III. ročník

Stredná odborná škola rybárska Mošovce Rybárstvo a životné prostredie
študijný  odbor
4215 6  Rybárstvo

Naspäť Na úvod Hore Ďalej



 

Chronológia zmien

ŠkVP
nadstavbové štúdium:
rybárstvo a životné prostredie
poľnohospodárstvo

rybárstvo - prezentácia

ROČNÍK: TRETÍ

ROZPIS  UČIVA PREDMETU:  slovenský jazyk a literatúra

3 hodiny týždenne, spolu 99 vyučovacích hodín

Názov tematického celku

Témy

Hodiny

Medzipredmetové vzťahy

Očakávané

vzdelávacie výstupy

Kritériá hodnotenia vzdelávacích výstupov

Metódy hodnotenia

Prostriedky hodnotenia

Náučný štýl

15

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Funkcia a znaky náučného štýlu

1

odborné predmety

-          z  textu vyvodiť znaky a vlastnosti náučného štýlu,

-           uviesť a porovnať slohové útvary daného štýlu,

-          vyhľadať odborné texty v publikáciách, dokázať ich príslušnosť k danému štýlu,

-          vytvoriť vybrané odborné  útvary  na základe osvojených gramatických, pravopisných a kompozičných pravidiel.

-          z  textu vyvodil znaky a vlastnosti náučného štýlu,

-           uviedol a porovnal slohové útvary daného štýlu,

-          vyhľadal odborné texty v publikáciách, dokázal ich príslušnosť k danému štýlu,

-          vytvoril  vybrané odborné  útvary  na základe osvojených gramatických, pravopisných a kompozičných pravidiel.

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

ústna odpoveď

 

slohová práca

 

 

Výrazové prostriedky

1

Prehľad slohových útvarov

2

Argument a argumentovanie

1

Praktické cvičenia zamerané na argumentáciu

2

Cvičenia s odbornými publikáciami

1

Tvorba vybraných odborných útvarov

4

Kontrolná slohová práca

2

Oprava kontrolnej slohovej práce

1

Zvuková a grafická stránka jazyka

18

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Zvuková stránka jazyka. Vzťah zvukovej a grafickej stránky

1

 

-          porovnať zvukovú a grafickú stránku jazyka, určiť vzťah medzi nimi,

-          vymedziť výslovnostné štýly a sféry  ich používania,

-          poznať a v praxi správne uplatňovať hlavné princípy spisovnej výslovnosti,

-          poznať najčastejšie odchýlky od spisovnej výslovnosti a navrhnúť možnosti na ich odstránenie,

-          porovnať slovenčinu a češtinu, rozdiely vyhľadať v konkrétnom texte,

-          charakterizovať intonačné prostriedky a správne ich uplatňovať v texte i v bežnej komunikácii,

-          poznať hlavné princípy i pravidlá slovenského pravopisu a správne ich  uplatňovať v písomných prejavoch.

-          porovnal zvukovú a grafickú stránku jazyka, určil vzťah medzi nimi,

-          vymedzil výslovnostné štýly a sféry  ich používania,

-          poznal a v praxi správne uplatňoval hlavné princípy spisovnej výslovnosti,

-          poznal najčastejšie odchýlky od spisovnej výslovnosti a navrhol možnosti na ich odstránenie,

-          porovnal slovenčinu a češtinu, rozdiely vyhľadal v konkrétnom texte,

-          charakterizoval intonačné prostriedky a správne ich uplatňoval v texte i v bežnej komunikácii,

-          poznal hlavné princípy i pravidlá slovenského pravopisu a správne ich  uplatňoval v písomných prejavoch.

ústne frontálne skúšanie

ústne individuálne skúšanie

 

ústna odpoveď

 

ústna odpoveď

 

 

 

Spisovná výslovnosť. Výslovnostné štýly

2

Hlavné princípy spisovnej výslovnosti

1

Najčastejšie odchýlky od spisovnej výslovnosti

1

Ortoepické cvičenia

1

Slovenčina a čeština – zhody a rozdiely

1

Textové cvičenia

2

Intonačné prostriedky

2

Cvičenia na praktické využitie zvukových prostriedkov

1

Grafická stránka jazyka

1

Pravopis a jeho princípy

1

Práca s Pravidlami slovenského pravopisu

2

Pravopisné cvičenia

2

Výkladový slohový postup

26

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Ciele a vlastnosti výkladového slohového postupu

1

odborné predmety

-          rozlíšiť výkladový slohový postup od iných slohových postupov,

-          porovnať výklad a úvahu, rozlíšiť ich na konkrétnom texte,

-          vytvoriť vybrané útvary  na základe osvojených gramatických, pravopisných a kompozičných pravidiel.

