III. ročník

Stredná odborná škola rybárska Mošovce Rybárstvo a životné prostredie
študijný  odbor
4215 6  Rybárstvo

Naspäť Na úvod Hore Ďalej



 

Chronológia zmien

ŠkVP
nadstavbové štúdium:
rybárstvo a životné prostredie
poľnohospodárstvo

rybárstvo - prezentácia

ROČNÍK: TRETÍ

ROZPIS  UČIVA PREDMETU:  Učebná prax

6 hod. týždenne, spolu 198 hodín

 

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

 

Úvodná inštruktáž o praxi

6

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

 

Zákon o bezpečnosti a hygiene práce

2

 

*        ovládať zákon o bezpečnosti a hygiene práce,

*        aplikovať poznatky zo zákona do praxe,

*        popísal zákon o bezpečnosti a hygiene práce,

*        využíval poznatky zo zákona do praxe,

písomné skúšanie

test

 

Poučenie o BOZP a PO v rámci výučby praxe

3

*        ovládať poučenie o BOZP a PO,

*        aplikovať poznatky z poučenia o BOZP a PO do praxe,

*        popísal poučenie o BOZP a PO,

*        využíval poznatky z poučenia o BOZP a PO do praxe,

 

Prvá pomoc pri úraze a náhlom ochorení

1

*        definovať prvú pomoc pri úraze a náhlom ochorení,

*        aplikovať prvú pomoc pri úraze a náhlom ochorení v praxi.

*        popísal prvú pomoc pri úraze a náhlom ochorení,

*        využil poznatky z prvej pomoci pri úraze a náhlom ochorení v praxi.

 

Výživa a kŕmenie

30

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

 

Skladovanie krmív, úprava a prevoz

3

Chov rýb v riadenom prostredí

Výživa a kŕmenie lososovitých rýb

Ročník štvrtý

Rybnikárstvo

Príkrmovanie kaprov

Ročník tretí

*        poznať základné podmienky uskladnenia krmív,

*        rozlíšiť jednotlivé druhy KZ,

*        vedieť upraviť krmivá pre jednotlivé druhy a kategórie rýb,

*        poznať podmienky prepravy krmív,

*        vedieť zabezpečiť prevoz

*        definoval základné podmienky uskladnenia krmív,

*        rozlíšil jednotlivé druhy KZ,

*        vedel upraviť krmivá pre jednotlivé druhy a kategórie rýb,

 

 

*        poznal podmienky prepravy krmív,

 

*        vedel zabezpečiť prevoz krmív

*              Ústne frontálne skúšanie

*              individuálne skúšanie

*              skupinové hodnotenie

*     ústna odpoveď

 

*     praktický výkon

*     praktický výkon

 

Výpočet konverzie krmiva, zostavovanie KD

12

*        vysvetliť pojmy konverzia krmív, KD,

*        vedieť vypočítať konverziu krmiva,

*        vedieť zostaviť KD,

*        navrhnúť KD pre jednotlivé obsádky

*        posúdiť a zhodnotiť  využitie krmiva rybami

*        vysvetlil pojmy konverzia krmív, KD,

*        vedel vypočítať konverziu krmiva,

*        vedel zostaviť KD,

*        navrhol KD pre jednotlivé obsádky rýb

*        posúdil a zhodnotil využitie krmiva rybami

*        Ústne frontálne skúšanie

*        individuálne skúšanie

*        skupinové hodnotenie

 

*     ústna odpoveď

 

*     praktický výkon

*     praktický výkon

 

 

Prikrmovanie plôdika a násady, kontrola kŕmnych miest

12

*        definovať pojem prikrmovanie plôdika a násady,

*        určiť druh a veľkosť krmiva,

*        poznať zásady prikrmovania,

*        skontrolovať využívanie krmív na krmných miestach,

*        aplikovať krmivá pre plôdik a násadu, organizovať prácu pri prikrmovaní plôdika a násady

