|
Charakteristika predmetu Úlohou
predmetu je umožniť žiakom osvojiť si všeobecné a špeciálne
poznatky, princípy, zákonitosti a pravidlá, na ktorých je založené
chov vodnej hydiny a výroba hydinových produktov pri rešpektovaní zásad
starostlivosti o životné prostredie. Nadväzovaním na učivo z biológie,
chémie a chovu zvierat ako aj ďalších všeobecnovzdelávacích a odborných
predmetov má predmet poskytnúť celkový pohľad na problematiku výroby poľnohospodárskych
výrobkov. Ciele vyučovacieho predmetu Cieľom
vyučovacieho predmetu chov vodnej hydiny študijnom odbore 4508 4 rybárstvo
a životné prostredie je poskytnúť žiakom
súbor vedomostí, zručností a kompetencií o chove vodnej
hydiny, o činiteľoch, ktoré pôsobia na kvalitu a produkciu potravín
z chovu vodnej hydiny. Formovať logické myslenie a rozvíjať vedomosti,
zručnosti a kľúčové kompetencie využiteľné aj v ďalšom vzdelávaní,
odbornom výcviku a občianskom živote. Žiaci získajú poznatky o vybraných
chovoch zvierat a pojmoch, osvoja si základné vzťahy medzi živočíšnym
organizmom a vonkajším prostredím, budú ovládať využiteľnosť
hydinových produktov pre racionálnu výživu obyvateľstva. Prehľad výchovných a vzdelávacích
stratégií: Vo
vyučovacom predmete chov vodnej hydiny využívame pre utváranie a rozvíjanie
nasledujúcich kľúčových kompetencií
výchovné a vzdelávacie stratégie, ktoré žiakom umožňujú: Komunikatívne
a sociálno-interakčné spôsobilosti
Absolvent má:
-
vyjadrovať a zdôvodňovať svoje názory, -
reprodukovať a interpretovať prečítaný alebo vypočutý text v materinskom, -
podať výklad a popis konkrétneho objektu, veci alebo činnosti, -
vyjadrovať sa nielen podrobne a bohato, ale aj krátko a výstižne, Intrapersonálne a interpersonálne
spôsobilosti Absolvent má:
-
vedieť samostatne predkladať jednoduché návrhy a projekty,
formulovať, pozorovať, triediť a merať hypotéza, -
overovať a interpretovať získané údaje, -
rozhodovať o princípoch kontrolného mechanizmu, -
rozvíjať vlastnú aktivitu, samostatnosť, sebapoznanie, sebadôveru a reproduktívne
myslenie, -
ovládať základy modernej pracovnej technológie a niesť
zodpovednosť za prácu v životnom prostredí, jeho ochranu, bezpečnosť
a stratégiu jeho rozvoja, -
samostatne pracovať a zapájať sa do práce kolektívu, riadiť
jednoduchšie práce v menšom kolektíve, niesť zodpovednosť aj za prácu
druhých, Schopnosť tvorivo riešiť problémy Absolvent má:
-
objasňovať formou systematického poznávania najzávažnejšie rysy
problémov, využívať za týmto účelom rôzne všeobecne platné pravidlá, -
získavať samostatným štúdiom všetky nové informácie vzťahujúce
sa priamo k objasneniu neznámych oblastí problému, -
zhodnotiť význam rozmanitých informácií, samostatne zhromažďovať
informácie, vytriediť a využiť len tie, ktoré sú pre objasnenie problému
najdôležitejšie, -
určovať najzávažnejšie rysy problému, zvažovať rôzne možností
riešenia, ich klady a zápory v danom kontexte aj v dlhodobejších
súvislostiach, stanoviť kritériá pre voľbu konečného optimálneho riešenia, -
vedieť vybrať vhodné postupy pre realizáciu zvoleného riešenia a dodržiavať
ho, -
poskytovať ľuďom informácie (oznamovanie, referovanie, rozprávanie,
vyučovanie), -
vedieť ovplyvňovať ľudí (prehováranie, presvedčovanie),
-
spolupracovať pri riešení problémov s inými
ľuďmi. Spôsobilosť
využívať informačné technológie Absolvent má:
vyhľadávať
vhodné informačné zdroje a potrebné informácie, Spôsobilosť
byť demokratickým občanom Absolvent má:
-
porozumieť systémovej (globálnej) podstate sveta, -
konať
zodpovedne, samostatne a iniciatívne, nielen vo svojom vlastnom záujme,
ale aj vo verejnom záujme, -
poznať
a rešpektovať, že neexistuje iba jeden pohľad na svet, -
orientovať
sa na budúcnosť vo svojom vzťahu k Zemi, Všeobecné kompetencie Absolvent má:
Odborné kompetencie Požadované
vedomosti Absolvent má:
zásady
tvorby a ochrany životného prostredia najmä vo vzťahu k používaným
technológiám v poľnohospodárstve a rybárstve Stratégia vyučovania Pri
vyučovaní sa budú využívať nasledovné metódy a formy vyučovania
Učebné zdroje Na
podporou a aktiváciu vyučovania a učenia žiakov sa využijú nasledovné
učebné zdroje:
|
Send mail to soupar@souparmt.edu.sk with
questions or comments about this web site.
|