ROZPIS
UČIVA PREDMETU: vodné
hospodárstvo
|
2
hod. týždenne, spolu 66 hodín
|
Názov
tematického celku
Témy
|
Hodiny
|
Medzipredmetové vzťahy
|
Očakávané
vzdelávacie výstupy
|
Kritériá hodnotenia vzdelávacích
výstupov
|
Metódy hodnotenia
|
Prostriedky hodnotenia
|
Zariadenia
pre umelý chov rýb
|
10
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Výber
lokality a stavba liahne rýb
|
1
|
Chov
rýb v riadenom prostredí
Liahne pre ikry rýb
Chovné objekty pre
lososovité ryby
Ročník tretí
|
poznať
kritéria výberu lokality pre liaheň,
charakterizovať
liaheň,
navrhnúť
kapacitu liahne,
naplánovať
a usporiadať zariadenia do liahne,
posúdiť
a zhodnotiť kvalitu zdroja vody a vhodnosť materiálov používaných
v liahni
|
poznal
kritéria výberu lokality pre liaheň,
charakterizoval
liaheň,
správne
navrhol kapacitu liahne,
naplánoval
a usporiadal zariadenia do liahne,
správne
posúdil a zhodnotil kvalitu zdroja vody a vhodnosť materiálov
používaných v liahni
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Stavba
kruhových rybníčkov
|
4
|
Definovať
kruhové rybníčky,
určiť
lokalitu, materiál a postup výstavby kruhových rybníčkov,
vysvetliť
činnosť a funkciu kruhových rybníčkov,
usporiadať
kruhové rybníčky,
uviesť
výhody a nevýhody stavby kruhových rybníčkov,
načrtnúť
schému kruhových rybníčkov,
navrhnúť
potrebu kruhových rybníčkov,
posúdiť
a zhodnotiť podmienky chovu v kruhových rybníčkoch
|
Definoval
kruhové rybníčky,
určil
lokalitu, materiál a postup výstavby kruhových rybníčkov,
vysvetlil
činnosť a funkciu kruhových rybníčkov,
usporiadal
kruhové rybníčky,
uviedol
výhody a nevýhody stavby kruhových rybníčkov,
načrtol
schému kruhových rybníčkov,
navrhol
potrebu kruhových rybníčkov,
posúdil
a zhodnotil podmienky chovu v kruhových rybníčkoch
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Stavba pstruhových rybníkov
a náhonov
|
5
|
Definovať
pstruhové rybníky a náhony,
určiť
lokalitu, materiál a postup výstavby pstruhových rybníkov a náhonov,
vysvetliť
činnosť a funkciu pstruhových rybníkov a náhonov,
usporiadať
pstruhové rybníčky a náhony,
uviesť
výhody a nevýhody stavby pstruhových rybníkov a náhonov,
načrtnúť
schému pstruhových rybníkov a náhonov,
navrhnúť
potrebu pstruhových rybníčkov a náhonov,
posúdiť
a zhodnotiť podmienky chovu rýb v pstruhových rybníčkoch
a náhonoch
|
Definoval
pstruhové rybníky a náhony,
určl
lokalitu, materiál a postup výstavby pstruhových rybníkov a náhonov,
vysvetlil
činnosť a funkciu pstruhových rybníkov a náhonov,
usporiadal
pstruhové rybníčky a náhony,
uviedol
výhody a nevýhody stavby pstruhových rybníkov a náhonov,
načrtol
schému pstruhových rybníkov a náhonov,
navrhol
potrebu pstruhových rybníčkov a náhonov,
posúdil
a zhodnotil podmienky chovu rýb v pstruhových rybníčkoch a
náhonoch
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Hydrológia
a základy hydrauliky
|
10
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Základy hydrológie
|
2
|
|
Vedieť
charakterizovať pojmy,
opísať
kolobeh vody v prírode,
definovať
atmosférické zrážky a ich spôsoby merania,
opísať
a načrtnúť jednotlivé typy prístrojov na meranie zrážok,
definovať
