Chov rýb v riedenom prostredí

Stredná odborná škola rybárska Mošovce Rybárstvo a životné prostredie
študijný  odbor
4215 6  Rybárstvo

Naspäť Na úvod Hore Ďalej



III. ročník
IV. ročník

 

Chronológia zmien

ŠkVP
nadstavbové štúdium:
rybárstvo a životné prostredie
poľnohospodárstvo

rybárstvo - prezentácia

Názov predmetu

chov rýb v riadenom prostredí

Časový rozsah výučby

126 hodín

Ročník

tretí, štvrtý

Kód a názov študijného odboru

4215 6 00 rybárstvo

Vyučovací jazyk

slovenský jazyk

 

Charakteristika predmetu

                                              

Odborný premet chov rýb v riadenom prostredí svojim obsahom nadväzuje na učivo ichtyológie, hydrobiológie, ekológie, stroje a zariadenia v chove rýb, choroby rýb, rybnikárstvo a na učebnú prax, ktoré rozvíja, prehlbuje a rozširuje. Obsah je štruktúrovaný do tematických celkov (téma a pod témy), jeho výučba je orientovaná do 3. a 4  ročníka štúdia. Vedomosti a zručnosti, ktoré žiaci získajú pri štúdiu v tomto predmete úzko súvisia s chovom rýb, ale aj s ochranou vodného prostredia. Naučia sa správne chápať vzťahy a súvislosti medzi životným prostredím – vodou a vodnými organizmami. Učivo začína  úvodom do predmetu chov rýb v riadenom prostredí, kde sa oboznámia s jeho históriu, významom, súčasným stavom a perspektívami v chove rýb v riadenom prostredí a v chove lososovitých rýb.  

 V odbornom predmete  chov rýb v riadenom prostredí žiak získa vedomosti o biológii jednotlivých druhov lososovitých rýb, o požiadavkách lososovitých rýb na životné prostredie, ako sa zamerať na optimalizáciu chovných zariadení. Učivo sa skladá z poznatkov o plemenárskej práci, o chove generačných rýb, o chovných objektoch vhodných pre lososovité ryby, o liahňach rybích ikier.  

Žiak získa vedomosti o plemenitbe rýb a fyziológii rozmnožovania, o umelom výtere rýb, o liahnutí ikier, o liahnutí ikier, o odchove plôdika, o odchove násad, o technológii chovu trhových pstruhov dúhových, o výžive a kŕmení lososovitých rýb a o ich hospodárskom význame. Žiaci sa oboznámia s témou stanovenie a kontrola kritických bodov a čo je jej cieľom, ale aj s chovom netradičných druhov rýb, ako sú jeseter, klarias, tilapia,  úhor a oboznámia sa s chovom rakov.  Odborný predmet chov rýb v riadenom prostredí veľmi úzko súvisí s ochranou životného prostredia.

Odborný predmet chov rýb v riadenom prostredí je medzipredmetovo previazaný s odbornými vyučovacími predmetmi ichtyológia, hydrobiológia, rybnikárstvo, rybárstvo vo voľných vodách, choroby rýb a učebnou praxou. Prihliadali sme aj na proporcionalitu a primeranosť učiva podľa schopností žiakov. Predmet vedie žiakov k tomu, aby základné komunikačné spôsobilosti a personálne vzťahy budovali na základe tolerancie.

Metódy, formy a prostriedky vyučovania predmetu chov rýb v riadenom prostredí majú stimulovať rozvoj poznávacích schopností žiakov, podporovať ich cieľavedomosť, samostatnosť a tvorivosť. Uprednostňujeme také stratégie vyučovania, pri ktorých žiak ako aktívny subjekt v procese výučby má možnosť spolurozhodovať a spolupracovať, učiteľ zase má povinnosť motivovať, povzbudzovať a viesť žiaka k čo najlepším výkonom, podporovať jeho aktivity všeobecne, ale aj v oblasti zvýšeného záujmu v rámci študijného odboru. Pri výučbe používame formu výkladu, riadeného rozhovoru, preferujeme prácu s učebnicami a počítačom. Odporúčajú sa aj rôzne odborné časopisy s rybárskou  tematikou.

