I. ročník II. ročník III. ročník IV. ročník
Chronológia zmien
ŠkVP
nadstavbové štúdium:
rybárstvo a životné prostredie
poľnohospodárstvo

| |
Názov
predmetu
|
|
Časový rozsah výučby
|
spolu 387 hodín
|
Ročník
|
prvý, druhý, tretí, štvrtý
|
Kód a názov
študijného odboru
|
4215 6 rybárstvo
|
Vyučovací jazyk
|
slovenský jazyk
|
Charakteristika predmetu
Slovenský
jazyk a literatúra je povinný
vyučovací predmet vo všetkých štyroch ročníkoch stredných odborných
škôl a povinný maturitný predmet.
Obsah výučby
vychádza zo vzdelávacej oblasti Jazyk a komunikácia a je sústredený
do 13 obsahových štandardov: Verbálne
vyjadrovanie, Písomné vyjadrovanie, Štylistika, Jazykové prostriedky a náuka
o jazyku, Práca s textom a získavanie informácií, Literatúra
v živote človeka, Staroveká a stredoveká literatúra, Humanizmus
a renesancia, Barok, Novodobá slovenská literatúra, Literárny
realizmus a literárna moderna, Slovenská a svetová literatúra
medzi dvoma svetovými vojnami, Vývoj slovenskej literatúry po druhej
svetovej vojne v kontexte so svetovou literatúrou. . Na túto vzdelávaciu
oblasť ŠVP vyčlenil 3 hodiny týždenne.
Všeobecnovzdelávací
predmet slovenský jazyk a literatúra rozvíja, rozširuje a prehlbuje
učivo základnej školy. Jeho obsah je štruktúrovaný do tematických
celkov (téma, podtémy). Rozvíja medzizložkové a medzipredmetové vzťahy.
V zložke slovenský jazyk žiaci získajú prehľad o jednotlivých
jazykových štýloch, slohových postupoch i útvaroch, ako aj o jednotlivých
jazykových rovinách. Do tematických celkov je integrované aj učivo o eure. V zložke literatúra sa učivo
zameriava na teóriu literatúry, na prehľad jednotlivých literárnych období
od najstarších čias až po súčasnosť.
Ciele vyučovacieho predmetu
Cieľom vyučovacieho
predmetu slovenský jazyk a literatúra je sprostredkovať žiakom
jazykové, literárne a všeobecné kompetencie tak, aby rozvíjali
komunikatívnu kompetenciu ako prostriedok na dorozumievanie a myslenie,
na podávanie a výmenu informácií. V danom vyučovacom predmete
sa rozvíjajú a podporujú sociálne kompetencie žiakov, ich všeobecný
kultúrny rozhľad, formuje sa ich estetické cítenie a celková kultivácia
vyjadrovania i správania. Cieľom literárnej výchovy je formovanie
osobnosti žiaka v snahe dosiahnuť vnútorne bohatú individualitu,
schopnú vysokého stupňa sebauvedomenia, kultúrnu osobnosť, ktorá dokáže
pochopiť svet v jeho celistvosti a rôznorodosti.
Kompetencie absolventa
Kľúčové kompetencie:
Komunikatívne
a sociálno-interakčné spôsobilosti
Absolvent má
-
vyjadrovať a zdôvodňovať svoje názory,
-
reprodukovať a interpretovať prečítaný alebo vypočutý text v materinskom
jazyku,
- podať
výklad a popis konkrétneho objektu, veci alebo činnosti,
-
vyjadrovať sa nielen podrobne a bohato, ale aj krátko a výstižne,
- štylizovať
listy (formálne, neformálne), informačné útvary (inzerát, oznam), vyplňovať
formuláre
(životopis, žiadosť),
- osvojovať si grafickú a formálnu úpravu
písomných prejavov,
-
spracovávať písomné textové informácie (osnova, výpisky, denník) i materiály
podľa účelu
oznámenia a s ohľadom
na potreby užívateľa,
-
orientovať sa, získavať, rozumieť a aplikovať rôzne informácie,
posúdiť ich význam v osobnom živote
a v povolaní,
- vedieť
prijímať a tvoriť text, chápať vzťahy medzi rečovou situáciou, témou
a jazykovým prejavom
v materinskom jazyku,
- rozlišovať
rôzne druhy a techniky čítania, ovládať orientáciu v texte a jeho rozbor z hľadiska
kompozície i štýlu v materinskom
jazyku.
Intrapersonálne a interpersonálne spôsobilosti
Absolvent
má:
- významne
sa podieľať na stanovení zodpovedajúcich krátkodobých cieľov, ktoré
smerujú k zlepšeniu vlastnej výkonnosti,
- rozvíjať vlastnú
aktivitu, samostatnosť, sebapoznanie, sebadôveru a reproduktívne
myslenie,
- samostatne pracovať a zapájať
sa do práce kolektívu, riadiť jednoduchšie práce v menšom kolektíve,
niesť zodpovednosť aj za prácu druhých,
- vytvárať, objasňovať
a aplikovať hodnotový systém a postoje,
- určovať vážne nedostatky a kvality vo
vlastnom učení, pracovných výkonoch a osobnostnom raste,
-
prispievať k vytváraniu ústretových medziľudských vzťahov, predchádzať
osobným konfliktom, nepodliehať predsudkom a stereotypom v prístupe
k druhým.
