III. ročník

Stredná odborná škola rybárska Mošovce Rybárstvo a životné prostredie
študijný  odbor
4215 6  Rybárstvo

Naspäť Na úvod Hore



 

Chronológia zmien

ŠkVP
nadstavbové štúdium:
rybárstvo a životné prostredie
poľnohospodárstvo

rybárstvo - prezentácia

ROČNÍK: TRETÍ

ROZPIS  UČIVA PREDMETU:  Stroje a zariadenia používané v chove rýb

2 hodiny týždenne, spolu 66 hodín

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

Úvod  do predmetu

2

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

- význam predmetu, oboznámenie s učivom,

- opakovanie  učiva z predchádzajúceho ročníka.

 

1

1

 

 

*        vedieť základy   strojníctva z druhého ročníka.

*        poznal základné strojové súčiastky a základné materiály z ktorých sú vyrobené.

ústne frontálne skúšanie

 

ústna odpoveď

Energia v poľnohospodárstve

8

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

- výroba a rozvod elektrickej energie,

- elektrická inštalácia,         - časti el.inštalácie, popis,

- elektromotory , rozdelenie, princíp práce, funkcia ,                               - konštrukcia el.motora,      - zapojenie, obsluha,

osvetlenie, svietidlá,

bezpečnosť a ochrana zdravia pri obsluhe strojov a prvá pomoc pri úraze elektrickou energiou.

 

1

1

1

1

1

1

1

1

 

 

*        poznať základy získavania elektrickej energie a spôsob rozvodu,

*        vysvetliť, ako sa elektrina rozvádza v objektoch až do spotrebičov,

*        charakterizovať el.motory, ich hlavné časti vo vzťahu k používaniu, jednoduchej údržbe,

*        vedieť zásady pri spúšťaní, obsluhe, a kontrole motorov,

*        poznať el.obvovody a inštaláciu osvetlenia a svetelné zdroje,

*        vysvetliť základy bezpečnosti pri zaobchádzaní s elektrickými prvkami a predísť tak poškodeniu zdravia a majetku.

*        vedel, ako sa vyrába el.energia a ako sa rozvádza až na miesto spotreby,

*        charakterizoval jednotlivé časti rozvodov,

*        poznal zloženie motorov, a ich správne využívanie v praxi,

*        charakterizoval inštalačný rozvod svetelných obvodov,

*        vedel popísať svetelné zdroje,

*        poznal zásady práce , pri bezpečnom ovládaní el. zariadení.

ústne frontálne skúšanie

 

ústna odpoveď

didaktický test

 

Automatizácia a robotizácia

3

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

- význam v poľnohospodárstve,

- technické prostriedky automatizácie,

Automatické ovládanie pracovných procesov vo výrobe.

 

1

1

 

1

 

*        poznať význam automatizácie,

*        charakterizovať technické prostriedky automatizácie,

*        opísať princíp automatického ovládania vodárne.

*        vedel vysvetliť technické prostriedky automatizácie,

*        popísať automatické ovládanie vodárne.

ústne frontálne skúšanie

 

ústna odpoveď

Mechanizačné prostriedky v rastlinnej výrobe

20

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Mechanizačné prostriedky na spracovanie pôdy:

- základné spracovanie pôdy, orba, pluhy,

- spracovanie pôdy po orbe, smyky, brány,

- kypriče, valce.

 

 

1

1

1

 

*        poznať stroje na základné spracovanie pôdy,

*        charakterizovať  zariadenia na základné spracovanie pôdy,

*        poznať spracovanie pôdy po orbe,

*        charakterizovať zariadenia na spracovanie pôdy po orbe,

*        opísal spracovanie pôdy,

*        charakterizoval technické prostriedky na spracovanie pôdy,

ústne frontálne skúšanie

 

ústna odpoveď

didaktický test

Mechanizačné prostriedky na sejbu a vysádzanie:

- sejba a sadenie,

- sejačky,

- vysadzovače.

 

 

1

1

1

 

*        vysvetliť sejbu a sadenie,

*        charakterizovať stroje na sejbu,

*        charakterizovať stroje na sadenie,

*        poznal zásady sejby a sadenia,

*        charakterizoval stroje na sejbu a sadenie,

*        vedel zásady používania strojov a vysadzovačov,

ústne frontálne skúšanie

 

ústna odpoveď

didaktický test

Mechanizačné prostriedky na prácu s hnojivami:

- aplikačné prostriedky na hnojenie PH,

- aplikačné prostriedky na hnojenie hospodásrskymi hnojivami.

