Chronológia zmien
ŠkVP
nadstavbové štúdium:
rybárstvo a životné prostredie
poľnohospodárstvo

| |
ROČNÍK: DRUHÝ
ROZPIS UČIVA PREDMETU:
|
2 hodiny týždenne, spolu 66 vyučovacích hodín
|
|
Názov
tematického celku
Témy
|
Hodiny
|
Medzipredmetové vzťahy
|
Očakávané
vzdelávacie výstupy
|
Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov
|
Metódy hodnotenia
|
Prostriedky hodnotenia
|
|
Organická
chémia
|
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
|
Základy organickej chémia
Úvod
do organickej chémie
Zloženie
organických zlúčenín
Typy reťazcov,
druhy väzieb
Väzbovosť
atómov
Typy
vzorcov, izoméria
Rozdeleie
organických zlúčenín
|
11
1
2
3
1
2
2
|
|
·
definovať organickú látku,
·
popísať vlastnosti uhlíka a organických zlúčenín,
·
poznať rôzne druhy uhlíkových reťazcov,
·
charakterizovať druhy väzieb,
·
vysvetliť prvkové zloženie organických látok,
·
vysvetliť väzbovosť atómov
·
charakterizovať typy vzorcov organických látok a izomériu,
·
vysvetliť rozdelenie organických zlúčenín
|
·
definoval organickú látku,
·
popísal vlastnosti uhlíka a organických látok,
·
poznal a charakterizoval rôzne druhy uhlíkových reťazcov,
·
charakterizoval druhy väzieb,
·
vysvetlil prvkové zloženie organických látok,
·
vysvetlil väzbovosť atómov,
·
charakterizoval typy vzorcov organických látok a izomériu,
·
vysvetlil rozdelenie organických zlúčenín
|
ústne skúšanie
písomné skúšanie
ústne frontálne
skúšanie
|
ústna odpoveď
neštandardizovaný didaktický
test
písomná práca
|
|
Uhľovodíky a ich zdroje
Uhľovodíky,
ich rozdelenie
Alkány
Alkény
Alkíny
Arény
Zdroje
uhľovodíkov
|
10
1
3
2
1
2
1
|
|
·
poznať klasifikáciu uhľovodíkov,
·
ovládať názvoslovie uhľovodíkov,
·
poznať zdroje uhľovodíkov, vlastnosti uhľovodíkov, ich
použitie,
|
·
definoval klasifikáciu uhľovodíkov,
·
ovládal názvoslovie uhľovodíkov,
·
poznal zdroje uhľovodíkov, vlastnosti uhľovodíkov, ich
použitie
|
ústne skúšanie
písomné skúšanie
ústne frontálne
skúšanie
|
ústna odpoveď
neštandardizovaný didaktický
test
písomná práca
|
|
Deriváty uhľovodíkov
Charakteristika derivátov
uhľovodíkov
Halogénderiváty
Hydroxideriváty
Aldehydy a ketóny
Karboxylové kyseliny
Funkčné deriváty
karboxylových kyselín
|
10
1
2
2
2
2
3
3
|
|
·
charakterizovať deriváty uhľovodíkov,
·
rozdeliť deriváty uhľovodíkov podľa charakteristickej
skupiny,
·
vysvetliť vplyv freónov na životné prostredie
·
opísať vlastnosti a použitie jednotlivých skupín
derivátov
|
·
charakterizoval deriváty uhľovodíkov,
·
rozdelil deriváty uhľovodíkov podľa charakteristickej
skupiny,
·
vysvetlil vplyv freónov na životné prostredie,
·
opísal vlastnosti a použitie jednotlivých skupín
derivátov
|
ústne skúšanie
písomné skúšanie
ústne frontálne
skúšanie
|
ústna odpoveď
neštandardizovaný didaktický
test
písomná práca
|
|
·
charakterizovať prírodné látky,
·
charakterizovať základné živiny a ich význam v chove
rýb,
·
vedieť charakterizovať biokatalyzátory a ich význam
pre život organizmov,
·
poznať alkaloidy, nukleové kyseliny, silice a ich význam
pre život organizmov
|
·
charakterizoval prírodné látky,
·
charakterizoval základné živiny a ich význam v chove