Schopnosť tvorivo riešiť problémy
Absolvent
má:
- získavať
samostatným štúdiom všetky nové informácie vzťahujúce sa priamo k objasneniu
neznámych oblastí problému,
-
zhodnotiť význam rozmanitých informácií, samostatne zhromažďovať
informácie, vytriediť a využiť len tie, ktoré sú pre objasnenie
problému najdôležitejšie,
-
poskytovať ľuďom informácie (oznamovanie, referovanie, rozprávanie, vyučovanie),
-
spolupracovať pri riešení problémov s inými ľuďmi.
Spôsobilosť využívať informačné technológie
Absolvent
má:
- vyhľadávať vhodné
informačné zdroje a potrebné informácie,
Spôsobilosť byť demokratickým občanom
Absolvent má:
- konať zodpovedne, samostatne a iniciatívne,
nielen vo svojom vlastnom záujme, ale aj vo verejnom záujme,
- poznať a rešpektovať,
že neexistuje iba jeden pohľad na svet.
Všeobecné
kompetencie
Absolvent má:
Prehľad výchovných a vzdelávacích stratégií:
Vo vyučovacom predmete
slovenský jazyk a literatúra využívame pre utváranie a rozvíjanie
nasledujúcich kľúčových kompetencií výchovné a vzdelávacie stratégie,
ktoré žiakom umožňujú:
Schopnosti riešiť problémy
rozpoznávať problémy v priebehu ich vzdelávania využívaním
všetkých metód a prostriedkov, ktoré majú v danom okamihu k dispozícii
,
vyjadriť alebo formulovať (jednoznačne) problém, ktorý
sa objaví pri ich vzdelávaní,
hľadať, navrhovať alebo používať ďalšie metódy,
informácie alebo nástroje, ktoré by mohli prispieť k riešeniu daného
problému, pokiaľ doteraz používané metódy, informácie a prostriedky
neviedli k cieľu,
posudzovať riešenie daného problému z hľadiska jeho
správnosti, jednoznačnosti alebo efektívnosti a na základe týchto hľadísk
prípadne porovnávať aj rôzne
riešenia daného problému,
korigovať nesprávne riešenia problému,
používať osvojené metódy riešenia problémov aj v iných
oblastiach vzdelávania žiakov, pokiaľ sú dané metódy v týchto
oblastiach aplikovateľné.
Spôsobilosti využívať informačné technológie
získavať informácie v priebehu ich odborného vzdelávania
využívaním všetkých metód a prostriedkov, ktoré majú v danom
okamihu k dispozícii,
zhromažďovať, triediť, posudzovať a využívať
informácie, ktoré by mohli prispieť k riešeniu daného problému
alebo osvojiť si nové poznatky.
Spôsobilosť byť demokratickým občanom
formulovať a prezentovať svoje postoje v priebehu
ich vzdelávania využívaním všetkých metód a prostriedkov, ktoré
majú v danom okamihu k dispozícii,
preukázať zodpovednosť za svoje vlastné správanie sa,
vyjadrovanie v ústnom aj v písomnom prejave a spoluzodpovednosť
v rozvoji jazykovej kultúry.
Stratégia vyučovania
Pri vyučovaní sa budú
využívať nasledovné metódy a formy vyučovania
Názov tematického
celku
|
Stratégia vyučovania
|
Metódy
|
Formy práce
|
Úvod do metód štúdia
|
informačno-receptívna – výklad, práca s knihou,
reproduktívna – riadený
rozhovor,
heuristická – riešenie úloh,
názorno-demonštračná m.,
m. samostatnej práce,
fixačné a diagnostické
m.
|
frontálna výučba,
frontálna a
individuálna práca žiakov,
skupinová práca žiakov
|
Informácia a komunikácia
|
informačno-receptívna - výklad, práca s knihou,
reproduktívna – riadený
rozhovor,
heuristická - riešenie úloh,
názorno-demonštračná m. ,
fixačné a diagnostické
m.
|
frontálna výučba,
frontálna a
individuálna práca žiakov,
skupinová práca žiakov
|
Lexikológia
|
informačno-receptívna – výklad,
práca s knihou,
reproduktívna – riadený
rozhovor,
heuristická – riešenie úloh,
názorno-demonštračná m.,
m. samostatnej práce,
fixačné a diagnostické
m.
|
frontálna výučba,
frontálna a
individuálna práca žiakov,
skupinová práca žiakov
|
Tvorenie slov
|
informačno-receptívna – výklad,
práca s knihou ,
reproduktívna – riadený
rozhovor,
heuristická – riešenie úloh,
m. samostatnej práce,
názorno-demonštračná m. ,
fixačné a diagnostické
metódy
|
frontálna výučba,
frontálna a
individuálna práca žiakov
skupinová práca žiakov
|
Textotvorný proces
|
informačno-receptívna –- výklad,
práca s knihou,
reproduktívna – riadený
rozhovor,
heuristická – riešenie úloh,
názorno-demonštračná m.,
m. samostatnej práce,
fixačné a diagnostické
m.
|
frontálna výučba,
frontálna a
individuálna práca žiakov,
skupinová práca žiakov
|
Jazyk v pracovnej komunikácii
|
informačno-receptívna – výklad,
práca s knihou,
reproduktívna – riadený
rozhovor,
heuristická –- riešenie úloh,
diskusia,
fixačné a diagnostické
m.
