ROZPIS
UČIVA PREDMETU: vodné
hospodárstvo
|
2
hod. týždenne, spolu 66 hodín
|
Názov
tematického celku
Témy
|
Hodiny
|
Medzipredmetové vzťahy
|
Očakávané
vzdelávacie výstupy
|
Kritériá hodnotenia vzdelávacích
výstupov
|
Metódy hodnotenia
|
Prostriedky hodnotenia
|
Úvod
|
2
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Význam
a účel predmetu
|
0,5
|
Rybnikárstvo
Základy rybničnej výroby
Druhý ročník
|
definovať
predmet vodné hospodárstvo,
vysvetliť
a definovať základné pojmy,
definovať
úlohy vodného hospodárstva,
vedieť
zabezpečiť modernizáciu rybárstva
|
správne
definoval predmet vodné hospodárstvo,
vysvetlil
a definoval základné pojmy,
definoval
úlohy vodného hospodárstva
vedel
zabezpečiť modernizáciu rybárstva
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Význam
výstavby rybníkov
|
0,5
|
definovať
význam rybárstva a rybnikárstva,
poznať
význam a účel výstavby rybníkov,
špecifikovať
kľúčové obdobia rozmachu rybárstva na Slovensku
|
definoval
význam rybárstva a rybnikárstva,
vedel
význam a účel výstavby
rybníkov,
špecifikoval
kľúčové obdobia rozmachu rybárstva na Slovensku
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Vodné stavby u nás
a v zahraničí
|
1
|
kategorizovať
a vymenovať významné vodné stavby u nás a v zahraničí
|
kategorizoval
a vymenoval významné vodné stavby u nás a v zahraničí
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Stavebné
materiály, stavebné hmoty používané pre rybničné stavby
|
12
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Stavebné materiály prírodné,
rozdelenie, charakteristika
|
6
|
|
-
poznať
stavebné materiály,
-
vedieť
rozdeliť stavebné materiály,
-
vedieť
charakterizovať stavebné materiály,
-
určiť
vhodnosť využitia homogénnych
a heterogénnych hrádzi,
-
posúdiť
vhodnosť materiálov,
-
vedieť
správne rozdeliť vodné nádrže,
-
navrhnúť
vhodné materiály pre homogénne a heterogénne hrádze
-
poznať
výrobu a distribúciu stavebných materiálov
|
správne
rozpoznal stavebné materiály,
správne
rozdelil stavebné materiály,
charakterizoval
stavebné materiály,
určil
vhodnosť využitia homogénnych a heterogénnych
hrádzi,
posúdil
vhodnosť materiálov,
vedieť
správne rozdeliť vodné nádrže,
navrhnúť
vhodné materiály pre homogénne a heterogénne hrádze,
vedel
výrobu a distribúciu stavebných materiálov
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Stavebné materiály
umelé, izolačné
|
6
|
charakterizovať
umelé materiály,
určiť
vhodnosť izolačných materiálov,
porovnať
a posúdiť kvalitu jednotlivých materiálov,
charakterizovať
jednotlivé vlastnosti stavebných materiálov a zemín
|
charakterizoval
umelé materiály,
správne
určil vhodnosť izolačných materiálov,
porovnal
a posúdil kvalitu jednotlivých materiálov
charakterizoval
jednotlivé vlastnosti stavebných materiálov a zemín
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Zakladanie
a znovuzriaďovanie rybníkov a sadiek
|
36
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Význam zakladania a znovuzriaďovania
rybníkov
|
2
|
Rybnikárstvo
Základy rybničnej výroby
Druhý ročník
Rybnikárstvo
Rybníky a ich
charakteristika
Druhý ročníka
|
definovať
a spoznať význam zakladania a znovuzriaďovania rybníkov,
vymenovať
a definovať funkcie malých vodných nádrží,
poznať
všetky kritéria rozdelenia rybníkov,
|
definoval
a poznal význam zakladania a znovuzriaďovania rybníkov,
vymenoval
a definoval funkcie malých vodných nádrží,
ovládal
všetky kritéria rozdelenia rybníkov
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Výber lokality pre výstavbu
rybníkov
|
2
|
určiť
správnu lokalitu a miesto pre výstavbu rybníkov,
posúdiť
vhodnosť terénu,
vymenovať
kritéria hodnotenia pre umiestnenie hrádze,
|
vedel
určiť správnu lokalitu a miesto pre výstavbu rybníkov,
vedel
posúdiť vhodnosť terénu,
vedel
vymenovať kritéria hodnotenia pre umiestnenie hrádze
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Rybničné hrádze – základné
typy, rozdelenie, konštrukcia
|
6
|
vedieť
popísať a charakterizovať rybničné hrádze,
vedieť
popísať funkcie rybničnej hrádze,
charakterizovať
základné typy a funkčné
delenie rybničných hrádzi,
vedieť
rozdeliť rybničné hrádze podľa jednotlivých kritérií,
poznať
zloženie a konštrukciu rybničných hrádzi,
vedieť
jednotlivé časti rybničnej hrádze,
definovať
homogénne a nehomogénne hrádze,
definovať
teleso zemnej hrádze a jeho funkčné časti,
poznať
a rozdeliť tesnenie hrádzi,
definovať
rozmery hrádze, tvar hrádze a prevýšenie koruny hrádze,
definovať
ochranné vrstvy hrádze a filtre,
charakterizovať
sypané hrádze podľa používaných materiálov a spôsobu
budovania hrádze,
vedieť
pracovný postup výstavby hrádze a zabezpečenie jej údržby
|
vedel
popísať a charakterizovať rybničné hrádze,
vedel
popísať funkcie rybničnej hrádze,
charakterizoval