rýb,
·
charakterizoval biokatalyzátory a ich význam pre život
organizmov,
·
poznal alkaloidy, nukleové kyseliny, silice a ich význam
pre život organizmov
|
ústne skúšanie
písomné skúšanie
ústne frontálne
skúšanie
|
ústna odpoveď
neštandardizovaný didaktický
test
písomná práca
|
|
Prírodné látky
Charakteristika a rozdelenie
prírodných látok
Lipidy
Sacharidy
Bielkoviny
Enzýmy, vitamíny,
hormóny
Nukleové kyseliny
Silice, živice
|
12
2
2
2
1
3
1
1
|
|
Chémia bežného života a chemický priemysel
Pesticídy
Liečivá
Detergenty
Plasty
|
6
2
1
1
2
|
|
·
charakterizovať vybraté organické látky významné pre
život – pesticídy, liečivá, plasty, detergenty,
·
vysvetliť výhody ale aj nevýhody vybratých chemických
látok, hlavne ich vplyv na životné prostredie.
|
·
Charakterizoval vybrané organické látky významné pre
život – pesticídy, liečivá, detergenty, plasty,
·
Vysvetlil výhody a nevýhody vybraných chemických látok,
hlavne ich vplyv na životné prostredie
|
ústne skúšanie
písomné skúšanie
ústne frontálne
skúšanie
|
ústna odpoveď
neštandardizovaný didaktický
test
písomná práca
|
|
Laboratórne cvičenia (8 vyučovacích hodín)
BOZP pri práci v chemickom
laboratóriu, prvá pomoc
Dôkaz prvkov v organických zlúčeninách
– uhlík, síra, síra, fosfor
Dôkaz škrobu
Dôkaz bielkovín
Všeobecné pokyny hodnotenia:
Pri každom hodnotení
tematického celku používame všeobecné kritériá a klasifikáciu
uvedenú v tomto ŠkVP (pre jednotlivcov, skupinu, pre ústne). Neštandardizované
didaktické testy pripravuje vyučujúci.
Po ukončení tematického celku v danom
vyučovacom predmete pripraví vyučujúci neštandardizovaný didaktický test
na overenie vedomostí a zručností žiakov. Otázky
v písomnej práci a neštandardizovaných didaktických testoch nesmú
presahovať stanovenú úroveň vzdelávacích výstupov v jednotlivých
tematických celkoch. Hodnotenie písomnej práce a neštandardizovaného
didaktického testu stanovuje vyučujúci a žiaci sú s ním oboznámení
po ukončení testu. Výsledky písomnej práce a neštandardizovaného
didaktického testu sú významnou súčasťou sumatívneho hodnotenia a uchovávajú
sa počas doby štúdia žiaka. Vo výslednej
klasifikácii sa odzrkadľuje súhrnne hodnotenie, ktoré sa odvíja od miery
zvládnutia obsahového a výkonového štandardu a priebežného
hodnotenia, ktoré preveruje schopnosť žiaka využiť medzipredmetové vzťahy
a uplatniť získané vedomosti a schopnosti pri riešení konkrétnych
úloh a práca žiaka v skupine.
Klasifikácia písomných prác a neštandardizovaných
didaktických testov:
Stupeň 1 – výborný,
žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na
90%, (z maximálneho počtu bodov),
Stupeň 2 – chválitebný žiak obsahový a výkonový
štandard predmetu ovláda aspoň na 75%, (z maximálneho počtu bodov),
Stupeň 3 – dobrý
žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 50
%, (z maximálneho počtu bodov),
Stupeň 4 – dostatočný žiak
obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 30%, (z maximálneho
počtu bodov),
Stupeň 5 - nedostatočný žiak obsahový a výkonový štandard
predmetu ovláda na menej ako 30 %, (z maximálneho počtu bodov).
|