 

 

1

 

1

 

 

 

*        poznať stroje na aplikáciu s priemyselnými hnojivami,

*        poznať prostriedky na hnojenie hospodárskymi hnojivami,

*        charakterizoval technické prostriedky na honojenie PH,

*        charakterizoval technické prostriedky na honojenie hospodárskymi hnojivami,

ústne frontálne skúšanie

 

ústna odpoveď

didaktický test

Mechanizačné prostriedky na ochranu rastlín:

- požiadavky na stroje, charakteristika látok na ošetrovanie a likvidáciu porastov,

- stroje na ošetrovanie a likvidáciu porastov.

 

 

1

 

1

 

*        vedieť charakteristiku chemických ochranných látok na ošetrovanie a likvidáciu porastov,

*        poznať technické prostriedky na chemické ošetrovanie porastov-postrekovače,

*        charakterizoval chemické látky na ošetrovanie porastov vo vťahu k životnému prostrediu a jeho ochrane,

*        poznal stroje a ich  použitie, aby nedošlo k narušniu životného prostredia,

ústne frontálne skúšanie

 

ústna odpoveď

didaktický test

Mechanizačné prostriedky na zber a uskladňovanie krmovín:

-  kosačky s prstovou žacou lištou,

- rotačné kosačky,

-zberové vozy, sklady.

 

 

1

1

1

 

*        opísať druhy kosačiek,

*        poznať základné pracovné časti a ich ošetrovanie,

*        vedieť o použití na rybárstvach pri kosení z terénu, z vody,

*        vedel rozlíšiť jednotlivé druhy kocačiek,

*        poznal základné pracovné časti kosačiek,

*        poznal zásady použitia kosačiek,

ústne frontálne skúšanie

 

ústna odpoveď

didaktický test

Mechanizačné prostriedky na zber obilnín:

- obilné komajny,

- obilné kombajny.

 

1

1

 

*        charakterizovať zber obilia,

*        charakterizovať princípy práce OK,

*        vedel opísať spôsoby zberu obilia

*        charakterizoval prácu OK

Ústne frontálne skúšanie

 

Ústna odpoveď

Didaktický test

 

Životnosť a spoľahlivosť strojov:

- životnosť a spoľahlivosť strojov v prevádzke

- poruchy strojov a ich príčiny

- zásady predlžoavania životnosti a spoľahlivosti strojov

 

 

 

1

 

1

 

1

 

*        poznať zásady ktoré vedú k predĺženiu životnosti a spoľahlivosti strojov v prevádzke,

*        poznať príčiny porúch strojov,

*        vedieť o preventívnych opatreniach, ktoré majú predísť predčasnému opotrebovaniu strojov, prípadne haváriám strojov,

*        poznal príčiny, ktoré môžu viesť k predčasnému opotrebovaniu strojov a zariadení,

*        vedel o opatreniach, ktoré vedú k udržaniu prevádzkyschopnosti strojov,

*        vedel o zásahoch, ktoré vedú k predídeniu havárii stroja,

ústne frontálne skúšanie

 

ústna odpoveď

didaktický test

Údržba, oprava strojov a zariadení:

- systém technických údržieb strojov,

- systém opráv strojov.

 

 

1

 

1

*        vysvetliť systém údržieb strojov a ich význam,

*        poznať systém opráv strojov.

*        vysvetlil technické údržby a ich význam,

*        poznal zásady opráv strojov a ich systém.

ústne frontálne skúšanie

 

ústna odpoveď

didaktický test

Mechanizácia kŕmenia rýb

 

3

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

preprava krmiva,

1

Chov   rýb  v  riadenom prostredí

 

Výživa a kŕmenie lososovitých rýb

 

Ročník štvrtý

*        Určiť dopravné prostriedky a prepravné dopravníky na prepravu krmiva,

*        vedieť charakterizovať podmienky prepravy krmív,

*        vedieť posúdiť podmienky prepravy krmív

*        Správne určil dopravné prostriedky a prepravné dopravníky na prepravu krmiva,

*        vedel charakterizovať podmienky prepravy krmív,

*        správne  posúdil podmienky prepravy krmív

ústne frontálne skúšanie

 

ústna odpoveď

didaktický test

kŕmidlá používané v rybárstve.

