II. ročník

Stredná odborná škola rybárska Mošovce Rybárstvo a životné prostredie
študijný  odbor
4215 6  Rybárstvo

Na úvod Hore Ďalej



 

Chronológia zmien

ŠkVP
nadstavbové štúdium:
rybárstvo a životné prostredie
poľnohospodárstvo

rybárstvo - prezentácia

ROČNÍK: DRUHÝ

ROZPIS  UČIVA PREDMETU:  rybnikárstvo

2 hodiny týždenne, spolu 66 hodín

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

1. Úvod do predmetu rybnikárstvo

2

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Význam a úlohy rybnikárstva

1

 

*        objasniť pojem akvakultúra,

*        vyjadriť vlastnými slovami význam rýb,

*        charakterizovať morské     a sladkovodné rybárstvo.

*        objasniťňl pojem akvakultúra,

*        vyjadril vlastnými slovami význam rýb.

charakterizovať morské a sladkovodné rybárstvo.

ústne frontálne skúšanie, písomné skúšanie.

ústna odpoveď, neštandardizovaný didaktický test.

Rozdelenie rybárstva

1

ústne frontálne skúšanie, písomné skúšanie.

ústna odpoveď, neštandardizovaný didaktický test.

2. Základy rybničnej výroby

27

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Historický prehľad vývoja rybnikárstva

1

Učivo z rybnikárstva nadväzuje na odborné predmety ichtyológia, hydrobiológia, stroje a zariadenia v chove rýb , choroby rýb a učebnú prax.

opísať vlastnými slovami históriu rybárstva na Slovensku,

charakterizovať súčasný stav rybnikárstva na Slovensku,

vysvetliť právnu ochranu rybnikárstva.

opísal vlastnými slovami históriu rybárstva na Slovensku,

charakterizoval súčasný stav rybnikárstva na Slovensku,

vysvetlil právnu ochranu rybnikárstva.

ústne frontálne skúšanie, písomné skúšanie.

ústna odpoveď, neštandardizovaný didaktický test.

Súčasný stav rybnikárstva

1

Právna ochrana rybárstva

1

2.1 Rybníky a ich charakteristika

9

*         

*         

 

 

Požiadavky na rybníky, katastrálna, vodná plocha

1

*        charakterizovať požiadavky na rybníky,

*        definovať pojem vodná plocha, katastrálna plocha,

*        opísať jednotlivé zdroje vody do rybníkov,

*        vysvetliť rozdelenie rybníkov podľa: prírodných podmienok, hlavnej chovanej ryby, vedľajších úloh, pôvodu napájacej vody, hospodárskeho využívania,

*        opísať vlastnými slovami podmienky napájania rybníkov.

*        charakterizoval požiadavky na rybníky,

*        definoval pojem vodná plocha, katastrálna plocha,

*        opísal jednotlivé zdroje vody do rybníkov,

*        vysvetlil rozdelenie rybníkov podľa: prírodných podmienok, hlavnej chovanej ryby, vedľajších úloh, pôvodu napájacej vody, hospodárskeho využívania,

*        opísal vlastnými slovami podmienky napájania rybníkov.

ústne frontálne skúšanie, písomné skúšanie.

ústna odpoveď, neštandardizovaný didaktický test.

 Zdroje vody do rybníkov

1

Rozdelenie rybníkov podľa prírodných podmienok

1

Rozdelenie rybníkov podľa hlavnej chovanej ryby

1

 

Rozdelenie rybníkov podľa vedľajšej úlohy

1

 

Rozdelenie rybníkov podľa pôvodu napájacej vody

1

 

Rozdelenie rybníkov podľa hospodárskeho využívania

1

 

Rozdelenie rybníkov podľa hospodárskeho využívania

1

 

Napúšťanie rybníkov, potreba vody

1

 

2.2 Vlastnosti životného prostredia rýb

8

 

*         

*         

 

 

Rybničné dno  - význam a úlohy

1

Učivo z rybnikárstva nadväzuje na odborné predmety ichtyológia, hydrobiológia, stroje a zariadenia v chove rýb , choroby rýb a učebnú prax.