Výchovné a vzdelávacie stratégie napomôžu rozvoju a upevňovaniu kľúčových kompetencií žiaka. V tomto predmete budeme rozvíjať a skvalitňovať kľúčové kompetencie tvorivo riešiť problémy a spôsobilosti využívať informačné technológie.  Preto je dôležitou súčasťou teoretického poznávania a zároveň prostriedkom precvičovania, upevňovania, prehlbovania a systematizácie poznatkov okrem iného aj riešenie kvantitatívnych a kvalitatívnych úloh z učiva jednotlivých tematických celkov, úloh komplexného charakteru, ktoré umožňujú spájať a využívať poznatky z viacerých častí učiva v rámci medzi predmetových vzťahov. 

Hodnotenie žiakov bude založené na kritériách hodnotenia v každom vzdelávacom výstupe. Klasifikácia bude vychádzať z pravidiel hodnotenia tohto školského vzdelávacieho programu. Použijú sa adekvátne metódy a prostriedky hodnotenia.

Výučba bude prebiehať v bežnej triede.

 

 Ciele vyučovacieho predmetu

Cieľom vyučovacieho predmetu chov rýb v riadenom prostredí v študijnom odbore 4215 6 rybárstvo je poskytnúť žiakom  súbor vedomostí, zručností a kompetencií o biológii jednotlivých druhov lososovitých rýb, o požiadavkách lososovitých rýb na životné prostredie, o optimalizácii životného prostredia pre lososovité ryby, o plemenárskej práci, o chove generačných rýb, o chovných objektoch vhodných pre lososovité ryby, o liahňach rybích ikier, o plemenitbe rýb a fyziológii rozmnožovania, o umelom výtere rýb, o liahnutí ikier, o liahnutí ikier, o odchove plôdika, o odchove násad, o technológii chovu trhových pstruhov dúhových, o výžive a kŕmení lososovitých rýb a o ich hospodárskom význame, so stanovením a kontrolou kritických bodov, o chove netradičných druhov rýba o chove rakov, o ochrane prírody, o vzťahoch a súvislostiach medzi životným prostredím rýb – vodou a chovom rýb, a tak formulovať logické myslenie a rozvíjať vedomosti, zručnosti a kľúčové kompetencie využiteľné aj v ďalšom vzdelávaní, v učebnej praxi a občianskom živote. Žiaci získajú poznatky o chove jednotlivých druhov lososovitých rýb, osvoja si základné vzťahy medzi organizmom a vonkajším prostredím ako aj technológiu chovu. Výchovno – vzdelávací proces v odbornom predmete chov rýb v riadenom prostredí  smeruje k pochopeniu prírody ako celku  a cieľom je chápať organizmus ako dynamický, samoregulujúci sa systém,  chápať organizmus v interakcii so životným prostredím ako súčasti širšieho celku, chápať miesto rýb v systéme živej prírody, získať schopnosť aplikovať teoretické poznatky , upevňovať kladný vzťah k prírode.

 

Prehľad výchovných a vzdelávacích stratégií:

V odbornom predmete chov rýb v riadenom prostredí využívame pre utváranie a rozvíjanie nasledujúcich kľúčových kompetencií výchovné a vzdelávacie stratégie, ktoré žiakom umožňujú: Komunikatívne a sociálno-interakčné spôsobilosti

      Absolvent má:

-          vyjadrovať a zdôvodňovať svoje názory,

-          reprodukovať a interpretovať prečítaný, alebo vypočutý text v materinskom jazyku,

-         podať výklad a popis konkrétneho objektu, veci alebo činnosti,

-         vyjadrovať sa nielen podrobne a bohato, ale aj krátko a výstižne,

-         osvojovať si grafickú a formálnu úpravu písomných prejavov,

-         spracovávať písomné textové informácie (osnova, výpisky, denník) a materiály, orientovať sa, získavať, rozumieť a aplikovať rôzne informácie, posúdiť ich význam v osobnom živote a v povolaní,

-         vedieť prijímať a tvoriť text, chápať vzťahy medzi rečovou situáciou, témou a jazykovým prejavom v materinskom jazyku,

-         pochopiť a vyhodnocovať svoju účasť na procese vzdelávania a jeho výsledku, ktorý zabezpečuje právo voľného pohybu občana žiť, študovať a pracovať v podmienkach otvoreného trhu práce,

Intrapersonálne a interpersonálne spôsobilosti

Absolvent má:

 

