Chronológia zmien
ŠkVP
nadstavbové štúdium:
rybárstvo a životné prostredie
poľnohospodárstvo

| |
ROČNÍK: ŠTVRTÝ
ROZPIS UČIVA PREDMETU: rybnikárstvo
|
2 hodiny týždenne,
spolu 60 hodín
|
Názov tematického
celku
Témy
|
Hodiny
|
Medzipredmetové vzťahy
|
Očakávané
vzdelávacie výstupy
|
Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov
|
Metódy hodnotenia
|
Prostriedky hodnotenia
|
1. Chov koi kaprov
|
12
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
Výber vhodnej obsádky
|
1
|
|
poznať vhodné kombinácie rýb v okrasnom jazierku,
opísať farebné variety koi,
vyjadriť vlastnými slovami postup pri ošetrovaní a kŕmení
koi kaprov počas roka,
objasniť starostlivosť o jazierko pre koi kaprov,
opísať vlastnými slovami rozmnožovanie koi kaprov,
vysvetliť jednotlivé spôsoby odchovu koi kaprov,
charakterizovať choroby koi kaprov a preventívne
opatrenia.
|
poznal vhodné kombinácie rýb v okrasnom jazierku,
opísal farebné variety koi,
vyjadril vlastnými slovami postup pri ošetrovaní a kŕmení
koi kaprov počas roka,
objasnil starostlivosť o jazierko pre koi kaprov,
opísal vlastnými slovami rozmnožovanie koi kaprov,
vysvetlil jednotlivé spôsoby odchovu koi kaprov,
charakterizoval choroby koi kaprov a preventívne
opatrenia.
|
ústne frontálne skúšanie, písomné skúšanie,
praktická.
|
ústna odpoveď, neštandardizovaný didaktický
test, práca na počítači.
|
Farebné variety koi
|
1
|
Učivo z rybnikárstva nadväzuje na odborné
predmety ichtyológia, hydrobiológia, stroje a zariadenia v chove
rýb , choroby rýb a učebnú prax.
|
Farebné variety koi
|
1
|
Krmivá a zásady kŕmenia
koi
|
1
|
Krmivá a zásady kŕmenia
koi
|
1
|
Starostlivosť o ryby a
jazierko
|
1
|
Starostlivosť o ryby a
jazierko
|
1
|
Rozmnožovanie koi kaprov
|
1
|
|
Spôsoby odchovu koi kaprov
|
1
|
|
Spôsoby odchovu koi kaprov
|
1
|
|
Spôsoby odchovu koi kaprov
|
1
|
|
Choroby koi kaprov
|
1
|
|
2. Obsádky rybníkov
|
14
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
Základné rozdelenie obsádok
|
1
|
|
definovať pojem obsádka rybníka,
charakterizovať rozdelenie obsádok,
objasniť hlavné zásady zostavovania obsádok rybníkov,
vysvetliť potrebu vlastnými
slovami správneho zostavenia obsádky rybníka,
charakterizovať požiadavky na chované ryby,
poznať ako sa hodnotí úrodnosť rybníkov,
stanoviť prirodzený prírastok v rybníkoch,
poznať plánovaný hmotnostný prírastok kaprov,
vysvetliť vzťah medzi celkovým prirodzeným prírastkom
a veľkosťou obsádky kapra,
charakterizovať optimálnu obsádku kapra,
objasniť prídavok na straty,
vypočítať normálnu obsádku kapra,
vypočítať zhustenú obsádku kapra,
vypočítať obsádku kapra nasadzovaného na dve vegetačné
obdobia.
|
definoval pojem obsádka rybníka,
charakterizoval rozdelenie obsádok,
objasnil hlavné zásady zostavovania obsádok rybníkov,
vysvetlil vlastnými slovami potrebu správneho zostavenia
obsádky rybníka,
charakterizoval požiadavky na chované ryby,
poznal ako sa hodnotí úrodnosť rybníkov,
stanovil prirodzený prírastok v rybníkoch,
poznal plánovaný hmotnostný prírastok kaprov,
vysvetlil vzťah medzi celkovým prirodzeným prírastkom a veľkosťou
obsádky kapra,
charakterizoval optimálnu obsádku kapra,
objasnil prídavok na straty,
vypočítal normálnu obsádku kapra,
vypočítal zhustenú obsádku kapra,
vypočítal obsádku kapra nasadzovaného na dve vegetačné
obdobia.
|
ústne frontálne skúšanie, písomné skúšanie.
|
ústna odpoveď, neštandardizovaný didaktický
test.
|
Hlavné zásady zostavovania obsádok rýb v rybníkoch
|
1
|
|
Požiadavky na chované ryby
|
1
|
Učivo z rybnikárstva nadväzuje na odborné
predmety ichtyológia, hydrobiológia, stroje a zariadenia v chove
rýb , choroby rýb a učebnú prax.
