IV. ročník

Stredná odborná škola rybárska Mošovce Rybárstvo a životné prostredie
študijný  odbor
4215 6  Rybárstvo

Naspäť Na úvod Hore



 

Chronológia zmien

ŠkVP
nadstavbové štúdium:
rybárstvo a životné prostredie
poľnohospodárstvo

rybárstvo - prezentácia

ROČNÍK: ŠTVRTÝ

ROZPIS  UČIVA PREDMETU:  rybnikárstvo

2 hodiny týždenne, spolu 60 hodín

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

1. Chov koi kaprov

12

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Výber vhodnej obsádky

1

 

*        poznať vhodné kombinácie rýb v okrasnom jazierku,

*        opísať farebné variety koi,

*        vyjadriť vlastnými slovami postup pri ošetrovaní a kŕmení koi kaprov počas roka,

*        objasniť starostlivosť o jazierko pre koi kaprov,

*        opísať vlastnými slovami rozmnožovanie koi kaprov,

*        vysvetliť jednotlivé spôsoby odchovu koi kaprov,

*        charakterizovať choroby koi kaprov a preventívne opatrenia.

*        poznal vhodné kombinácie rýb v okrasnom jazierku,

*        opísal farebné variety koi,

*        vyjadril vlastnými slovami postup pri ošetrovaní a kŕmení koi kaprov počas roka,

*        objasnil starostlivosť o jazierko pre koi kaprov,

*        opísal vlastnými slovami rozmnožovanie koi kaprov,

*        vysvetlil jednotlivé spôsoby odchovu koi kaprov,

*        charakterizoval choroby koi kaprov a preventívne opatrenia.

 

ústne frontálne skúšanie, písomné skúšanie, praktická.

 

ústna odpoveď, neštandardizovaný didaktický test, práca na počítači.

Farebné variety koi

1

Učivo z rybnikárstva nadväzuje na odborné predmety ichtyológia, hydrobiológia, stroje a zariadenia v chove rýb , choroby rýb a učebnú prax.

Farebné variety koi

1

Krmivá a zásady kŕmenia koi

1

Krmivá a zásady kŕmenia koi

1

Starostlivosť o ryby a jazierko

1

Starostlivosť o ryby a jazierko

1

Rozmnožovanie koi kaprov

1

 

Spôsoby odchovu koi kaprov

1

 

Spôsoby odchovu koi kaprov

1

 

Spôsoby odchovu koi kaprov

1

 

Choroby koi kaprov

1

 

 

2. Obsádky rybníkov

14

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Základné rozdelenie obsádok

1

 

*        definovať pojem obsádka rybníka,

*        charakterizovať rozdelenie obsádok,

*        objasniť hlavné zásady zostavovania obsádok rybníkov,

*        vysvetliť potrebu  vlastnými slovami správneho zostavenia obsádky rybníka,

*        charakterizovať požiadavky na chované ryby,

*        poznať ako sa hodnotí úrodnosť rybníkov,

*        stanoviť prirodzený prírastok v rybníkoch,

*        poznať plánovaný hmotnostný prírastok kaprov,

*        vysvetliť vzťah medzi celkovým prirodzeným prírastkom a veľkosťou obsádky kapra,

*        charakterizovať optimálnu obsádku kapra,

*        objasniť prídavok na straty,

*        vypočítať normálnu obsádku kapra,

*        vypočítať zhustenú obsádku kapra,

*        vypočítať obsádku kapra nasadzovaného na dve vegetačné obdobia.

*         

*        definoval pojem obsádka rybníka,

*        charakterizoval rozdelenie obsádok,

*        objasnil hlavné zásady zostavovania obsádok rybníkov,

*        vysvetlil vlastnými slovami potrebu správneho zostavenia obsádky rybníka,

*        charakterizoval požiadavky na chované ryby,

*        poznal ako sa hodnotí úrodnosť rybníkov,

*        stanovil prirodzený prírastok v rybníkoch,

*        poznal plánovaný hmotnostný prírastok kaprov,

*        vysvetlil vzťah medzi celkovým prirodzeným prírastkom a veľkosťou obsádky kapra,

*        charakterizoval optimálnu obsádku kapra,

*        objasnil prídavok na straty,

*        vypočítal normálnu obsádku kapra,

*        vypočítal zhustenú obsádku kapra,

*        vypočítal obsádku kapra nasadzovaného na dve vegetačné obdobia.

*         

 

ústne frontálne skúšanie, písomné skúšanie.

 

ústna odpoveď, neštandardizovaný didaktický test.

Hlavné zásady zostavovania obsádok rýb v rybníkoch

1

 

Požiadavky na chované ryby

1

Učivo z rybnikárstva nadväzuje na odborné predmety ichtyológia, hydrobiológia, stroje a zariadenia v chove rýb , choroby rýb a učebnú prax.