-         vedieť samostatne predkladať jednoduché návrhy a projekty,

-         rozvíjať vlastnú aktivitu, samostatnosť ale aj reproduktívne myslenie,

-         vytvárať, objasňovať a aplikovať hodnotový systém  a postoje,

-         rozvíjať prácu v kolektíve, v družnej a priateľskej atmosfére,

-         hodnotiť a rešpektovať svoju vlastnú prácu a prácu druhých,

-         mať zodpovedný vzťah k svojmu zdraviu, starať sa o svoj fyzický a duševný rozvoj, byť si vedomí dôsledkov nezdravého životného štýlu a závislostí,

-         prijímať a plniť zodpovedne dané úlohy,

-         predkladať spolupracovníkom vlastné návrhy na zlepšenie práce, bez zaujatosti posudzovať návrhy druhých,

-         prispievať k vytváraniu ústretových medziľudských vzťahov, predchádzať osobným konfliktom, nepodliehať predsudkom a stereotypom v prístupe k druhým.

Schopnosť tvorivo riešiť problémy

Absolvent má:

 

-          získavať samostatným štúdiom nové informácie vzťahujúce sa priamo k objasneniu neznámych oblastí problému,

-          zhodnotiť význam rozmanitých informácií, samostatne zhromažďovať informácie, vytriediť a využiť len tie, ktoré sú pre objasnenie problému najdôležitejšie,

-          vedieť vybrať vhodné postupy pre realizáciu zvoleného riešenia a dodržiavať ho,

-          spolupracovať pri riešení problémov s inými ľuďmi.         

Spôsobilosť využívať informačné technológie

Absolvent má:

 

­          pracovať s aplikačným programom potrebným pre výkon povolania,

­          vyhľadávať vhodné informačné zdroje a potrebné informácie,

-          evidovať, triediť a uchovávať informácie tak, aby ich mohol využívať pri práci,

Spôsobilosť byť demokratickým občanom

Absolvent má:

 

-          konať zodpovedne, samostatne a iniciatívne, nielen vo svojom vlastnom záujme, ale aj vo verejnom záujme,

-          poznať a rešpektovať, že neexistuje iba jeden pohľad na svet,

-          uvedomiť si, že rozhodnutia, ktoré sa príjmu a činy, ktoré vykonajú jednotlivci alebo členovia skupiny, budú mať vplyv na globálnu prítomnosť a budúcnosť,

-          poznať, uznávať a podporovať alternatívne vízie vo vzťahu k udržateľnému rozvoju, ľudskému zdraviu a zdraviu našej planéty,

-          uvedomiť si a čiastočne pochopiť globálne podmienky, rozvoj a trendy súčasného sveta,

-          pochopiť globálnu povahu sveta a úlohu jednotlivca v ňom, rozvoj masovokomunikačných prostriedkov, dopravných prostriedkov, masovej turistiky a komunikačných systémov,

-          chápať pojmy spravodlivosť, ľudské práva a zodpovednosť, aplikovať ich v globálnom kontexte,

-          tvorivo riskovať, primerane kritizovať, jasne sa stavať k riešeniu problémov, rýchle sa rozhodovať, byť dôsledný, inšpirovať druhých pri vyhľadávaní podnetov, iniciatív a vytváraní možností,

-          dodržiavať zákony, rešpektovať práva a osobnosť druhých ľudí, ich kultúrne špecifiká, vystupovať proti neznášanlivosti, xenofóbií a diskriminácií,

-          konať v súlade s morálnymi princípmi a zásadami spoločenského správania, prispievať k uplatňovaniu hodnôt demokracie,

 

Vo odbornom predmete chov rýb v riadenom prostredí využívame pre utváranie a rozvíjanie nasledujúcich odborných kompetencií výchovné a vzdelávacie stratégie, ktoré žiakom umožňujú:

Požadované vedomosti

Absolvent má:

 

-                      ovládať a používať odbornú terminológiu svojho odboru,

-                      poznať a vedieť vysvetliť biologickú,  chemickú a fyzikálnu podstatu procesov prebiehajúcich v organizmoch  rýb,

-                      poznať jednotlivé druhy a kategórie rýb a  ich hospodársky a spoločenský význam, poznať významné druhy vodných rastlín,

-                      rozoznať zložky vodného ekosystému,

-                      vedieť sa orientovať metodikách, odbornej literatúre a internetovej sieti o nových poznatkoch súvisiacich s rybárstvom,

-                      poznať základy morfológie, anatómie a fyziológie  rýb,

-                      ovládať základné princípy a štádiá fyziologických procesov v období vývoja, rastu a rozmnožovania rýb,

