Chronológia zmien
ŠkVP
nadstavbové štúdium:
rybárstvo a životné prostredie
poľnohospodárstvo

| |
ROČNÍK: TRETÍ
ROZPIS UČIVA PREDMETU: hydrobiológia
|
1 hodina týždenne,
spolu 33 hodín
|
Názov tematického
celku
Témy
|
Hodiny
|
Medzipredmetové vzťahy
|
Očakávané
vzdelávacie výstupy
|
Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov
|
Metódy hodnotenia
|
Prostriedky hodnotenia
|
1. Osobitné typy
stojatých vôd
|
7
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
Základná charakteristika
osobitných typov stojatých vôd
|
1
|
Učivo hydrobiológie je východiskom pre pochopenie
a zvládnutie učiva odborných predmetov ichtyológia, rybnikárstvo,
chov rýb v riadenom prostredí, choroby rýb, vodné hospodárstvo a učebná
prax.
|
- objasniť pojem osobitné
typy vôd,
- charakterizovať jednotlivé osobité typy stojatých vôd:
-
abiotické a biotické
faktory a biotu.
|
- objasnil pojem osobitné
typy vôd,
- charakterizoval jednotlivé osobité typy stojatých vôd:
-
abiotické a biotické
faktory a biotu.
|
Ústne frontálne
skúšanie.
Písomné skúšanie.
|
Ústne odpovede.
Neštandardizovaný didaktický test.
|
Rašeliniská
|
1
|
Slaniská
|
1
|
Brakické vody
|
1
|
Brakické vody
|
1
|
|
Zrážkové typy biotopov
|
1
|
|
Zrážkové typy biotopov
|
1
|
|
2. Odpadové vody
|
14
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
Rozdelenie odpadových vôd a ich vlastnosti
|
1
|
|
-
definovať odpadové vody,
-
pomenovať vlastnosti odpadových vôd,
-
objasniť rozdelenie odpadových vôd,
-
vysvetliť vlastnými slovami spôsoby znečisťovania vôd,
-
objasniť škodlivosť odpadových vôd,
-
vyjadriť vlastnými slovami spôsoby a stupne čistenia
odpadových vôd,
-
objasniť pojmy akumulačné biologické rybníky a stabilizačné
nádrže.
|
-
definoval odpadové vody,
-
pomenoval vlastnosti odpadových vôd,
-
objasnil rozdelenie odpadových vôd,
-
vysvetlil vlastnými slovami spôsoby znečisťovania vôd,
-
objasnil škodlivosť odpadových vôd,
-
vyjadril vlastnými slovami spôsoby a stupne čistenia
odpadových vôd,
-
objasnil pojmy akumulačné biologické rybníky a stabilizačné
nádrže.
|
Ústne frontálne
skúšanie.
Písomné skúšanie.
Písomná.
|
Ústne odpovede.
Neštandardizovaný didaktický test.
Práca s PC.
|
Rozdelenie odpadových vôd a ich vlastnosti
|
1
|
Rozdelenie odpadových vôd a ich vlastnosti
|
1
|
|
Spôsoby znečistenie odpadových vôd a ich škodlivosť
|
1
|
|
Spôsoby znečistenie odpadových vôd a ich škodlivosť
|
1
|
|
Spôsoby znečistenie odpadových vôd a ich škodlivosť
|
1
|
|
Čistenie odpadových vôd
|
1
|
|
Čistenie odpadových vôd
|
1
|
|
Čistenie odpadových vôd
|
1
|
|
Čistenie odpadových vôd
|
1
|
|
Čistenie odpadových vôd
|
1
|
|
Čistenie odpadových vôd
|
1
|
|
Čistenie odpadových vôd
|
1
|
|
Využitie odpadových vôd z poľnohospodárstva
v chove rýb
|
1
|
|
Ústne frontálne
skúšanie.
Písomné skúšanie.
|
Ústne odpovede.