|
frontálna výučba,
frontálna a
individuálna práca žiakov,
skupinová práca žiakov
|
Opisný slohový postup
|
informačno-receptívna – výklad, práca s knihou,
reproduktívna – riadený
rozhovor, opis,
heuristická – riešenie úloh,
názorno-demonštračná m.,
m. samostatnej práce,
fixačné a diagnostické
m.
|
frontálna výučba,
frontálna a
individuálna práca žiakov,
skupinová práca žiakov
|
Morfológia
|
informačno-receptívna – výklad, práca s knihou,
reproduktívna – riadený
rozhovor, heuristická – riešenie úloh,
názorno-demonštračná m.,
m. samostatnej práce,
fixačné a diagnostické
m.
|
frontálna výučba,
frontálna a
individuálna práca žiakov,
skupinová práca žiakov
|
Syntax
|
informačno-receptívna – výklad,
práca s knihou,
reproduktívna – riadený
rozhovor,
heuristická – riešenie úloh,
názorno-demonštračná m.,
m. samostatnej práce,
fixačné a diagnostické
m.
|
frontálna výučba,
frontálna a
individuálna práca žiakov,
skupinová práca žiakov
|
Publicistický štýl
|
informačno-receptívna – výklad, práca s knihou,
reproduktívna – riadený
rozhovor,
heuristická – riešenie úloh,
názorno-demonštračná m.,
m. samostatnej práce,
fixačné a diagnostické
m.
|
frontálna výučba,
frontálna a
individuálna práca žiakov,
skupinová práca žiakov
|
Náučný štýl
|
informačno-receptívna – výklad,
práca s knihou,
reproduktívna – riadený
rozhovor, opis,
heuristická – riešenie úloh,
názorno-demonštračná m.,
m. samostatnej práce,
fixačné a diagnostické
m.
|
frontálna výučba,
frontálna a
individuálna práca žiakov,
skupinová práca žiakov
|
Zvuková a grafická stránka
jazyka
|
informačno-receptívna – výklad,
práca s knihou,
reproduktívna – riadený
rozhovor,
heuristická – riešenie úloh,
názorno-demonštračná m.,
m. samostatnej práce,
fixačné a diagnostické
m.
|
frontálna výučba,
frontálna a
individuálna práca žiakov,
skupinová práca žiakov
|
Výkladový slohový postup
|
informačno-receptívna – výklad,
práca s knihou,
reproduktívna – riadený
rozhovor,
heuristická – riešenie úloh,
názorno-demonštračná m.,
m. samostatnej práce,
fixačné a diagnostické
m.
|
frontálna výučba,
frontálna a
individuálna práca žiakov,
skupinová práca žiakov
|
Základy rétoriky. Rečnícky
výcvik
|
informačno-receptívna – výklad,
reproduktívna – riadený
rozhovor,
heuristická –- riešenie úloh,
názorno-demonštračná m.,
m. samostatnej práce,
fixačné a diagnostické
m.
|
frontálna výučba,
frontálna a
individuálna práca žiakov,
skupinová práca žiakov
|
Rozprávanie ako útvar
umeleckého štýlu
|
informačno-receptívna – výklad,
práca s knihou,
reproduktívna – riadený
rozhovor,
heuristická – riešenie úloh,
názorno-demonštračná m.,
m. samostatnej práce,
fixačné a diagnostické
m.
|
frontálna výučba,
frontálna a
individuálna práca žiakov,
skupinová práca žiakov
|
Upevnenie a prehĺbenie učiva
k maturitnej skúške
|
reproduktívna – riadený
rozhovor ,
heuristická – riešenie úloh,
názorno-demonštračná m.,
m. samostatnej práce,
fixačné a diagnostické
m.,
práca s knihou
|
frontálna a
individuálna práca žiakov,
skupinová práca žiakov
|
Všeobecné poznatky o jazyku
|
informačno-receptívna – výklad, práca s knihou,
reproduktívna – riadený
rozhovor,
heuristická – riešenie úloh,
názorno-demonštračná m.,
m. samostatnej práce,
fixačné a diagnostické
m.
|
frontálna výučba,
frontálna a
individuálna práca žiakov,
skupinová práca žiakov
|
Literatúra v živote človeka
|
informačno-receptívna – výklad,
práca s knihou
reproduktívna – riadený
rozhovor,
heuristická – riešenie úloh,
brainstorming,
fixačné a diagnostické
m.
|
frontálna výučba,
frontálna a
individuálna práca žiakov,
skupinová práca žiakov
|
Staroveká literatúra
|
informačno-receptívna – výklad,
práca s knihou,
reproduktívna – riadený
rozhovor, interpretácia,
heuristická – riešenie úloh,
fixačné a diagnostické
m.
|
frontálna výučba,
frontálna a
individuálna práca žiakov,
skupinová práca žiakov
|
Stredoveká literatúra
|
informačno-receptívna – výklad,
práca s knihou,
interpretácia,
reproduktívna – riadený
rozhovor,
heuristická – rozhovor, riešenie
úloh,
fixačné a diagnostické
m.