*        definoval pojem prikrmovanie plôdika a násady,

*        určil druh a veľkosť krmiva,

*        poznal zásady prikrmovania,

*        skontroloval využívanie krmív na krmných miestach,

*        aplikoval krmivá pre plôdik a násadu,

*        organizoval prácu pri prikrmovaní plôdika a násady

*        Ústne frontálne skúšanie

*        individuálne skúšanie

*        skupinové hodnotenie

 

*     ústna odpoveď

 

*     praktický výkon

*     praktický výkon

 

 

Závislosť výživy na teplote a obsahu kyslíka vo vode

3

*        vysvetliť a posúdiť závislosť výživy na teplote a obsahu kyslíka vo vode

*        vysvetlil a posúdil závislosť výživy na teplote a obsahu kyslíka vo vode

*        Ústne frontálne skúšanie

*        individuálne skúšanie

 

*     ústna odpoveď

 

*     praktický výkon

 

 

Výlovy rybníkov

36

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

 

Jarné a jesenné výlovy rybníkov

9

Rybnikárstvo

Výlovy rybníkov

Ročník štvrtý

*     definovať pojmy a charakterizovať jarné a jesenné výlovy

*     určiť čas výlovu

 

*     definoval pojmy a charakterizoval jarné a jesenné výlovy

*     určl čas výlovu

*        Ústne frontálne skúšanie

*        individuálne skúšanie

*        skupinové hodnotenie

*        Ústna odpoveď

*        praktický výkon

*        praktický výkon

 

Rozdelenia náradia a pomôcok, príprava náradia a pomôcok pre výlov

3

*       určiť náradie a pomôcky,

*       previesť rozdelenie náradia a pomôcok,

*       charakterizovať základné druhy náradia používaného pri výlove,

*       zabezpečiť prípravu náradia a pomôcok pre výlov

*       určil náradie a pomôcky,

*       previedol rozdelenie náradia a pomôcok,

 

*       charakterizoval základné druhy náradia používaného pri výlove,

*       zabezpečil prípravu náradia a pomôcok pre výlov

 

Vybudovanie kadišťa, triedenie, počítanie, váženie rýb

9

*  charakterizovať pojmy,

*  navrhnúť a vybudovať kadisko,

*  vedieť zabezpečiť a vykonať triedenie počítanie a váženie rýb,

*  určiť potrebné pomôcky a náradie,

*   

*  charakterizoval pojmy,

*  navrhol a vybudoval kadisko,

*  vedel zabezpečiť a vykonal triedenie počítanie a váženie rýb,

*  určil potrebné pomôcky a náradie,

 

 

Vedenie záznamov o výlovených rybách

3

*  poznať základnú dokumentáciu  o výlovoch,

*  vedieť spracovať a viesť záznamy o vylovených rybách

 

*  poznal základnú dokumentáciu  o výlovoch,

*  vediel spracovať a viesť záznamy o vylovených rybách

 

 

Letné odlovy trhových rýb a násad

12

 

*  vedieť zabezpečiť prípravu letných odlovov trhových rýb a násad,

*  organizovať samotné letné odlovy,

*  vykonať letné odlovy trhových rýb a násad,

*  vysvetliť význam letných odlovov trhových rýb a násad,

*   

*  vediel zabezpečiť prípravu letných odlovov trhových rýb a násad,

*  správne organizoval samotné letné odlovy,

*  vykonal letné odlovy trhových rýb a násad,

*  vysvetlil význam letných odlovov trhových rýb a násad,

*   

 

Preprava a distribúcia rýb

24

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

 

Nakladanie rýb zo sádok – ručne, pomocou transportéra – nakladanie rýb z centrálnej manipulačnej sádky

15

Rybnikárstvo

Preprava ikier, plôdika a rýb

Ročník štvrtý

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rybnikárstvo

Sádkovanie a predaj rýb

Ročník štvrtý

 

*        charakterizovať sádky a jednotlivé typy sádok,

*        vedieť zabezpečiť nakladanie rýb zo sadied-ručne-a pomocou transportéra,