|
Hodnotenie úrodnosti rybníkov
|
1
|
Stanovenie prirodzeného prírastku
|
1
|
Výpočet normálnej obsádky
|
1
|
Výpočet normálnej obsádky
|
1
|
Výpočet normálnej obsádky
|
1
|
|
Výpočet zhustenej obsádky
|
1
|
|
Výpočet zhustenej obsádky
|
1
|
|
Výpočet zhustenej obsádky
|
1
|
|
Výpočet obsádky rybníka nasadzovanej na dve vegetačné obdobia
|
1
|
|
Výpočet obsádky rybníka nasadzovanej na dve vegetačné obdobia
|
1
|
|
Výpočet obsádky rybníka nasadzovanej na dve vegetačné obdobia
|
1
|
|
3. Výlovy rybníkov
|
6
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
Príprava rybníkov na výlov
|
1
|
Učivo z rybnikárstva nadväzuje na odborné
predmety ichtyológia, hydrobiológia, stroje a zariadenia v chove
rýb , choroby rýb a učebnú prax.
|
charakterizovať požiadavky na
výlov rybníkov,
objasniť rozdelenie výlovov,
vysvetliť čo zahŕňa príprava
rybníkov na výlov,
poznať náradie používané
pri výlovoch rybníkov,
vysvetliť ako sa rybníky správne vypúšťajú,
vyjadriť vlastnými slovami spôsoby
výlovov rybníkov,
opísať zaobchádzanie s rybami
pri výlove,
charakterizovať zásady hygieny
a bezpečnosti práce pri výlove rybníkov.
|
charakterizoval požiadavky na výlov
rybníkov,
objasnil rozdelenie výlovov,
vysvetlil čo zahŕňa príprava
rybníkov na výlov,
poznal náradie používané pri
výlovoch rybníkov,
vysvetlil ako sa rybníky správne vypúšťajú,
vyjadril vlastnými slovami spôsoby
výlovov rybníkov,
opísal zaobchádzanie s rybami
pri výlove,
charakterizoval zásady hygieny
a bezpečnosti práce pri výlove rybníkov.
|
ústne frontálne skúšanie, písomné skúšanie,
|
ústna odpoveď, neštandardizovaný didaktický
test.
|
Náradie na výlov rybníkov
|
1
|
Vypúšťanie rybníkov
|
1
|
Spôsoby výlovov rybníkov
|
1
|
Spôsoby výlovov rybníkov
|
1
|
Zaobchádzanie s rybami pri výlove
|
1
|
4. Preprava ikier, plôdika
a rýb
|
6
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
Počítanie a meranie ikier
|
1
|
Učivo z rybnikárstva nadväzuje na odborné
predmety ichtyológia, hydrobiológia, stroje a zariadenia v chove
rýb , choroby rýb a učebnú prax.
|
poznať jednotlivé spôsoby počítania a merania
ikier a plôdika,
poznať spôsoby prepravy ikier a pôdika,
charakterizovať prepravné nádoby,
vyjadriť vlastnými slovami biologické požiadavky rýb
na prepravu
|
poznal jednotlivé spôsoby počítania a merania
ikier a plôdika,
poznal spôsoby prepravy ikier a pôdika,
charakterizoval prepravné nádoby,
vyjadril vlastnými slovami biologické požiadavky rýb na
prepravu
|
ústne frontálne skúšanie, písomné skúšanie,
|
ústna odpoveď, neštandardizovaný didaktický
test.
|
Preprava ikier
|
1
|
Počítanie a preprava plôdika
|
1
|
Preprava rýb
|
1
|
Preprava rýb
|
1
|
Preprava rýb
|
1
|
5. Sádkovanie a predaj
rýb
|
7
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
Význam sádkovania rýb
|
1
|
|
vysvetliť vlastnými slovami význam sádkovania rýb,
definovať požiadavky na sádky a zdroj vody do sádok,
objasniť vedľajšie úlohy sádok,
opísať ošetrovanie sádok a ošetrovanie rýb na sádkach,
vysvetliť vlastnými slovami výlovy sádok,
opísať straty na sádkach.
|
|
ústne frontálne skúšanie, písomné skúšanie,
|
ústna odpoveď, neštandardizovaný didaktický
test.
|
Požiadavky na sádky
|
1
|
Učivo z rybnikárstva nadväzuje na odborné
predmety ichtyológia, hydrobiológia, stroje a zariadenia v chove
rýb , choroby rýb a učebnú prax.
|
Požiadavky na zdroj vody do sádok
|
1
|
Vedľajšie úlohy sádok
|
1
|
Ošetrovanie sádok
|
1
|
Ošetrovanie rýb na sádkach
|
1
|
Výlovy sádok
|
1
|
6. Komorovanie rýb
|
6
|
|
Žiak má:
|
Žiak:
|
|
|
Význam komorovania
|
1
|
Učivo z rybnikárstva nadväzuje na odborné
predmety ichtyológia, hydrobiológia, stroje a zariadenia v chove
rýb , choroby rýb a učebnú prax.
|
objasniť význam komorovania rýb a dodržiavanie zásad
komorovania pre dobrý zdravotný stav rýb,
vysvetliť vlastnými slovami požiadavky na komorové rybníky,
opísať ošetrovanie komorových rybníkov,
poznať zásady pre stanovenie výšky obsádky pre komorové
rybníky,
charakterizovať výlovy komôr.