|
frontálna výučba,
frontálna a
individuálna práca žiakov,
skupinová práca žiakov,
|
Humanizmus a renesancia
|
informačno-receptívna – výklad,
práca s knihou,
interpretácia,
reproduktívna – riadený
rozhovor,
heuristická – rozhovor, riešenie
úloh,
fixačné a diagnostické
m.
|
frontálna výučba,
frontálna a
individuálna práca žiakov,
skupinová práca žiakov
|
Barok
|
informačno-receptívna – výklad,
práca s knihou,
interpretácia,
reproduktívna – riadený
rozhovor,
heuristická – rozhovor, riešenie
úloh,
fixačné a diagnostické
m.
|
frontálna výučba,
frontálna a
individuálna práca žiakov,
skupinová práca žiakov
|
Klasicizmus
|
informačno-receptívna – výklad, práca s knihou,
interpretácia,
reproduktívna – riadený
rozhovor,
heuristická – rozhovor, riešenie
úloh,
fixačné a diagnostické
m.
|
frontálna výučba,
frontálna a
individuálna práca žiakov,
skupinová práca žiakov
|
Preromantizmus a romantizmus
|
informačno-receptívna – výklad, práca s knihou,
interpretácia,
reproduktívna – riadený
rozhovor,
heuristická – rozhovor, riešenie
úloh, brainstorming,
fixačné a diagnostické
m.
|
frontálna výučba,
frontálna a
individuálna práca žiakov,
skupinová práca žiakov
|
Literárny vývoj v Európe
od polovice 19. storočia
|
informačno-receptívna – výklad,
práca s knihou,
interpretácia,
reproduktívna – riadený
rozhovor,
fixačné a diagnostické
m.
|
frontálna výučba,
frontálna a
individuálna práca žiakov,
skupinová práca žiakov
|
Od romantizmu k realizmu
|
informačno-receptívna – výklad,
práca s knihou
interpretácia,
reproduktívna – riadený
rozhovor ,
heuristická – riešenie úloh,
názorno-demonštračná m,
m. samostatnej práce,
fixačné a diagnostické
m.
|
frontálna výučba,
frontálna a
individuálna práca žiakov,
skupinová práca žiakov
|
Literárny realizmus
|
informačno-receptívna – výklad, práca s knihou,
interpretácia,
reproduktívna – riadený
rozhovor,
heuristická – riešenie úloh,
názorno-demonštračná m.,
m. samostatnej práce,
fixačné a diagnostické
m.
|
frontálna výučba,
frontálna a
individuálna práca žiakov,
skupinová práca žiakov
|
Literárna moderna
|
informačno-receptívna – výklad,
práca s knihou,
interpretácia,
reproduktívna – riadený
rozhovor,
heuristická – riešenie úloh,
názorno-demonštračná m.,
m. samostatnej práce,
fixačné a diagnostické
m.
|
frontálna výučba,
frontálna a
individuálna práca žiakov,
skupinová práca žiakov
|
Prehľad vývoja literatúry
medzi dvoma svetovými vojnami
|
informačno-receptívna – výklad,
práca s knihou,
reproduktívna – riadený
rozhovor,
názorno-demonštračná m.,
fixačné a diagnostické
m.
|
frontálna výučba,
frontálna a
individuálna práca žiakov,
skupinová práca žiakov
|
Svetová medzivojnová literatúra
|
informačno-receptívna – výklad,
práca s knihou,
interpretácia,
reproduktívna – riadený
rozhovor,
heuristická – riešenie úloh,
názorno-demonštračná m.,
m. samostatnej práce,
fixačné a diagnostické
m.
|
frontálna výučba,
frontálna a
individuálna práca žiakov,
skupinová práca žiakov
|
Slovenská medzivojnová
literatúra
|
informačno-receptívna – výklad, práca s knihou,
reproduktívna – riadený
rozhovor,
heuristická – riešenie úloh,
názorno-demonštračná m.,
m. samostatnej práce,
fixačné a diagnostické
m.
|
frontálna výučba,
frontálna a
individuálna práca žiakov,
skupinová práca žiakov
|
Druhá svetová vojna a jej
zobrazenie v svetovej a slovenskej literatúre
|
informačno-receptívna – výklad, práca s knihou,
interpretácia,
reproduktívna – riadený
rozhovor
heuristická – riešenie úloh
fixačné a diagnostické
m.
|
frontálna výučba,
frontálna a
individuálna práca žiakov,
skupinová práca žiakov
|
Človek v totalitnom režime
|
informačno-receptívna – výklad, práca s knihou,
interpretácia,
reproduktívna – riadený
rozhovor,
heuristická – riešenie úloh,
názorno-demonštračná m.,
m. samostatnej práce,
fixačné a diagnostické
m.
|
frontálna výučba,
frontálna a
individuálna práca žiakov,
skupinová práca žiakov
|
Obraz sveta v postmodernej
slovenskej a svetovej literatúre
|
informačno-receptívna – výklad, práca s knihou,
interpretácia,
reproduktívna – riadený
rozhovor,
heuristická – riešenie úloh,
názorno-demonštračná m.,
m. samostatnej práce,
fixačné a diagnostické
m.
|
frontálna výučba,
frontálna a
individuálna práca žiakov,
skupinová práca žiakov
|
Slovenská povojnová poézia
|
informačno-receptívna – výklad, práca s knihou,
interpretácia,
reproduktívna – riadený
rozhovor,
heuristická – riešenie úloh,
názorno-demonštračná m.,
m. samostatnej práce,
fixačné a diagnostické
m.