-          rozlíšil  výkladový slohový postup od iných slohových postupov,

-          porovnal výklad a úvahu, rozlíšil ich na konkrétnom texte,

-          vytvoril vybrané útvary  na základe osvojených gramatických, pravopisných a kompozičných pravidiel.

ústne frontálne skúšanie

písomné skúšanie

ústna odpoveď

 

slohová práca

 

Výklad ako slohový útvar

7

Štylizačné a textové cvičenia

3

Úvaha ako slohový útvar

8

Štylizačné a textové cvičenia

3

Kritériá hodnotenia výkladu a úvahy

1

Kontrolná slohová práca

2

Oprava kontrolnej slohovej práce

1

Prehľad vývoja literatúry medzi dvoma svetovými vojnami

1

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Prehľad vývoja svetovej a slovenskej literatúry

1

dejepis

-          porovnať vývoj svetovej a slovenskej literatúry medzi dvoma svetovými vojnami,

-          uviesť predstaviteľov daného obdobia,

-          charakterizovať svetovú literatúru medzi dvoma vojnami, uviesť hlavné prúdy a ich predstaviteľov,

-          analyzovať a interpretovať diela vybraných spisovateľov svetovej medzivojnovej literatúry, poukázať na osobitosti ich tvorby.

-          porovnal vývoj svetovej a slovenskej literatúry medzi dvoma svetovými vojnami,

-          uviedol predstaviteľov daného obdobia,

-          charakterizoval svetovú literatúru medzi dvoma vojnami, uviedol hlavné prúdy a ich predstaviteľov,

-          analyzoval a interpretoval diela vybraných spisovateľov svetovej medzivojnovej literatúry, poukázal  na osobitosti ich tvorby.

ústne frontálne skúšanie

ústne individuálne skúšanie

 

písomné skúšanie

ústna odpoveď

 

ústna odpoveď

 

písomná odpoveď

 

Svetová literatúra  medzi dvoma svetovými vojnami

7

Próza vo svetovej literatúre. E. Hemingway

2

R. Rolland

1

E. M. Remarque

1

J. Hašek

1

Poézia v českej literatúre. V. Nezval

1

J. Seifert, J. Wolker

1

Slovenská literatúra medzi dvoma svetovými vojnami

32

 

 

Žiak má:

 

Žiak:

 

 

Vývin slovenskej literatúry

1

 

-          charakterizovať slovenskú medzivojnovú literatúru,

-          vymenovať a charakterizovať literárne smery daného obdobia, uviesť ich predstaviteľov,

-          znaky jednotlivých smerov dokázať v konkrétnom texte,

-          zhodnotiť prínos predstaviteľov daného obdobia pre slovenskú literatúru,

-          osobitne zdôrazniť tvorbu autorov nášho regiónu,

-          určiť osobitosti dramatickej tvorby daného obdobia,

-          analyzovať a interpretovať diela vybraných autorov daného obdobia (básnikov, prozaikov, dramatikov).

-          charakterizoval slovenskú medzivojnovú literatúru,

-          vymenoval a charakterizoval literárne smery daného obdobia, uviedol ich predstaviteľov,

-          znaky jednotlivých smerov dokázal v konkrétnom texte,

-          zhodnotil prínos predstaviteľov daného obdobia pre slovenskú literatúru,

-          osobitne zdôraznil tvorbu autorov nášho regiónu,

-          určil osobitosti dramatickej tvorby daného obdobia,

-          analyzoval a interpretoval diela vybraných autorov daného obdobia (básnikov, prozaikov, dramatikov).

ústne frontálne skúšanie

ústne individuálne skúšanie

písomné skúšanie

ústna odpoveď

 

ústna odpoveď

 

písomná odpoveď

 

Slovenská poézia

1

Neosymbolizmus. E. B. Lukáč

1

Vitalizmus. J. Smrek

2

M. Haľamová

1

Katolícka moderna. R. Fabry

2

Š. Žáry

1

Slovenská próza

1

Tretia vlna slovenského literárneho realizmu. L. N. Jégé

2

Sociálno-psychologický realizmus. M. Urban

2

J. C. Hronský

2

Lyricky tvarovaná próza. J. Bodenek

2

Próza naturizmu

1

Ľ. Ondrejov

1

M. Figuli

2

D. Chrobák

2

F. Švantner

2

H. Zelinová

2

Slovenská dramatická tvorba

1

I. Stodola

1

J. Barč-Ivan

1

P. Zvon

1

 

Copyright or other proprietary statement goes here.
For problems or questions regarding this web contact [ProjectEmail].
Last updated: mája 29, 2009.