ŠkVP
rybárstvo a životné prostredie
| |
1. Predmet: Konverzácia v anglickom jazyku
2. Hodinová dotácia: 1hodina v prvom a 2 hodiny v druhom ročníku týždenne,
celkom 93 hodín za štúdium
3. Výchovno-vzdelávací cieľ:
Základným cieľom je zvýšenie jazykovej kompetencie žiaka, t.j. rozvíjanie všetkých štyroch zručností pri výuke AJ prostredníctvom množstva aktivít zameraných na počúvanie s porozumením, čítanie s porozumením, praktické používanie jazykových vedomostí a písomný prejav a to v takom rozsahu, aby žiak úspešne ukončil štúdium AJ maturitnou skúškou.
Žiak si osvojuje a preukazuje vyššiu úroveň komunikatívnych kompetencií v bežných situáciách, vhodne reaguje na jednotlivé typy úloh, odpovedá na otázky, nadväzuje rozhovor a pohotovo reaguje na repliky, žiak
naviac cieľavedome pracuje na prehĺbení a zdokonalení svojich znalostí a vedomostí v oblasti správneho používania jednotlivých gramatických javov, oboznamuje sa so základmi literatúry anglofónnych krajín, prehlbuje si vedomosti z reálií týchto krajín a primeranú pozornosť venuje aj nácviku písomného prejavu.
4. Obsah:
Tematické okruhy:
1. Rodina
2. Kultúra a umenie
3. Šport
4. Bývanie
5. Obchod a služby
6. Starostlivosť o zdravie
7. Cestovanie
8. Vzdelanie
9. Zamestnanie
10. Vzťahy medzi ľuďmi
11. Človek a príroda
12. Veda a technika
13. Mládež a jej svet
14. Komunikácia a jej formy
15. Masmédia
16. Človek a spoločnosť
17. Stravovanie
18. Záľuby, voľný čas
19. Multikultúrna spoločnosť
20. Mestá a miesta
21. Obliekanie a móda
22. Kniha – priateľ človeka
23. Vzory a ideály
24. Anglicky hovoriace krajiny
25. Slovensko
Gramatické učivo:
· slovesné časy
· gerundium
· vzťažné vety
· nepriama reč
· trpný rod
· porovnávanie
· podmienkové vety
· modálne slovesá
Práca s literatúrou:
J.D. Salinger: Kto chytá v žite
J. Steinbeck: O myšiach a ľuďoch
W. Shakespeare: Romeo a Júlia
Písomný prejav:
opis, rozprávanie, diskusný príspevok, formálny a neformálny list, praktické písomnosti
Projektová práca:
Samostatné štúdium a testovanie
5. Metódy a formy práce:
Cieľavedomé rozvíjanie a upevňovanie rečových zručností:
Receptívne – počúvanie s porozumením, čítanie s porozumením
Produktívne – ústny prejav, písomný prejav
Počúvanie s porozumením
monologické, dialogické a kombinované ústne prejavy prednesené v bežnom hovorovom tempe reči a v štandardnej angličtine
Čítanie s porozumením
primerane náročné texty s tematikou každodenného života, texty informatívneho charakteru, ktoré súvisia so súčasnými problémami, čítanie beletrizovaných textov a prózy podľa vlastného výberu
Ústny prejav
Interakcia
primerané reakcie na rôzne situácie, zapájanie sa do rozhovoru na témy z každodenného života a z oblasti svojho profesijného záujmu, plynulé udržiavanie komunikácie
Produkcia
prednesenie rozsiahlejšieho súvislého ústneho prejavu na témy z každodenného života, vyjadrenie vlastného názoru, výhod a nevýhod rôznych alternatív na báze spoľahlivo osvojených lexikálnych a gramatických návykov
Písomný prejav
písanie súvislých prejavov na rôzne témy, vyjadrenie a zdôvodnenie svojho postoja, efektívne využívanie lexikálnych, gramatických a syntaktických prostriedkov vo formálnom a neformálnom písomnom prejave
6. Spôsob hodnotenia a výstupy:
Aktívna účasť na hodinách, klasifikácia v danom predmete. Hodnotenie žiaka bude na základe výsledkov testov, písania esejí, samostatnej práce a aktívneho prístupu k procesu štúdia AJ
7. Doporučená literatúra:
Nová Maturita z angličtiny
Konverzačné príručky, príručky pre maturantov, Ideas and Issues
Reálie anglicky hovoriacich krajín, videokazety, In Britain, In the USA, Tuning in the USA
Vybrané materiály z cudzojazyčných učebníc a časopisov, Friendship
Murphy – English Grammar in Use, English Grammar Practise, Round up
|