2

*        Poznať charakteristiky kŕmidiel používaných v rybárstve,

*        vedieť základné typy kŕmidiel,

*        poznať a vysvetliť princíp činnosti jednotlivých kŕmidiel,

*        vedieť využívať kŕmidlá,

*        určiť vhodný typ kŕmidla pre dané chovné zariadenie,

*        uviesť výhody používania kŕmi tok v rybárstve

*        Vedel charakteristiky kŕmidiel používaných v rybárstve,

*        vedel základné typy kŕmidiel,

*        poznal a vysvetlil princíp činnosti jednotlivých kŕmidiel,

*        vedel využívať kŕmidlá,

*        určil vhodný typ kŕmidla pre dané chovné zariadenie,

*        uviedol  výhody používania kŕmitok v rybárstve

ústne frontálne skúšanie

 

ústna odpoveď

didaktický test

Mechanizácia výlovu a triedenia rýb

 

6

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Triedičky rýb, ručné, mechanické, automatické

1

 

*        Vedieť definovať triedičky rýb,

*        určiť správne  nastavenie triedičky rýb,

*        charakterizovať jednotlivé typy triedičiek,

*        vysvetliť princíp činnosti triedičky rýb,

*        skontrolovať  nastavenie triedičky,

*        usporiadať triedičku  pri  výlove a triedení rýb,

*        posúdiť kvalitu triedenia rýb,

*        uviesť výhody používania triedičky rýb

*        Vedel správne definovať triedičky rýb,

*        určil správne  nastavenie triedičky rýb,

*        charakterizoval jednotlivé typy triedičiek,

*        vysvetlil princíp činnosti triedičky rýb,

*        skontroloval  nastavenie triedičky,

*        usporiadal triedičku  pri  výlove a triedení rýb,

*        vedel posúdiť kvalitu triedenia rýb,

*        uviedol výhody používania triedičky rýb

ústne frontálne skúšanie

 

ústna odpoveď

didaktický test

Mechanické podberáky

1

*        Vedieť charakterizovať mechanický podberák,

*        vysvetliť princíp činnosti mechanického podberáka,

*        poznať a definovať výhody používania mechanického podberáka,

*        usporiadať mechanický podberák pri nakladaní rýb zo siete

*        Vedel charakterizovať mechanický podberák,

*        vysvetlil princíp činnosti mechanického podberáka,

*        vedel a definoval výhody používania mechanického podberáka,

*        vedel usporiadať mechanický podberák pri nakladaní rýb zo siete

ústne frontálne skúšanie

 

ústna odpoveď

didaktický test

Nakladače

1

*        Vedieť rozdeliť jednotlivé typy nakladačov,

*        charakterizovať  nakladače používané pri výlove rýb,

*        ovládať jednotlivé nakladače na ryby,

*        vysvetliť princíp  činnosti nakladačov,

*        uviesť výhody používania nakladačov

*        Vedel rozdeliť jednotlivé typy nakladačov,

*        charakterizoval  nakladače používané pri výlove rýb,

*        vie ovládať jednotlivé nakladače na ryby,

*        vysvetlil princíp  činnosti nakladačov,

*        uviedol výhody používania nakladačov

ústne frontálne skúšanie

 

ústna odpoveď

didaktický test

Pneumatické dopravníky

1

*        Vysvetliť princíp činnosti pneumatických dopravníkov,

*        navrhnúť spôsob využitia pneumatických dopravníkov,

*        porovnať činnosť pneumatického dopravníka s inými dopravníkmi,

*        uviesť výhody využívania pneumatického dopravníka

*        Vysvetlil princíp činnosti pneumatických dopravníkov,

*        navrhol spôsob využitia pneumatických dopravníkov,

*        porovnal činnosť pneumatického dopravníka s inými dopravníkmi,

*        uviedol výhody využívania pneumatického dopravníka

ústne frontálne skúšanie

 

