II. ročník

Stredná odborná škola rybárska Mošovce Rybárstvo a životné prostredie
študijný  odbor
4215 6  Rybárstvo

Naspäť Na úvod Hore



 

Chronológia zmien

ŠkVP
nadstavbové štúdium:
rybárstvo a životné prostredie
poľnohospodárstvo

rybárstvo - prezentácia

ROČNÍK: DRUHÝ

ROZPIS  UČIVA PREDMETU:  ichtyológia

2 hodiny týždenne, spolu 66 hodín

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

1. Taxonómia a biológia rýb

36

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Pôvod rýb

1

Učivo ichtyológie je východiskom pre pochopenie a zvládnutie učiva odborných predmetov hydrobiológia, rybnikárstvo, chov rýb v riadenom prostredí, choroby rýb, vodné hospodárstvo a učebná prax.

*        - vyjadriť vlastnými slovami pôvod rýb,

*        - charakterizovať prehľad sústav rýb.

*        - vyjadril vlastnými slovami pôvod rýb,

*        - charakterizoval prehľad sústav rýb.

Ústne frontálne  skúšanie.

Písomné skúšanie.

Ústne odpovede.

Neštandardizovaný didaktický test.

Pôvod rýb

1

Prehľad sústavy rýb

1

Prehľad sústavy rýb

1

Jeseterotvaré

1

*        - vyjadriť vlastnými slovami ekologickú a biologickú charakteristiku jednotlivých druhov rýb,

*        - objasniť spôsoby a čas rozmnožovania jednotlivých druhov rýb,

*        -  opísať spôsob

*        života, nároky na životné prostredie a etológiu  jednotlivých druhov rýb,

*        - vysvetliť hospodársky význam jednotlivých druhov rýb.

*        - vyjadril vlastnými slovami ekologickú a biologickú charakteristiku jednotlivých druhov rýb,

*        - objasnil spôsoby a čas rozmnožovania jednotlivých druhov rýb,

*        - opísal spôsob

*        života, nároky na životné prostredie a etológiu  jednotlivých druhov rýb,

*        -  vysvetlil hospodársky význam jednotlivých druhov rýb.

Ústne frontálne  skúšanie.

Písomné skúšanie.

 

 

 

 

 

 

Praktická.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Praktická.

Ústne odpovede.

Neštandardizovaný didaktický test.

 

 

 

 

 

 

Práca na počítači.

Jeseterotvaré

1

Jeseterotvaré

1

Jeseterotvaré

1

Úhorotvaré

1

Kaprotvaré

1

Kaprotvaré

1

Kaprotvaré

1

Kaprotvaré

1

Kaprotvaré

1

Kaprotvaré

1

Kaprotvaré

1

Kaprotvaré

1

Kaprotvaré

1

Kaprotvaré

1

Sumcotvaré

1

Sumcotvaré

1

Šťukotvaré

1

Šťukotvaré

1

Práca na počítači.

Lososotvaré

1

Lososotvaré

1

Lososotvaré

1

Lososotvaré

1

Lososotvaré

1

Lososotvaré

1

Treskotvaré

1

Kaprozúbkotvaré

1

Pichľavkotvaré

1

Skorpénotvaré

1

Ostriežotvaré

1

Ostriežotvaré

1

Ostriežotvaré

1

2. Biológia mihúl

5

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Charakteristika minohotvarých

1

Učivo ichtyológie je východiskom pre pochopenie a zvládnutie učiva odborných predmetov hydrobiológia, rybnikárstvo, chov rýb v riadenom prostredí, choroby rýb, vodné hospodárstvo a učebná prax.

*        - objasniť ekologickú, biologickú charakteristiku

*        mihúľ,

*        - vysvetliť spôsob rozmnožovania a etológiu mihúľ.

*         

*        - objasnil ekologickú, biologickú charakteristiku

*        mihúľ,

*        - vysvetlil spôsob rozmnožovania a etológiu mihúľ.

*         

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Morfológia a fyziológia mihúľ

1

Morfológia a fyziológia mihúľ

1

Druhy mihúľ  v SR

1

Druhy mihúľ  v SR

1

3. Biológia rakov

5

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Morfológia a fyziológia rakov

1

 

*         

*         

 

 

Morfológia a fyziológia rakov

1

 

*        - vysvetliť vlastnými slovami význam rakov,

*        - objasniť morfológiu a fyziológiu rakov,

*        -opísať druhy rakov žijúce u nás a vo svete,

*        - posúdiť negatívny vplyv nepôvodných druhov rakov a ochranu pôvodných druhov.

