III. ročník

Stredná odborná škola rybárska Mošovce Rybárstvo a životné prostredie
študijný  odbor
4215 6  Rybárstvo

Naspäť Na úvod Hore



 

Chronológia zmien

ŠkVP
nadstavbové štúdium:
rybárstvo a životné prostredie
poľnohospodárstvo

rybárstvo - prezentácia

ROČNÍK: TRETÍ

ROZPIS  UČIVA PREDMETU:  vodné hospodárstvo

2 hod. týždenne, spolu 66 hodín

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

Zariadenia pre umelý chov rýb

10

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Výber lokality a stavba liahne rýb

1

Chov rýb v riadenom prostredí

Liahne pre ikry rýb

Chovné objekty pre lososovité ryby

Ročník tretí

*        poznať kritéria výberu lokality pre liaheň,

*        charakterizovať liaheň,

*        navrhnúť kapacitu liahne,

 

*        naplánovať a usporiadať zariadenia do liahne,

*        posúdiť a zhodnotiť kvalitu zdroja vody a vhodnosť materiálov používaných v liahni

*        poznal kritéria výberu lokality pre liaheň,

*        charakterizoval liaheň,

*        správne navrhol kapacitu liahne,

*        naplánoval a usporiadal zariadenia do liahne,

*        správne posúdil a zhodnotil kvalitu zdroja vody a vhodnosť materiálov používaných v liahni

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Stavba kruhových rybníčkov

4

*        Definovať kruhové rybníčky,

*        určiť lokalitu, materiál a postup výstavby kruhových rybníčkov,

*        vysvetliť činnosť a funkciu kruhových rybníčkov,

*        usporiadať kruhové rybníčky,

*        uviesť výhody a nevýhody stavby kruhových rybníčkov,

*        načrtnúť schému kruhových rybníčkov,

*        navrhnúť potrebu kruhových rybníčkov,

*        posúdiť a zhodnotiť podmienky chovu v kruhových rybníčkoch

 

*        Definoval kruhové rybníčky,

*        určil lokalitu, materiál a postup výstavby kruhových rybníčkov,

*        vysvetlil činnosť a funkciu kruhových rybníčkov,

*        usporiadal kruhové rybníčky,

*        uviedol výhody a nevýhody stavby kruhových rybníčkov,

*        načrtol schému kruhových rybníčkov,

*        navrhol potrebu kruhových rybníčkov,

*        posúdil a zhodnotil podmienky chovu v kruhových rybníčkoch

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Stavba pstruhových rybníkov a náhonov

5

*        Definovať pstruhové rybníky a náhony,

*        určiť lokalitu, materiál a postup výstavby pstruhových rybníkov a náhonov,

*        vysvetliť činnosť a funkciu pstruhových rybníkov a náhonov,

*        usporiadať pstruhové rybníčky a náhony,

*        uviesť výhody a nevýhody stavby pstruhových rybníkov a náhonov,

*        načrtnúť schému pstruhových rybníkov a náhonov,

*        navrhnúť potrebu pstruhových rybníčkov a náhonov,

*        posúdiť a zhodnotiť podmienky chovu rýb v pstruhových rybníčkoch a náhonoch

*        Definoval pstruhové rybníky a náhony,

*        určl lokalitu, materiál a postup výstavby pstruhových rybníkov a náhonov,

*        vysvetlil činnosť a funkciu pstruhových rybníkov a náhonov,

*        usporiadal pstruhové rybníčky a náhony,

*        uviedol výhody a nevýhody stavby pstruhových rybníkov a náhonov,

*        načrtol schému pstruhových rybníkov a náhonov,

*        navrhol potrebu pstruhových rybníčkov a náhonov,

*        posúdil a zhodnotil podmienky chovu rýb v pstruhových rybníčkoch a náhonoch

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Hydrológia a základy hydrauliky

10

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Základy hydrológie

2

 