-                      ovládať zásady konvenčného a ekologického chovu rýb,

-                      definovať princípy preventívnych opatrení vo výrobnom procese,

-                      poznať ochranu proti negatívnym vplyvom na ryby s ohľadom na používané technológie a výrobné oblasti,

-                      poznať a vedieť predchádzať možným rizikám a zdrojom negatívnych vplyvov na ekológiu i životné prostredie vyplývajúcich z chovu rýb,

-                      vedieť charakterizovať základné druhy krmív a ich využitie,

-                      ovládať zásady bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci, ochrany pred požiarom a ochrany životného prostredia v chove rýb,

-                      poznať zásady efektívneho a hospodárneho využívania energií, surovín, materiálov, strojov a zariadení,

-                      ovládať technologické postupy vo svojom odbore s využívaním poznatkov technologických noriem,

-                      ovládať poznatky o organizácii práce vo výrobnom stredisku,

-                      mať návyky z oblasti osobnej aj prevádzkovej hygieny, bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci,

-                      vedieť zásady správnej výrobnej praxe (HACCP v chove rýb),

-                      vedieť základy genetiky a možnosti využívania poznatkov z genetiky v plemenárstve na zvyšovanie úžitkovosti rýb,

-                      ovládať zásady a cesty optimalizácie výrobných procesov v rybárskej výrobe,

 

 

 


 

Stratégia vyučovania

Pri vyučovaní sa budú využívať nasledovné metódy a formy vyučovania

 

Názov tematického celku

Stratégia vyučovania

Metódy

Formy práce

Úvod do predmetu chov rýb v riadenom prostredí

informačnoreceptívna -  výklad

reproduktívna – rozhovor

hermeneutická – riadený rozhovor

 

sokratovská - rozhovor, riešenie úloh

práca s knihou a s učebným textom

fixačné

frontálna výučba

frontálna a

individuálna práca žiakov

skupinová práca žiakov

 

Biológia lososovitých rýb

informačnoreceptívna -  výklad

reproduktívna – rozhovor

hermeneutická – riadený rozhovor

 

sokratovská - rozhovor, riešenie úloh

práca s knihou a s učebným textom

fixačné

frontálna výučba

frontálna a

individuálna práca žiakov

skupinová práca žiakov

 

Požiadavky lososovitých rýb na životné prostredie

informačnoreceptívna -  výklad

reproduktívna – rozhovor

hermeneutická – riadený rozhovor

 

sokratovská - rozhovor, riešenie úloh

práca s knihou a s učebným textom

fixačné

frontálna výučba

frontálna a

individuálna práca žiakov

skupinová práca žiakov

 

Plemenárska práca v chove pstruha dúhového

informačnoreceptívna -  výklad

reproduktívna – rozhovor

hermeneutická – riadený rozhovor

 

sokratovská - rozhovor, riešenie úloh

práca s knihou a s učebným textom

fixačné

frontálna výučba

frontálna a

individuálna práca žiakov

skupinová práca žiakov

 

Chov generačných lososovitých rýb

informačnoreceptívna -  výklad

reproduktívna – rozhovor

hermeneutická – riadený rozhovor

 

sokratovská - rozhovor, riešenie úloh

práca s knihou a s učebným textom

fixačné

frontálna výučba

frontálna a

individuálna práca žiakov

skupinová práca žiakov

 

Chovné objekty pre lososovité ryby

informačnoreceptívna -  výklad

reproduktívna – rozhovor

hermeneutická – riadený rozhovor

 

sokratovská - rozhovor, riešenie úloh

práca s knihou a s učebným textom

fixačné

frontálna výučba

frontálna a

individuálna práca žiakov

skupinová práca žiakov

 

Liahne pre ikry rýb

informačnoreceptívna -  výklad

reproduktívna – rozhovor

hermeneutická – riadený rozhovor

sokratovská - rozhovor, riešenie úloh

práca s knihou a s učebným textom

fixačné

frontálna výučba

frontálna a

individuálna práca žiakov

skupinová práca žiakov

 

Plemenitba rýb a fyziológia rozmnožovania

informačnoreceptívna -  výklad

reproduktívna – rozhovor

hermeneutická – riadený rozhovor

sokratovská - rozhovor, riešenie úloh

práca s knihou a s učebným textom

fixačné

frontálna výučba

frontálna a

individuálna práca žiakov

skupinová práca žiakov

 