*        - vysvetlil vlastnými slovami význam rakov,

*        - objasnil morfológiu a fyziológiu rakov,

*        -opísal druhy rakov žijúce u nás a vo svete,

*        - posúdil negatívny vplyv nepôvodných druhov rakov a ochranu pôvodných druhov.

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Rozšírenie a využitie rakov u nás a vo svete

1

 

Druhy rakov žijúce v SR

1

 

Choroby a škodcovia rakov

1

 

 

 

 

4. Zemepisné rozšírenie rýb

3

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Zemepisné rozšírenie rýb

1

 

*        - vyjadriť vlastnými slovami zemepisné rozšírenie rýb.

*        - vyjadril vlastnými slovami zemepisné rozšírenie rýb.

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Rozšírenie rýb v oceánoch

1

Rozšírenie sladkovodných rýb

1

 

5. Ekológia  a etológia rýb

5

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Faktory ovplyvňujúce výskyt rýb

1

Učivo ichtyológie je východiskom pre pochopenie a zvládnutie učiva odborných predmetov hydrobiológia, rybnikárstvo, chov rýb v riadenom prostredí, choroby rýb, vodné hospodárstvo a učebná prax.

*        - objasniť vlastnými slovami faktory ovplyvňujúce rýb,

*        - vysvetliť správanie sa rýb

*        v prirodzenom prostredí, ale aj v podmienkach vytvorených človekom.

*        - objasnil vlastnými slovami faktory ovplyvňujúce rýb,

*        - vysvetlil správanie sa rýb

*        v prirodzenom prostredí, ale aj v podmienkach vytvorených človekom.

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Faktory ovplyvňujúce výskyt rýb

1

Správanie sa rýb

1

Správanie sa rýb

1

Správanie sa rýb

1

6. Ochrana rýb

4

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Stav ichtyofauny Slovenska

1

Učivo ichtyológie je východiskom pre pochopenie a zvládnutie učiva odborných predmetov hydrobiológia, rybnikárstvo, chov rýb v riadenom prostredí, choroby rýb, vodné hospodárstvo a učebná prax.

- charakterizovať stav ichtyofauny,

- vysvetliť vlastnými slovami zásady ochrany rýb.

 

- charakterizoval stav ichtyofauny,

- vysvetlil vlastnými slovami zásady ochrany rýb.

 

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Zákonná ochrana rýb na Slovensku

1

Medzinárodne chránené druhy

1

Zásady ochrany rýb v našich podmienkach

1

 

 

 

 

 

 

Všeobecné pokyny hodnotenia:

 

Pri každom hodnotení tematického celku používame všeobecné kritériá a klasifikáciu uvedenú v tomto ŠkVP (pre jednotlivcov, skupinu, pre ústne). Neštandardizované didaktické testy pripravuje vyučujúci.

Po ukončení tematického celku v danom vyučovacom predmete pripraví vyučujúci neštandardizovaný didaktický test na overenie vedomostí a zručností žiakov. Otázky v písomnej práci a neštandardizovaných didaktických testoch nesmú presahovať stanovenú úroveň vzdelávacích výstupov v jednotlivých tematických celkoch. Hodnotenie písomnej práce a neštandardizovaného didaktického testu stanovuje vyučujúci a žiaci sú s ním oboznámení po ukončení testu. Výsledky písomnej práce a neštandardizovaného didaktického testu sú významnou súčasťou sumatívneho hodnotenia a uchovávajú sa za dobu štúdia žiaka. Vo výslednej klasifikáciu sa odzrkadľuje súhrnne hodnotenie , ktoré sa odvíja od miery zvládnutia obsahového a výkonového štandardu,  priebežné hodnotenie, ktoré preveruje schopnosť žiaka využiť medzipredmetové vzťahy a uplatniť získané vedomosti a schopnosti pri riešení konkrétnych úloh a práca žiaka v skupine.

Klasifikácia písomných prác a neštandardizovaných didaktických testov:

Stupeň 1 – výborný,            žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 90%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 2 – chválitebný        žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 75%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 3 – dobrý                žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 50 %, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 4 – dostatočný        žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 30%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 5 – nedostatočný   žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda na menej ako 30 %, (z maximálneho počtu bodov).

 

Copyright or other proprietary statement goes here.
For problems or questions regarding this web contact [ProjectEmail].
Last updated: júna 05, 2009.