opísať zdvihnutie rýb a potrebné záchranné
opatrenia,
|
objasnil význam komorovania rýb a dodržiavanie zásad
komorovania pre dobrý zdravotný stav rýb,
vysvetlil vlastnými slovami požiadavky na komorové rybníky,
opísal ošetrovanie komorových rybníkov,
poznal zásady pre stanovenie výšky obsádky pre komorové
rybníky,
charakterizoval výlovy komôr.
opísal zdvihnutie rýb a potrebné záchranné
opatrenia,
|
ústne frontálne skúšanie, písomné skúšanie,
|
ústna odpoveď, neštandardizovaný didaktický
test.
|
Požiadavky na komorové rybníky
|
1
|
Ošetrovanie komorových rybníkov
|
1
|
Ošetrovanie komorových rybníkov
|
1
|
Stanovenie obsádok pre komorové rybníky
|
1
|
Výlovy komôr, zdvihnutie rýb
|
1
|
7.
Stanovenie a kontrola kritických bodov v chove rýb
|
7
|
|
|
|
|
|
Základné pojmy
|
1
|
Učivo z rybnikárstva nadväzuje na odborné
predmety ichtyológia, hydrobiológia, stroje a zariadenia v chove
rýb , choroby rýb, spracovanie rýb a učebnú prax.
|
definovať pojmy: kritický bod, kritickú medzu, nebezpečenstvo,
HACCP , opatrenie,
vedieť rozlíšiť závažnosť stupňa nebezpečenstva,
vypracovať HACCP pre chov,
|
definoval pojmy: kritický bod, kritickú medzu, nebezpečenstvo,
HACCP , opatrenie,
vedel rozlíšiť závažnosť stupňa nebezpečenstva,
vypracoval HACCP pre chov,
|
ústne frontálne skúšanie, písomné skúšanie,
|
ústna odpoveď, projekt HACCP.
|
Špecifikácia nebezpečenstva
|
1
|
Spôsob stanovenia kritických bodov
|
1
|
Spôsob stanovenia kritických kontrolných bodov
|
1
|
Vypracovanie HACCP
|
1
|
Vypracovanie HACCP
|
1
|
Vypracovanie HACCP
|
1
|
8. Rybnikárstvo
a ochrana prírody
|
2
|
|
|
|
|
|
Rybnikárstvo a ochrana prírody
|
1
|
Učivo z rybnikárstva nadväzuje na odborné
predmety ichtyológia, hydrobiológia, stroje a zariadenia v chove
rýb , choroby rýb, spracovanie rýb, ekológia, ochrana prírody a
učebnú prax.
|
vyjadriť vlastnými slovami vzťah medzi rybnikárstvom a ochranou
prírody,
|
vyjadril vlastnými slovami vzťah medzi rybnikárstvom a ochranou
prírody,
|
ústne skúšanie,
|
prezentácia.
|
Rybnikárstvo a ochrana prírody
|
1
|
Všeobecné pokyny hodnotenia:
Pri každom hodnotení tematického celku používame
všeobecné kritériá a klasifikáciu uvedenú v tomto ŠkVP (pre
jednotlivcov, skupinu, pre ústne). Neštandardizované didaktické testy
pripravuje vyučujúci.
Po ukončení tematického celku v danom
vyučovacom predmete pripraví vyučujúci neštandardizovaný didaktický test
na overenie vedomostí a zručností žiakov. Otázky
v písomnej práci a neštandardizovaných didaktických testoch nesmú
presahovať stanovenú úroveň vzdelávacích výstupov v jednotlivých
tematických celkoch. Hodnotenie písomnej práce a neštandardizovaného
didaktického testu stanovuje vyučujúci a žiaci sú s ním oboznámení
po ukončení testu. Výsledky písomnej práce a neštandardizovaného
didaktického testu sú významnou súčasťou sumatívneho hodnotenia a uchovávajú
sa za dobu štúdia žiaka. Vo výslednej klasifikáciu sa odzrkadľuje súhrnne
hodnotenie , ktoré sa odvíja od miery zvládnutia obsahového a výkonového
štandardu, priebežné hodnotenie, ktoré preveruje schopnosť žiaka využiť
medzipredmetové vzťahy a uplatniť získané vedomosti a schopnosti
pri riešení konkrétnych úloh a práca žiaka v skupine.
Klasifikácia písomných prác a neštandardizovaných
didaktických testov:
Stupeň 1 – výborný, žiak obsahový a výkonový
štandard predmetu ovláda aspoň na 90%, (z maximálneho počtu bodov),
Stupeň 2 – chválitebný žiak obsahový a výkonový štandard
predmetu ovláda aspoň na 75%, (z maximálneho počtu bodov),
Stupeň 3 – dobrý
žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda aspoň na 50
%, (z maximálneho počtu bodov),
Stupeň 4 – dostatočný žiak obsahový a výkonový štandard
predmetu ovláda aspoň na 30%, (z maximálneho počtu bodov),
Stupeň 5 - nedostatočný
žiak obsahový a výkonový štandard predmetu ovláda na menej ako
30 %, (z maximálneho počtu bodov).
|