IV. ročník

Stredná odborná škola rybárska Mošovce Rybárstvo a životné prostredie
študijný  odbor
4215 6  Rybárstvo

Naspäť Na úvod Hore



 

Chronológia zmien

ŠkVP
nadstavbové štúdium:
rybárstvo a životné prostredie
poľnohospodárstvo

rybárstvo - prezentácia

ROČNÍK: ŠTVRTÝ

ROZPIS  UČIVA PREDMETU:  slovenský jazyk a literatúra

3 hodiny týždenne, spolu 90 vyučovacích hodín

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

Základy rétoriky. Rečnícky výcvik

   14

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Z histórie  a súčasnosti rétoriky

1

dejepis

-          poznať históriu a súčasnosť rétoriky,

-          určiť výrazové prostriedky a žánre rečníckeho štýlu,

-          vysvetliť jednotlivé etapy tvorenia prejavu a na ich základe sformulovať rečnícky prejav,

-          navrhnúť predpoklady úspešného rečníckeho prejavu,

-          porovnať pripravený a nepripravený rečnícky prejav,

-          predniesť pripravený rečnícky prejav s využitím vopred osvojených poznatkov i zručností.

-          poznal históriu a súčasnosť rétoriky,

-          určil výrazové prostriedky a žánre rečníckeho štýlu,

-          vysvetlil jednotlivé etapy tvorenia prejavu a na ich základe sformuloval rečnícky prejav,

-          navrhol predpoklady úspešného rečníckeho prejavu,

-          porovnal pripravený a nepripravený rečnícky prejav,

-          predniesol pripravený rečnícky prejav s využitím vopred osvojených poznatkov i zručností.

ústne frontálne skúšanie

ústne individuálne skúšanie

 

ústna odpoveď

 

ústna odpoveď

 

 

Výrazové prostriedky rečníckych prejavov, prehľad žánrov

1

Etapy tvorenia prejavu

2

Analýza textov

2

Predpoklady úspešného rečníckeho prejavu

1

Prednes nepripravených prejavov

2

Písomná príprava prejavu

2

Prednes pripravených prejavov

3

Rozprávanie ako útvar umeleckého štýlu

13

 

Žiak má:

Žiak:

 

 

Komunikácia slovesného umenia

1

 

-          poznať slohové postupy a útvary umeleckého štýlu,

-          porovnať rozprávanie v hovorovom a v umeleckom štýle,

-          určiť druhy rozprávania,

-          z textu vyvodiť znaky umeleckého rozprávania a jeho výrazové prostriedky,

-          na základe osvojených poznatkov zoštylizovať umelecké rozprávanie.

-          poznal slohové postupy a útvary umeleckého štýlu,

-          porovnal rozprávanie v hovorovom a v umeleckom štýle,

-          určil druhy rozprávania,

-          z textu vyvodil znaky umeleckého rozprávania a jeho výrazové prostriedky,

-          na základe osvojených poznatkov zoštylizoval umelecké rozprávanie.

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

ústna odpoveď

 

písomná odpoveď

 

Slohové postupy  a útvary v umeleckom štýle

2

Rozprávanie, druhy rozprávania

2

Umelecké rozprávanie

5

Textové a štylizačné  cvičenia

3

Všeobecné poznatky o jazyku

15

 

Žiak má:

Žiak:

 

 

Jazyk a reč

4

dejepis

-          porovnať jazyk a reč,

-          uviesť vznik a vývin jazyka od najstarších čias po súčasnosť,

-          charakterizovať národný jazyk a jeho formy,

-          vyhľadať v textoch znaky jednotlivých foriem národného jazyka.

-          porovnal jazyk a reč,

-          uviedol vznik a vývin jazyka od najstarších čias po súčasnosť,

-          charakterizoval národný jazyk a jeho formy,

-          vyhľadal v textoch znaky jednotlivých foriem národného jazyka.