*        vedieť obslúžiť transportér,

*        ovládať prácu s nakladačom,

*        organizovať nakladanie rýb zo sadiek,

*        ovládať a vykonať nakladanie rýb z centrálnej manipulačnej sádky

*        charakterizoval sádky a jednotlivé typy sádok,

*        vedel zabezpečiť nakladanie rýb zo sadied-ručne-a pomocou transportéra,

*        vediel obslúžiť transportér,

*        ovládal prácu s nakladačom,

*        vedel organizovať nakladanie rýb zo sadiek,

*        ovládal a vykonal nakladanie rýb z centrálnej manipulačnej sádky

*        Ústne frontálne skúšanie

*        individuálne skúšanie

*        skupinové hodnotenie

*        Ústna odpoveď

*        praktický výkon

*        praktický výkon

 

Nakladanie do špeciálnych vozidiel, obsluha prevzdušňovacích zariadení

3

*        ovládať základné pravidla o BOZP pri nakladaní rýb na vozidla,

*        poznať požiadavky na prepravu rýb,

*        ovládať a obsluhovať prevzdušňovacie zariadenia,

*        organizovať prácu pri nakladaní rýb do špeciálnych vozidiel,

*        zhodnotiť a zdôvodniť pripravenosť vozidla na prepravu rýb

*        ovládal základné pravidla o BOZP pri nakladaní rýb na vozidla,

*        vedel vymenovať požiadavky na prepravu rýb,

*        ovládal a obsluhoval prevzdušňovacie zariadenia,

*        organizoval prácu pri nakladaní rýb do špeciálnych vozidiel,

*        zhodnotil a zdôvodnil pripravenosť vozidla na prepravu rýb

*        Ústne frontálne skúšanie

*        individuálne skúšanie

*        skupinové hodnotenie

*        Ústna odpoveď

*        praktický výkon

*        praktický výkon

 

Príprava sádok a distribúcia rýb zo sádok

6

*        charakterizovať prípravu sádok,

*        zabezpečiť prípravu sádok pre sádkovanie rýb,

*        organizovať distribúciu rýb zo sádok,

*        vykonať distribúciu rýb zo sádok,

*        vytvoriť podmienky a zabezpečiť prípravu sádok na distribúciu

*        posúdiť preveriť a zhodnotiť pripravenosť  na distribúciu rýb

*        charakterizoval prípravu sádok,

*        zabezpečil prípravu sádok pre sádkovanie rýb,

*        organizoval distribúciu rýb zo sádok,

*        vykonal distribúciu rýb zo sádok,

*        vytvoril podmienky a zabezpečil prípravu sádok na distribúciu

*        posúdil, preveril a zhodnotil pripravenosť  na distribúciu rýb

*        Ústne frontálne skúšanie

*        individuálne skúšanie

*        skupinové hodnotenie

*        Ústna odpoveď

*        praktický výkon

*        praktický výkon

 

Ošetrovanie rybníkov

24

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

 

Vápnenie rybníkov – funkcia a spôsoby vápnenia

3

Rybnikárstvo

 

Starostlivosť o úrodnosť rybníkov

 

Ročník druhý

*        poznať význam vápnenia rybníkov,

*        vysvetliť funkciu a spôsoby vápnenia,

*        ovládať BOZP pri vápnení rybníkov,

*        organizovať prácu pri vápnení rybníkov,

*        vykonať vápnenie rybníkov

*        charakterizoval význam vápnenia rybníkov,

*        vysvetlil funkciu a spôsoby vápnenia,

*        ovládal BOZP pri vápnení rybníkov,

*        organizoval prácu pri vápnení rybníkov,

*        vykonal vápnenie rybníkov

*       Ústne frontálne skúšanie

*         individuálne skúšanie

*           skupinové hodnotenie

*        Ústna odpoveď

*        praktický výkon

*        praktický výkon

 

Zúrodňovanie rybníkov, melioračné zásahy, hnojenie

18

*        charakterizovať pojmy,

*        poznať pracovné postupy pri zúrodňovaní rybníkov,

*        charakterizovať a vykonať jednotlivé melioračné zásahy pri zúrodňovaní rybníkov,

*        posúdiť kvalitu vykonaných melioračných zásahov,

*        posúdiť a určiť vhodný melioračný zásah pri zúrodňovaní rybníkov,

*        poznať zásady uplatňovania hnojenia, typy hnojív a vhodnosť aplikácie.