|
frontálna výučba,
frontálna a
individuálna práca žiakov,
skupinová práca žiakov
|
Slovenská povojnová dráma
|
informačno-receptívna – výklad, práca s knihou,
interpretácia,
reproduktívna – riadený
rozhovor,
heuristická – riešenie úloh,
názorno-demonštračná m.,
m. samostatnej práce,
fixačné a diagnostické
m.
|
frontálna výučba,
frontálna a
individuálna práca žiakov,
skupinová práca žiakov
|
Človek hľadá v literatúre
zdroj zábavy, napätia, dobrodružstva
|
informačno-receptívna – výklad, práca s knihou,
interpretácia,
reproduktívna – riadený
rozhovor,
heuristická – riešenie úloh,
názorno-demonštračná m.,
m. samostatnej práce,
fixačné a diagnostické
m.
|
frontálna výučba,
frontálna a
individuálna práca žiakov,
skupinová práca žiakov
|
Učebné zdroje
Na podporou a aktiváciu
vyučovania a učenia žiakov sa využijú nasledovné učebné zdroje:
Názov tematického
celku
|
Odborná literatúra
|
Didaktická
technika
|
Materiálne výučbové
prostriedky
|
Ďalšie zdroje
(internet, knižnica, ...
|
Úvod do metód štúdia
|
Caltíková, M.a kol.: Slovenský jazyk pre 1. ročník
stredných škôl. Orbis Pictus Istropolitana. Bratislava 2006.
Hincová K., Húsková, A.: Slovenský jazyk pre 1.
– 4. ročník stredných škôl. SPN. Bratislava 2007.
Caltíková, M. a kol.: Cvičebnica. Orbis
Pictus Istropolitana. Bratislava 2007.
Kuchariková, M. – Hincová, K. – Húsková, A.:
Cvičebnica. SPN Bratislava 2007.
|
PC
|
rôzne príručky, encyklopédie,
jazykové časopisy, učebnica,cvičebnica
tabuľa
|
internet,
školská knižnica
|
Informácia a komunikácia
|
Caltíková, M.a kol.: Slovenský jazyk pre 1. ročník
stredných škôl. Orbis Pictus Istropolitana. Bratislava 2006.
Hincová K., Húsková, A.: Slovenský jazyk pre 1.
– 4. ročník stredných škôl. SPN. Bratislava 2007.
Caltíková, M.: Slovenský jazyk a literatúra.
Enigma. Nitra 2003.
Caltíková, M. a kol.: Cvičebnica. Orbis
Pictus Istropolitana. Bratislava 2007.
Kuchariková, M. – Hincová, K. – Húsková, A.:
Cvičebnica. SPN Bratislava 2007.
|
CD-prehrávač
PC
|
rôzne príručky, encyklopédie,
jazykové časopisy, učebnica, cvičebnica
tabuľa
|
internet,
CD-literárny text, rozhovor
so spisovateľom
|
Lexikológia
|
Caltíková, M.a kol.: Slovenský jazyk pre 1. ročník
stredných škôl. Orbis Pictus Istropolitana. Bratislava 2006.
Hincová K., Húsková, A.: Slovenský jazyk pre 1.
– 4. ročník stredných škôl. SPN. Bratislava 2007.
Caltíková, M.: Slovenský jazyk a literatúra.
Enigma. Nitra 2003.
Caltíková, M. a kol.: Cvičebnica. Orbis
Pictus Istropolitana. Bratislava 2007.
Kuchariková, M. – Hincová, K. – Húsková, A.:
Cvičebnica. SPN Bratislava 2007.
|
CD-prehrávač
|
knižné slovníky, čítankové
a odborné texty, učebnica, cvičebnica,
tabuľa
|
CD-umelecký text, rozhovor so
spisovateľom
|
Tvorenie slov
|
Caltíková, M.a kol.: Slovenský jazyk pre 1. ročník
stredných škôl. Orbis Pictus Istropolitana. Bratislava 2006.
Hincová K., Húsková, A.: Slovenský jazyk pre 1.
– 4. ročník stredných škôl. SPN. Bratislava 2007.
Caltíková, M.: Slovenský jazyk a literatúra.
Enigma. Nitra 2003.
Caltíková, M. a kol.: Cvičebnica. Orbis
Pictus Istropolitana. Bratislava 2007.
Kuchariková, M. – Hincová, K. – Húsková, A.:
Cvičebnica. SPN Bratislava 2007.
|
|
KSSJ, učebnica, cvičebnica,
tabuľa
|
|
Textotvorný proces
|
Caltíková, M.a kol.:
Slovenský jazyk pre 1. ročník stredných škôl. Orbis Pictus
Istropolitana. Bratislava 2006.
Hincová K., Húsková, A.:
Slovenský jazyk pre 1. – 4. ročník stredných škôl. SPN.
Bratislava 2007.
Weidlerová, A., Weidler, E.: Sloh na dlani. Príroda. Bratislava 2003.
Tomko, Š.: Život na papieri. Enigma, Nitra 2004.
Caltíková, M. a kol.:
Cvičebnica. Orbis Pictus Istropolitana. Bratislava 2007.