základné typy a funkčné
delenie rybničných hrádzi,
vedel
rozdeliť rybničné hrádze podľa jednotlivých kritérií,
charakterizoval
zloženie a konštrukciu rybničných hrádzi,
vedel
jednotlivé časti rybničnej hrádze,
definoval
homogénne a nehomogénne hrádze,
definoval
teleso zemnej hrádze a jeho funkčné časti,
poznal
a rozdelil tesnenie hrádzi,
definoval
rozmery hrádze, tvar hrádze a prevýšenie koruny hrádze,
definoval
ochranné vrstvy hrádze a filtre,
charakterizoval
sypané hrádze podľa používaných materiálov a spôsobu
budovania hrádze,
vedel
pracovný postup výstavby hrádze a zabezpečenie jej údržby
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Spojenie hrádzí s
podložím
|
2
|
vedieť
posúdiť vhodný typ spojenia hrádze s podložím,
vymenovať
a definovať spôsoby spojenia telesa hrádze s podložím,
|
vedel
posúdiť vhodný typ spojenia hrádze s podložím,
vymenoval
a definoval spôsoby spojenia telesa hrádze s podložím,
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Zariadenia na rybníkoch
– prítokové a odtokové kanály, výpustné zariadenia, bezpečnostné
prepady, lovisko, kadisko
|
10
|
vysvetliť
a popísať jednotlivé základné zariadenia na rybníkoch,
definovať
jednotlivé zariadenia na rybníkoch,
vedieť
zabezpečiť obsluhu zariadení rybníkov,
plánovať
napúšťanie a vypúšťanie rybníka
|
vysvetlil
a popísal jednotlivé základné zariadenia na rybníkoch,
definoval
jednotlivé zariadenia na rybníkoch,
vedel
zabezpečiť obsluhu zariadení rybníkov,
vedel
plánovať napúšťanie a vypúšťanie rybníka
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Stavba Dubraviových
rybníkov
|
2
|
vedieť
charakterizovať Dubraviové rybníky,
vysvetliť
účel a význam Dubraviových rybníkov,
poznať
základné parametre Dubraviových rybníkov,
ovládať
činnosti údržbu a manipuláciu na
Dubraviových rybníkoch,
vedieť
založiť, umiestniť a vybudovať Dubraviové rybníky
|
správne
charakterizoval Dubraviové rybníky,
vedel
vysvetliť účel a význam Dubraviových rybníkov,
poznal
základné parametre Dubraviových rybníkov,
ovládal
činnosti údržbu a manipuláciu na
Dubraviových rybníkoch,
vedel
založiť, umiestniť a vybudovať Dubraviové rybníky
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Stavba plôdikových výťažníkov,
hlavných rybníkov
|
6
|
vedieť
popísať, vysvetliť, charakterizovať a posúdiť stavbu jednotlivých
typov rybníkov a chovných zariadení,
poznať
účel a význam výstavby rybníkov,
poznať
parametre pri zakladaní, výstavbe, údržbe a prevádzkovaní rybníkov,
|
vedel
popísať, vysvetliť, charakterizovať a posúdiť stavbu jednotlivých
typov rybníkov a chovných zariadení,
poznal
účel a význam výstavby rybníkov,
poznal
parametre pri zakladaní, výstavbe, údržbe a prevádzkovaní rybníkov,
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Sádky
|
4
|
poznať
účel a význam výstavby sádok,
charakterizovať
sádky,
vedieť
rozdeliť sádky podľa rôznych kritérií,
poznať
parametre pre výstavbu sádok,
ovládať
činnosť, údržbu a manipuláciu na sádkach
|
poznal
účel a význam výstavby sádok,
správne
charakterizoval sádky,
správne
rozdelil sádky podľa rôznych kritérií,
správne
určil parametre pre výstavbu sádok,
správne
zvládol činnosť, údržbu a manipuláciu na sádkach
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Zásady manipulácie s hladinou
rybníkov
|
2
|
vedieť
zásady manipulácie s hladinou rybníkov,
ovládať
rybničné zariadenia určené na zabezpečenie vodného režimu,
posúdiť
vhodnosť zdrojov a ich využitie pre zabezpečenie vodného
režimu
|
vedel
zásady manipulácie s hladinou rybníkov,
správne
ovládal rybničné zariadenia určené na zabezpečenie vodného režimu,
posúdil
vhodnosť zdrojov a ich využitie pre zabezpečenie vodného režimu
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Cvičenia
|
16
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Vybrané state stavebného
zákona
|
2
|
|
ovládať
vybrané state stavebného zákona
|
ovládal
vybrané state stavebného zákona
|
Ústne frontálne
skúšanie
|
Ústne odpovede
|
Opravy a zriaďovanie
rybničných hrádzí
|
6
|
ovládať
opravy rybničných hrádzi,
vedieť
zabezpečiť pracovný postup pri zriaďovaní rybničných hrádzi,
|
ovládal
opravy rybničných hrádzi,
vedel
zabezpečiť pracovný postup pri zriaďovaní rybničných hrádzi,
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Výkresy vodných
stavieb, hrádzí a situácie nádrží
|
2
|
|
vedieť
čítať výkresy rybničných zariadení,
|
vedel
čítať výkresy rybničných zariadení,
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Obsluha, údržba a opravy
zariadení rybníkov
|
6
|
|
vedieť
zabezpečiť opravy a údržbu zariadení rybníkov,
ovládať
obsluhu rybničných zariadení,
|
vediel
zabezpečiť opravy a údržbu zariadení rybníkov,
ovládal
obsluhu rybničných zariadení,
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|