*        vysvetliť účinok hnojenia pre tvorbu prirodzenej potravy,

*        aplikovať jednotlivé druhy hnojív,

*        uviesť výhody a nevýhody hnojenia

*        charakterizoval pojmy,

*        poznal pracovné postupy pri zúrodňovaní rybníkov,

*        charakterizoval a vykonal jednotlivé melioračné zásahy pri zúrodňovaní rybníkov,

*        posúdil kvalitu vykonaných melioračných zásahov,

*        posúdil a určil vhodný melioračný zásah pri zúrodňovaní rybníkov,

*        poznal zásady uplatňovania hnojenia, druhy hnojív a vhodnosť ich aplikácie.

*        vysvetlil účinok hnojenia pre tvorbu prirodzenej potravy,

*        aplikoval  jednotlivé druhy hnojív,

*        uviedol výhody a nevýhody hnojenia

*       Ústne frontálne skúšanie

*       individuálne skúšanie

*       skupinové hodnotenie

*     Ústna odpoveď

*        praktický výkon

*     praktický výkon

 

Chemický rozbor vody - využitie

3

 

*        vysvetliť význam chemických rozborov vody,

*        urobiť chemický rozbor vody,

*        určiť pracovný postup pri chemickom rozbore,

*        poznať BOZP pri práci s chemikáliami,

*        vedieť vyžiť výsledky chemického rozboru v praxi,

*        posúdiť kvalitu vody na základe zistených výsledkov chemickým rozborom,

*        zhodnotiť výsledky chemického rozboru

*        vysvetlil význam chemických rozborov vody,

*        urobil chemický rozbor vody,

 

*        určil pracovný postup pri chemickom rozbore,

*        poznal BOZP pri práci s chemikáliami,

*        vedel vyžiť výsledky chemického rozboru v praxi,

*        posúdil kvalitu vody na základe zistených výsledkov chemickým rozborom,

*        zhodnotil výsledky chemického rozboru

*       Ústne frontálne skúšanie

*       individuálne skúšanie

*       skupinové hodnotenie

*     Ústna odpoveď

*        praktický výkon

*     praktický výkon

 

Zimovanie rýb

12

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

 

Príprava komorových rybníkov

3

Rybnikárstvo

 

Komorovanie rýb

 

Ročník štvrtý

*        poznať význam komorových rybníkov,

*        vymenovať základné pravidla BOZP pri práci na komorových rybníkoch,

*        zabezpečiť prípravu komorových rybníkov,

*        poznať a ovládať pracovné náradie a pomôcky pri práci na komorových rybníkoch

*        poznal význam komorových rybníkov,

*        vymenoval základné pravidla BOZP pri práci na komorových rybníkoch,

*        zabezpečil prípravu komorových rybníkov,

*        poznal a ovládal pracovné náradie a pomôcky pri práci na komorových rybníkoch

*       Ústne frontálne skúšanie

*       individuálne skúšanie

*       skupinové hodnotenie

*     Ústna odpoveď

*        praktický výkon

*     praktický výkon

 

Ošetrovanie komorových rybníkov, presvetľovanie, priehlbne, prevzdušňovanie

6

*          poznať základné pracovné postupy pri ošetrovaní komorových rybníkov,

*          ovládať prácu  s pílou na ľad, sekerou na ľad a iným pracovným náradím používaným pri vysekávaní priehlbní,

*          ovládať pracovný postup presekávania ľadu,

*          zhodnotiť miesto a počet priehlbní,

*          charakterizovať priehlbne a ich význam,

*          posúdiť a vykonať prevzdušňovanie pomocou prevzdušňovačov,

*          zhodnotiť a posúdiť priehlbne a využitie prevzdučňovačov

*          poznal základné pracovné postupy pri ošetrovaní komorových rybníkov,

*          ovládal prácu  s pílou na ľad, sekerou na ľad a iným pracovným náradím používaným pri vysekávaní priehlbní,