ústna odpoveď

didaktický test

Rumpál

1

*        Vedieť charakterizovať rumpál,

*        vedieť využiť rumpál pri výlove rybníka a zjadrovaní siete,

*        ovládať manipuláciu s rumpálom

*        Vedel charakterizovať rumpál,

*        správne  využíval rumpál pri výlove rybníka a zjadrovaní siete,

*        vie ovládať prácu s rumpálom

ústne frontálne skúšanie

 

ústna odpoveď

didaktický test

Váhy (mechanické, automatické, mincier)

1

*        Vedieť opísať jednotlivé druhy váh,

*        ovládať prácu s váhami,

*        vysvetliť a vykonať nastavenie a postavenie váhy,

*        zdôvodniť použitie jednotlivých váh pri konkrétnych činnostiach

*        Správne opísal jednotlivé druhy váh,

*        ovládal prácu s váhami,

*        vysvetlil a vykonal nastavenie a postavenie váhy,

*        správne zdôvodnil použitie jednotlivých váh pri konkrétnych činnostiach

ústne frontálne skúšanie

 

ústna odpoveď

didaktický test

Mechanizácia nakladania a vykladania rýb

 

4

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Vertikálne a horizontálne dopravníky

1

 

*        Poznať dopravníky na nakladanie a vykladanie rýb,

*        charakterizovať  dopravníky na nakladanie a vykladanie rýb,

*        poznať využívanie dopravníkov na nakladanie a vykladanie rýb,

*        vysvetliť princíp činnosti a využitie horizontálnych a vertikálnych dopravníkov

*        Správne pomenoval dopravníky na nakladanie a vykladanie rýb,

*        charakterizoval  dopravníky na nakladanie a vykladanie rýb,

*        vedel využívanie dopravníkov na nakladanie a vykladanie rýb,

*        vysvetlil princíp činnosti a využitie horizontálnych a vertikálnych dopravníkov

ústne frontálne skúšanie

 

ústna odpoveď

didaktický test

Centrálna zlovovačka rýb

2

 

*        Charakterizovať centrálnu zlovovačku rýb,

*        ovládať prácu v centrálnej zlovovačke rýb,

*        vedieť zloženie jednotlivých zariadení v centrálnej zlovovačke rýb,

*        vysvetliť činnosť jednotlivých zariadení v centrálnej zlovovačke rýb,

*        vysvetliť princíp manipulácie s rybou v centrálnej zlovovačke rýb,

*        porovnať jednotlivé spôsoby nakladania rýb,

*        vedieť zdôvodniť výhody centrálnej zlovovačky rýb

*        Vedel charakterizovať centrálnu zlovovačku rýb,

*        ovládal prácu v centrálnej zlovovačke rýb,

*        vedel zloženie jednotlivých zariadení v centrálnej zlovovačke rýb,

*        vysvetlil činnosť jednotlivých zariadení v centrálnej zlovovačke rýb,

*        vedel vysvetliť princíp manipulácie s rybou v centrálnej zlovovačke rýb,

*        správne porovnal jednotlivé spôsoby nakladania rýb,

*        vedel zdôvodniť výhody centrálnej zlovovačky rýb

ústne frontálne skúšanie

 

ústna odpoveď

didaktický test

Šmýkačka (sklz)

1

 

*        Vedieť charakterizovať šmýkačku,

*        poznať využitie sklzu pri manipulácií s rybou,

*        ovládať napojenie sklzov,

*        vedieť využiť sklzy pri výlovoch a iných činnostiach

*        Vedel charakterizovať šmýkačku,

*        Vedel vysvetliť využitie sklzu pri manipulácií s rybou,

*        ovládal napojenie sklzov,

*        vedel využiť sklzy pri výlovoch a iných činnostiach

ústne frontálne skúšanie

 

ústna odpoveď

didaktický test

Preprava rýb

 

3

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Prepravné prostriedky v rybárstve

2

Rybnikárstvo

Preprava ikier, plôdika a rýb

Ročník štvrtý

*        Definovať základné podmienky prepravy rýb,

*        určiť vhodné dopravné prostriedky a spôsoby prepravy jednotlivých druhov a kategórií rýb,

*        popísať funkciu jednotlivých dopravných prostriedkov

*        poznať činnosť prevzdušňovacích a okysličovacích zariadení,

*        vymenovať spôsoby prepravy rýb a ikier,

 

