Home Up Mapa stránok

Chov vodnej hyd.

školský vzdelávaci program                                           
Sl. jazyk a lit. Anglický jazyk Konverzácia AJ Ruský jazyk Dejepis Ekológia Biológia Mattematika Informatika Ekonomika a pod. Účtovnictvo Manažment a mark. Ochrana prírody Rybárstvo Ryb. technolog. Vod. hosp. Pestov. rastlín Chov zvierat Mechanizácia Učeb. prax Ryb. vo voľ. vodách Spracovanie rýb Choroby rýb Chov akv. rýb Chov vodnej hyd. Šp. stroje a zar. Spr. poľ. prod. Psychológ. trhu Pod., obch. a sl.

 

1. ročník

 

Názov predmetu

chov vodnej  hydiny

Časový rozsah výučby

spolu 11 konzultačných hodín

Ročník

Prvý  externá - diaľková

Kód a názov študijného odboru

4508 4 rybárstvo a životné prostredie

Vyučovací jazyk

slovenský jazyk

 

Charakteristika predmetu

Úlohou predmetu je umožniť žiakom osvojiť si všeobecné a špeciálne poznatky, princípy, zákonitosti a pravidlá, na ktorých je založené chov vodnej hydiny a výroba hydinových produktov pri rešpektovaní zásad starostlivosti o životné prostredie. Nadväzovaním na učivo z biológie, chémie a chovu zvierat ako aj ďalších všeobecnovzdelávacích a odborných predmetov má predmet poskytnúť celkový pohľad na problematiku výroby poľnohospodárskych výrobkov.

 

Ciele vyučovacieho predmetu

Cieľom vyučovacieho predmetu chov vodnej hydiny študijnom odbore 4508 4 rybárstvo a životné prostredie je poskytnúť žiakom  súbor vedomostí, zručností a kompetencií o chove vodnej hydiny, o činiteľoch, ktoré pôsobia na kvalitu a produkciu potravín z chovu vodnej hydiny. Formovať logické myslenie a rozvíjať vedomosti, zručnosti a kľúčové kompetencie využiteľné aj v ďalšom vzdelávaní, odbornom výcviku a občianskom živote. Žiaci získajú poznatky o vybraných chovoch zvierat a pojmoch, osvoja si základné vzťahy medzi živočíšnym organizmom a vonkajším prostredím, budú ovládať využiteľnosť hydinových produktov pre racionálnu výživu obyvateľstva.

 

Prehľad výchovných a vzdelávacích stratégií:

Vo vyučovacom predmete chov vodnej hydiny využívame pre utváranie a rozvíjanie nasledujúcich kľúčových kompetencií výchovné a vzdelávacie stratégie, ktoré žiakom umožňujú:

Komunikatívne a sociálno-interakčné spôsobilosti
Absolvent má:

-       vyjadrovať a zdôvodňovať svoje názory,

-       reprodukovať a interpretovať prečítaný alebo vypočutý text v materinskom,

-       podať výklad a popis konkrétneho objektu, veci alebo činnosti,

-       vyjadrovať sa nielen podrobne a bohato, ale aj krátko a výstižne,

 

 

Intrapersonálne a interpersonálne spôsobilosti

Absolvent má:

-       vedieť samostatne predkladať jednoduché návrhy a projekty, formulovať, pozorovať, triediť a merať hypotéza,

-       overovať a interpretovať získané údaje,

-       rozhodovať o princípoch kontrolného mechanizmu,

-       rozvíjať vlastnú aktivitu, samostatnosť, sebapoznanie, sebadôveru a reproduktívne myslenie,

-       ovládať základy modernej pracovnej technológie a niesť zodpovednosť za prácu v životnom prostredí, jeho ochranu, bezpečnosť a stratégiu jeho rozvoja,

-       samostatne pracovať a zapájať sa do práce kolektívu, riadiť jednoduchšie práce v menšom kolektíve, niesť zodpovednosť aj za prácu druhých,

 

 

 

Schopnosť tvorivo riešiť problémy

Absolvent má:

-       objasňovať formou systematického poznávania najzávažnejšie rysy problémov, využívať za týmto účelom rôzne všeobecne platné pravidlá,

-       získavať samostatným štúdiom všetky nové informácie vzťahujúce sa priamo k objasneniu neznámych oblastí problému,

-       zhodnotiť význam rozmanitých informácií, samostatne zhromažďovať informácie, vytriediť a využiť len tie, ktoré sú pre objasnenie problému najdôležitejšie,

-       určovať najzávažnejšie rysy problému, zvažovať rôzne možností riešenia, ich klady a zápory v danom kontexte aj v dlhodobejších súvislostiach, stanoviť kritériá pre voľbu konečného optimálneho riešenia,

-       vedieť vybrať vhodné postupy pre realizáciu zvoleného riešenia a dodržiavať ho,

-       poskytovať ľuďom informácie (oznamovanie, referovanie, rozprávanie, vyučovanie),

-       vedieť ovplyvňovať ľudí (prehováranie, presvedčovanie), 

-       spolupracovať pri riešení problémov s inými ľuďmi.

