Anglický jazyk

Stredná odborná škola rybárska Mošovce Rybárstvo a životné prostredie
študijný  odbor
4215 6  Rybárstvo

Naspäť Na úvod Hore Ďalej



I. ročník
II. ročník
III. ročník
IV. ročník

 

Chronológia zmien

ŠkVP
nadstavbové štúdium:
rybárstvo a životné prostredie
poľnohospodárstvo

rybárstvo - prezentácia

 

Názov predmetu

anglický jazyk

Časový rozsah výučby

spolu 417 vyučovacích hodín

Ročník

prvý, druhý, tretí, štvrtý

Kód a názov študijného odboru

4215 6 Rybárstvo

Vyučovací jazyk

slovenský jazyk

 

Charakteristika predmetu

Obsahom výučby anglického jazyka je formovanie, rozvíjanie a sústavné prehlbovanie vedomostí a zručností zameraných na:

-    formovanie rečových zručností potrebných v ústnom a písomnom prejave

-    zvukovú a grafickú sústavu jazyk, jeho slovnú zásobu a gramatiku

-    rozvoj schopností potrebných na komunikáciu v bežných situáciách, ktorej cieľom je plynulosť a jazyková správnosť

-    správne reagovanie v rôznych spoločenských situáciách a dodržiavanie konvencií slušnosti

-    rozvoj schopnosti uvedomovať si rozdiely medzi zvyklosťami, postojmi a životnými hodnotami v anglicky hovoriacich krajinách a porovnávať ich s vlastným postojom, životnými hodnotami a zvyklosťami vo vlastnej krajine

-    získavanie, spracovanie informácií z rôznych oblastí života v anglicky hovoriacich krajinách a ich porovnávanie s vlastnou krajinou

-    rozvoj osobnosti žiaka a vypestovanie návyku celoživotného vzdelávania

-    rozvoj schopnosti samostatne odôvodniť gramatické pravidlá na základe príkladov, pozorovania a už získaných vedomostí

-    vyhľadávanie a spracovávanie informácií z rôznych zdrojov a výmena týchto informácií navzájom v rámci skupín a triedy.

 

Ciele vyučovacieho predmetu:

Základným cieľom výučby anglického jazyka je:

-         u žiakov postupne a cieľavedome rozvíjať všetky štyri rečové zručnosti t. j. Ústny prejav, čítanie, počúvanie a písomný prejav na základe osvojenej slovnej zásoby a gramatiky a zároveň rozvíjať stratégie učenia sa

-         posilňovať cieľavedomosť, vytrvalosť a systematickosť v štúdiu cudzieho jazyka

-         osvojovať si tvorivý prístup k riešeniu úloh a rozvíjať vlastné kritické myslenie

-         viesť žiakov k využívaniu osvojených znalostí a zručností pri ďalšom štúdiu a v budúcej profesii

-         prehlbovať vzájomné porozumenie medzi národmi a toleranciu k iným kultúram a zvykom prostredníctvom poznatkov z rôznych oblastí života ľudstva.

-         Pomôcť žiakov uvedomiť si svoje individuálne potreby definovať vlastné ciele a niesť zodpovednosť za proces učenia sa

-         viesť žiaka k tomu, aby využíval možnosti školy a podnety z mimoškolského  prostredia na upevňovanie a využívanie poznatkov v praxi

-         naučiť žiakov učiť sa hľadať vlastné optimálne formy osvojovania a upevňovania si učiva a vnímať jazykové vzdelávanie ako celoživotný proces

-         motivovať žiakov, aby dosiahli vysoký stupeň osvojenia si jazyka vzhľadom na jeho špecifické postavenie ako internacionálneho jazyka v obchode, cestovnom ruchu, doprave, vede, kultúre

 

­                vyhľadávať vhodné informačné zdroje a potrebné informácie,

­                vybrať kvantitatívne matematické metódy (bežné, odborné a špecifické), ktoré sú vhodné pri riešení danej úlohy alebo situácie,

­                graficky znázorňovať reálne situácie a úlohy, kde takéto znázorňovanie pomáha pri kvantitatívnom riešení úlohy,

-       evidovať, triediť a uchovávať informácie tak, aby ich mohol využívať pri práci,

-       posudzovať vierohodnosť rôznych informačných zdrojov, kriticky pristupovať k získaným informáciám.