ústne frontálne skúšanie

ústne individuálne skúšanie

 

ústna odpoveď

 

ústna odpoveď

 

 

Vznik a vývin jazyka

4

Národný jazyk, formy národného jazyka

3

Textové cvičenia

2

Jazykové rubriky v jazykovedných časopisoch

2

Upevnenie a prehĺbenie učiva k maturitnej skúške

4

 

Žiak má:

Žiak:

 

 

Upevnenie a prehĺbenie učiva k maturitnej skúške

4

 

-          určiť, charakterizovať, porovnávať jednotlivé etapy literárneho vývinu, literárne smery a prúdy, predstaviteľov a ich kľúčové diela.

-          určil, charakterizoval, porovnával jednotlivé etapy literárneho vývinu, literárne smery a prúdy, predstaviteľov a ich kľúčové diela.

ústne frontálne skúšanie

ústne individuálne skúšanie

 

ústna odpoveď

 

ústna odpoveď

 

 

 

Druhá svetová vojna a jej zobrazenie v svetovej a slovenskej literatúre

11

 

Žiak má:

Žiak:

 

 

Moderné prúdy vo svetovej literatúre

1

 

-          vymenovať a charakterizovať moderné prúdy vo svetovej literatúre, vymenoval ich predstaviteľov,

-          uviesť osobitosti tvorby autorov daného obdobia a ich prínos pre slovenskú i svetovú literatúru,

-          porovnať zobrazenie vojny vo svetovej i v slovenskej literatúre,

-          analyzovať a interpretovať diela vybraných spisovateľov.

-          vymenoval a charakterizoval moderné prúdy vo svetovej literatúre, vymenoval ich predstaviteľov,

-          uviedol osobitosti tvorby autorov daného obdobia a ich prínos pre slovenskú i svetovú literatúru,

-          porovnal zobrazenie vojny vo svetovej i v slovenskej literatúre,

-          analyzoval a interpretoval diela vybraných spisovateľov.

ústne frontálne skúšanie

ústne individuálne skúšanie

písomné skúšanie

ústna odpoveď

 

ústna odpoveď

 

písomná odpoveď

 

Francúzska próza. A. Camus

1

Nemecká próza. H. Boll

1

Česká literatúra. K. Čapek

1

Charakteristika slovenskej povojnovej prozaickej tvorby

1

F. Hečko

2

D. Tatarka

2

L. Ťažký

1

V. Mináč

1

Človek v totalitnom režime

9

 

Žiak má:

Žiak:

 

 

Ruská literatúra. A. Solženicyn

1

dejepis

-          uviesť autorov, ktorí sa vo svojej tvorbe zaoberali totalitným režimom,

-          určiť osobitosti ich tvorby,

-          porovnať obraz človeka totalitného režimu v slovenskej i v svetovej literatúre.

-          uviedol autorov, ktorí sa vo svojej tvorbe zaoberali totalitným režimom,

-          určil osobitosti ich tvorby,

-          porovnal obraz človeka totalitného režimu v slovenskej i v svetovej literatúre.

ústne frontálne skúšanie

ústne individuálne skúšanie

písomné skúšanie

ústna odpoveď

 

ústna odpoveď

 

písomná odpoveď

 

Anglická literatúra. G. Orwell

1

Neorealizmus

2

Rozhnevaní mladí muži

1

Slovenská literatúra. R. Jašík

2

L. Mňačko

1

L. Ballek

1

Obraz sveta v postmodernej slovenskej a svetovej literatúre

6

 

Žiak má:

Žiak:

 

 

Postmoderna. U. Eco

1

 

-          vysvetliť pojem postmoderna a charakterizovať toto obdobie,

-          uviesť predstaviteľov svetovej i slovenskej postmoderny,

-          analyzovať a interpretovať ich diela s dôrazom na aplikáciu znakov daného smeru,

-          porovnať obraz sveta v postmodernej slovenskej i svetovej literatúre.