Spôsobilosť využívať informačné technológie

Absolvent má:

­          vyhľadávať vhodné informačné zdroje a potrebné informácie,

-       evidovať, triediť a uchovávať informácie tak, aby ich mohol využívať pri práci,

-       chrániť informácie pred znehodnotením alebo zmanipulovaním,

-       posudzovať vierohodnosť rôznych informačných zdrojov, kriticky pristupovať k získaným informáciám a byť mediálne gramotný.

Spôsobilosť byť demokratickým občanom

Absolvent má:

-       porozumieť systémovej (globálnej) podstate sveta,

-       konať zodpovedne, samostatne a iniciatívne, nielen vo svojom vlastnom záujme, ale aj vo verejnom záujme,

-       poznať a rešpektovať, že neexistuje iba jeden pohľad na svet,

-       orientovať sa na budúcnosť vo svojom vzťahu k Zemi,

Všeobecné kompetencie

 

Absolvent má:

-               zvoliť komunikatívnu stratégiu adekvátnu komunikačnému zámeru, podmienkam a normám komunikácie,

-               vyjadrovať vhodným spôsobom svoj úmysel, prezentovať sám seba, podávať a získavať ústne alebo písomne požadovanú alebo potrebnú informáciu všeobecného alebo odborného charakteru, zapájať sa do diskusie, obhajovať svoj názor, pohotovo reagovať na nepredvídané situácie (otázka, rozhovor, anketa), uplatňovať verbálne a neverbálne prostriedky, spoločenskú a rečovú etiku a zdôvodňovať zvolené riešenie komunikačnej situácie,

-               ovládať základné – najčastejšie používané lexikálne a gramatické prostriedky,

Odborné kompetencie

Požadované vedomosti

Absolvent má:

 

-               ovládať a používať odbornú terminológiu svojho odboru,

-               poznať a vedieť vysvetliť biologickú,  chemickú a fyzikálnu podstatu procesov prebiehajúcich v organizmoch zvierat v populáciách a ekosystémoch

-               vysvetliť základné prírodné javy,

-               poznať jednotlivé druhy a kategórie vodnej hydiny a  ich hospodársky a spoločenský význam,

             -             vedieť charakterizovať základné druhy krmív a ich využitie,

-               ovládať technologické postupy vo svojom odbore s využívaním poznatkov  technologických normách,

-               mať návyky z oblasti osobnej aj prevádzkovej hygieny a bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci,

-               poznať základy anatómie a fyziológie vodnej hydiny

-               ovládať základné princípy a štádiá fyziologických procesov v období vývoja, rastu, rozmnožovania vodnej hydiny

                         zásady tvorby a ochrany životného prostredia najmä vo vzťahu k používaným technológiám v poľnohospodárstve a rybárstve

 

 

Stratégia vyučovania

Pri vyučovaní sa budú využívať nasledovné metódy a formy vyučovania

 

Názov tematického celku

Stratégia vyučovania

Metódy

Formy práce

Úvod

výklad

rozhovor

fixačná

problémové vyučovanie

samostatné štúdium

frontálna výučba

frontálna a

individuálna práca žiakov

skupinová práca žiakov

práca s knihou

Anatómia a fyziológia vodnej hydiny

výklad

rozhovor

fixačná

problémové vyučovanie

samostatné štúdium

frontálna výučba

frontálna a

individuálna práca žiakov

skupinová práca žiakov

práca s knihou aPC

Liahnutie vodnej hydiny

výklad

rozhovor

fixačná

problémové vyučovanie

samostatné štúdium

frontálna výučba

frontálna a

individuálna práca žiakov

skupinová práca žiakov

práca s knihou aPC

Vlastnosti vodnej hydiny

výklad

rozhovor

fixačná

problémové vyučovanie

samostatné štúdium

frontálna výučba

frontálna a

individuálna práca žiakov

skupinová práca žiakov

práca s knihou a PC

Plemenárska práca v chove vodnej hydiny

výklad

rozhovor

fixačná

problémové vyučovanie

samostatné štúdium

frontálna výučba

frontálna a

individuálna práca žiakov

skupinová práca žiakov

práca s knihou aPC

Výživa a kŕmenie

výklad

rozhovor

fixačná

problémové vyučovanie

samostatné štúdium

frontálna výučba

frontálna a

individuálna práca žiakov

skupinová práca žiakov

práca s knihou

Chov kačíc

výklad

rozhovor

fixačná

problémové vyučovanie

samostatné štúdium

frontálna výučba

frontálna a

individuálna práca žiakov

skupinová práca žiakov

práca s knihou aPC

Chov husí

výklad

rozhovor

fixačná

problémové vyučovanie

samostatné štúdium

frontálna výučba

frontálna a

individuálna práca žiakov

skupinová práca žiakov

práca s knihou aPC

Choroby vodnej hydiny

výklad

rozhovor

fixačná

problémové vyučovanie

samostatné štúdium

frontálna výučba

frontálna a

individuálna práca žiakov

skupinová práca žiakov

práca s knihou a PC

 

