IV. ročník

Stredná odborná škola rybárska Mošovce Rybárstvo a životné prostredie
študijný  odbor
4215 6  Rybárstvo

Naspäť Na úvod Hore



 

Chronológia zmien

ŠkVP
nadstavbové štúdium:
rybárstvo a životné prostredie
poľnohospodárstvo

rybárstvo - prezentácia

ROČNÍK: ŠTVRTÝ

ROZPIS  UČIVA PREDMETU:  chov rýb v riadenom prostredí

2 hodiny týždenne, spolu 60 hodín

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

1. Liahnutie ikier

12

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Vývoj zárodku v ikre

1

Učivo z chovu rýb v riadenom prostredí nadväzuje na odborné predmety ichtyológia, hydrobiológia, stroje a zariadenia  rybnikárstvo, choroby rýb a učebnú prax.

*        objasniť vývoj zárodku v ikre,

*        vysvetliť pojem denné stupne a inkubačná doba,

*        pomenovať činitele ovplyvňujúce dĺžku inkubácie,

*        opísať vlastnými slovami jednotlivé životné periódy u rýb: embryonálnu, larválnu, juvenilnú, adultívnu, senektívnu, vysvetliť, ktoré vývojové štádia sú dôležité z chovateľského hľadiska,

*        objasniť kontrolu oplodnenosti a straty počas inkubácie,

*        vyjadriť vlastnými slovami ošetrovanie ikier počas inkubácie

*        objasniť pojmy: sterilizácia a zmena pohlavia,  triploidizácia a tetrapolidizácia,

*        opísať prepravu ikier,

*        vysvetliť liahnutie plôdika

*        objasnil vývoj zárodku v ikre,

*        vysvetlil pojem denné stupne a inkubačná doba,

*        pomenoval činitele ovplyvňujúce dĺžku inkubácie,

*        opísal vlastnými slovami jednotlivé životné periódy u rýb: embryonálnu, larválnu, juvenilnú, adultívnu, senektívnu, vysvetlil, ktoré vývojové štádia sú dôležité z chovateľského hľadiska,

*        objasnil kontrolu oplodnenosti a straty počas inkubácie,

*        vyjadril vlastnými slovami ošetrovanie ikier počas inkubácie

*        objasnil pojmy: sterilizácia a zmena pohlavia,  triploidizácia a tetrapolidizácia,

*        opísal prepravu ikier,

*        vysvetlil liahnutie plôdika

ústne frontálne skúšanie, písomné skúšanie.

ústna odpoveď, neštandardizovaný didaktický test.

Vývoj zárodku v ikre

1

Denné stupne

1

Inkubačná doba

1

Činitele ovplyvňujúce dĺžku inkubácie

1

Kontrola oplodnenosti, straty na ikrách počas inkubácie

1

Ošetrovanie ikier počas inkubácie

1

Sterilizácia a zmena pohlavia

1

Triploidizácia a tetrapolidizácia

1

Preprava ikier

1

Liahnutie plôdika

1

Liahnutie plôdika

1

2. Odchov plôdika

7

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Význam odchovu plôdika, obdobia spôsobu výživy plôdika

1

Učivo z chovu rýb v riadenom prostredí nadväzuje na odborné predmety ichtyológia, hydrobiológia, stroje a zariadenia  rybnikárstvo, choroby rýb a učebnú prax.

*        vyjadriť vlastnými slovami význam odchovu plôdika,

*        vysvetliť obdobia výživy plôdika,

*        objasniť význam a techniku rozkrmovania plôdika,

*        charakterizovať odchov rozhrmeného plôdika,

*        vysvetliť vlastnými slovami ošetrovanie plôdika počas odchovu,

*        objasniť odchov plôdika ostatných druhov lososovitých rýb,

*        opísať prepravu a vysadzovanie plôdika,

*        vyjadril vlastnými slovami význam odchovu plôdika,

*        vysvetlil obdobia výživy plôdika,

*        objasnil význam a techniku rozkrmovania plôdika,

*        charakterizoval odchov rozhrmeného plôdika,

*        vysvetlil vlastnými slovami ošetrovanie plôdika počas odchovu,

*        objasnil odchov plôdika ostatných druhov lososovitých rýb,

*        opísal prepravu a vysadzovanie plôdika

ústne frontálne skúšanie, písomné skúšanie.

ústna odpoveď, neštandardizovaný didaktický test.

Rozkrmovanie plôdika

1

Odchov rozkŕmeného plôdika

1

Ošetrovanie plôdika počas odchovu

1

Počítanie plôdika

1

Odchov plôdika ostatných druhov lososovitých rýb

1

Preprava a vysadzovanie plôdika

1

3. Odchov násad

5

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Extenzívne a polointenzívne spôsoby odchovu násad

1

Učivo z chovu rýb v riadenom prostredí nadväzuje na odborné predmety ichtyológia, hydrobiológia, stroje a zariadenia  rybnikárstvo, choroby rýb a učebnú prax.