*        ovládať zariadenia na prekysličovanie a prevzdušňovanie vody pri preprave

*        Definoval základné podmienky prepravy rýb,

*        určil vhodné dopravné prostriedky a spôsoby prepravy jednotlivých druhov a kategórií rýb,

*        vedel popísať funkciu jednotlivých dopravných prostriedkov

*        vedel činnosť prevzdušňovacích a okysličovacích zariadení,

*        vymenoval všetky  spôsoby prepravy rýb a ikier,

*        ovládal zariadenia na prekysličovanie a prevzdušňovanie vody pri preprave

ústne frontálne skúšanie

 

ústna odpoveď

didaktický test

Špeciálna preprava

1

Chov rýb v riadenom  prostredí

Preprava a vysadzovanie plôdika

Ročník štvrtý

*        Charakterizovať špeciálnu prepravu,

*        určiť využitie špeciálnej prepravy,

*        ovládať pracovný postup pri využívaní špeciálnej prepravy,

*        poznať špecifika špeciálnej prepravy,

*        aplikovať špeciálnu prepravu v chove lososovitých a iných druhov rýb,

*         uviesť výhody špeciálnej prepravy

*        Charakterizoval špeciálnu prepravu,

*        Správne určil využitie špeciálnej prepravy,

*        ovládal pracovný postup pri využívaní špeciálnej prepravy,

*        vedel špecifika špeciálnej prepravy,

*        vedel aplikovať špeciálnu prepravu v chove lososovitých a iných druhov rýb,

*         správne uviedol výhody špeciálnej prepravy

ústne frontálne skúšanie

 

ústna odpoveď

didaktický test

Zariadenia na udržiavanie akosti vody

 

4

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Prevzdušňovače a okysličovače

2

 

*        Charakterizovať prevzdušňovače a okysličovače,

*        vysvetliť princíp činnosti prevzdušňovačov a okysličovačov,

*        poznať jednotlivé typy prevzdušňovačov a okysličovačov,

*        vedieť zloženie a činnosť prevzdušňovačov a okysličovačov,

*        porovnať a posúdiť účinnosť prevzdušňovačov a okysličovačov

*        Charakterizoval prevzdušňovače a okysličovače,

*        Vysvetlil princíp činnosti prevzdušňovačov a okysličovačov,

*        Správne určil jednotlivé typy prevzdušňovačov a okysličovačov,

*        vedel zloženie a činnosť prevzdušňovačov a okysličovačov,

*        porovnal a posúdil účinnosť prevzdušňovačov a okysličovačov

ústne frontálne skúšanie

 

ústna odpoveď

didaktický test

Filtre

2

 

*        Vedieť charakterizovať filtre,

*        vedieť zloženie filtrov,

*        vysvetliť princíp činnosti filtrov,

*        navrhnúť filter pre liaheň,

*        usporiadať filter v rámci výrobného procesu,

*        posúdiť a zhodnotiť kvalitu filtra,

*        uviesť výhody využívania filtrov v rybárstve

*        Vie charakterizovať filtre,

*        vie zloženie filtrov,

 

*        vysvetlil princíp činnosti filtrov,

*        navrhol filter pre liaheň,

*        usporiadal filter v rámci výrobného procesu,

*        správne posúdil a zhodnotil kvalitu filtra,

*        uviedol výhody využívania filtrov v rybárstve

ústne frontálne skúšanie

 

ústna odpoveď

didaktický test

Zariadenia na kosenie a likvidáciu porastov

 

2

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Žacia loď

2

 

*        Charakterizovať žaciu loď,

*        poznať zloženie žacej lode,

*        ovládať žaciu loď,

*        poznať pravidla jazdy na žacej lodi,

*        ovládať BOZP pri práci so žacou loďou,

*        vedieť základné pravidla údržby žacej lode

*        Charakterizoval žaciu loď,

*        Správne vymenoval zloženie žacej lode,

*        ovládal žaciu loď,

*        ovládal pravidla jazdy na žacej lodi,

*        ovládal BOZP pri práci so žacou loďou,

*        vedel základné pravidla údržby žacej lode

ústne frontálne skúšanie

 

ústna odpoveď

didaktický test

Plavidlá a pohonné jednotky

 