povrchový odtok,
navrhnúť
a usporiadať umiestnenie prístrojov na meranie zrážok
|
Vedel
charakterizovať pojmy,
opísal
kolobeh vody v prírode,
definoval
atmosférické zrážky a ich spôsoby merania,
opísal
a načrtol jednotlivé typy prístrojov na meranie zrážok,
definoval
povrchový odtok,
navrhol
a usporiadal umiestnenie prístrojov na meranie zrážok
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Meranie vodných stavov
|
6
|
Charakterizovať
spôsoby sledovania vodných hladín,
vedieť
spôsoby merania vodných stavov,
opísať
jednotlivé spôsoby merania vodných stavov,
vedieť
vysvetliť a vykonať spracovanie hydrologických údajov,
navrhnúť
a usporiadať umiestnenie prístrojov na meranie vodných
stavov
|
Charakterizoval
spôsoby sledovania vodných hladín,
vedel
spôsoby merania vodných stavov,
opísal
jednotlivé spôsoby merania vodných stavov,
vedel
vysvetliť a vykonať spracovanie hydrologických údajov,
navrhol
a usporiadal umiestnenie prístrojov na meranie vodných
stavov
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Vplyvy vodných stavov
na rybárstvo
|
2
|
Charakterizovať
vplyvy vodných stavov na rybárstvo,
definovať
základné požiadavky na kvalitu vody z pohľadu chovu rýb,
posúdiť
požiadavky na výdatnosť zdroja a jeho využívanie,
vysvetliť
a porovnať kvalitu vodných zdrojov pre chov rýb,
|
Charakterizoval
vplyvy vodných stavov na rybárstvo,
definoval
základné požiadavky na kvalitu vody z pohľadu chovu rýb,
posúdil
požiadavky na výdatnosť zdroja a jeho využívanie,
vysvetlil
a porovnal kvalitu vodných zdrojov pre chov rýb,
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Úpravy
tokov
|
16
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Voľba materiálu na úpravy
tokov
|
2
|
|
Poznať
účel a ciele úpravy vodných tokov,
charakterizovať
materiál na úpravu tokov,
vedieť
zvoliť vhodný materiál na úpravu tokov,
navrhnúť
materiál a spôsoby úprav brehov a dna tokov,
porovnať
a posúdiť materiál a spôsob úpravy dna a brehov
tokov
|
Poznal
účel a ciele úpravy vodných tokov,
charakterizoval
materiál na úpravu tokov,
vedel
zvoliť vhodný materiál na úpravu tokov,
navrhol
materiál a spôsoby úprav brehov a dna tokov,
porovnal
a posúdil materiál a spôsob úpravy dna a brehov tokov
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Úpravy bystrín,
potokov a riek
|
6
|
Charakterizovať
spôsoby úpravy tokov,
navrhnúť
úpravu koryta, dna a brehov tokov,
určiť
materiál a postup úpravy bystrín, potokov a riek,
navrhnúť
a vypracovať štúdiu na úpravu toku,
navrhnúť
priečny profil toku,
navrhnúť
a vykonať opevňovanie upravených korýt,
poznať
možnosti opevnenia upravených korýt - dna a brehov,
poznať
požiadavky na úpravu tokov,
|
Charakterizoval
spôsoby úpravy tokov,
navrhol
úpravu koryta, dna a brehov tokov,
určilť
materiál a postup úpravy bystrín, potokov a riek,
navrhol
a vypracoval štúdiu na úpravu toku,
navrhol
priečny profil toku,
navrhol
a vykonal opevňovanie upravených korýt,
vedel
možnosti opevnenia upravených korýt - dna a brehov,
vedel
vymenovať požiadavky na úpravu tokov,
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Úpravy brehov vodných
nádrží
|
4
|
Navrhnúť
úpravu brehov vodných nádrží,
