II. ročník

Stredná odborná škola rybárska Mošovce Rybárstvo a životné prostredie
študijný  odbor
4215 6  Rybárstvo

Na úvod Hore Ďalej



 

Chronológia zmien

ŠkVP
nadstavbové štúdium:
rybárstvo a životné prostredie
poľnohospodárstvo

rybárstvo - prezentácia

ROČNÍK: DRUHÝ

ROZPIS  UČIVA PREDMETU:   stroje a zariadenia používané v chove rýb

spolu 66 hodín

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

Technické zobrazovanie v strojníctve

25

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Význam predmetu, základné pojmy

1

 

*        vedieť charakterizovať základné pojmy a vedieť odlišnosti medzi nimi

*        správne charakterizoval základné pojmy ako sú stroj, ústrojenstvo, mechanizmus, súčiastka

*        opísal všeobecné zloženie stroja, poznal význam pojmov:

stroj, skupina, podskupina,

ústne frontálne skúšanie

 

ústne odpovede

 

Základy technického zobrazovania telies, výkresy, pomôcky:

- úvod  a význam technického kreslenia, pomôcky,

- normy, rozdelenie, technické výkresy, rozdelenie,

- čiary,, mierky zobrazovania, tech.písmo,

- pravouhlé premietanie telies,

- zobrazovanie jednoduchých hranatých telies,

- zobrazovanie zložitých hranatých telies,

- zobrazovanie rotačných telies,

- zobrazovanie zložitých rotačných telies,

- kreslenie rezov a prierezov,

- kreslenie rezov a prierezov,

- kótovanie  súčiastok, pravidlá,

-zásady kótovania,

-zásady kótovania,

- kótovanie  závitov,

- kreslenie a čítanie normalizovaných súčiastok.

15

*        poznať základné pomôcky používané v technickom zobrazovaní,

*        vedieť druhy výkresov,

*        vysvetliť princípy zobrazovania telies,

*        zvládnuť zobraziť jednoduché telesá na priemetne,

*        poznať mierky zobrazovania,

*        vedieť kresliť rezy a prierezy telies,

*        poznať zásady kótovania telies a predpisovania rozmerov,

*        vedel, aké pomôcky sa používajú pri zobrazovaní,

*        poznal druhy výkresov,

*        opísal výkres,

*        vedel zobraziť jednoduché geometrické telesá,

*        vedel používať mierky zobrazovania,

*        vedel nakreliť rez a prierez telesa,

*        vedel predpísať a čítať rozmery na výkrese,

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústne odpovede

samostatná práca-výkres

Kreslenie základných strojových súčiastok :

- kreslenie  hriadeľov,

- kreslenie hriadeľov,

- kreslenie súčiastok,

- kreslenie súčiastok,

- kreslenie súčiastok.

 

 

5

*        Vedieť čítať  z výkresu, z technickej dokumentácie a vyhotoviť náčrt bežných súčiastok: skrutku, maticu, čap, hriadeľ, ložisko, klin, pero,

*        vedel čítať údaje z technického výkresu, zo schémy bežné súčiastky,

*        vedel vyhotoviť jednoduché náčrty bežných súčiastok,

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústne odpovede

samostatná práca-výkres

Technické zobrazovanie telies, samostatná práca:

- vyhotovenie výkresu súčiastky,

- vyhotovenie výkresu súčiastky,

- vyhotovenie výkresu súčiastky.

 

3

*        vedieť vyhotoviť náčrtok jednoduchých súčiastok,

*        vedel vyhotoviť náčrtok jednoduchých súčiastok,

písomné skúšanie

samostatná práca-výkresy

Práca s technickou dokumentáciou:

- práca s katalógom náhradných súčiastok, návodom na obsluhu.

1

 

*        vedieť používať základnú technickú dokumentáciu k strojom: katalóg náhradných dielov,  návod na obsluhu, schémy zapojenia strojov.

*        vedel  čítať a použiť základnú dokumentáciu ku strojom a čítať z nej.

ústne frontálne skúšanie

 

ústne odpovede

 

Technické materiály používané pri stavbe strojov a prevádzke strojov

10

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Konštrukčné materiály a ich vlastnosti:

- technické materiály, význam, rozdelenie,

-základné vlastnosti materiálov,

- technické železo, charakteristika, výroba,

- oceľ, druhy, výroba, charakteristika,

- polotovary z ocele, ich využitie,

- farebné kovy a ich zliatiny,

- plastické hmoty a ostatné materiály.