2

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Lode, pontony

2

Rybnikárstvo

Starostlivosť o úrodnosť rybníkov

Ročník druhý

*        Vedieť charakterizovať jednotlivé plavidlá,

*        poznať pravidla jazdy na plavidlách a pohonných jednotkách,

*        ovládať pravidla BOZP pri práci na plavidlách,

*        vedieť pomenovať časti plavidiel,

*        poznať účel a význam plavidiel,

*        posúdiť rozdiely medzi loďami a pontónmi,

*        ovládať jazdu na plavidlách

*        Vedel charakterizovať jednotlivé plavidlá,

*        poznal pravidla jazdy na plavidlách a pohonných jednotkách,

*        ovládal pravidla BOZP pri práci na plavidlách,

*        vedel pomenovať časti plavidiel,

*        správne definoval  účel a význam plavidiel,

*        posúdil rozdiely medzi loďami a pontónmi,

*        ovládal jazdu na plavidlách

ústne frontálne skúšanie

 

ústna odpoveď

didaktický test

Mechanizácia v spracovaní rýb

 

7

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Linka na spracovanie rýb

1

Spracovanie rýb

Všetky témy

Ročník štvrtý

*        Charakterizovať linku na spracovanie rýb,

*        ovládať zloženie linky na spracovanie rýb,

*        poznať činnosť na jednotlivých zariadeniach linky,

*        vysvetliť princíp činnosti na linke na spracovanie rýb,

*        skontrolovať funkčnosť jednotlivých zariadení linky,

*        posúdiť a zhodnotiť kvalitu práce na linke,

*        uviesť výhody spracovania rýb na linke

*        Charakterizoval linku na spracovanie rýb,

*        ovládal zloženie linky na spracovanie rýb,

*        poznal činnosť na jednotlivých zariadeniach linky,

*        vysvetlil princíp činnosti na linke na spracovanie rýb,

 

*        vedel skontrolovať funkčnosť jednotlivých zariadení linky,

*        posúdil a zhodnotil kvalitu práce na linke,

*        uviedol výhody spracovania rýb na linke

ústne frontálne skúšanie

 

ústna odpoveď

didaktický test

Usmrcovacie zariadenie rýb

1

 

*        Charakterizovať usmrcovacie zariadenie,

*        ovládať usmrcovacie zariadenie rýb,

*        poznať princíp činnosti usmrcovacieho zariadenia rýb,

*        ovládať BOZP pri práci na usmrcovacom zariadení,

*        uviesť výhody usmrcovania rýb pomocou usmrcovacieho zariadenia

*        Charakterizoval usmrcovacie zariadenie,

*        ovládal usmrcovacie zariadenie rýb,

*        poznal princíp činnosti usmrcovacieho zariadenia rýb,

*        ovládal BOZP pri práci na usmrcovacom zariadení,

*        vedel uviesť výhody usmrcovania rýb pomocou usmrcovacieho zariadenia

ústne frontálne skúšanie

 

ústna odpoveď

didaktický test

Vývrhovacie zariadenie

1

 

*        Charakterizovať vývrhovacie zariadenie,

*        ovládať vývrhovacie  zariadenie rýb,

*        poznať princíp činnosti vyvrhovacieho zariadenia rýb,

*        ovládať BOZP pri práci na vývrhovacom zariadení,

*        Charakterizoval vývrhovacie zariadenie,

*        vedel ovládať vývrhovacie  zariadenie rýb,

*        vedel princíp činnosti vyvrhovacieho zariadenia rýb,

*        ovládal BOZP pri práci na vývrhovacom zariadení,

ústne frontálne skúšanie

 

ústna odpoveď

didaktický test

Čistiace zariadenie

1

 

*        Charakterizovať čistiace zariadenie,

*        ovládať čistiace  zariadenie rýb,

*        poznať princíp činnosti na čistiacom zariadení rýb,

*        ovládať BOZP pri práci na čistiacom zariadení,

*        uviesť výhody čistenia rýb na čistiacom zariadení

*        Charakterizoval čistiace zariadenie,

*        ovládal čistiace  zariadenie rýb,

*        vedel princíp činnosti na čistiacom zariadení rýb,

*        ovládal BOZP pri práci na čistiacom zariadení,

*        vedel uviesť výhody čistenia rýb na čistiacom zariadení

ústne frontálne skúšanie

 

