II. ročník

Stredná odborná škola rybárska Mošovce Rybárstvo a životné prostredie
študijný  odbor
4215 6  Rybárstvo

Na úvod Hore Ďalej



 

Chronológia zmien

ŠkVP
nadstavbové štúdium:
rybárstvo a životné prostredie
poľnohospodárstvo

rybárstvo - prezentácia

ROČNÍK: DRUHÝ

ROZPIS  UČIVA PREDMETU:   vodné hospodárstvo

2 hod. týždenne, spolu 66 hodín

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

Úvod

2

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Význam a účel predmetu

0,5

Rybnikárstvo

Základy rybničnej výroby

Druhý ročník

*        definovať predmet vodné hospodárstvo,

*        vysvetliť a definovať základné pojmy,

*        definovať úlohy vodného hospodárstva,

*        vedieť zabezpečiť modernizáciu rybárstva

*        správne definoval predmet vodné hospodárstvo,

 

*        vysvetlil a definoval základné pojmy,

 

*        definoval úlohy vodného hospodárstva

 

*        vedel zabezpečiť modernizáciu rybárstva

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Význam výstavby rybníkov

0,5

*        definovať význam rybárstva a rybnikárstva,

*        poznať význam a účel výstavby rybníkov,

*        špecifikovať kľúčové obdobia rozmachu rybárstva na Slovensku

*        definoval význam rybárstva a rybnikárstva,

 

*        vedel  význam a účel výstavby rybníkov,

 

*        špecifikoval kľúčové obdobia rozmachu rybárstva na Slovensku

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Vodné stavby u nás a v zahraničí

1

*        kategorizovať a vymenovať významné vodné stavby u nás a v zahraničí

*        kategorizoval a vymenoval významné vodné stavby u nás a v zahraničí

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Stavebné materiály, stavebné hmoty používané pre rybničné stavby

12

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Stavebné materiály prírodné, rozdelenie, charakteristika

6

 

-       poznať stavebné materiály,

-       vedieť rozdeliť stavebné materiály,

-       vedieť charakterizovať stavebné materiály,

-       určiť vhodnosť  využitia homogénnych a heterogénnych hrádzi,

-       posúdiť vhodnosť materiálov,

-       vedieť správne rozdeliť vodné nádrže,

-       navrhnúť  vhodné materiály pre homogénne a heterogénne hrádze

-       poznať výrobu a distribúciu stavebných materiálov

*        správne rozpoznal stavebné materiály,

*        správne rozdelil stavebné materiály,

*        charakterizoval stavebné materiály,

*        určil vhodnosť využitia homogénnych a heterogénnych  hrádzi,

*        posúdil vhodnosť materiálov,

*        vedieť správne rozdeliť vodné nádrže,

*        navrhnúť vhodné materiály pre homogénne a heterogénne hrádze,

*        vedel výrobu a distribúciu stavebných materiálov

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Stavebné materiály umelé, izolačné

6

*        charakterizovať umelé materiály,

*        určiť vhodnosť izolačných materiálov,

*        porovnať a posúdiť kvalitu jednotlivých materiálov,

*        charakterizovať jednotlivé vlastnosti stavebných materiálov a zemín

*        charakterizoval umelé materiály,

*        správne určil vhodnosť izolačných materiálov,

*        porovnal a posúdil kvalitu jednotlivých materiálov

*        charakterizoval jednotlivé vlastnosti stavebných materiálov a zemín

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Zakladanie a znovuzriaďovanie rybníkov a sadiek

36

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Význam zakladania a znovuzriaďovania rybníkov

2

Rybnikárstvo

Základy rybničnej výroby

Druhý ročník

 

 

 

 

 

 

Rybnikárstvo

Rybníky a ich charakteristika

Druhý ročníka

*        definovať a spoznať význam zakladania a znovuzriaďovania rybníkov,

*        vymenovať a definovať funkcie malých vodných nádrží,

*        poznať všetky kritéria rozdelenia rybníkov,

*        definoval a poznal význam zakladania a znovuzriaďovania rybníkov,

*        vymenoval a definoval funkcie malých vodných nádrží,

*        ovládal všetky kritéria rozdelenia rybníkov

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Výber lokality pre výstavbu rybníkov

2

*        určiť správnu lokalitu a miesto pre výstavbu rybníkov,

*        posúdiť vhodnosť terénu,

 

*        vymenovať kritéria hodnotenia pre umiestnenie hrádze,

*        vedel určiť správnu lokalitu a miesto pre výstavbu rybníkov,

*        vedel posúdiť vhodnosť terénu,

*        vedel vymenovať kritéria hodnotenia pre umiestnenie hrádze

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Rybničné hrádze – základné typy, rozdelenie, konštrukcia

6

*        vedieť popísať a charakterizovať rybničné hrádze,

*        vedieť popísať funkcie rybničnej hrádze,

*        charakterizovať základné typy  a funkčné delenie rybničných hrádzi,

*        vedieť rozdeliť rybničné hrádze podľa jednotlivých kritérií,

*        poznať zloženie a konštrukciu rybničných hrádzi,

*        vedieť jednotlivé časti rybničnej hrádze,

*        definovať homogénne a nehomogénne hrádze,

*        definovať teleso zemnej hrádze a jeho funkčné časti,

*        poznať a rozdeliť tesnenie hrádzi,

*        definovať rozmery hrádze, tvar hrádze a prevýšenie koruny hrádze,

*        definovať ochranné vrstvy hrádze a filtre,

*        charakterizovať sypané hrádze podľa používaných materiálov a spôsobu budovania hrádze,