7

 

*        poznať základné materiály, ktoré sa používajú pri stavbe a prevádzke strojov,

*        vedieť základné vlastnosti kovových materiálov,

*        charakterizovať  základné konštrukčné materiály: železo, oceľ, liatinu, farebné kovy a ich zliatiny,

*        rozlíšiť konštrukčné materiály,

*        vedieť základné plastické hmoty a ich škodlivý vplyv na životné prostredie,

*        vedieť ostatné základné konštrukčné materiály v stavbe strojov,

*        vedel charakterizovať základné konštrukčné materiály,

*        vedel rozlíšiť od seba základné materiály,

*        vedel aké polotovary sa používajú z ocele a kde sa môžu v rybárskej praxi použiť,

*        charakterizoval plastické hmoty,

*        poznal vplyv materiálov na životné prostredie,

*        opísal, kde sa konštrukčné materiály v strojoch používajú,

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

 

ústna odpoveď

didaktický test

 

Prevádzkové materiály a ich vlastnosti :

- palivá, druhy a ich využitie,

- mastiace látky, druhy a ich využitie,

- zásady bezpečnosti pri manipulácii s PHM, ochrana pred poškodením životného prostredia.

3

*        poznať prevádzkové materiály vo vzťahu k strojom,

*        charakterizovať druhy palív využívaných v rybárstve,

*        charakterizovať druhy mastiacich látok v nadväznosti na rybárske prevádzky,

*        vedieť vysvetliť vplyv prevádzkových látok na životné prostredie a chov rýb.

*        poznal prevádzkové materiály a ich základné vlastnosti,

*        charakterizoval druhy palív a mastiacich látok,

*        vedel vplyv týchto látok na životné prostredie.

ústne frontálne skúšanie

 

ústna odpoveď

didaktický test

 

Strojové súčiastky na spájanie a prenos pohybu

6

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Strojové súčiastky na spájanie:

- druhy spojov, rozdelenie, skrutky, matice, podložky,

- čapy a kolíky,

- kliny a perá,

- závlačky,  poisťovanie spojov proti uvolneniu.

4

 

*        poznať spojovacie súčiastky a vedieť kde sa používajú v strojoch,

*        vedieť používať tieto súčiastky vo vzťahu k správnemu fungovaniu stroja a predchádzaniu porúch,

*        charakterizovať ich použitie,

*        poznal základné spojovacie súčiastky,

*        vedel o zásadách ich správneho používania,

*        vedel predchádzať poruchám strojov a zariedení vo vzťahu k týmto súčiastkam,

ústne frontálne skúšanie

 

ústna odpoveď

 

 

Strojové súčiastky na prenos otáčavého pohybu:

- hriadele a čapy,

- ložiská, použitie, predchádzanie poruchám.

 

2

*        poznať  súčiastky na prenos pohybu a vedieť kde sa používajú v strojoch,

*        vedieť používať tieto súčiastky vo vzťahu k správnemu fungovaniu stroja a predchádzania porúch,

*        charakterizovať ich použitie.

*        poznal základné  súčiastky na prenos pohybu,

*        vedel o zásadách ich správneho používania,

*        vedel predchádzať poruchám strojov a zariedení vo vzťahu k týmto súčiastkam.

ústne frontálne skúšanie

 

ústna odpoveď

 

 

Nerozoberateľné spoje

4

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

- druhy, použitie, nitové spoje,

- spájkované spoje ,

- zvarové spoje,

- lepené spoje.

 

 

*        vysvetliť princíp nerozoberateľných spojov,

*        charakterizovať spoje,

*        opísať spoje.

*        vedel druhy spojov,

*        vysvetlil princíp spojov,

*        využitie spojov v strojoch,

*        popísal spoje.

ústne frontálne skúšanie

 

ústna odpoveď

 

 

Strojové súčiastky na vedenie tekutín

2

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Potrubie, spájanie potrubia, časti potrubia:

- potrubie, význam, časti potrubia,

- popis častí potrubia, spájanie rúr.

 

 

*        poznať hlavné časti potrubia a ich funkciu,

*        vysvetliť spôsoby spájania rúr,

*        vedieť aké uzávery sa používajú na potrubí.

*        vedel využitie potrubia a jeho hlavné časti,

*        poznal spôsoby spájania rúr,

*        vedel aké uzávery sa používajú.

ústne frontálne skúšanie

 

ústna odpoveď

 

 

Mechanizmy

10

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Spojky, prevody, prevodovky:

- charakteristika mechanizmov, rozdelenie, využitie,

- spojky, druhy, trecie spojky,

- prevody a prevodovky.

3

 

*        vedieť vysvetliť mechanizmy,

*        poznať princíp práce,

*        charakterizovať hlavné časti vo vzťahu k správnemu ošetrovaniu a predchádzaniu závad,

*        vedel  vysvetliť princíp mechanizmu,

*        charakterizoval  hlavné časti mechanizmov,

*        vedel predchádzať poruchám vo vzťahu k strojom,

ústne frontálne skúšanie

 

ústna odpoveď

 

 

Kinematické mechanizmy:

-  kľukové a pákové mechanizmy,

- vačkové a ostatné mechanizmy.