Stratégia vyučovania

Pri vyučovaní sa budú využívať nasledovné metódy a formy vyučovania

 

Názov tematického celku

Stratégia vyučovania

Metódy

Formy práce

Pozdravy pri stretnutiach, predstavenie sa (otázky a frázy pri zoznamovaní)

informačnoreceptívna,

reproduktívna – rozhovor,

heuristická – rozhovor, riešenie úloh

frontálna výučba,

individuálna práca žiakov,

skupinová práca žiakov,

práca s knihou, slovníkom

Abeceda, základné číslovky, sloveso byť

informačnoreceptívna,

reproduktívna – rozhovor,

heuristická – rozhovor, riešenie úloh

frontálna výučba,

individuálna práca žiakov,

skupinová práca žiakov,

práca s knihou, slovníkom

Môj obľúbený spevák

informačnoreceptívna,

reproduktívna – rozhovor,

heuristická – rozhovor, riešenie úloh

frontálna výučba,

individuálna práca žiakov,

skupinová práca žiakov,

práca s knihou, slovníkom

Moja rodina

informačnoreceptívna,

reproduktívna – rozhovor,

heuristická – rozhovor, riešenie úloh

frontálna výučba,

individuálna práca žiakov,

skupinová práca žiakov,

práca s knihou, slovníkom

V škole

informačnoreceptívna,

reproduktívna – rozhovor,

heuristická – rozhovor, riešenie úloh

frontálna výučba,

individuálna práca žiakov,

skupinová práca žiakov,

práca s knihou, slovníkom

Môj dom

informačnoreceptívna,

reproduktívna – rozhovor,

heuristická – rozhovor, riešenie úloh

frontálna výučba,

individuálna práca žiakov,

skupinová práca žiakov,

práca s knihou, slovníkom

Môj priateľ

informačnoreceptívna,

reproduktívna – rozhovor,

heuristická – rozhovor, riešenie úloh

frontálna výučba,

individuálna práca žiakov,

skupinová práca žiakov,

práca s knihou, slovníkom

Denný režim

informačnoreceptívna,

reproduktívna – rozhovor,

heuristická – rozhovor, riešenie úloh

frontálna výučba,

individuálna práca žiakov,

skupinová práca žiakov,

práca s knihou, slovníkom

Zopakovanie učiva z 1. ročníka

informačnoreceptívna,

reproduktívna – rozhovor,

heuristická – rozhovor, riešenie úloh

frontálna výučba,

individuálna práca žiakov,

skupinová práca žiakov,

práca s knihou, slovníkom

Vyjadrenie schopnosti

informačnoreceptívna,

reproduktívna – rozhovor,

heuristická – rozhovor, riešenie úloh

frontálna výučba,

individuálna práca žiakov,

skupinová práca žiakov,

práca s knihou, slovníkom

Vtedy a teraz

informačnoreceptívna,

reproduktívna – rozhovor,

heuristická – rozhovor, riešenie úloh

frontálna výučba,

individuálna práca žiakov,

skupinová práca žiakov,

práca s knihou, slovníkom

Obľúbené jedlá

informačnoreceptívna,

reproduktívna – rozhovor,

heuristická – rozhovor, riešenie úloh

frontálna výučba,

individuálna práca žiakov,

skupinová práca žiakov,

práca s knihou, slovníkom

Stupňovanie prídavných mien

informačnoreceptívna,

reproduktívna – rozhovor,

heuristická – rozhovor, riešenie úloh

frontálna výučba,

individuálna práca žiakov,

skupinová práca žiakov,

