný didaktický test

 

písomná práca

 

Deriváty uhľovodíkov

Charakteristika derivátov uhľovodíkov

Halogénderiváty

Hydroxideriváty

Aldehydy a ketóny

Karboxylové kyseliny

Funkčné deriváty karboxylových kyselín

 

 

 

 

 

 

10

1

2

2

2

2

3

3

 

 

·          charakterizovať deriváty uhľovodíkov,

·          rozdeliť deriváty uhľovodíkov podľa charakteristickej skupiny,

·          vysvetliť vplyv freónov na životné prostredie

·          opísať vlastnosti a použitie jednotlivých skupín derivátov

 

 

 

 

 

 

 

 

·          charakterizoval deriváty uhľovodíkov,

·          rozdelil deriváty uhľovodíkov podľa charakteristickej skupiny,

·          vysvetlil vplyv freónov na životné prostredie,

·          opísal vlastnosti a použitie jednotlivých skupín derivátov

ústne skúšanie

 

písomné skúšanie

 

ústne frontálne

 skúšanie

 

ústna odpoveď

 

neštandardizovaný didaktický test

 

písomná práca

·          charakterizovať prírodné látky,

·          charakterizovať základné živiny a ich význam v chove rýb,

·          vedieť charakterizovať biokatalyzátory a ich význam pre život organizmov,

·          poznať alkaloidy, nukleové kyseliny, silice a ich význam pre život organizmov

·          charakterizoval prírodné látky,

·          charakterizoval základné živiny a ich význam v chove rýb,

·          charakterizoval biokatalyzátory  a ich význam pre život organizmov,

·          poznal alkaloidy, nukleové kyseliny, silice a ich význam pre život organizmov

ústne skúšanie

 

písomné skúšanie

 

ústne frontálne

 skúšanie

 

ústna odpoveď

 

neštandardizovaný didaktický test

 

písomná práca

Prírodné látky

Charakteristika a rozdelenie prírodných látok

Lipidy

Sacharidy

Bielkoviny

Enzýmy, vitamíny, hormóny

Nukleové kyseliny

Silice, živice

12

2

2

2

1

3

1

1

Chémia bežného života a chemický priemysel

Pesticídy

Liečivá

Detergenty

Plasty

 

6

2

1

1

2

 

·          charakterizovať vybraté organické látky významné pre život – pesticídy, liečivá, plasty, detergenty,

·          vysvetliť výhody ale aj nevýhody vybratých chemických látok, hlavne ich vplyv na životné prostredie.

·          Charakterizoval vybrané organické látky významné pre život – pesticídy, liečivá, detergenty, plasty,

·          Vysvetlil výhody a nevýhody vybraných chemických látok, hlavne ich vplyv na životné prostredie

ústne skúšanie

 

písomné skúšanie

 

ústne frontálne

 skúšanie

 

ústna odpoveď

 

neštandardizovaný didaktický test

 

písomná práca

 

Laboratórne cvičenia (8 vyučovacích hodín)

BOZP pri práci v chemickom laboratóriu, prvá pomoc

Dôkaz prvkov v organických zlúčeninách – uhlík, síra, síra, fosfor

Dôkaz škrobu

Dôkaz bielkovín

 

Všeobecné pokyny hodnotenia:

 

Pri každom hodnotení tematického celku používame všeobecné kritériá a klasifikáciu uvedenú v tomto ŠkVP (pre jednotlivcov, skupinu, pre ústne). Neštandardizované didaktické testy pripravuje vyučujúci.

Po ukončení tematického celku v danom vyučovacom predmete pripraví vyučujúci neštandardizovaný didaktický test na overenie vedomostí a zručností žiakov. Otázky v písomnej práci a neštandardizovaných didaktických testoch nesmú presahovať stanovenú úroveň vzdelávacích výstupov v jednotlivých tematických celkoch. Hodnotenie písomnej práce a neštandardizovaného didaktického testu stanovuje vyučujúci a žiaci sú s ním oboznámení po ukončení testu. Výsledky písomnej práce a neštandardizovaného didaktického testu sú významnou súčasťou sumatívneho hodnotenia a uchovávajú sa počas  doby štúdia žiaka. Vo výslednej klasifikácii sa odzrkadľuje súhrnne hodnotenie, ktoré sa odvíja od miery zvládnutia obsahového a výkonového štandardu a  priebežného hodnotenia, ktoré preveruje schopnosť žiaka využiť medzipredmetové vzťahy a uplatniť získané vedomosti a schopnosti pri riešení konkrétnych úloh a práca žiaka v skupine.

Klasifikácia písomných prác a neštandardizovaných didaktických testov:

Stupeň 1 – výborný,            žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 90%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 2 – chválitebný      žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 75%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 3 – dobrý                žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 50 %, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 4 – dostatočný       žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 30%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 5 - nedostatočný   žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda na menej ako 30 %, (z maximálneho počtu bodov).

 

Copyright or other proprietary statement goes here.
For problems or questions regarding this web contact [ProjectEmail].
Last updated: júna 01, 2009.