*          poznal pracovný postup presekávania ľadu,

*          zhodnotil miesto a počet priehlbní,

*          charakterizoval priehlbne a ich význam,

*          posúdil a vykonal prevzdušňovanie pomocou prevzdušňovačov,

*        zhodnotil a posúdil priehlbne a využitie prevzdučňovačov

 

Starostlivosť o komorové rybníky a opatrenia na znižovanie strát, obsluha prevzdušňovacích zariadení na komorových rybníkoch

3

*        poznať podmienky a požiadavky na komorové rybníky,

*        vedieť pripraviť komorové rybníky,

*        zabezpečiť starostlivosť o komorové rybníky,

*        poznať pracovné postupy činností pri starostlivosti o komorové rybníky,

*        ovládať opatrenia na znižovanie strát,

*        vedieť obsluhovať prevzdušňovacie zariadenia komorových rybníkov,

*        navrhnúť a určiť najvhodnejší spôsob starostlivosti o komorové rybníky,

*        posúdiť kvalitu prevedených opatrení na zníženie strát

*        poznal podmienky a požiadavky na komorové rybníky,

 

 

*        vedel pripraviť komorové rybníky,

 

*        zabezpečil starostlivosť o komorové rybníky,

*        poznal pracovné postupy činností pri starostlivosti o komorové rybníky,

*        ovládal opatrenia na znižovanie strát,

 

*        vedel obsluhovať prevzdušňovacie zariadenia komorových rybníkov,

 

*        navrhol a určil najvhodnejší spôsob starostlivosti o komorové rybníky,

*        posúdil kvalitu prevedených opatrení na zníženie strát

 

Výter rýb

24

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

 

Výber generačného materiálu

3

Rybnikárstvo

Reprodukcia kaprov

Ročník tretí

 

*        poznať chovný štandard generačných rýb,

*        vedieť vykonať pozitívny a negatívny výber,

*        ovládať chov remontu a generačných rýb,

*        vysvetliť postup výberu a odchovu generačných rýb

*        poznal chovný štandard generačných rýb,

 

*        vedel vykonať pozitívny a negatívny výber,

 

*        ovládal chov remontu a generačných rýb,

 

*        vysvetlil postup výberu a odchovu generačných rýb

*       Ústne frontálne skúšanie

*       individuálne skúšanie

*       skupinové hodnotenie

*     Ústna odpoveď

*        praktický výkon

 

*     praktický výkon

 

Prirodzený a umelý výter kapra

6

*        Charakterizovať jednotlivé spôsoby rozmnožovania rýb,

*        vysvetliť základné rozdiely medzi jednotlivými spôsobmi rozmnožovania

*        praktický vykonať prípravu na prirodzený neres a umelý výter,

*        posúdiť kvalitu prípravy podmienok pre prirodzený neres,

*        zhodnotiť prípravu generačných rýb na umelý výter,

*        uviesť výhody a nevýhody prírodzeného a umelého výteru rýb

 

*        Charakterizoval jednotlivé spôsoby rozmnožovania rýb,

*        vysvetlil základné rozdiely medzi jednotlivými spôsobmi rozmnožovania

 

*        praktický vykonal prípravu na prirodzený neres a umelý výter,

 

*        posúdil kvalitu prípravy podmienok pre prirodzený neres,

*        zhodnotil prípravu generačných rýb na umelý výter,

 

*        uviedol výhody a nevýhody prírodzeného a umelého výteru rýb,

 

individuálne skúšanie

ústne frontálne skúšanie

 

skupinové hodnotenie

praktický výkon

 

ústna odpoveď

 

praktický výkon

 

Poloumelý výter šťuky, zubáča, sumca

9

*        Charakterizovať pojmy prirodzený nerez, poloumelý výter, umelý výter,

*        definovať podmienky pre poloumelý výter šťuky, zubáča sumca,

*        vedieť pripraviť prostredie a hniezda pre jednotlivé druhy rýb,

*        vysvetliť pracovný postup pri poloumelom výtere,

*        vykonať poloumelý výter uvedených druhov rýb,

*        zabezpečiť prenos, liahnutie a ošetrovanie ikier pri poloumelom výtere rýb,