práca s knihou, slovníkom

Jednoduchý a priebehový čas

informačnoreceptívna,

reproduktívna – rozhovor,

heuristická – rozhovor, riešenie úloh

frontálna výučba,

individuálna práca žiakov,

skupinová práca žiakov,

práca s knihou, slovníkom

Vyjadrovanie budúcnosti

informačnoreceptívna,

reproduktívna – rozhovor,

heuristická – rozhovor, riešenie úloh

frontálna výučba,

individuálna práca žiakov,

skupinová práca žiakov,

práca s knihou, slovníkom

Opytovacie vety

informačnoreceptívna,

reproduktívna – rozhovor,

heuristická – rozhovor, riešenie úloh

frontálna výučba,

individuálna práca žiakov,

skupinová práca žiakov,

práca s knihou, slovníkom

Ďalší slovesný čas

informačnoreceptívna,

reproduktívna – rozhovor,

heuristická – rozhovor, riešenie úloh

frontálna výučba,

individuálna práca žiakov,

skupinová práca žiakov,

práca s knihou, slovníkom

Opakovanie

informačnoreceptívna,

reproduktívna – rozhovor,

heuristická – rozhovor, riešenie úloh

frontálna výučba,

individuálna práca žiakov,

skupinová práca žiakov,

práca s knihou, slovníkom

Prítomné časy

informačnoreceptívna,

reproduktívna – rozhovor,

heuristická – rozhovor, riešenie úloh

frontálna výučba,

individuálna práca žiakov,

skupinová práca žiakov,

práca s knihou, slovníkom

Minulé časy

informačnoreceptívna,

reproduktívna – rozhovor,

heuristická – rozhovor, riešenie úloh

frontálna výučba,

individuálna práca žiakov,

skupinová práca žiakov,

práca s knihou, slovníkom

Vyjadrovanie množstva

informačnoreceptívna,

reproduktívna – rozhovor,

heuristická – rozhovor, riešenie úloh

frontálna výučba,

individuálna práca žiakov,

skupinová práca žiakov,

práca s knihou, slovníkom

Slovesné tvary v spojeniach s niektorými slovesami plnovýznamovými a modálnymi

informačnoreceptívna,

reproduktívna – rozhovor,

heuristická – rozhovor, riešenie úloh

frontálna výučba,

individuálna práca žiakov,

skupinová práca žiakov,

práca s knihou, slovníkom

Opis ľudí, vecí a miest, otázky a odpovede

informačnoreceptívna,

reproduktívna – rozhovor,

heuristická – rozhovor, riešenie úloh

frontálna výučba,

individuálna práca žiakov,

skupinová práca žiakov,

práca s knihou, slovníkom

Slovesné časy „Present Perfect“ a Past Smile

informačnoreceptívna,

reproduktívna – rozhovor,

heuristická – rozhovor, riešenie úloh

frontálna výučba,

individuálna práca žiakov,

skupinová práca žiakov,

práca s knihou, slovníkom

Vyjadrovanie povinností a rád

informačnoreceptívna,

reproduktívna – rozhovor,

heuristická – rozhovor, riešenie úloh

frontálna výučba,

individuálna práca žiakov,

skupinová práca žiakov,

práca s knihou, slovníkom

Časové a podmienkové vety

informačnoreceptívna,

reproduktívna – rozhovor,

heuristická – rozhovor, riešenie úloh

frontálna výučba,

individuálna práca žiakov,

skupinová práca žiakov,

práca s knihou, slovníkom

Slovesné spojenia s neurčitkovými tvarmi a s „-ing“ tvarmi