Kuchariková, M. – Hincová,
K. – Húsková, A.: Cvičebnica. SPN Bratislava 2007.
|
|
knižné slovníky, čítankové
a odborné texty,
učebnica, cvičebnica,
tabuľa
|
|
Jazyk v pracovnej komunikácii
|
Caltíková, M.a kol.: Slovenský jazyk pre 1. ročník
stredných škôl. Orbis Pictus Istropolitana. Bratislava 2006.
Hincová K., Húsková, A.: Slovenský jazyk pre 1.
– 4. ročník stredných škôl. SPN. Bratislava 2007.
Tomko, Š.: Život na papieri. Enigma, Nitra 2004.
Caltíková, M. a kol.: Cvičebnica. Orbis
Pictus Istropolitana. Bratislava 2007.
Kuchariková, M. – Hincová, K. – Húsková, A.:
Cvičebnica. SPN Bratislava 2007.
|
|
knižné slovníky,
učebnica, cvičebnica,
tabuľa
|
|
Opisný slohový postup
|
Caltíková, M.a kol.: Slovenský jazyk pre 1. ročník
stredných škôl. Orbis Pictus Istropolitana. Bratislava 2006.
Hincová K., Húsková, A.: Slovenský jazyk pre 1.
– 4. ročník stredných škôl. SPN. Bratislava 2007.
Caltíková, M. a kol.: Cvičebnica. Orbis
Pictus Istropolitana. Bratislava 2007.
Kuchariková, M. – Hincová, K. – Húsková, A.:
Cvičebnica. SPN Bratislava 2007.
|
|
učebnica, cvičebnica,
tabuľa,
obrazový materiál
|
|
Morfológia
|
Caltíková, M.a kol.: Slovenský jazyk pre 1. ročník
stredných škôl. Orbis Pictus Istropolitana. Bratislava 2006.
Hincová K., Húsková, A.: Slovenský jazyk pre 1.
– 4. ročník stredných škôl. SPN. Bratislava 2007.
Caltíková, M. a kol.: Cvičebnica. Orbis
Pictus Istropolitana. Bratislava 2007.
Kuchariková, M. – Hincová, K. – Húsková, A.:
Cvičebnica. SPN Bratislava 2007.
|
|
učebnica, cvičebnica,
tabuľa
|
|
Syntax
|
Caltíková, M.a kol.: Slovenský jazyk pre 1. ročník
stredných škôl. Orbis Pictus Istropolitana. Bratislava 2006.
Hincová K., Húsková, A.: Slovenský jazyk pre 1.
– 4. ročník stredných škôl. SPN. Bratislava 2007.
Caltíková, M. a kol.: Cvičebnica. Orbis
Pictus Istropolitana. Bratislava 2007.
Kuchariková, M. – Hincová, K. – Húsková, A.:
Cvičebnica. SPN Bratislava 2007.
|
|
učebnica, cvičebnica,
tabuľa
|
|
Publicistický štýl
|
Caltíková, M.a kol.: Slovenský jazyk pre 1. ročník
stredných škôl. Orbis Pictus Istropolitana. Bratislava 2006.
Hincová K., Húsková, A.: Slovenský jazyk pre 1.
– 4. ročník stredných škôl. SPN. Bratislava 2007.
Caltíková, M. a kol.: Cvičebnica. Orbis
Pictus Istropolitana. Bratislava 2007.
Kuchariková, M. – Hincová, K. – Húsková, A.:
Cvičebnica. SPN Bratislava 2007.
|
|
učebnica, cvičebnica,
tabuľa,
denná tlač
|
|
Náučný štýl
|
Caltíková, M.a kol.: Slovenský jazyk pre 1. ročník
stredných škôl. Orbis Pictus Istropolitana. Bratislava 2006.
Hincová K., Húsková, A.: Slovenský jazyk pre 1.
– 4. ročník stredných škôl. SPN. Bratislava 2007.
Caltíková, M. a kol.: Cvičebnica. Orbis
Pictus Istropolitana. Bratislava 2007.
Kuchariková, M. – Hincová, K. – Húsková, A.:
Cvičebnica. SPN Bratislava 2007.
|
|
učebnica, cvičebnica,
tabuľa,
odborné texty a publikácie
|
|
Zvuková a grafická stránka
jazyka
|
Caltíková, M.a kol.: Slovenský jazyk pre 1. ročník
stredných škôl. Orbis Pictus Istropolitana. Bratislava 2006.
Hincová K., Húsková, A.: Slovenský jazyk pre 1.
– 4. ročník stredných škôl. SPN. Bratislava 2007.
Caltíková, M. a kol.: Cvičebnica. Orbis
Pictus Istropolitana. Bratislava 2007.
Kuchariková, M. – Hincová, K. – Húsková, A.:
Cvičebnica. SPN Bratislava 2007.
|
|
Pravidlá slovenskej výslovnosti,
učebnica, cvičebnica,
tabuľa
|
|
Výkladový slohový postup
|
Caltíková, M.a kol.: Slovenský jazyk pre 1. ročník
stredných škôl. Orbis Pictus Istropolitana. Bratislava 2006.
Hincová K., Húsková, A.: Slovenský jazyk pre 1.
– 4. ročník stredných škôl. SPN. Bratislava 2007.
Caltíková, M. a kol.: Cvičebnica. Orbis
Pictus Istropolitana. Bratislava 2007.