*        zabezpečiť a previesť odchov plôdika

*        posúdiť úspešnosť poloúmelého výteru rýb,

*        uviesť výhody a nevýhody poloúmelého výteru rýb

*        Charakterizoval pojmy prirodzený nerez, poloumelý výter, umelý výter,

*        definoval podmienky pre poloumelý výter šťuky, zubáča sumca,

 

*        vedel pripraviť prostredie a hniezda pre jednotlivé druhy rýb,

*        vysvetlil pracovný postup pri poloumelom výtere,

*        vykonal poloumelý výter uvedených druhov rýb,

*        zabezpečil prenos, liahnutie a ošetrovanie ikier pri poloumelom výtere rýb,

 

*        zabezpečil a previedol odchov plôdika

*        posúdil úspešnosť poloúmelého výteru rýb,

 

*        uviedol výhody a nevýhody poloúmelého výteru rýb

individuálne skúšanie

ústne frontálne skúšanie

 

skupinové hodnotenie

praktický výkon

 

ústna odpoveď

 

praktický výkon

 

Vysádzanie generačných rýb

3

*        Poznať a definovať podmienky vysádzania generačných rýb k poloúmelému výteru,

*        určiť počty generačných rýb a počty hniezd,

*        skontrolovať kvalitu generačného materiálu pri vysádzani do hniezd,

*        spoznal a definoval podmienky vysádzania generačných rýb k poloúmelému výteru,

 

*        určil počty generačných rýb a počty hniezd,

*        skontroloval kvalitu generačného materiálu pri vysádzani do hniezd,

individuálne skúšanie

ústne frontálne skúšanie

 

skupinové hodnotenie

praktický výkon

 

ústna odpoveď

 

praktický výkon

 

Výlov a vysádzanie embryí

3

*          opísať pracovný postup výlovu a vysádzania embrií,

*        definovať podmienky prepravy a vysádzanie embrií,

*          určiť formy prepravy embrií

*          poznať základné údaje pre prepravu embrií,

*          organizovať výlov, prepravu a vysádzanie embrií,

*        podúdiť a zhodnotiť  podmienky prepravy a vysádzania embryí

 

*          opísal pracovný postup výlovu a vysádzania embrií,

*        definoval podmienky prepravy a vysádzanie embrií,

*          určl formy prepravy embrií

*          poznal základné údaje pre prepravu embrií,

*          organizoval výlov, prepravu a vysádzanie embrií,

*          podúdil a zhodnotiť  podmienky prepravy a vysádzania embrií

individuálne skúšanie

ústne frontálne skúšanie

 

skupinové hodnotenie

praktický výkon

 

ústna odpoveď

 

praktický výkon

 

Ovládanie mechanizačných prostriedkov

6

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

 

Zariadenia na hnojenie rybníkov, vysekávanie vodných porastov, jazda loďou

3

 

*        definovať dopravné prostriedky,

*        ovládať zloženie a funkciu dopravných prostriedkov,

*        vysvetliť činnosť mechanizačných prostriedkov,

*        ovládať a organizovať prácu na mechanizačných prostriedkoch,

*        viesť dopravné prostriedky,

*        poznať BOZP pri práci s mechanizáčnymi prostriedkami

*        definoval dopravné prostriedky,

*        ovládal zloženie a funkciu dopravných prostriedkov,

*        vysvetlil činnosť mechanizačných prostriedkov,

*        ovládal a organizoval prácu na mechanizačných prostriedkoch,

*        vedel viesť dopravné prostriedky,

*        poznal BOZP pri práci s mechanizačnými prostriedkami

individuálne skúšanie

ústne frontálne skúšanie

 

skupinové hodnotenie

praktický výkon

 

ústna odpoveď

 

praktický výkon

 

Obsluha mechanického dopravníka rýb, ovládanie transportérov a nakladačov

3

*        definovať dopravné prostriedky,

*        ovládať zloženie a funkciu dopravných prostriedkov,

*        vysvetliť činnosť mechanizačných prostriedkov,

*        ovládať a organizovať prácu na mechanizačných prostriedkoch,

*        obsluhovať dopravné prostriedky,

*        poznať BOZP pri práci s mechanizáčnymi prostriedkami

 