informačnoreceptívna,

reproduktívna – rozhovor,

heuristická – rozhovor, riešenie úloh

frontálna výučba,

individuálna práca žiakov,

skupinová práca žiakov,

práca s knihou, slovníkom

Veci, ktoré zmenili svet

informačnoreceptívna,

reproduktívna – rozhovor,

heuristická – rozhovor, riešenie úloh

frontálna výučba,

individuálna práca žiakov,

skupinová práca žiakov,

práca s knihou, slovníkom

Priania a skutočnosť

informačnoreceptívna,

reproduktívna – rozhovor,

heuristická – rozhovor, riešenie úloh

frontálna výučba,

individuálna práca žiakov,

skupinová práca žiakov,

práca s knihou, slovníkom

Zárobky a živobytie

informačnoreceptívna,

reproduktívna – rozhovor,

heuristická – rozhovor, riešenie úloh

frontálna výučba,

individuálna práca žiakov,

skupinová práca žiakov,

práca s knihou, slovníkom

Vyjadrovanie deja (činnosti) pred iným dejom

informačnoreceptívna,

reproduktívna – rozhovor,

heuristická – rozhovor, riešenie úloh

frontálna výučba,

individuálna práca žiakov,

skupinová práca žiakov,

práca s knihou, slovníkom

Čo sa patrí

informačnoreceptívna,

reproduktívna – rozhovor,

heuristická – rozhovor, riešenie úloh

frontálna výučba,

individuálna práca žiakov,

skupinová práca žiakov,

práca s knihou, slovníkom

Čo máme a čo nemáme radi

informačnoreceptívna,

reproduktívna – rozhovor,

heuristická – rozhovor, riešenie úloh

frontálna výučba,

individuálna práca žiakov,

skupinová práca žiakov,

práca s knihou, slovníkom

Predstav si príbuzenské vzťahy

informačnoreceptívna,

reproduktívna – rozhovor,

heuristická – rozhovor, riešenie úloh

frontálna výučba,

individuálna práca žiakov,

skupinová práca žiakov,

práca s knihou, slovníkom

Porozprávaj mi o tom

informačnoreceptívna,

reproduktívna – rozhovor,

heuristická – rozhovor, riešenie úloh

frontálna výučba,

individuálna práca žiakov,

skupinová práca žiakov,

práca s knihou, slovníkom

nepriama reč

informačnoreceptívna,

reproduktívna – rozhovor,

heuristická – rozhovor, riešenie úloh

frontálna výučba,

individuálna práca žiakov,

skupinová práca žiakov,

práca s knihou, slovníkom

zhrnutie

informačnoreceptívna,

reproduktívna – rozhovor,

heuristická – rozhovor, riešenie úloh

frontálna výučba,

individuálna práca žiakov,

skupinová práca žiakov,

práca s knihou, slovníkom

príprava maturity podľa tematických okruhov

informačnoreceptívna,

reproduktívna – rozhovor,

heuristická – rozhovor, riešenie úloh

frontálna výučba,

individuálna práca žiakov,

skupinová práca žiakov,

práca s knihou, slovníkom

 

Učebné zdroje

Na podporou a aktiváciu vyučovania a učenia žiakov sa využijú nasledovné učebné zdroje:

 

Názov tematického celku

Odborná literatúra

Didaktická technika

Materiálne výučbové prostriedky

Ďalšie zdroje

(internet, knižnica, ...

Pozdravy pri stretnutiach, predstavenie sa (otázky a frázy pri zoznamovaní)