*        vyjadriť vlastnými slovami význam a úlohy rybničného dna,

*        opísať zloženie rybničného dna,

*        definovať požiadavky na fyzikálne a chemické vlastnosti vody,

*        objasniť vlastnými slovami podstatu rybničnej produkcie,

 

*        vedieť posúdiť rybníky podľa úrodnosti.

*        vyjadril vlastnými slovami význam a úlohy rybničného dna,

*        opísal zloženie rybničného dna,

*        definoval požiadavky na fyzikálne a chemické vlastnosti vody,

*        objasnil vlastnými slovami podstatu rybničnej produkcie,

*        vediel posúdiť rybníky podľa úrodnosti.

ústne frontálne skúšanie, písomné skúšanie.

ústna odpoveď, neštandardizovaný didaktický test.

Zloženie rybničného dna

1

Rybničná voda – požiadavky na fyzikálne a chemické vlastnosti

1

Rybničná voda – požiadavky na fyzikálne a chemické vlastnosti

1

Rybničná voda – požiadavky na fyzikálne a chemické vlastnosti

1

Podstata rybničnej produkcie

1

 

Podstata rybničnej produkcie

1

 

Posudzovanie rybníkov z hľadiska úrodnosti

1

 

2.3 Technické vybavenie rybníkov – rybničné zariadenia

7

 

*         

*         

 

 

Rybničná hrádza

1

Učivo z rybnikárstva nadväzuje na odborné predmety ichtyológia, hydrobiológia, stroje a zariadenia v chove rýb , choroby rýb a učebnú prax.

*        charakterizovať  a vysvetliť význam jednotlivých rybničných zariadeni: rybničnej hrádze, napúšťacieho avypúšťacieho zariadenia, zariadenia pred veľkou vodou, rybničných kanálov, loviska, kadiska,

*        definovať technicko – bezpečnostný dohľad na rybníkoch.

*        charakterizoval  a vysvetlil význam jednotlivých rybničných zariadeni: rybničnej hrádze, napúšťacieho avypúšťacieho zariadenia, zariadenia pred veľkou vodou, rybničných kanálov, loviska, kadiska,

*        definoval technicko – bezpečnostný dohľad na rybníkoch.

ústne frontálne skúšanie, písomné skúšanie.

ústna odpoveď, neštandardizovaný didaktický test.

Rybničná hrádza

1

Napúšťacie a vypúšťacie zariadenia

1

Zariadenia na ochranu pred veľkou vodou

1

Rybničné kanále

1

 

Lovisko, kadisko

1

 

Technicko – bezpečnostný dozor na rybníkoch

1

 

3. Rozdelenie a označovanie chovaných druhov rýb

3

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Rozdelenie chovaných druhov rýb

1

Učivo z rybnikárstva nadväzuje na odborné predmety ichtyológia, hydrobiológia, stroje a zariadenia v chove rýb , choroby rýb a učebnú prax.

*        vysvetliť pojmy teplovodné rybnikárstvo, studenovod-né rybnikárstvo,

*        objasniť pojmy: hospodársky cenné druhy rýb, hlavné aj vedľajšie, nežiaduce druhy rýb,

*        vysvetliť ako sa označujú chované ryby.

*        vysvetlil pojmy teplovodné rybnikárstvo, studenovod-né rybnikárstvo,

*        objasnil pojmy: hospodársky cenné druhy rýb, hlavné aj vedľajšie, nežiaduce druhy rýb,

*        vysvetlil ako sa označujú chované ryby.

ústne frontálne skúšanie, písomné skúšanie.

ústna odpoveď, neštandardizovaný didaktický test.

Označovanie chovaných druhov rýb

1

Označovanie chovaných druhov rýb

1

4. Starostlivosť o úrodnosť rybníkov

34

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Intenzifikačné opatrenia v rybnikárstve

1

 

*        vyjadriť vlastnými slovami význam jednotlivých intenzifikačných opatrení.

*        vyjadril vlastnými slovami význam jednotlivých intenzifikačných opatrení.

ústne frontálne skúšanie, písomné skúšanie.

ústna odpoveď, neštandardizovaný didaktický test.

4.1 Ošetrovanie – meliorácie rybníkov

20

*         

*         

Meliorácie: vysvetlenie pojmov, úlohy melioračných zásahov

1

 

*        definovať pojem meliorácie,

*        charakterizovať úlohy melioračných zásahov.