*        vyjadriť vlastnými slovami technológiu odchovu násad extenzívnym a polointenzívnym  spôsobom,

*        objasniť technológiu odchovu násad intenzívnym spôsobom

*        porovnať extenzívne, polointenzívne a intenzívne spôsoby odchovu násad, ich výhody a nevýhody,

*        vyjadril vlastnými slovami technológiu odchovu násad extenzívnym a polointenzívnym  spôsobom,

*        objasnil technológiu odchovu násad intenzívnym spôsobom

*        porovnal extenzívne, polointenzívne a intenzívne spôsoby odchovu násad, ich výhody a nevýhody,

ústne frontálne skúšanie, písomné skúšanie.

ústna odpoveď, neštandardizovaný didaktický test.

Extenzívne a polointenzívne spôsoby odchovu násad

1

Intenzívne spôsoby odchovu násad

1

Intenzívne spôsoby odchovu násad

1

Intenzívne spôsoby odchovu násad

1

4. Technológia chovu trhových pstruhov dúhových

10

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Technológia chovu trhových pstruhov dúhových

1

Učivo z chovu rýb v riadenom prostredí nadväzuje na odborné predmety ichtyológia, hydrobiológia, stroje a zariadenia  rybnikárstvo, choroby rýb a učebnú prax.

*        objasniť pojem chovná kapacita rybníka,

*        vysvetliť vlastnými slovami  jednotlivé spôsoby chovu trhových pstruhov dúhových,

*        porovnať a zhodnotiť výhody a nevýhody jednotlivých spôsobov odchovu trhových pstruhov dúhových a ich ekonomickú efektívnosť,

*        objasniť princípy a možnosti intenzifikácie

*        opísať vlastnými slovami výrobný cyklus,

*        objasnil pojem chovná kapacita rybníka,

*        vysvetlil vlastnými slovami  jednotlivé spôsoby chovu trhových pstruhov dúhových,

*        porovnal a zhodnotil výhody a nevýhody jednotlivých spôsobov odchovu trhových pstruhov dúhových a ich ekonomickú efektívnosť,

*        objasnil princípy a možnosti intenzifikácie

*        opísal vlastnými slovami výrobný cyklus,

ústne frontálne skúšanie, písomné skúšanie,

ústna odpoveď, neštandardizovaný didaktický test.

Technológia chovu trhových pstruhov dúhových

1

Technológia chovu trhových pstruhov dúhových

1

Technológia chovu trhových pstruhov dúhových

1

Technológia chovu trhových pstruhov dúhových

1

Technológia chovu trhových pstruhov dúhových

1

Princípy intenzifikácie

1

Princípy intenzifikácie

1

Princípy intenzifikácie

1

Výrobný cyklus

1

5. Výživa a kŕmenie lososovitých rýb

12

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Význam a rozdelenie živín

1

Učivo z chovu rýb v riadenom prostredí nadväzuje na odborné predmety ichtyológia, hydrobiológia, stroje a zariadenia  rybnikárstvo, choroby rýb a učebnú prax.

*        charakterizovať rozdelenie živín,

*        vysvetliť vlastnými slovami význam jednotlivých živín

*        objasniť pojem metabolizmus, opísať anabolické a katabolické procesy,

*        definovať pojmy: brutto energia, nestrávená energia, strávitelná energia, metabolizovatelná energia, tepelná energia, netto energia,

*        vyjadriť vlastnými slovami metabolizmus základných živín: bielkovín sacharidov, lipidov,

*        pomenovať jednotlivé časti tráviacej sústavy pstruha

*        vysvetliť fyziológiu trávenia 

*        charakterizovať pojmy sýtosť a hladovanie,

*        definovať jednotlivé druhy krmív vhodné na kŕmenie 

*        definovať pojem kŕmny koeficient,

*        objasniť činitele ovplyvňujúce výšku kŕmneho koeficientu,

*        vysvetliť význam úpravy krmív,

*        vyjadriť vlastnými slovami zásady kŕmenia pstruha,

*        opísať techniku kŕmenia

*        objasniť pojem jarná horúčka,

*        charakterizoval rozdelenie živín,

*        vysvetlil vlastnými slovami význam jednotlivých živín,

*        objasnil pojem metabolizmus, opísať anabolické a katabolické procesy,

*        definoval pojmy: brutto energia, nestrávená energia, strávitelná energia, metabolizovatelná energia, tepelná energia, netto energia,

*        vyjadril vlastnými slovami metabolizmus základných živín: bielkovín sacharidov, lipidov,

*        pomenoval jednotlivé časti

*        tráviacej sústavy pstruha,

*        vysvetlil fyziológiu trávenia

*        charakterizoval pojmy sýtosť a hladovanie,

*        definoval jednotlivé druhy krmív vhodné na kŕmenie,

*        definoval pojem kŕmny koeficient,

*        objasnil činitele ovplyvňujúce výšku kŕmneho koeficientu,

*        vysvetlil význam úpravy krmív,

*        vyjadril vlastnými slovami zásady kŕmenia pstruha,

*        opísal techniku kŕmenia,

*        objasnil pojem jarná horúčka,

ústne frontálne skúšanie, písomné skúšanie,

ústna odpoveď, neštandardizovaný didaktický test.