Umelý výter rýb

informačnoreceptívna -  výklad

reproduktívna – rozhovor

hermeneutická – riadený rozhovor

sokratovská - rozhovor, riešenie úloh

práca s knihou a s učebným textom

fixačné

frontálna výučba

frontálna a

individuálna práca žiakov

skupinová práca žiakov

 

Liahnutie ikier

informačnoreceptívna -  výklad

reproduktívna – riadený rozhovor

sokratovská - rozhovor, riešenie úloh

práca s knihou a s učebným textom

fixačné

frontálna výučba

frontálna a

individuálna práca žiakov

skupinová práca žiakov

 

Odchov plôdika

informačnoreceptívna -  výklad

reproduktívna –rozhovor

hermeneutická – riadený rozhovor

sokratovská - rozhovor, riešenie úloh

práca s knihou a s učebným textom

fixačné

frontálna výučba

frontálna a

individuálna práca žiakov

skupinová práca žiakov

 

Odchov násad

informačnoreceptívna -  výklad

reproduktívna –rozhovor

hermeneutická – riadený rozhovor

sokratovská - rozhovor, riešenie úloh

práca s knihou a s učebným textom

fixačné

frontálna výučba

frontálna a

individuálna práca žiakov

skupinová práca žiakov

 

Technológia chovu trhových pstruhov dúhových

informačnoreceptívna -  výklad

reproduktívna – rozhovor

hermeneutická – riadený rozhovor

sokratovská - rozhovor, riešenie úloh

práca s knihou a s učebným textom

fixačné

frontálna výučba

frontálna a

individuálna práca žiakov

skupinová práca žiakov

 

Výživa a kŕmenie lososovitých rýb

informačnoreceptívna -  výklad

reproduktívna – rozhovor

hermeneutická – riadený rozhovor

sokratovská - rozhovor, riešenie úloh

práca s knihou a s učebným textom

fixačné

frontálna výučba

frontálna a

individuálna práca žiakov

skupinová práca žiakov

 

Chov ostatných druhov rýb

informačnoreceptívna -  výklad

reproduktívna – rozhovor

hermeneutická – riadený rozhovor

sokratovská - rozhovor, riešenie úloh

práca s knihou a s učebným textom

fixačné

frontálna výučba

frontálna a

individuálna práca žiakov

skupinová práca žiakov

 

Stanovenie a kontrola kritických bodov v chove rýb

informačnoreceptívna -  výklad

reproduktívna – rozhovor

hermeneutická – rozhovor

hermeneutická – riadený rozhovor

sokratovská - rozhovor, riešenie úloh

práca s knihou a s učebným textom

fixačné

frontálna výučba

frontálna a

individuálna práca žiakov

skupinová práca žiakov

 

Chov raka signálneho

informačnoreceptívna -  výklad

reproduktívna – rozhovor

hermeneutická – riadený rozhovor

sokratovská - rozhovor, riešenie úloh

práca s knihou a s učebným textom

fixačné

frontálna výučba

frontálna a

individuálna práca žiakov

skupinová práca žiakov

 

 

Učebné zdroje

Na podporou a aktiváciu vyučovania a učenia žiakov sa využijú nasledovné učebné zdroje:

 

Názov tematického celku

Odborná literatúra

Didaktická technika

Materiálne výučbové prostriedky

Ďalšie zdroje

(internet, knižnica, ...

Úvod do predmetu chov rýb v riadenom prostredí

Košťanová M.: Rybárska technológia 2. Kontakt plus. Bratislava 2002

Příhoda J.: Chov lososovitých rýb. Style. 2006

Pokorný j., Adámek Z., Dvořák J., Šrámek V.: Pstruhařství. Informatórium. Praha 1998 

meotar

dataprojektor

fólie

tabuľa

učebné texty

učebnica

 

Biológia lososovitých rýb

Košťanová M.: Rybárska technológia 2. Kontakt plus. Bratislava 2002

Příhoda J.: Chov lososovitých rýb. Style. 2006

Pokorný j., Adámek Z., Dvořák J., Šrámek V.: Pstruhařství. Informatórium. Praha 1998 

meotar

dataprojektor

fólie

obrázky

tabuľa

učebné texty

učebnica

 

Požiadavky lososovitých rýb na životné prostredie

Košťanová M.: Rybárska technológia 2. Kontakt plus. Bratislava 2002

Příhoda J.: Chov lososovitých rýb. Style. 2006

Pokorný j., Adámek Z., Dvořák J., Šrámek V.: Pstruhařství. Informatórium. Praha 1998 

meotar

dataprojektor

fólie

tabuľa

učebné texty

učebnica

 