*        Vedieť charakterizovať pojmy,

*        opísať kolobeh vody v prírode,

*        definovať atmosférické zrážky a ich spôsoby merania,

*        opísať a načrtnúť jednotlivé typy prístrojov na meranie zrážok,

*        definovať povrchový odtok,

*        navrhnúť a usporiadať umiestnenie prístrojov na meranie zrážok

*        Vedel charakterizovať pojmy,

*        opísal kolobeh vody v prírode,

*        definoval atmosférické zrážky a ich spôsoby merania,

*        opísal a načrtol jednotlivé typy prístrojov na meranie zrážok,

*        definoval povrchový odtok,

*        navrhol a usporiadal umiestnenie prístrojov na meranie zrážok

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Meranie vodných stavov

6

*        Charakterizovať spôsoby sledovania vodných hladín,

*        vedieť spôsoby merania vodných stavov,

*        opísať jednotlivé spôsoby merania vodných stavov,

*        vedieť vysvetliť a vykonať spracovanie hydrologických údajov,

*        navrhnúť a usporiadať umiestnenie prístrojov na meranie vodných stavov

*        Charakterizoval spôsoby sledovania vodných hladín,

*        vedel spôsoby merania vodných stavov,

*        opísal jednotlivé spôsoby merania vodných stavov,

*        vedel vysvetliť a vykonať spracovanie hydrologických údajov,

*        navrhol a usporiadal umiestnenie prístrojov na meranie vodných stavov

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Vplyvy vodných stavov na rybárstvo

2

*        Charakterizovať vplyvy vodných stavov na rybárstvo,

*        definovať základné požiadavky na kvalitu vody z pohľadu chovu rýb,

*        posúdiť požiadavky na výdatnosť zdroja a jeho využívanie,

*        vysvetliť  a porovnať kvalitu vodných zdrojov pre chov rýb,

*        Charakterizoval vplyvy vodných stavov na rybárstvo,

*        definoval základné požiadavky na kvalitu vody z pohľadu chovu rýb,

*        posúdil požiadavky na výdatnosť zdroja a jeho využívanie,

*        vysvetlil  a porovnal kvalitu vodných zdrojov pre chov rýb,

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Úpravy tokov

16

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Voľba materiálu na úpravy tokov

2

 

*        Poznať účel a ciele úpravy vodných tokov,

*        charakterizovať materiál na úpravu tokov,

*        vedieť zvoliť vhodný materiál na úpravu tokov,

*        navrhnúť materiál a spôsoby úprav brehov a dna tokov,

*        porovnať a posúdiť materiál a spôsob úpravy dna a brehov tokov

*        Poznal účel a ciele úpravy vodných tokov,

*        charakterizoval materiál na úpravu tokov,

*        vedel zvoliť vhodný materiál na úpravu tokov,

*        navrhol materiál a spôsoby úprav brehov a dna tokov,

 

*        porovnal a posúdil materiál a spôsob úpravy dna a brehov tokov

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Úpravy bystrín, potokov a riek

6

*        Charakterizovať spôsoby úpravy tokov,

*        navrhnúť úpravu koryta, dna a brehov tokov,

*        určiť materiál a postup úpravy bystrín, potokov a riek,

*        navrhnúť  a vypracovať štúdiu na úpravu toku,

*        navrhnúť priečny profil toku,

*        navrhnúť a vykonať opevňovanie upravených korýt,

*        poznať možnosti opevnenia upravených korýt - dna a brehov,

*        poznať požiadavky na úpravu tokov,

*        Charakterizoval spôsoby úpravy tokov,

*        navrhol úpravu koryta, dna a brehov tokov,

*        určilť materiál a postup úpravy bystrín, potokov a riek,

*        navrhol  a vypracoval štúdiu na úpravu toku,

*        navrhol priečny profil toku,

*        navrhol a vykonal opevňovanie upravených korýt,

*        vedel možnosti opevnenia upravených korýt - dna a brehov,

*        vedel vymenovať požiadavky na úpravu tokov,

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Úpravy brehov vodných nádrží

4

*        Navrhnúť úpravu brehov vodných nádrží,

*        určiť materiál a postup úpravy brehov vodných nádrží,

*        poznať požiadavky na úpravu brehov vodných nádrží,

*        Navrhol úpravu brehov vodných nádrží,

*        určil materiál a postup úpravy brehov vodných nádrží,

*        vedel vymenovať požiadavky na úpravu brehov vodných nádrží,

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Vplyv úprav tokov na rybárstvo

2

*        Poznať požiadavky rýb na kvalitu životného prostredia,

*        charakterizovať a vysvetliť vplyvy úprav tokov na rybárstvo,

*        určiť klady  a zápory úprav tokov,

*        navrhnúť  opatrenia na minimalizovanie negatívnych vplyvov na rybárstvo

*        Poznal požiadavky rýb na kvalitu životného prostredia,

*        charakterizoval a vysvetlil vplyvy úprav tokov na rybárstvo,

*        určil klady  a zápory úprav tokov,

*        navrhol  opatrenia na minimalizovanie negatívnych vplyvov na rybárstvo

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Ďalšie stavby na tokoch

2

*        Charakterizovať ďalšie stavby na tokoch,

*        vedieť opísať účel a podmienky pre úpravu tokov,

*        určiť vplyvy budovania jednotlivých stavieb na životné prostredie a rybárstvo