 

2

*        vedieť vysvetliť mechanizmy,

*        poznať princíp práce,

*        charakterizovať hlavné časti vo vzťahu k správnemu ošetrovaniu a predchádzaniu závad,

*        vedel  vysvetliť princíp mechanizmu,

*        charakterizoval  hlavné časti mechanizmov,

*        vedel predchádzať poruchám vo vzťahu k strojom,

ústne frontálne skúšanie

 

ústna odpoveď

didaktický test

 

Hydraulické mechanizmy:

- význam, princíp, použitie v rybárskych prevádzkach,

- hlavné časti hydraulických mechanizmov,

- popis častí, vo vzťahu predísť poruchám strojov.

 

3

 

*        vedieť vysvetliť mechanizmy,

*        poznať princíp práce,

*        charakterizovať hlavné časti vo vzťahu k správnemu ošetrovaniu a predchádzaniu závad,

*        vedel  vysvetliť princíp mechanizmu,

*        charakterizoval  hlavné časti mechanizmov,

*        vedel predchádzať poruchám vo vzťahu k strojom,

ústne frontálne skúšanie

 

ústna odpoveď

didaktický test

 

Pneumatické mechanizmy:

- význam, princíp, použitie,

- hlavné časti, popis vo vzťahu predísť poruchám strojov.

 

2

 

*        vedieť vysvetliť mechanizmy,

*        poznať princíp práce,

*        charakterizovať hlavné časti vo vzťahu k správnemu ošetrovaniu a predchádzaniu závad.

*        vedel  vysvetliť princíp mechanizmu,

*        charakterizoval  hlavné časti mechanizmov,

*        vedel predchádzať poruchám vo vzťahu k strojom.

ústne frontálne skúšanie

 

ústna odpoveď

didaktický test

 

Ručné spracovanie kovov

9

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Meranie, meradlá:

- meranie, význam, jednotky, rozdelenie meradiel a ich využitie,

- meranie základnými presnými meradlami, posuvným meradlom a mikrometrom.

2

 

*        poznať základné meradlá,

*        vedieť merať posuvným meradlom,

*        vedel používať meradlá,

ústne frontálne skúšanie

 

ústna odpoveď

 

Pilovanie:

- význam, použitie, pilníky,

- postup pri pilovaní.

2

*        vysvetliť  pilovanie pri jednoduchých opravách strojov,

*        vedel použiť pilovanie

ústne frontálne skúšanie

 

ústna odpoveď

 

Vŕtanie:

- význam, použitie, princíp,

- vrtáky, ich použitie,

- zariadenia na vŕtanie, postup.

3

*        charakterizovať vŕtanie,

*        poznať vrtáky,

*        poznať zariadenia na vŕtanie,

*        vedel využiť technológiu  vŕtani  pri jednoduchých prácach,

*        poznal vrtáky,

*        poznal zariadenia na vŕtanie,

ústne frontálne skúšanie

 

ústna odpoveď

Brúsenie:

- význam, použitie, princíp,

- brúsne nástroje, brúsky.

 

2

*        charakterizovať  brúsenie,

*        poznať brúsne nástroje,

*        poznať zariadenia na brúsenie.

*        vedel využiť    brúsenie  pri jednoduchých prácach pri oprave a údržbe stroja,

*        poznal brúsne nástroje,

*        poznal zariadenia na brúsenie.

ústne frontálne skúšanie

 

ústna odpoveď

 

 

Všeobecné pokyny hodnotenia:

 

Pri každom hodnotení tematického celku používame všeobecné kritériá a klasifikáciu uvedenú v tomto ŠkVP (pre jednotlivcov, skupinu, pre ústne). Neštandardizované didaktické testy pripravuje vyučujúci.

Po ukončení tematického celku v danom vyučovacom predmete pripraví vyučujúci neštandardizovaný didaktický test na overenie vedomostí a zručností žiakov. Otázky v písomnej práci a neštandardizovaných didaktických testoch nesmú presahovať stanovenú úroveň vzdelávacích výstupov v jednotlivých tematických celkoch. Hodnotenie písomnej práce a neštandardizovaného didaktického testu stanovuje vyučujúci a žiaci sú s ním oboznámení po ukončení testu. Výsledky písomnej práce a neštandardizovaného didaktického testu sú významnou súčasťou sumatívneho hodnotenia a uchovávajú sa počas  doby štúdia žiaka. Vo výslednej klasifikáciu sa odzrkadľuje súhrnne hodnotenie , ktoré sa odvíja od miery zvládnutia obsahového a výkonového štandardu,  priebežné hodnotenie, ktoré preveruje schopnosť žiaka využiť medzipredmetové vzťahy a uplatniť získané vedomosti a schopnosti pri riešení konkrétnych úloh a práca žiaka v skupine.

Klasifikácia písomných prác a neštandardizovaných didaktických testov:

Stupeň 1 – výborný,            žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 90%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 2 – chválitebný      žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 75%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 3 – dobrý                žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 50 %, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 4 – dostatočný       žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 30%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 5 - nedostatočný   žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda na menej ako 30 %, (z maximálneho počtu bodov).

 

Copyright or other proprietary statement goes here.
For problems or questions regarding this web contact [ProjectEmail].
Last updated: júla 06, 2009.