Holine

Headway

Oxford University Press

Dataprojektor

PC

Tabuľa

Videotechnika

CD prehrávač

PC na záznam, kontrolu a porovnávanie vlastnej výslovnosti

Internet

CD zdroje

Abeceda, základné číslovky, sloveso byť

Holine

Headway

Oxford University Press

Dataprojektor

PC

Tabuľa

Videotechnika

CD prehrávač

PC na záznam, kontrolu a porovnávanie vlastnej výslovnosti

Internet

CD zdroje

Môj obľúbený spevák

Holine

Headway

Oxford University Press

Dataprojektor

PC

Tabuľa

Videotechnika

CD prehrávač

PC na záznam, kontrolu a porovnávanie vlastnej výslovnosti

Internet

CD zdroje

Moja rodina

Holine

Headway

Oxford University Press

Dataprojektor

PC

Tabuľa

Videotechnika

CD prehrávač

PC na záznam, kontrolu a porovnávanie vlastnej výslovnosti

Internet

CD zdroje

V škole

Holine

Headway

Oxford University Press

Dataprojektor

PC

Tabuľa

Videotechnika

CD prehrávač

PC na záznam, kontrolu a porovnávanie vlastnej výslovnosti

Internet

CD zdroje

Môj dom

Holine

Headway

Oxford University Press

Dataprojektor

PC

Tabuľa

Videotechnika

CD prehrávač

PC na záznam, kontrolu a porovnávanie vlastnej výslovnosti

Internet

CD zdroje

Môj priateľ

Holine

Headway

Oxford University Press

Dataprojektor

PC

Tabuľa

Videotechnika

CD prehrávač

PC na záznam, kontrolu a porovnávanie vlastnej výslovnosti

Internet

CD zdroje

Denný režim

Holine

Headway

Oxford University Press

Dataprojektor

PC

Tabuľa

Videotechnika

CD prehrávač

PC na záznam, kontrolu a porovnávanie vlastnej výslovnosti

Internet

CD zdroje

Zopakovanie učiva z 1. ročníka

Holine

Headway

Oxford University Press

Dataprojektor

PC

Tabuľa

Videotechnika

CD prehrávač

PC na záznam, kontrolu a porovnávanie vlastnej výslovnosti

Internet

CD zdroje

Vyjadrenie schopnosti

Holine

Headway

Oxford University Press

Dataprojektor

PC

Tabuľa

Videotechnika

CD prehrávač

PC na záznam, kontrolu a porovnávanie vlastnej výslovnosti

Internet

CD zdroje

Vtedy a teraz

Holine

Headway

Oxford University Press

Dataprojektor

PC

Tabuľa

Videotechnika

CD prehrávač

PC na záznam, kontrolu a porovnávanie vlastnej výslovnosti

Internet

CD zdroje

Obľúbené jedlá

Holine

Headway

Oxford University Press

Dataprojektor

PC

Tabuľa

Videotechnika

CD prehrávač

PC na záznam, kontrolu a porovnávanie vlastnej výslovnosti

Internet

CD zdroje

Stupňovanie prídavných mien

Holine

Headway

Oxford University Press

Dataprojektor

PC

Tabuľa

Videotechnika

CD prehrávač

PC na záznam, kontrolu a porovnávanie vlastnej výslovnosti

Internet

CD zdroje

Jednoduchý a priebehový čas

Holine

Headway

Oxford University Press

Dataprojektor

PC

Tabuľa

Videotechnika

CD prehrávač

PC na záznam, kontrolu a porovnávanie vlastnej výslovnosti

Internet

CD zdroje

Vyjadrovanie budúcnosti

Holine

Headway

Oxford University Press

Dataprojektor

PC

Tabuľa

Videotechnika

CD prehrávač

PC na záznam, kontrolu a porovnávanie vlastnej výslovnosti

Internet

CD zdroje

Opytovacie vety

Holine

Headway

Oxford University Press

Dataprojektor

PC

Tabuľa

Videotechnika

CD prehrávač

PC na záznam, kontrolu a porovnávanie vlastnej výslovnosti

Internet

CD zdroje

Ďalší slovesný čas

Holine

Headway

Oxford University Press

Dataprojektor

PC

Tabuľa

Videotechnika

CD prehrávač

PC na záznam, kontrolu a porovnávanie vlastnej výslovnosti

Internet

CD zdroje

Opakovanie

Holine

Headway

Oxford University Press

Dataprojektor

PC

Tabuľa

Videotechnika

CD prehrávač

PC na záznam, kontrolu a porovnávanie vlastnej výslovnosti

Internet

CD zdroje

Prítomné časy

Holine

Headway

Oxford University Press

Dataprojektor

PC

Tabuľa

Videotechnika

CD prehrávač

PC na záznam, kontrolu a porovnávanie vlastnej výslovnosti

Internet

CD zdroje

Minulé časy

Holine

Headway

Oxford University Press

Dataprojektor

PC

Tabuľa

Videotechnika

CD prehrávač

PC na záznam, kontrolu a porovnávanie vlastnej výslovnosti

Internet

CD zdroje