*        vedieť pracovný postup výstavby hrádze a zabezpečenie jej údržby

*        vedel popísať a charakterizovať rybničné hrádze,

*        vedel popísať funkcie rybničnej hrádze,

*        charakterizoval základné typy  a funkčné delenie rybničných hrádzi,

*        vedel rozdeliť rybničné hrádze podľa jednotlivých kritérií,

*        charakterizoval zloženie a konštrukciu rybničných hrádzi,

*        vedel jednotlivé časti rybničnej hrádze,

*        definoval homogénne a nehomogénne hrádze,

*        definoval teleso zemnej hrádze a jeho funkčné časti,

*        poznal a rozdelil tesnenie hrádzi,

*        definoval rozmery hrádze, tvar hrádze a prevýšenie koruny hrádze,

*        definoval ochranné vrstvy hrádze a filtre,

*        charakterizoval sypané hrádze podľa používaných materiálov a spôsobu budovania hrádze,

*        vedel pracovný postup výstavby hrádze a zabezpečenie jej údržby

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Spojenie hrádzí s podložím

2

*        vedieť posúdiť vhodný typ spojenia hrádze s podložím,

*        vymenovať a definovať spôsoby spojenia telesa hrádze s podložím,

*        vedel posúdiť vhodný typ spojenia hrádze s podložím,

*        vymenoval a definoval spôsoby spojenia telesa hrádze s podložím,

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Zariadenia na rybníkoch – prítokové a odtokové kanály, výpustné zariadenia, bezpečnostné prepady, lovisko, kadisko

10

*        vysvetliť a popísať jednotlivé základné zariadenia na rybníkoch,

*        definovať jednotlivé zariadenia na rybníkoch,

*        vedieť zabezpečiť obsluhu zariadení rybníkov,

*        plánovať napúšťanie a vypúšťanie rybníka

*        vysvetlil a popísal jednotlivé základné zariadenia na rybníkoch,

*        definoval jednotlivé zariadenia na rybníkoch,

*        vedel zabezpečiť obsluhu zariadení rybníkov,

*        vedel plánovať napúšťanie a vypúšťanie rybníka

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Stavba Dubraviových rybníkov

2

*        vedieť charakterizovať Dubraviové rybníky,

*        vysvetliť účel a význam Dubraviových rybníkov,

*        poznať základné parametre Dubraviových rybníkov,

*        ovládať činnosti údržbu a manipuláciu  na Dubraviových rybníkoch,

*        vedieť založiť, umiestniť a vybudovať Dubraviové rybníky

*        správne charakterizoval Dubraviové rybníky,

*        vedel vysvetliť účel a význam Dubraviových rybníkov,

*        poznal základné parametre Dubraviových rybníkov,

*        ovládal činnosti údržbu a manipuláciu  na Dubraviových rybníkoch,

*        vedel založiť, umiestniť a vybudovať Dubraviové rybníky

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Stavba plôdikových výťažníkov, hlavných rybníkov

6

*        vedieť popísať, vysvetliť, charakterizovať a posúdiť stavbu jednotlivých typov rybníkov a chovných zariadení,

*        poznať účel a význam výstavby rybníkov,

*        poznať parametre pri zakladaní, výstavbe, údržbe a prevádzkovaní rybníkov,

*         

*        vedel popísať, vysvetliť, charakterizovať a posúdiť stavbu jednotlivých typov rybníkov a chovných zariadení,

*        poznal účel a význam výstavby rybníkov,

*        poznal parametre pri zakladaní, výstavbe, údržbe a prevádzkovaní rybníkov,

*         

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Sádky

4

*        poznať účel a význam výstavby sádok,

*        charakterizovať sádky,

 

*        vedieť rozdeliť sádky podľa rôznych kritérií,

*        poznať parametre pre výstavbu sádok,

*        ovládať činnosť, údržbu a manipuláciu na sádkach

*        poznal účel a význam výstavby sádok,

*        správne charakterizoval sádky,

*        správne rozdelil sádky podľa rôznych kritérií,

*        správne určil parametre pre výstavbu sádok,

*        správne zvládol činnosť, údržbu a manipuláciu na sádkach

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Zásady manipulácie s hladinou rybníkov

2

*        vedieť zásady manipulácie s hladinou rybníkov,

*        ovládať rybničné zariadenia určené na zabezpečenie vodného režimu,

*        posúdiť  vhodnosť zdrojov a ich využitie pre zabezpečenie vodného režimu

*        vedel zásady manipulácie s hladinou rybníkov,

*        správne ovládal rybničné zariadenia určené na zabezpečenie vodného režimu,

*        posúdil vhodnosť zdrojov a ich využitie pre zabezpečenie vodného režimu

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Cvičenia

16

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Vybrané state stavebného zákona

2

 

*        ovládať vybrané state stavebného zákona

*        ovládal vybrané state stavebného zákona

Ústne frontálne  skúšanie

 

Ústne odpovede

 

Opravy a zriaďovanie rybničných hrádzí

6

*        ovládať opravy rybničných hrádzi,

*        vedieť zabezpečiť pracovný postup pri zriaďovaní rybničných hrádzi,

*        ovládal opravy rybničných hrádzi,

*        vedel zabezpečiť pracovný postup pri zriaďovaní rybničných hrádzi,

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Výkresy vodných stavieb, hrádzí a situácie nádrží

2

 

*        vedieť čítať výkresy rybničných  zariadení,

*        vedel čítať výkresy rybničných  zariadení,

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Obsluha, údržba a opravy zariadení rybníkov

6

 

*        vedieť zabezpečiť opravy a údržbu zariadení rybníkov,

*        ovládať obsluhu rybničných zariadení,

*        vediel zabezpečiť opravy a údržbu zariadení rybníkov,

*        ovládal obsluhu rybničných zariadení,

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

 

Copyright or other proprietary statement goes here.
For problems or questions regarding this web contact [ProjectEmail].
Last updated: júla 13, 2009.