III. ročník

Stredná odborná škola rybárska Mošovce Rybárstvo a životné prostredie
študijný  odbor
4215 6  Rybárstvo

Naspäť Na úvod Hore



 

Chronológia zmien

ŠkVP
nadstavbové štúdium:
rybárstvo a životné prostredie
poľnohospodárstvo

rybárstvo - prezentácia

ROČNÍK: TRETÍ

ROZPIS  UČIVA PREDMETU:   hydrobiológia

1 hodina týždenne, spolu 33 hodín

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

1. Osobitné typy stojatých vôd

7

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Základná charakteristika osobitných typov stojatých vôd

1

Učivo hydrobiológie je východiskom pre pochopenie a zvládnutie učiva odborných predmetov ichtyológia, rybnikárstvo, chov rýb v riadenom prostredí, choroby rýb, vodné hospodárstvo a učebná prax.

*        - objasniť pojem  osobitné

*        typy vôd,

*        - charakterizovať jednotlivé osobité typy stojatých vôd:

*          - abiotické a biotické       faktory a biotu.

*        - objasnil pojem  osobitné

*        typy vôd,

*        - charakterizoval jednotlivé osobité typy stojatých vôd:

*          - abiotické  a biotické faktory a biotu.

Ústne frontálne  skúšanie.

Písomné skúšanie.

Ústne odpovede.

Neštandardizovaný didaktický test.

Rašeliniská

1

Slaniská

1

Brakické vody

1

Brakické vody

1

 

Zrážkové typy biotopov

1

 

Zrážkové typy biotopov

1

 

2. Odpadové vody

14

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Rozdelenie odpadových vôd a ich vlastnosti

1

 

-          definovať odpadové vody,

-          pomenovať vlastnosti odpadových vôd,

-          objasniť rozdelenie odpadových vôd,

-          vysvetliť vlastnými slovami spôsoby znečisťovania vôd,

-          objasniť škodlivosť odpadových vôd,

-          vyjadriť vlastnými slovami spôsoby a stupne čistenia odpadových vôd,

-          objasniť pojmy akumulačné biologické rybníky a stabilizačné nádrže.

-          definoval odpadové vody,

-          pomenoval vlastnosti odpadových vôd,

-          objasnil rozdelenie odpadových vôd,

-          vysvetlil vlastnými slovami spôsoby znečisťovania vôd,

-          objasnil škodlivosť odpadových vôd,

-          vyjadril vlastnými slovami spôsoby a stupne čistenia odpadových vôd,

-          objasnil pojmy akumulačné biologické rybníky a stabilizačné nádrže.

Ústne frontálne  skúšanie.

Písomné skúšanie.

 

 

 

 

Písomná.

Ústne odpovede.

Neštandardizovaný didaktický test.

 

 

 

 

Práca s PC.

Rozdelenie odpadových vôd a ich vlastnosti

1

Rozdelenie odpadových vôd a ich vlastnosti

1

 

Spôsoby znečistenie odpadových vôd a ich škodlivosť

1

 

Spôsoby znečistenie odpadových vôd a ich škodlivosť

1

 

Spôsoby znečistenie odpadových vôd a ich škodlivosť

1

 

Čistenie odpadových vôd

1

 

Čistenie odpadových vôd

1

 

Čistenie odpadových vôd

1

 

Čistenie odpadových vôd

1

 

Čistenie odpadových vôd

1

 

Čistenie odpadových vôd

1

 

Čistenie odpadových vôd

1

 

Využitie odpadových vôd z poľnohospodárstva v chove rýb

1

 

Ústne frontálne  skúšanie.

Písomné skúšanie.

Ústne odpovede.

Neštandardizovaný didaktický test.

3.Posudzovanie čistoty povrchových vôd

12

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Monitorovanie hydrosféry

1

 

*        - vysvetliť pojem monitorovanie hydrosféry,

*        - opísať odbery a spracovanie chemických vzoriek,

*        - charakterizovať havárie,

*        - opísať odber uhynutých rýb,

*        - definovať toxicitu a vysvetliť ako sa stanovuje,

*        - vyjadriť vlastnými slovami zber, spracovanie a vyhodnotenie biologického materiálu (fytoplanktónu, zooplanktónu a zoobentosu),

*        - opísať vodné hospodárstvo Slovenska,

*        - objasniť právnu ochranu vôd.

*        - vysvetlil pojem monitorovanie hydrosféry,

*        - opísal odbery a spracovanie chemických vzoriek,

*        - charakterizoval havárie,

*        - opísať odber uhynutých rýb,

*        - definoval toxicitu a vysvetlil ako sa stanovuje,

*        - vyjadril vlastnými slovami zber, spracovanie a vyhodnotenie biologického materiálu (fytoplanktónu, zooplanktónu a zoobentosu),

*        - opísal vodné hospodárstvo Slovenska,

*        - objasnil právnu ochranu vôd.

Ústne frontálne  skúšanie.

Písomné skúšanie.

 

Písomná.

Ústne odpovede.

Neštandardizovaný didaktický test.

 

Práca s PC.

Odbery a spracovanie chemických vzoriek

1

Odbery a spracovanie chemických vzoriek

1

Havárie

1

Odber uhynutých rýb

1

Toxicita

1

Zber, spracovanie a vyhodnotenie biologického materiálu

1

Zber, spracovanie a vyhodnotenie biologického materiálu

1

 

Zber, spracovanie a vyhodnotenie biologického materiálu

1

 

 

 

Vodné hospodárstvo Slovenska

1

 

 

 

Právna ochrana vôd

1

 

 

 

Právna ochrana vôd

1

 

 

 

Všeobecné pokyny hodnotenia:

 

Pri každom hodnotení tematického celku používame všeobecné kritériá a klasifikáciu uvedenú v tomto ŠkVP (pre jednotlivcov, skupinu, pre ústne). Neštandardizované didaktické testy pripravuje vyučujúci.

Po ukončení tematického celku v danom vyučovacom predmete pripraví vyučujúci neštandardizovaný didaktický test na overenie vedomostí a zručností žiakov. Otázky v písomnej práci a neštandardizovaných didaktických testoch nesmú presahovať stanovenú úroveň vzdelávacích výstupov v jednotlivých tematických celkoch. Hodnotenie písomnej práce a neštandardizovaného didaktického testu stanovuje vyučujúci a žiaci sú s ním oboznámení po ukončení testu. Výsledky písomnej práce a neštandardizovaného didaktického testu sú významnou súčasťou sumatívneho hodnotenia a uchovávajú sa za dobu štúdia žiaka. Vo výslednej klasifikáciu sa odzrkadľuje súhrnne hodnotenie , ktoré sa odvíja od miery zvládnutia obsahového a výkonového štandardu,  priebežné hodnotenie, ktoré preveruje schopnosť žiaka využiť medzipredmetové vzťahy a uplatniť získané vedomosti a schopnosti pri riešení konkrétnych úloh a práca žiaka v skupine.

Klasifikácia písomných prác a neštandardizovaných didaktických testov:

Stupeň 1 – výborný,       žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 90%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 2 – chválitebný   žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 75%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 3 – dobrý                      žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 50 %, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 4 – dostatočný   žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 30%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 5 - nedostatočný            žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda na menej ako 30 %, (z maximálneho počtu bodov).

 

Copyright or other proprietary statement goes here.
For problems or questions regarding this web contact [ProjectEmail].
Last updated: júna 05, 2009.