*        Charakterizoval ďalšie stavby na tokoch,

*        vedel opísať účel a podmienky pre úpravu tokov,

*        určil vplyvy budovania jednotlivých stavieb na životné prostredie a rybárstvo

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Rybie prechody

14

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Význam rybích prechodov

2

 

*        definovať rybie prechody,

*        uviesť význam rybích prechodov,

*        charakterizovať typy rybích prechodov,

*        určiť vhodné miesta pre rybie prechody

*        zdôvodniť nutnosť budovania rybích prechodov

*        definoval rybie prechody,

*        uviedol význam rybích prechodov,

*        charakterizoval typy rybích prechodov,

*        určil vhodné miesta pre rybie prechody

*        zdôvodniť nutnosť budovania rybích prechodov

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Požiadavky na rybie prechody

6

*        vymenovať požiadavky na rybie prechody,

*        určiť  pracovný postup stavby rybích prechodov,

*        vysvetliť dôležitosť budovania rybích prechodov,

*        porovnať vybudované prechody s prirodzenými cestami pre ryby,

*        posúdiť a zhodnotiť vybudované rybie prechody s požiadavkami pre rybie prechody

*        vymenoval požiadavky na rybie prechody,

*        určil  pracovný postup stavby rybích prechodov,

*        vysvetlil dôležitosť budovania rybích prechodov,

*        porovnal vybudované prechody s prirodzenými cestami pre ryby,

*        posúdil a zhodnotil vybudované rybie prechody s požiadavkami pre rybie prechody

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Konštrukcia a rozdelenie rybích prechodov

6

*        vybrať a navrhnúť vhodné miesto pre budovanie rybích prechodov,

*        určiť vhodný materiál pre stavbu rybích prechodov,

*        vysvetliť  stavbu a konštrukciu rybieho prechodu,

*        usporiadať jednotlivé časti rybích prechodov,

*        previesť správne rozdelenie  rybích prechodov,

*        vybral a navrhol vhodné miesto pre budovanie rybích prechodov,

*        určil vhodný materiál pre stavbu rybích prechodov,

*        vysvetlil  stavbu a konštrukciu rybieho prechodu,

*        usporiadal jednotlivé časti rybích prechodov,

*        previedol správne rozdelenie  rybích prechodov,

Ústne frontálne  skúšanie

Písomné skúšanie

Ústne odpovede

Neštandardizovaný didaktický test

Cvičenia

16

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Meranie rýchlosti prúdenia vody, prietoku

5

 

*        charakterizovať základné pojmy,

*        poznať pomôcky a prístroje na meranie rýchlosti prúdenia vody,

*        ovládať základné pravidla merania rýchlosti prúdenia vody a prietoku

*        vysvetliť princíp merania prietoku vody,

*        navrhnúť postup merania rýchlosti prúdenia a prietoku vody

*        charakterizoval základné pojmy,

*        určil a vymenoval pomôcky a prístroje na meranie rýchlosti prúdenia vody,

*        ovládal základné pravidla merania rýchlosti prúdenia vody a prietoku

*        vysvetlil princíp merania prietoku vody,

*        navrhol postup merania rýchlosti prúdenia a prietoku vody

Ústne frontálne  skúšanie

Individuálne skúšanie,

skupinové hodnotenie

Ústne odpovede

 

Praktický výkon

Praktický výkon

 

Úpravy, regulácie, opevnenie brehov bystrín, potokov a riek

5

*        Charakterizovať spôsoby úpravy tokov,

*        navrhnúť úpravu koryta, dna a brehov tokov,

*        určiť materiál a postup úpravy bystrín, potokov a riek,

*        navrhnúť  a vypracovať štúdiu na úpravu toku,

*        navrhnúť priečny profil toku,

*        navrhnúť a vykonať opevňovanie upravených korýt,

*        Charakterizoval spôsoby úpravy tokov,

*        navrhol úpravu koryta, dna a brehov tokov,

*        určil materiál a postup úpravy bystrín, potokov a riek,

*        navrhol  a vypracoval štúdiu na úpravu toku,

*        navrhol priečny profil toku,

 