Hodnotenie úrodnosti rybníkov

1

Stanovenie prirodzeného prírastku

1

Výpočet normálnej obsádky

1

Výpočet normálnej obsádky

1

Výpočet normálnej obsádky

1

 

Výpočet zhustenej obsádky

1

 

Výpočet zhustenej obsádky

1

 

Výpočet zhustenej obsádky

1

 

Výpočet obsádky rybníka nasadzovanej na  dve vegetačné obdobia

1

 

Výpočet obsádky rybníka nasadzovanej na  dve vegetačné obdobia

1

 

Výpočet obsádky rybníka nasadzovanej na  dve vegetačné obdobia

1

 

3. Výlovy rybníkov

6

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Príprava rybníkov na výlov

1

Učivo z rybnikárstva nadväzuje na odborné predmety ichtyológia, hydrobiológia, stroje a zariadenia v chove rýb , choroby rýb a učebnú prax.

charakterizovať požiadavky na výlov rybníkov,

objasniť rozdelenie výlovov,

vysvetliť čo zahŕňa príprava rybníkov na výlov,

poznať náradie používané pri výlovoch rybníkov,

vysvetliť  ako sa rybníky správne vypúšťajú,

vyjadriť vlastnými slovami spôsoby výlovov rybníkov,

opísať zaobchádzanie s rybami pri výlove,

charakterizovať zásady hygieny a bezpečnosti práce pri výlove rybníkov.

charakterizoval požiadavky na výlov rybníkov,

objasnil rozdelenie výlovov,

vysvetlil čo zahŕňa príprava rybníkov na výlov,

poznal náradie používané pri výlovoch rybníkov,

vysvetlil  ako sa rybníky správne vypúšťajú,

vyjadril vlastnými slovami spôsoby výlovov rybníkov,

opísal zaobchádzanie s rybami pri výlove,

charakterizoval zásady hygieny a bezpečnosti práce pri výlove rybníkov.

 

ústne frontálne skúšanie, písomné skúšanie,

 

ústna odpoveď, neštandardizovaný didaktický test.

Náradie na výlov rybníkov

1

Vypúšťanie rybníkov

1

Spôsoby výlovov rybníkov

1

Spôsoby výlovov rybníkov

1

Zaobchádzanie s rybami pri výlove

1

4. Preprava ikier, plôdika a rýb

6

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Počítanie a meranie ikier

1

Učivo z rybnikárstva nadväzuje na odborné predmety ichtyológia, hydrobiológia, stroje a zariadenia v chove rýb , choroby rýb a učebnú prax.

*        poznať jednotlivé spôsoby počítania a merania ikier a plôdika,

*        poznať spôsoby prepravy ikier a pôdika,

*        charakterizovať prepravné nádoby,

*        vyjadriť vlastnými slovami biologické požiadavky rýb na prepravu

*        poznal jednotlivé spôsoby počítania a merania ikier a plôdika,

*        poznal spôsoby prepravy ikier a pôdika,

*        charakterizoval prepravné nádoby,

*        vyjadril vlastnými slovami biologické požiadavky rýb na prepravu

 

ústne frontálne skúšanie, písomné skúšanie,

 

ústna odpoveď, neštandardizovaný didaktický test.

Preprava ikier

1

Počítanie a preprava plôdika

1

Preprava rýb

1

Preprava rýb

1

Preprava rýb

1

5. Sádkovanie a predaj rýb

7

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Význam sádkovania rýb

1

 

*        vysvetliť vlastnými slovami význam sádkovania rýb,

*        definovať požiadavky na sádky a zdroj vody do sádok,

*        objasniť vedľajšie úlohy sádok,

*        opísať ošetrovanie sádok a ošetrovanie rýb na sádkach,

*        vysvetliť vlastnými slovami výlovy sádok,

*        opísať straty na sádkach.

 

 

ústne frontálne skúšanie, písomné skúšanie,

 

ústna odpoveď, neštandardizovaný didaktický test.

Požiadavky na sádky

1

Učivo z rybnikárstva nadväzuje na odborné predmety ichtyológia, hydrobiológia, stroje a zariadenia v chove rýb , choroby rýb a učebnú prax.

Požiadavky na zdroj vody do sádok

1

Vedľajšie úlohy sádok

1

Ošetrovanie sádok

1

Ošetrovanie rýb na sádkach

1

Výlovy sádok

1

6. Komorovanie rýb

6

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Význam komorovania

1

Učivo z rybnikárstva nadväzuje na odborné predmety ichtyológia, hydrobiológia, stroje a zariadenia v chove rýb , choroby rýb a učebnú prax.

*        objasniť význam komorovania rýb a dodržiavanie zásad komorovania pre dobrý zdravotný stav rýb,

*        vysvetliť vlastnými slovami požiadavky na komorové rybníky,

*        opísať ošetrovanie komorových rybníkov,

*        poznať zásady pre stanovenie výšky obsádky pre komorové rybníky,

*        charakterizovať výlovy komôr.