Kuchariková, M. – Hincová, K. – Húsková, A.:
Cvičebnica. SPN Bratislava 2007.
|
|
učebnica, cvičebnica,
tabuľa
|
|
Základy rétoriky. Rečnícky
výcvik
|
Caltíková, M.a kol.: Slovenský jazyk pre 1. ročník
stredných škôl. Orbis Pictus Istropolitana. Bratislava 2006.
Hincová K., Húsková, A.: Slovenský jazyk pre 1.
– 4. ročník stredných škôl. SPN. Bratislava 2007.
Caltíková, M. a kol.: Cvičebnica. Orbis
Pictus Istropolitana. Bratislava 2007.
Kuchariková, M. – Hincová, K. – Húsková, A.:
Cvičebnica. SPN Bratislava 2007.
|
CD-prehrávač
|
učebnica, cvičebnica,
tabuľa
|
CD – prejav
|
Rozprávanie ako útvar
umeleckého štýlu
|
Caltíková, M.a kol.: Slovenský jazyk pre 1. ročník
stredných škôl. Orbis Pictus Istropolitana. Bratislava 2006.
Hincová K., Húsková, A.: Slovenský jazyk pre 1.
– 4. ročník stredných škôl. SPN. Bratislava 2007.
Caltíková, M. a kol.: Cvičebnica. Orbis
Pictus Istropolitana. Bratislava 2007.
Kuchariková, M. – Hincová, K. – Húsková, A.:
Cvičebnica. SPN Bratislava 2007.
|
CD-prehrávač
|
učebnica, cvičebnica,
tabuľa
|
CD-rozprávanie
|
Všeobecné poznatky o jazyku
|
Caltíková, M.a kol.: Slovenský jazyk pre 1. ročník
stredných škôl. Orbis Pictus Istropolitana. Bratislava 2006.
Hincová K., Húsková, A.: Slovenský jazyk pre 1.
– 4. ročník stredných škôl. SPN. Bratislava 2007.
Caltíková, M. a kol.: Cvičebnica. Orbis
Pictus Istropolitana. Bratislava 2007.
Kuchariková, M. – Hincová, K. – Húsková, A.:
Cvičebnica. SPN Bratislava 2007.
|
|
učebnica, cvičebnica,
tabuľa, obrazový materiál
|
|
Upevnenie a prehĺbenie učiva
k maturitnej skúške
|
Caltíková, M. a kol.: Cvičebnica. Orbis
Pictus Istropolitana. Bratislava 2007.
Kuchariková, M. – Hincová, K. – Húsková, A.:
Cvičebnica. SPN Bratislava 2007.
|
|
knižné slovníky,
učebnica, cvičebnica,
tabuľa
|
|
Literatúra v živote človeka
|
Obert, V. a kol.: Literatúra
1. Litera, Bratislava 1994.
Ihnátková, N. a kol.:
Čítanka1. Litera. Bratislava 1994.
|
CD-prehrávač
|
obrázky – rôzne druhy
umenia, učebnica, cvičebnica,
tabuľa
|
CD-umelecký text
|
Staroveká literatúra
|
Obert, V. a kol.: Literatúra
1. Litera, Bratislava 1994.
Ihnátková, N. a kol.:
Čítanka1. Litera. Bratislava 1994.
|
|
tabuľa
|
|
Stredoveká literatúra
|
Obert, V. a kol.: Literatúra
1. Litera, Bratislava 1994.
Ihnátková, N. a kol.:
Čítanka1. Litera. Bratislava 1994.
|
|
magnetofón, učebnica, čítanka,
tabuľa
|
magnetofónová kazeta –
Proglas
|
Humanizmus a renesancia
|
Obert, V. a kol.: Literatúra
1. Litera. Bratislava 1994.
Ihnátková, N. a kol.:
Čítanka 1. Litera. Bratislava 1994.
Caltíková, M.: Slovenský
jazyk a literatúra. Enigma. Nitra 2003.
|
|
umelecké texty, učebnica, čítanka,
tabuľa
|
|
Barok
|
Obert, V. a kol.: Literatúra
1. Litera. Bratislava 1994.
Ihnátková, N. a kol.:
Čítanka 1 Litera. Bratislava 1994.
Caltíková, M.: Slovenský
jazyk a literatúra. Enigma. Nitra 2003.
|
|
melecké texty, učebnica, čítanka,
tabuľa
|
|
Klasicizmus
|
Obert, V. a kol.: Literatúra
1. Litera. Bratislava 1994.
Ihnátková, N. a kol.:
Čítanka 1 Litera. Bratislava 1994.
Caltíková, M.: Slovenský
jazyk a literatúra. Enigma. Nitra 2003.
|
|
umelecké texty, učebnica, čítanka,
obrazový materiál,
tabuľa
|
|
Preromantizmus a romantizmus
|
Obert, V. a kol.: Literatúra
1. Litera. Bratislava 1994.
Ihnátková, N. a kol.:
Čítanka 1 Litera. Bratislava 1994.