určiť
materiál a postup úpravy brehov vodných nádrží,
poznať
požiadavky na úpravu brehov vodných nádrží,
|
Navrhol
úpravu brehov vodných nádrží,
určil
materiál a postup úpravy brehov vodných nádrží,
vedel
vymenovať požiadavky na úpravu brehov vodných nádrží,
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Vplyv úprav tokov na
rybárstvo
|
2
|
Poznať
požiadavky rýb na kvalitu životného prostredia,
charakterizovať
a vysvetliť vplyvy úprav tokov na rybárstvo,
určiť
klady a zápory úprav
tokov,
navrhnúť
opatrenia na minimalizovanie negatívnych vplyvov na rybárstvo
|
Poznal
požiadavky rýb na kvalitu životného prostredia,
charakterizoval
a vysvetlil vplyvy úprav tokov na rybárstvo,
určil
klady a zápory úprav
tokov,
navrhol
opatrenia na minimalizovanie negatívnych vplyvov na rybárstvo
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Ďalšie stavby na
tokoch
|
2
|
Charakterizovať
ďalšie stavby na tokoch,
vedieť
opísať účel a podmienky pre úpravu tokov,
určiť
vplyvy budovania jednotlivých stavieb na životné prostredie a rybárstvo
|
Charakterizoval
ďalšie stavby na tokoch,
vedel
opísať účel a podmienky pre úpravu tokov,
určil
vplyvy budovania jednotlivých stavieb na životné prostredie a rybárstvo
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Rybie
prechody
|
14
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Význam rybích
prechodov
|
2
|
|
definovať
rybie prechody,
uviesť
význam rybích prechodov,
charakterizovať
typy rybích prechodov,
určiť
vhodné miesta pre rybie prechody
zdôvodniť
nutnosť budovania rybích prechodov
|
definoval
rybie prechody,
uviedol
význam rybích prechodov,
charakterizoval
typy rybích prechodov,
určil
vhodné miesta pre rybie prechody
zdôvodniť
nutnosť budovania rybích prechodov
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Požiadavky na rybie
prechody
|
6
|
vymenovať
požiadavky na rybie prechody,
určiť
pracovný postup stavby rybích prechodov,
vysvetliť
dôležitosť budovania rybích prechodov,
porovnať
vybudované prechody s prirodzenými cestami pre ryby,
posúdiť
a zhodnotiť vybudované rybie prechody s požiadavkami pre
rybie prechody
|
vymenoval
požiadavky na rybie prechody,
určil
pracovný postup stavby rybích prechodov,
vysvetlil
dôležitosť budovania rybích prechodov,
porovnal
vybudované prechody s prirodzenými cestami pre ryby,
posúdil
a zhodnotil vybudované rybie prechody s požiadavkami pre
rybie prechody
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Konštrukcia a rozdelenie
rybích prechodov
|
6
|
vybrať
a navrhnúť vhodné miesto pre budovanie rybích prechodov,
určiť
vhodný materiál pre stavbu rybích prechodov,
vysvetliť
stavbu a konštrukciu rybieho prechodu,
usporiadať
jednotlivé časti rybích prechodov,
previesť
správne rozdelenie rybích
prechodov,
|
vybral
a navrhol vhodné miesto pre budovanie rybích prechodov,
určil
vhodný materiál pre stavbu rybích prechodov,
vysvetlil
stavbu a konštrukciu rybieho prechodu,
usporiadal
jednotlivé časti rybích prechodov,
previedol
správne rozdelenie rybích
prechodov,
|
Ústne frontálne
skúšanie
Písomné skúšanie
|
Ústne odpovede
Neštandardizovaný
didaktický test
|
Cvičenia
|
16