*        definoval dopravné prostriedky,

 

*        ovládal zloženie a funkciu dopravných prostriedkov,

*        vysvetlil činnosť mechanizačných prostriedkov,

*        ovládal a organizoval prácu na mechanizačných prostriedkoch,

*        vedel obsluhovať dopravné prostriedky,

*        poznal BOZP pri práci s mechanizačnými prostriedkami

individuálne skúšanie

ústne frontálne skúšanie

 

skupinové hodnotenie

praktický výkon

 

ústna odpoveď

 

praktický výkon

 

Zooveterinárne opatrenia v chove rýb

24

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

 

Kontrola zdravotného stavu rýb

6

Choroby rýb

Všeobecná prevencia a zoohygiena v chove rýb

Ročník štvrtý

*        definovať zooveterinárne opatrenia v chove rýb,

*        poznať základné pravidla kontroly zdravotného stavu rýb,

*        vedieť posúdiť správanie rýb,  posúdiť povrch tela rýb,

*        poznať a posúdiť reflexy u rýb

*        zhodnotiť indexy a určiť ich hodnoty,

*        posúdiť kondičný a zdravotný stav rýb,

*        charakterizovať zdravie a chorobu,

*        navrhnúť nápravné opatrenia,

 

*        definoval zooveterinárne opatrenia v chove rýb,

*        poznal základné pravidla kontroly zdravotného stavu rýb,

*        vie posúdiť správanie rýb,  posúdiť povrch tela rýb,

*        poznal a posúdil reflexy u rýb

*        zhodnotil indexy a určil ich hodnoty,

 

*        posúdil kondičný a zdravotný stav rýb,

*        charakterizoval zdravie a chorobu,

 

*        navrhol nápravné opatrenia,

 

*       Ústne frontálne skúšanie

*       individuálne skúšanie

*       skupinové hodnotenie

*     Ústna odpoveď

 

*     praktický výkon

*      praktický výkon

 

Preventívne opatrenia a liečenie rýb

6

*         Charakterizovať pojmy,

*        poznať základné preventívne opatrenia,

*        vedieť aplikovať preventívne a liečebné prípravky,

*        ovládať BOZP pri práci s preventívnymi prípravkami,

*        ovládať a aplikovať základné spôsoby liečenia rýb,

*        navrhnúť optimálny spôsob prevencie a pracovný postup preventívnych opatrení,

*        posúdiť a zhodnotiť účinok preventívnych opatrení a liečenia rýb

*        Charakterizoval pojmy,

*        poznal základné preventívne opatrenia,

*        vedel aplikovať preventívne a liečebné prípravky,

*        ovládal BOZP pri práci s preventívnymi prípravkami,

*        ovládal a aplikoval základné spôsoby liečenia rýb,

*        navrhol optimálny spôsob prevencie a pracovný postup preventívnych opatrení,

*        posúdil a zhodnotil účinok preventívnych opatrení a liečenia rýb

*       Ústne frontálne skúšanie

*       individuálne skúšanie

*       skupinové hodnotenie

*     Ústna odpoveď

 

*     praktický výkon

praktický výkon

 

Prevádzanie kúpeli a aplikácia liečiv v krmive

12

*        charakterizovať jednotlivé preventívne a liečebné kúpele,

*        poznať podmienky účinku jednotlivých preventívnych prostriedkov,

*        ovládať pracovný postup pri jednotlivých kúpeľoch,

*        vybrať vhodný liečebný postup,

*        navrhnúť a aplikovať preventívne a liečebné prípravky,

*        posúdiť účinok preventívnych kúpeli a liečenia

*        charakterizoval jednotlivé preventívne a liečebné kúpele,

*        poznal podmienky účinku jednotlivých preventívnych prostriedkov,

*        ovládal pracovný postup pri jednotlivých kúpeľoch,

*        vybral vhodný liečebný postup,

*        navrhol a aplikoval preventívne a liečebné prípravky,

*        posúdil účinok preventívnych kúpeli a liečenia

*       Ústne frontálne skúšanie

*       individuálne skúšanie

*       skupinové hodnotenie

*     Ústna odpoveď

 

