III. ročník

Stredná odborná škola rybárska Mošovce Rybárstvo a životné prostredie
študijný  odbor
4215 6  Rybárstvo

Naspäť Na úvod Hore



 

Chronológia zmien

ŠkVP
nadstavbové štúdium:
rybárstvo a životné prostredie
poľnohospodárstvo

rybárstvo - prezentácia

ROČNÍK:TRETÍ

ROZPIS  UČIVA PREDMETU:   matematika

2 hodiny týždenne, spolu 66 vyučovacích hodín

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vz

delávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

Kombinatorika a teória pravdepodobnosti

28

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Predmet kombinatoriky

 

 

1

 

*        vedieť definovať úlohy v kombinatorike

*        vedel definovať úlohy v kombinatorike

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Kombinatorické pravidlo súčinu

3

*        vypočítať  pravdepodobnosti pomocou kombinatorického súčinu

*        vypočítal pravdepodobnosti pomocou kombinatorického súčinu

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Faktoriál

3

*        vypočítať faktoriálu pomocou vzorca

*        vypočítal faktoriál pomocou vzorca

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Variácie

3

*        zvládnuť výpočet variácie k-tej  triedy z n prvkov a výpočet k-tej triedy s opakovaním z n prvkov

*        zvládol výpočet variácie k-tej z triedy n prvkov a výpočet k-tej triedy s opakovaním z n prvkov

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Kombinácie

3

*        zvládnuť výpočet  k-tej triedy z n prvkov pre každú podmnožinu

*        zvládol výpočet  k-tej triedy z n prvkov pre každú podmnožinu

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Permutácie

2

*        zvládnuť výpočet z n -prvkov n-tej triedy

*        zvládol výpočet z n -prvkov n-tej triedy

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Pravdepodobnosť a jej predmet

1

*        definovať pravdepodobnosť

*        definoval pravdepodobnosť

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Základné pojmy v pravdepodobnosti

2

*        ovládať základné pojmy v pravdepodobnosti

*        ovládal základné pojmy v pravdepodobnosti

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Pravdepodobnosť náhodného javu

3

*        vedieť vypočítať pravdepodobnosť  náhodného javu pomocou vzorca

*        vedel vypočítať pravdepodobnosť  náhodného javu pomocou vzorca

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Pravdepodobnosť v praxi

3

*        vedieť vypočítať praktické príklady pre stanovenie pravdepodobnosti javu

*        vedel  vypočítať praktické príklady pre stanovenie pravdepodobnosti javu

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Písomná práca a jej analýza

4

*        využiť získané poznatky z učiva

*        využil získané poznatky z učiva

písomné skúšanie

písomná práca

Štatistika

20

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Predmet štatistiky

 

1

 

*        definovať obsah štatistiky

*        definoval obsah štatistiky

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Základné pojmy štatistiky

2

*        definovať štatistickú jednotku, znak, súbor

*        definoval štatistickú jednotku, znak, súbor

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Rozdelenie početnosti

3

*        vedieť na základe úplného vyšetrovania určiť jednotlivé parametre

*        vedel na základe úplného vyšetrovania určiť jednotlivé parametre

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Štatistické charakteristiky úrovne

4

*        vedieť stanoviť štatistickú charakteristiku  úrovne na základe výpočte pomocou vzorca

*        vedel stanoviť štatistickú charakteristiku  úrovne na základe výpočte pomocou vzorca

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Štatistické charakteristiky variability

3

*        vedieť stanoviť štatistickú charakteristiku  variability na základe výpočte pomocou vzorca

*        vedel stanoviť štatistickú charakteristiku  variability na základe výpočte pomocou vzorca

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Spracovávanie štatistických údajov

5

*        vedieť podľa aritmetického, goniometrický, harmonického  priemeru  stanovenie štatistiku deja

*        vedel podľa aritmetického, goniometrický, harmonického  priemeru  stanoviť štatistiku deja

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Písomná práca a jej analýza

2

*        využiť získané poznatky z učiva

*        využil získané poznatky z učiva

písomné skúšanie

písomná práca

Systematizácia a upevňovanie matematických poznatkov, ich využitie v praxi

18

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Rovnice a ich riešenie

4

 

*        vypočítať lineárnu rovnicu a jej sústavy – výpočet koreňov, a riešenie kvadratickej rovnice pomocou diskriminatnu

*        vypočítal lineárnu rovnicu a jej sústavy – výpočet koreňov, a riešenie kvadratickej rovnice pomocou diskriminatnu

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Obsahy a obvody rovinných útvarov

4

*        zvládnuť výpočet obsahov a obvodov kruhu, všeobecného trojuholníka, lichobežníka pomocou vzorcov

*        zvládol  výpočet obsahov a obvodov kruhu, všeobecného trojuholníka, lichobežníka pomocou vzorcov

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Objemy a povrchy telies

4

*        zvládnuť výpočet objemu a povrchu kužeľa, ihlanu, hranolov pomocou vzorcov

*        zvládol výpočet objemu a povrchu kužeľa, ihlanu, hranolov pomocou vzorcov

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Kombinatorika

4

*        zvládnuť praktické príklady výpočtu

*        zvládnuť praktické príklady výpočtu

frontálne skúšanie

ústne skúšanie

písomné skúšanie

ústna odpoveď

neštandardizovaný didaktický test

písomná práca

Písomná práca a jej analýza

2

*        využiť získané poznatky z učiva

*        využil získané poznatky z učiva

písomné skúšanie

písomná práca

               

Všeobecné pokyny hodnotenia:

 

Pri každom hodnotení tematického celku používame všeobecné kritériá a klasifikáciu uvedenú v tomto ŠkVP (pre jednotlivcov, skupinu, pre ústne). Písomné práce, neštandardizované didaktické testy pripravuje vyučujúci.

Po ukončení tematického celku v danom vyučovacom predmete pripraví vyučujúci písomnú prácu na overenie vedomostí a zručností žiakov. Otázky v písomnej práci a neštandardizovaných didaktických testoch nesmú presahovať stanovenú úroveň vzdelávacích výstupov v jednotlivých tematických celkoch. Hodnotenie písomnej práce a neštandardizovaného didaktického testu stanovuje vyučujúci a žiaci sú s ním oboznámení po ukončení testu. Výsledky písomnej práce a neštandardizovaného didaktického testu sú významnou súčasťou sumatívneho hodnotenia a uchovávajú sa počas  dobyu štúdia žiaka. Vo výslednej klasifikáciu sa odzrkadľuje súhrnne hodnotenie , ktoré sa odvíja od miery zvládnutia obsahového a výkonového štandardu,  priebežné hodnotenie, ktoré preveruje schopnosť žiaka využiť medzipredmetové vzťahy a uplatniť získané vedomosti a schopnosti pri riešení konkrétnych úloh a práca žiaka v skupine.

Klasifikácia písomných prác a neštandardizovaných didaktických testov:

Stupeň 1 – výborný,           žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 90%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 2 – chválitebný      žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 75%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 3 – dobrý                                žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 50 %, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 4 – dostatočný       žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 30%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 5 - nedostatočný   žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda na menej ako 30 %, (z maximálneho počtu bodov).

 

Copyright or other proprietary statement goes here.
For problems or questions regarding this web contact [ProjectEmail].
Last updated: júla 13, 2009.