Vyjadrovanie množstva

Holine

Headway

Oxford University Press

Dataprojektor

PC

Tabuľa

Videotechnika

CD prehrávač

PC na záznam, kontrolu a porovnávanie vlastnej výslovnosti

Internet

CD zdroje

Slovesné tvary v spojeniach s niektorými slovesami plnovýznamovými a modálnymi

Holine

Headway

Oxford University Press

Dataprojektor

PC

Tabuľa

Videotechnika

CD prehrávač

PC na záznam, kontrolu a porovnávanie vlastnej výslovnosti

Internet

CD zdroje

Opis ľudí, vecí a miest, otázky a odpovede

Holine

Headway

Oxford University Press

Dataprojektor

PC

Tabuľa

Videotechnika

CD prehrávač

PC na záznam, kontrolu a porovnávanie vlastnej výslovnosti

Internet

CD zdroje

Slovesné časy „Present Perfect“ a Past Smile

Holine

Headway

Oxford University Press

Dataprojektor

PC

Tabuľa

Videotechnika

CD prehrávač

PC na záznam, kontrolu a porovnávanie vlastnej výslovnosti

Internet

CD zdroje

Vyjadrovanie povinností a rád

Holine

Headway

Oxford University Press

Dataprojektor

PC

Tabuľa

Videotechnika

CD prehrávač

PC na záznam, kontrolu a porovnávanie vlastnej výslovnosti

Internet

CD zdroje

Časové a podmienkové vety

Holine

Headway

Oxford University Press

Dataprojektor

PC

Tabuľa

Videotechnika

CD prehrávač

PC na záznam, kontrolu a porovnávanie vlastnej výslovnosti

Internet

CD zdroje

Slovesné spojenia s neurčitkovými tvarmi a s „-ing“ tvarmi

Holine

Headway

Oxford University Press

Dataprojektor

PC

Tabuľa

Videotechnika

CD prehrávač

PC na záznam, kontrolu a porovnávanie vlastnej výslovnosti

Internet

CD zdroje

Veci, ktoré zmenili svet

Holine

Headway

Oxford University Press

Dataprojektor

PC

Tabuľa

Videotechnika

CD prehrávač

PC na záznam, kontrolu a porovnávanie vlastnej výslovnosti

Internet

CD zdroje

Priania a skutočnosť

Holine

Headway

Oxford University Press

Dataprojektor

PC

Tabuľa

Videotechnika

CD prehrávač

PC na záznam, kontrolu a porovnávanie vlastnej výslovnosti

Internet

CD zdroje

Zárobky a živobytie

Holine

Headway

Oxford University Press

Dataprojektor

PC

Tabuľa

Videotechnika

CD prehrávač

PC na záznam, kontrolu a porovnávanie vlastnej výslovnosti

Internet

CD zdroje

Vyjadrovanie deja (činnosti) pred iným dejom

Holine

Headway

Oxford University Press

Dataprojektor

PC

Tabuľa

Videotechnika

CD prehrávač

PC na záznam, kontrolu a porovnávanie vlastnej výslovnosti

Internet

CD zdroje

Čo sa patrí

Holine

Headway

Oxford University Press

Dataprojektor

PC

Tabuľa

Videotechnika

CD prehrávač

PC na záznam, kontrolu a porovnávanie vlastnej výslovnosti

Internet

CD zdroje

Čo máme a čo nemáme radi

Holine

Headway

Oxford University Press

Dataprojektor

PC

Tabuľa

Videotechnika

CD prehrávač

PC na záznam, kontrolu a porovnávanie vlastnej výslovnosti

Internet

CD zdroje

Predstav si príbuzenské vzťahy

Holine

Headway

Oxford University Press

Dataprojektor

PC

Tabuľa

Videotechnika

CD prehrávač

PC na záznam, kontrolu a porovnávanie vlastnej výslovnosti

Internet

CD zdroje

Porozprávaj mi o tom

Holine

Headway

Oxford University Press

Dataprojektor

PC

Tabuľa

Videotechnika

CD prehrávač

PC na záznam, kontrolu a porovnávanie vlastnej výslovnosti

Internet

CD zdroje

nepriama reč

Holine

Headway

Oxford University Press

Dataprojektor

PC

Tabuľa

Videotechnika

CD prehrávač

PC na záznam, kontrolu a porovnávanie vlastnej výslovnosti

Internet

CD zdroje

zhrnutie

Holine

Headway

Oxford University Press

Dataprojektor

PC

Tabuľa

Videotechnika

CD prehrávač

PC na záznam, kontrolu a porovnávanie vlastnej výslovnosti

Internet

CD zdroje

príprava maturity podľa tematických okruhov

Holine

Headway

Oxford University Press

Dataprojektor

PC

Tabuľa

Videotechnika

CD prehrávač

PC na záznam, kontrolu a porovnávanie vlastnej výslovnosti

Internet

CD zdroje

 

Copyright or other proprietary statement goes here.
For problems or questions regarding this web contact [ProjectEmail].
Last updated: júla 13, 2009.