-          vysvetlil pojem postmoderna a charakterizoval toto obdobie,

-          uviedol predstaviteľov svetovej i slovenskej postmoderny,

-          analyzoval a interpretoval ich diela s dôrazom na aplikáciu znakov daného smeru,

-          porovnal obraz sveta v postmodernej slovenskej i svetovej literatúre.

ústne frontálne skúšanie

ústne individuálne skúšanie

písomné skúšanie

ústna odpoveď

 

ústna odpoveď

 

písomná odpoveď

 

Č. Ajtmatov

1

P. Jaroš

2

D. Mitana

1

P. Vilikovský

1

Slovenská povojnová poézia

8

 

Žiak:

 

 

Charakteristika slovenskej povojnovej básnickej tvorby

1

 

-          charakterizoval slovenskú povojnovú básnickú tvorbu,

-          uviedol predstaviteľov, osobitosti a témy ich tvorby,

-          vymenoval a charakterizoval nové tendencie v slovenskej povojnovej poézii, znaky aplikoval na konkrétnom básnickom texte,

-          analyzoval a interpretoval diela vybraných autorov daného obdobia. 

ústne frontálne skúšanie

ústne individuálne skúšanie

písomné skúšanie

ústna odpoveď

 

ústna odpoveď

 

písomná odpoveď

 

Téma domova a rodného kraja

2

-          charakterizovať slovenskú povojnovú básnickú tvorbu,

-          uviesť predstaviteľov, osobitosti a témy ich tvorby,

-          vymenovať a charakterizovať nové tendencie v slovenskej povojnovej poézii, znaky aplikovať na konkrétnom básnickom texte,

-          analyzovať a interpretovať diela vybraných autorov daného obdobia. 

Téma lásky

2

Nové tendencie v slovenskej povojnovej poézii

3

Slovenská povojnová dráma

7

 

Žiak má:

Žiak:

 

 

Charakteristika slovenskej povojnovej dramatickej tvorby

1

 

-          charakterizovať slovenskú povojnovú dramatickú tvorbu,

-          uviesť predstaviteľov a osobitosti ich tvorby,

-          porovnať obraz vojny v dielach vybraných autorov,

-          zhodnotiť prínos ich tvorby pre slovenskú literatúru.

-          charakterizoval slovenskú povojnovú dramatickú tvorbu,

-          uviedol predstaviteľov a osobitosti ich tvorby,

-          porovnal obraz vojny v dielach vybraných autorov,

-          hodnotil prínos ich tvorby pre slovenskú literatúru.

ústne frontálne skúšanie

ústne individuálne skúšanie

písomné skúšanie

ústna odpoveď

 

ústna odpoveď

 

písomná odpoveď

 

Š. Králik

1

P. Karvaš

1

I. Bukovčan

1

Prehľad dramatickej tvorby ďalších autorov

2

Malé divadelné formy

1

Človek hľadá v literatúre zdroj zábavy, napätia, dobrodružstva

3

 

Žiak má:

Žiak:

 

 

Americká literatúra. J. D. Salinger

1

 

-          zhodnotiť tvorbu J. D. Salingera a jej prínos  pre mladého čitateľa,

-          porovnať absurdnú drámu a epické divadlo,

-          znaky dokázať na konkrétnych dielach vybraných autorov.

-          zhodnotil tvorbu J. D. Salingera a jej prínos  pre mladého čitateľa,

-          porovnal absurdnú drámu a epické divadlo,

-          znaky dokázal na konkrétnych dielach vybraných autorov.

ústne frontálne skúšanie

ústne individuálne skúšanie

 

ústna odpoveď

 

ústna odpoveď

 

 

Absurdná dráma

1

Epické divadlo

1

 

Copyright or other proprietary statement goes here.
For problems or questions regarding this web contact [ProjectEmail].
Last updated: mája 29, 2009.