Neštandardizovaný didaktický test.
|
3.Posudzovanie čistoty
povrchových vôd
|
12
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
Monitorovanie hydrosféry
|
1
|
|
- vysvetliť pojem monitorovanie hydrosféry,
- opísať odbery a spracovanie chemických vzoriek,
- charakterizovať havárie,
- opísať odber uhynutých rýb,
- definovať toxicitu a vysvetliť ako sa stanovuje,
- vyjadriť vlastnými slovami zber, spracovanie a vyhodnotenie
biologického materiálu (fytoplanktónu, zooplanktónu a zoobentosu),
- opísať vodné hospodárstvo Slovenska,
- objasniť právnu ochranu vôd.
|
- vysvetlil pojem monitorovanie hydrosféry,
- opísal odbery a spracovanie chemických vzoriek,
- charakterizoval havárie,
- opísať odber uhynutých rýb,
- definoval toxicitu a vysvetlil ako sa stanovuje,
- vyjadril vlastnými slovami zber, spracovanie a vyhodnotenie
biologického materiálu (fytoplanktónu, zooplanktónu a zoobentosu),
- opísal vodné hospodárstvo Slovenska,
- objasnil právnu ochranu vôd.
|
Ústne frontálne
skúšanie.
Písomné skúšanie.
Písomná.
|
Ústne odpovede.
Neštandardizovaný didaktický test.
Práca s PC.
|
Odbery a spracovanie chemických vzoriek
|
1
|
Odbery a spracovanie chemických vzoriek
|
1
|
Havárie
|
1
|
Odber uhynutých rýb
|
1
|
Toxicita
|
1
|
Zber, spracovanie a vyhodnotenie biologického
materiálu
|
1
|
Zber, spracovanie a vyhodnotenie biologického
materiálu
|
1
|
|
Zber, spracovanie a vyhodnotenie biologického
materiálu
|
1
|
|
|
|
Vodné hospodárstvo Slovenska
|
1
|
|
|
|
Právna ochrana vôd
|
1
|
|
|
|
Právna ochrana vôd
|
1
|
|
|
|
Všeobecné pokyny hodnotenia:
Pri každom hodnotení tematického celku používame
všeobecné kritériá a klasifikáciu uvedenú v tomto ŠkVP (pre
jednotlivcov, skupinu, pre ústne). Neštandardizované didaktické testy
pripravuje vyučujúci.
Po ukončení tematického celku v danom
vyučovacom predmete pripraví vyučujúci neštandardizovaný didaktický test
na overenie vedomostí a zručností žiakov. Otázky
v písomnej práci a neštandardizovaných didaktických testoch nesmú
presahovať stanovenú úroveň vzdelávacích výstupov v jednotlivých
tematických celkoch. Hodnotenie písomnej práce a neštandardizovaného
didaktického testu stanovuje vyučujúci a žiaci sú s ním oboznámení
po ukončení testu. Výsledky písomnej práce a neštandardizovaného
didaktického testu sú významnou súčasťou sumatívneho hodnotenia a uchovávajú
sa za dobu štúdia žiaka. Vo výslednej klasifikáciu sa odzrkadľuje súhrnne
hodnotenie , ktoré sa odvíja od miery zvládnutia obsahového a výkonového
štandardu, priebežné hodnotenie, ktoré preveruje schopnosť žiaka využiť
medzipredmetové vzťahy a uplatniť získané vedomosti a schopnosti
pri riešení konkrétnych úloh a práca žiaka v skupine.
Klasifikácia písomných prác a neštandardizovaných
didaktických testov:
Stupeň 1 – výborný, žiak obsahový a výkonový
štandard predmetu ovláda aspoň na 90%, (z maximálneho počtu bodov),
Stupeň 2 – chválitebný žiak obsahový a výkonový štandard
predmetu ovláda aspoň na 75%, (z maximálneho počtu bodov),
Stupeň 3 – dobrý
žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 50
%, (z maximálneho počtu bodov),
Stupeň 4 – dostatočný žiak obsahový a výkonový štandard
predmetu ovláda aspoň na 30%, (z maximálneho počtu bodov),
Stupeň 5 - nedostatočný
žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda na menej ako
30 %, (z maximálneho počtu bodov).
|