Caltíková, M.: Slovenský
jazyk a literatúra. Enigma. Nitra 2003.
|
CD-prehrávač
|
umelecké texty, učebnica, čítanka,
obrazový materiál,
tabuľa
|
CD– Túry do literatúry
|
Literárny vývoj v Európe
od polovice 19. storočia
|
Obert, V. a kol.: Literatúra
2. Litera. Bratislava 1994.
|
|
tabuľa, učebnica
|
|
Od romantizmu k realizmu
|
Obert, V. a kol.: Literatúra
2. Litera. Bratislava 1994.
Ihnátková, N. a kol.:
Čítanka 2 Litera. Bratislava 1994
Caltíková, M.: Slovenský
jazyk a literatúra. Enigma. Nitra 2003.
|
|
umelecké texty, učebnica, čítanka,
obrazový materiál,
tabuľa
|
|
Literárny realizmus
|
Obert, V. a kol.: Literatúra
2. Litera. Bratislava 1994.
Ihnátková, N. a kol.:
Čítanka 2 Litera. Bratislava 1994
Caltíková, M.: Slovenský
jazyk a literatúra. Enigma. Nitra 2003.
|
videoprojekcia
|
umelecké
texty, učebnica, čítanka, obrazový materiál,
tabuľa
|
videokazeta
|
Literárna moderna
|
Obert, V. a kol.: Literatúra
2. Litera. Bratislava 1994.
Ihnátková, N. a kol.:
Čítanka 2 Litera. Bratislava 1994
Caltíková, M.: Slovenský
jazyk a literatúra. Enigma. Nitra 2003.
|
|
umelecké texty, učebnica, čítanka,
obrazový materiál,
tabuľa
|
|
Prehľad vývoja literatúry
medzi dvoma svetovými vojnami
|
Obert, V. a kol.: Literatúra
3. Litera. Bratislava 1994.
Ihnátková, N. a kol.:
Čítanka 3. Litera. Bratislava 1994
Caltíková, M.: Slovenský
jazyk a literatúra. Enigma. Nitra 2003.
|
|
učebnica,
tabuľa
|
|
Svetová medzivojnová literatúra
|
Obert, V. a kol.: Literatúra
3. Litera. Bratislava 1994.
Ihnátková, N. a kol.:
Čítanka 3. Litera. Bratislava 1994.
Caltíková, M.: Slovenský
jazyk a literatúra. Enigma. Nitra 2003.
|
|
umelecké texty, učebnica, čítanka,
obrazový materiál,
tabuľa
|
|
Slovenská medzivojnová
literatúra
|
Obert, V. a kol.: Literatúra
3. Litera. Bratislava 1994.
Ihnátková, N. a kol.:
Čítanka 3. Litera. Bratislava 1994.
Caltíková, M.: Slovenský
jazyk a literatúra. Enigma. Nitra 2003.
|
CD-prehrávač
|
umelecké texty, učebnica, čítanka,
obrazový materiál,
tabuľa
|
CD-Túry do literatúry
|
Druhá svetová vojna a jej
zobrazenie v svetovej a slovenskej literatúre
|
Obert, V. a kol.: Literatúra
4. Litera. Bratislava 1994.
Ihnátková, N. a kol.:
Čítanka 4. Litera. Bratislava 1994.
Caltíková, M.: Slovenský
jazyk a literatúra. Enigma. Nitra 2003.
|
|
učebnica,
tabuľa
|
|
Človek v totalitnom režime
|
Obert, V. a kol.: Literatúra
4. Litera. Bratislava 1994.
Ihnátková, N. a kol.:
Čítanka 4. Litera. Bratislava 1994.
Caltíková, M.: Slovenský
jazyk a literatúra. Enigma. Nitra 2003.
|
|
umelecké texty, učebnica, čítanka,
obrazový materiál,
tabuľa
|
|
Obraz sveta v postmodernej
slovenskej a svetovej literatúre
|
Obert, V. a kol.: Literatúra
4. Litera. Bratislava 1994.
Ihnátková, N. a kol.:
Čítanka 4. Litera. Bratislava 1994.
Caltíková, M.: Slovenský
jazyk a literatúra. Enigma. Nitra 2003.
|
|
umelecké texty, učebnica, čítanka,
obrazový materiál,
tabuľa
|
|
Slovenská povojnová poézia
|
Obert, V. a kol.: Literatúra
4. Litera. Bratislava 1994.
Ihnátková, N. a kol.:
Čítanka 4. Litera. Bratislava 1994.
Caltíková, M.: Slovenský
jazyk a literatúra. Enigma. Nitra 2003.
|
CD-prehrávač
|
umelecké texty, učebnica, čítanka,
obrazový materiál,
tabuľa
|
CD-Túry do literatúry
|
Slovenská povojnová dráma
|
Obert, V. a kol.: Literatúra
4. Litera. Bratislava 1994.
Ihnátková, N. a kol.:
Čítanka 4. Litera. Bratislava 1994.
Caltíková, M.: Slovenský
jazyk a literatúra. Enigma. Nitra 2003.
|
|
umelecké texty, učebnica, čítanka,
obrazový materiál,
tabuľa
|
|
Človek hľadá v literatúre
zdroj zábavy, napätia, dobrodružstva
|
Obert, V a kol.: Literatúra
4. Litera. Bratislava 1994.
Ihnátková, N. a kol.:
Čítanka
4. Liter
. Bratislava
1994.
Caltíková, M.: Slovenský
jazyk a literatúra. Enigma. Nitra 2003.
|
CD-prehrávač, videoprojekcia
|
umelecké texty, učebnica, čítanka,
obrazový materiál,
tabuľa
|
CD, videokazeta
|
|