*     praktický výkon

*     praktický výkon

 

Rybárske revíry

12

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

 

Vysádzanie násad a plôdika do tečúcich vôd

6

Chov rýb v riadenom prostredí

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Chov rýb v riadenom prostredí

Meliorácie na voľných vodách, stavebné zásahy

Ročník štvrtý

 

 

 

 

 

 

 

 

Chov rýb v riadenom prostredí

Hospodárske odlovy

Ročník štvrtý

*        poznať podmienky vysádzania plôdika a násady do tečúcich vôd,

*        určiť vhodné prepravné prostriedky,

*        vedieť množstva nasadzovanie rýb do prepravných prostriedkov,

*        ovládať podmienky a pracovný postup vysádzania plôdika a násady do tečúcich vôd,

*        organizovať prepravu a vysádzanie plôdika a násady do tečúcich vôd,

*        posúdiť a zhodnotiť prepravu a vysádzanie rýb do tečúcich vôd

*        poznal podmienky vysádzania plôdika a násady do tečúcich vôd,

 

*        určil vhodné prepravné prostriedky,

*        vedel množstva nasadzovania rýb do prepravných prostriedkov,

 

*        ovládal podmienky a pracovný postup vysádzania plôdika a násady do tečúcich vôd,

 

*        organizoval prepravu a vysádzanie plôdika a násady do tečúcich vôd,

*        posúdil a zhodnotil prepravu a vysádzanie rýb do tečúcich vôd

*       Ústne frontálne skúšanie

*       individuálne skúšanie

*       skupinové hodnotenie

*     Ústna odpoveď

 

*     praktický výkon

*      praktický výkon

 

Meliorácia voľných vôd – stavba hatí

3

*        definovať meliorácie voľných vôd,

*        vysvetliť a vykonať pracovné postupy meliorácií voľných vôd,

*        navrhnúť a správne aplikovaťmelioráčne zásahy na voľných vodách,

*        určiť vhodné melioračné zásahy na voľných vodách,

*        posúdiť kvalitu vykonaných melioračných zásahov,

*        vysvetliť účel stavby hatí,

*        definoval meliorácie voľných vôd,

*        vysvetlil a vykonal pracovné postupy meliorácií voľných vôd,

 

 

*        navrhol a správne aplikoval melioráčne zásahy na voľných vodách,

 

*        určil vhodné melioračné zásahy na voľných vodách,

 

*        posúdil kvalitu vykonaných melioračných zásahov,

*        vysvetlil účel stavby hatí,

*       Ústne frontálne skúšanie

*       individuálne skúšanie

*       skupinové hodnotenie

*     Ústna odpoveď

 

*     praktický výkon

*      praktický výkon

 

Výlov rýb elektrickým a batériovým agregátom

3

*        definovať základné pojmy,

*        určiť vhodný typ elektrického agregátu,

*        vysvetliť princíp činnosti elektrických agregátov,

*        skontrolovať a posúdiť prípravenosť elektrického agregátiu k práci,

*        organizovať výlov rýb elektrickým agregátom,

*        zostaviť lovnú skupinu,

*        zhodnotiť činnosť lovnej skupiny,

*        uviesť výhody a nevýhody výlovu rýb elektrickým agregátom

*        definoval základné pojmy,

*        určil vhodný typ elektrického agregátu,

*        vysvetlil princíp činnosti elektrických agregátov,

*        skontroloval a posúdil prípravenosť elektrického agregátiu k práci,

 

*        organizoval výlov rýb elektrickým agregátom,

 

*        zostavil lovnú skupinu,

*        zhodnotil činnosť lovnej skupiny,

 

*        uviedol výhody a nevýhody výlovu rýb elektrickým agregátom

*       Ústne frontálne skúšanie

*       individuálne skúšanie

*       skupinové hodnotenie

*     Ústna odpoveď

 

*     praktický výkon

*      praktický výkon

 

Copyright or other proprietary statement goes here.
For problems or questions regarding this web contact [ProjectEmail].
Last updated: júla 06, 2009.