*        definoval pojem meliorácie,

*        charakterizoval úlohy melioračných zásahov.

Ošetrovanie rybničných kanálov

1

Učivo z rybnikárstva nadväzuje na odborné predmety ichtyológia, hydrobiológia, stroje a zariadenia v chove rýb , choroby rýb a učebnú prax.

*        objasniť význam a úlohy ošetrovania rybničných kanálov.

*         

*        objasnil význam a úlohy ošetrovania rybničných kanálov.

*         

ústne frontálne skúšanie, písomné skúšanie.

ústna odpoveď, neštandardizovaný didaktický test.

Drenážovanie rybníkov

1

*        vysvetliť funkciu drenážovania rybníkov, opísať spôsoby drenážovania a zdôvodniť ich vhodnosť pre jednotlivé druhy rybníkov.

*        vysvetliť funkciu drenážovania rybníkov, opísať spôsoby drenážovania a zdôvodniť ich vhodnosť pre jednotlivé druhy rybníkov.

Odbahňovanie rybníkov: význam rybničného bahna, príčiny zabahňovania rybníkov

1

*        vysvetliť vlastnými slovami význam rybničného bahna, objasniť príčiny zabahňovania, charakterizovať jednotlivé spôsoby odbahňovania, opísať postup pri odbahňovaní rybníkov.

*        vysvetliť vlastnými slovami vznik nerovností rybničného dna a postup pri ich odstraňovaní.

*        vysvetlil vlastnými slovami význam rybničného bahna, objasnil príčiny zabahňovania, charakterizoval jednotlivé spôsoby odbahňovania, opísať postup pri odbahňovaní rybníkov.

*        vysvetlil vlastnými slovami vznik nerovností rybničného dna a postup pri ich odstraňovaní.

ústne frontálne skúšanie, písomné skúšanie.

ústna odpoveď, 1neštandardizovaný didaktický test.

Spôsoby odbahňovania rybníkov

1

 

Plošné úpravy dna

1

ústne frontálne skúšanie, písomné skúšanie.

ústna odpoveď, neštandardizovaný didaktický test.

Plošné úpravy dna

1

Mechanické spracovanie dna – význam

1

 

*        vysvetliť význam mecha-nického spracovania dna rybníkov,

*        opísať spôsoby mechanic-kého spracovanie dna a zdôvodniť ich vhodnosť pre jednotlivé druhy rybníkov,

*        objasniť dôvody prehlbovanie rybničných okrajov.

*         

*        vysvetlil význam mecha-nického spracovania dna rybníkov,

*        opísal spôsoby mechanic-kého spracovanie dna a zdôvodnil ich vhodnosť pre jednotlivé druhy rybníkov,

*        objasnil dôvody prehlbovanie rybničných okrajov.

*         

ústne frontálne skúšanie, písomné skúšanie.

ústna odpoveď, neštandardizovaný didaktický test.

Spôsoby mechanického spracovania rybničného dna

1

 

Prehlbovanie rybničných okrajov

1

Učivo z rybnikárstva nadväzuje na odborné predmety ichtyológia, hydrobiológia, stroje a zariadenia v chove rýb , choroby rýb a učebnú prax.

Vodné rastliny: význam,  rozdelenie

1

 

*        vysvetliť vlastnými slovami význam vodných rastlín,

*        opísať nepriaznivé dôsledky zaburiňovania rybníkov,

*        objasniť rozdelenie vodných rastlín z rybárskeho hľadiska,

*        charakterizovať pozitívny a negatívny význam fytoplanktónu aj vyšších vodných rastlín,

*        vyjadriť vlastnými slovami spôsoby obmedzovania premnožených rastlín v raste.

*        vysvetlil vlastnými slovami význam vodných rastlín,

*        opísal nepriaznivé dôsledky zaburiňovania rybníkov,

*        objasnil rozdelenie vodných rastlín z rybárskeho hľadiska,

*        charakterizoval pozitívny a negatívny význam fytoplanktónu aj vyšších vodných rastlín,

*        vyjadril vlastnými slovami spôsoby obmedzovania premnožených rastlín v raste.

ústne frontálne skúšanie, písomné skúšanie.

