|
ŠkVP |
Je účinným nástrojom
zabezpečenia harmonickej organizácie celého výchovno-vzdelávacieho procesu
a ďalších školských aktivít. Naša škola bude využívať štandardné
spôsoby hodnotenia: formatívne a sumatívne. Formatívne hodnotenie použijeme
na zvýšenie kvality výchovy a vzdelávania. Sumatívne hodnotenie použijeme
na rozhodovanie. Vnútorný systém kontroly by sa mal zameriavať hlavne na
celkový priebeh výchovno-vzdelávacej činnosti v škole, na tvorbu školských
vzdelávacích programov, na dodržiavanie plnenia plánov predmetových komisií,
plánu práce školy, na dodržiavanie vnútorných predpisov školy, prevádzkových
predpisov, HACCP rybárstva a spracovne. Na
zabezpečenie vyučovania didaktickou technikou a ostatným materiálno-technickým
vybavením, na hodnotenie žiakov počas vyučovacej hodiny s uplatnením
sebahodnotenia žiaka, na vystupovanie a rečovú kultúru vyučujúcich,
na uplatňovanie didaktických zásad, na mimoškolskú činnosť učiteľov,
ale aj na kontrolnú činnosť výchovneho poradcu, činnosť ekonomického úseku,
rybárstva, upratovačky a údržbára. Na hodnotenie pedagogických a
odborných zamestnancov školy použijeme tieto metódy: ·
pozorovanie (hospitácie), ·
rozhovor, ·
výsledky žiakov, ktorých učiteľ vyučuje (prospech,
žiacke súťaže, úspešnosť prijatia žiakov na vyšší stupeň školy,
ohlas na žiakov z praxe a pod), ·
hodnotenie výsledkov pedagogických zamestnancov v oblasti
ďalšieho vzdelávania, tvorby učebných pomôcok, mimoškolskej činnosti a
pod., ·
hodnotenie pedagogických a odborných zamestnancov manažmentom
školy, ·
vzájomné hodnotenie učiteľov (čo si vyžaduje aj vzájomné
hospitácie a „otvorené hodiny“), ·
hodnotenie učiteľov žiakmi. Bližší
plán hospitácií je rozpracovaný v pláne práce školy na príslušný
rok. |
Copyright or other proprietary statement goes here.
|