*        opísať zdvihnutie rýb a potrebné záchranné opatrenia,

*        objasnil význam komorovania rýb a dodržiavanie zásad komorovania pre dobrý zdravotný stav rýb,

*        vysvetlil vlastnými slovami požiadavky na komorové rybníky,

*        opísal ošetrovanie komorových rybníkov,

*        poznal zásady pre stanovenie výšky obsádky pre komorové rybníky,

*        charakterizoval výlovy komôr.

*        opísal zdvihnutie rýb a potrebné záchranné opatrenia,

 

ústne frontálne skúšanie, písomné skúšanie,

 

ústna odpoveď, neštandardizovaný didaktický test.

Požiadavky na komorové rybníky

1

Ošetrovanie komorových rybníkov

1

Ošetrovanie komorových rybníkov

1

Stanovenie obsádok pre komorové rybníky

1

Výlovy komôr, zdvihnutie rýb

1

7. Stanovenie a kontrola kritických bodov v chove rýb

7

 

*         

*         

 

 

Základné pojmy

1

Učivo z rybnikárstva nadväzuje na odborné predmety ichtyológia, hydrobiológia, stroje a zariadenia v chove rýb , choroby rýb, spracovanie rýb a  učebnú prax.

*        definovať pojmy: kritický bod, kritickú medzu, nebezpečenstvo, HACCP , opatrenie,

*        vedieť rozlíšiť závažnosť stupňa nebezpečenstva,

*        vypracovať HACCP pre chov,

*        definoval pojmy: kritický bod, kritickú medzu, nebezpečenstvo, HACCP , opatrenie,

*        vedel rozlíšiť závažnosť stupňa nebezpečenstva,

*        vypracoval HACCP pre chov,

 

ústne frontálne skúšanie, písomné skúšanie,

 

ústna odpoveď, projekt HACCP.

Špecifikácia nebezpečenstva

1

Spôsob stanovenia kritických bodov

1

Spôsob stanovenia kritických kontrolných bodov

1

Vypracovanie HACCP

1

Vypracovanie HACCP

1

Vypracovanie HACCP

1

8. Rybnikárstvo a ochrana prírody

2

 

*         

*         

 

 

Rybnikárstvo a ochrana prírody

1

Učivo z rybnikárstva nadväzuje na odborné predmety ichtyológia, hydrobiológia, stroje a zariadenia v chove rýb , choroby rýb, spracovanie rýb, ekológia, ochrana prírody a  učebnú prax.

*        vyjadriť vlastnými slovami vzťah medzi rybnikárstvom a ochranou prírody,

*        vyjadril vlastnými slovami vzťah medzi rybnikárstvom a ochranou prírody,

ústne skúšanie,

prezentácia.

Rybnikárstvo a ochrana prírody

1

 

 

 

Všeobecné pokyny hodnotenia:

 

Pri každom hodnotení tematického celku používame všeobecné kritériá a klasifikáciu uvedenú v tomto ŠkVP (pre jednotlivcov, skupinu, pre ústne). Neštandardizované didaktické testy pripravuje vyučujúci.

Po ukončení tematického celku v danom vyučovacom predmete pripraví vyučujúci neštandardizovaný didaktický test na overenie vedomostí a zručností žiakov. Otázky v písomnej práci a neštandardizovaných didaktických testoch nesmú presahovať stanovenú úroveň vzdelávacích výstupov v jednotlivých tematických celkoch. Hodnotenie písomnej práce a neštandardizovaného didaktického testu stanovuje vyučujúci a žiaci sú s ním oboznámení po ukončení testu. Výsledky písomnej práce a neštandardizovaného didaktického testu sú významnou súčasťou sumatívneho hodnotenia a uchovávajú sa za dobu štúdia žiaka. Vo výslednej klasifikáciu sa odzrkadľuje súhrnne hodnotenie , ktoré sa odvíja od miery zvládnutia obsahového a výkonového štandardu,  priebežné hodnotenie, ktoré preveruje schopnosť žiaka využiť medzipredmetové vzťahy a uplatniť získané vedomosti a schopnosti pri riešení konkrétnych úloh a práca žiaka v skupine.

Klasifikácia písomných prác a neštandardizovaných didaktických testov:

Stupeň 1 – výborný,       žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 90%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 2 – chválitebný   žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 75%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 3 – dobrý                      žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 50 %, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 4 – dostatočný   žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 30%, (z maximálneho počtu bodov),

Stupeň 5 - nedostatočný            žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda na menej ako 30 %, (z maximálneho počtu bodov).

 

Copyright or other proprietary statement goes here.
For problems or questions regarding this web contact [ProjectEmail].
Last updated: júla 06, 2009.