ústna odpoveď, neštandardizovaný didaktický test.

Nižšie vodné rastliny

1

 

Nižšie vodné rastliny

1

 

Vyššie vodné rastliny

1

 

Odstraňovanie premnožených vodných rastlín

1

 

Odstraňovanie premnožených vodných rastlín

1

 

Kompostovanie rybničných porastov

1

 

Zimovanie rybníkov

1

 

*        charakterizovať význam, úlohy a spôsoby letnenia a zimovania rybníkov.

*        charakterizoval význam, úlohy a spôsoby letnenia a zimovania rybníkov.

ústne frontálne skúšanie, písomné skúšanie.

ústna odpoveď, neštandardizovaný didaktický test.

Letnenie rybníkov

1

 

Letnenie rybníkov

1

 

4.2 Vápnenie rybníkov

5

Učivo z rybnikárstva nadväzuje na odborné predmety ichtyológia, hydrobiológia, stroje a zariadenia v chove rýb , choroby rýb a učebnú prax.

*         

*         

 

 

Význam vápnenia

1

*        vysvetliť vlastnými slovami význam vápnenia,  spô-soby a techniku  vápnenia rybníkov,

*        opísať druhy vápna používané v rybnikárstve,

*        objasniť kedy je vápnenie vhodné a nevyhnutné a kedy je nežiaduce.

*        vysvetlil vlastnými slovami význam vápnenia,  spô-soby a techniku  vápnenia rybníkov,

*        opísal druhy vápna používané v rybnikárstve,

*        objasnil kedy je vápnenie vhodné a nevyhnutné a kedy je nežiaduce.

ústne frontálne skúšanie, písomné skúšanie.

ústna odpoveď, neštandardizovaný didaktický test.

Vápenaté hnojivá

1

Spôsoby a technika vápnenia

1

Spôsoby a technika vápnenia

1

Spôsoby a technika vápnenia

1

4.3 Hnojenie rybníkov

8

 

*         

*         

 

 

Význam hnojenia, biogénne prvky

1

 

*        charakterizovať význam hnojenia rybníkov a jeho vplyv na produkciu,

*        vysvetliť význam biogénnych prvkov,

*        objasniť vlastnými slovami kolobeh látok vo vode, vysvetliť pojmy primárni producenti, konzumenti, rozkladači,

*        definovať potravné raťazce so zameraním na rybničné spoločenstvo,

*        opísať podmienky pre efektívne využívanie hnojív,

*        poznať ako sa stanovuje potreba hnojenia, kedy hnojiť a kedy nehnojiť,

*        opísať techniku hnjenia

*        vysvetliť vlastnými slovami

*        význam hnojenia hospo-dárskymi hnojivami a priemyselnými ako aj spôsob ich používania.

*         

*         

*        charakterizoval význam hnojenia rybníkov a jeho vplyv na produkciu,

*        vysvetlil význam biogénnych prvkov,

*        objasnil vlastnými slovami kolobeh látok vo vode, vysvetlil pojmy primárni producenti, konzumenti, rozkladači,

*        definovať potravné raťazce so zameraním na rybničné spoločenstvo,

*        opísal podmienky pre efektívne využívanie hnojív,

*        poznal ako sa stanovuje potreba hnojenia, kedy hnojiť a kedy nehnojiť,

*        opísal techniku hnjenia

*        vysvetlil vlastnými slovami

*        význam hnojenia hospo-dárskymi hnojivami a priemyselnými ako aj spôsob ich používania.

*         

 

ústne frontálne skúšanie, písomné skúšanie.

 

ústna odpoveď, neštandardizovaný didaktický test.

Kolobeh látok vo vode

1

 

Kolobeh látok vo vode

1

 

Podmienky pre efektívne využívanie hnojív

1

 

Stanovenie potreby hnojenia

1

 

Hospodárske hnojivá

1

 

Hospodárske hnojivá

1

 

Priemyselné hnojivá

1

Učivo z rybnikárstva nadväzuje na odborné predmety ichtyológia, hydrobiológia, stroje a zariadenia v chove rýb , choroby rýb a učebnú prax.

 

Copyright or other proprietary statement goes here.
For problems or questions regarding this web contact [ProjectEmail].
Last updated: júla 06, 2009.