Učebné zdroje

Na podporou a aktiváciu vyučovania a učenia žiakov sa využijú nasledovné učebné zdroje:

 

Názov tematického celku

Odborná literatúra

Didaktická technika

Materiálne výučbové prostriedky

Ďalšie zdroje

(internet, knižnica, ...

Úvod

Ing.Jozef Rozman,CSc. a kol.

Základy živočíšnej výroby

Ing.Mária Chytilová a kol.

Všeobecné základy hydinárstva

Ing.F.Burda,Ing.M.Virčíková

Základy živočíšnej výroby

PC

videotechnika

dataprojektor

tabuľa

internet

odborný časopis NÁŠ CHOV

Anatómia a fyziológia vodnej hydiny

Ing.Jozef Rozman,CSc. a kol.

Základy živočíšnej výroby

Ing.Mária Chytilová a kol.

Všeobecné základy hydinárstva

Ing.F.Burda,Ing.M.Virčíková

Základy živočíšnej výroby

PC

videotechnika

dataprojektor

tabuľa

internet

odborný časopis NÁŠ CHOV

Liahnutie vodnej hydiny

Ing.Jozef Rozman,CSc. a kol.

Základy živočíšnej výroby

Ing.Mária Chytilová a kol.

Všeobecné základy hydinárstva

Ing.F.Burda,Ing.M.Virčíková

Základy živočíšnej výroby

PC

videotechnika

dataprojektor

tabuľa

internet

odborný časopis NÁŠ CHOV

Vlastnosti vodnej hydiny

Ing.Jozef Rozman,CSc. a kol.

Základy živočíšnej výroby

Ing.Mária Chytilová a kol.

Všeobecné základy hydinárstva

Ing.F.Burda,Ing.M.Virčíková

Základy živočíšnej výroby

PC

videotechnika

dataprojektor

tabuľa

internet

odborný časopis NÁŠ CHOV

Plemenárska práca v chove vodnej hydiny

Ing.Jozef Rozman,CSc. a kol.

Základy živočíšnej výroby

Ing.Mária Chytilová a kol.

Všeobecné základy hydinárstva

Ing.F.Burda,Ing.M.Virčíková

Základy živočíšnej výroby

PC

videotechnika

dataprojektor

tabuľa

internet

odborný časopis NÁŠ CHOV

Výživa a kŕmenie

Ing.Jozef Rozman,CSc. a kol.

Základy živočíšnej výroby

Ing.Mária Chytilová a kol.

Všeobecné základy hydinárstva

Ing.F.Burda,Ing.M.Virčíková

Základy živočíšnej výroby

PC

videotechnika

dataprojektor

tabuľa

internet

odborný časopis NÁŠ CHOV

Chov kačíc

Ing.Jozef Rozman,CSc. a kol.

Základy živočíšnej výroby

Ing.Mária Chytilová a kol.

Všeobecné základy hydinárstva

Ing.F.Burda,Ing.M.Virčíková

Základy živočíšnej výroby

PC

videotechnika

dataprojektor

tabuľa

internet

odborný časopis NÁŠ CHOV

Chov husí

Ing.Jozef Rozman,CSc. a kol.

Základy živočíšnej výroby

Ing.Mária Chytilová a kol.

Všeobecné základy hydinárstva

Ing.F.Burda,Ing.M.Virčíková

Základy živočíšnej výroby

PC

videotechnika

dataprojektor

tabuľa

internet

odborný časopis NÁŠ CHOV

Choroby vodnej hydiny

Ing.Jozef Rozman,CSc. a kol.

Základy živočíšnej výroby

Ing.Mária Chytilová a kol.

Všeobecné základy hydinárstva

Ing.F.Burda,Ing.M.Virčíková

Základy živočíšnej výroby

PC

videotechnika

dataprojektor

tabuľa

internet

odborný časopis NÁŠ CHOV

 

 

Home ] Up ] 1. ročník ]

Send mail to soupar@souparmt.edu.sk  with questions or comments about this web site.
Last modified: augusta 30, 2010