ústna odpoveď

didaktický test

Vákuová balička

1

 

*        Charakterizovať vákuovú baličku,

*        poznať princíp činnosti na vákuovej baličke,

*        poznať zloženie a funkciu vákuovej baličky,

*        ovládať prácu na vákuovej baličke,

*        ovládať BOZP pri práci na vákuovej baličke,

*        posúdiť a zhodnotiť prácu na vákuovej baličke

*        Charakterizoval vákuovú baličku,

*        vedel princíp činnosti na vákuovej baličke,

*        správne definoval zloženie a funkciu vákuovej baličky,

*        ovládal prácu na vákuovej baličke,

*        ovládal BOZP pri práci na vákuovej baličke,

*        správne posúdil a zhodnotil prácu na vákuovej baličke

ústne frontálne skúšanie

 

ústna odpoveď

didaktický test

Etiketovačka

1

 

*        Vedieť charakterizovať etiketovačku,

*        poznať princíp činnosti etiketovačky,

*        poznať funkcie a činnosť etiketovačky,

*        ovládať prácu na etiketovačke,

*        uviesť výhody práce na etiketovačke

*        Vedel charakterizovať etiketovačku,

*        vedel princíp činnosti etiketovačky,

*        poznal funkcie a činnosť etiketovačky,

*        ovládal prácu na etiketovačke,

*        uviedol výhody práce na etiketovačke

ústne frontálne skúšanie

 

ústna odpoveď

didaktický test

Prepravné vozíky

1

 

*        charakterizovať prepravné vozíky,

*        ovládať pravidla BOZP pri práci s prepravnými vozíkmi,

*        vedieť manipulovať s prepravnými vozíkmi

*        správne charakterizoval prepravné vozíky,

*        ovládal pravidla BOZP pri práci s prepravnými vozíkmi,

*        vedel manipulovať s prepravnými vozíkmi

ústne frontálne skúšanie

 

ústna odpoveď

didaktický test

Bezpečnosť pri práci v chove rýb

 

2

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Bezpečnosť pri práci v chove rýb

 

2

 

*        poznať základné pravidla bezpečnosti pri práci v chove rýb

*        ovládal základné pravidla bezpečnosti pri práci v chove rýb

ústne frontálne skúšanie

 

ústna odpoveď

didaktický test

 

 

Všeobecné pokyny hodnotenia:

 

Pri každom hodnotení tematického celku používame všeobecné kritériá a klasifikáciu uvedenú v tomto ŠkVP (pre jednotlivcov, skupinu, pre ústne). Neštandardizované didaktické testy pripravuje vyučujúci.

Po ukončení tematického celku v danom vyučovacom predmete pripraví vyučujúci neštandardizovaný didaktický test na overenie vedomostí a zručností žiakov. Otázky v písomnej práci a neštandardizovaných didaktických testoch nesmú presahovať stanovenú úroveň vzdelávacích výstupov v jednotlivých tematických celkoch. Hodnotenie písomnej práce a neštandardizovaného didaktického testu stanovuje vyučujúci a žiaci sú s ním oboznámení po ukončení testu. Výsledky písomnej práce a neštandardizovaného didaktického testu sú významnou súčasťou sumatívneho hodnotenia a uchovávajú sa počas  doby štúdia žiaka. Vo výslednej klasifikáciu sa odzrkadľuje súhrnne hodnotenie , ktoré sa odvíja od miery zvládnutia obsahového a výkonového štandardu,  priebežné hodnotenie, ktoré preveruje schopnosť žiaka využiť medzipredmetové vzťahy a uplatniť získané vedomosti a schopnosti pri riešení konkrétnych úloh a práca žiaka v skupine.

Klasifikácia písomných prác a neštandardizovaných didaktických testov:

Stupeň 1 – výborný,            žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 90%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 2 – chválitebný      žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 75%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 3 – dobrý                žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 50 %, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 4 – dostatočný       žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 30%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 5 - nedostatočný   žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda na menej ako 30 %, (z maximálneho počtu bodov).

 

Copyright or other proprietary statement goes here.
For problems or questions regarding this web contact [ProjectEmail].
Last updated: júla 07, 2009.