*        navrhol a vykonal opevňovanie upravených korýt,

Ústne frontálne  skúšanie

Individuálne skúšanie,

skupinové hodnotenie

Ústne odpovede

 

Praktický výkon

Praktický výkon

 

Úpravy, opevnenie brehov vodných nádrží

3

*        Navrhnúť úpravu brehov vodných nádrží,

*        určiť materiál a postup úpravy brehov vodných nádrží,

*        poznať požiadavky na úpravu brehov vodných nádrží,

*        Navrhol úpravu brehov vodných nádrží,

*        určil materiál a postup úpravy brehov vodných nádrží,

*        vedel vymenovať požiadavky na úpravu brehov vodných nádrží,

Ústne frontálne  skúšanie

Individuálne skúšanie,

skupinové hodnotenie

Ústne odpovede

 

Praktický výkon

Praktický výkon

 

Konštrukcia rybích prechodov

2

*        vybrať a navrhnúť vhodné miesto pre budovanie rybích prechodov,

*        určiť vhodný materiál pre stavbu rybích prechodov,

*        vysvetliť  stavbu a konštrukciu rybieho prechodu,

*        usporiadať jednotlivé časti rybích prechodov,

*        previesť správne rozdelenie  rybích prechodov,

*        vybral a navrhol vhodné miesto pre budovanie rybích prechodov,

*        určil vhodný materiál pre stavbu rybích prechodov,

*        vysvetlil  stavbu a konštrukciu rybieho prechodu,

*        usporiadal jednotlivé časti rybích prechodov,

*        previedol správne rozdelenie  rybích prechodov,

Ústne frontálne  skúšanie

Individuálne skúšanie,

skupinové hodnotenie

Ústne odpovede

 

Praktický výkon

Praktický výkon

 

Revitalizácia tokov

1

*        Opísať revitalizáciu tokov,

*        prakticky predviesť revitalizáciu toku,

*        pripraviť materiál a pomôcky na revitalizáciu toku,

*        navrhnúť plán revitalizácie toku,

*        zhodnotiť vykonanú revitalizáciu toku

*        Opísal revitalizáciu tokov,

*        prakticky predviedol revitalizáciu toku,

*        pripravil materiál a pomôcky na revitalizáciu toku,

*        navrhol plán revitalizácie toku,

*        zhodnotil vykonanú revitalizáciu toku

Ústne frontálne  skúšanie

Individuálne skúšanie,

skupinové hodnotenie

Ústne odpovede

 

Praktický výkon

Praktický výkon

 


Všeobecné pokyny hodnotenia:

 

Pri každom hodnotení tematického celku používame všeobecné kritériá a klasifikáciu uvedenú v tomto ŠkVP (pre jednotlivcov, skupinu, pre ústne a písomné práce). Neštandardizované didaktické testy pripravuje vyučujúci.

Po ukončení tematického celku v danom vyučovacom predmete pripraví vyučujúci neštandardizovaný didaktický test na overenie vedomostí a zručností žiakov. Otázky v písomnej práci a neštandardizovaných didaktických testoch nesmú presahovať stanovenú úroveň vzdelávacích výstupov v jednotlivých tematických celkoch. Hodnotenie písomnej práce a neštandardizovaného didaktického testu stanovuje vyučujúci a žiaci sú s ním oboznámení po ukončení testu. Výsledky písomnej práce a neštandardizovaného didaktického testu sú významnou súčasťou sumatívneho hodnotenia a uchovávajú sa počas  doby štúdia žiaka. Vo výslednej klasifikácii sa odzrkadľuje súhrnne hodnotenie, ktoré sa odvíja od miery zvládnutia obsahového a výkonového štandardu a  priebežného hodnotenia, ktoré preveruje schopnosť žiaka využiť medzipredmetové vzťahy a uplatniť získané vedomosti a schopnosti pri riešení konkrétnych úloh a prácu žiaka v skupine.

Klasifikácia písomných prác a neštandardizovaných didaktických testov:

Stupeň 1 – výborný,           žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 90%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 2 – chválitebný      žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 75%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 3 – dobrý                žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 50 %, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 4 – dostatočný       žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 30%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 5 - nedostatočný   žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda na menej ako 30 %, (z maximálneho počtu bodov).

 

Copyright or other proprietary statement goes here.
For problems or questions regarding this web contact [ProjectEmail].
Last updated: júla 13, 2009.