Premena látok a energie

1

Spotreba a využitie energie

1

Tráviaca sústava pstruha

1

Fyziológia trávenia

1

Krmná dávka, kŕmny koeficient, činitele ovplyvňujúce efektívne využívanie krmív

1

Hodnotenie krmív, vhodné krmivá pre lososovité ryby

1

Zásady kŕmenia a technika kŕmenia

1

Zásady kŕmenia a technika kŕmenia, 

1

Zásady kŕmenia a technika kŕmenia

1

Zásady kŕmenia a technika kŕmenia

1

Stratégia kŕmenia

1

6. Chov ostatných druhov rýb

7

 

*         

*         

 

 

Chov mieňa

1

Učivo z chovu rýb v riadenom prostredí nadväzuje na odborné predmety ichtyológia, hydrobiológia, stroje a zariadenia  rybnikárstvo, choroby rýb a učebnú prax.

*        opísať biologické požiadavky jednotlivých druhov,

*        vysvetliť spôsoby chovu

*        opísal biologické požiadavky jednotlivých druhov,

*        vysvetlil spôsoby chovu

ústne frontálne skúšanie, písomné skúšanie,

ústna odpoveď, neštandardizovaný didaktický test.

Chov úhora

1

Chov jesetera

1

Chov tilapie

1

Chov tilapie

1

Chov klariasa

1

Chov klariasa

1

7. Stanovenie a kontrola kritických bodov v chove rýb

5

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Základné pojmy

1

Učivo z chovu rýb v riadenom prostredí nadväzuje na odborné predmety ichtyológia, hydrobiológia, stroje a zariadenia  rybnikárstvo, choroby rýb a učebnú prax.

*        definovať pojmy: kritický bod, kritickú medzu, nebezpečenstvo, HACCP , opatrenie,

*        vedieť rozlíšiť závažnosť stupňa nebezpečenstva,

*        vypracovať HACCP pre chov,

*        definoval pojmy: kritický bod, kritickú medzu, nebezpečenstvo, HACCP , opatrenie,

*        vedel rozlíšiť závažnosť stupňa nebezpečenstva,

*        vypracoval HACCP pre chov,

 

ústne frontálne skúšanie, písomné skúšanie,

 

ústna odpoveď, projekt HACCP.

Špecifikácia nebezpečenstva

1

Spôsob stanovenia kritických bodov

1

Spôsob stanovenia kritických kontrolných bodov

1

Vypracovanie HACCP

1

8. Chov raka signálneho

2

 

*         

*         

 

 

Chov rakov

1

 

*        opísať biologické požiadavky,

*        vysvetliť spôsoby chovu,

*        opísal biologické požiadavky,

*        vysvetlil spôsoby chovu,

ústne frontálne skúšanie, písomné skúšanie.

ústna odpoveď, neštandardizovaný didaktický test.

Chov rakov

1

 

 

Všeobecné pokyny hodnotenia:

 

Pri každom hodnotení tematického celku používame všeobecné kritériá a klasifikáciu uvedenú v tomto ŠkVP (pre jednotlivcov, skupinu, pre ústne). Neštandardizované didaktické testy pripravuje vyučujúci.

Po ukončení tematického celku v danom vyučovacom predmete pripraví vyučujúci neštandardizovaný didaktický test na overenie vedomostí a zručností žiakov. Otázky v písomnej práci a neštandardizovaných didaktických testoch nesmú presahovať stanovenú úroveň vzdelávacích výstupov v jednotlivých tematických celkoch. Hodnotenie písomnej práce a neštandardizovaného didaktického testu stanovuje vyučujúci a žiaci sú s ním oboznámení po ukončení testu. Výsledky písomnej práce a neštandardizovaného didaktického testu sú významnou súčasťou sumatívneho hodnotenia a uchovávajú sa za dobu štúdia žiaka. Vo výslednej klasifikáciu sa odzrkadľuje súhrnne hodnotenie , ktoré sa odvíja od miery zvládnutia obsahového a výkonového štandardu,  priebežné hodnotenie, ktoré preveruje schopnosť žiaka využiť medzipredmetové vzťahy a uplatniť získané vedomosti a schopnosti pri riešení konkrétnych úloh a práca žiaka v skupine.

Klasifikácia písomných prác a neštandardizovaných didaktických testov:

Stupeň 1 – výborný,       žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 90%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 2 – chválitebný   žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 75%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 3 – dobrý                      žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 50 %, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 4 – dostatočný   žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 30%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 5 - nedostatočný            žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda na menej ako 30 %, (z maximálneho počtu bodov).

 

Copyright or other proprietary statement goes here.
For problems or questions regarding this web contact [ProjectEmail].
Last updated: júla 06, 2009.