Stredná odborná škola rybárska Mošovce logo

v zriaďovateľskej pôsobnosti Žilinského samosprávneho kraja   ŽSK

Učebný plán

Tabuľka prevodu
Učebný plán
Prehľad využitia týždňov
Poznámky k učebnému plánu
Tabuľka vzťahu

Tabuľka vzťahu kľúčových kompetencií k obsahu vzdelávania

 

Prehľad kľúčových kompetencií  Komunikatívne a sociálno interakčné spôsobilosti  Interpersonálne a intrapersonálne spôsobilosti  Schopnosti tvorivo riešiť problémy  Podnikateľské spôsobilosti  Spôsobilosti využívať informačné technológie  Spôsobilosti byť demokratickým občanom 
Prehľad názov predmetov  Prehľad výchovných a vzdelávacích stratégií 
Povinné všeobecnovzdelávacie predmety    
slovenský jazyk a literatúra  J  J  J  J  J  J 
anglický jazyk  J  J  J  J  J  J 
občianska náuka /dejepis J  J  J     J  J 
ekológia J  J  J  J  J  J 
etická/náboženská  výchova  J  J  J     J  J 
matematika     J  J  J  J    
informatika  J  J  J  J  J    
telesná výchova  J  J  J        J 
Povinné odborné predmety    
ekonomika  J  J  J     J  J 
riadenie malého podniku J  J  J  J  J  J 
aplikovaná informatika a)  J  J  J  J  J  J 
hydrobiológia  J  J  J  J  J  J 
rozvoj vidieka J  J  J  J  J  J 
základy mechanizácie J  J  J  J  J  J 
pestovanie rastlín J  J  J  J  J  J 
chov zvierat J  J  J  J  J  J 
podnikanie a služby J  J  J  J  J  J 
odborný výcvik J  J  J  J  J  J 
Voliteľné predmety    
biológia J  J  J  J  J  J 
Oblasť 2            
chémia J  J  J  J  J  J 
legislatíva a nástroje rozvoja vidieka J  J  J  J  J  J 
regionálny národopis a kultúra J  J  J  J  J  J 
príprava jedál a stolovanie J  J  J  J  J  J 
služby vo vidieckej turistike J  J  J  J  J  J 
sprievodcovská činnosť J  J  J  J  J  J 
psychológia trhu  J  J  J  J  J  J 
turistika na vidieku J  J  J  J  J  J 
poľovníctvo  J  J  J  J  J  J 
Oblasť 4  J  J  J  J  J  J 
fyzika J  J  J  J  J  J 
komunálna technika a služba J  J  J  J  J  J 
stroje a zariadenia J  J  J  J  J  J 
traktory a automobily J  J  J  J  J  J 
prevádzková spolahlivosť strojov J  J  J  J  J  J 
odpadové hospodárstvo J  J  J  J  J  J 
technika administratívy J  J  J  J  J  J 
konverzaácie v cudzom jazyku J  J  J  J  J  J 
Nepovinné predmety            
motorové vozidlá J  J  J  J  J  J 
Prehľad kľúčových kompetencií  Komunikatívne a sociálno interakčné spôsobilosti  Interpersonálne a intrapersonálne spôsobilosti  Schopnosti tvorivo riešiť problémy  Podnikateľské spôsobilosti  Spôsobilosti využívať informačné technológie  Spôsobilosti byť demokratickým občanom 
Prehľad názov predmetov  Prehľad výchovných a vzdelávacích stratégií 
Povinné všeobecnovzdelávacie predmety    
slovenský jazyk a literatúra  J  J  J  J  J  J 
anglický jazyk  J  J  J  J  J  J 
občianska náuka /dejepis J  J  J     J  J 
ekológia J  J  J  J  J  J 
etická/náboženská  výchova  J  J  J     J  J 
matematika     J  J  J  J    
informatika  J  J  J  J  J    
telesná výchova  J  J  J        J 
Povinné odborné predmety    
ekonomika  J  J  J     J  J 
riadenie malého podniku J  J  J  J  J  J 
aplikovaná informatika a)  J  J  J  J  J  J 
hydrobiológia  J  J  J  J  J  J 
rozvoj vidieka J  J  J  J  J  J 
základy mechanizácie J  J  J  J  J  J 
pestovanie rastlín J  J  J  J  J  J 
chov zvierat J  J  J  J  J  J 
podnikanie a služby J  J  J  J  J  J 
odborný výcvik J  J  J  J  J  J 
Voliteľné predmety    
biológia J  J  J  J  J  J 
Oblasť 2            
chémia J  J  J  J  J  J 
legislatíva a nástroje rozvoja vidieka J  J  J  J  J  J 
regionálny národopis a kultúra J  J  J  J  J  J 
príprava jedál a stolovanie J  J  J  J  J  J 
služby vo vidieckej turistike J  J  J  J  J  J 
sprievodcovská činnosť J  J  J  J  J  J 
psychológia trhu  J  J  J  J  J  J 
turistika na vidieku J  J  J  J  J  J 
poľovníctvo  J  J  J  J  J  J 
Oblasť 4  J  J  J  J  J  J 
fyzika J  J  J  J  J  J 
komunálna technika a služba J  J  J  J  J  J 
stroje a zariadenia J  J  J  J  J  J 
traktory a automobily J  J  J  J  J  J 
prevádzková spolahlivosť strojov J  J  J  J  J  J 
odpadové hospodárstvo J  J  J  J  J  J 
technika administratívy J  J  J  J  J  J 
konverzaácie v cudzom jazyku J  J  J  J  J  J 
Nepovinné predmety            
motorové vozidlá J  J  J  J  J  J 
 

Kľúčové kompetencie predstavujú spoločne uplatňované zásady a pravidlá pri vybraných postupoch, metódach a formách práce, pri organizovaní rôznych akcií alebo  aktivít, mali by podporovať a rozvíjať aktivitu, tvorivosť, zručnosť, učenie žiaka. Výchovné a vzdelávacie stratégie (ďalej len „VVS“) nie sú formulované ako ciele, konkrétne metódy, postupy, pokyny alebo predpokladané výsledky žiakov, ale predstavujú spoločný postup, prostredníctvom ktorého by učitelia doviedli žiakov k vytváraniu alebo ďalšiemu rozvoju kľúčových kompetencií.

VVS sú v našom školskom vzdelávacom programe stanovené pre každý vyučovací predmet a pre vybrané kľúčové kompetencie tak, ako to ukazuje tabuľka. Táto stratégia bola odsúhlasená všetkými metodickými komisiami na škole.