|
|
Žiak
má:
|
Žiak:
|
|
|
Meranie rýchlosti prúdenia
vody, prietoku
|
5
|
|
charakterizovať
základné pojmy,
poznať
pomôcky a prístroje na meranie rýchlosti prúdenia vody,
ovládať
základné pravidla merania rýchlosti prúdenia vody a prietoku
vysvetliť
princíp merania prietoku vody,
navrhnúť
postup merania rýchlosti prúdenia a prietoku vody
|
charakterizoval
základné pojmy,
určil
a vymenoval pomôcky a prístroje na meranie rýchlosti prúdenia
vody,
ovládal
základné pravidla merania rýchlosti prúdenia vody a prietoku
vysvetlil
princíp merania prietoku vody,
navrhol
postup merania rýchlosti prúdenia a prietoku vody
|
Ústne frontálne
skúšanie
Individuálne skúšanie,
skupinové hodnotenie
|
Ústne odpovede
Praktický výkon
Praktický výkon
|
Úpravy, regulácie,
opevnenie brehov bystrín, potokov a riek
|
5
|
Charakterizovať
spôsoby úpravy tokov,
navrhnúť
úpravu koryta, dna a brehov tokov,
určiť
materiál a postup úpravy bystrín, potokov a riek,
navrhnúť
a vypracovať štúdiu na úpravu toku,
navrhnúť
priečny profil toku,
navrhnúť
a vykonať opevňovanie upravených korýt,
|
Charakterizoval
spôsoby úpravy tokov,
navrhol
úpravu koryta, dna a brehov tokov,
určil
materiál a postup úpravy bystrín, potokov a riek,
navrhol
a vypracoval štúdiu na úpravu toku,
navrhol
priečny profil toku,
navrhol
a vykonal opevňovanie upravených korýt,
|
Ústne frontálne
skúšanie
Individuálne skúšanie,
skupinové hodnotenie
|
Ústne odpovede
Praktický výkon
Praktický výkon
|
Úpravy, opevnenie
brehov vodných nádrží
|
3
|
Navrhnúť
úpravu brehov vodných nádrží,
určiť
materiál a postup úpravy brehov vodných nádrží,
poznať
požiadavky na úpravu brehov vodných nádrží,
|
Navrhol
úpravu brehov vodných nádrží,
určil
materiál a postup úpravy brehov vodných nádrží,
vedel
vymenovať požiadavky na úpravu brehov vodných nádrží,
|
Ústne frontálne
skúšanie
Individuálne skúšanie,
skupinové hodnotenie
|
Ústne odpovede
Praktický výkon
Praktický výkon
|
Konštrukcia rybích
prechodov
|
2
|
vybrať
a navrhnúť vhodné miesto pre budovanie rybích prechodov,
určiť
vhodný materiál pre stavbu rybích prechodov,
vysvetliť
stavbu a konštrukciu rybieho prechodu,
usporiadať
jednotlivé časti rybích prechodov,
previesť
správne rozdelenie rybích
prechodov,
|
vybral
a navrhol vhodné miesto pre budovanie rybích prechodov,
určil
vhodný materiál pre stavbu rybích prechodov,
vysvetlil
stavbu a konštrukciu rybieho prechodu,
usporiadal
jednotlivé časti rybích prechodov,
previedol
správne rozdelenie rybích
prechodov,
|
Ústne frontálne
skúšanie
Individuálne skúšanie,
skupinové hodnotenie
|
Ústne odpovede
Praktický výkon
Praktický výkon
|
Revitalizácia tokov
|
1
|
Opísať
revitalizáciu tokov,
prakticky
predviesť revitalizáciu toku,
pripraviť
materiál a pomôcky na revitalizáciu toku,
navrhnúť
plán revitalizácie toku,
zhodnotiť
vykonanú revitalizáciu toku
|
Opísal
revitalizáciu tokov,
prakticky
predviedol revitalizáciu toku,
pripravil
materiál a pomôcky na revitalizáciu toku,
navrhol
plán revitalizácie toku,
zhodnotil
vykonanú revitalizáciu toku
|
Ústne frontálne
skúšanie
Individuálne skúšanie,
skupinové hodnotenie
|
Ústne odpovede
Praktický výkon
Praktický výkon
|