II. ročník

Stredná odborná škola rybárska Mošovce Rybárstvo a životné prostredie
študijný  odbor
4215 6  Rybárstvo

Naspäť Na úvod Hore Ďalej



 

Chronológia zmien

ŠkVP
nadstavbové štúdium:
rybárstvo a životné prostredie
poľnohospodárstvo

rybárstvo - prezentácia

ROČNÍK: DRUHÝ

ROZPIS  UČIVA PREDMETU:  hydrobiológia

1 hodina týždenne, spolu 33 hodín

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

1. Vodné ekosystémy

33

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

1.1 Charakteristika vodných ekosystémov

4

Učivo hydrobiológie je východiskom pre pochopenie a zvládnutie učiva odborných predmetov ichtyológia, rybnikárstvo, chov rýb v riadenom prostredí, choroby rýb, vodné hospodárstvo a učebná prax.

*        - charakterizovať základná vlastnosti vodných ekosystémov

*        - objasniť obeh vody na Zemi

*        - vysvetliť geologické a biotypologické rozdelenie vôd

*        - vymenovať základné ekologické faktory vodných ekosystémov.

*         

*        - charakterizoval základná vlastnosti vodných ekosystémov

*        - objasnil obeh vody na Zemi

*        - vysvetlil geologické a biotypologické rozdelenie vôd

*        - vymenoval základné ekologické faktory vodných ekosystémov.

*         

Ústne frontálne  skúšanie.

Písomné skúšanie.

Ústne odpovede.

Neštandardizovaný didaktický test.

Charakteristika vlastnosti vodných ekosystémov

1

Obeh vody na Zemi

1

Geologické a biotypologické rozdelenie vôd

1

Základné ekologické faktory vodných ekosystémov

1

 

1.2 Podzemné vody a pramene

3

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Podzemné vody – charakteristika, biota

1

 

*        - charakterizovať podzemné vody,

*        - pomenovať biotu podzemných vôd,

*        - definovať pramene,

*        - opísať biotu prameňov.

*        - charakterizoval podzemné vody,

*        - pomenoval biotu podzemných vôd,

*        - definoval pramene,

*        - opísal biotu prameňov.

Ústne frontálne  skúšanie.

Písomné skúšanie.

Ústne odpovede.

Neštandardizovaný didaktický test.

Pramene - charakteristika

1

 

Pramene -  biota

1

 

1.3 Tečúce vody

10

 

Žiak má:

Žiak:

 

 

Tečúce vody – základná charakteristika

1

 

*        - objasniť základnú charakteristiku  tečúcich vôd,

*        - vysvetliť pojmy lotický a lenitický,

*        - charakterizovať jednotlivé typy tečúcich vôd:

*          - pramenné jarčeky,

*          - horské toky,

*          - podhorské toky,

*          - nížinné toky,

*        - objasniť vzťahy medzi abiotickými a biotickými faktormi v jednotlivých typoch tečúcich vôd,

*         - vysvetliť genézu poriečnych vodných biotopov,

*        - vyjadriť vlastnými slovami úpravu vodných tokov.

*         

*        - objasnil základnú charakteristiku  tečúcich vôd,

*        - vysvetlil pojmy lotický a lenitický,

*        - charakterizoval jednotlivé typy tečúcich vôd:

*          - pramenné jarčeky,

*          - horské toky,

*          - podhorské toky,

*          - nížinné toky,

*        - objasnil vzťahy medzi abiotickými a biotickými faktormi v jednotlivých typoch tečúcich vôd,

*         - vysvetlil genézu poriečnych vodných biotopov,

*        - vyjadril vlastnými slovami úpravu vodných tokov.

*         

Ústne frontálne  skúšanie.

Písomné skúšanie.

Ústne odpovede.

Neštandardizovaný didaktický test.

Tečúce vody – základná charakteristika

1

 

Tečúce vody – základná charakteristika

1

 

Tečúce vody : pramenné jarčeky – charakteristika, biota

1

 

Tečúce vody: horské a podhorské toky – charakteristika, biota

1

 

Ústne frontálne  skúšanie.

Písomné skúšanie.

Ústne odpovede.

Neštandardizovaný didaktický test.

Tečúce vody: podhorské a nížinné toky - charakteristika

1

 

Tečúce vody: podhorské a nížinné toky - biota

1

 

Genéza poriečnych vodných biotopov

1

 

Regulácia riek – úprava tokov

1

 

Kanály

1

 

1.4 Stojaté vody

16

 

Žiak má:

Žiak:

 

 

Stojaté vody – celková charakteristika

1

 

-charakterizovať stojaté vody,

- vysvetliť vlastnými slovami sezónne rozvrstvenie vody v stojatých nádržiach,

- opísať od čoho  závisí  obsah kyslíka v stojatých vodách,

- charakterizovať základné typy biotopov v stojatých vodách,

- opísať charakteristické znaky jednotlivých typov stojatých vôd a rozdiely medzi nimi:

  - priehrady a ich rozdelenie,

  - jazerá a ich rozdelenie,

  - plesá,

  - osobitné typy stojatých vôd,

- objasniť vzťahy medzi abiotickými a biotickými faktormi v jednotlivých typoch stojatých vôd.

 

-charakterizoval stojaté vody,

- vysvetlil vlastnými slovami sezónne rozvrstvenie vody v stojatých nádržiach,

- opísal od čoho  závisí  obsah kyslíka v stojatých vodách,

- charakterizoval základné typy biotopov v stojatých vodách,

- opísal charakteristické znaky jednotlivých typov stojatých vôd a rozdiely medzi nimi:

  - priehrady a ich rozdelenie,

  - jazerá a ich rozdelenie,

  - plesá,

  - osobitné typy stojatých vôd,

- objasnil vzťahy medzi abiotickými a biotickými faktormi v jednotlivých typoch stojatých vôd.

*         

Ústne frontálne  skúšanie.

Písomné skúšanie.

Ústne odpovede.

Neštandardizovaný didaktický test.

Teplota vody a ročné obdobia

1

 

Kyslík

1

 

Charakteristika základných biotopov

1

 

Charakteristika základných biotopov

2

 

Priehrady – charakteristika a rozdelenie

1

 

Priehrady – abiotické faktory

1

 

Priehrady – biotické faktory

1

 

Priehrady – biotické faktory

1

 

Jazerá – charakteristika a rozdelenie

1

 

Jazerá – abiotické a biotické faktory

2

 

Rybníky

1

 

Osobitné typy stojatých vôd

1

 

Osobitné typy stojatých vôd

1

 

 

Copyright or other proprietary statement goes here.
For problems or questions regarding this web contact [ProjectEmail].
Last updated: júna 05, 2009.