Plemenárska práca v chove pstruha dúhového

Košťanová M.: Rybárska technológia 2. Kontakt plus. Bratislava 2002

Příhoda J.: Chov lososovitých rýb. Style. 2006

Pokorný j., Adámek Z., Dvořák J., Šrámek V.: Pstruhařství. Informatórium. Praha 1998 

meotar

dataprojektor

fólie

tabuľa

učebné texty

učebnica

 

Chov generačných lososovitých rýb

Košťanová M.: Rybárska technológia 2. Kontakt plus. Bratislava 2002

Příhoda J.: Chov lososovitých rýb. Style. 2006

Pokorný j., Adámek Z., Dvořák J., Šrámek V.: Pstruhařství. Informatórium. Praha 1998 

meotar

dataprojektor

fólie

tabuľa

učebné texty

učebnica

 

Chovné objekty pre lososovité ryby

Košťanová M.: Rybárska technológia 2. Kontakt plus. Bratislava 2002

Příhoda J.: Chov lososovitých rýb. Style. 2006

Pokorný j., Adámek Z., Dvořák J., Šrámek V.: Pstruhařství. Informatórium. Praha 1998 

meotar

dataprojektor

fólie

tabuľa

učebné texty

učebnica

 

Liahne pre ikry rýb

Košťanová M.: Rybárska technológia 2. Kontakt plus. Bratislava 2002

Příhoda J.: Chov lososovitých rýb. Style. 2006

Pokorný j., Adámek Z., Dvořák J., Šrámek V.: Pstruhařství. Informatórium. Praha 1998 

meotar dataprojektor

fólie

tabuľa

učebné texty

učebnica

 

Odchov plôdika

Košťanová M.: Rybárska technológia 2. Kontakt plus. Bratislava 2002

Příhoda J.: Chov lososovitých rýb. Style. 2006

Pokorný j., Adámek Z., Dvořák J., Šrámek V.: Pstruhařství. Informatórium. Praha 1998 

meotar

dataprojektor

fólie

tabuľa

učebné texty

učebnica

 

Odchov násad

Košťanová M.: Rybárska technológia 2. Kontakt plus. Bratislava 2002

Příhoda J.: Chov lososovitých rýb. Style. 2006

Pokorný j., Adámek Z., Dvořák J., Šrámek V.: Pstruhařství. Informatórium. Praha 1998 

meotar

dataprojektor

fólie

tabuľa

učebné texty

učebnica

 

Technológia chovu trhových pstruhov dúhových

Košťanová M.: Rybárska technológia 2. Kontakt plus. Bratislava 2002

Příhoda J.: Chov lososovitých rýb. Style. 2006

Pokorný j., Adámek Z., Dvořák J., Šrámek V.: Pstruhařství. Informatórium. Praha 1998 

meotar dataprojektor

 

fólie

tabuľa

učebné texty

učebnica

 

Výživa a kŕmenie lososovitých rýb

Košťanová M.: Rybárska technológia 2. Kontakt plus. Bratislava 2002

Příhoda J.: Chov lososovitých rýb. Style. 2006

Pokorný j., Adámek Z., Dvořák J., Šrámek V.: Pstruhařství. Informatórium. Praha 1998

Katalóg krmív od firmy   BioMar

meotar

dataprojektor

fólie

tabuľa

učebné texty

učebnica

 

Chov ostatných druhov rýb

Pokorný j., Adámek Z., Dvořák J., Šrámek V.: Pstruhařství. Informatórium. Praha 1998 

meotar

dataprojektor

fólie

tabuľa

učebné texty

 

 

Stanovenie a kontrola kritických bodov v chove rýb

Příhoda J.: Chov lososovitých rýb. Style. 2006

Merten M.: Zpracování ryb Informatórium. Praha 2002

meotar

dataprojektor

fólie

tabuľa

učebné texty

 

 

Chov raka signálneho

Pokorný j., Adámek Z., Dvořák J., Šrámek V.: Pstruhařství. Informatórium. Praha 1998 

meotar

dataprojektor

fólie

tabuľa

 

 

 

 


Copyright or other proprietary statement goes here.
For problems or questions regarding this web contact [ProjectEmail].
Last updated: júla 06, 2009.