ROZPIS UČIVA PREDMETU: ichtyológia
|
2 hodiny týždenne,
spolu 66 hodín
|
Názov tematického
celku
Témy
|
Hodiny
|
Medzipredmetové vzťahy
|
Očakávané
vzdelávacie výstupy
|
Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov
|
Metódy hodnotenia
|
Prostriedky hodnotenia
|
1. Taxonómia a biológia
rýb
|
36
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
Pôvod rýb
|
1
|
Učivo ichtyológie je východiskom pre pochopenie a zvládnutie
učiva odborných predmetov hydrobiológia, rybnikárstvo, chov rýb v riadenom
prostredí, choroby rýb, vodné hospodárstvo a učebná prax.
|
- vyjadriť vlastnými slovami pôvod rýb,
- charakterizovať prehľad sústav rýb.
|
- vyjadril vlastnými slovami pôvod rýb,
- charakterizoval prehľad sústav rýb.
|
Ústne frontálne
skúšanie.
Písomné skúšanie.
|
Ústne odpovede.
Neštandardizovaný didaktický test.
|
Pôvod rýb
|
1
|
Prehľad sústavy rýb
|
1
|
Prehľad sústavy rýb
|
1
|
Jeseterotvaré
|
1
|
- vyjadriť vlastnými slovami ekologickú a biologickú
charakteristiku jednotlivých druhov rýb,
- objasniť spôsoby a čas rozmnožovania jednotlivých
druhov rýb,
- opísať spôsob
života, nároky na životné prostredie a etológiu jednotlivých druhov rýb,
- vysvetliť hospodársky význam jednotlivých druhov rýb.
|
- vyjadril vlastnými slovami ekologickú a biologickú
charakteristiku jednotlivých druhov rýb,
- objasnil spôsoby a čas rozmnožovania jednotlivých
druhov rýb,
- opísal spôsob
života, nároky na životné prostredie a etológiu jednotlivých druhov rýb,
- vysvetlil
hospodársky význam jednotlivých druhov rýb.
|
Ústne frontálne
skúšanie.
Písomné skúšanie.
Praktická.
Praktická.
|
Ústne odpovede.
Neštandardizovaný didaktický test.
Práca na počítači.
|
Jeseterotvaré
|
1
|
Jeseterotvaré
|
1
|
Jeseterotvaré
|
1
|
Úhorotvaré
|
1
|
Kaprotvaré
|
1
|
Kaprotvaré
|
1
|
Kaprotvaré
|
1
|
Kaprotvaré
|
1
|
Kaprotvaré
|
1
|
Kaprotvaré
|
1
|
Kaprotvaré
|
1
|
Kaprotvaré
|
1
|
Kaprotvaré
|
1
|
Kaprotvaré
|
1
|
Sumcotvaré
|
1
|
Sumcotvaré
|
1
|
Šťukotvaré
|
1
|
Šťukotvaré
|
1
|
Práca na počítači.
|
Lososotvaré
|
1
|
Lososotvaré
|
1
|
Lososotvaré
|
1
|
Lososotvaré
|
1
|
Lososotvaré
|
1
|
Lososotvaré
|
1
|
Treskotvaré
|
1
|
Kaprozúbkotvaré
|
1
|
Pichľavkotvaré
|
1
|
Skorpénotvaré
|
1
|
Ostriežotvaré
|
1
|
Ostriežotvaré
|
1
|
Ostriežotvaré
|
1
|
2. Biológia mihúl
|
5
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
Charakteristika minohotvarých
|
1
|
Učivo ichtyológie je východiskom pre pochopenie a zvládnutie
učiva odborných predmetov hydrobiológia, rybnikárstvo, chov rýb v riadenom
prostredí, choroby rýb, vodné hospodárstvo a učebná prax.
|
- objasniť ekologickú, biologickú charakteristiku
mihúľ,
- vysvetliť spôsob rozmnožovania a etológiu mihúľ.
|
- objasnil ekologickú, biologickú charakteristiku
mihúľ,
- vysvetlil spôsob rozmnožovania a etológiu mihúľ.
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný didaktický test
|
Morfológia a fyziológia mihúľ
|
1
|
Morfológia a fyziológia mihúľ
|
1
|
Druhy mihúľ v
SR
|
1
|
Druhy mihúľ v
SR
|
1
|
3. Biológia rakov
|
5
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
Morfológia a fyziológia rakov
|
1
|
|
|
|
|
|
Morfológia a fyziológia rakov
|
1
|
|
- vysvetliť vlastnými slovami význam rakov,
- objasniť morfológiu a fyziológiu rakov,
-opísať druhy rakov žijúce u nás a vo svete,
- posúdiť negatívny vplyv nepôvodných druhov rakov a ochranu
pôvodných druhov.
|
- vysvetlil vlastnými slovami význam rakov,
- objasnil morfológiu a fyziológiu rakov,
-opísal druhy rakov žijúce u nás a vo svete,
- posúdil negatívny vplyv nepôvodných druhov rakov a ochranu
pôvodných druhov.
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný didaktický test
|
Rozšírenie a využitie rakov u nás a vo
svete
|
1
|
|
Druhy rakov žijúce v SR
|
1
|
|
Choroby a škodcovia rakov
|
1
|
|
|
|
|
4. Zemepisné rozšírenie
rýb
|
3
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
Zemepisné rozšírenie rýb
|
1
|
|
- vyjadriť vlastnými slovami zemepisné rozšírenie rýb.
|
- vyjadril vlastnými slovami zemepisné rozšírenie rýb.
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný didaktický test
|
Rozšírenie rýb v oceánoch
|
1
|
Rozšírenie sladkovodných rýb
|
1
|
|
5. Ekológia a etológia rýb
|
5
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
Faktory ovplyvňujúce výskyt rýb
|
1
|
Učivo ichtyológie je východiskom pre pochopenie a zvládnutie
učiva odborných predmetov hydrobiológia, rybnikárstvo, chov rýb v riadenom
prostredí, choroby rýb, vodné hospodárstvo a učebná prax.
|
- objasniť vlastnými slovami faktory ovplyvňujúce rýb,
- vysvetliť správanie sa rýb
v prirodzenom prostredí, ale aj v podmienkach
vytvorených človekom.
|
- objasnil vlastnými slovami faktory ovplyvňujúce rýb,
- vysvetlil správanie sa rýb
v prirodzenom prostredí, ale aj v podmienkach
vytvorených človekom.
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný didaktický test
|
Faktory ovplyvňujúce výskyt rýb
|
1
|
Správanie sa rýb
|
1
|
Správanie sa rýb
|
1
|
Správanie sa rýb
|
1
|
6. Ochrana rýb
|
4
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
Stav ichtyofauny Slovenska
|
1
|
Učivo ichtyológie je východiskom pre pochopenie a zvládnutie
učiva odborných predmetov hydrobiológia, rybnikárstvo, chov rýb v riadenom
prostredí, choroby rýb, vodné hospodárstvo a učebná prax.
|
- charakterizovať stav
ichtyofauny,
- vysvetliť vlastnými
slovami zásady ochrany rýb.
|
- charakterizoval stav
ichtyofauny,
- vysvetlil vlastnými slovami
zásady ochrany rýb.
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný didaktický test
|
Zákonná ochrana rýb na
Slovensku
|
1
|
Medzinárodne chránené druhy
|
1
|
Zásady ochrany rýb v našich
podmienkach
|
1
|
|
|
|
|
|
|